quote:Op donderdag 10 september 2009 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, sorry Chan, maar moet wel erg lachen om het beeld dat je schetst. Zittend op de bank met twee grote dotten zalf op je tepels, braaf wachtend tot het intrekt.
Ja het klinkt erger dan het is. Hij snapt niet dat hij verder moet tijgeren met koppie naar beneden. Bij de salontafel. En Kim heeft een tafeltje van ikea, daar blijft hij met 1 been tussen de poten hangen. Boos dat hij dan is. Kim helpt hem dan en tilt de hele tafel op.quote:
Meestal drinkt hij tussen 20.00 en 22.00 zijn laatste voeding. Dan kwam hij weer rond 5 uur. Maar de laatste 4 dagen kwam hij ook nog om 3 uur.En dat wilde ik vannacht dus doorbreken.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:04 schreef mikoxx het volgende:
Klinkt goed Oeke! Hoe laat heeft hij dan de laatste voeding 's avonds gehad? En als je bv helemaal op verzoek geeft, zit er dan totaal geen ritme in? Petje af zeg!
Het blijft snotterig hier. Dus we druppelen gewoon af en toe als hij weer vol gaat zitten een beetje zoutoplossing in zijn neusje. Werkt gelukkig heel goed.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:38 schreef huuphuup het volgende:
BE, hoe is het met Oscar? Is hij alweer een beetje opgeknapt nu?
Oh wat heerlijk even zo'n dagje met zijn tweeen. Wij gaan morgenavond ook heerlijk samen uit eten we zijn morgen 1 jaar getrouwd! En volgende week zaterdag zijn we ook samen de hele dag de hort op hebben we een trouwerij van vriendin, maar dan laat ik alle kids dus lekker thuis!quote:Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef mikoxx het volgende:
Lekker doen huup..! Beterschap voor jullie meisje.
Nijna, kan je nu niet een beetje proberen bij te slapen? Dan pak je in ieder geval alvast een paar uurtjes...
Wij zijn vandaag heerlijk een dagje met z'n tweetjes op stap geweest. Lekker uitgewaaid op het strand, heerlijk! Dat kan je dan echt waarderen zeg. Opa en oma hebben ook een superdag gehad. Ze zeiden zelf ook dat het al een stuk beter ging dan de vorige keer dat ze hadden opgepast. Toen waren ze veel huileriger, wat fijn dat dat ook andere opvalt zeg! Er zit echt verbetering in![]()
Oeke, hoe is het nu met Kobus? En mag jij nu ook de laatste voeding afbouwen, net als Seilram?
Hahahaha, ja zo begon Joep ook! Nu 1,5 maand geleden ongeveer, maar hij heeft zijn maat nu echt gevonden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
Seilram een duimertjelief! onhandig, maar wel lief
Willow probeert t ook, die stopt gewoon haar hele vuist in haar mond
Ik ben niet eens getrouwdquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:01 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk MeNicole. Veel plezier met vieren.
Nee klaarwakker en druk aan het wassen. Nooit gedacht dat zo'n klein kindje zoveel was kan producerenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Chan bah wat een nacht zegik hoop echt echt voor je dat je nu zelf lekker ligt te slapen, en dat Timo er geen regeldagje van gaat maken ofzo.
sterkte.
Innepin heb je zelf ook het gevoel dat ze niet voldoende aankomt?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:40 schreef innepin het volgende:
Miss sly, ik kwam hier eigenlijk kijken of iemand tips had voor precies hetzelfde probleem hierWillow wil graag de hele dag door eten eten eten. Laatst vroeg iemand op hoeveel voedingen per dag wij nu zitten... als ik elke voeding apart tel (met alle "ik wil wel wat melk en dan over een uurtje weer" als 2 geteld) zitten we volgens mij gewoon op tien ofzo, en ik word er een beetje moedeloos van.
Ik ben maar gaan combineren met kunstvoeding en we hebben vandaag een kolf gekocht, hoop dat dat helpt. Misschien krijgt ze gewoon niet genoeg binnen...
Hoeveel drinkt een flesvoedingkindje van een week of 5 gemiddeld? Zeg maar zo'n 4,5 kilo? Want als ik echt een keer borst oversla om een flesje te geven drinkt ze soms 100 cc en soms 140... geen peil op te trekken...
quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:06 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik ben niet eens getrouwd![]()
Wel al bijna 2 jaar gescheiden![]()
Maakt niet uit hoor. Je hebt mij daarmee niet gekwetst hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
![]()
Sorry mijn vergissing, ik bedoelde MamaNik. Ik wilde niemand kwetsen
Toen Mila nog een ieniemieniebaby was hebben we haar wel gewogen op de keukenweegschaalquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
Hoe wegen jullie je kindjes? Onze weegschaal (eerst zonder kind er op, dan met kind) is niet echt ideaal.
Maar dinsdag naar het cb, dan zien we het wel
quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:11 schreef oeke het volgende:
Arme Tess.![]()
Innepin, sorry als ik wat heftig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Hoe oud is Willow nu?
Ik vroeg me af of Senna en Willow niet gewoon vaak een beetje sabbelen/zuigen om hun zuigebehoefte te bevredigen. Kobus wilde vaak gewoon lang zuigen. Dan gaf ik hem aan mijn lief die dan een uurtje met hem in een stoel ging zitten, pink erin en rust. Dan kon ik iets anders doen. Misschien helpt het iets?
En het is zo herkenbaar al die zoektochten van de verse mama's. Kobus is nu 3 maanden (ook nog erg vers) Maar er is een soort rust en ritme gekomen en dat is heerlijk. Hij slaapt goed tussendoor, drinkt geen uren aan een stuk meer, en lacht heel veel.
![]()
Misschien is dat een fijn vooruitzicht.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik zei het net nog tegen schaap: nog een week of 4-5 dan is ze 3 maanden en dan wordt het heul gemakkelijk
I know, I know...loaat ons nou die hoop, we komen vanzelf met beide voeten terug op aardequote:
ja nou, er zat steeds een zigzagpatroontje van de luierrand in haar beentjes en billenquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.![]()
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...![]()
![]()
Sasha nog steeds in maatje 1quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.![]()
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...![]()
![]()
Gewone grote, van de natuurwinkel!quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:57 schreef Fruppel het volgende:
Krijgt ze gewone grote rijstewafels zeg maar of die kleintjes van Bambix Fuente?
Danique vind het ook heel erg lekker!
Toen ik mijn kraampakket kreeg zat er een flyertje bij...Weet wel waar je het over hebt maar heb geen idee meer waar ik het toen heen gestuurd heb..... *Zucht* Dit helpt niet echt hè?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:13 schreef huuphuup het volgende:
Leuk Diaan! Ziet er heerlijk warm uit
hihi ja BE, wij twijfelden ook over die maat luiers, maar die anderen gingen zo hard, en ze groeide zo hard en snel dat we toch maar zoiets hadden van nja, we halen wel zo'n valuepack dinges en dan komt het wel goed. Mocht het niet gepast hebben dan had ik het in de kast gezet denk ik en nog 1 zo'n pak kleinere gehaald. Het eet geen brood gelukkig
Nog even een vraagje, ik weet niet in welk topic ik dit het beste kan zetten eigks.
Ik wil wat ik overheb van mijn kraampakket doneren aan die ene stichting, die het dan gebruikt voor kraamzorg en bevallingen en dergelijke in Afrika. Maar ik ben kwijt waar en hoe en wat enzo en hoe die stichting heet.
Iemand enig idee waar ik het over heb?
hihi nouja, dan ben ik iig niet de enige die het niet meer weet hoe het heetquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
Toen ik mijn kraampakket kreeg zat er een flyertje bij...Weet wel waar je het over hebt maar heb geen idee meer waar ik het toen heen gestuurd heb..... *Zucht* Dit helpt niet echt hè?
Dat flesje alcohol en die watten zijn handig om je thermometer mee schoon te maken!quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef huuphuup het volgende:
ja superlief mens! echt hoor, ik heb het echt getroffen met zo'n kraam geloof ik
ik heb echt heel veel over uit mn kraampakket, vandaar dat ik het maar weg wil geven aan die stichting. Ik heb tig matjes over, een dinges kraamverband, twee dozen gaasjes, alcohol, pleisters, bedzeiltjes, verband watten en nog wat meuk.
En ik doe er niets mee dus wat mij betreft mag het weg naar die stichting, zij kunnen het veel beter gebruiken dan ik.
ik had zelf nog alcohol en watten staanquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:28 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Dat flesje alcohol en die watten zijn handig om je thermometer mee schoon te maken!
Wij zijn hier net uit maatje vier... (met Mirte) die draagt nu vier plusquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:35 schreef Estrys het volgende:
Wij moeten eigenlijk over op een maatje vier denk ik
Kloptquote:Op zaterdag 12 september 2009 00:34 schreef Poezebeest het volgende:
Kleine meisjes worden heel snel groot, geniet er maar van! Hoewel ik denk dat iedere fase z'n leuke en minder leuke kanten heeft... Ik vind het wel bijzonder om te zien dat hoe klein ze zijn, ze toch al zo'n eigen persoonlijkheid hebben.
Jij hebt toch overlooptette? dan kan t best zijn dat ze erg veel binnenkrijgt.. als jij denkt dat ze na 1 borst genoeg heeft gehad en ze huilt ook niet omdat ze honger heeft..dan kan dat best toch?quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:50 schreef huuphuup het volgende:
jeuh Thijs zn ver-tweemaand-dag![]()
Barik neem alles terug wat ik gister zei over dat ik dacht dat het niet hetzelfde was.
Jeumig dat heb ik geweten zeg... Vannacht vier keer eruit geweest omdat ze huilde en iedere keer was heel haar bedje nat en haar kleertjes ook enzo. Bij de laatste voeding die ik gegeven heb heb ik bewust maar 1 borst gegeven en die helemaal leeg laten drinken, de ander daarna niet aangeboden. Weet niet of dat helemaal the way to go is maar ze had vanmorgen niet gespuugd. Ze heeft op die ene borst zo'n 4 uur tussen de voeding gelaten voor ze weer uit zichzelf kwam dus dan heeft ze wel genoeg binnen gehad lijkt me toch?
Ik ga het donderdag als ik langs het cb moet gelijk even voorleggen aan die wvk/lactatiekundige, kijken wat die ervan zegt, maar voorlopig denk ik dat ik maar 1 borst aanbiedt eventjes, het lijkt erop dat ze teveel drinkt gewoon.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:20 schreef miss_sly het volgende:
McLauraThijs alweer 2 maanden
het cliche is waar hé: het gaat zoo snel!
Gisteren was dus een toevalstreffergisteravond ging het al niet denderend, maar ach, de rest van de dag was zo goed gegaan. Vannacht netjes om half 4 voor eeen voeding, wer keurig gaan slapen. half 6 weer voor een voeding, tikje vroeg, maar meot kunnen. Alleen wilde ze daarna niet meer slapen. Dus na een hele tijd gedoe in bed is schaap met haar naar de woonkamer gegaan en mocht ik nog even slapen
En mevrouw is dus sinds vanmorgen half 6 wakker, met weer een paar hazeslaapjes so far. Straks in de auto gaat ze gelukkig dus ruim een uur slapen, dat is alvast iets, maar vanavond maar eens kijken hoe gezellig dat wordt
Ow, en ze draaide zich net van haar buik op haar rug! Ik denk niet dat ze dat kan herhalen, want ze deed het omdat ze boos huilend liet weten dat ze niet in de box wilde
ga ik maandag even opzoeken..ze is hees en snot en hoest enzoquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef Diaan73 het volgende:
Kleurdoos ik heb gehoord dat Nisykind Forte van VSM heel goed moet zijn. Ik heb het ook gekocht, omdat Lennon al een weekje hoest maar eigenlijk geen last van heeft . Vandaag mee begonnen, is een kuurtje van 7 dagen. Homeopathisch.
Hmm heb vandaag een beetje raar gevoel, hoorde vanmorgen dat mijn vriendin van vroeger en met wie ik het laatste jaar ook weer contact had op Hyves, haar baby'tje met 34 weken zwangerschap heeft verloren. De placenta was geknapt of losgelaten. Ik vind het zo verschrikkelijk. Besef me des te meer hoe gelukkig je met een kindje moet zijn...al moet ik er 10x uit 's nachts.. dat maakt dan helemaal niet meer uit. Haar 1e zoon is 8 en ze hadden heel veel moeite moeten doen voor deze zwangerschap.![]()
ik heb nog niet alles bijgelezen, maar Jan heeft dus echt nooit iets. nou kan het zijn dat ie hier in huis zich nergens aan kan bezeren, of dat ik overbezorgd ben, en het hem niet zelf laat proberen etc. maar hij heeft dus echt nog nooit een blauwe plek gehad.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan wat vreselijk zeg.
Voor de jongetjes mama's. Is het herkenbaar dat jongetjes veel drukker zijn en veel meer bulten en blauwe plekken hebben?
Kim had dat amper. Tyler heeft dat veel. Vooral blauwe plekken en bulten op zijn hoofd. 1met rode vlekken er omheen.
Is Jan niet zo actief dan? Lianne die heeft 3 dagen lang niet geweten hoe ze vanuit staan weer moest gaan zitten/liggen. Dat heeft haar een blauwe wang opgeleverd. En ook zit ze regelmatig klem met haar benen tussen haar bed of box en zo heeft ze ook wel blauwe plekken op haar benen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:15 schreef DJMO het volgende:
ik heb nog niet alles bijgelezen, maar Jan heeft dus echt nooit iets. nou kan het zijn dat ie hier in huis zich nergens aan kan bezeren, of dat ik overbezorgd ben, en het hem niet zelf laat proberen etc. maar hij heeft dus echt nog nooit een blauwe plek gehad.
schaafplekken, blauwe plekken, bloedneus...quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan wat vreselijk zeg.
Voor de jongetjes mama's. Is het herkenbaar dat jongetjes veel drukker zijn en veel meer bulten en blauwe plekken hebben?
Kim had dat amper. Tyler heeft dat veel. Vooral blauwe plekken en bulten op zijn hoofd. 1met rode vlekken er omheen.
Blauwe plekken: check !quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan wat vreselijk zeg.
viburcolquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:09 schreef Grasjes het volgende:
Haha de blauwe plekken checkHier valt het gelukkig mee! Kind heeft niet zo snel blauwe plekken als haar moeder terwijl ze met een houten speeltje op haar benen loopt te rammen soms (want dat maakt zo'n leuk geluid).Vanmorgen viel ze plat op haar neus en toen moest ze wel even huilen.
Mikoxx, wat fijn dat jullie een gastouder aan huis hebben. Lijkt me ook heerlijk voor de jongens, lekker thuis.
Kleurdoos, wat had jij ook al weer in de plaats van paracetamol voor E? Ik stond van de week bij de drogist en de apotheek en ik ging vragen naar 'iets homeopathisch als vervanger voor paracetamol'.. is niet goed gekomen
Irritant als mensen zo hard geluid maken dat je kind er wakker van wordt. Dat wordt volle luiers sparen voor de buren?
Diaan, wat afschuwelijk zeg voor die vriendin!
Vicky, arme Tess met weer spruw!
Jeetje... Na zulk soort berichtjes realiseer ik me ook des te meer hoe blij we mogen zijn dat Mila zo'n gezond meisje is...quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm heb vandaag een beetje raar gevoel, hoorde vanmorgen dat mijn vriendin van vroeger en met wie ik het laatste jaar ook weer contact had op Hyves, haar baby'tje met 34 weken zwangerschap heeft verloren. De placenta was geknapt of losgelaten. Ik vind het zo verschrikkelijk. Besef me des te meer hoe gelukkig je met een kindje moet zijn...al moet ik er 10x uit 's nachts.. dat maakt dan helemaal niet meer uit. Haar 1e zoon is 8 en ze hadden heel veel moeite moeten doen voor deze zwangerschap.![]()
Shit zeg! Alweer..quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:59 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
nu snap ik waarom Tess zo klote drinkt.. er zit WEER een plekje achterin haar mondje
![]()
![]()
Gelukkig heb ik nog een receptje voor Nystatine, dus straks maar weer een ritje apotheek doen...
Wat is bedbonken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft. Het viel ineens op. Vooral op zijn hoofd. Dus ik denk dat het door bedbonken komt
Wel raar de rode vlekjes om 1 blauwe plek heen.
Doen baby's dat al?quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:14 schreef Kleurdoos het volgende:
met je kop tegen de spijlen aan slaan om te kalmeren
muppetquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:20 schreef innepin het volgende:
Diaan, wat een verschrikkelijk verhaal
Och Vicky alweerArme Tess
Kleurdoos, volle luiers gooienSchorem ook daar in HHwaard, tsk
Wow Huup van half 6 tot bijna half 11 slapen, voor zo'n ukkieIndrukwekkend. En je hebt ook al zo'n enorme melkproductie terwijl ik hier echt met moeite 60 cc kolf
Ik ben jaloers
uhuh aardig wat volgens mij, kan weinig kwaad, kan overprikkeling,verveling of geruststelling zijn.quote:
ik voed al 8 mnd en kolf ook maar 60 ml hoor, daarom kolf ik niet meerquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:27 schreef innepin het volgende:
Ahh muppets zijn leuk, zo mag je me wel noemen
Hier gaat het wel goed. Ze doet niet meer aan zulke periodes van onrust... er zit een klein beetje meer regelmaat in. Ik schrok wel een beetje van hoe weinig melk ik kennelijk heb, dat moet echt meer worden... maar wel blij dat we dus een duidelijke oorzaak hebben voor het gespook van madame. Vind je het gek dat ze steeds wakker wordt een uur na de voeding, als ze maar 50 cc binnenkrijgt.
En verder is ze leukEn lief
en ze lacht
En ze wordt een beetje kaal op haar voorkeurskant
En ze doet heel erg haar best om dingen te doen die ze nog heul niet hoeft. Haar bedje rondsjeezen... haar hoofd een halve minuut omhoog houden
Staring contests met wie dan ook
En ik geef constant geld uit aan allemaal leuke jurkjes enzo
Oeh, het klinkt nogal heftig vind ik... Dat hoofdschudden om in slaap te komen herken ik wel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
uhuh aardig wat volgens mij, kan weinig kwaad, kan overprikkeling,verveling of geruststelling zijn.
Elin schudt bijv. met r hoofd om in slaap te komen.
Nou, meer heel wild omdraaien en dan bonk, met je kop tegen de spijl, hoofd of voeteneinde.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:14 schreef Kleurdoos het volgende:
met je kop tegen de spijlen aan slaan om te kalmeren
ah dus gewoon lomp zijnquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nou, meer heel wild omdraaien en dan bonk, met je kop tegen de spijl, hoofd of voeteneinde.
Of op je rug liggen en dan blij trappen zodat je omhoog zoeft en dan boink. Dat soort dingen.
Ik zag gisteren dat die er ook in zetpil is.. bij de Etos. Ik heb thuis pipetjes.quote:
ik heb de zetpillenquote:Op zondag 13 september 2009 09:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren dat die er ook in zetpil is.. bij de Etos. Ik heb thuis pipetjes.
Vicky, balen dat Tess weer spruw heeft, wel fijn om te weten waardoor het waarschijnlijk komt dat ze niet drinkt.
Fuente, succes vandaag!!
Bedankt voor jullie medeleven, ik moet er steeds maar aan denken en krijg het niet echt uit mn hoofd. Zo'n verschrikkelijke periode waar ze nu doorheen moeten. Vandaag in ieder geval even een kaartje sturen.
Lennon wilde gisterenavond zn papfles niet... weer verhoging en last van de tanden.stomme rottanden. Nou ja we hadden ons voorbereid op een nacht met onderbrekingen, maar wonder boven wonder werd hij gisterenavond 1x wakker, speen gegeven en toen heeft hij weer verder geslapen tot kwart voor 8 vanmorgen en hoorde ik hem lachen in zn bedje. Hij heeft nu wel hele rode wangen, het wordt nu toch wel eens tijd dat ze erdoor komen hoor. Hij heeft gisteren trouwens zn 1e boterham opgegeten
ik had er alleen boter opgedaan, nou dat vindt meneer wel prima. Af en toe een slokje thee erbij... en het gaat helemaal goed.
![]()
Blauwe plekken heeft Lennon nog niet gehad. Gisteren wel met zn handje onder het tafeltje van de kinderstoel... ik schoof het tafeltje op de stoel en hij had zn handje daar nog. Auw dus.
Ik heb het idee dat die ook beter werken trouwens. Ik heb deze pipetjes van de buren. Binnenkort ook maar de zetpillen kopen. Ze zijn wel belachelijk duur trouwens.quote:Op zondag 13 september 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb de zetpillen
sneu van die tandjes, hier wachten ze nog steeds
ik heb de zetpillen nu 2 keer gebruikt en met fantastisch effect (na prikjes) ze werd heel snel rustig en viel in slaap. En duur idd.. maar ik heb ze dan ook nog niet vaak hoeven gebruiken dus dan valt die prijs best meequote:Op zondag 13 september 2009 09:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die ook beter werken trouwens. Ik heb deze pipetjes van de buren. Binnenkort ook maar de zetpillen kopen. Ze zijn wel belachelijk duur trouwens.
Op zich vind ik het niet erg dat ze niet komen, Twan was ook erg laat, maar dat hij er steeds zo'n last van heeft wel. Ze zeggen hoe later de tanden, hoe sterker het gebit. Twan is 7,5 jaar nu, en heeft nog steeds zn melktanden. Eindelijk 2 wiebeltanden. Bij Lennon moeten ze er in en bij Twan eruit
wasdatnou?quote:
dik *grijns*quote:Op zondag 13 september 2009 12:21 schreef mikoxx het volgende:
[..]
wasdatnou?![]()
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als je kindje de nacht niet (meer) doorslaapt? Tygo slaapt nu wel weer door van 23.30 tot 7u, Max deed dat ook, tot twee weken geleden. (ze sliepen allebei door vanaf 6,5 week!) Max komt nu echt iedere nacht rond 5u. Hij is dan wel weer in slaap te krijgen met een speentje, maar het is natuurlijk wel irritant. De fles van 7u slurpt hij ook helemaal leeg (honger!). Kan het zijn dat hij om 23u iets in de fles nodig heeft (iets van johannisbroodpitmeel?) Voor de fles van 23u moeten ze allebei echt wakker maken en die drinken ze ook niet goed leeg. Of zou de fles van 23u er zo'n beetje af kunnen en om 19u iets door de fles? Ze zijn morgen 3 maanden en ruim 5kg.
Oh,quote:Op zondag 13 september 2009 12:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dik *grijns*
verder kan ik je niet helpen, wij doen hier niet aan doorslapen
In elk geval na het eerste jaar, omdat het erg zout en behoorlijk vet is.quote:Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
Wanneer mag je kind (een stukje) kaas hebben eigenlijk? Ik kan daar niets over vinden.
elin krijgt ook al jonge kaas vanaf 7 mndquote:Op zondag 13 september 2009 16:17 schreef McLaura het volgende:
[..]
In elk geval na het eerste jaar, omdat het erg zout en behoorlijk vet is.
Is jong belegen dan ook goed? Dat hebben wij altijd... anders haal ik even jonge kaas. Hij heeft het vandeweek bij mn ouders gehad en hij vond het heerlijk.quote:Op zondag 13 september 2009 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
elin krijgt ook al jonge kaas vanaf 7 mndvindt ze heerlijk..mag van stefan
wij hebben ook jong belegen.. volgens mij maakt het niet zoveel verschil, toch?quote:Op zondag 13 september 2009 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is jong belegen dan ook goed? Dat hebben wij altijd... anders haal ik even jonge kaas. Hij heeft het vandeweek bij mn ouders gehad en hij vond het heerlijk.
doe ik ook hoor, alleen brood met boter, liever geen smeerkaas door t smeltzout .. dus dan een plakje kaas voor erbijquote:Op zondag 13 september 2009 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, duidelijk... volgens mij maakt het ook niet zoveel verschil. Ik ga het eerst ook als snack geven, hij begint net een beetje te wennen aan brood met alleen een beetje roomboter. Zodra dat helemaal goed gaat, weer een stapje verder. Hij vindt thee heel lekker, kan natuurlijk ook niet anders met 2 ouders die alleen thee en geen koffie drinken.
Jair is nu ook begonnen met brood. Ik schrok me alleen vandaag echt rot. Hij had een grot stuk sfgescheurd en verslikte zich daar aan. Hebben jullie al plakjes kaas gegeven voordat je kind tandjes had of hadden jullie kindjes met 7 maanden al tanden? Brood gaat bij hem trouwens ook zonder tanden goed.quote:Op zondag 13 september 2009 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, duidelijk... volgens mij maakt het ook niet zoveel verschil. Ik ga het eerst ook als snack geven, hij begint net een beetje te wennen aan brood met alleen een beetje roomboter. Zodra dat helemaal goed gaat, weer een stapje verder. Hij vindt thee heel lekker, kan natuurlijk ook niet anders met 2 ouders die alleen thee en geen koffie drinken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ieder kindje heeft ook andere intresses toch? Joep is wel wat langerzamer, maar tot nu toe weiten ze (ze = cb en fysio) dat aan het feit dat hij 3 weken en 2 dagen te vroeg is geboren.quote:Op maandag 14 september 2009 09:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ik val in herhaling, kindjes die te vroeg geboren zijn meestal trager in ontwikkelingkindjes die later zijn juist niet.. het kan natuurlijk wel maar met het later geboren zijn heeft het weinig te maken. meer met het kind zelf.
en lui is het ook niet. ze kunnen verbaal sneller ontwikkelen en motorisch trager omdat ze dus drukker zijn met andere dingen (zoals bijvoorbeeld groeien, kijken, voelen e.d)
Hmm vervelend zeg. Je gaat je dan tuurlijk wel vanalles in je hoofd halen als moeder zijnde. Hopelijk is het niets ergs. Gehoortest was wel goed?quote:Op maandag 14 september 2009 09:49 schreef MeNicole2 het volgende:
De reden dat ik het eigenlijk vraag is omdat ik eerder al tegen de mama had gezegd dat ik iets raars aan der zag. Maar verder niks raars ofzo. En er ook biij gezegd dat ik misschien Leander gewend was en dat het daarom zo leek. Maar nu moest ze net naar het cb en daar zien ze ook iets raars. Maar ze kunnen er niet de vinger opleggen. Juist omdat ze nog zo jong is. Maar je kunt met het kindje gewoon echt helemaal geen contact krijgen. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Nu moet ze een afspraak maken bij de ka enzo. Daarom wilde ik even weten hoe de nadere kids hier het deden!!
Ja volgende week krijgt de kleine uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis. Nu maar hopen dat er niks is en dat ze gewoon traag is!!quote:Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Ca.ra het volgende:
Misschien vergezocht, maar bij een gehoortest testen ze of het oor fysiek in staat is om te horen. Mijn man heeft een oog waar hij niks (nouja heel weinig) mee ziet. Dat oog is fysiek helemaal in orde, dus de 'kortsluiting' zit ergens tussen zijn oog en zijn hersenen in. Dat zou bij een oor ook kunnen, toch?
Oh KD daar kijk ik wel naar uit hoor, echte interactie. Lijkt me zo schattig! En zeker bij zo'n lief meisje als Elin
Dus jij bent de hele dag dagdag aan het zeggen?quote:Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin doet DAGDAG *zwaaien*
elke keer als ik nu dagdag zeg
flapperen met je hand..en dan voor de spiegel, vind elin errrrg leukquote:Op maandag 14 september 2009 11:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dus jij bent de hele dag dagdag aan het zeggen?Dus dat gaat Seb over drie dagen doen
ik denk echt wel dat het zo werktquote:Op maandag 14 september 2009 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heeeeey dat verklaart alles. Tyler is nu met tand 6 bezig. Hij heeft het daar gewoon te druk mee.![]()
Hij tijgert op warpspeed nu.Maar 2 keer eruit geweest, dus verbetering!
Vanmiddag weer op controle bij de kinderchirurg.
huh zijn jan en tyler tweelingen? jan is ook met nr. zes bezig nu, en ik kan hem fulltime bij het kattenvoer weghalen, bij de pckabels (achter mijn bureau, waar nog een stoel voor staatquote:Op maandag 14 september 2009 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heeeeey dat verklaart alles. Tyler is nu met tand 6 bezig. Hij heeft het daar gewoon te druk mee.![]()
Hij tijgert op warpspeed nu.Maar 2 keer eruit geweest, dus verbetering!
Vanmiddag weer op controle bij de kinderchirurg.
Net een zeehondquote:Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef DJMO het volgende:
Jan is trouwens gek op de camera, maar hij is wel voorzichtig bij de tafel zoals je ziet:
Weet je wat het gekke is miss_sly...quote:Op maandag 14 september 2009 13:19 schreef miss_sly het volgende:
wij zijn ermee naar de osteopaat geweest toen ze net 6 weken was. 2 korte bezoekjes en ze is een stuk soepeler nu. ik zou naar de osteopaat gaan. kan zeker geen kwaad
1 down ! Heerlijk!quote:Op maandag 14 september 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:
Beetje net als wanneer wij een stijve nek hebben ofzo.
quote:Op maandag 14 september 2009 13:41 schreef tessie het volgende:
Oh wat vervelend dat A. en Oscar een voorkeurshouding hebben. Ik weet zelf niet zo goed wat een osteopaat precies doet, dus kan er verder niks over zeggen.. Is het niet een idee om gewoon eens met zo´n osteopaat en een fysiotherapeut te bellen en je dan te laten informeren hoe ze het precies aanpakken en dan een keuze te maken?
Hoe gaat het nu met Senna, Miss Sly? Nog steeds verhoging?
Graeme voelt zich ook niet zo lekker sinds gisteravond. Veel huilen en vannacht ook heel vaak. En nu heeft ie iets verhoging (hij heeft altijd 37.2 en nu 37.5) en ook wat meer spugen dan normaal. Vind het zo zielig.
Oeh, maar vergis je niet, ik vond de behandeling behoorlijk heftig! De jongens hebben allebei veel gehuild/gekrijst, maar aan t einde van de behandeling was er bij beide totale ontspanning. Heel fijn om te zien, en wij hebben het idee dat met name Max een stuk beter in zijn vel zit! Ik zou t aanraden om naar een osteopaat te gaan hoor. Die van ons is idd ook fysio.quote:Op maandag 14 september 2009 13:54 schreef Fuente het volgende:
Osteopathie is juist minder invasief dan een fysio! Osteopaten zijn in de basis (als het goed is)fysiotherapeuten. Vervolgens hebben zij zich gespecialiseerd in osteopathie (dat is iig hoe de onze het uitlegde). Een osteopaat zal nooit iets forceren, het is juist altijd met heel veel beleid (daar waar een fysio bijvoorbeeld wel bepaalde bewegingen zou willen maken).
Ik zou zelf in ieder geval eerst naar een osteopaat gaan (zeker nu ik heb gezien wat hij bij Merel kon!).
Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.quote:Op maandag 14 september 2009 13:58 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oeh, maar vergis je niet, ik vond de behandeling behoorlijk heftig! De jongens hebben allebei veel gehuild/gekrijst, maar aan t einde van de behandeling was er bij beide totale ontspanning. Heel fijn om te zien, en wij hebben het idee dat met name Max een stuk beter in zijn vel zit! Ik zou t aanraden om naar een osteopaat te gaan hoor. Die van ons is idd ook fysio.
Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.quote:Op maandag 14 september 2009 14:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.
En ik vind het achteraf nog steeds verwonderlijk wat hij heeft gedaan, ons meiske ging van uren huilen op een dag naar totale rust.
Ze had trouwens ook een lichte afplatting door voorkeushouding, maar de voorkeushouding was erna ook weg.
Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.quote:Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.
Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpenquote:Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:
[..]
Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Bevalling duurde exact 15 uur, waarvan een uurtje of 5 ontsluitingsweeen met persdrang en ruim 1,5 uur persen. Ze heeft dus een behoorlijk tijdje in het geboortekanaal vastgezeten en is uiteindelijk mbv de vacuumpomp geboren. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen dat dat redelijk traumatisch was. Sowieso lijkt geboren worden me tamelijk traumatisch.quote:Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:
[..]
Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpen
hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...quote:
Whaha Elin toch! Dag meisje!quote:Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Kleurdoos het volgende:
hihi, Elin deed DAGDAAAAAAAAG naar iedereen op de markt
en er komt iets uit r mond dat klinkt als 'LUL'
adorable
quote:Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef Fuente het volgende:
[..]
Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.
B. gaat nu zelf waarschijnlijk binnenkort ook naar de osteo, hij heeft een prikkelbare darm en daar schijnen ze ook veel goeds voor te kunnen doen
Haha! D8 het al...! Tygo sliep al door, dus wel hebben een heerlijke nachtrust gehad! Fijn...quote:Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...
Tenzij je 2 nekken hebt ?
Heel verstandigquote:Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef Fruppel het volgende:
Hier een klein drama vannacht...Danique had van het weekend een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en gisteren hebben we haar weer opgehaald.
Toen we 's avonds thuis kwamen en Danique naar bed brachten kwamen we erachter dat we haar knuffelkonijnen bij mijn ouder hadden laten liggen!
In slaap vallen lukte haar wel gelukkig omdat ze moe was maar ze is vannacht 12x wakker geweest, helemaal verdrietig... dus ben bang dat ze een favo knuffel heeft waar ze niet meer zonder wil slapen.
Andere knuffels waren helemaal niet goed en werden gewoon aan de kant gegooid! Driftkikkertje!
Voor de zekerheid gaan we dus even opzoek naar een reservekonijn!
Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mamsquote:Op maandag 14 september 2009 14:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heel verstandig![]()
Wij hebben ook 2 knuffels die favo bij Lennon zijn. Ik was die ook vergeten bij mn ouders, maar gelukkig nog eentje thuis die hij vandaag mee kon nemen naar kdv.
heb je trouwens nog bij kdv gevraagd naar het eten op kdv??
Ow wat liefquote:Op maandag 14 september 2009 14:54 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mams
eten op het kdv is geen optie nog, zijn wel met het eea bezig maar nog niets concreet helaas dus warm eten doen we voorlopig nog thuis, dan maar iets later dan de overige dagen!
quote:Op maandag 14 september 2009 14:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..].
Hee dat is ook wel een idee voor Peace, die heeft ook last van een prikkelbare darm.
Babymassage is trouwens niet aan te raden bij baby's die rustig zijn. Tenminste ik heb babymassage gedaan bij Twan die net als Lennon een rustige baby was en hij werd er alleen onrustig van. Dus dat heb ik al snel niet meer gedaan. Nu olie ik Lennon na het badje altijd even in.. niet echt een massage.
Ow qua ontwikkeling. Lennon loopt voor met brabbelen en zitten, maar kruipen en voortbewegen,ho maar daar heeft meneer geen zin in. Het zelf gaan zitten, heeft ie ook nog geen trek in.
Babyzwemmen!quote:Op maandag 14 september 2009 14:48 schreef mikoxx het volgende:Leander!
Is babyzwemmen aan te raden trouwens? Of is 'gewoon' zwemmen leuker?
Het lijkt er wel op inderdaadquote:Op maandag 14 september 2009 15:14 schreef Diaan73 het volgende:
Elin, gek kindMaar wel leuk..
Lennon zit gewoon het liefst de hele tijd.. en dan een beetje spelen, af en toe evt. tv kijken. En net als Danique kan hij zichzelf ook goed optrekken als je een vinger geeft. Danique en Lennon doen elkaar na lijkt het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |