Die subgenres boeien me geen ruk. Het boeit me geen ruk dat, als ik een argument gebruik, het misschien niet slaat op alle 100 subgenres. Wat me wel irriteert is dat ik mijn smaak blijkbaar moet uitleggen en vandaar de lap tekst.quote:
Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhorenquote:Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Ik geloof niet dat het verschil tussen technodeuntjes veel kleiner is dan het verschil tussen metaldeuntjes. Dus ja, de reden waarom mensen dat steeds kunnen aanhoren is precies hetzelfde als waarom jij jouw smaak (ik vermoed metal) kan aanhoren: omdat dat jouw smaak is.quote:Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Haha +1 voor grappigheidquote:Op zondag 13 september 2009 20:08 schreef Jeej het volgende:
Ts is overduidelijk een metalhead in de ontkenningsfase
QFTquote:Op zondag 13 september 2009 20:10 schreef L.no het volgende:
Metal is opzich niet erg, maar ik mag die mensen niet die ervanuit gaan dat iedereen metal kan waarderen zolang je er maar moeite voor doet.
Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het gewoon níets vinden.
Ja sorry ik wist dat zo'n reactie er zat aan te komenquote:Op zondag 13 september 2009 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage gevenDat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
Kijk dat is weer enorm kort door de bocht.quote:Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Ik zou er geen uur naar willen luisteren, maar zo af en toe een nummertje tussendoor in een wilde bui is wel eens grappig.quote:Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Dat is met alle liefhebbers van een bepaalde muziekstijl. Of hobby.quote:Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Biels het volgende:
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
Zie:quote:Op zondag 13 september 2009 20:16 schreef Appelknaller het volgende:
Het boeit je geen ruk maar toch schrijf je er een lap tekst over, lekker geloofwaardig
en groep 6 voor begrijpend lezen.quote:Op zondag 13 september 2009 20:06 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Die subgenres boeien me geen ruk. Het boeit me geen ruk dat, als ik een argument gebruik, het misschien niet slaat op alle 100 subgenres. Wat me wel irriteert is dat ik mijn smaak blijkbaar moet uitleggen en vandaar de lap tekst.
ik wist niet dat jij zo cool wasquote:Op zondag 13 september 2009 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage gevenDat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
Grunten is kut. Overkomt me regelmatig dat de muziek lekker begint en steeds beter lijkt te worden, maar dat er dan ineens zo'n grafmongool doorheen begint te jengelen. Ik kan er écht niet inkomen wat mensen daar goed aan vinden. Soms overkomt het me wel eens dat de muziek zo goed is dat ik het grunten voor lief neem, maar het wordt er altijd minder van. Meestal kan ik de muziek ook niet snel genoeg afzetten als dat gegrunt begint.quote:Op zondag 13 september 2009 20:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Kijk dat is weer enorm kort door de bocht.
Ik luister ook weleens naar muziek waarin de zangeres een opmerkelijk stemgeluid heeft, ik vind dat aparte, licht irritante dan wel wat hebben, heb jij dat dan ook met grunten? Dat je het irritante ervan stiekem leuk vindt?
Ik stopte toch al met lezen bij: het boeit me geen rukquote:Op zondag 13 september 2009 20:20 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Zie:
[..]
en groep 6 voor begrijpend lezen.
BWHEHEHEHEHEHE PWNED!quote:Op zondag 13 september 2009 20:45 schreef sinadO het volgende:
Ja hoor, deel twee van het grote weekend metalbash topic wordt gesloten en meneer opent vrolijk een nieuwe. Godskolere, bekrompen zieltjes hier zeg.
Word je niet lekker? Ga ff liggen anders, je praat poep.quote:
quote:
Staat er ook in, maar ja. Vooral hip hop, trance, electro, drum n bass en af en toe wat african geluiden (coupe decale enzo).quote:Op zondag 13 september 2009 20:35 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Terechte klacht![]()
Naar wat voor muziek luistert TS dan wel
Maak je nou een grapje?quote:
Nee, ik was te lui om het te lezen.quote:
Swarmahoer, omdat ie het vorige metalbashfaptopic sloot.quote:Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Maar zeg eens, wie heeft TS zo uit de tent gelokt?
Degene die de vorige (2) metaltopics opende. En al mijn vrienden die metal leuk vinden en alle metalfans die stom reageren op KLB op mensen die metal niets vinden.quote:Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Maar zeg eens, wie heeft TS zo uit de tent gelokt?
Staat een post voor de jouwe.quote:Op zondag 13 september 2009 21:04 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, ik was te lui om het te lezen.
Misschien zou hij eens proberen om gitaar te spelen, om er dan achter te komen dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ik moet hem wel nageven dat electronische muziek maken ook moeilijker is dan het lijkt.
Right. Dat doet het dus niet. Het klinkt alleen maar pathetischer.quote:Op zondag 13 september 2009 20:28 schreef wuh het volgende:
Dat grunten is niet kut, het klinkt veel krachtiger als een zanger erbij grunt dan als hij erbij zingt.
Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppuddingquote:Op zondag 13 september 2009 21:16 schreef sinadO het volgende:
Aan alle mensen die klagen over metal zonder inhoud; luister toch in godsnaam eens naar een band als Opeth of Hollenthon of Maudlin of the Well. Kom daarna nog eens vertellen dat je geen inhoud vond in respectievelijk de nummers van 25 minuten, de massale orchestraties of de bizarre composities en warse ritmes.
Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.quote:Op zondag 13 september 2009 21:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppudding
Heb ik nietquote:Op zondag 13 september 2009 21:27 schreef sinadO het volgende:
[..]
Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.
Als een pudding in elkaar zakken zegt ie...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Heb ik nietDaar heb je youtube e.d. voor toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
Obvious troll is too obvious.quote:Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Metal is echt te kut, maar de mensen die het leuk vinden zijn nog veel erger.
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
Roger kan het inderdaad goed brengen, maar dat betekend niet dat alle andere muziek waar wel in gegrunt wordt meteen geen fuck voorstelt. Er zijn bands(Opeth, Watain, Shining, Zyklon) die ook gedreven klinken.quote:Op zondag 13 september 2009 21:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Kracht zit hem niet in wát je doet, maar in hóe je het doet. Dat grunten klinkt wel heel mans, maar stelt natuurlijk geen fuck voor als je het niet echt gemeen laat klinken. Even een voorbeeld van een pre-grunt die wél goed wordt uitgevoerd.
Dit klinkt heel scherp en gemeen. En kom dan niet met: je hebt het niet begrepen... ik doel op hele kleine details die iets laten slagen of falen. Waarom alleen maar zo ijl grunten en daar niet wat gevoel aan toevoegen zoals onze grote vriend Roger Waters. Hij klinkt gedreven, hij klinkt alsof ie het meent. Dat hele stoere gedoe er omheen zonder dat je er een cent artistieke waarde aan meegeeft. What the fuck heeft het dan zin om muziek te maken.
Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?quote:Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Metal is echt te kut, maar de mensen die het leuk vinden zijn nog veel erger.
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
Tis gewoon frans voor zwart hoor.quote:Op zondag 13 september 2009 22:12 schreef wuh het volgende:
[..]
Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?
Ik vind dit meteen dan ook al n stuk beter klinken, omdat ie meer een midden neemt tussen zingen en grunten, zeg maarquote:
Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven isquote:Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Biels het volgende:
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.quote:Op zondag 13 september 2009 22:45 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven is
Ik vind metal nog steeds tofquote:Op zondag 13 september 2009 22:49 schreef sinadO het volgende:
[..]
En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.
Flikker toch op. Vervang wat woorden en het kan over elk genre gaan.quote:Op zondag 13 september 2009 23:43 schreef Acinonyx het volgende:
Tering wat een lap tekst, maar het zijn wel goeie argumenten, enigzins
Hehequote:Metal is echt te kut, maar de mensen die het leuk vinden zijn nog veel erger.
Dat is een beetje de clue. Bij goeie muziek wordt je zo overdonderd dat het net is alsof er een trein over je heen rijdt. Bijvoorbeeld bij Led Zeppelin, Deep Purple of The Mars Volta.quote:Op maandag 14 september 2009 08:03 schreef kL0j00h het volgende:
Heeft metal nog genres dan![]()
Het is toch niet normaal meer. Ik hoor alleen maar tyfus herrie altijd.
Alsof er een trein over je heen rijdt.
[..]
Hehe![]()
Dat is dus zo'n slecht argument he, juist bij metal zijn het steeds dezelfde deuntjes omdat alles met één en dezelfde gitaar wordt gespeeld, bij electronische muziek kan je alles maken wat je zelf leuk vindt klinken.quote:Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind metal bagger. Alle metal ja.
Het boeit me geen ruk.
Dat soort muziek kan van mij de kanker krijgen, ik vind het gewoon niet leuk.
- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet.
Ik heb eigenlijk de indruk van niet...quote:- Maar zeker nog open voor discussie.
Had je t tegen mij?quote:Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Wall of text....
Anyways, jij bent zeker zo iemand die alleen naar computermuziek luistert?
Een klacht moet kort maar krachtig zijnquote:Op maandag 14 september 2009 09:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Had je t tegen mij?
als je beter leest....
quote:Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef Afwazig het volgende:
Metal is over het algemeen echt kankermuziek.
Wat een bijdrage lever jij ook zeg!quote:
quote:Op maandag 14 september 2009 11:48 schreef garriej het volgende:
ik erger me ook aan die mensen die opgesloten in hun kamer zitten, spijkers over hun hle kleding dragen en hun haar niet wasses, laat staan hun kleren.
de muziek zelf, ik luister er af en toe na, meestal tijdens het game :$
Inderdaad.quote:Op maandag 14 september 2009 08:39 schreef wallofdolls het volgende:
Kitsch, dat is het woord dat ik zocht. Metal = kitsch
Blablabla, scheelt dat er ook zo mensen over metal denken bitch.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:33 schreef yasunni_ het volgende:
Nee, muziek gemaakt op een computertje door een of andere autist (dubstep, dance etc) of een stel negers (of nepnegers) met broeken op hun knieën die of aan het opscheppen zijn of faggot gedrag vertonen (respectievelijk hip hop en r&b) en die zogenaamde rock dat eigenlijk verkapte britpop is. shut the fuck up
metal ftw. en hoe meer andere mensen het haten. hoe beter
zozo, dankje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Blablabla, scheelt dat er ook zo mensen over metal denken bitch.
ja ik luister tering herrie, maar ik luister ook rock en metal
Btw, voor je het afvraagt, nee, ik kleed me niet als een metalhead, ik sta niet bij metalheads(en nee, ook niet bij de popu tjappo's of de whiggers).quote:
Hoe wist je dat die pik ongewassen was?quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Blablabla, scheelt dat er ook zo mensen over metal denken bitch.
Ja, ik luister hip hop, ja, ik luister dubstep, ja, ik luister rap, ja, ik luister hardcore, ja ik luister tering herrie, maar ik luister ook rock en metal, al luister ik dat niet meer zo veel als eerst omdat metal meestal tyfus is en een hoop geschreeuw waar ik focking koppijn van krijg, HA! take that emo shit
Ik kende ook een metalhead gast, met zijn wijvennagels, rood geverfde haar, stoppels, unibrow en zijn zwarte lange jas en ik telkens bang was dat ie die jas openklapte en zijn ongewassen pik liet zien.
Mensen, kleed je niet zo als een schooier, dat je daarin fijn kan voelen met die vlooienband om je nek.
Als je nou "De metalfans die verwachten" had neergezet was het een terechte klacht geweest.quote:Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
NEWSFLASH, BITCHESquote:Metal is ruk omdat het nep is
Metal "creëert" geen geluid.quote:geen leuk geluid creëert
Dat heeft niets te maken met je klacht.quote:emo's zijn gay
Daar ga ik niet eens meer op in.quote:grunten is poep
Dat heeft niets met metal, of metalfans te maken.quote:Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
Jaaa, echt alle metalfans. 100%. 6910231 van de 6910231.quote:Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
Dat heeft ook niets te maken met metal.quote:Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizer
quote:Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Biels het volgende:
Sweet child in time, you'll see the linequote:Op maandag 26 oktober 2009 20:11 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Btw, voor je het afvraagt, nee, ik kleed me niet als een metalhead, ik sta niet bij metalheads(en nee, ook niet bij de popu tjappo's of de whiggers).
Ongeveer 2 jaar terug luisterde ik rock en metal, sommige metal nummers zijn ok, maar hoeveel worden er geschreeuwd alsof diegene in de kont word genomen, tja, heel veel, of dan zou ik ze toevallig allemaal tegen gekomen moeten zijn, daarom luister ik geen metal meer, ik luister liever rock, en dan bedoel ik meer classic rock, dat heeft enigzins inhoud zoals tekst ipv AHHHAAAHHHHHBBAAAHHHH!!!!!!!!!!!!.
Goede avond verder
Er is een verschil tussen kunst en troepquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Sweet child in time, you'll see the line
Line that's drawn between good and bad
See the blind man shooting at the world
Bullets flying, ooh taking toll
If you've been bad - Oh Lord I bet you have
And you've not been hit oh by flying lead
You'd better close your eyes, aahaouho bow your head
Wait for the ricochet
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I wanna hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
AAA-AAA-AAA!!
Sweet child in time, you'll see the line
Line that's drawn between good and bad
See the blind man shooting at the world
Bullets flying, mm taking toll
If you've been bad - Lord I bet you have
And you've not been hit oh by flying lead
You'd better close your eyes, aahaao bow your head
Wait for the ricochet
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I gotta hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
Oh..
AAA-AAA-AAA!!
Oh..god oh no..oh god no..oh..ah..no ah..AAh..oh..AAWAAH!!..oh
Enigszins..
18 regels tekst
16 regels anale penetratie
Verschil moet je vast wel horen:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:11 schreef zuchtje het volgende:
Enigszins..
18 regels tekst
16 regels anale penetratie
Wat komt er na Cooper dan? Is het een beetje goed?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Mr.Cooper het volgende:
Mensen die niet na Cooper luisteren hebben het leven ook niet begrepen._______!
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wat komt er na Cooper dan? Is het een beetje goed?
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:38 schreef Syb-rund. het volgende:
- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
Nope
- Al die verschillende subgenres boeien me geen ruk.
Dat kan
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay?en grunten is poep.
Ik vond metal ook ruk rond mijn 10de, maar heb uiteindelijk besloten het nog een kans te geven op latere leeftijd. simpelweg omdat het onzinnig is een geheel genre af te schrijven omdat je één of een paar bands hebt gehoord die je niks vond.
en achteraf ben ik blij dat ik dat heb gedaan
- Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
Ik ben altijd wel benieuwd naar wat de reden is achter iemands diepgewortlede metalhaat, is ja
Maar dat ben ik ook bij mensen die allochtonen haten
- Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
Hm ja als ik eenmaal de supermarkt uitkom ga ik headbangend een paar bejaarden lastig vallen. Maar jij wilt zeggen dat dit je alleen maar opvalt bij metalfans !?
![]()
- Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizers
Daar doe ik niet aan mee, want ik vind electronische muziek ook wel vetjes
- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.
Het verschil tussen metal en rock is in sommige opzichten gewoon te groot.
Zo maken ze er bij metal meer de sport van om ontiegelijk absurde ritmes te maken terwijl men in dat lenny kravits nummer liever op hetzelfde makkelijke terrein blijven begeven. en dan heb je de vocalen nog en etc.
Ik ben zelf ook niet 1 2 3 bij de bands beland die ik nu luister, dat is allemaal in kleine stapjes gegaan.
- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid. Je gaat er na een tijd gewoon van houden, en ik heb het persoonlijk liever dan extreem valse clean vocals![]()
- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
Mocht je het niet zijn opgevallen, het is niet verplicht kleding aan te doen die zwart is![]()
- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.
Muziek is emotie, en metal associeer ik meestal met agressiviteit.
Echt hele goede metal, verandert in mijn opzicht mijn gemoedstoestand en verandert me in een geweldadige motherfucker.
Als ik wat botch luister krijg ik bijv een ontzettende andreline rush en heb ik dan zin om chaos te maken.
Je laat je als het ware meegaan met de muziek, en dan verslaat een beetje slaan op de sportschool by any means
Dankje, wat voor koekje is hetquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Je hebt een lange post onnodig nog langer gemaakt.
Je wint een koekje, welke je in Delft kan ophalen.
En daarna mag je in Blerick een koekje komen halen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:40 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Je hebt een lange post onnodig nog langer gemaakt.
Je wint een koekje, welke je in Delft kan ophalen.
Iets met chocolade, zo'n kinderkoekje.quote:
Pics van je dochterquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:42 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Iets met chocolade, zo'n kinderkoekje.
Niet tegen m'n dochter vertellen dat ik haar koekjes weggeef.
Krijg je gratis op je oog als je het koekje komt halen.quote:
Relativeren deden we toch niet aan? Zoals met elke muziekstroming (subgenres van muziekquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:34 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Verschil moet je vast wel horen:
En dit:
(Deze kan ik btw heel goed waarderen)
Laatste nummer bevat tekst, welliswaar ook met een paar anale penetraties, maar het is ten minste geen spastische meuk en wel gewoon muziek.
Misschien is het handig om de vorige post ook eens te lezen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:46 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Relativeren deden we toch niet aan? Zoals met elke muziekstroming (subgenres van muziek) zijn er pareltjes te vinden. Zelfs bij rap of metal.
oh jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Misschien is het handig om de vorige post ook eens te lezen?
We hadden het over anale penetratie ja?!?!?!?!
Ze komen? Het is een eenmansbandquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:50 schreef zuchtje het volgende:
[..]
oh ja
http://www.last.fm/music/Anal+Penetration
Ze komen nog uit Nederland ook.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:09 schreef stamppot het volgende:
Nu krijg je natuurlijk weer de stortvloed van kut metal fokkers met hun tering yoeptroep filmpjes met de meest vette metal hitjes.
Je beschrijft een sukkel die normale metalfans ook vermijden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Ik kende ook een metalhead gast, met zijn wijvennagels, rood geverfde haar, stoppels, unibrow en zijn zwarte lange jas en ik telkens bang was dat ie die jas openklapte en zijn ongewassen pik liet zien.
Vind ik ook niet echt speciaal klinken ofzo, (ben zelf gitarist.)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:05 schreef wuh het volgende:
[..]
Je beschrijft een sukkel die normale metalfans ook vermijden.
En dat metal maar wat gerag is op de gitaar: bij de meeste bands wel. Een goede band klinkt zonder distortion zo: (duurt maar 1 minuut ofzo)
Het is igg geen gerag, zoals de meesten hier denken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:54 schreef stamppot het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt speciaal klinken ofzo, (ben zelf gitarist.)
Maar ook geen metalquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:26 schreef wuh het volgende:
[..]
Het is igg geen gerag, zoals de meesten hier denken.
Ergo, de huidige heavy metal heeft niks meer met heavy metal te maken (De hoge tonen van Jimi Hendrix versus de debiele lage tonen van de heavy metal sinds eind jaren '70). Slotje. Kuttopic over een nepgenre.quote:De exacte oorsprong van de term heavy metal is onbekend. Een populaire uitleg is dat de term voor het eerst werd gebruikt om de muziek van Jimi Hendrix te karakteriseren: deze zou beschreven zijn als heavy metal falling from the sky (zwaar metaal dat uit de lucht komt vallen).
Je mag heavy metal best opdoeken hoor, als je maar van de betere metalgenre's afblijftquote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:13 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ergo, de huidige heavy metal heeft niks meer met heavy metal te maken (De hoge tonen van Jimi Hendrix versus de debiele lage tonen van de heavy metal sinds eind jaren '70). Slotje. Kuttopic over een nepgenre.
quote:
Ik herken je verhaal en ik geef je groot gelijk. Het enige verschil is dat ik juist wel van metal hou en niet van hiphop of trance en dat soort dingen. Ik vind het tof dat je het wel heb geprobeerd. Je vind het niks, nja jammer dan. Ieder zn eige smaakquote:Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind metal bagger. Alle metal ja. Maar blijkbaar mag dat niet van alle kutmetalfans want elke keer als ik uitleg wat ik eraan bagger vind krijg ik de kreet "ja maar dat is niet in alle metal!1" te horen. Newsflash, bitches:
Disclaimer:
- Ik weet, het is een Lief Dagboek-achtig topic geworden. Maar zeker nog open voor discussie.
- Alleen serieus reageren aub.
- Er is al een metaltopic gaande maar dat gaat mi. over andere dingen dan dit topic dus sluit het aub niet.
SAMENVATTING:
Omdat KLB lezers te lui zijn.
- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
- Al die verschillende subgenres boeien me geen ruk.
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
- Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
- Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
- Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizers
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Muziek
Een echte held luistert slechts naar kreunende meiden.
quote:Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.
Moke vond ik toen ze echt nog klein waren wel aardig om te zien, een paar euro hier in Amersfoort in de kelder bijvoorbeeld. Maar wat waren ze bizar slecht afgelopen jaar op lowlands zeg. Damn. Geen sfeer. Ze denken dat ze wereldsterren zijn, ze gedragen zich alsof ze groter zijn dan the stones e.d.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:15 schreef Synthesist het volgende:
[..]
nee, hij is sinds een paar weken gek van Moke
Ga eens douchen, jij vuile ongewassen stinkerdquote:
Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kutquote:Op donderdag 5 november 2009 02:42 schreef Thorpe het volgende:
Er valt zo ontzettend veel onder elk genre, je moet vrij bekrompen zijn om een heel genre af te schrijven - zeker als je jezelf een muziekliefhebber noemt.
Dat zijn dan meer specifieke subgenres denk ik. Ik vind de stijlen die je noemt ook kut, maar dat wil niet zeggen dat je het overkoepelende genre ook kan afschrijven. Aangenomen dat die genoemde stijlen onder electronic vallen, daar valt bijvoorbeeld ook ambient onder, een genre met bands die ik zeer waardeer. Verder probeer ik constant nieuwe soorten muziek uit, ook als ik van te voren denk dat ik het genre misschien niet leuk vind. Veel mensen lijken niet zo open te staan omdat ze een soort vooroordeel of karikatuur van het genre in hun hoofd hebben. Niet alle metalbands klinken als Slipknot en niet alle hiphop is 50 Cent stylz.quote:Op donderdag 5 november 2009 02:50 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kut
Verder vind ik mensen altijd een beetje snobberig als ze vinden dat je mainstream bands in welk genre dan ook niet leuk mag vinden.
Oh god, daar is dat argument weerquote:Op donderdag 5 november 2009 00:18 schreef Inverted_World het volgende:
toen ze echt nog klein waren wel aardig om te zien
haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vindenquote:Op donderdag 5 november 2009 02:50 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kut
Verder vind ik mensen altijd een beetje snobberig als ze vinden dat je mainstream bands in welk genre dan ook niet leuk mag vinden.
Tsja, het is maar net welke definitie van muziek je neemtquote:Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:
[..]
haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden![]()
In metal worden bijna alle typen gitaar gebruikt. Iedere band heeft een andere voorkeur. Daarnaast worden de "typische" metal gitaren ook in andere muziekstijlen gebruikt. Idem voor de riffs die er op gespeeld worden.quote:Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.
Dat gebeurt in veel soorten muziek. Dat jij alles waarin "gegrunt" wordt metal noemt is je eigen beperking.quote:- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid.
Metal is een muziekstroming en heeft niets met kleding te maken. Dat je veel langharige apen tegenkomt in de metalscene is een feit. Maar de meeste metal liefhebbers zien er neutraler uit, maar die herken jij niet want je weet naar wat voor muziek ze luisteren. Dus dan is het logisch voor jou dat alle metal luisteraars aan het omschreven stereotype voldoen. Daarnaast kun je de muziek luisteren en die types compleet negeren als je wil.quote:- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
Er zijn ook positieve stromingen. Ik denk dat als je hardcore hoort (harde scheurende gitaren) dat je het ook metal zal noemen met je tunnelvisie. Maar in ale muziekvarianten kom je klagende teksten tegen, ook op de radio, ook in trance gedoe. En als je meer de hardcore-punk richting opgaat merk je dat er een hele postive variant is. Maar dat hoor jij niet want je hoort de combinatie "gitaar" + "hard" en denkt "geklaag".quote:- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.
Bij mijn eigen muziek heb je ook moshpit's. Daar gaat er meestal wel iets harder aan doe dan bij metalquote:- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.
Ik zelf vind ook wel in beperkte mate dat muziek met instrumenten gemaakt moet worden. Maar ik ken ook wel electronische muziek waar wel degelijk talent voor nodig is. Dus als dat gezegd wordt ben ik het er niet 100% mee eens.quote:Verder nog wat irritants: het echte instrumenten vs. synthesizers discussie. Hier is al een topic over geweest dus ik ga het niet teveel uitbreiden, maar even kort:
- Claimen dat je echt geluid produceert met je instrumenten en vervolgens versterkers gebruiken die het hele geluid veranderen.
- Het bespelen van een instrument anders bestempelen dan het bespelen van een DJ programma.
- Het bespelen van een instrument, oftewel de juiste snaren/toetsen/etc. op de juiste tijd drukken, moeilijk noemen en het bespelen van een DJ programma, oftewel de juiste toetsen op de juiste tijd drukken en je muis juist bewegen, kinderwerk noemen.
Als je metal emo, hardcore, punk, grunge en de rest allemaal op het hoopje "metal" gooit vind ik dat onterecht en moet je niks over metal zeggen, want je hebt er gewoon geen verstand van.quote:- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
Emo heeft weer niks met metal te maken. Al bestaat er wel emocore. Maar het volk dat daar naaar luistert zijn vaak niet de stereotype emo's waar jij aan denkt.quote:- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:
[..]
haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden![]()
Vooral die van jouquote:Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef boskameel het volgende:
Wat een irritante kicks inderdaad.
waar heb je het over?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.
slecht voorbeeld!quote:
neequote:Op woensdag 23 december 2009 17:57 schreef Aethereal het volgende:
Mag ik dan eindelijk IBTL zeggen?
Maar nu noem je dus bands die écht metal zijn. Niet die zompige 'ik ben boos stoer en duister'-kliederij waarvan de gitaarpartijen je oren amper bereiken omdat ze zo dik als stroop zijn en in je boxen blijven hangenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:44 schreef Feitosa het volgende:
Ik draag geen metalshirts , luister ook techno, D&B etc.
Ben wel metalfan , maar heb een brede muzikale kennis, afgezien van rap en R&B ( want dat vind ik bagger over het algemeen )
Vind het niet erg als mensen de genres niet kennen, maar als "muziekliefhebbers" bepaalde groepen of artiesten niet kennen zoals: Deep Purple, Led zeppelin, Jimmy Hendrix of dergelijken dan neem ik ze niet serieus als muziekliefhebber.
Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fanquote:Op woensdag 23 december 2009 17:53 schreef DeBassist het volgende:
[..]
slecht voorbeeld!![]()
metal is voor sommige een muziekstijl en voor sommige een cultuur. Het is maar net hoever je erin wil gaan. Voor mij is het gewoon chille muziek(niet alle metal natuurlijk je hebt goede en slechte metal:P) maar dat geldt ook voor funk, rock, reggae, ska, rap of wat voor mij dan ook lekker klinkt. moshpitten heeft trouwens niks met agressie te maken. Het is gewoon uitleven op de muziek, het is niet de bedoeling om hier iemand mee te verwonden ofzo.
en voor sommige zoals dat geval hierboven is metal bijna iets religieus, zie je wel vaker voorkomen. Vindt het persoonlijk een beetje triest maarja iedereen zn eigen meuk
Tsja ik heb weer een andere kant, alle muziek met gitaren vind ik kut.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen.
Maar we weten allemaal dat onze metal-vrienden qua muziek niet verder kijken dan hun metal/gitaar-neus lang is. Want alles zonder gitaren is natuurlijk ruk.
QFT.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen.
ik zeg niet dat slayer een slecht voorbeeld isquote:Op woensdag 23 december 2009 18:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fanGa je mond spoelen.
Roelquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:50 schreef zuchtje het volgende:
[..]
oh ja
http://www.last.fm/music/Anal+Penetration
Het komt nog uit Nederland ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |