abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72711434
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Maar zeg eens, wie heeft TS zo uit de tent gelokt?
Degene die de vorige (2) metaltopics opende. En al mijn vrienden die metal leuk vinden en alle metalfans die stom reageren op KLB op mensen die metal niets vinden.
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:04 schreef CasB het volgende:

[..]

Nee, ik was te lui om het te lezen.

Misschien zou hij eens proberen om gitaar te spelen, om er dan achter te komen dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ik moet hem wel nageven dat electronische muziek maken ook moeilijker is dan het lijkt.
Staat een post voor de jouwe.

Gitaar heb ik niet geprobeerd, ik weet dat het moeilijk is en ik dis het ook niet ofzo. Piano heb ik overigens wel geprobeerd (was een muziek workshop op school) en voor de 6 makkelijke noten die ik moest spelen ging het wel, maar vond ik verder niet erg interessant om verder te willen doen.

Electro maken heb ik overigens wel geprobeerd en dat is echt ontzettend moelijk. Ik weet precies wat ik leuk vind en als ik liedjes luister heb ik meestal wel opmerkingen over een van de geluiden die ontbreken of overbodig zijn. Maar bij het zelf proberen te produceren blijkt niets goed te gaan. Je moet ook erg veel oefenen om het goed te kunnen en jammer genoeg kan ik het zelf niet (misschien dat ik het later wel nog een keer probeer te leren).
  zondag 13 september 2009 @ 21:11:21 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72711512
Overigens is zeggen dat je alle metal bagger vind net zo'n bullcrap als zeggen dat je alle electronische muziek ruk vindt, maar dat terzijde.
[KNE]-Mod
  zondag 13 september 2009 @ 21:11:58 #53
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72711544
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:28 schreef wuh het volgende:
Dat grunten is niet kut, het klinkt veel krachtiger als een zanger erbij grunt dan als hij erbij zingt.

Right. Dat doet het dus niet. Het klinkt alleen maar pathetischer.

Kracht zit hem niet in wát je doet, maar in hóe je het doet. Dat grunten klinkt wel heel mans, maar stelt natuurlijk geen fuck voor als je het niet echt gemeen laat klinken. Even een voorbeeld van een pre-grunt die wél goed wordt uitgevoerd.

Dit klinkt heel scherp en gemeen. En kom dan niet met: je hebt het niet begrepen... ik doel op hele kleine details die iets laten slagen of falen. Waarom alleen maar zo ijl grunten en daar niet wat gevoel aan toevoegen zoals onze grote vriend Roger Waters. Hij klinkt gedreven, hij klinkt alsof ie het meent. Dat hele stoere gedoe er omheen zonder dat je er een cent artistieke waarde aan meegeeft. What the fuck heeft het dan zin om muziek te maken.

Idem dito voor die gitaren hoor. Dat slappe zompige gedowntunede. Ga wat aan je geluid doen en kom dan maar weer eens terug. Ga niet op een gitaar lopen raggen waar de snaren als elastieken aanhangen. Plus: mooie tot de verbeelding sprekende tonen komen vaak uit het hogere gedeelte van de gitaar. Het is niet voor niks dat globaal gezien de gitaar een melodisch instrument is geworden en de basgitaar een ritkisch instrument
pi_72711709
Aan alle mensen die klagen over metal zonder inhoud; luister toch in godsnaam eens naar bands als Opeth, Hollenthon of Maudlin of the Well. Kom daarna nog eens vertellen dat je geen inhoud vond in respectievelijk de nummers van 25 minuten, de massale orchestraties of de bizarre composities en warse ritmes.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 13 september 2009 @ 21:21:35 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72711924
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:16 schreef sinadO het volgende:
Aan alle mensen die klagen over metal zonder inhoud; luister toch in godsnaam eens naar een band als Opeth of Hollenthon of Maudlin of the Well. Kom daarna nog eens vertellen dat je geen inhoud vond in respectievelijk de nummers van 25 minuten, de massale orchestraties of de bizarre composities en warse ritmes.
Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppudding
pi_72712136
Vegetarian progressive grindcore
pi_72712148
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:21 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik vind Damnation een goed album. Maarja dat is geen metal. Als je het houdt op die andere albums: die afwisseling van metal naar akoestisch vind ik ook mooi, maar zodra hij a) gaat zingen tijdens zo'n metalstuk of b) sowieso dat hele metalstuk even op weg is (het begin van zo'n stukje metal klinkt soms wel veelbelovend) dan zakt het weer in als n plumppudding
Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.

Als een pudding in elkaar zakken zegt ie...
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 13 september 2009 @ 21:31:10 #58
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712319
Weet je voor wie ik pas respect heb? Voor Buckethead. Die heeft tenminste humor. Speelt lekker waar ie zin in heeft in plaats van wat hem het stoerste imago oplevert. Metal met danceritmes? Prima. Een bluesje met shredding, prima.

Buckethead is ook de zowat enige gitarist die bepaalde pakkende patronen in zn shreds kan stoppen.
  zondag 13 september 2009 @ 21:32:44 #59
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712397
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:27 schreef sinadO het volgende:

[..]

Luister dan eens naar The Grand Conjuration van het album Ghost Reveries.

Als een pudding in elkaar zakken zegt ie...
Heb ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72712406
Buckethead is een held. Waar Satriani tegenwoordig wel erg op veilig speelt heeft Buckethead het vaandel van gitaarheld wat mij betreft overgenomen.
pi_72712433
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Heb ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je youtube e.d. voor toch?
  zondag 13 september 2009 @ 21:35:26 #62
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72712494
Metal is echt te kut, maar de mensen die het leuk vinden zijn nog veel erger.
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
pi_72712633
relimetal
pi_72712756
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Vooral omdat ze zichzelf superieur vinden omdat ze denken dat zij wél zichzelf durven zijn. Raad 's, vieze gothic? Je doet zo omdat je zelf geen identiteit heb maar er toch wanhopig 'bij wil horen'.
Obvious troll is too obvious.
pi_72713989
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:11 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Kracht zit hem niet in wát je doet, maar in hóe je het doet. Dat grunten klinkt wel heel mans, maar stelt natuurlijk geen fuck voor als je het niet echt gemeen laat klinken. Even een voorbeeld van een pre-grunt die wél goed wordt uitgevoerd.

Dit klinkt heel scherp en gemeen. En kom dan niet met: je hebt het niet begrepen... ik doel op hele kleine details die iets laten slagen of falen. Waarom alleen maar zo ijl grunten en daar niet wat gevoel aan toevoegen zoals onze grote vriend Roger Waters. Hij klinkt gedreven, hij klinkt alsof ie het meent. Dat hele stoere gedoe er omheen zonder dat je er een cent artistieke waarde aan meegeeft. What the fuck heeft het dan zin om muziek te maken.
Roger kan het inderdaad goed brengen, maar dat betekend niet dat alle andere muziek waar wel in gegrunt wordt meteen geen fuck voorstelt. Er zijn bands(Opeth, Watain, Shining, Zyklon) die ook gedreven klinken.
Deze gebruiken dan ook niet alleen grunts maar ook geschreeuw/normale zang/gefluister. Deze bands leggen ook gevoel in hun muziek en zouden nooit zo bekend zijn geworden zonder echt talent(ok, niemand hier kent die bands maar in de metalwereld zijn ze groot).

Hier Niklas, hij 'zingt' alsof hij het meent en zijn liveshows zien er ook zo uit. (alleen neemt niemand die ik ken hem meer serieus vanwege die liveshows juist)

En wat betreft de gitaren/bassen: de bas wordt vaak mee omlaag getuned, de gitaar is nog steeds het melodische instrument, al kan het (soms) erg goed klinken wanneer de bas deze rol op zich neemt.
pi_72714101
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef n0ir het volgende:
Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?
pi_72714190
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:12 schreef wuh het volgende:

[..]

Waarom neem jij dan een naam van een nederlandse metalband aan?
Tis gewoon frans voor zwart hoor.
  zondag 13 september 2009 @ 22:16:17 #69
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72714299
quote:
Ik vind dit meteen dan ook al n stuk beter klinken, omdat ie meer een midden neemt tussen zingen en grunten, zeg maar
pi_72715713
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Biels het volgende:
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven is
pi_72715892
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:45 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Jup, vroeger toen ik nog een opkomende puber was was ik ook een tijdje redelijk alto en alleen maar metal, maar na een tijdje kom je er achter dat een normaal leven en jezelf verzorgen + uitgaan toch een stuk leuker leven is
En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.
pi_72715968
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:49 schreef sinadO het volgende:

[..]

En toch noem je jezelf naar een behoorlijk heftige metalband.
Ik vind metal nog steeds tof . Alleen heb ik het metalhead gebeuren achter mij gelaten.
  zondag 13 september 2009 @ 23:43:30 #73
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_72718015
Tering wat een lap tekst, maar het zijn wel goeie argumenten, enigzins
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_72721536
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:43 schreef Acinonyx het volgende:
Tering wat een lap tekst, maar het zijn wel goeie argumenten, enigzins
Flikker toch op. Vervang wat woorden en het kan over elk genre gaan.
pi_72721589
Nou, de gangstas uit de hood zijn kool.Jij niet luisteren jij opkankeren...

Rap
Never trade the thrills of living for the security of existence.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')