abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72708572
Ik vind metal bagger. Alle metal ja. Maar blijkbaar mag dat niet van alle kutmetalfans want elke keer als ik uitleg wat ik eraan bagger vind krijg ik de kreet "ja maar dat is niet in alle metal!1" te horen. Newsflash, bitches:

Het boeit me geen ruk.

Waarom hebben metalfans nou zo'n ongelovelijk Jehovaanse drang naar uitbreiding? Het is leuk dat je het leuk vindt, maar houd het voor jezelf. En kom niet weer de volgende keer mij een youtube videotje laten zien "omdat deze zo'n geweldige rif heeft". Dat soort muziek kan van mij de kanker krijgen, ik vind het gewoon niet leuk.

Ik disrespecteer je er ook niet om, jij mag het van mij leuk vinden. Maar houd het voor jezelf. Ik vind zelf vooral hiphop, trance, electro, drum n bass en wat afrikaanse geluiden vet. Maar ik weet dat niet iedereen dat leuk vindt en ik ga niet bij anderen mijn muziek opzetten. En als je dan bij mij bent en ik en mijn maten zetten bovenstaand soort muziek op, luister of kanker op, en vraag niet om je eigen soort baggermuziek.

Ik heb metal geprobeerd trouwens, echt waar. Ooit bij een grote metal fantopique gevraagd wat iedereen vet vond en de meest voorkomende namen heb ik de albums van gedownload. (Namen herinner ik niet echt meer.. Killswitch Engage is de enige die in me opkomt) En nog steeds vind ik het zwaar bagger. Waarom? (Ik ga nu argumenten geven die misschien niet op alle subgenres toepasbaar zijn. Maar bij elkaar zijn er vast wel 1 tot alle argumenten toepasbaar op elke subgenre apart en voor mij is dat afdoende om het gehele genre als bagger te bestempelen).

- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.
- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid.
- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.
- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.
-Heb vast nog wat gemist maar dat zal wel later komen.

Verder nog wat irritants: het echte instrumenten vs. synthesizers discussie. Hier is al een topic over geweest dus ik ga het niet teveel uitbreiden, maar even kort:

- Claimen dat je echt geluid produceert met je instrumenten en vervolgens versterkers gebruiken die het hele geluid veranderen.
- Het bespelen van een instrument anders bestempelen dan het bespelen van een DJ programma.
- Het bespelen van een instrument, oftewel de juiste snaren/toetsen/etc. op de juiste tijd drukken, moeilijk noemen en het bespelen van een DJ programma, oftewel de juiste toetsen op de juiste tijd drukken en je muis juist bewegen, kinderwerk noemen.

Disclaimer:
- Ik weet, het is een Lief Dagboek-achtig topic geworden. Maar zeker nog open voor discussie.
- Alleen serieus reageren aub.
- Er is al een metaltopic gaande maar dat gaat mi. over andere dingen dan dit topic dus sluit het aub niet.

SAMENVATTING:
Omdat KLB lezers te lui zijn.

- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
- Al die verschillende subgenres boeien me geen ruk.
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
- Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
- Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
- Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizers

[ Bericht 6% gewijzigd door Gamesua op 14-09-2009 12:10:20 ]
pi_72708631
Jezus wat een tekst.
pi_72708638
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
Ik heb alleen dit gelezen
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_72708666
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:04 schreef Saaaaab het volgende:

[..]

Ik ook
  zondag 13 september 2009 @ 20:05:01 #5
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_72708672
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
  zondag 13 september 2009 @ 20:05:16 #6
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72708683
quote:

Het boeit me geen ruk.

Waarom dan zo'n lap tekst?
pi_72708693
Deed er ook best lang over, maar het is het waard als het zelfs maar 1 metalfan oplevert die eindelijk inziet dat andere mensen anders kunnen (en mogen) denken.
pi_72708696
Nu Metal en Alternative

Oja , ik ben gestop met lezen na 'Ik heb metal geprobeerd'. Ik heb geprobeerd, maar het boeide mij geen ruk.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_72708735
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Die subgenres boeien me geen ruk. Het boeit me geen ruk dat, als ik een argument gebruik, het misschien niet slaat op alle 100 subgenres. Wat me wel irriteert is dat ik mijn smaak blijkbaar moet uitleggen en vandaar de lap tekst.
pi_72708770
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_72708774
Misschien moet je overstappen op negerrap als je dit niks meer vindt.
  zondag 13 september 2009 @ 20:08:25 #12
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_72708791
Ts is overduidelijk een metalhead in de ontkenningsfase
pi_72708813
Volgens mij gaat het over metal dat kut is. Terecht
pi_72708818
Het boeit me geen ruk, wat TS zegt.
pi_72708837
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 13 september 2009 @ 20:10:37 #16
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72708862
TL;DR
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  zondag 13 september 2009 @ 20:10:52 #17
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72708871
Metal is opzich niet erg, maar ik mag die mensen niet die ervanuit gaan dat iedereen metal kan waarderen zolang je er maar moeite voor doet.
Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het gewoon níets vinden.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 13 september 2009 @ 20:11:13 #18
168255 J.Herrer
pi_72708878
quote:

Het boeit me geen ruk.

One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_72708893
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Ik geloof niet dat het verschil tussen technodeuntjes veel kleiner is dan het verschil tussen metaldeuntjes. Dus ja, de reden waarom mensen dat steeds kunnen aanhoren is precies hetzelfde als waarom jij jouw smaak (ik vermoed metal) kan aanhoren: omdat dat jouw smaak is.
pi_72708913
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage geven Dat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
pi_72708930
tl;dr
pi_72708965
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:08 schreef Jeej het volgende:
Ts is overduidelijk een metalhead in de ontkenningsfase
Haha +1 voor grappigheid (niet waar overigens maar ja )
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:10 schreef L.no het volgende:
Metal is opzich niet erg, maar ik mag die mensen niet die ervanuit gaan dat iedereen metal kan waarderen zolang je er maar moeite voor doet.
Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het gewoon níets vinden.
QFT
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage geven Dat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
Ja sorry ik wist dat zo'n reactie er zat aan te komen Maar ik had er dus een stuk of 10 uitgekozen en vooral namen gekozen die bij meerdere posts voorbijkwamen ipv de smaak van 1 of weinig personen te kiezen.
pi_72708970
quote:

[..]

Kijk dat is weer enorm kort door de bocht.
Ik luister ook weleens naar muziek waarin de zangeres een opmerkelijk stemgeluid heeft, ik vind dat aparte, licht irritante dan wel wat hebben, heb jij dat dan ook met grunten? Dat je het irritante ervan stiekem leuk vindt?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 13 september 2009 @ 20:15:21 #24
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_72709039
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Ik zou er geen uur naar willen luisteren, maar zo af en toe een nummertje tussendoor in een wilde bui is wel eens grappig.
0 topics op naam. 14.gif
pi_72709061
Ritmo, kom er maar in.
pi_72709079
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Biels het volgende:
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
Dat is met alle liefhebbers van een bepaalde muziekstijl. Of hobby.
pi_72709092
Het boeit je geen ruk maar toch schrijf je er een lap tekst over, lekker geloofwaardig
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zondag 13 september 2009 @ 20:17:03 #28
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_72709104
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:04 schreef Saaaaab het volgende:

[..]

Hoax, je kan niet eens lezen.
pi_72709259
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:16 schreef Appelknaller het volgende:
Het boeit je geen ruk maar toch schrijf je er een lap tekst over, lekker geloofwaardig
Zie:
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:06 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Die subgenres boeien me geen ruk. Het boeit me geen ruk dat, als ik een argument gebruik, het misschien niet slaat op alle 100 subgenres. Wat me wel irriteert is dat ik mijn smaak blijkbaar moet uitleggen en vandaar de lap tekst.
en groep 6 voor begrijpend lezen.
pi_72709320
En what the fuck voor metal luister je als er in gegrunt wordt? Luister die shit dan niet, er is zát metal zonder dat grunten.

Ik hou zelf erg van metal, en luister het ook vaak, maar dat grunten, dat is ook gewoon kut
pi_72709442
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
ik wist niet dat jij zo cool was
pi_72709532
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

Kijk dat is weer enorm kort door de bocht.
Ik luister ook weleens naar muziek waarin de zangeres een opmerkelijk stemgeluid heeft, ik vind dat aparte, licht irritante dan wel wat hebben, heb jij dat dan ook met grunten? Dat je het irritante ervan stiekem leuk vindt?
Grunten is kut. Overkomt me regelmatig dat de muziek lekker begint en steeds beter lijkt te worden, maar dat er dan ineens zo'n grafmongool doorheen begint te jengelen. Ik kan er écht niet inkomen wat mensen daar goed aan vinden. Soms overkomt het me wel eens dat de muziek zo goed is dat ik het grunten voor lief neem, maar het wordt er altijd minder van. Meestal kan ik de muziek ook niet snel genoeg afzetten als dat gegrunt begint.

Meeste metal vind ik niet meer dan herrie, maar dat neemt niet weg dat er ook zeker metal is die ik kan waarderen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_72709596
Dat grunten is niet kut, het klinkt veel krachtiger als een zanger erbij grunt dan als hij erbij zingt.
Verder kunnen de meeste metalzangers ook niet normaal zingen.

En idd, mensen die hun muzieksmaak aan anderen opdringen zijn dom bezig.
Ikzelf luister meestal metal, maar ook naar andere muziek zoals pop, indie, drum n bass/dubstep, pianostukken.
In tegenstelling tot de stereotype metalhead zoals in de op was ik mijn lange haren wel, knip mijn nagels en poets mijn tanden.
pi_72709658
Als je gitaarmuziek niet kan verdragen, dan moet je zeker niet metal uitproberen. Kutklacht dus.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_72709709
quote:
Ik vind
Hier stopte ik met lezen
pi_72709803
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:20 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Zie:
[..]

en groep 6 voor begrijpend lezen.
Ik stopte toch al met lezen bij: het boeit me geen ruk
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_72709859
Terechte klacht

Naar wat voor muziek luistert TS dan wel
pi_72709971
Ik wacht op de lijst van Siniti.
Roken is lekker
  zondag 13 september 2009 @ 20:38:06 #39
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_72709993
TS communiceert met metalheads
pi_72710322
Ja hoor, deel twee van het grote weekend metalbash topic wordt gesloten en meneer opent vrolijk een nieuwe. Godskolere, bekrompen zieltjes hier zeg.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 13 september 2009 @ 20:47:00 #41
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_72710390
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:45 schreef sinadO het volgende:
Ja hoor, deel twee van het grote weekend metalbash topic wordt gesloten en meneer opent vrolijk een nieuwe. Godskolere, bekrompen zieltjes hier zeg.
BWHEHEHEHEHEHE PWNED!
pi_72710582
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

BWHEHEHEHEHEHE PWNED!
Word je niet lekker? Ga ff liggen anders, je praat poep.
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72710611
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_72710799
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:35 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Terechte klacht

Naar wat voor muziek luistert TS dan wel
Staat er ook in, maar ja. Vooral hip hop, trance, electro, drum n bass en af en toe wat african geluiden (coupe decale enzo).
pi_72710919
Wat vind jij dan goede muziek, TS?
  zondag 13 september 2009 @ 20:59:02 #46
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72710943
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:04 schreef TheDutchguy het volgende:
Jezus wat een tekst.
[KNE]-Mod
pi_72711064
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:58 schreef CasB het volgende:
Wat vind jij dan goede muziek, TS?
Maak je nou een grapje?
pi_72711171
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:01 schreef sinadO het volgende:

[..]

Maak je nou een grapje?
Nee, ik was te lui om het te lezen.

Misschien zou hij eens proberen om gitaar te spelen, om er dan achter te komen dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ik moet hem wel nageven dat electronische muziek maken ook moeilijker is dan het lijkt.
  zondag 13 september 2009 @ 21:05:15 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72711225
Maar zeg eens, wie heeft TS zo uit de tent gelokt?
[KNE]-Mod
pi_72711283
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Swarmahoer, omdat ie het vorige metalbashfaptopic sloot.
pi_72711434
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Degene die de vorige (2) metaltopics opende. En al mijn vrienden die metal leuk vinden en alle metalfans die stom reageren op KLB op mensen die metal niets vinden.
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:04 schreef CasB het volgende:

[..]

Nee, ik was te lui om het te lezen.

Misschien zou hij eens proberen om gitaar te spelen, om er dan achter te komen dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ik moet hem wel nageven dat electronische muziek maken ook moeilijker is dan het lijkt.
Staat een post voor de jouwe.

Gitaar heb ik niet geprobeerd, ik weet dat het moeilijk is en ik dis het ook niet ofzo. Piano heb ik overigens wel geprobeerd (was een muziek workshop op school) en voor de 6 makkelijke noten die ik moest spelen ging het wel, maar vond ik verder niet erg interessant om verder te willen doen.

Electro maken heb ik overigens wel geprobeerd en dat is echt ontzettend moelijk. Ik weet precies wat ik leuk vind en als ik liedjes luister heb ik meestal wel opmerkingen over een van de geluiden die ontbreken of overbodig zijn. Maar bij het zelf proberen te produceren blijkt niets goed te gaan. Je moet ook erg veel oefenen om het goed te kunnen en jammer genoeg kan ik het zelf niet (misschien dat ik het later wel nog een keer probeer te leren).
  zondag 13 september 2009 @ 21:11:21 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72711512
Overigens is zeggen dat je alle metal bagger vind net zo'n bullcrap als zeggen dat je alle electronische muziek ruk vindt, maar dat terzijde.
[KNE]-Mod
  zondag 13 september 2009 @ 21:11:58 #53
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72711544
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:28 schreef wuh het volgende:
Dat grunten is niet kut, het klinkt veel krachtiger als een zanger erbij grunt dan als hij erbij zingt.

Right. Dat doet het dus niet. Het klinkt alleen maar pathetischer.

Kracht zit hem niet in wát je doet, maar in hóe je het doet. Dat grunten klinkt wel heel mans, maar stelt natuurlijk geen fuck voor als je het niet echt gemeen laat klinken. Even een voorbeeld van een pre-grunt die wél goed wordt uitgevoerd.

Dit klinkt heel scherp en gemeen. En kom dan niet met: je hebt het niet begrepen... ik doel op hele kleine details die iets laten slagen of falen. Waarom alleen maar zo ijl grunten en daar niet wat gevoel aan toevoegen zoals onze grote vriend Roger Waters. Hij klinkt gedreven, hij klinkt alsof ie het meent. Dat hele stoere gedoe er omheen zonder dat je er een cent artistieke waarde aan meegeeft. What the fuck heeft het dan zin om muziek te maken.

Idem dito voor die gitaren hoor. Dat slappe zompige gedowntunede. Ga wat aan je geluid doen en kom dan maar weer eens terug. Ga niet op een gitaar lopen raggen waar de snaren als elastieken aanhangen. Plus: mooie tot de verbeelding sprekende tonen komen vaak uit het hogere gedeelte van de gitaar. Het is niet voor niks dat globaal gezien de gitaar een melodisch instrument is geworden en de basgitaar een ritkisch instrument
pi_72711709
Aan alle mensen die klagen over metal zonder inhoud; luister toch in godsnaam eens naar bands als Opeth, Hollenthon of Maudlin of the Well. Kom daarna nog eens vertellen dat je geen inhoud vond in respectievelijk de nummers van 25 minuten, de massale orchestraties of de bizarre composities en warse ritmes.
  zondag 13 september 2009 @ 21:21:35 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72711924
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:16 schreef sinadO het volgende:
Aan alle mensen die klagen over metal zonder inhoud; luister toch in godsnaam eens naar een band als Opeth of Hollenthon of Maudlin of the Well. Kom daarna nog eens vertellen dat je geen inhoud vond in respectievelijk de nummers van 25 minuten, de massale orchestraties of de bizarre composities en warse ritmes.
Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppudding
pi_72712136
Vegetarian progressive grindcore
pi_72712148
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:21 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppudding
Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.

Als een pudding in elkaar zakken zegt ie...
  zondag 13 september 2009 @ 21:31:10 #58
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712319
Weet je voor wie ik pas respect heb? Voor Buckethead. Die heeft tenminste humor. Speelt lekker waar ie zin in heeft in plaats van wat hem het stoerste imago oplevert. Metal met danceritmes? Prima. Een bluesje met shredding, prima.

Buckethead is ook de zowat enige gitarist die bepaalde pakkende patronen in zn shreds kan stoppen.
  zondag 13 september 2009 @ 21:32:44 #59
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712397
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:27 schreef sinadO het volgende:

[..]

Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.

Als een pudding in elkaar zakken zegt ie...
Heb ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72712406
Buckethead is een held. Waar Satriani tegenwoordig wel erg op veilig speelt heeft Buckethead het vaandel van gitaarheld wat mij betreft overgenomen.
pi_72712433
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Heb ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je youtube e.d. voor toch?
  zondag 13 september 2009 @ 21:35:26 #62
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712494
Metal is echt te kut, maar de mensen die het leuk vinden zijn nog veel erger.
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
pi_72712633
relimetal
pi_72712756
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
Obvious troll is too obvious.
pi_72713989
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:11 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Kracht zit hem niet in wát je doet, maar in hóe je het doet. Dat grunten klinkt wel heel mans, maar stelt natuurlijk geen fuck voor als je het niet echt gemeen laat klinken. Even een voorbeeld van een pre-grunt die wél goed wordt uitgevoerd.

Dit klinkt heel scherp en gemeen. En kom dan niet met: je hebt het niet begrepen... ik doel op hele kleine details die iets laten slagen of falen. Waarom alleen maar zo ijl grunten en daar niet wat gevoel aan toevoegen zoals onze grote vriend Roger Waters. Hij klinkt gedreven, hij klinkt alsof ie het meent. Dat hele stoere gedoe er omheen zonder dat je er een cent artistieke waarde aan meegeeft. What the fuck heeft het dan zin om muziek te maken.
Roger kan het inderdaad goed brengen, maar dat betekend niet dat alle andere muziek waar wel in gegrunt wordt meteen geen fuck voorstelt. Er zijn bands(Opeth, Watain, Shining, Zyklon) die ook gedreven klinken.
Deze gebruiken dan ook niet alleen grunts maar ook geschreeuw/normale zang/gefluister. Deze bands leggen ook gevoel in hun muziek en zouden nooit zo bekend zijn geworden zonder echt talent(ok, niemand hier kent die bands maar in de metalwereld zijn ze groot).

Hier Niklas, hij 'zingt' alsof hij het meent en zijn liveshows zien er ook zo uit. (alleen neemt niemand die ik ken hem meer serieus vanwege die liveshows juist)

En wat betreft de gitaren/bassen: de bas wordt vaak mee omlaag getuned, de gitaar is nog steeds het melodische instrument, al kan het (soms) erg goed klinken wanneer de bas deze rol op zich neemt.
pi_72714101
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?
pi_72714190
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:12 schreef wuh het volgende:

[..]

Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?
Tis gewoon frans voor zwart hoor.
  zondag 13 september 2009 @ 22:16:17 #69
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72714299
quote:
Ik vind dit meteen dan ook al n stuk beter klinken, omdat ie meer een midden neemt tussen zingen en grunten, zeg maar
pi_72715713
quote:
Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven is
pi_72715892
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:45 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven is
En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.
pi_72715968
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:49 schreef sinadO het volgende:

[..]

En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.
Ik vind metal nog steeds tof . Alleen heb ik het metalhead gebeuren achter mij gelaten.
  zondag 13 september 2009 @ 23:43:30 #73
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_72718015
Tering wat een lap tekst, maar het zijn wel goeie argumenten, enigzins
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_72721536
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:43 schreef Acinonyx het volgende:
Tering wat een lap tekst, maar het zijn wel goeie argumenten, enigzins
Flikker toch op. Vervang wat woorden en het kan over elk genre gaan.
pi_72721589
Nou, de gangstas uit de hood zijn kool.Jij niet luisteren jij opkankeren...

Rap
Never trade the thrills of living for the security of existence.
  maandag 14 september 2009 @ 08:03:02 #76
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72721600
Heeft metal nog genres dan

Het is toch niet normaal meer. Ik hoor alleen maar tyfus herrie altijd.

Alsof er een trein over je heen rijdt.
quote:
Hehe

[ Bericht 48% gewijzigd door kL0j00h op 14-09-2009 08:08:44 ]
  maandag 14 september 2009 @ 08:24:12 #77
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_72721746
tl;dr
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 14 september 2009 @ 08:33:35 #78
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72721841
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:03 schreef kL0j00h het volgende:
Heeft metal nog genres dan

Het is toch niet normaal meer. Ik hoor alleen maar tyfus herrie altijd.

Alsof er een trein over je heen rijdt.
[..]

Hehe
Dat is een beetje de clue. Bij goeie muziek wordt je zo overdonderd dat het net is alsof er een trein over je heen rijdt. Bijvoorbeeld bij Led Zeppelin, Deep Purple of The Mars Volta.

Bij metal... het wil allemaal heel duister klinken, maar de facto komen er weinig spontane emotionele uitspattingen aan te pas. Ik vind de huidige heavy metal ook lang niet zo heftig als zojuist genoemde bands. Het mag dan allemaal wel heel moeilijk zijn in technische zin en een poging zijn het donkerste uit jezelf naar boven te halen... ze slagen daar maar moeilijk in, behalve in hun concrete bewoordingen. Ik zie mensen die metal maken in het gros van de gevallen meer als emotioneel onontwikkelde mensen die dit proberen te verbergen met zo veel mogelijk kabaal en donkere tonen, terwijl de "op het scherpst van de snede"-mentaliteit gewoon mist. Dat is precies wat er fout gaat in de aan heavy metal: door hun toonkeuze en comlexe composities denken ze dat ze niet meer op het scherpst van de snede hoeven te spelen.

Opgelost, slotje.

maandag 14 september 2009 @ 08:39:51 #79
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  maandag 14 september 2009 @ 09:38:13 #80
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_72722711
quote:

[..]

Dat is dus zo'n slecht argument he, juist bij metal zijn het steeds dezelfde deuntjes omdat alles met één en dezelfde gitaar wordt gespeeld, bij electronische muziek kan je alles maken wat je zelf leuk vindt klinken.
  maandag 14 september 2009 @ 09:44:04 #81
131603 Afwazig
Serious business
pi_72722799
Metal is over het algemeen echt kankermuziek.
pi_72722800
quote:
Ik vind metal bagger. Alle metal ja.

Het boeit me geen ruk.

Dat soort muziek kan van mij de kanker krijgen, ik vind het gewoon niet leuk.
- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet.
quote:
- Maar zeker nog open voor discussie.
Ik heb eigenlijk de indruk van niet...
  Redactie Frontpage maandag 14 september 2009 @ 09:44:13 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72722804
Wall of text....

Anyways, jij bent zeker zo iemand die alleen naar computermuziek luistert?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72722824
Grunten
Wat vinden mensen daar mooi aan? Iemand die zo veel mogelijk op een monster wil lijken...
Dan luister ik toch liever naar Bryan Adams of Freddy Mercury idd dan iemand met zo een
drakenstem
  maandag 14 september 2009 @ 09:45:41 #85
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72722833
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Wall of text....

Anyways, jij bent zeker zo iemand die alleen naar computermuziek luistert?
Had je t tegen mij?

als je beter leest... .
  Redactie Frontpage maandag 14 september 2009 @ 10:03:14 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72723133
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:45 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Had je t tegen mij?

als je beter leest... .
Een klacht moet kort maar krachtig zijn

Dat is mijn klacht
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72723392
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef Afwazig het volgende:
Metal is over het algemeen echt kankermuziek.
pi_72725084
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:18 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Wat een bijdrage lever jij ook zeg!
  maandag 14 september 2009 @ 11:48:43 #89
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_72725519
ik erger me ook aan die mensen die opgesloten in hun kamer zitten, spijkers over hun hle kleding dragen en hun haar niet wasses, laat staan hun kleren.
de muziek zelf, ik luister er af en toe na, meestal tijdens het game :$
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  maandag 14 september 2009 @ 11:57:08 #90
61861 defabiman
There to bring down quality
pi_72725750
Te lang, vat t eens samen....
Niet alles is makkelijk, maar je kunt alles moeilijk maken.
pi_72725811
Goed topic gozer.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_72726066
Ok ok samenvatting dan.

pi_72726477
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:48 schreef garriej het volgende:
ik erger me ook aan die mensen die opgesloten in hun kamer zitten, spijkers over hun hle kleding dragen en hun haar niet wasses, laat staan hun kleren.
de muziek zelf, ik luister er af en toe na, meestal tijdens het game :$
pi_72729192
Metalfans die

Hier stopte ik met lezen
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
  maandag 14 september 2009 @ 14:14:43 #95
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74087106
Eens met klacht. 10 metalkudows voor je OP.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_74087374
Alleen jammer dat TS erg veel op maddox wil lijken met zijn "NEWSFLASH BITCHES!" enzo
Dat is dan weer minder, maar toch een terechte klacht
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:28:03 #98
154952 spoor4
Spoort niet
pi_74087696
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:39 schreef wallofdolls het volgende:
Kitsch, dat is het woord dat ik zocht. Metal = kitsch
Inderdaad.
pi_74087922
Nee, muziek gemaakt op een computertje door een of andere autist (dubstep, dance etc) of een stel negers (of nepnegers) met broeken op hun knieën die of aan het opscheppen zijn of faggot gedrag vertonen (respectievelijk hip hop en r&b) en die zogenaamde rock dat eigenlijk verkapte britpop is. shut the fuck up

metal ftw. en hoe meer andere mensen het haten. hoe beter
:U
pi_74089107
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:33 schreef yasunni_ het volgende:
Nee, muziek gemaakt op een computertje door een of andere autist (dubstep, dance etc) of een stel negers (of nepnegers) met broeken op hun knieën die of aan het opscheppen zijn of faggot gedrag vertonen (respectievelijk hip hop en r&b) en die zogenaamde rock dat eigenlijk verkapte britpop is. shut the fuck up

metal ftw. en hoe meer andere mensen het haten. hoe beter
Blablabla, scheelt dat er ook zo mensen over metal denken bitch.

Ja, ik luister hip hop, ja, ik luister dubstep, ja, ik luister rap, ja, ik luister hardcore, ja ik luister tering herrie, maar ik luister ook rock en metal, al luister ik dat niet meer zo veel als eerst omdat metal meestal tyfus is en een hoop geschreeuw waar ik focking koppijn van krijg, HA! take that emo shit

Ik kende ook een metalhead gast, met zijn wijvennagels, rood geverfde haar, stoppels, unibrow en zijn zwarte lange jas en ik telkens bang was dat ie die jas openklapte en zijn ongewassen pik liet zien.

Mensen, kleed je niet zo als een schooier, dat je daarin fijn kan voelen met die vlooienband om je nek.
pi_74089221
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

ja ik luister tering herrie, maar ik luister ook rock en metal
zozo, dankje.
:U
pi_74089531
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:04 schreef yasunni_ het volgende:

[..]

zozo, dankje.
Btw, voor je het afvraagt, nee, ik kleed me niet als een metalhead, ik sta niet bij metalheads(en nee, ook niet bij de popu tjappo's of de whiggers).

Ongeveer 2 jaar terug luisterde ik rock en metal, sommige metal nummers zijn ok, maar hoeveel worden er geschreeuwd alsof diegene in de kont word genomen, tja, heel veel, of dan zou ik ze toevallig allemaal tegen gekomen moeten zijn, daarom luister ik geen metal meer, ik luister liever rock, en dan bedoel ik meer classic rock, dat heeft enigzins inhoud zoals tekst ipv AHHHAAAHHHHHBBAAAHHHH!!!!!!!!!!!!.

Goede avond verder
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:12:12 #103
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74089571
quote:

[..]

Ja, ik luister hip hop, ja, ik luister dubstep, ja, ik luister rap, ja, ik luister hardcore, ja ik luister tering herrie, maar ik luister ook rock en metal, al luister ik dat niet meer zo veel als eerst omdat metal meestal tyfus is en een hoop geschreeuw waar ik focking koppijn van krijg, HA! take that emo shit

Ik kende ook een metalhead gast, met zijn wijvennagels, rood geverfde haar, stoppels, unibrow en zijn zwarte lange jas en ik telkens bang was dat ie die jas openklapte en zijn ongewassen pik liet zien.

Mensen, kleed je niet zo als een schooier, dat je daarin fijn kan voelen met die vlooienband om je nek.
Hoe wist je dat die pik ongewassen was?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_74091921
Disclaimer: Ik ben geen metalfan
quote:
Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
Als je nou "De metalfans die verwachten" had neergezet was het een terechte klacht geweest.
quote:
Metal is ruk omdat het nep is
NEWSFLASH, BITCHES
Een muziekstroming kan niet nep zijn.
quote:
geen leuk geluid creëert
Metal "creëert" geen geluid.
quote:
emo's zijn gay
Dat heeft niets te maken met je klacht.
Dat heeft ook niets te maken met metal.
quote:
grunten is poep
Daar ga ik niet eens meer op in.
quote:
Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
Dat heeft niets met metal, of metalfans te maken.
quote:
Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
Jaaa, echt alle metalfans. 100%. 6910231 van de 6910231.
quote:
Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizer
Dat heeft ook niets te maken met metal.

Slechtste wall-of-text evar. Er zijn wel slechtere klachten, maar die schrijven niet zoveel troep.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_74092646
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_74093659
Ieder zijn ding toch ?
Have fun...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:35:32 #107
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74106369
Terechte klacht!

Je had hier altijd Offsprngr rondlopen met z'n fobo vol genres

Zulk een trieste lui die metalheads
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:26:24 #109
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74107148
Melodic Harmonic Rhytmic Ontbonden-en-al-3-weken-Deathmetal

enzo

WTF, alsof muziek van zichzelf al niet melodisch is. Nee dat moet er nog even bij vermeld worden.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:32:11 #110
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_74107313
quote:
Mensen die ook aan iedereen willen laten zien wat voor muziek ze luisteren

Like i care.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_74111911

Hier wordt het verschil tussen verschillende soorten metal heel goed uitgelegd.

Geen dank.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_74112717
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:11 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Btw, voor je het afvraagt, nee, ik kleed me niet als een metalhead, ik sta niet bij metalheads(en nee, ook niet bij de popu tjappo's of de whiggers).

Ongeveer 2 jaar terug luisterde ik rock en metal, sommige metal nummers zijn ok, maar hoeveel worden er geschreeuwd alsof diegene in de kont word genomen, tja, heel veel, of dan zou ik ze toevallig allemaal tegen gekomen moeten zijn, daarom luister ik geen metal meer, ik luister liever rock, en dan bedoel ik meer classic rock, dat heeft enigzins inhoud zoals tekst ipv AHHHAAAHHHHHBBAAAHHHH!!!!!!!!!!!!.

Goede avond verder
Sweet child in time, you'll see the line
Line that's drawn between good and bad
See the blind man shooting at the world
Bullets flying, ooh taking toll
If you've been bad - Oh Lord I bet you have
And you've not been hit oh by flying lead
You'd better close your eyes, aahaouho bow your head
Wait for the ricochet

Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I wanna hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
AAA-AAA-AAA!!

Bullets flying, mm taking toll
If you've been bad - Lord I bet you have
You'd better close your eyes, aahaao bow your head
Wait for the ricochet

Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I gotta hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
Oh..
AAA-AAA-AAA!!

Oh..god oh no..oh god no..oh..ah..no ah..AAh..oh..AAWAAH!!..oh

Enigszins..
18 regels tekst
16 regels anale penetratie
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:25:41 #113
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74113251
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:11 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Bullets flying, ooh taking toll
If you've been bad - Oh Lord I bet you have
You'd better close your eyes, aahaouho bow your head
Wait for the ricochet

Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I wanna hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
AAA-AAA-AAA!!

Bullets flying, mm taking toll
If you've been bad - Lord I bet you have
You'd better close your eyes, aahaao bow your head
Wait for the ricochet

Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I gotta hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
Oh..
AAA-AAA-AAA!!

Oh..god oh no..oh god no..oh..ah..no ah..AAh..oh..AAWAAH!!..oh

Enigszins..
18 regels tekst
Er is een verschil tussen kunst en troep

Metal is de SM-porno van de muziek. Gevoelloos, leeg (of opgevuld, net hoe jet het wilt zien) veel harder dan nodig en totaal overbodig als je liefdevolle seks snapt
pi_74113427
Mensen die niet na Cooper luisteren hebben het leven ook niet begrepen. _______!
Roken is lekker
pi_74113549
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:11 schreef zuchtje het volgende:
Enigszins..
18 regels tekst
Verschil moet je vast wel horen:

En dit:

(Deze kan ik btw heel goed waarderen)

Laatste nummer bevat tekst, welliswaar ook met een paar anale penetraties, maar het is ten minste geen spastische meuk en wel gewoon muziek.
pi_74113609
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Mr.Cooper het volgende:
Mensen die niet na Cooper luisteren hebben het leven ook niet begrepen. _______!
Wat komt er na Cooper dan? Is het een beetje goed?
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_74113655
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:36 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Wat komt er na Cooper dan? Is het een beetje goed?
Roken is lekker
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:38:18 #118
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74113679
Nope
Dat kan
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay? en grunten is poep.
Ik vond metal ook ruk rond mijn 10de, maar heb uiteindelijk besloten het nog een kans te geven op latere leeftijd. simpelweg omdat het onzinnig is een geheel genre af te schrijven omdat je één of een paar bands hebt gehoord die je niks vond.
en achteraf ben ik blij dat ik dat heb gedaan

- Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
Ik ben altijd wel benieuwd naar wat de reden is achter iemands diepgewortlede metalhaat, is ja
Maar dat ben ik ook bij mensen die allochtonen haten

- Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
Hm ja als ik eenmaal de supermarkt uitkom ga ik headbangend een paar bejaarden lastig vallen . Maar jij wilt zeggen dat dit je alleen maar opvalt bij metalfans !?
Daar doe ik niet aan mee, want ik vind electronische muziek ook wel vetjes

- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.

Het verschil tussen metal en rock is in sommige opzichten gewoon te groot.
Zo maken ze er bij metal meer de sport van om ontiegelijk absurde ritmes te maken terwijl men in dat lenny kravits nummer liever op hetzelfde makkelijke terrein blijven begeven. en dan heb je de vocalen nog en etc.
Ik ben zelf ook niet 1 2 3 bij de bands beland die ik nu luister, dat is allemaal in kleine stapjes gegaan.

- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid. Je gaat er na een tijd gewoon van houden, en ik heb het persoonlijk liever dan extreem valse clean vocals
- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
Mocht je het niet zijn opgevallen, het is niet verplicht kleding aan te doen die zwart is.

- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.

Muziek is emotie, en metal associeer ik meestal met agressiviteit.
Echt hele goede metal, verandert in mijn opzicht mijn gemoedstoestand en verandert me in een geweldadige motherfucker.
Als ik wat botch luister krijg ik bijv een ontzettende andreline rush en heb ik dan zin om chaos te maken.
Je laat je als het ware meegaan met de muziek, en dan verslaat een beetje meppen op de sportschool in elk opzicht
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_74113725
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:38 schreef Syb-rund. het volgende:
Nope
Dat kan
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay? en grunten is poep.
Ik vond metal ook ruk rond mijn 10de, maar heb uiteindelijk besloten het nog een kans te geven op latere leeftijd. simpelweg omdat het onzinnig is een geheel genre af te schrijven omdat je één of een paar bands hebt gehoord die je niks vond.
en achteraf ben ik blij dat ik dat heb gedaan

Ik ben altijd wel benieuwd naar wat de reden is achter iemands diepgewortlede metalhaat, is ja
Maar dat ben ik ook bij mensen die allochtonen haten

Hm ja als ik eenmaal de supermarkt uitkom ga ik headbangend een paar bejaarden lastig vallen . Maar jij wilt zeggen dat dit je alleen maar opvalt bij metalfans !?
Daar doe ik niet aan mee, want ik vind electronische muziek ook wel vetjes

Het verschil tussen metal en rock is in sommige opzichten gewoon te groot.
Zo maken ze er bij metal meer de sport van om ontiegelijk absurde ritmes te maken terwijl men in dat lenny kravits nummer liever op hetzelfde makkelijke terrein blijven begeven. en dan heb je de vocalen nog en etc.
Ik ben zelf ook niet 1 2 3 bij de bands beland die ik nu luister, dat is allemaal in kleine stapjes gegaan.

- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid. Je gaat er na een tijd gewoon van houden, en ik heb het persoonlijk liever dan extreem valse clean vocals
Mocht je het niet zijn opgevallen, het is niet verplicht kleding aan te doen die zwart is

Muziek is emotie, en metal associeer ik meestal met agressiviteit.
Echt hele goede metal, verandert in mijn opzicht mijn gemoedstoestand en verandert me in een geweldadige motherfucker.
Als ik wat botch luister krijg ik bijv een ontzettende andreline rush en heb ik dan zin om chaos te maken.
Je laat je als het ware meegaan met de muziek, en dan verslaat een beetje slaan op de sportschool by any means
Gefeliciteerd.
Je hebt een lange post onnodig nog langer gemaakt.

Je wint een koekje, welke je in Delft kan ophalen.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_74113733
Melodic death metal
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:40:52 #121
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74113745
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

Dankje, wat voor koekje is het
pi_74113769
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

En daarna mag je in Blerick een koekje komen halen.
pi_74113801
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

Dankje, wat voor koekje is het
Iets met chocolade, zo'n kinderkoekje.
Niet tegen m'n dochter vertellen dat ik haar koekjes weggeef.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:43:07 #124
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74113825
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:42 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Iets met chocolade, zo'n kinderkoekje.
Niet tegen m'n dochter vertellen dat ik haar koekjes weggeef.
Pics van je dochter
pi_74113842
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:43 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

Pics van je dochter
Krijg je gratis op je oog als je het koekje komt halen.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_74113886
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef Oorbeer het volgende:
Melodic death metal
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_74113913
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:34 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Verschil moet je vast wel horen:

En dit:

(Deze kan ik btw heel goed waarderen)

Laatste nummer bevat tekst, welliswaar ook met een paar anale penetraties, maar het is ten minste geen spastische meuk en wel gewoon muziek.
Relativeren deden we toch niet aan? Zoals met elke muziekstroming (subgenres van muziek ) zijn er pareltjes te vinden. Zelfs bij rap of metal.
pi_74113949
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:46 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Relativeren deden we toch niet aan? Zoals met elke muziekstroming (subgenres van muziek ) zijn er pareltjes te vinden. Zelfs bij rap of metal.
Misschien is het handig om de vorige post ook eens te lezen?
We hadden het over anale penetratie ja?!?!?!?!
pi_74114047
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Misschien is het handig om de vorige post ook eens te lezen?
We hadden het over anale penetratie ja?!?!?!?!
oh ja

http://www.last.fm/music/Anal+Penetration

Het komt nog uit Nederland ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door zuchtje op 27-10-2009 16:00:05 ]
pi_74114257
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:50 schreef zuchtje het volgende:

[..]

oh ja

http://www.last.fm/music/Anal+Penetration

Ze komen nog uit Nederland ook.
Ze komen? Het is een eenmansband
pi_74114324
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:57 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Ze komen? Het is een eenmansband
Het dan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:08:42 #134
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_74114631
Metal is kut, hiphop ook.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:09:40 #135
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_74114672
Nu krijg je natuurlijk weer de stortvloed van kut metal fokkers met hun tering yoeptroep filmpjes met de meest vette metal hitjes.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:10:07 #136
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_74114682
en dan als het topic 300 posts heeft gaat het topic dicht en dan is er alsnog niemand wijzer van geworden
pi_74115855
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:09 schreef stamppot het volgende:
Nu krijg je natuurlijk weer de stortvloed van kut metal fokkers met hun tering yoeptroep filmpjes met de meest vette metal hitjes.

pi_74116835
quote:

[..]
Je beschrijft een sukkel die normale metalfans ook vermijden.

En dat metal maar wat gerag is op de gitaar: bij de meeste bands wel. Een goede band klinkt zonder distortion zo: (duurt maar 1 minuut ofzo)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:54:23 #139
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_74118390
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:05 schreef wuh het volgende:

[..]

Je beschrijft een sukkel die normale metalfans ook vermijden.

En dat metal maar wat gerag is op de gitaar: bij de meeste bands wel. Een goede band klinkt zonder distortion zo: (duurt maar 1 minuut ofzo)
Vind ik ook niet echt speciaal klinken ofzo, (ben zelf gitarist.)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:03:02 #140
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_74118673
wtf @ OP

*wall of text crits you for OVER 9000!!!!!!!!!!!!*

mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_74122793
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:54 schreef stamppot het volgende:

[..]

Vind ik ook niet echt speciaal klinken ofzo, (ben zelf gitarist.)
Het is igg geen gerag, zoals de meesten hier denken.
pi_74123250
Metalfans spelen allemaal WoW toch?
Ga weg
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:08:06 #143
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74140537
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:26 schreef wuh het volgende:

[..]

Het is igg geen gerag, zoals de meesten hier denken.
Maar ook geen metal
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:13:22 #144
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74140691
quote:
De exacte oorsprong van de term heavy metal is onbekend. Een populaire uitleg is dat de term voor het eerst werd gebruikt om de muziek van Jimi Hendrix te karakteriseren: deze zou beschreven zijn als heavy metal falling from the sky (zwaar metaal dat uit de lucht komt vallen).
Ergo, de huidige heavy metal heeft niks meer met heavy metal te maken (De hoge tonen van Jimi Hendrix versus de debiele lage tonen van de heavy metal sinds eind jaren '70). Slotje. Kuttopic over een nepgenre.
pi_74140723
Polka!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:04:28 #146
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74144558
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:13 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ergo, de huidige heavy metal heeft niks meer met heavy metal te maken (De hoge tonen van Jimi Hendrix versus de debiele lage tonen van de heavy metal sinds eind jaren '70). Slotje. Kuttopic over een nepgenre.
Je mag heavy metal best opdoeken hoor, als je maar van de betere metalgenre's afblijft
pi_74145321
Klacht is deels terecht. Ik snap nooit zo goed waarom ze er zo muf er bij willen lopen, vooral kerels van 25/30. Ik heb persoonlijk ook helemaal niks met de jezus look (lange vettige haren, kort sikje), zwarte (band)shirts en wijde broeken en spike armbanden (om ff te generaliseren).

Maar iedereen moet het verder lekker zelf weten, toch? Ik denk als die persoon maar aardig is en je er goed mee kunt vinden dan maakt het toch niet zoveel uit. Anders moet je gewoon zeggen dat je het irritant vindt om altijd overtuigd te worden.

En ik vind zware metal ook klote, maar als het nummers zijn waarin zang en grunten wordt afgewisseld vind ik het niet zo erg. Metal kan behoorlijk tof zijn, maar die varkensgeluiden en gore teksten
(fucked with a knife etc. ) hoeven voor mij ook niet!!
pi_74145428
quote:

haha hij zingt inmiddels ook metal
pi_74146813
Moshpits zijn leuk

Klacht onterecht
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_74148316
Haribo macht kinder froh is alleen voor echte mannen
pi_74398444
Ok nu moet er gewoon ff een metal head aan het word komen, Sorry guys. Maar ik vind wel dat je alles over een kam scheert. Bekijk Opeth dat is nou een groep waar je dat echte metal sound hoort dus wat bij veel mensen bekend staat als metal. Maar er zit ook een stuk progesive metal dat niet alleen maar gitaar rammen is en grunten waar echt songteksten in zitten en je ook kan verstaan wat ze zingen. Dus doe eerst wat onderzoek voor je begint te Schelden op iets wat je maar slecht tot niet kent. Je gaat ook niet naar een kern reactor toe en ga je roepen jij methode voor kern fusie is shit en slecht alleen vanwegen een algemene stereotypen dat iedereen roept.
Life is a Journey-not a destination
pi_74399349
Muziek

Een echte held luistert slechts naar kreunende meiden.
pi_74399412
quote:
Ik vind metal bagger. Alle metal ja. Maar blijkbaar mag dat niet van alle kutmetalfans want elke keer als ik uitleg wat ik eraan bagger vind krijg ik de kreet "ja maar dat is niet in alle metal!1" te horen. Newsflash, bitches:

Disclaimer:
- Ik weet, het is een Lief Dagboek-achtig topic geworden. Maar zeker nog open voor discussie.
- Er is al een metaltopic gaande maar dat gaat mi. over andere dingen dan dit topic dus sluit het aub niet.

SAMENVATTING:
Omdat KLB lezers te lui zijn.

- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
Ik herken je verhaal en ik geef je groot gelijk. Het enige verschil is dat ik juist wel van metal hou en niet van hiphop of trance en dat soort dingen. Ik vind het tof dat je het wel heb geprobeerd. Je vind het niks, nja jammer dan. Ieder zn eige smaak
U jelly?
pi_74400302
Je tegenargumenten onderaan dat gitaar vs DJ-gebeuren raken kant noch wal, dat weet je toch he?
graag verwijderen
pi_74403884
Wat een kutkick.
Oh Metalfans die zeggen dat Elektronische muziek minder goed is dan metal ____!
pi_74403965
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Muziek

Een echte held luistert slechts naar kreunende meiden.
Play hard, go pro.
pi_74404851
5 Ferrari's op videoband!
pi_74405307

Zondag

EDIT:
quote:
- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.

EDIT2: Btw, ik heb ook gewoon net als iedereen die er geen is ook een stronthekel aan het soort metalhead waar de gemiddelde Nederlander aan denkt als ie het hoort (lange haren, wijde broeken, wolvenshirts )

[ Bericht 35% gewijzigd door OM-NOM-NOM op 04-11-2009 23:19:38 ]
pi_74405936
muzieksmaak is subjectief, net als kledingstijl. dé metalfan bestaat niet

rare traingspakkies kale koppen, luierpakken gouden kettingen, vetkuiven stinkbrommers. elke subcultuur met zn eigen agressieve, jankerige, zweverige gezeik

iemand die het verschil tussen within temptation en amon amarth niet snapt kan ook maar beter weer tiësto aanzetten
pi_74406602
Hou best wel van harde gitaarmuziek (Stoner, Grunge, Hardrock enz) maar inderdaad die achterlijke alto metal slaat nergens op
pi_74406927
Jij houdt vast van Jody Bernal
pi_74406951

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr_Dyslector op 05-11-2009 00:08:53 ]
pi_74407268
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:02 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Jij houdt vast van Jody Bernal
nee, hij is sinds een paar weken gek van Moke
pi_74407285
Jezus TS wat heb jij een kut muzieksmaak!

Tevens houd ik niet van metal
It's you my love, you who are the stranger
pi_74407319
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:15 schreef Synthesist het volgende:

[..]

nee, hij is sinds een paar weken gek van Moke
Moke vond ik toen ze echt nog klein waren wel aardig om te zien, een paar euro hier in Amersfoort in de kelder bijvoorbeeld. Maar wat waren ze bizar slecht afgelopen jaar op lowlands zeg. Damn. Geen sfeer. Ze denken dat ze wereldsterren zijn, ze gedragen zich alsof ze groter zijn dan the stones e.d.
It's you my love, you who are the stranger
pi_74407486
Ze hebben allemaal hippe namen, jankerige stemmen en pretenderen uit de underground te komen. Maar nu worden we groot, je weetz

best triest dat persoonlijke voorkeur van een presentator één band zo vaak uitzendtijd geeft
  FOK!fotograaf donderdag 5 november 2009 @ 00:31:44 #168
159915 -Menn0-
MNO
pi_74407556
*insert lang verhaal dat niet iedereen die naar metal luistert zich kleedt en gedraagt als mongool*
,,/
  FOK!fotograaf donderdag 5 november 2009 @ 00:43:23 #169
159915 -Menn0-
MNO
pi_74407768
Maar de mongolen die wel met lange haren, wijde broeken en wolvenshirts rpnd lopen zijn inderdaad -> _!
,,/
pi_74407797
quote:
Ga eens douchen, jij vuile ongewassen stinkerd

Wat een trieste lui in die clip. Van die 'helden' die nog zijn blijven hangen in de 80's
  donderdag 5 november 2009 @ 02:42:13 #171
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_74408629
Uh, cliché, maar je hebt waarschijnlijk geen fatsoenlijke metal gehoord. De meeste mainstream metal is inderdeed gewoon kut, net als mainstream metal fans (allemaal dezelfde zwarte broek en bandshirts en zeggen dat ze zo 'anders' zijn ). Zeggen dat je metal niet leuk vindt is net zo bizar als zeggen dat je jazz, klassiek of rock niet leuk vindt. Er valt zo ontzettend veel onder elk genre, je moet vrij bekrompen zijn om een heel genre af te schrijven - zeker als je jezelf een muziekliefhebber noemt.

Hoewel ik zelf de laatste jaren minder metal ben gaan luisteren vindt ik het nog steeds een onmisbaar genre met erg bijzondere (en veelal onbekende) bands. Tof dat je het geprobeerd hebt, maar kom alsjeblieft niet aan met Killswitch Engage, Children of Bodom, Cradle of Filth of dat soort meuk.
Rekwisieten naar de veldhond.
  donderdag 5 november 2009 @ 02:50:33 #172
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74408652
quote:
Op donderdag 5 november 2009 02:42 schreef Thorpe het volgende:
Er valt zo ontzettend veel onder elk genre, je moet vrij bekrompen zijn om een heel genre af te schrijven - zeker als je jezelf een muziekliefhebber noemt.
Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kut

Verder vind ik mensen altijd een beetje snobberig als ze vinden dat je mainstream bands in welk genre dan ook niet leuk mag vinden.
Ook geen sig dus
  donderdag 5 november 2009 @ 11:51:17 #173
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_74414306
quote:
Op donderdag 5 november 2009 02:50 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kut

Verder vind ik mensen altijd een beetje snobberig als ze vinden dat je mainstream bands in welk genre dan ook niet leuk mag vinden.
Dat zijn dan meer specifieke subgenres denk ik. Ik vind de stijlen die je noemt ook kut, maar dat wil niet zeggen dat je het overkoepelende genre ook kan afschrijven. Aangenomen dat die genoemde stijlen onder electronic vallen, daar valt bijvoorbeeld ook ambient onder, een genre met bands die ik zeer waardeer. Verder probeer ik constant nieuwe soorten muziek uit, ook als ik van te voren denk dat ik het genre misschien niet leuk vind. Veel mensen lijken niet zo open te staan omdat ze een soort vooroordeel of karikatuur van het genre in hun hoofd hebben. Niet alle metalbands klinken als Slipknot en niet alle hiphop is 50 Cent stylz.

Natuurlijk mag je mainstreambands leuk vinden, het gaat om de muziek, niet om de populariteit. Dat gaat twee kanten op; ik vind zelf dat je over het algemeen pas de echt bijzondere muziek tegenkomt als je verder kijkt dan alleen de mainstream. Maar goed, als het over muziek of andere kunst gaat klink je al snel snobberig; iemand die elke dag intensief met muziek bezig is en iemand wiens muzikale kennis niet verder gaat dan de radio op kantoor hebben evenveel recht van spreken meestal, onder het mom van 'smaken verschillen'.

Anyway: ongegronde klacht, maar standaard metalfans zijn irritant, vooral als ze 18 of ouder zijn. Van die gasten die op hun 26e nog in bandshirt en kisten lopen.
Rekwisieten naar de veldhond.
pi_74415531
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:18 schreef Inverted_World het volgende:
toen ze echt nog klein waren wel aardig om te zien
Oh god, daar is dat argument weer
pi_74416464
Trance en Progressive uber alles
pi_74421797
quote:
Op donderdag 5 november 2009 02:50 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden
  donderdag 5 november 2009 @ 20:46:05 #177
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74433015
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden
Tsja, het is maar net welke definitie van muziek je neemt
Ook geen sig dus
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:38 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74572325
Ik ben totaal geen metalfan. Maar jij snapt er echt helemaal niks van.
quote:
In metal worden bijna alle typen gitaar gebruikt. Iedere band heeft een andere voorkeur. Daarnaast worden de "typische" metal gitaren ook in andere muziekstijlen gebruikt. Idem voor de riffs die er op gespeeld worden.
quote:
- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid.
Dat gebeurt in veel soorten muziek. Dat jij alles waarin "gegrunt" wordt metal noemt is je eigen beperking.
quote:
Metal is een muziekstroming en heeft niets met kleding te maken. Dat je veel langharige apen tegenkomt in de metalscene is een feit. Maar de meeste metal liefhebbers zien er neutraler uit, maar die herken jij niet want je weet naar wat voor muziek ze luisteren. Dus dan is het logisch voor jou dat alle metal luisteraars aan het omschreven stereotype voldoen. Daarnaast kun je de muziek luisteren en die types compleet negeren als je wil.
quote:
Er zijn ook positieve stromingen. Ik denk dat als je hardcore hoort (harde scheurende gitaren) dat je het ook metal zal noemen met je tunnelvisie. Maar in ale muziekvarianten kom je klagende teksten tegen, ook op de radio, ook in trance gedoe. En als je meer de hardcore-punk richting opgaat merk je dat er een hele postive variant is. Maar dat hoor jij niet want je hoort de combinatie "gitaar" + "hard" en denkt "geklaag".

p.s. wat hebben emo's er ineens mee te maken
Jij zal wel weer denken: "donkere kleding" + "alternatief" = "och zal wel een metalfan zijn"
quote:
Bij mijn eigen muziek heb je ook moshpit's. Daar gaat er meestal wel iets harder aan doe dan bij metal
Maar ik zie totaal geen link met agressie. Xenofoben als jou zien van een afstandje de combinatie "harde wilde muziek" + "slampit" = "agressie"
Het is helemaal niet de bedoeling om stoer te doen. Dat doe jij namelijk wel met je vechtsport. Dus je noemt jezelf eigenlijk zielig. Moshpits zijn voor de fun, niet om stoer, lijp of agressief te doen
quote:
Verder nog wat irritants: het echte instrumenten vs. synthesizers discussie. Hier is al een topic over geweest dus ik ga het niet teveel uitbreiden, maar even kort:

- Claimen dat je echt geluid produceert met je instrumenten en vervolgens versterkers gebruiken die het hele geluid veranderen.
- Het bespelen van een instrument anders bestempelen dan het bespelen van een DJ programma.
- Het bespelen van een instrument, oftewel de juiste snaren/toetsen/etc. op de juiste tijd drukken, moeilijk noemen en het bespelen van een DJ programma, oftewel de juiste toetsen op de juiste tijd drukken en je muis juist bewegen, kinderwerk noemen.
Ik zelf vind ook wel in beperkte mate dat muziek met instrumenten gemaakt moet worden. Maar ik ken ook wel electronische muziek waar wel degelijk talent voor nodig is. Dus als dat gezegd wordt ben ik het er niet 100% mee eens.
quote:
Als je metal emo, hardcore, punk, grunge en de rest allemaal op het hoopje "metal" gooit vind ik dat onterecht en moet je niks over metal zeggen, want je hebt er gewoon geen verstand van.
quote:
Emo heeft weer niks met metal te maken. Al bestaat er wel emocore. Maar het volk dat daar naaar luistert zijn vaak niet de stereotype emo's waar jij aan denkt.

Slotwoord: In ben zelf totaal geen metalfan. Maar ik erger me aan het stereotyperen wat veel gebeurt en wat ik de TS hier ook zie doen.
Dat het niet je smaak is kan ik begrijpen. Ik geef er zelf namelijk ook weinig om. Maar zeg dan gewoon dat je de muziek niks aan vindt en laat zaken die niets met metal te maken hebben er buiten.
pi_74573209
En weer een kick... laat deze discussie anders een keer voor wat het is, kneus.
pi_75968821
Wat een irritante kicks inderdaad.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:29:22 #181
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75969830
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:35:49 #182
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75970103
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef boskameel het volgende:
Wat een irritante kicks inderdaad.
Vooral die van jou
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 23 december 2009 @ 14:58:50 #183
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_75971144
Herkenbaar. Goede OP. Derhalve kwaliteitstopic
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 23 december 2009 @ 15:14:06 #184
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75971810

METAAAAAAAAAAAAL OUWE
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75977637
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.
waar heb je het over?
pi_75977664
white metal rocks man
Pechtold-houzee
  woensdag 23 december 2009 @ 17:40:22 #187
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75977677
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:39 schreef Yorrit het volgende:

[..]

waar heb je het over?
Precies zoals ik het zeg. Metal is mode, geen muziek
pi_75977755
whatever
pi_75977833
Ik draag geen metalshirts , luister ook techno, D&B etc.

Ben wel metalfan , maar heb een brede muzikale kennis, afgezien van rap en R&B ( want dat vind ik bagger over het algemeen )

Vind het niet erg als mensen de genres niet kennen, maar als "muziekliefhebbers" bepaalde groepen of artiesten niet kennen zoals: Deep Purple, Led zeppelin, Jimmy Hendrix of dergelijken dan neem ik ze niet serieus als muziekliefhebber.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  woensdag 23 december 2009 @ 17:53:43 #190
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_75978140
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:14 schreef Equites het volgende:
[ afbeelding ]

METAAAAAAAAAAAAL OUWE
slecht voorbeeld!

metal is voor sommige een muziekstijl en voor sommige een cultuur. Het is maar net hoever je erin wil gaan. Voor mij is het gewoon chille muziek(niet alle metal natuurlijk je hebt goede en slechte metal:P) maar dat geldt ook voor funk, rock, reggae, ska, rap of wat voor mij dan ook lekker klinkt. moshpitten heeft trouwens niks met agressie te maken. Het is gewoon uitleven op de muziek, het is niet de bedoeling om hier iemand mee te verwonden ofzo.

en voor sommige zoals dat geval hierboven is metal bijna iets religieus, zie je wel vaker voorkomen. Vindt het persoonlijk een beetje triest maarja iedereen zn eigen meuk
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_75978254
Mag ik dan eindelijk IBTL zeggen?
Play hard, go pro.
pi_75978283
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:57 schreef Aethereal het volgende:
Mag ik dan eindelijk IBTL zeggen?
nee
  woensdag 23 december 2009 @ 18:08:53 #193
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75978579
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:44 schreef Feitosa het volgende:
Ik draag geen metalshirts , luister ook techno, D&B etc.

Ben wel metalfan , maar heb een brede muzikale kennis, afgezien van rap en R&B ( want dat vind ik bagger over het algemeen )

Vind het niet erg als mensen de genres niet kennen, maar als "muziekliefhebbers" bepaalde groepen of artiesten niet kennen zoals: Deep Purple, Led zeppelin, Jimmy Hendrix of dergelijken dan neem ik ze niet serieus als muziekliefhebber.
Maar nu noem je dus bands die écht metal zijn. Niet die zompige 'ik ben boos stoer en duister'-kliederij waarvan de gitaarpartijen je oren amper bereiken omdat ze zo dik als stroop zijn en in je boxen blijven hangen
  woensdag 23 december 2009 @ 18:10:35 #194
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75978629
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:53 schreef DeBassist het volgende:

[..]

slecht voorbeeld!

metal is voor sommige een muziekstijl en voor sommige een cultuur. Het is maar net hoever je erin wil gaan. Voor mij is het gewoon chille muziek(niet alle metal natuurlijk je hebt goede en slechte metal:P) maar dat geldt ook voor funk, rock, reggae, ska, rap of wat voor mij dan ook lekker klinkt. moshpitten heeft trouwens niks met agressie te maken. Het is gewoon uitleven op de muziek, het is niet de bedoeling om hier iemand mee te verwonden ofzo.

en voor sommige zoals dat geval hierboven is metal bijna iets religieus, zie je wel vaker voorkomen. Vindt het persoonlijk een beetje triest maarja iedereen zn eigen meuk
Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fan Ga je mond spoelen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75978949
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen .

Maar we weten allemaal dat onze metal-vrienden qua muziek niet verder kijken dan hun metal/gitaar-neus lang is. Want alles zonder gitaren is natuurlijk ruk.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_75979162
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen .

Maar we weten allemaal dat onze metal-vrienden qua muziek niet verder kijken dan hun metal/gitaar-neus lang is. Want alles zonder gitaren is natuurlijk ruk.
Tsja ik heb weer een andere kant, alle muziek met gitaren vind ik kut.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:24:55 #197
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75981649
Ik zie mezelf wel als een metalfan, maar het gaat me puur om de muziek. Een bandshirt vind ik al snel te schreeuwerig, maar heb wel een paar 'normale' bandshirts in de kast liggen. Ook kan het me weinig schelen of ik naar een band vol met nazi's zit te luisteren, want van de tekst versta ik toch geen ruk.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
QFT.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:56:49 #198
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_75983202
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:10 schreef Equites het volgende:

[..]

Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fan Ga je mond spoelen.
ik zeg niet dat slayer een slecht voorbeeld is
maar mensen die slayer in hun rug kerven wel
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 23 december 2009 @ 21:34:04 #199
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75988909
quote:
het boeit me geen ruk
friet saté
pi_75990014
Thrash-Metal FTW
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo