abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74421797
quote:
Op donderdag 5 november 2009 02:50 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Het spijt me, ik beschouw mijzelf als muziek liefhebber, en ik vind alle hardcore, hardstyle, jumpstyle, terrorcore, minimal, speedcore en weet ik veel wat voor subgenres ze nog meer hebben kut

Verder vind ik mensen altijd een beetje snobberig als ze vinden dat je mainstream bands in welk genre dan ook niet leuk mag vinden.
haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden
  donderdag 5 november 2009 @ 20:46:05 #177
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74433015
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha je in 1 zin muziekliefhebber noemen en dan een hele lijst bij voorbaat kut vinden
Tsja, het is maar net welke definitie van muziek je neemt
Ook geen sig dus
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:38 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74572325
Ik ben totaal geen metalfan. Maar jij snapt er echt helemaal niks van.
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.
In metal worden bijna alle typen gitaar gebruikt. Iedere band heeft een andere voorkeur. Daarnaast worden de "typische" metal gitaren ook in andere muziekstijlen gebruikt. Idem voor de riffs die er op gespeeld worden.
quote:
- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid.
Dat gebeurt in veel soorten muziek. Dat jij alles waarin "gegrunt" wordt metal noemt is je eigen beperking.
quote:
- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
Metal is een muziekstroming en heeft niets met kleding te maken. Dat je veel langharige apen tegenkomt in de metalscene is een feit. Maar de meeste metal liefhebbers zien er neutraler uit, maar die herken jij niet want je weet naar wat voor muziek ze luisteren. Dus dan is het logisch voor jou dat alle metal luisteraars aan het omschreven stereotype voldoen. Daarnaast kun je de muziek luisteren en die types compleet negeren als je wil.
quote:
- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.
Er zijn ook positieve stromingen. Ik denk dat als je hardcore hoort (harde scheurende gitaren) dat je het ook metal zal noemen met je tunnelvisie. Maar in ale muziekvarianten kom je klagende teksten tegen, ook op de radio, ook in trance gedoe. En als je meer de hardcore-punk richting opgaat merk je dat er een hele postive variant is. Maar dat hoor jij niet want je hoort de combinatie "gitaar" + "hard" en denkt "geklaag".

p.s. wat hebben emo's er ineens mee te maken
Jij zal wel weer denken: "donkere kleding" + "alternatief" = "och zal wel een metalfan zijn"
quote:
- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.
Bij mijn eigen muziek heb je ook moshpit's. Daar gaat er meestal wel iets harder aan doe dan bij metal
Maar ik zie totaal geen link met agressie. Xenofoben als jou zien van een afstandje de combinatie "harde wilde muziek" + "slampit" = "agressie"
Het is helemaal niet de bedoeling om stoer te doen. Dat doe jij namelijk wel met je vechtsport. Dus je noemt jezelf eigenlijk zielig. Moshpits zijn voor de fun, niet om stoer, lijp of agressief te doen
quote:
Verder nog wat irritants: het echte instrumenten vs. synthesizers discussie. Hier is al een topic over geweest dus ik ga het niet teveel uitbreiden, maar even kort:

- Claimen dat je echt geluid produceert met je instrumenten en vervolgens versterkers gebruiken die het hele geluid veranderen.
- Het bespelen van een instrument anders bestempelen dan het bespelen van een DJ programma.
- Het bespelen van een instrument, oftewel de juiste snaren/toetsen/etc. op de juiste tijd drukken, moeilijk noemen en het bespelen van een DJ programma, oftewel de juiste toetsen op de juiste tijd drukken en je muis juist bewegen, kinderwerk noemen.
Ik zelf vind ook wel in beperkte mate dat muziek met instrumenten gemaakt moet worden. Maar ik ken ook wel electronische muziek waar wel degelijk talent voor nodig is. Dus als dat gezegd wordt ben ik het er niet 100% mee eens.
quote:
- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
Als je metal emo, hardcore, punk, grunge en de rest allemaal op het hoopje "metal" gooit vind ik dat onterecht en moet je niks over metal zeggen, want je hebt er gewoon geen verstand van.
quote:
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
Emo heeft weer niks met metal te maken. Al bestaat er wel emocore. Maar het volk dat daar naaar luistert zijn vaak niet de stereotype emo's waar jij aan denkt.

Slotwoord: In ben zelf totaal geen metalfan. Maar ik erger me aan het stereotyperen wat veel gebeurt en wat ik de TS hier ook zie doen.
Dat het niet je smaak is kan ik begrijpen. Ik geef er zelf namelijk ook weinig om. Maar zeg dan gewoon dat je de muziek niks aan vindt en laat zaken die niets met metal te maken hebben er buiten.
pi_74573209
En weer een kick... laat deze discussie anders een keer voor wat het is, kneus.
pi_75968821
Wat een irritante kicks inderdaad.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:29:22 #181
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75969830
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:35:49 #182
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75970103
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef boskameel het volgende:
Wat een irritante kicks inderdaad.
Vooral die van jou
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 23 december 2009 @ 14:58:50 #183
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_75971144
Herkenbaar. Goede OP. Derhalve kwaliteitstopic
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 23 december 2009 @ 15:14:06 #184
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75971810

METAAAAAAAAAAAAL OUWE
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75977637
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Haha, bands bij wie het niet om de muziek, maar om het woeste imago gaat, en hun fans, die denken dat ze serieus genomen moeten worden.
waar heb je het over?
pi_75977664
white metal rocks man
Pechtold-houzee
  woensdag 23 december 2009 @ 17:40:22 #187
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75977677
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:39 schreef Yorrit het volgende:

[..]

waar heb je het over?
Precies zoals ik het zeg. Metal is mode, geen muziek
pi_75977755
whatever
pi_75977833
Ik draag geen metalshirts , luister ook techno, D&B etc.

Ben wel metalfan , maar heb een brede muzikale kennis, afgezien van rap en R&B ( want dat vind ik bagger over het algemeen )

Vind het niet erg als mensen de genres niet kennen, maar als "muziekliefhebbers" bepaalde groepen of artiesten niet kennen zoals: Deep Purple, Led zeppelin, Jimmy Hendrix of dergelijken dan neem ik ze niet serieus als muziekliefhebber.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  woensdag 23 december 2009 @ 17:53:43 #190
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_75978140
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:14 schreef Equites het volgende:
[ afbeelding ]

METAAAAAAAAAAAAL OUWE
slecht voorbeeld!

metal is voor sommige een muziekstijl en voor sommige een cultuur. Het is maar net hoever je erin wil gaan. Voor mij is het gewoon chille muziek(niet alle metal natuurlijk je hebt goede en slechte metal:P) maar dat geldt ook voor funk, rock, reggae, ska, rap of wat voor mij dan ook lekker klinkt. moshpitten heeft trouwens niks met agressie te maken. Het is gewoon uitleven op de muziek, het is niet de bedoeling om hier iemand mee te verwonden ofzo.

en voor sommige zoals dat geval hierboven is metal bijna iets religieus, zie je wel vaker voorkomen. Vindt het persoonlijk een beetje triest maarja iedereen zn eigen meuk
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_75978254
Mag ik dan eindelijk IBTL zeggen?
Play hard, go pro.
pi_75978283
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:57 schreef Aethereal het volgende:
Mag ik dan eindelijk IBTL zeggen?
nee
  woensdag 23 december 2009 @ 18:08:53 #193
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75978579
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:44 schreef Feitosa het volgende:
Ik draag geen metalshirts , luister ook techno, D&B etc.

Ben wel metalfan , maar heb een brede muzikale kennis, afgezien van rap en R&B ( want dat vind ik bagger over het algemeen )

Vind het niet erg als mensen de genres niet kennen, maar als "muziekliefhebbers" bepaalde groepen of artiesten niet kennen zoals: Deep Purple, Led zeppelin, Jimmy Hendrix of dergelijken dan neem ik ze niet serieus als muziekliefhebber.
Maar nu noem je dus bands die écht metal zijn. Niet die zompige 'ik ben boos stoer en duister'-kliederij waarvan de gitaarpartijen je oren amper bereiken omdat ze zo dik als stroop zijn en in je boxen blijven hangen
  woensdag 23 december 2009 @ 18:10:35 #194
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75978629
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:53 schreef DeBassist het volgende:

[..]

slecht voorbeeld!

metal is voor sommige een muziekstijl en voor sommige een cultuur. Het is maar net hoever je erin wil gaan. Voor mij is het gewoon chille muziek(niet alle metal natuurlijk je hebt goede en slechte metal:P) maar dat geldt ook voor funk, rock, reggae, ska, rap of wat voor mij dan ook lekker klinkt. moshpitten heeft trouwens niks met agressie te maken. Het is gewoon uitleven op de muziek, het is niet de bedoeling om hier iemand mee te verwonden ofzo.

en voor sommige zoals dat geval hierboven is metal bijna iets religieus, zie je wel vaker voorkomen. Vindt het persoonlijk een beetje triest maarja iedereen zn eigen meuk
Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fan Ga je mond spoelen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75978949
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen .

Maar we weten allemaal dat onze metal-vrienden qua muziek niet verder kijken dan hun metal/gitaar-neus lang is. Want alles zonder gitaren is natuurlijk ruk.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_75979162
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
Dit topic doet me denken aan mensen die tig soorten metal luisteren, en zich op Last.fm dan als ongelofelijk 'open minded' voordoen .

Maar we weten allemaal dat onze metal-vrienden qua muziek niet verder kijken dan hun metal/gitaar-neus lang is. Want alles zonder gitaren is natuurlijk ruk.
Tsja ik heb weer een andere kant, alle muziek met gitaren vind ik kut.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:24:55 #197
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75981649
Ik zie mezelf wel als een metalfan, maar het gaat me puur om de muziek. Een bandshirt vind ik al snel te schreeuwerig, maar heb wel een paar 'normale' bandshirts in de kast liggen. Ook kan het me weinig schelen of ik naar een band vol met nazi's zit te luisteren, want van de tekst versta ik toch geen ruk.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef i2Them2 het volgende:
QFT.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:56:49 #198
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_75983202
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:10 schreef Equites het volgende:

[..]

Jij wilt beweren dat Slayer een slecht voorbeeld is? En dat noemt zich metal-fan Ga je mond spoelen.
ik zeg niet dat slayer een slecht voorbeeld is
maar mensen die slayer in hun rug kerven wel
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 23 december 2009 @ 21:34:04 #199
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75988909
quote:
het boeit me geen ruk
friet saté
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: