abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72621779
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 214

Babietjes
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 13-09-2009 22:20:25 ]
pi_72621826
Huup misschien iets luchterigers of dunners aantrekken? Volgens mij is vanaf 37,5 verhoging en adviseren ze dan om dat te doen. Inderdaad gewoon even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt aan de bel trekken! En gewoon lekker bij je nemen joh, samen in bed gaan liggen ofzo
pi_72621831
Dat komt ervan als je reageert in een topic waarin je eigenlijk nog heulemaal niet thuishoort...

Ik sloot af met:
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, sorry Chan, maar moet wel erg lachen om het beeld dat je schetst. Zittend op de bank met twee grote dotten zalf op je tepels, braaf wachtend tot het intrekt.
pi_72621849
huup, ik zou het gewoon een beetje in de gaten blijven houden en regelmatig temperaturen. Maar is dit wel al echt verhoging, of valt dit nog onder dat zo een klein kindje de eigen temperatuur nog niet zo goed kan vasthouden?

En uiteraard, als je het niet vertrouwt kun je altijd even de huisarts bellen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72621976
miss volgens mij is vanaf 37.5 verhoging. En ze is nu 16 dagen oud en kon vanaf de geboorte al zelf heel goed haar temp regelen en vasthouden. Dat kan niet ineens wegvallen toch? of wel?

FTA, ze heeft een rompertje met korte mouwtjes aan en een jurkje met korte mouwtjes. Geen broekje, en nadat ze met haar sokjes vrolijk in dr poepluier gestampt had ook geen sokjes meer en ze ligt onder een lakentje met dun gehaakt spreitje eroverheen. Op dr kamertje is t 23 graden.

Nouja goed, ik hou het idd in de gaten, rond een uur of 10 a 11 komt ze meestal nog een keer voor een voeding/luier dus dan temp ik nog een keertje.
Bij me in bed nemen nu durf ik niet, ik ben enorm moe en ik ben bang dat ik zelf in slaap val met haar in bed, dat vind ik doodeng
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72622213
Hmmm vanaf 38 is in ieder geval koorts maar ik weet niet of je je bij 37.5 al echt zorgen moet maken.... Maar in de gaten houden kan zeker geen kwaad!
pi_72622480
Bij 38 moet je de dokter iig bellen. En op haar plasluiers letten, dat is geloof ik ook goed om te doen. Als ze goed blijft plassen droogt ze niet uit.

En ik leg een huilend Kobusje vaak op mijn borst/buik. Dan lig ik op bed, en leun ik tegen de muur, met wat kussens in mijn rug. Dan houd ik hem vast en dan vallen we vaak samen in slaap. Maar ik ben nog nooit op hem gaan liggen hoor!

t Arme jongetje is helemaal van slag door de prikken. Of hij slaapt of hij snikt hartverscheurend.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72623109
Huup: Wat je zelf ook al zegt, ze moet goed blijven drinken en plassen. En volgens mijn huisarts horen zulke kleine kindjes geen koorts (vanaf 38) te krijgen, dus gewoon de HAP/huisarts bellen als dat gebeurt. Als ze verkouden is, zit haar neusje dicht, of heeft ze een loopneus. Waterige oogjes kan ook, of een beetje hoesten.

@Estrys. Ze zijn idd best ruim in de bilpartij
pi_72623558
Ik heb Iris in bed gelegd, ze heeft om 19.00u gehad, geen idee hoe laat ze nu komt, want meestal zitten we net als vanavond de halve avond met haar op en proberen te rekken, maar nu viel ze dus echt in slaap... Met een beetje pech doet ze nu de lange ruk en ben ik vannacht weer om de 3 a 4 uur aan het voeden. En stiekum ben ik eigenlijk gewoon hardstikke moe...
Fake it till you make it...
pi_72623861
ahw Nijna wat vervelend he dat zulke dingen dan weer net nu gebeuren en niet wanneer je je superfit voelt.

Ik ben ook moe en ik ga strakjes gewoon in bed liggen, met mn lief, nog even kletsen en keuvelen, kijken of A. nog voor haar voeding komt rond 10/11 uur, dan ben ik vast wel weer een beetje uitgerust van het gewoon liggen enzo.

Ladies, bedankt voor jullie adviezen ik ga het in de gaten houden vannacht enzo qua temp en qua luiers.

BE, hoe is het met Oscar? Is hij alweer een beetje opgeknapt nu?
en Kleurdoos, hopelijk gaat het ook wat beter met jouw meisje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 september 2009 @ 20:44:28 #11
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72624078
Lekker doen huup..! Beterschap voor jullie meisje.

Nijna, kan je nu niet een beetje proberen bij te slapen? Dan pak je in ieder geval alvast een paar uurtjes...

Wij zijn vandaag heerlijk een dagje met z'n tweetjes op stap geweest. Lekker uitgewaaid op het strand, heerlijk! Dat kan je dan echt waarderen zeg. Opa en oma hebben ook een superdag gehad. Ze zeiden zelf ook dat het al een stuk beter ging dan de vorige keer dat ze hadden opgepast. Toen waren ze veel huileriger, wat fijn dat dat ook andere opvalt zeg! Er zit echt verbetering in

Oeke, hoe is het nu met Kobus? En mag jij nu ook de laatste voeding afbouwen, net als Seilram?
pi_72624569
Nijna en Huup, hopelijk lukt het jullie wat rust te krijgen en lekker te slapen.

Mikox, wat fijn dat er verbetering in het huilen zit en dat het ook anderen opvalt! En wat een heerlijk dagje hebben jullie gehad!

Ko is weer wakker en zit naast me in de wipper terwijl ik wat naaiwerk aan het doen ben. Hij is heel vrolijk en als ik naar hem kijk begint hij heel hard te lachen.

Ik geef bv en op verzoek dus ik kan niets af bouwen. maar eerlijk gezegd heb ik hem vannacht even laten pruttelen, om te kijken wat hij deed. Hij sliep weer in en daarna heb ik hem wakker gemaakt om 6 uur, aangezien ik zelf op ploffen stond. Toen had hij ook enorme honger
pi_72624768
Huup
Zal dan wel verschillend zijn bij die hele kleintjes. Hier is gezegd.38.0-38.5 verhoging, daarboven koorts. Maar misschien is dat wel vanaf Tylers leeftijd. (9 maanden)

Tyler was heel moe, veel geslapen vandaag. Tussendoor ubervrolijk. En hij kan ineens goed tijgeren en klem zitten onder de tafel.
pi_72624884
Fijne avond huupje.

Fijn mikoxx dat anderen het ook merken; echt vooruitgang dus.

Oeke, wat goed van Kobusje!

Hier is het weer drama, maar het is eigenlijk al weken hetzelfde. Het is dat ik bv geef op verzoek, anders hadden we hier een constant huilende Senna nu hebben we alleen een constant drinkende Senna...wat auw begint te doen aan mijn tepels. De nachten gaan ook steeds minder goed. Ik hoop dat het vandaag de laatste stuiptrekkingen zijn van hetgeen de osteopaat in orde heeft gemaakt, anders weer ik het ook neit meer. Zelfs rondjes lopen is niet goed genoeg meer; ja, heel eventjes en dan begint ze weer. Wandelen in de doek vindt ze fijn en dan is ze wel stil, maar slapen zoals eerst doet ze niet meer dan, alleen dommelen.

Iemand nog tips? Ow, en niet inbakeren, want ze is niet druk, maait niet met haar armpjes enzo.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:04:19 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72624903
Klinkt goed Oeke! Hoe laat heeft hij dan de laatste voeding 's avonds gehad? En als je bv helemaal op verzoek geeft, zit er dan totaal geen ritme in? Petje af zeg!

Tyler, klem onder de tafel? Oei...
  donderdag 10 september 2009 @ 21:11:34 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72625163
Wij melden ons weer, het laptopje is weer terug van reparatie. Ik had al heftige afkickverschijnselen Ik heb wel wat bij kunnen lezen in de tussentijd, maar reageren kwam er even niet van. Ik vond het in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet het enige 'een borst kind' heb. Gek dat er zo op die tweede borst wordt gefocust, als het zo te horen heel vaak voorkomt dat ze maar een borst willen.

Hier gaat alles verder in principe goed. Thomas heeft wel snel honger, zo nu en dan halen we de drie uur tussen de voedingen, maar meestal maar twee en regelmatig maar een. Ook 's nachts helaas. Ik slaap nu tijdelijk bij Thomas op zijn kamertje, zodat mijn man in ieder geval zijn nachtrust kan pakken.
Met wat extra rust overdag trek ik het verder wel goed overigens hoor.

Van de week ben ik met mijn moeder ook lekker met Thomas naar de stad gewandeld en een beetje gewinkeld. Heerlijk We zijn bij een klein zaakje gaan lunchen, ik heb daar in de binnentuin lekker in het zonnetje Thomas zitten voeden.
Aan de ene kant is het wennen dat het hele leven nu om het ritme van dat kleine mannetje draait, maar aan de andere kant is het voor mij ook juist een hele grote vrijheid, dat ik weer de deur uit mag zelf. Ik geniet dan ook echt met volle teugen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72625429
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:04 schreef mikoxx het volgende:
Tyler, klem onder de tafel? Oei...
Ja het klinkt erger dan het is. Hij snapt niet dat hij verder moet tijgeren met koppie naar beneden. Bij de salontafel. En Kim heeft een tafeltje van ikea, daar blijft hij met 1 been tussen de poten hangen. Boos dat hij dan is. Kim helpt hem dan en tilt de hele tafel op. Vond hij erg vreemd.
Zo leuk dat hij nu lekker vooruit kan komen. Lekker spelen.
pi_72626181
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:04 schreef mikoxx het volgende:
Klinkt goed Oeke! Hoe laat heeft hij dan de laatste voeding 's avonds gehad? En als je bv helemaal op verzoek geeft, zit er dan totaal geen ritme in? Petje af zeg!
Meestal drinkt hij tussen 20.00 en 22.00 zijn laatste voeding. Dan kwam hij weer rond 5 uur. Maar de laatste 4 dagen kwam hij ook nog om 3 uur.En dat wilde ik vannacht dus doorbreken.

Er is wel een ritme maar niet van de klok. Dat is een ritme van ons tweeen. Ik weet wanneer hij veel wil drinken en wanneer hij te weinig heeft gedronken etc.
Maar dat maakt ook dat ik nog nooit langer dan een uur zonder Ko ben geweest. En volgende week gaat dat voor het eerst gebeuren.
Spannend.

Cara wat klink je gelukkig! Fijn he, voeden in de zon in een parkje/ tuintje.
pi_72628622
Miss sly, ik kwam hier eigenlijk kijken of iemand tips had voor precies hetzelfde probleem hier Willow wil graag de hele dag door eten eten eten. Laatst vroeg iemand op hoeveel voedingen per dag wij nu zitten... als ik elke voeding apart tel (met alle "ik wil wel wat melk en dan over een uurtje weer" als 2 geteld) zitten we volgens mij gewoon op tien ofzo, en ik word er een beetje moedeloos van.
Ik ben maar gaan combineren met kunstvoeding en we hebben vandaag een kolf gekocht, hoop dat dat helpt. Misschien krijgt ze gewoon niet genoeg binnen...

Hoeveel drinkt een flesvoedingkindje van een week of 5 gemiddeld? Zeg maar zo'n 4,5 kilo? Want als ik echt een keer borst oversla om een flesje te geven drinkt ze soms 100 cc en soms 140... geen peil op te trekken...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 10 september 2009 @ 22:44:01 #20
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72628759
Chan, ik weet niet of je over de spruw ook in het bv topic hebt gepost, en ondertussen ook antwoord, maar ik wil je toch nog even het advies geven om de medicijnen na elke voeding in Timo's mondje te smeren en dan ook je tepels... als je het maar 4x per dag doet, en je laat Timo drinken en je smeert daarna niet, en je laat een paar uur later weer Timo drinken, dan besmet hij jou/jij hem opnieuw!
En wat de lactatiekundige ons als tip gaf over het wassen van spullen, zoveel mogelijk op 60 graden en ipv wasverzachter en heel klein beetje azijn, het stinkt veel minder erg dan het klinkt (zeg maar, niet) en het doodt ook de bacteriën, scheelt ook weer extra strijkgoed (dekbedovertrek 2.20x2.40 ).

Verder heb ik hier niet veel te melden, met M. gaat het prima! Hij eet ook weer zijn avondeten goed. Alleen de flessen gaan wat slechter, bij het broodje drinkt hij nu zo'n beetje 80 á 100 cc en 's avonds de fles van 20.00 uur ook zo'n beetje 100 cc. Vanaf wanneer hebben jullie die laatste papfles afgebouwd? Is 10 maanden niet erg vroeg of zit dat alleen maar in mijn hoofd?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72628799
Spannend Oeke, dat zal wel even wennen zijn voor jullie allebei. Hoe gaat het nu met Kobus, nog zo´n last van de prikjes?

MissSly, wat vervelend dat Senna zoveel huilt en zoveel wil drinken. Ik weet eigenlijk niet echt tips. Hoorde wel van iemand van de pufclub dat haar baby ook zoveel dronk, ze was echt zowat de hele dag bezig met voeden, maar nu is haar baby drie maanden en gaat het vanzelf al een heel stuk beter, nu komt ze om de 3 a 4 uur vertelde ze gisteren. Dus wie weet is het gewoon een kwestie van tijd. Ik hoop in elk geval voor jullie dat het snel beter gaat, en dan lekker een heel stuk vóór de drie maanden.

Bodpa, ik vond het vandaag niet meer eng om met de maxi cosi te fietsen. Was nu de 2e keer, de eerst keer vond ik het wel eng. Maar dat babymee ding is harstikke stevig, en die maxicosi zit er heel goed in vast, en er zitten grote veren in, zodat hij hobbeltjes niet eens merkt. En Graeme vond het zelf dus harstikke tof! Zolang ik maar fietste, want stilstaan vond hij niks aan.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 10 september 2009 @ 22:46:27 #22
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72628853
Innepin, weet wel dat je productie alleen maar achteruit gaat hè als je Willow kunstvoeding bij gaat geven???
Ik snap je wel hoor, maar als je écht bv wilt blijven geven... even een voor jou als je dat nodig hebt
pi_72629288
voor Huup en Nijna of willen jullie juist liever naar bed. Dat kan ik ook wel begrijpen.

Jeeh Tyler tijgert!

Sterkte voor alle mamas met hongerige kinderen, kan er helaas niet zo veel over zeggen Jair dronk nooit uren aaneengesloten of in hele korte afstanden.

miss-sly ietsje laat maar de avent bakjes kun je ook in een pakket van 10 kopen en daarin zit ook een opzet stuk waarmee je dat bakje in een flesje kan omtoveren. Bovenop dat opzetstuk kun je gewoon de witte ring van de fles draaien en dan een avent speen gebruiken. Misschien is dat ook de oplossing voor de speen?

Eindelijk eens een beetje bijgelezen. Heb ik vakantie kan ik het nog niet bijhouden, gaat gewoon te snel.

Jair had vandaag maar 4 voedingen en de laatste heb ik om half negen gegeven. Omdat hij ook weinig had geslapen wilden wij proberen of hij nu doorslaapt en tegen welke tijd hij dan morgen ochtend wakker wordt. Als hij om 22/ 22.30 uur de laatste keer drinkt, slaapt hij tot 8 of 8.30 uur. S'even kijken.

Trouwens over het brood eten. Op borstvoeding.com staat dat volkorenbrood wel mag vanaf 7 maanden. Wij gebruiken heel licht volkorenbrood en dat eet Jair goed. Hij heeft weinig moeite met brood en stukjes enzo. Wat geven jullie je kindjes van 7 maanden op brood? Wij hebben tot nu toe alleen margarine gedaan. Ik weet het soms ook niet met melkproducten, is dat nou een probleem of niet?

Even een vraagje. Jair heeft wel eens erg droge poep/ keutels en hij lijkt er soms ook last van te hebben. Pruimen helpt alleen beperkt. Vaak wordt er gezegd veel drinken/ vocht aanbieden, maar dat is vaak een probleem. Soms drinkt hij wel water of thee uit een flesje maar soms weigert hij het ook gewoon. Heeft iemand daar misschien een tip voor? Wij mengen nu al vaak water door zijn groentehap. Bij het kdv zouden zij de bv/ fv kunnen aanlengen met extra water.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 10 september 2009 @ 23:21:26 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72630147
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:38 schreef huuphuup het volgende:
BE, hoe is het met Oscar? Is hij alweer een beetje opgeknapt nu?
Het blijft snotterig hier. Dus we druppelen gewoon af en toe als hij weer vol gaat zitten een beetje zoutoplossing in zijn neusje. Werkt gelukkig heel goed.

De spruw blijft wel aanwezig trouwens, we zijn bijna door het flesje medicijnen heen maar er zijn nog wel aardig wat plekjes. Even kijken dus maar wat er gebeurt als het echt op is en anders nog even bij vragen.

Innepin, het is wat lastig, want bij wijze van spreken zou ze 200cc borstvoeding mogen drinken, maar er zit wel een max aan wat ze op een dag aan kunstvoeding mag.
Volgens het schema van mijn consultatiebureau zouden kindjes van een week of 4 op een voedingsschema moeten zitten van 6 x 100/120cc of 7 x 100cc.
In principe ga je uit van een totaal per dag van 150cc per kilo lichaamsgewicht en dat verdeel je dan over het aantal voedingen.

Oscar woog bij de laatste weging van de kraam (zondag 2 weken terug) 4600 gram en dan kom je uit op een totaal van 700cc op een dag. Wij verdelen dat nu dus over 7 voedingen van 100cc.

Maar zoals gezegd, het is wat lastig te zeggen als het bijvoeding is naast de borstvoeding.
Ik zou persoonlijk, afgaand op wat Oscar nu krijgt en wegkrijgt niet meer geven van 120cc per keer, maar dat is puur op basis van wat ik weet van flessenkindjes zeg maar.

Is er bij jullie ook iets als een zorglijn? Dat is van dezelfde organisatie als het consultatie-bureau, die zou je evt. morgen kunnen bellen voor advies.
Of... een lactatie-kundige. Die kan je tips geven mbt de bv en de combi met bijvoeding. Je bent vast niet de eerste die op deze manier probeert een beetje adempauze in te lassen.
pi_72631796
Innepin, als je gaat bijvoeden dan gaat je productie omlaag zoals Marie zegt. Er is bij bv niet echt aan te geven hoeveel een kindje moet drinken. De ene keer veel, de andere keer 2 slokken. Hoe je het kan meten is door te wegen, 1 keer per week. Als ze aankomt is het goed. Zo lang ze niet afvalt krijgt ze in principe genoeg binnen.
En plasluiers zijn een goede indicatie.

Kobus dronk in het begin ook enorm veel. Nu alleen in de ochtend en in de avond wil hij wat meer maar 's nachts en overdag drinkt hij om de 4 uur ofzo.
Ik zou een lactatiekundige bellen met je vragen of even in het bv topic posten daar zitten ook wat dames met verstand van zaken. Het is zonde als je productie achteruit loopt.

Excuses als ik bemoeizuchtig overkom.
pi_72633657
Mijn kleintje heeft zo'n buikpijn. Vannacht heeft ze een uur gehuild/gekrijst en ook behoorlijk gespuugd. Ze is uiteindelijk wel in slaap gevallen en was om 7 uur aanhet kletsen. Ik was nog heel even in huis bezig en toen was ze weer in slaap gevallen. Heb dr net maarwel wakker gemaakt voor een fles. Flesje va. 6 uur is dus nu wat later
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 september 2009 @ 07:57:59 #27
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72633801
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef mikoxx het volgende:
Lekker doen huup..! Beterschap voor jullie meisje.

Nijna, kan je nu niet een beetje proberen bij te slapen? Dan pak je in ieder geval alvast een paar uurtjes...

Wij zijn vandaag heerlijk een dagje met z'n tweetjes op stap geweest. Lekker uitgewaaid op het strand, heerlijk! Dat kan je dan echt waarderen zeg. Opa en oma hebben ook een superdag gehad. Ze zeiden zelf ook dat het al een stuk beter ging dan de vorige keer dat ze hadden opgepast. Toen waren ze veel huileriger, wat fijn dat dat ook andere opvalt zeg! Er zit echt verbetering in

Oeke, hoe is het nu met Kobus? En mag jij nu ook de laatste voeding afbouwen, net als Seilram?
Oh wat heerlijk even zo'n dagje met zijn tweeen. Wij gaan morgenavond ook heerlijk samen uit eten we zijn morgen 1 jaar getrouwd! En volgende week zaterdag zijn we ook samen de hele dag de hort op hebben we een trouwerij van vriendin, maar dan laat ik alle kids dus lekker thuis!
Fijn dat het huilen beter gaat! Wij merken ook een heel erg verschil de krampen zijn voorbij!

Ben helemaal home alone, de jongens zijn al naar de creche, papa heeft ze weggebracht.
En ik ga om 8,15 uur de deur uit naar mijn werk. Lange dag tot 9 uur vanavond.
Dus zie mijn mannetjes veels te lang niet
pi_72634144
Mikoxx wat fijn dat je zo'n lekkere dag hebt gehad! En dat ze het zo goed hebben gedaan.

Innepin, wat BE zegt, maar wel sonde als je bv dat achteruit gaat hoor.

Huup, hier zeiden ze in het ziekenhuis ook toen Joep nog heel klein was dat 37,5 geen reden tot zorgen is. Misschien net iets te warm gekleed of wat druk gemaakt en het daardoor wat warmer.

Aaaah, arme Tess! Gaat het weer wat met haar?

Cara, wat heerlijk dat het allemaal goed gaat!

Hier een blij ventje, maar een ventje wat niet zo goed wil eten. Bah en daar maak ik me dan toch zorgen over, vooral omdat hij al niet de dikste is en ik zo lang heb moeten wachten op die baby spekkies van hem. Hij zit nu zo te frummelen met zijn flessen. Ik ga vandaag ook maar gewoon helemaal mijn tijdschema los laten en kijken wanneer hij zelf komt om te eten. Owja Innepin, dat vind ik zelf dus een nadeel voor mij persoonlijk van flesvoeding... ik kijk heel erg op de klok: ow het is 11.00 u ur: eten!. Terwijl dat soms dus helemaal niet opgaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door seilram op 11-09-2009 08:33:13 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_72634408
Tess ligt nu weer te slapen.

Dat op de klok kijken heb ik ook heel erg hoor. Ik wijk max een half uur af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72634527
Ik heb voor de fles nooit op de klok gekeken. Leander kreeg gewoon iets als honger had. Toen een tijdje wilde ie wel elke 2 uur maar door de nutriton gaat het hele erg goed. Ik weet gewoon dat ie om de 4,5 a 5 uur komt. Eerder huilt ie ook echt niet. Na de fles speelt ie even, dan paar uur naar bed, dan weer even spelen en dan de fles. Elke keer gewoon weer.

Leander krijgt de lippen van zijn papa En dat staat hem zo mooi en lief Telkens als ik naar hem kijk en hij lacht smelt ik helemaal Precies zoals zijn papa lacht Tis wel mooi om te zien dat je nu echt dingen gaat herkennen van jezelf of juist van de papa Smelt die lippen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72634793
Ik kreeg net bij de psz te horen dat Tyler op mij lijkt. Volgens mij is dat helemaal niet zo.
Maar toch wel leuk om te horen. Hij lijkt op Kim en die lijkt op haar papa.
pi_72635181
Ow en even tussendoor: Joep duimt! Hij wil niks van zijn fopspeen weten en zit echt serieus de hele dag met zijn duim in zijn mond! Aan de ene kant wel scheetig om te zien, maar ik had liever gehad dat hij een fopspeentje zou willen. Maar god o god, die duim van hem moet wel zo ontzettend lekker zijn!
pi_72635245
Bedankt voor de tips ook in dit topic!

geklaag:
Wat een horrornacht zeg. Hele bed onder de melk, zowel uitgespuugd door Timo als uit mij gelekt. En ook onder het vieze plakspul tegen de spruw.. Ik kon nergens meer droog liggen Timo wilde niet slapen in zn wieg, manlief heeft extra matras maar op de grond gelegd en is daar gaan slapen zodat ik op zijn nog droge helft met Timo kon gaan liggen. Maar toen zat mijn dekbed zo raar dat ik er helemaal niet meer onder lag en ik was te moe om te begrijpen wat er nou aan de hand was.. Dus steenkoud En Timo viel na 1 borst vanmorgen om half 6 in slaap en ik toen ook (eindelijk) en nu wil hij telkens elke 1,5 uur 1 borst hebben.. grmbl ik wil slapen
/geklaag
pi_72635627
Chan Kan je vanmiddag een dutje doen?

Seilram een duimertje lief! onhandig, maar wel lief Willow probeert t ook, die stopt gewoon haar hele vuist in haar mond

BE dankje voor je uitgebreide antwoord Ook de andere dames, bedankt voor de adviezen. De kolf is aangeschaft om idd het probleem van teruglopende melkproductie te gaan en mij tegelijkertijd wel wat rust te geven. Ik ben niet zo'n volhouder met de bv, vind er ook weinig aan (ik denk dat ik een soort bonding moment had verwacht, maar dat doe ik liever door gewoon te knuffelen), maar wil wel graag nog even doorgaan.

Mijn theorie is nu dat als we de twee à 3 flesjes die ze nu krijgt kunen vervangen door gekolfde melk, dat ik meer melk produceer, zij dus meer / genoeg binnenkrijgt, en uiteindelijk ook op bv een paar uur kan slapen. maar dat is idd meer iets voor het bv-topic, ik hou al op

Hoe wegen jullie je kindjes? Onze weegschaal (eerst zonder kind er op, dan met kind) is niet echt ideaal.
Maar dinsdag naar het cb, dan zien we het wel
pi_72635868
innnepin, hier ook dus wat problemen met veel huilen, veel willen drinken en weinig slapen.

Wat wij nu als actieplan hebben (tja, meer kun je niet doen he, dan actieplannen maken iedere keer weer en eventueel bijstellen ) is om telkens 3-4 uur achter elkaar iedere keer als ze om voeding komt dezelfde borst te geven. Een van de dingen die je kunt tegenkomen bij bv-kindjes is dat ze wel goed aankomen iedere keer, maar toch niet voldoende verzadigd raken omdat ze wel veel voormelk, maar veel te weinig vettere achtermelk krijgen. Door langere tijd dezelfde borst aan te bieden, krijgen ze ook die achtermelk binnen, waardoor ze beter verzadigd raken. De andere borst kan dan gekolfd worden, waardoor de produktie goed blijft of zelfs wat toeneemt en je meteen wat voorraad kuntopbouwen

Wat betreft wegen: cb's hebben over het algemeen een inloopochtend of -middag waar je gewoon heen kunt gaan en je kind kunt wegen. Misschien is er ook wel een borstvoedingswinkel/centrum/organisatie bij je in de buurt, daar kan het meestal ook.

Chan, wat een nare nacht. Misschienvandaag overdag wat uitrusten?

seilram, wel schattig hoor, een duimertje wel lastiger afleren dan een speentje, maar ach, als hij het nu toch echt fijn vindt?
pi_72635958
Kijk mijn kuiken spelen dan

Leander spelen
pi_72635960
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
Seilram een duimertje lief! onhandig, maar wel lief Willow probeert t ook, die stopt gewoon haar hele vuist in haar mond

Hahahaha, ja zo begon Joep ook! Nu 1,5 maand geleden ongeveer, maar hij heeft zijn maat nu echt gevonden.
pi_72637364
Joep een duimert! Wat schattig

Leander lekker aan het spelen

Chan bah wat een nacht zeg ik hoop echt echt voor je dat je nu zelf lekker ligt te slapen, en dat Timo er geen regeldagje van gaat maken ofzo. sterkte.

Innepin en Willow en Miss en Senna ook, ik hoop dat jullie snel iets vinden wat goed werkt voor jullie, het klinkt niet echt fijn zoals het nu gaat. Vervelend dat het zo aftasten is met dit soort dingen, dat er geen kant-en-klare oplossing is.

ik heb hier vanmorgen toevallig ook op de weegschaal gestaan zonder en met A. conclusie, ze groeit als kool 4600 ongeveer, preciezer kan ik niet meten, en ik hou een slag om de arm, op het cb is het misschien meer/minder/gelijk. Maar toch. Spekkie van mij

En over die temperatuur, ik maakte me keizorgen ineens maar vannacht bij de voeding rond 1 uur had ze 37.1 weer, dus toen maakte ik me geen zorgen meer gelukkig. Ik zag wel vanmorgen toen ik haar uit bed haalde op de hydrofiel luier dat ze gespuugd had ik heb niets gehoord, het moet tussen 5 en 9 gebeurd zijn maar ik vind het best eng dat je er niets van hoort en dus ook niet in kunt grijpen. Gelukkig reguleert dat spugen zichzelf wel een beetje enzo maar toch.
Nu maar even snel haar bedje verschonen en dan naar het durp hier lopen. ORS halen en van die zetpillen. hebben ze dat bij Kruidvat?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72637386
wat "fijn"om te lezen dat ik niet de enige veel drinker heb, voel me soms net een melkkoe.
Nu was het gisternacht zo erg dat Roy elk 1,5 uur terug kwam, wat echt niet fijn was, en toen kwamen we in een cirkel terrecht.
Drinken-spugen-drinken-spugen enz enz
niet echt handig, vooral omdat een tuutje Roy niet echt wardeerd, dus ik maar aanleggen.
nu heb ik dat gemeld op het cb, en nu zeiden ze daar dat teveel aanleggen ook weer niet goed is.
(tepels-melkproductie)
Dus nu proberen te rekken tot 2 uur er tussen.

gisteren naar het cb geweest, en daar aangegeven van het spugen, en het vele terugkomen, toch komt Roy niks te kort, weegt nu ruim 5 kilo en 56 cm lang.
het vele spugen is hier geen reflux, maar een mama met teveel melk, wat er dan met zo'n vaart uitkomt datRoy dat niet goed wegkrijgt.
En Roy drinkt gewoon door en door, soms net zo lang dat de melk er tijdens het drinken in volle vaart terug uit komt, zelfs door z'n neus.
maar omdat Roy daar geen last van heeft (niethuilen, raar kijken) is er "niks"aan de hand, eerder hinderlijk en onhandig.

Ga nu elke voeding voordat ik Roy aanleg, eerst afkolven zodat de heftige toeschietreflex wegblijft, en Roy rustiger kan drinken.
En Roy de bv meer vanuit de fles aanbieden, want ook dat houd het spugen in grote lijnen tegen.
waarschijnlijk omdat het daar ook niet in alle vaart uitkomt zetten.

Misschien dat A daar ook wel wat last van kan hebben Huup, mede omdat je ook aardig wat melk af kan kolven.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

Miss_sly heb alleen helaas geen oplossing.
(hier gebruik ik wel voor de bv flesjes de flessen van difrax, en dan nummer 1 speen)
Zoek nu alleen een speentje die het meeste weg heeft van een tepel.

Innepin hier dronk Roy afgelopen zaterdag tot max 60 cc uit de fles de rest liet hij staan.
en dat 4 voedingen in de middag/avond in de avond legde ik zelf weer aan.
(nu kan dat "weinige"drinken ook komen doordat mama er niet was, en omdat het uit de fles kwam)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72637440
Gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk MeNicole. Veel plezier met vieren.

Seilram ik zou de duim van Joep ook eens proberen als die zo lekker is. Heb ik bij Jair ook gedaan. Hij ging met hele grote ogen kijken toen ik zijn duim voor het eerst in mijn mond nam. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Jair duimde met 4,5 5 maanden ook ineens heel veel en inmiddels duimt hij vooral als hij moe is of ongemak heeft. Het kan ook door de orale fase komen en dan soms wat meer zijn.

miss-sly: als je steeds dezelfde borst geeft kan Senna wel een voorkeur krijgen. Mij werd gezegd dat juist het wisselen en beide borsten geven goed is. Je kan haar wel lang aan de eerste borst laten drinken zodat zij genoeg achtermelk binnen krijgt. Ook is vaak een borst wat minder vol, je kunt ook zorgen dat je kind die wel eens als eerste krijgt.

Wij zijn net terug van het CB. Meneer weegt bijna 6,6 kg en is 64,5 cm lang. Hij is geen groot of dik kind. Nu komt hij wel weer terug naar de -2 lijn van zijn geboorte. Nog wat voedingsinformatie mee gekregen en verder waren zij heel tevreden. Wij hoeven nu pas over twee maanden (dan is hij 9 maanden) terugkomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72637488
ORS wel, maar zetpillen 60 mg niet. die moet je bij de apotheek halen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:03:59 #42
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72637495
Even een ordinaire tvp , ik ga later even lezen.... nu nog even druk op het werk.
Make love, not war ☮
pi_72637536
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:01 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk MeNicole. Veel plezier met vieren.
Ik ben niet eens getrouwd
Wel al bijna 2 jaar gescheiden
pi_72637664
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Chan bah wat een nacht zeg ik hoop echt echt voor je dat je nu zelf lekker ligt te slapen, en dat Timo er geen regeldagje van gaat maken ofzo. sterkte.
Nee klaarwakker en druk aan het wassen. Nooit gedacht dat zo'n klein kindje zoveel was kan produceren Hopelijk wil hij vanmiddag even rustig slapen zodat ik dan ook mee kan slapen De laatste voeding heeft hij in elk geval wel goed gedronken, dus grote kans dat hij nu gewoon weer na 3 uur komt.
pi_72637709
Ach wat sneu Huup. Misschien voelt ze zich gewoon niet zo lekker even, geen paniek hoor Tot 38 graden is verhoging. Bij 38 graden hoef je je ook nog niet echt zorgen te maken hoor (makkelijk praten he) Een zetpilletje zal dan waarschijnlijk het advies zijn van de huisarts. En checken of het nog goede plasluiers zijn. Van het ene op het andere moment zijn ze ziek en vaak zijn ze van het ene op het andere moment ook weer beter.

Wij hadden hier met 5 weken 39,7. Maar ik werd toen ineens juist heel kalm, rustig de hap bellen. Manlief helemaal in de stress en met 120 km per uur naar de HAP rijden Maar in het ziekenhuis (waar hij die koorts had opgelopen ) kreeg Seb toen ook niet meer dan een zetpil.

Hier nog steeds dunne luiers en gisteravond weer echt over moeten geven. Begint me nu wel een beetje te lang te duren, maar geen koorts of zo erbij. Die dunne luiers zou door tandjes kunnen toch? Het ruikt ook wel zuur. Maar dat overgeven
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72637829
Pff waarom poepen kindjes altijd als je ze net helemaal verschoond hebt?

Tess liet vanmorgen een harde natte scheet.. Luier vol, romper vies. Ik d'r helemaal verschoond, ze had net 5 minuten een nieuwe romper aan. Zet d'r weer in dr wipper, weer een natte scheet, weer luier vies. Het ruikt vies en ziet eruit als tandenpoep
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72637984
Oh arme Seb nog steeds niet helemaal fit.. Is hij wel weer een beetje van de schrik bekomen van de roomba?

Ik zou het niet weten Vicky. Timo doet het net ietsjes anders (en dan met plassen ipv poepen) Elke keer als je helemaal klaar bent met schoonmaken maar nét nog niet de luier goed onder zn billen hebt liggen begint hij te plassen. En soms doet hij dat in dezelfde verschoonronde twee keer..
pi_72638003
Hallo ik vroeg me af of jullie het volgende herkennen..
Mijn dochter Isa is nu 3 weken en 1 dag en is overdag erg onrustig.

Ze heeft moeite met zelf in slaap komen na de voeding of als ze tussen 2 voedingen wakker wordt (na 1 uurtj) met bijvoorbeeld een poepluier of wat krampjes of ene boer die nog dwars zit dan komt ze helemaal niet meer in slaap tot de volgende voeding... en is ze zeg maar vervelend wakker.. (huilen, onrustig)...

Ze heeft een minimum aan prikkels (ze blijft nog boven op haar kamertje, ligt nog niet in de box) het kwaambezoek hebben we beperkt of even afgeschaft...

Je bent er nu echt overdag de hele dag mee bezig en dat gaat lastig als er ook nog andere kinderen rond lopen... En snachts is het eigenlijk hetzelfde als ze tussendoor wakker wordt..

We proberen haar ook af en toe te laten huilen maar vaak gaat dan helemaal verkeerd (wordt hysterisch) dus dat doen we liever nu ook niet meer...
pi_72638033
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:40 schreef innepin het volgende:
Miss sly, ik kwam hier eigenlijk kijken of iemand tips had voor precies hetzelfde probleem hier Willow wil graag de hele dag door eten eten eten. Laatst vroeg iemand op hoeveel voedingen per dag wij nu zitten... als ik elke voeding apart tel (met alle "ik wil wel wat melk en dan over een uurtje weer" als 2 geteld) zitten we volgens mij gewoon op tien ofzo, en ik word er een beetje moedeloos van.
Ik ben maar gaan combineren met kunstvoeding en we hebben vandaag een kolf gekocht, hoop dat dat helpt. Misschien krijgt ze gewoon niet genoeg binnen...

Hoeveel drinkt een flesvoedingkindje van een week of 5 gemiddeld? Zeg maar zo'n 4,5 kilo? Want als ik echt een keer borst oversla om een flesje te geven drinkt ze soms 100 cc en soms 140... geen peil op te trekken...
Innepin heb je zelf ook het gevoel dat ze niet voldoende aankomt?

Hier ook dat Roy dus onverzadigbaar lijkt, maar toch komt hij ziender ogen aan.
pi_72638591
volgens mij is mijn kleine guppie een beetje ziekjes. Ze heeft net de helft van haar fles laten staan en is nu in slaap gevallen in de wipper... ze ziet ook een beetje pips vind ik..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72638925
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:06 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik ben niet eens getrouwd
Wel al bijna 2 jaar gescheiden

Sorry mijn vergissing, ik bedoelde MamaNik. Ik wilde niemand kwetsen
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72639043
Bar, volgens mij groeit ze goed, maar ja, ik ben heul geen ervaringsdeskundige Gisteren was ze (met dus een beetje improviseren bij het wegen) zo'n 4600g, bijna een kilo boven haar geboortegewicht. Da's niet slecht toch?
(huup, die van jou groeit wel een stuk harder dan )
pi_72639172
Dat is zeker een mooi gewicht Innepin, hier is gisteren Roy 5060 kg gewogen op het cb.
Maar hoe je het ook kan zien, dat is aan de spekjes die ze aan het ontwikkelen is
en zolang ze tussendoor wel gewoon tevreden oogt zou ik me geen zorgen proberen te maken.
pi_72639191
Arme Tess.

Innepin, sorry als ik wat heftig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Hoe oud is Willow nu?

Ik vroeg me af of Senna en Willow niet gewoon vaak een beetje sabbelen/zuigen om hun zuigebehoefte te bevredigen. Kobus wilde vaak gewoon lang zuigen. Dan gaf ik hem aan mijn lief die dan een uurtje met hem in een stoel ging zitten, pink erin en rust. Dan kon ik iets anders doen. Misschien helpt het iets?

En het is zo herkenbaar al die zoektochten van de verse mama's. Kobus is nu 3 maanden ( ook nog erg vers) Maar er is een soort rust en ritme gekomen en dat is heerlijk. Hij slaapt goed tussendoor, drinkt geen uren aan een stuk meer, en lacht heel veel.

Misschien is dat een fijn vooruitzicht.
pi_72639305
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Sorry mijn vergissing, ik bedoelde MamaNik. Ik wilde niemand kwetsen
Maakt niet uit hoor. Je hebt mij daarmee niet gekwetst hoor.
pi_72639446
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
Hoe wegen jullie je kindjes? Onze weegschaal (eerst zonder kind er op, dan met kind) is niet echt ideaal.
Maar dinsdag naar het cb, dan zien we het wel
Toen Mila nog een ieniemieniebaby was hebben we haar wel gewogen op de keukenweegschaal
pi_72639527
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:11 schreef oeke het volgende:
Arme Tess.

Innepin, sorry als ik wat heftig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Hoe oud is Willow nu?

Ik vroeg me af of Senna en Willow niet gewoon vaak een beetje sabbelen/zuigen om hun zuigebehoefte te bevredigen. Kobus wilde vaak gewoon lang zuigen. Dan gaf ik hem aan mijn lief die dan een uurtje met hem in een stoel ging zitten, pink erin en rust. Dan kon ik iets anders doen. Misschien helpt het iets?

En het is zo herkenbaar al die zoektochten van de verse mama's. Kobus is nu 3 maanden ( ook nog erg vers) Maar er is een soort rust en ritme gekomen en dat is heerlijk. Hij slaapt goed tussendoor, drinkt geen uren aan een stuk meer, en lacht heel veel.

Misschien is dat een fijn vooruitzicht.

ik zei het net nog tegen schaap: nog een week of 4-5 dan is ze 3 maanden en dan wordt het heul gemakkelijk

soms is het bij senna wel zuigbehoefte, hoor. als het dat echter niet is, werkt ze de ongewenste pink met een behoorlijke kracht weer naar buiten

nu ligt ze op mijn borst te slapen. zometeen wandelen met de doek. vanochtend alleen links gevoed, de komende 3-4 uur alleen rechts. kijken of het werkt.

van alleen voormelk komen kindjes ook voldoende aan, omdat daar meer lactose inzit, waar ze ook van aankomen. Maar de vettere achtermelk hebben ze dus nodig om meer verzadigd te raken. lastig dus bij dit probleem dat ze goed blijven groeien, maar er dus wel iets niet helemaal lekker loopt.
pi_72639572
Raissa dat hebben wij ook overwogen te doen, maar het ding bleek maar tot 2 kilo te gaan en Timo was daar dus meteen te groot voor
Ik heb hem 1 keer op onze gewone weegschaal gewogen, jammer dat die maar per 100 gram nauwkeurig weegt.
pi_72639593
dan zou ik toch persoonlijk liever gaan voor kindjes die verzagdigd zijn en dan ook stoppen met drinken, ipv stug door blijven drinken alla Roy
pi_72639992
@Bar de Tommee Tippee (of zoiets) fles heeft een speen die erg op een tepel lijkt. Kan je bij etos kopen.

MamaNik, alvast gefeliciteerd met je trouwdag! Wij waren gisteren 1 jaar getrouwd
pi_72640281
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik zei het net nog tegen schaap: nog een week of 4-5 dan is ze 3 maanden en dan wordt het heul gemakkelijk

pi_72640547
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:55 schreef Estrys het volgende:

[..]

I know, I know...loaat ons nou die hoop, we komen vanzelf met beide voeten terug op aarde
pi_72640613
ik zeg toch niks
Het is in ieder geval wel nog veeeeeel leuker geworden, dat zeker
pi_72641086
Lastig hoor Miss_sly en Innepin!

Wij zijn net terug van het cb voor de eerste prikjes, dat steekt je echt in je moederhart zeg! De eerste prik ging nog wel, maar de 2e was echt krijsen! Gelukkig had ik een navelbandje ingevroren en vlak ervoor eruit gehaald en die erop gelegd, daardoor werd hij vrij snel weer rustig.
Hij ligt nu te slapen, eigenlijk moet hij eten, maar ik laat hem maar even liggen.
Verder is hij goed gegroeid 5490 gram (was 3 weken geleden 4720) en nu 56 cm (was 53)
pi_72641614
goeie van dat navelbandje FTA, die ga k onthouden!
Zo zielig van die prikjes hopelijk heeft Finn er niet al teveel last van verder.

@Innepin, mja t is bij benadering he, het zal vast naar beneden bijgesteld worden vanwege semi-volle luier en kleertjes aan enzo maar och. Ze groeit idd hard en goed en daar ben ik best blij om Als die 4600 klopt dan zit ze idd ook bijna een kg boven haar geboortegewicht. 850 gram dan ongeveer. Volgende week donderdag kan ik op het cb gaan wegen en meten. Ben benieuwd dan

Tess arm prupke beterschap
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72642319
Tess, beterschap meisje .

Ik probeer hier tussen 2 voedingen toch wel 2 uur te laten als het even lukt. Vaak is Iris met een speentje nog wel even te neppen... Ik trek het zelf niet zo goed als ze alsmaar wil drinken of tutten aan de borst. Soms laat ze er rustig 3 a 4 uur tussen zelf .
Gister niet zo'n lekkere nacht, ze deed korte slaapjes, maar afgelopen nacht ging het weer "goed". Ok, papa heeft haar beneden gehouden tot ze zo goed als sliep en haar toen weer in bed gelegd omdat ze de hele tent wakker huilde (ondanks dat ze net gevoed was). Ik ben als een blok in slaap gevallen en werd wakker toen ze tegen kwart over 3 weer wilde drinken.
Maandag alweer 6 weken, het gaat erg hard!
pi_72642607
Tess beterschap

Ik kom heel voorzichtig de eerste voeding vanuit het flesje heeft Roy binnengehouden, even geen omkleedpartij, doorweekte spuugdoekjes.
En nu ligt meneertje alweer even prinsheerlijk te slapen.
1ste keer 40 cc, en toen nog 60 bij gegeven, maar dat kreeg hij niet helemaal op, 80 cc in totaal nu.

Hopelijk is dit niet gewoon beginners geluk, maar gaat hij nu echt alles wat meer binnen houden.
pi_72642776
Fijn Bar! Ik hoop dat dit de oplossing is voor jullie

ik betwijfel trouwens of A. last heeft van hetzelfde. Ik vermoed van niet, tot nu toe in ieder geval. *afklopt*
die ene keer was de eerste keer spugen en wat er vanmorgen in haar bedje zat was heel weinig, het was niet eens door de hydrofiel bij haar hoofd heengelekt zeg maar. Ik kon wel een spuugplekje zien maar echt meerdere golven is het deze keer gelukkig niet geweest. Misschien voelde ze zich heel eventjes gewoon niet helemaal lekker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72644755
Vicky, beterschap met Tess! Ennem, wat is tandenpoep? (ik snap het wel, maar ik wil het graag herkennen.. ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen).

Miss, dat klinkt goed dat actieplan van jullie. Hopelijk krijgt Senna zo net even dat beetje meer binnen wat ze nodig heeft en kan ze wat langer zonder je borst.

Goed van Roy Bar! Hopelijk blijft het zo! Dat spugen is natuurlijk niks!

En Estrys, ik las je verhaal over je Roomba.. Wat zielig voor Seb, zijn ze alweer vriendjes?
pi_72644898
Ik betwijfel of Seb nog ooit vriendjes wil worden met Roomba hij blijft er voor nu ver uit de buurt in ieder geval.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:29:26 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72645201
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha Oscar was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-09-2009 16:00:46 ]
pi_72645224
Het is natuurlijk veel te vroeg om er iets over te zeggen, en misschien is het wel gewoon toeval, maar het gaat vandaag echt hartstikke goed! Ze ligt nu al voor de tweede keer in de box te slapen. Vanochtend na de voedingen (paar korte achter elkaar van dezelfde borst met telkens even pauze voor boertjes en aandacht en knuffelen) en nu na de voeding gewandeld met haar in de doek, geluncht ergens en thuisgekomen een slapende Senna in de box gelegd en ze doet het goed.

Hoop dat het door ons actieplan komt, want dan zitten we op de goede weg voor een blije Senna
pi_72645418
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...
ja nou, er zat steeds een zigzagpatroontje van de luierrand in haar beentjes en billen
en heul niet omdat ik het ding te strak dichtdeed hoor!
Maar goed, het kan ook per kindje wat schelen misschien? Dat mijn meiske gewoon dikke beentjes heeft en een bol buikje ofzo dat het daarom nu wat beter lijkt te zitten. Of misschien ben ik wel gewoon een muppet en maakt dat geen hol uit dat die luierrand in dr beentjes staat.

die luiers kunnen natuurlijk wel gewoon tot 5 kg dus het zou nog moeten kunnen voor Oscar toch? ik maak ook gewoon die pampers maat newborn op die ik nog heb staan voor 's nachts, want langer droog enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72645911
Roy slaapt nog steeds dit is weer lang geleden dat er meer als 2 uur tussen de voedingen zit
Nu idd zoals P net al tegen me zei;
De goede middenweg gaan zoeken, tussen drinken uit de borst en drinken uit de fles.

En heel voorzichtig blij is voor Senna en Miss, hopelijk zet dit ook lekker door bij jullie.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:49:58 #75
114177 Diaan73
pi_72645954
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Sasha nog steeds in maatje 1
Make love, not war ☮
pi_72646146
Wat fijn Bar!

Merel zit as we speak op een rijstewafel te knagen, het kind is verzot op riijstewafels
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:57:18 #77
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646216
Krijgt ze gewone grote rijstewafels zeg maar of die kleintjes van Bambix Fuente?
Danique vind het ook heel erg lekker!
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:59:47 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72646282
Diaan!
Huup, ik twijfelde van de week zelf ook al hoor, naar ik vond die 2 zo 'groot'.

miss_sly, dat zou wel heel fijn zijn zeg, als dit zo blijft gaan!
pi_72646444
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:57 schreef Fruppel het volgende:
Krijgt ze gewone grote rijstewafels zeg maar of die kleintjes van Bambix Fuente?
Danique vind het ook heel erg lekker!
Gewone grote, van de natuurwinkel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:06:05 #80
114177 Diaan73
pi_72646488
BE, ik heb dat ook gehad met Lennon... maatje 1 van Pampers op het randje, maatje 2 te groot. Ik heb toen een tijdje Huggies gebruikt, die zaten er net tussenin... en dat werkte prima. De grotere maten Huggies vind ik trouwens niet fijn, erg stug vergeleken met die van Pampers.

Bar en miss_sly, ik hoop voor jullie dat jullie plan slaagt!!

Ik heb vanmiddag een leuke Hemajas gekocht voor Lennon, meteen ook maar een bijpassende sjaal, muts en handschoenen Lijkt me heerlijk voor als hij tzt op de fiets mag!!

Nu maar ¤ 18,=. Ook in andere kleuren trouwens.

wij waren de gelukkige winnaars in de Staatsloterij ¤ 207,= toch lekker..
Make love, not war ☮
pi_72646507
Oeh Diaan, mooie jas! En echt beter van dat winnen

wel een beetje jaloers is, wij hadden 3 euro ofzo
Sara
Merel
Ukje
pi_72646533
Ik moet ook een winterjas voor Mila gaan halen maar ik weet niet zo goed welke maat
pi_72646732
Leuk Diaan! Ziet er heerlijk warm uit

hihi ja BE, wij twijfelden ook over die maat luiers, maar die anderen gingen zo hard, en ze groeide zo hard en snel dat we toch maar zoiets hadden van nja, we halen wel zo'n valuepack dinges en dan komt het wel goed. Mocht het niet gepast hebben dan had ik het in de kast gezet denk ik en nog 1 zo'n pak kleinere gehaald. Het eet geen brood gelukkig

Nog even een vraagje, ik weet niet in welk topic ik dit het beste kan zetten eigks.
Ik wil wat ik overheb van mijn kraampakket doneren aan die ene stichting, die het dan gebruikt voor kraamzorg en bevallingen en dergelijke in Afrika. Maar ik ben kwijt waar en hoe en wat enzo en hoe die stichting heet.
Iemand enig idee waar ik het over heb?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72646742
Die is leuk Diaan
Ik heb laatst een winterjasje gekocht voor Seb in maat 80 (hij heeft nu net maatje 74) bij Zeeman voor 7 euro. Gewoon neutraal donkerblauw. Ik zat te twijfelen over de maat maar ach voor 7 euro
Ik had een heel heel heel mooi jasje gezien (zo een van wol met houtjes- touwtjes) maar die was 70 euro. Zo gek ben ik nou ook weer niet Hij moet ook nog een skipakje maar dat koop ik denk ik in januari of zo want het is pas voor maart en dan kan ik beter inschatten welke maat het moet zijn.
pi_72646828
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:13 schreef huuphuup het volgende:
Leuk Diaan! Ziet er heerlijk warm uit

hihi ja BE, wij twijfelden ook over die maat luiers, maar die anderen gingen zo hard, en ze groeide zo hard en snel dat we toch maar zoiets hadden van nja, we halen wel zo'n valuepack dinges en dan komt het wel goed. Mocht het niet gepast hebben dan had ik het in de kast gezet denk ik en nog 1 zo'n pak kleinere gehaald. Het eet geen brood gelukkig

Nog even een vraagje, ik weet niet in welk topic ik dit het beste kan zetten eigks.
Ik wil wat ik overheb van mijn kraampakket doneren aan die ene stichting, die het dan gebruikt voor kraamzorg en bevallingen en dergelijke in Afrika. Maar ik ben kwijt waar en hoe en wat enzo en hoe die stichting heet.
Iemand enig idee waar ik het over heb?
Toen ik mijn kraampakket kreeg zat er een flyertje bij...Weet wel waar je het over hebt maar heb geen idee meer waar ik het toen heen gestuurd heb..... *Zucht* Dit helpt niet echt hè?
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:16:29 #86
114177 Diaan73
pi_72646830
Fuente, ze hebben hem ook in het roze

Ik heb maat 74 gekocht, moet goedkomen denk ik. Het ligt ook wel erg aan het model, maar jassen koop ik altijd een maat groter. Al heeft Lennon al wel wat shirtjes in 74... maar 80 vond ik te groot worden.

@Estrys, ik heb nog wel een skipakje... wij gaan toch niet skieën, mag je wel lenen.
Make love, not war ☮
pi_72646879
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:16 schreef Raissa het volgende:

[..]

Toen ik mijn kraampakket kreeg zat er een flyertje bij...Weet wel waar je het over hebt maar heb geen idee meer waar ik het toen heen gestuurd heb..... *Zucht* Dit helpt niet echt hè?
hihi nouja, dan ben ik iig niet de enige die het niet meer weet hoe het heet

misschien loop ik volgende week ofzo wel ff binnen bij mn vk, volgens mij hingen daar ook van die folders.
bluh, kan het niet uitstaan dat ik er niet op kan komen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72646930
Ja inderdaad ligt ook aan het model. Bij Zeeman kun je sowieso niet van die maten opaan volgens mij. 74 leek in dit geval echt heel klein. Ik leg dan vaak ook 74 en 80 op elkaar om te kijken hoeveel het scheelt in grootte.
pi_72646944
Of dit Huup?
pi_72646979
Miss_sly, klinkt goed!

Hier van de week de laatste maat 1 luiers opgemaakt, nu maatje 2 newborn overdag en baby dry voor de nacht, dan verschoon ik haar 's nachts niet voor de voeding.
Ik kreeg in het pakket van de Plus, Bumblies maat 2... Maar ze passen niet, als ik die aan doe dan kan alles er langs de beentjes uitlopen in het kruis... Beroerde pasvorm of gewoon een kind met te dunne pootjes...?!
Hetzelfde had Mirte met zwemluiers van kruidvat...
pi_72647006
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:19 schreef Raissa het volgende:
Of dit Huup?
ja! volgens mij is dat het!

thanks
ik ga eens even lezen wat ik moet doen enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72647342
Timo past nog steeds prima in maatje 1 newborn pampers, mijn ukkepuk. Eigenlijk heb ik sinds een week of 2 ook pas het gevoel dat ze niet meer te groot zijn. Ik denk dat hij inmiddels ongeveer 4,5 kilo is, dus ik hoop dat we de 2 pakken die we nog hebben staan nog op krijgen voor het straks niet meer past

Bij die stichting moet je geloof ik een afspraak maken wanneer je de spullen langs komt brengen. Ik moet ze ook maar eens bellen, heb nog best wat dingen over.
pi_72647498
Wij moeten eigenlijk over op een maatje vier denk ik

Ow ja Bodpa, was een mooi idee he, die luierbroekjes Jammer dat ze voor geen meter passen inderdaad.
pi_72647768
hahaha beetje doorpoepen Timo

je moet idd een afspraak maken, ik heb er hier in de buurt al eentje gevonden waar je op alle dagen je spul kunt droppen. Binnenkort mn lief maar ns vragen of hij daar langs wil rijden dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72648357
Ze slaapt nog steeds ik weet gewoon niet wat ik met mijn tijd moet, joh
Ik heb al 2 wassen opgevouwen in de kast liggen enzo, en zelfs al een dutje gedaan en gekolfd...en ze slaapt nog steeds.

Wij hebben nog new baby maat 2, maar als dit pak op is al maat 3 een pak en de rest de blauwe pakken maat 2. Ze zit er qua gewicht netjes tussen de min-max op het pak, dus zou moeten passen, toch? Senna is trouwens maar 100 gr lichter dan Finn zag ik, Flower, terwijl ze 11 dagen jonger is
pi_72648541
wat fijn Miss geniet eventjes van de tijd, lekker ijsberen enzo

ik werd net gebeld door mn kraam
ik weet niet of het gebruikelijk is maar ik was verbaasd haha. Ze belde eventjes om te vragen hoe het nou gegaan was afgelopen week alleen enzo, en hoe ik me voelde en hoe het met A. ging. Superlief!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72648569
Tess slaapt alweer. Ze had een half uurtje in de wippee geslapen, werd wakker en heeft even gespeeld,
werd pieperig dus weer naar bed. Toen heb ik haar
wakker moeten maken voor de fles. Na de fles heefr ze een half uur op de grond liggen spelen. Daarna heb ik dr een babymassage gegeven en toen was ze weer pieperig. In bed gelegd maar het was nog even protesteren maar nu is het stil.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72648641
Heel lief huup NIet gebruikelijk volgens mij. Bij mij had trouwens de kraam het overgeblevene uit mijn kraampakket meteen meegenomen, zodat ik daar geen omkijken meer naar had.

Ik hoop dat ze lekker even slaapt, Vicky.
pi_72648718
Wat lief van je kraam Huup!

Ik had alleen wat matjes over uit mijn pakket en die heb ik aan BE gegeven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72648828
ja superlief mens! echt hoor, ik heb het echt getroffen met zo'n kraam geloof ik

ik heb echt heel veel over uit mn kraampakket, vandaar dat ik het maar weg wil geven aan die stichting. Ik heb tig matjes over, een dinges kraamverband, twee dozen gaasjes, alcohol, pleisters, bedzeiltjes, verband watten en nog wat meuk.
En ik doe er niets mee dus wat mij betreft mag het weg naar die stichting, zij kunnen het veel beter gebruiken dan ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72649164
Oh ja, ik wou die overgebleven spullen van het kraampakket ook nog wegbrengen. Goed dat je erover begint Huup

Graeme heeft al maat 3 van de luiers Maar dat is van 4 tot 9 kg. Dus hij kan er nog wel ff mee doen. We hebben net in de aanbieding 2 van die hele grote pakken gekocht
pi_72650112
Tess is weer wakker. Ze ligt op het voedibgskussen te speten en op haar handjes te sabbelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:16:23 #103
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72650939
Hihi, lief vind ik dat, dat gesabbel.

Ik hoop dat je actie plan gaat werken miss_sly! En ja hoor, met 3 maanden wordt het wel ietsje makkelijker vond ik wel. Je kent elkaar dan stukken beter!

Diaan, wat een gezellig jasje!
pi_72651306
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef huuphuup het volgende:
ja superlief mens! echt hoor, ik heb het echt getroffen met zo'n kraam geloof ik

ik heb echt heel veel over uit mn kraampakket, vandaar dat ik het maar weg wil geven aan die stichting. Ik heb tig matjes over, een dinges kraamverband, twee dozen gaasjes, alcohol, pleisters, bedzeiltjes, verband watten en nog wat meuk.
En ik doe er niets mee dus wat mij betreft mag het weg naar die stichting, zij kunnen het veel beter gebruiken dan ik.
Dat flesje alcohol en die watten zijn handig om je thermometer mee schoon te maken!
pi_72651555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:28 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Dat flesje alcohol en die watten zijn handig om je thermometer mee schoon te maken!
ik had zelf nog alcohol en watten staan dus ik heb deze maar gewoon in de doos gelaten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72652070
Oeke, ik vatte het helemaal niet naar op hoor! Ik zei toch ook bedankt voor alle goede adviezen? Daar zat heul geen sarcasme in hoor

Bar, fijn dat het goed lijkt te gaan!

Hier gaat het vandaag tot nu toe ook best netjes. Met kolven komt er maar weinig uit - 40 à 60 cc - maar goed, zo hou ik wel in de gaten wat ze ongeveer drinkt. En dus een flesje kv van 120 cc, na 3,5 uur weer gekolfde bv van 80 cc, etcetera. So far so good... (maar als ze spookt, is dat meestal 's avonds... dus wie weet krijg ik zo enorme spijt van deze woorden )

Huup, goed idee, zo'n stichting! Had er nog nooit van gehoord en ik heb hier ook een overbodig kraampakket liggen. *klikt*
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:14:01 #107
114177 Diaan73
pi_72652986
Huup, wat een lieve kraam.

Senna, heerlijk rustig

Hmm het jasje gaat terug naar de winkel. Ik heb hem even gepast maar hij komt slecht met zn armen in de mouwen en de rits zit tot halverwege zijn gezicht. Dat ziet er niet uit en heeft hij alleen maar last van. Ik wacht dus nog maar even met een jasje.

Lennon slaapt vanavond bij mn ouders [sub]hij is daar dus ook gebleven, we zijn eventjes geweest [/sub, wij gaan naar concert van De Dijk. Toch vind ik het vreemd om hem achter te laten. Ik heb daar normaal nooit last van, met Twan ook nooit gehad.
Make love, not war ☮
pi_72654027
Beterschap Vicky met Tess!

Huuphuup je kan ook een bijtring in de koelkast leggen en op de plek van de prikjes leggen, is iets minder koud.

Wat betreft het spugen of mondje vol teruggeven. Wij waren vroeger ook bang, dat hij s'nachts zich eraan kon verslikken. Hebben hem altijd heel goed geboerd. Maar ook dat is geen garantie. Maar wacht maar tot je echt eten geeft en dan nog met stukjes. Wij hadden dat een week of twee geleden. Jair had net zijn fruithap op, hele mango. Hij vond mango zooooo lekker. Wij hebben hem daarna in de wipper gezet omdat wij het huis aan het schoonmaken waren. Het wipstoeltj stond direct naast mij en dicht bij mijn man. Wij hadden maar even niet gekeken en toen wij ons omdraaiden zat meneer en zijn hele stoel totaal onder de mango. Wij schrokken er zeer van omdat hij zich had kunnen verslikken en wij het misschien niet hadden gemerkt. Hij was echter heel vrolijk en er was niks aan de hand.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:06:19 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72654891
Hier kwam de kraam met 2 opties voor het overgebleven spul uit de kraampakketten. Het VBOK-huis of via de kraamzorg naar idd iets van Afrika.

Ik heb al een pak maat 2 luiers staan ook.

Door een rare blokkering bij de bank die wij niet begrepen was mijn staatsloterij geld niet afgeschreven deze maand. Kreeg ik dus een brief dat het lot dat we al gekregen hadden niet geldig was. We hebben maar niet naar de uitslag gekeken. Ik speel automatisch mee en kijk eig. nooit, de 'winst' wordt automatisch gestort. Lekker hoor Diaan! Leuke meevaller!
pi_72655288
Echt waar Miss? Volgens mij was Finn bij de geboorte wel een stuk minder zwaar toch? Hij was 3100 gram. Hij zit nu ook in luiers maatje 3 van pampers, hij heeft van die heerlijke spekbeentjes

Hier is eigenlijk vrij weinig over van het kraampakket, alleen kraamverband, misschien dat ik dat ook naar die stichting kan doen.

Huup dat navelbandje vond ik ook wel een goed idee van mijn moeder inderdaad. Tegen de tijd dat de prikjes gezet zijn is het ontdooid en kan je het er gewoon op houden en zo gebruik ik die dingen tenminste ook nog eens!

Finn heeft toch wel behoorlijk last al van de prikjes, vanmiddag tijdens het voeden was hij echt aan het krijsen van de pijn omdat hij dan op zijn beentje moest liggen, dus maar gevoed rechtop zittend zonder kussen en dan maar zweven zeg maar. Nu net bij het temperaturen had hij 37,9 ik hoop maar dat dat niet meer stijgt dat vind ik toch wel eng!
pi_72655608
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:35 schreef Estrys het volgende:
Wij moeten eigenlijk over op een maatje vier denk ik
Wij zijn hier net uit maatje vier... (met Mirte) die draagt nu vier plus
pi_72656301
oh die bijtring is ook wel een idee. Of misschien neem ik allebei wel mee ben ik iig goed voorbereid haha

@Tinuviel mja ik schrok ervan omdat het gisterochtend geen mondje teruggeven was van melk maar echt 3 of 4 grote golven, alles zat onder. Ik schoot in de stress en dacht gelijk dat ze weer zoveel gespuugd had maar toen ik bij het afhalen van het bedje eens goed keek leek het wel mee te vallen, dus vannacht was het waarschijnlijk wel een mondje melk.

Mn lief was zo blij toen ie vanmiddag thuis kwam en hij kon zn meisje weer vasthouden en knuffelen hij had haar zo gemist op zn werk. Zo schattig

Innepin ik hoop dat het gespook je bespaard blijft vannacht
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72659470
Ohh huup ik schrok ook zo erg de eerste keer dat ze zo'n golf spuugde... Toch wel fijn dat je dan van veel verschillende kanten gerustgesteld kan worden, dat t allemaal meevalt. vanmiddag nog zo'n enorme golf, over mij heen en zelfs op de vloer bijna een halve meter verder Maar dat was een beetje m'n eigen schuld omdat ik haar niet goed had laten boeren
En ze spookt 's nachts niet zo hoor meestal tussen 3 en half 1 ofzo. En dan net op het moment dat ik de minuten af zit te tellen tot lief eindelijk thuiskomt, of nog erger, op het moment dat ik hem thuis hoor komen, valt ze tijdens het krijsen zo *plop!* in slaap tuthola Maar ze doet het vandaag eigenlijk super! Lekker slapen, lekker vrolijk rondkijkend en lachend, gigantische spuitluiers en goed drinken. Niks te klagen dus

Was vandaag de eerste dag dat je lief moest werken? En hoe ging het met jou alleen met A.?
pi_72660061
Hier hoor je soms Roy het echt "moeilijk"hebben, dan moet 1 van ons ook echt uit bed, om op z'n rugje te kloppen zodat het eruit komt.
Ondertussen er een "beetje"aan gewend geraakt, dus ik spring niet meer in panniek uit bed.

De Combi fles/borst lijkt nog steeds te werken, hij gaf nog wel een iets teveel aan melk terug, maar daar bleef het ook bij.

Miss_sly is Senna nog steeds zo rustig en tevreden?

Hier gaat Roy woensdag al uit logeren, nog wat jong maar dit konden we niet laten schieten
(kaarten gewonnen voor Tiesto a.s woensdag)
pi_72660074

[ Bericht 100% gewijzigd door _Bar_ op 11-09-2009 22:32:35 ]
pi_72662556
voor de onrustige en ziekige baby's.

En inderdaad wel "geruststellend" om te lezen dat we met m.eerdere in hetzelfde schuitje zitten

Hier dus ook een onrustig mannetje dat niet meer in zijn eigen bedje wil slapen en als hij wakker is de hele tijd aan de borst wil. Of hij huilt van de krampjes. In de draagdoek en op schoot slaapt hij meestal wel goed, we knuffelen dus wat af
Gisteren is hij alsnog geslaagd voor de gehoortest, hoera! Het bleef bij een oor nog even spannend, maar hoelang het duurt voordat er een positieve uitslag is maakt niet uit, ALS hij uiteindelijk maar komt.
Vandaag voor het eerst gedoucht met Toby, heerlijk zeg

En Bar, wat leuk!
Vergeet je je kolf niet mee te nemen? Dansen met overvolle lektieten lijkt me niet zo prettig
.... met gevoel voor drama....
pi_72663439
Fijn dat de gehoortest alsnog goed was kersjes !

Hier gaat alles zijn gangetje, merk wel dat E. (in) een ontzettende sprong zit/neemt. ze kan veel meer, ze kletst duidelijker (nog steeds nonsens uiteraard ) motorisch is ze nu helemaal mobiel, kruipen, staan (nu ook op platte voetjes ipv op r teentjes) waardoor het stappen ook wat makkelijker gaat. Zitten kon ze al een tijd maar nu heeft ze dan ook door hoe ze zelf moet gaan zitten
Verder wat mieperig, koppig en opvliegerig ze kan nu heel boos meppen en slaan als ze haar zin niet krijgt of als ik haar niet snel genoeg oppak. Dat gaat nog wat worden in de snoeprij van de supermarkt over x jaar
pi_72663533
Het gaat wel hard kleurdoos of niet?
Vind het altijd erg leuk om hier af en toe te lurken en mee te lezen hoe het met die kleine beebjes gaat
pi_72663642
het gaat supersnel!
8 mnd stelt echt niets voor. T ene moment ligt ze nog op r rug te spartelen en opeens heb je gewoon een heus minimensje met streken
pi_72663753
Kleine meisjes worden heel snel groot, geniet er maar van! Hoewel ik denk dat iedere fase z'n leuke en minder leuke kanten heeft... Ik vind het wel bijzonder om te zien dat hoe klein ze zijn, ze toch al zo'n eigen persoonlijkheid hebben.
pi_72663815
Minimensjes met streken
En hoe groter ze worden, hoe leuker de streken
Ehhhh.... ik heb het nu over de peuterstreken, de doodenge puberale fratsen van bijdehante tieners wil ik nog niet aan denken.
pi_72663877
Kersjes; Ik denk dat je daar ook vanzelf in groeit...
pi_72663952
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:34 schreef Poezebeest het volgende:
Kleine meisjes worden heel snel groot, geniet er maar van! Hoewel ik denk dat iedere fase z'n leuke en minder leuke kanten heeft... Ik vind het wel bijzonder om te zien dat hoe klein ze zijn, ze toch al zo'n eigen persoonlijkheid hebben.
Klopt
Het is echt een ontzettend blij meiske die naar iedereen lacht en iedereen wil aanraken
Ze huilt eigenlijk nooit maar ze kan al wel echt boos worden en ondeugend kijken als ze iets gaat doen wat niet mag en dan heel hard lachen.. je vraagt je eerst af of ze dat wel kan weten, maar na 50 keer nee als ze iets van de tafel trekt en dan steeds hetzelfde schouwspel..dan heb ik het idee dat ze dondersgoed weet wat ze aan het doen is
pi_72664006
Ongetwijfeld, maar zonder helm op opgevoerde brommers rondscheuren met een paar biertjes achter de kiezen om indruk te maken op de meisjes is voorlopig nog heeeeeeel ver van mijn bed show
Oh nee wacht, dat gaan mijn zoons natuurlijk niet doen, die krijgen een fatsoenlijke opvoeding namelijk
pi_72664166
Ik denk wel dat de opvoeding van invloed is op hoe een kind later als puber zal zijn. Natuurlijk is de opvoeding maar één van de factoren die van invloed zijn en kunnen erg goed opgevoede kinderen ook ontsporen, maar denk dat de kans wel kleiner is. Maar ik denk dat dit geen discussie is om hier te voeren want dan gaan we erg off-topic...
pi_72666282
Kleurdoos, Elin lijkt op Merel Merel is echt een onwijze driftkikker. Als iets haar niet bevalt gaat ze als een gek zitten gillen. En ze kruipt nu ook echt (ja, achteruit, daar wordt ze ook pissig van want ze wil vooruit).
Oh en als ze mij roept dan zegt ze 'jaja' '
Echt een heel verschil met Sara vroeger, dat was echt zo'n goedzak die alles prima vond.
Sara
Merel
Ukje
pi_72666996
Een fleskindje van 5 weken drinkt ongeveer 150 per fles, maar Thijs krijgt alle flessen kunstvoeding natuurlijk en is daarop ingesteld.

Sly, het zou kunnen dat ze de geborgenheid mist (van je buik, en niet van jou want je knuffelt haar natuurlijk genoeg!), en ook dan is inbakeren een optie hoor!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72667001
Thijs is vandaag 2 maanden!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_72667093
jeuh Thijs zn ver-tweemaand-dag

Bar ik neem alles terug wat ik gister zei over dat ik dacht dat het niet hetzelfde was.
Jeumig dat heb ik geweten zeg... Vannacht vier keer eruit geweest omdat ze huilde en iedere keer was heel haar bedje nat en haar kleertjes ook enzo. Bij de laatste voeding die ik gegeven heb heb ik bewust maar 1 borst gegeven en die helemaal leeg laten drinken, de ander daarna niet aangeboden. Weet niet of dat helemaal the way to go is maar ze had vanmorgen niet gespuugd. Ze heeft op die ene borst zo'n 4 uur tussen de voeding gelaten voor ze weer uit zichzelf kwam dus dan heeft ze wel genoeg binnen gehad lijkt me toch?
Ik ga het donderdag als ik langs het cb moet gelijk even voorleggen aan die wvk/lactatiekundige, kijken wat die ervan zegt, maar voorlopig denk ik dat ik maar 1 borst aanbiedt eventjes, het lijkt erop dat ze teveel drinkt gewoon.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72667174
Ik denk dat je kleintje nog niet zo goed haar verzadigingspunt aanvoelt, en ik denk dat jij heel goed zelf aanvoelt of 1 borst genoeg is. Ik zeg : mooi op je moedergevoel afgaan!
pi_72669708
McLaura Thijs alweer 2 maanden het cliche is waar hé: het gaat zoo snel!

Gisteren was dus een toevalstreffer gisteravond ging het al niet denderend, maar ach, de rest van de dag was zo goed gegaan. Vannacht netjes om half 4 voor eeen voeding, wer keurig gaan slapen. half 6 weer voor een voeding, tikje vroeg, maar meot kunnen. Alleen wilde ze daarna niet meer slapen. Dus na een hele tijd gedoe in bed is schaap met haar naar de woonkamer gegaan en mocht ik nog even slapen En mevrouw is dus sinds vanmorgen half 6 wakker, met weer een paar hazeslaapjes so far. Straks in de auto gaat ze gelukkig dus ruim een uur slapen, dat is alvast iets, maar vanavond maar eens kijken hoe gezellig dat wordt

Ow, en ze draaide zich net van haar buik op haar rug! Ik denk niet dat ze dat kan herhalen, want ze deed het omdat ze boos huilend liet weten dat ze niet in de box wilde
pi_72670754
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:50 schreef huuphuup het volgende:
jeuh Thijs zn ver-tweemaand-dag

Bar ik neem alles terug wat ik gister zei over dat ik dacht dat het niet hetzelfde was.
Jeumig dat heb ik geweten zeg... Vannacht vier keer eruit geweest omdat ze huilde en iedere keer was heel haar bedje nat en haar kleertjes ook enzo. Bij de laatste voeding die ik gegeven heb heb ik bewust maar 1 borst gegeven en die helemaal leeg laten drinken, de ander daarna niet aangeboden. Weet niet of dat helemaal the way to go is maar ze had vanmorgen niet gespuugd. Ze heeft op die ene borst zo'n 4 uur tussen de voeding gelaten voor ze weer uit zichzelf kwam dus dan heeft ze wel genoeg binnen gehad lijkt me toch?
Ik ga het donderdag als ik langs het cb moet gelijk even voorleggen aan die wvk/lactatiekundige, kijken wat die ervan zegt, maar voorlopig denk ik dat ik maar 1 borst aanbiedt eventjes, het lijkt erop dat ze teveel drinkt gewoon.
Jij hebt toch overlooptette? dan kan t best zijn dat ze erg veel binnenkrijgt.. als jij denkt dat ze na 1 borst genoeg heeft gehad en ze huilt ook niet omdat ze honger heeft..dan kan dat best toch?
pi_72670786
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:20 schreef miss_sly het volgende:
McLaura Thijs alweer 2 maanden het cliche is waar hé: het gaat zoo snel!

Gisteren was dus een toevalstreffer gisteravond ging het al niet denderend, maar ach, de rest van de dag was zo goed gegaan. Vannacht netjes om half 4 voor eeen voeding, wer keurig gaan slapen. half 6 weer voor een voeding, tikje vroeg, maar meot kunnen. Alleen wilde ze daarna niet meer slapen. Dus na een hele tijd gedoe in bed is schaap met haar naar de woonkamer gegaan en mocht ik nog even slapen En mevrouw is dus sinds vanmorgen half 6 wakker, met weer een paar hazeslaapjes so far. Straks in de auto gaat ze gelukkig dus ruim een uur slapen, dat is alvast iets, maar vanavond maar eens kijken hoe gezellig dat wordt

Ow, en ze draaide zich net van haar buik op haar rug! Ik denk niet dat ze dat kan herhalen, want ze deed het omdat ze boos huilend liet weten dat ze niet in de box wilde
nu al koppig
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:18:59 #134
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72671102
Over dat spugen...

S heeft tot 10 mnd ongeveer altijd gespuugd na een voeding, en we hebben daar altijd alleen maar om gelachen (ook op het kdv, van wie haar mocht vasthouden na een voeding enzo ). En niemand, ook niet op het cb, heeft mij ooit het idee gegeven dat ik daar verder iets aan moest of kon doen. Niks over teveel voeding, of te weinig, of te snel, of wat dan ook. Hooguit dat haar maagklepje gewoon nog niet helemaal goed werkte.

Ik had altijd een gevouwen hydrofiel luier onder haar hoofdje liggen en verving die even als ze gespuugd had. Maar S spuugde dan ook meestal keurig opzij . Oh en omkleden na het spugen... alleen als het echt vol over der eigen kleren was, als ze echt door en door nat was ervan. Anders liet ik het gewoon drogen hoor .
pi_72671980
zo. Visite weer de deur uit.
Mn vriendinnetje die ik al een eeuwigheid ken en haar ouders

en dat spugen, ja het is dus niet direct na de voeding maar een uur of twee erna, en het was niet elke voeding maar vannacht pas voor het eerst 's nachts en gisterochtend ineens. Dus ik schrok daar gewoon van. Die hydrofiel luier ligt er hier ook en de kleertjes en het omkleden was echt nodig want ze was echt zeiknat, en kouwig op de plekken waar ze nat was.
@Kleurdoos, mijn melkproductie is goed op gang ja het lekt flink ik kolf met een handkolf in een kwartier uit 1 borst met gemak 140 cc na een voeding af en ze verslikt zich af en toe aan de borst.

Ik ga het gewoon donderdag even bespreken met die lactatiekundige op het cb en dan bekijken of ik er wat aan moet doen qua voeden of dat het idd gewoon aan het maagklepje ligt.
Het zou best kunnen hoor dat het daar aan ligt, maar goed, eerste kindje enzo, je maakt je toch zorgen om dat soort dingen, ik in elk geval wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:57:16 #136
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72672052
Ja tuurlijk Huup. Ik heb het ook nagevraagd toen , maar de reactie was dus dat als ze goed bleef aankomen er niks aan de hand was en dat het ws aan het maagklepje lag. S spuugde ook niet altijd meteen na een voeding inderdaad, maar wel binnen een uur ofzo, denk ik. Jee, wat vergeet je die dingen ook weer snel zeg.

En wat leuk, zulk bezoek .
pi_72672177
ja was leuk
hihi ik zag aan de moeder van het vriendinnetje dat ze toch wel oma-rammels had hoor

ze had met heel veel zorg een jurkje uitgezocht als kadootje en ze vertelde dat ze bijna anderhalf uur in de winkel had gestaan en alles in dr handen had gehad daar want ze vond alles zo leuk en schattig enzo zo lief
en van mn vriendinnetje een superleuk winterjasje gekregen. Nummer 3 al haha maar dat geeft niet, kan ze er eentje onderspugen van tijd tot tijd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72672744
Elin is heel hees en als ze dan piept of kletst is dat uberschattig

mijn hormonen huu
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:30:57 #139
114177 Diaan73
pi_72675553
Kleurdoos ik heb gehoord dat Nisykind Forte van VSM heel goed moet zijn. Ik heb het ook gekocht, omdat Lennon al een weekje hoest maar eigenlijk geen last van heeft . Vandaag mee begonnen, is een kuurtje van 7 dagen. Homeopathisch.

Hmm heb vandaag een beetje raar gevoel, hoorde vanmorgen dat mijn vriendin van vroeger en met wie ik het laatste jaar ook weer contact had op Hyves, haar baby'tje met 34 weken zwangerschap heeft verloren. De placenta was geknapt of losgelaten. Ik vind het zo verschrikkelijk. Besef me des te meer hoe gelukkig je met een kindje moet zijn...al moet ik er 10x uit 's nachts.. dat maakt dan helemaal niet meer uit. Haar 1e zoon is 8 en ze hadden heel veel moeite moeten doen voor deze zwangerschap.
Make love, not war ☮
pi_72677255
Jemig Diaan, wat een drama

Senna, goed gedaan! Veel van dat soort mijlpalen komen voort uit frustratie

Huup, lastig hoor. Die twijfel: gaat het wel goed, neem ik de juiste beslissing... Gelukkig is dat bij een 2e een stuk minder, reageer je laconieker en heb je stukken minder stress, maar daar heb je nu nog niet zoveel aan helaas
pi_72677859
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef Diaan73 het volgende:
Kleurdoos ik heb gehoord dat Nisykind Forte van VSM heel goed moet zijn. Ik heb het ook gekocht, omdat Lennon al een weekje hoest maar eigenlijk geen last van heeft . Vandaag mee begonnen, is een kuurtje van 7 dagen. Homeopathisch.

Hmm heb vandaag een beetje raar gevoel, hoorde vanmorgen dat mijn vriendin van vroeger en met wie ik het laatste jaar ook weer contact had op Hyves, haar baby'tje met 34 weken zwangerschap heeft verloren. De placenta was geknapt of losgelaten. Ik vind het zo verschrikkelijk. Besef me des te meer hoe gelukkig je met een kindje moet zijn...al moet ik er 10x uit 's nachts.. dat maakt dan helemaal niet meer uit. Haar 1e zoon is 8 en ze hadden heel veel moeite moeten doen voor deze zwangerschap.
ga ik maandag even opzoeken..ze is hees en snot en hoest enzo

en met 34 wk ook, wat vreselijk ik ben zelf door zoiets met 30 weken geboren.. placenta scheurde los en toen moest ik er heel snel uit
ik was 2300 gram, nog best flink! wel 2 mnd in de couveuse gelegen
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:52:55 #142
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72677907
Huup ik heb ook wel eens gehoord van een maagklepje dat niet goed sluit. Niets ernstigs hoor, er zijn veel babietjes die daar last van hebben en het komt vanzelf goed. Maar als je twijfelt zou ik zeker het cb eens vragen.
Wij hebben ein-de-lijk een leuke gastouder gevonden Ze komt 1 dag per week bij ons thuis de opvang doen. Lijkt me heerlijk, geen gestress 's morgens en de jongens lekker in hun eigen omgeving. Verder heb ik te horen gekregen dat mijn verlof langer mag duren! Ik werk 2 ipv 3 dagen (de 3e dag = verlof) tot juni 2011 Da's nog eens goed nieuws.
Onze jongens doen het prima, het slapen gaat echt iedere dag beter! Gisteravond waren we bij mijn ouders en ook daar ging het goed! Na de fles van 23u thuis in bed en slapen slapen slapen! Al was max wel om 5u weer wakker. Dat heeft hij nu bijna iedere nacht. Zou het kunnen zijn dat hij de nacht niet meer door komt met een fles van 180/6? Ik krijg die hele fles er ook niet altijd helemaal in om 23u, dus meer cc in de fles is niet echt een optie. Vlg week naar het bureau, daar maar eens vragen of er iets door de fles mag. Ik ben ook heel benieuwd of we de 23u fles al mogen afbouwen. We moeten ze er nu allebei voor wakker maken 's avonds.
pi_72678122
pfoe diaan wat vreselijk wat een naar idee ook zoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72678363
Ach Huup sneu is dat spugen, logisch dat je je zorgen maakt. Tenzij ze met een boog over het voeteneinde van het bed spugen is het meestal niks om zorgen over te maken. Gewoon even overleggen Huup, waarschijnlijk gaan ze je adviseren de voeding in te dikken. Sommige kindjes spugen heel veel andere helemaal niks. Wanneer ze teveel aan voeding binnen krijgen dan spugen ze dit meteen weer uit, ze lopen dan over als het ware. Spuugt een kindje een uur of twee na de voeding dan heeft dat meestal te maken met het maagklepje wat niet goed sluit. (Overigens is het dus een spier, geen echt klepje) Hier moeten ze overheen groeien zeg maar. En sommige kindjes blijven spugen tot ze vast voedsel krijgen, je hebt ook kindjes die blijven spugen omdat ze een complete workout doen NA het eten

Diaan wat vreselijk
pi_72679560
nu snap ik waarom Tess zo klote drinkt.. er zit WEER een plekje achterin haar mondje
Gelukkig heb ik nog een receptje voor Nystatine, dus straks maar weer een ritje apotheek doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72679808
Diaan wat vreselijk zeg.

Voor de jongetjes mama's. Is het herkenbaar dat jongetjes veel drukker zijn en veel meer bulten en blauwe plekken hebben?
Kim had dat amper. Tyler heeft dat veel. Vooral blauwe plekken en bulten op zijn hoofd. 1met rode vlekken er omheen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 september 2009 @ 19:15:48 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72679980
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan wat vreselijk zeg.

Voor de jongetjes mama's. Is het herkenbaar dat jongetjes veel drukker zijn en veel meer bulten en blauwe plekken hebben?
Kim had dat amper. Tyler heeft dat veel. Vooral blauwe plekken en bulten op zijn hoofd. 1met rode vlekken er omheen.
ik heb nog niet alles bijgelezen, maar Jan heeft dus echt nooit iets. nou kan het zijn dat ie hier in huis zich nergens aan kan bezeren, of dat ik overbezorgd ben, en het hem niet zelf laat proberen etc. maar hij heeft dus echt nog nooit een blauwe plek gehad.

Diaan wat ongelofelijk erg zeg.. je moet er idd niet aan denken dat het jou overkomt. sterkte voor haar ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_72680334
Wow, Diaan, dat is een heftig verhaal
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:15 schreef DJMO het volgende:
ik heb nog niet alles bijgelezen, maar Jan heeft dus echt nooit iets. nou kan het zijn dat ie hier in huis zich nergens aan kan bezeren, of dat ik overbezorgd ben, en het hem niet zelf laat proberen etc. maar hij heeft dus echt nog nooit een blauwe plek gehad.
Is Jan niet zo actief dan? Lianne die heeft 3 dagen lang niet geweten hoe ze vanuit staan weer moest gaan zitten/liggen. Dat heeft haar een blauwe wang opgeleverd. En ook zit ze regelmatig klem met haar benen tussen haar bed of box en zo heeft ze ook wel blauwe plekken op haar benen.
pi_72680474
quote:
Diaan wat vreselijk zeg.

schaafplekken, blauwe plekken, bloedneus... Kinderen kunnen zich overal bezeren,kan je huis nog zo kindvriendelijk zijn. staan in het bedje, de box, wat harder speelgoed. De ontwikkeling gaat nou eenmaal (soms letterlijk) met vallen en opstaan, doe je niks aan. Je kan hem slecht een helm op doen, je kan hem ook niet vastbinden in een stoel omdat hij misschien wel eens zichzelf zou kunnen bezeren vind ik.
pi_72680482
Oh Diaan, wat vreselijk wij hebben zoiets met kennissen meegemaakt vorig jaar, zij was zo'n beetje tegelijk met mij uitgerekend, echt vreselijk zoiets

Merel heeft nog geen echte blauwe plekken gehad, maar al ongelukjes genoeg sinds ze door de kamer kan En ik heb van Sara echt ladingen foto's waar ze met blauwe plekken op staat (blauw oog op haar tweede verjaardag etc). Ik heb echt wel es gedacht dat andere mensen minstens moesten denken dat we haar mishandelden ofzo.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 september 2009 @ 19:35:16 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72680501
hij is zo actief als het maar zijn kan zweefvliegje, maar zodra hij ergens ligt (ik noem een tafelpoot) waar hij zich pijn kan doen, zit ik er al bij om hem weg te trekken

dat benen klem in de box of bed (vooral het laatste) heeft hij ook wel, maar dan weer geen blauwe plekken ervan. Toen hij vorige keer, we waren op visite en hij was met zijn nichtje en haar opa aan het spelen buiten op een boxkleed, hij kukelde om (ik had nog niet gezegd dat jan nog niet lang zelfstandig kon zitten) met zijn hoofd natuurlijk precies naast het boxkleed op de tegels maar niets hoor, geen blauwe plek te bekennen...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_72680528
Volgens mij komt het nu vooral door rondtollen in bed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 september 2009 @ 19:51:10 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72680891
ik had vroeger als kind dat als ik me maar stootte enorme blauwe plekken had ingrid, nu heb ik dat niet meer, maar mss heeft tyler gewoon een dunne huid? dat hij snel last heeft van bloeduitstortingen?

pi_72681134
hier ook nog geen blauwe plekken, wel een rode gehad van een kopstoot

verder ben ik altijd nog op tijd geweest om r op te vangen al krijg ik daar steeds meer moeite mee..dus waarschijnlijk hebben wij er binnenkort ook 1 of 10.
pi_72681230
Huup als ze tevreden is met 1 borst is het prima toch?!
Ik geef ook meestal 1 en als het niet genoeg is dan heb ik dat gauw genoeg door .
En spugen is hier eerder regel dan uitzondering. Soms al snel na de voeding en soms rustig 2 uur erna.

Diaan, dat zijn nare berichten

Mikoxx, lekker dat jullie een gastouder hebben gevonden en dat je verlof langer mag duren!

Senna draaikont, hihi. Lekker geslapen in de auto?

Ik ga morgen eens kijken of Iris zich beter vermaakt in het ledikant dan in de wieg. Als ik haar even in het ledikant parkeer omdat ik even mn handen vrij moet hebben voor Mirte ligt ze heel geinteresseerd naar het werkje in het behang te kijken. En in de wieg is het blijkbaar te saai.
Papa had vanmiddag een knuffeleend in de wieg gezet, een partij boos dat ze ging liggen gillen naar dat ding...
pi_72681410
Hier is de score inmiddels een aantal blauwe plekken, paar builen, tandje door dr lip en een keer op dr tong gebeten. Wel sneu, maar ik zit er niet als een idioot bovenop. Het gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. Mijn moeder daarentegen (past drie dagen in de week op) doet in mijn ogen een beetje hysterisch als het kind dreigt te vallen. Ik ben van mening dat je zo'n kind juist meer angst aanjaagt en daardoor onzeker laat worden (en daardoor wrs veel meer gaat vallen)

Als Tyler er heel veel last van heeft kan je misschien Arnikind vallen en stoten gelvan VSM proberen. Ik heb het wel in huis maar eerlijk gezegd nooit geprobeerd dus ik weet niet zeker of het wat is.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72681577
ik ben wel beschermend en spring op r af als ze aan t wankelen is. Maar als ze valt probeer ik r enigzins te negeren zodat ze geen huillie wordt werkt prima..speelt gewoon verer. Als ik schrik of geluid maak dan gaat ze huilen.
pi_72681999
Ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft. Het viel ineens op. Vooral op zijn hoofd. Dus ik denk dat het door bedbonken komt
Wel raar de rode vlekjes om 1 blauwe plek heen.
pi_72682217
Ohjaaa, Tyler nomnomnomt. Huup, door jou klinkt het echt zo.
Kim had een stukje cracker laten vallen blijkbaar en die had Tyler gevonden. Helemaal blij.
pi_72682647
quote:
Diaan wat vreselijk zeg.

Blauwe plekken: check !
Bloedneus: check!
Schaafplekken: check!
Onverklaardbare wondjes: check!
pi_72683159
RUAAAAAAAH stel assholes onder elins raam..schreeuwen! een vader met zijn puberkinderen en zijn lijpe wijf op een verdieping boven ons. ik vroeg vriendelijk of ze wat zachter konden doen want elin werd steeds wakker van ze. Krijg ik niet eens antwoord. Dus daarna scheldend naar buiten gelopen met de mededeling dat ik de volgende keer volle pampers naar ze zou gaan gooien

ze zijn weg
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:09:15 #162
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72683449
Haha de blauwe plekken check Hier valt het gelukkig mee! Kind heeft niet zo snel blauwe plekken als haar moeder terwijl ze met een houten speeltje op haar benen loopt te rammen soms (want dat maakt zo'n leuk geluid).Vanmorgen viel ze plat op haar neus en toen moest ze wel even huilen.

Mikoxx, wat fijn dat jullie een gastouder aan huis hebben. Lijkt me ook heerlijk voor de jongens, lekker thuis.

Kleurdoos, wat had jij ook al weer in de plaats van paracetamol voor E? Ik stond van de week bij de drogist en de apotheek en ik ging vragen naar 'iets homeopathisch als vervanger voor paracetamol'.. is niet goed gekomen
Irritant als mensen zo hard geluid maken dat je kind er wakker van wordt. Dat wordt volle luiers sparen voor de buren?

Diaan, wat afschuwelijk zeg voor die vriendin!

Vicky, arme Tess met weer spruw!
pi_72683861
Kleurdoos

*zucht* Het is ook nooit goed: In plaats van de hele avond huilend en jengelend tegen me aan geplakt ligt Toby nu al vanaf half 8 in zijn eigen bedje te slapen. En nu mis ik hem zo!!! Is het al bijna voedertijd? Ik mis dat lekker warme lijfje tegen me aan
pi_72684093
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:09 schreef Grasjes het volgende:
Haha de blauwe plekken check Hier valt het gelukkig mee! Kind heeft niet zo snel blauwe plekken als haar moeder terwijl ze met een houten speeltje op haar benen loopt te rammen soms (want dat maakt zo'n leuk geluid).Vanmorgen viel ze plat op haar neus en toen moest ze wel even huilen.

Mikoxx, wat fijn dat jullie een gastouder aan huis hebben. Lijkt me ook heerlijk voor de jongens, lekker thuis.

Kleurdoos, wat had jij ook al weer in de plaats van paracetamol voor E? Ik stond van de week bij de drogist en de apotheek en ik ging vragen naar 'iets homeopathisch als vervanger voor paracetamol'.. is niet goed gekomen
Irritant als mensen zo hard geluid maken dat je kind er wakker van wordt. Dat wordt volle luiers sparen voor de buren?

Diaan, wat afschuwelijk zeg voor die vriendin!

Vicky, arme Tess met weer spruw!
viburcol
pi_72685128
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:30 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje... Na zulk soort berichtjes realiseer ik me ook des te meer hoe blij we mogen zijn dat Mila zo'n gezond meisje is...
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:59 schreef Vicky het volgende:
nu snap ik waarom Tess zo klote drinkt.. er zit WEER een plekje achterin haar mondje
Gelukkig heb ik nog een receptje voor Nystatine, dus straks maar weer een ritje apotheek doen...
Shit zeg! Alweer.. Hoop dat het snel weg is...!
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft. Het viel ineens op. Vooral op zijn hoofd. Dus ik denk dat het door bedbonken komt
Wel raar de rode vlekjes om 1 blauwe plek heen.
Wat is bedbonken?
pi_72685328
met je kop tegen de spijlen aan slaan om te kalmeren
pi_72685379
oh Kleurdoos wat irritant

haha Kers hier ook zo hoor
ik zit te wachten tot A. voor haar voeding komt. Ze was vanmiddag allemaal aan het mopperen enzo in haar bedje, was om half tien wakker maar ze lag om half twee nog met haar oogjes open om zich heen te kijken toen om half zes weer drinken en nu ligt ze dus nog steeds te slapen. Ben benieuwd wanneer ze wakker wordt en hoelang ze vannacht doorslaapt dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72685495
Diaan, wat een verschrikkelijk verhaal
Och Vicky alweer Arme Tess
Kleurdoos, volle luiers gooien Schorem ook daar in HHwaard, tsk

Wow Huup van half 6 tot bijna half 11 slapen, voor zo'n ukkie Indrukwekkend. En je hebt ook al zo'n enorme melkproductie terwijl ik hier echt met moeite 60 cc kolf Ik ben jaloers
pi_72685522
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Doen baby's dat al?
pi_72685582
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:20 schreef innepin het volgende:
Diaan, wat een verschrikkelijk verhaal
Och Vicky alweer Arme Tess
Kleurdoos, volle luiers gooien Schorem ook daar in HHwaard, tsk

Wow Huup van half 6 tot bijna half 11 slapen, voor zo'n ukkie Indrukwekkend. En je hebt ook al zo'n enorme melkproductie terwijl ik hier echt met moeite 60 cc kolf Ik ben jaloers
muppet
ze heeft ook wakker gelegen van half tien tot bijna half drie, en om half zes viel ze heel hongerig aan ze zal wel uitgeput zijn inmiddels

hoe gaat het met jullie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72685641
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:21 schreef Raissa het volgende:

[..]

Doen baby's dat al?
uhuh aardig wat volgens mij, kan weinig kwaad, kan overprikkeling,verveling of geruststelling zijn.
Elin schudt bijv. met r hoofd om in slaap te komen.
pi_72685654
Ahh muppets zijn leuk, zo mag je me wel noemen
Hier gaat het wel goed. Ze doet niet meer aan zulke periodes van onrust... er zit een klein beetje meer regelmaat in. Ik schrok wel een beetje van hoe weinig melk ik kennelijk heb, dat moet echt meer worden... maar wel blij dat we dus een duidelijke oorzaak hebben voor het gespook van madame. Vind je het gek dat ze steeds wakker wordt een uur na de voeding, als ze maar 50 cc binnenkrijgt.
En verder is ze leuk En lief en ze lacht En ze wordt een beetje kaal op haar voorkeurskant En ze doet heel erg haar best om dingen te doen die ze nog heul niet hoeft. Haar bedje rondsjeezen... haar hoofd een halve minuut omhoog houden Staring contests met wie dan ook
En ik geef constant geld uit aan allemaal leuke jurkjes enzo
pi_72685770
fijn dat het beter gaat
kindjes krijgen wel altijd meer uit de borst dan je er met een kolf uit krijgt zegt men, maar het zou wel wat verklaren voor jullie. Gelukkig dat ze nu wat meer regelmaat aanhoudt.
En lachen aaaah leuk!

hihi geld uitgeven. Jurkjes zijn leuk <3

Oeh, mn meiske mupt. Ff afwachten en dan knuffelen en voeden
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72685903
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:27 schreef innepin het volgende:
Ahh muppets zijn leuk, zo mag je me wel noemen
Hier gaat het wel goed. Ze doet niet meer aan zulke periodes van onrust... er zit een klein beetje meer regelmaat in. Ik schrok wel een beetje van hoe weinig melk ik kennelijk heb, dat moet echt meer worden... maar wel blij dat we dus een duidelijke oorzaak hebben voor het gespook van madame. Vind je het gek dat ze steeds wakker wordt een uur na de voeding, als ze maar 50 cc binnenkrijgt.
En verder is ze leuk En lief en ze lacht En ze wordt een beetje kaal op haar voorkeurskant En ze doet heel erg haar best om dingen te doen die ze nog heul niet hoeft. Haar bedje rondsjeezen... haar hoofd een halve minuut omhoog houden Staring contests met wie dan ook
En ik geef constant geld uit aan allemaal leuke jurkjes enzo
ik voed al 8 mnd en kolf ook maar 60 ml hoor, daarom kolf ik niet meer
pi_72685924
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:26 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

uhuh aardig wat volgens mij, kan weinig kwaad, kan overprikkeling,verveling of geruststelling zijn.
Elin schudt bijv. met r hoofd om in slaap te komen.
Oeh, het klinkt nogal heftig vind ik... Dat hoofdschudden om in slaap te komen herken ik wel.
pi_72685947
oja en elin is fluffyphat
pi_72686117
Sterkte Vicky met Tess, beterschap. Hoop dat het gauw weer voorbij is.

Diaan wat een naar verhaal.

Huuphuup: Tinuviel ook jaloers is op kolfopbrengst. Hoewel ik niet mag klagen. Als je met 7 maanden nog 90% bv geeft en maar een bo hebt gehad is dat ook best wat.

Kleurdoos je gaat alleen volle poepluiers gebruiken neem ik aan

Meneer was hier de laatste twee nachten echt aan het rondspoken. Gisternacht tussen 3 en 4 uur. Hij ging ook alleen in ons bed nog slapen/ Zodra diie in zijn eigen bed werd gelegd was het huilen huilen. Vanavond tussen de twee laatste voedingen wilde hij ook niet slapen. Ik heb hem in de draagdoek genomen, waar die uiteindelijk in slaap viel. Nu is mijn pyama topje nat van het kwijl en er kwam bijna stoom vanaf toen ik hem uit de doek haalde. Hij had alleen een romper aan, mijn klein oventje. Ik ben ook niet zeker wat er aan de hand is. Hij is niet ziek of zo. Ik heb iets gelezen over een verandering van het kind met 29/30 weken waardoor het hangerig en huilerig wordt omdat het begrijp dat Mama en Papa weg kunnen lopen. Komt jullie dit gedrag in deze leeftijd bekend voor?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72686137
Merel schudt ook met haar hoofd als ze moe is. Ze doet het ook als ze overprikkeld is (leuk als je dan een schoonmoeder hebt die denkt dat ze dat uit lolligheid doet en d'r dan helemaal naar de overprikkeldheid helpt ).

Morgen viert mijn schoonzus haar verjaardag. We gaan expres vroeg, dan is het rustig, en dan vroeg weer weg. Ik hoop dat het morgen goed gaat. Merel wordt steeds opener naar andere mensen, maar ze is nog steeds snel overprikkeld. De laatste keer (Sara's verjaardag) is ze tot een week later van slag geweest.
Sara
Merel
Ukje
pi_72686725
oh dat klinkt wel zielig Tinuviel als dat besef komt. Misschien is dat het wel ja, goed laten weten dat jullie er altijd zijn dan hopelijk is ie snel weer overtuigd van jullie aanwezigheid

Fuente succes morgen! Wij gaan volgende week zaterdag naar een verjaardag. Voor het eerst ver weg met de auto enzo dus we gaan ook maar vroeg en blijven maar kort. Dan moet het lukken, hoop ik.

Gevoed net, 1 borst en toen donderde mevrouw in coma nouja, blijf dan maar liggen, ze heeft wel de hele borst leeg gedronken, maar best een kansje dat ze over een uur of 3 wakker wordt voor de andere borst. Nouja, dat is dan maar zo.
Note to self trouwens, geen luiers van c1000 nemen dr rompertje was nat op de rug, luier had gelekt. Langleve de proef-kado-verpakkingen om uit te proberen haha weet ik ook gelijk dat ik die niet hoef te kopen!

Is er trouwens nog iemand van plan naar die jonge gezinnen beurs te gaan in november?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72686876
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou, meer heel wild omdraaien en dan bonk, met je kop tegen de spijl, hoofd of voeteneinde.
Of op je rug liggen en dan blij trappen zodat je omhoog zoeft en dan boink. Dat soort dingen.
pi_72687050
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:16 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nou, meer heel wild omdraaien en dan bonk, met je kop tegen de spijl, hoofd of voeteneinde.
Of op je rug liggen en dan blij trappen zodat je omhoog zoeft en dan boink. Dat soort dingen.
ah dus gewoon lomp zijn
pi_72687266
Ja.
Ohja, onder de tafel door en net te vroeg je hoofd optillen.
Hij tijgert best snel ineens. En achteruit tijgeren op laminaat is leuk. Zoeeeeeeeeef!
Vanavond was hij mega overstuur ineens. Denk door drukte in de stad vanmiddag. Lang op schoot gezeten en eindelijk rustig. Toen ging hij heel lief naar me lachen en brabbelen.
pi_72687315
@Innepin, hier kolf ik ook maar max 80 cc hoor.
Terwijl Roy het makkelijk 3 uur vol kan houden op 1 borst, en als hij wat sneller komt net als vandaag dan bied ik een 2de borst aan.
Dus de hoeveelheid je kolft hoeft helemaal niks te zeggen hoor.
Maar volg daarin ook lekker je eigen gevoel

Miss_sly veel plezier op jullie weekend,en in de Efteling, ben benieuwd hoe het gegaan is allemaal.

Huup zielig he dat spugen
(probeer anders ook eens via een flesje of het dan beter gaat)
  zondag 13 september 2009 @ 09:39:05 #184
114177 Diaan73
pi_72692186
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:30 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

viburcol
Ik zag gisteren dat die er ook in zetpil is.. bij de Etos. Ik heb thuis pipetjes.

Vicky, balen dat Tess weer spruw heeft, wel fijn om te weten waardoor het waarschijnlijk komt dat ze niet drinkt.

Fuente, succes vandaag!!

Bedankt voor jullie medeleven, ik moet er steeds maar aan denken en krijg het niet echt uit mn hoofd. Zo'n verschrikkelijke periode waar ze nu doorheen moeten. Vandaag in ieder geval even een kaartje sturen.
Lennon wilde gisterenavond zn papfles niet... weer verhoging en last van de tanden. stomme rottanden. Nou ja we hadden ons voorbereid op een nacht met onderbrekingen, maar wonder boven wonder werd hij gisterenavond 1x wakker, speen gegeven en toen heeft hij weer verder geslapen tot kwart voor 8 vanmorgen en hoorde ik hem lachen in zn bedje. Hij heeft nu wel hele rode wangen, het wordt nu toch wel eens tijd dat ze erdoor komen hoor. Hij heeft gisteren trouwens zn 1e boterham opgegeten ik had er alleen boter opgedaan, nou dat vindt meneer wel prima. Af en toe een slokje thee erbij... en het gaat helemaal goed.

Blauwe plekken heeft Lennon nog niet gehad. Gisteren wel met zn handje onder het tafeltje van de kinderstoel... ik schoof het tafeltje op de stoel en hij had zn handje daar nog. Auw dus.
Make love, not war ☮
pi_72692251
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik zag gisteren dat die er ook in zetpil is.. bij de Etos. Ik heb thuis pipetjes.

Vicky, balen dat Tess weer spruw heeft, wel fijn om te weten waardoor het waarschijnlijk komt dat ze niet drinkt.

Fuente, succes vandaag!!

Bedankt voor jullie medeleven, ik moet er steeds maar aan denken en krijg het niet echt uit mn hoofd. Zo'n verschrikkelijke periode waar ze nu doorheen moeten. Vandaag in ieder geval even een kaartje sturen.
Lennon wilde gisterenavond zn papfles niet... weer verhoging en last van de tanden. stomme rottanden. Nou ja we hadden ons voorbereid op een nacht met onderbrekingen, maar wonder boven wonder werd hij gisterenavond 1x wakker, speen gegeven en toen heeft hij weer verder geslapen tot kwart voor 8 vanmorgen en hoorde ik hem lachen in zn bedje. Hij heeft nu wel hele rode wangen, het wordt nu toch wel eens tijd dat ze erdoor komen hoor. Hij heeft gisteren trouwens zn 1e boterham opgegeten ik had er alleen boter opgedaan, nou dat vindt meneer wel prima. Af en toe een slokje thee erbij... en het gaat helemaal goed.

Blauwe plekken heeft Lennon nog niet gehad. Gisteren wel met zn handje onder het tafeltje van de kinderstoel... ik schoof het tafeltje op de stoel en hij had zn handje daar nog. Auw dus.
ik heb de zetpillen
sneu van die tandjes, hier wachten ze nog steeds
  zondag 13 september 2009 @ 09:52:11 #186
114177 Diaan73
pi_72692314
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb de zetpillen
sneu van die tandjes, hier wachten ze nog steeds
Ik heb het idee dat die ook beter werken trouwens. Ik heb deze pipetjes van de buren. Binnenkort ook maar de zetpillen kopen. Ze zijn wel belachelijk duur trouwens.

Op zich vind ik het niet erg dat ze niet komen, Twan was ook erg laat, maar dat hij er steeds zo'n last van heeft wel. Ze zeggen hoe later de tanden, hoe sterker het gebit. Twan is 7,5 jaar nu, en heeft nog steeds zn melktanden. Eindelijk 2 wiebeltanden. Bij Lennon moeten ze er in en bij Twan eruit
Make love, not war ☮
pi_72692321
Graeme heeft vannacht gewoon helemaal doorgeslapen! Echt heerlijk! Vanmorgen werd hij precies om 1 minuut over 6 wakker voor zn 6uur flesje En daarna sliep hij gewoon weer door, maar kon ik niet meer slapen Dus toen ben ik om 8 uur maar de schone was in zn kast gaan doen, en toen werd hij wakker. En nu slaapt ie alweer bijna een uur.
pi_72692353
Wat ben ik een stommeling

Ik was gisteren bij mijn vriendin en daar staat een flesje voor Thijs, maar er zat een verkeerde speen (te grote) op dus heb ik er wat meer johannesbroodpitmeel ingedaan zodat hij zich niet verslikte. En nu staat ie op zijn kop van de krampen.....

Hij sliep vannacht wel door, zoals normaal van 12 tot 6, maar om half 9 werd hij gillend wakker
pi_72692401
Fuente succes vandaag.

Miss-sly veel plezier in de efteling.

Gelukkig sliep Jair gisternacht wel door. Hij werd pas om 6.40 uur wakker. Overdag is het een stuk makkelijker je kind te laten zien, dat je er bent. Als ie moe is en moet slapen is het een stuk lastiger. Al helemaal als je zelf ook wilt gaan slapen. Het enige zou zijn om naast zijn bed te blijven zitten toit hij in slaap is gevallen. Maar wij willen hem ook niet daaraan wennen.

Nog geen blauwe plekken hier. Maar hij zit of kruipt nog niet. Hij tijgert wel in bed. Soms ligt hij s'ochtends 180 graden gedraaid. Hij wil graag kruipen maar het lukt nog niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72693283
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die ook beter werken trouwens. Ik heb deze pipetjes van de buren. Binnenkort ook maar de zetpillen kopen. Ze zijn wel belachelijk duur trouwens.

Op zich vind ik het niet erg dat ze niet komen, Twan was ook erg laat, maar dat hij er steeds zo'n last van heeft wel. Ze zeggen hoe later de tanden, hoe sterker het gebit. Twan is 7,5 jaar nu, en heeft nog steeds zn melktanden. Eindelijk 2 wiebeltanden. Bij Lennon moeten ze er in en bij Twan eruit
ik heb de zetpillen nu 2 keer gebruikt en met fantastisch effect (na prikjes) ze werd heel snel rustig en viel in slaap. En duur idd.. maar ik heb ze dan ook nog niet vaak hoeven gebruiken dus dan valt die prijs best mee

en voor mij hoeven die tandjes ook nog niet zo..bv ':+
pi_72693525
Tyler was weer 3x wakker vannacht. Misschien zeur ik, maar ik baal er wel van. Hij sliep altijd door en nu nooit meer. Hij is zo dol op Kim, leuk om te zien.
  zondag 13 september 2009 @ 12:21:10 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72694889
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:39 schreef Kleurdoos het volgende:
oja en elin is fluffyphat
wasdatnou?

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als je kindje de nacht niet (meer) doorslaapt? Tygo slaapt nu wel weer door van 23.30 tot 7u, Max deed dat ook, tot twee weken geleden. (ze sliepen allebei door vanaf 6,5 week!) Max komt nu echt iedere nacht rond 5u. Hij is dan wel weer in slaap te krijgen met een speentje, maar het is natuurlijk wel irritant. De fles van 7u slurpt hij ook helemaal leeg (honger!). Kan het zijn dat hij om 23u iets in de fles nodig heeft (iets van johannisbroodpitmeel?) Voor de fles van 23u moeten ze allebei echt wakker maken en die drinken ze ook niet goed leeg. Of zou de fles van 23u er zo'n beetje af kunnen en om 19u iets door de fles? Ze zijn morgen 3 maanden en ruim 5kg.
pi_72695002
Johannesbroodpitmeel zorgt alleen voor minder spugen en helaas niet voor meer verzadiging En voor Nutrix is het nog iets te vroeg.

Misschien kun je Max als laatste fles een fles met voeding voor hongerige baby's geven dat, werkt wel!
pi_72695011
DP

[ Bericht 100% gewijzigd door McLaura op 13-09-2009 12:27:09 ]
pi_72695262
Ik zou idd de fles van 23 uur eraf halen, als je ze daarvoor wakker moet maken. Ik zou de eerste nacht kijken hoe ze reageren op die ene fles minder en worden ze dan midden in de nacht wakker kun je altijd nog beslissen om iets door te fles te gooien. Al zijn ze denk ik nog wel wat te klein voor rijstebloem, dat mag pas van vier/vijf maanden. En Johannesbroodpitmeel, ik weet niet of het per definitie meer vult. Wij geven het voor de reflux.

Ons draakje sliep ook met de drie maanden door van acht tot acht en opeens een paar weken geleden werd ze opeens drie á vier keer per nacht wakker (zonder aanwijsbare reden) dat heeft ongeveer drie weken aangehouden en nu slaapt ze godzijdank weer door. Ik heb nog wel een slaapachterstand in te halen
Geen idee waarom ze dat opeens doen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72695327
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:21 schreef mikoxx het volgende:

[..]

wasdatnou?

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als je kindje de nacht niet (meer) doorslaapt? Tygo slaapt nu wel weer door van 23.30 tot 7u, Max deed dat ook, tot twee weken geleden. (ze sliepen allebei door vanaf 6,5 week!) Max komt nu echt iedere nacht rond 5u. Hij is dan wel weer in slaap te krijgen met een speentje, maar het is natuurlijk wel irritant. De fles van 7u slurpt hij ook helemaal leeg (honger!). Kan het zijn dat hij om 23u iets in de fles nodig heeft (iets van johannisbroodpitmeel?) Voor de fles van 23u moeten ze allebei echt wakker maken en die drinken ze ook niet goed leeg. Of zou de fles van 23u er zo'n beetje af kunnen en om 19u iets door de fles? Ze zijn morgen 3 maanden en ruim 5kg.
dik *grijns*
verder kan ik je niet helpen, wij doen hier niet aan doorslapen
  zondag 13 september 2009 @ 12:58:13 #197
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72695892
Fuente, ik hoop dat het goed gaat met Merel vandaag! Vervelend als andere mensen niet inzien dat ze overprikkelt raakt. Hier werd er ook nooit geluisterd als ik er wat van zei... want 'ze moet er gewoon aan wennen' etc

Diaan, lastig he tandjesdrama! Hopelijk is ie bij Lennon snel door nu!
Dochter krijgt een boventandje! Dat verklaart waarschijnlijk waarom ze niet lekker was afgelopen week.

Tessie, wat fijn dat Graeme doorgeslapen heeft vannacht!

Hier werd er pas echt doorgeslapen toen ze 6 maanden was. Daarvoor waren we erg blij als ze pas om 5 uur kwam De fles van 23.00 wel of niet geven maakte daarin geen verschil. We hebben haar op een gegeven moment gewoon laten liggen 's avonds en dat ging prima.
pi_72696478
Oooooohja ik zie net bij Tyler de voormalig blauwe tand doorkomen. Een ministukje is door. Dus die komt toch nog! Hij pakt nu telkens de knackebrod van Kim. Dat mag hij vast nog lang niet hebben.
  zondag 13 september 2009 @ 14:26:12 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72698949
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dik *grijns*
verder kan ik je niet helpen, wij doen hier niet aan doorslapen
Oh, oke! Haha!

Op zich zijn wij dus best gezegend met onze slapertjes. Niet verkeerd natuurlijk! Vlg week maandag naar het cb, ik ga daar ook maar eens vragen. Tjonge, wat is dit een grote zoektocht zeg! Dat kan mij iig flink onzeker maken allemaal..... Maar goed, het is wel een leuke zoektocht, dat dan weer wel
  zondag 13 september 2009 @ 16:01:07 #200
114177 Diaan73
pi_72700374
Wanneer mag je kind (een stukje) kaas hebben eigenlijk? Ik kan daar niets over vinden.
Make love, not war ☮
pi_72700811
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
Wanneer mag je kind (een stukje) kaas hebben eigenlijk? Ik kan daar niets over vinden.
In elk geval na het eerste jaar, omdat het erg zout en behoorlijk vet is.
  zondag 13 september 2009 @ 16:24:24 #202
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72701053
Volgens mij mag dat al hoor! In ieder geval jonge kaas vanaf 7 maanden (volgens Stefan Kleintjes) Hier krijgt dochter het ook af en toe. Ze vind het heerlijk.
  zondag 13 september 2009 @ 16:26:50 #203
114177 Diaan73
pi_72701129
Ow dat zijn nogal verschillende reacties. Ik ga even op de site van Stefan Kleintjes kijken.
Make love, not war ☮
pi_72701175
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

In elk geval na het eerste jaar, omdat het erg zout en behoorlijk vet is.
elin krijgt ook al jonge kaas vanaf 7 mnd vindt ze heerlijk..mag van stefan
  zondag 13 september 2009 @ 16:35:36 #205
114177 Diaan73
pi_72701419
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

elin krijgt ook al jonge kaas vanaf 7 mnd vindt ze heerlijk..mag van stefan
Is jong belegen dan ook goed? Dat hebben wij altijd... anders haal ik even jonge kaas. Hij heeft het vandeweek bij mn ouders gehad en hij vond het heerlijk.
Make love, not war ☮
pi_72701459
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:35 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Is jong belegen dan ook goed? Dat hebben wij altijd... anders haal ik even jonge kaas. Hij heeft het vandeweek bij mn ouders gehad en hij vond het heerlijk.
wij hebben ook jong belegen.. volgens mij maakt het niet zoveel verschil, toch?
Ze krijgt om de dag een plakje kaas met brood..
  zondag 13 september 2009 @ 16:40:20 #207
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72701538
Wij geven ook jong belegen, van de week toevallig een keer belegen. Geef dat nog niet op brood maar meer een half plakje als snack zeg maar.
  zondag 13 september 2009 @ 16:44:49 #208
114177 Diaan73
pi_72701664
Okay, duidelijk... volgens mij maakt het ook niet zoveel verschil. Ik ga het eerst ook als snack geven, hij begint net een beetje te wennen aan brood met alleen een beetje roomboter. Zodra dat helemaal goed gaat, weer een stapje verder. Hij vindt thee heel lekker, kan natuurlijk ook niet anders met 2 ouders die alleen thee en geen koffie drinken.
Make love, not war ☮
  zondag 13 september 2009 @ 16:55:20 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72702001
Thomas heeft het vannacht heel goed gedaan: de eerste nacht waarin hij circa 3 uur tussen de voedingen liet. Ik krijg er nu ook bijna iedere keer twee borsten in, dat zal ook wel verschil maken. Voor mij in ieder geval ook heerlijk, toch een betere nachtrust zo dan telkens een half uurtje slaap tussen de voedingen.

Overdag blijft hij nu het 3-uurs ritme volhouden, dus ik heb goede hoop voor vannacht.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat we ongeveer gelijk op blijven gaan Huup, wij hebben komende woensdag onze eerste keer 'ver weg', dan is mijn opa jarig. Ik hoop heel erg dat Thomas minimaal die drie uur tussen zijn voedingen houdt, dan ga ik het wel redden. Als hij weer terugvalt naar 1 uur dan wordt het krap, ik moet ongeveer drie kwartier rijden. Ik had me sowiezo bedacht om (na het consultatiebureau 's ochtends) te wachten op de volgende voeding en daarna snel in de auto te springen. Toch weer spannend,zo'n eerste keer...

(posten duurt een eeuwigheid omdat ik tussendoor moest troosten vanwege darmkrampjes. Arm ventje...)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72702391
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
Okay, duidelijk... volgens mij maakt het ook niet zoveel verschil. Ik ga het eerst ook als snack geven, hij begint net een beetje te wennen aan brood met alleen een beetje roomboter. Zodra dat helemaal goed gaat, weer een stapje verder. Hij vindt thee heel lekker, kan natuurlijk ook niet anders met 2 ouders die alleen thee en geen koffie drinken.
doe ik ook hoor, alleen brood met boter, liever geen smeerkaas door t smeltzout .. dus dan een plakje kaas voor erbij
pi_72702884
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
Jair is nu ook begonnen met brood. Ik schrok me alleen vandaag echt rot. Hij had een grot stuk sfgescheurd en verslikte zich daar aan. Hebben jullie al plakjes kaas gegeven voordat je kind tandjes had of hadden jullie kindjes met 7 maanden al tanden? Brood gaat bij hem trouwens ook zonder tanden goed.

sterkte voor alle tanden krijgende kinderen. Gelukkig moesten wij er nog niet doorheen. Maar het komt nog.

Cara wat fijn, dat het zo goed gaat. Idd na een voeding de auto in is het beste. Het is niet erg lang rijden en waarschijnlijk slaapt die gewoon de hele rot lekker door. Bij ons was dat in ieder geval met 2 maanden nog het geval (wij hadden toen een 7 uur durende rit gemaakt).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72703028
elin heeft geen tanden maar ze eet het wel
ik laa het plakje kaas altijd even buiten de koelkast liggen, dan wordt het zachter
pi_72703048
Zit er ook smeltzout in de Philadelphia naturel? Vanaf welke leeftijd mag dat dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72703107
o smeerkaas enzo mag wel hoor. Ik geef t gewoon liever niet, net als leverpastei
pi_72703192
Fijn dat het goed gaat Ca.ra

idd we gaan een beetje gelijk op
ga je er alleen naar toe, die verjaardag? Ik ga samen met mn lief, en ik ga achterin zitten bij haar, we moeten een uur en een beetje rijden. We hebben afgesproken dat als ze onderweg voor haar voeding komt dat we dan even stoppen op een benzinestation ofzoiets zodat ik achterin kan voeden. Vind het geen fijn idee om haar door te laten huilen tot we daar zijn aangekomen.
En we hebben ook afgesproken dat ze bij mij op schoot blijft. Misschien ben ik daar dan een zeikerd in maar als ze zo van hand tot hand gaat ik merk echt dat ze daar heel slecht tegen kan. Al die verschillende geurtjes enzo.

Sowieso niest ze echt belachelijk veel tenminste, ik vind het veel. Keer of ehm.. tussen de vijf en tien keer per dag ofzo? Is dat normaal?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72703463
Niesen is heel normaal Huup!
Heeft ermee te maken dat babies nog geen haartjes in hun neus hebben om de lucht te filteren. Tess niest ook zoveel.

Tess is een vingersabbelaar

2 handen kan ook...

[ Bericht 28% gewijzigd door Vicky op 13-09-2009 17:42:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72703658
hihi ik vind het zo schattig eruit zien dat niezen
ze schrikt er soms zelf van
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72709072
hahaha omg die foto's had ik nog heul niet gezien. 2 handen, welja, prop dr maar bij hoor Tess

Trouwens... leuk zo'n kind met lang haar en een grijpreflex
A. grijpt haar eigen haar vast en geeft er dan een ruk aan om dan heel bozig te gaan zitten mopperen zo van grmbl wie trekt er zo aan mn haar nie doehoehoen
en mooi niet loslaten he ziet er keizielig uit soms haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72709324
Oh A toch.. Gek meisje
Tess wil alleen nog maar zitten. Als ze ligt en ik geef haar mijn duimen, dan pakt ze ze stevig vast en trekt zich omhoog tot zit... En dan heeft ze een lol

daarstraks was ze weer verschrikkelijk aan her kloten met de fles. Ze wilde maar niet drinken.
Heb uiteindelijk maar wat melk in een bekertje gedaan en toen heeft ze nog wel wat gedronken maar het was niet veel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 13 september 2009 @ 20:53:36 #220
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72710668
Ik heb weer een hoop gelezen, kindjes die niet (meer) doorslapen... Kleine baby'tjes die volgende week voor het eerst 'ver weg' gaan!

Maarten is sinds gisteren eigenlijk erg verkouden, en vanmorgen na zijn ochtendslaapje zaten we aan tafel, hij had goed gegeten, voelde hij erg warm aan, gewoon eventjes 39,1! Op zijn hoogst was het vanmiddag 39,5 en nu net was het 39,2. Verder drinkt hij wel goed, warm eten wat minder maar hij werd net wakker voor een fles (de papfles hadden we geprobeerd toen hij niet wilde eten, maar ook maar een beetje van gedronken) en deze dronk hij helemaal leeg! Dat zit wel snor, geloof ik. Voor de zekerheid wel even de HAP gebeld, toch een beetje engig met die mexicaanse griep enzo... Gewoon in de gaten houden en als het over een dag of 2/3 nog niet over is (de koorts) dan contact opnemen met de huisarts.
Hij is voor de rest alleen maar hangerig en huilerig, wil het liefste bij ons zitten of in bed liggen. Ik hoop voor hem dat het snel over is, en anders heb ik net met W. overlegd, als hij morgenochtend nog koorts heeft, neem ik voor de rest van de week vrij.
pi_72713976
He wat sneu voor Maarten. Ik hoop dat hij snel weer beter is.

Huup, Graeme trekt ook wel eens aan zijn eigen haar. En idd niet loslaten en wel boos worden

Wat een lieve foto´s van Tess Graeme probeert ook wel eens zijn vingers of zijn hele hand in zijn mond te stoppen, soms een beetje te fanatiek en dan gaat ie kokhalzen
  maandag 14 september 2009 @ 07:47:33 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72721532
Net werden we wakker, W. is vandaag thuis met hem, dus meteen maar even tempen, temperatuur is gelukkig gezakt tot 36,9. We houden het wel in de gaten natuurlijk, en mocht hij weer koorts krijgen vandaag, belt W. me gelijk en dan neem ik alsnog acuut vrij voor morgen, maar ga er vanuit dat het niet meer nodig is. Ben erg blij voor Maarten dat de koorts weg is!
pi_72721752
Even zomaar overal tussen door.

Vanaf hoeveel weken ongeveer ging jullie kleintjes contact met je zoeken. Dus je aankijken als je tegen ze praat enzo?
pi_72722020
MeNicole, Iris kijkt sinds een week ongeveer je echt aan en ook langere tijd, ze is nu 6 weken.

Ze heeft gisteravond half 10 voeding gehad en na veel gepiep sliep ze tegen 11 uur. Vanmorgen om half 6 werd ik wakker van een huilende dreumes en toen Iris geluidjes begon te maken heb ik haar gelijk maar gevoed. Die nacht mag wel op herhaling, alleen is het dan wel handig als ik zelf ook een beetje vlot in slaap val, want ik lag om half 1 nog te draaien... beetje te druk in de kop.
pi_72722073
Tis niet voor Leander dat ik het vraag hoor. Als die wakker is heeft die de hele tijd praatjes en is je echt aan het opzoeken enzo. Maar tis voor iemand in de familie. Kleine is ook 6 weken maar doet nog helemaal niks. Als je der vast hebt dan kijkt ze je niet aan. Ze maakt helemaal nog geen geluid en lacht ook niet. Ze was 2 weken te laat!! Weet niet of dat er bij mee telt. Maar ik ga weer vergelijken bij wat Leander al deed met 6 weken en dat is waarschijnlijk fout maar ja ben gewoon benieuwd wat de rest ongeveer doet!!
pi_72722241
Waarschijnlijk komt dat bij dit kind ook nog wel, joh. Vergelijken is niet goed, lijkt me, zijn toch heel verschillende kinderen enzo.
pi_72722291
mja en 2 weken te laat zegt sowieso niets want naar mijn weten gaan die juist op t tempo van de uitgerekende datum
en ze ontwikkelen zich sowieso erg verschillend..zie je ook wel in dit topic. de 1 kruipt al terwijl de ander niet kruipt maar wel al 5 tanden heeft enzo
pi_72722333
Mijn broertje was een lui kind (ook volwassene wat dat betreft ) en die deed tot bijna een jaar niet veel meer dan op zijn rug liggen. En van de ene op de andere dag was dat over en kon hij binnen de kortste keren alles.

Niet vergelijken, ze hebben allemaal hun eigen tempo.
  maandag 14 september 2009 @ 09:26:07 #229
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72722507
Cara wat spannend woensdag! Ik vond dat ook mega spannend, die eerste keer samen ver weg

Tess Lekker heej. We kunnen wel een sabbel club gaan oprichten voor die sabbelaars hiero!

Tessie, hahahaha die Graeme! Heerlijk, je eigen haar aanvallen

Menicole, een vriendin van mij had een jongentje van 6 weken die ook ruim een week te laat was en die was ook vrij sloom met alles, nu 8 maanden en ligt ook een beetje "achter" op het schema. Gewoon een beetje lui Komt bij dat kindje vast ook nog wel!

Joep en ik gaan vandaag bij een vriendin op bezoek. Joep in doek en stuk met de bus. Vaak vindt ie dat nog mega spannend. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. En bah... laatste week thuis voor mij en dan weer werken.
pi_72722585
ik val in herhaling, kindjes die te vroeg geboren zijn meestal trager in ontwikkeling kindjes die later zijn juist niet.. het kan natuurlijk wel maar met het later geboren zijn heeft het weinig te maken. meer met het kind zelf.
en lui is het ook niet. ze kunnen verbaal sneller ontwikkelen en motorisch trager omdat ze dus drukker zijn met andere dingen (zoals bijvoorbeeld groeien, kijken, voelen e.d)
  maandag 14 september 2009 @ 09:44:09 #231
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72722803
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ik val in herhaling, kindjes die te vroeg geboren zijn meestal trager in ontwikkeling kindjes die later zijn juist niet.. het kan natuurlijk wel maar met het later geboren zijn heeft het weinig te maken. meer met het kind zelf.
en lui is het ook niet. ze kunnen verbaal sneller ontwikkelen en motorisch trager omdat ze dus drukker zijn met andere dingen (zoals bijvoorbeeld groeien, kijken, voelen e.d)
Daar heb je helemaal gelijk in. Ieder kindje heeft ook andere intresses toch? Joep is wel wat langerzamer, maar tot nu toe weiten ze (ze = cb en fysio) dat aan het feit dat hij 3 weken en 2 dagen te vroeg is geboren.
  maandag 14 september 2009 @ 09:47:57 #232
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72722885
Ik heb gisteren weer te vroeg gejuicht, zo ongeveer na mijn post hier ging het mis. Ontzettend darmkrampjes en nog maar een half uur tussen de voedingen
Het vervelende is ook dat je allerlei tegenstrijdige dingen leest over die darmkrampjes. De een zegt regelmatig voeden omdat dat kalmeert, de ander zegt juist niet te vaak voeden omdat dat de krampjes alleen maar in de hand werkt.... En op de ene site zie je een waslijst aan dingen die je beter niet kunt eten om darmkrampjes te voorkomen, terwijl op een andere site staat dat dat volkomen onzin is. En als je dan zo'n klein huilend mannetje op je arm hebt dan weet je het ook allemaal niet meer hoor. zo zielig.

En als het zo doorgaat, ga ik woensdag maar niet naar opa. Ik kan moeilijk met een huilend kind rond gaan rijden.
pi_72722904
De reden dat ik het eigenlijk vraag is omdat ik eerder al tegen de mama had gezegd dat ik iets raars aan der zag. Maar verder niks veroordelend ofzo. En er ook biij gezegd dat ik misschien Leander gewend was en dat het daarom zo leek. Maar nu moest ze net naar het cb en daar zien ze ook iets raars. Maar ze kunnen er niet de vinger opleggen. Juist omdat ze nog zo jong is. Maar je kunt met het kindje gewoon echt helemaal geen contact krijgen. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Nu moet ze een afspraak maken bij de ka enzo. Daarom wilde ik even weten hoe de nadere kids hier het deden!!
  maandag 14 september 2009 @ 09:52:22 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72722959
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:49 schreef MeNicole2 het volgende:
De reden dat ik het eigenlijk vraag is omdat ik eerder al tegen de mama had gezegd dat ik iets raars aan der zag. Maar verder niks raars ofzo. En er ook biij gezegd dat ik misschien Leander gewend was en dat het daarom zo leek. Maar nu moest ze net naar het cb en daar zien ze ook iets raars. Maar ze kunnen er niet de vinger opleggen. Juist omdat ze nog zo jong is. Maar je kunt met het kindje gewoon echt helemaal geen contact krijgen. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Nu moet ze een afspraak maken bij de ka enzo. Daarom wilde ik even weten hoe de nadere kids hier het deden!!
Hmm vervelend zeg. Je gaat je dan tuurlijk wel vanalles in je hoofd halen als moeder zijnde. Hopelijk is het niets ergs. Gehoortest was wel goed?

Cara, wat vervelend zeg. Ik weet uit ervaring, net als meerdere hier, hoe vreselijk die krampjes zijn. Mijn kinderarts zei tegen mij dat kindjes die darmkrampjes hebben zuigbehoefte hebben, dat kalmeert. Voor een beginnende moeder, net als ik, lijkt het of het kindje honger heeft, dus ik ging ook telkens weer voeden. Terwijl dat bij Joep iig de krampjes weer erger maakte. Wat ik dus heel vaak deed was gewoon lekker laten pinken en over zijn buikje wrijven.
pi_72722966
zit je te denken aan autisme of een vorm daarvan?
pi_72723031
Nee autisme zat ik niet aan te denken. Maar meer richting of ze wel goed hoort. De gehoortest was wel goed maar toch. Ze kijkt als je naast haar staat en iets zegt ook helemaal niet om. Na beide kanten niet. Ze hadden op het cb de oogjes al nagekeken of ze daar iets mee had misschien. Maar ik dacht, als je niet goed hoort kan je ook niet iemand aankijken omdat je dat gewoon niet door hebt. Maar ik weet dus niet of dove kindjes geluid maken of niet?

Kleine lacht wel een klein beetje maar alleen als je der mondje aanraakt. Dan komt er een heel klein lachje
  maandag 14 september 2009 @ 10:18:19 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72723397
Bedankt voor de tip Marlies, dan proberen we dat dadelijk. Ik heb hem net een warme kersenpittenzak op zijn buikje gelegd, dat lijkt ook wel even te helpen.

Of niet.... ach arm kereltje
pi_72723567
Ca.ra, vervelend heh, die tegenstrijdige adviezen! Hopelijk vinden jullie snel een manier die voor Thomas en jouw werkt.

MeNicole, toen je het had over dat geen contact zoeken, toen dacht ik ipv aan de oren juist aan de ogen, dat die slecht zouden zijn misschien. Maar dat is dus ook niet zo, lees ik in je laatste berichtje.
Kan een gehoortest vals-positief zijn? Lijkt mij niet toch? Net zoiets als een zwangerschapstest
Ik weet niet hoe het zit met "minder" dan normaal horen.

En over de ontwikkeling van kindjes, ik heb hier een boek te leen, Oei, ik groei! van Hetty van de Rijt en Frans X. Plooij en daarin staan de 10 sprongen van de mentale ontwikkeling van de baby. Dat is een heel verhelderend boek, en net wat Kleurdoos zegt, de ene is motorisch wat sneller en de andere bijvoorbeeld met spraak. Dat is maar net waar de baby z'n interesse naar uitgaat.
In dat boek noemen ze ook bijvoorbeeld "winkel van de relaties" waar allerlei afdelingen zijn en waar je kindje de voor hem leukste dingen uithaalt en die het eerst ontwikkeld.
Beetje raar uitgelegd misschien, maar bekijk dat boek maar eens, erg interessant!
pi_72723813
Elin doet DAGDAG *zwaaien*
elke keer als ik nu dagdag zeg
  maandag 14 september 2009 @ 10:46:00 #240
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72723976
Misschien vergezocht, maar bij een gehoortest testen ze of het oor fysiek in staat is om te horen. Mijn man heeft een oog waar hij niks (nouja heel weinig) mee ziet. Dat oog is fysiek helemaal in orde, dus de 'kortsluiting' zit ergens tussen zijn oog en zijn hersenen in. Dat zou bij een oor ook kunnen, toch?

Oh KD daar kijk ik wel naar uit hoor, echte interactie. Lijkt me zo schattig! En zeker bij zo'n lief meisje als Elin
pi_72724157
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Ca.ra het volgende:
Misschien vergezocht, maar bij een gehoortest testen ze of het oor fysiek in staat is om te horen. Mijn man heeft een oog waar hij niks (nouja heel weinig) mee ziet. Dat oog is fysiek helemaal in orde, dus de 'kortsluiting' zit ergens tussen zijn oog en zijn hersenen in. Dat zou bij een oor ook kunnen, toch?

Oh KD daar kijk ik wel naar uit hoor, echte interactie. Lijkt me zo schattig! En zeker bij zo'n lief meisje als Elin
Ja volgende week krijgt de kleine uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis. Nu maar hopen dat er niks is en dat ze gewoon traag is!!
pi_72724586
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin doet DAGDAG *zwaaien*
elke keer als ik nu dagdag zeg
Dus jij bent de hele dag dagdag aan het zeggen? Dus dat gaat Seb over drie dagen doen
pi_72724776
Heeeeey dat verklaart alles. Tyler is nu met tand 6 bezig. Hij heeft het daar gewoon te druk mee.

Hij tijgert op warpspeed nu. Maar 2 keer eruit geweest, dus verbetering!
Vanmiddag weer op controle bij de kinderchirurg.
pi_72724785
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dus jij bent de hele dag dagdag aan het zeggen? Dus dat gaat Seb over drie dagen doen
flapperen met je hand..en dan voor de spiegel, vind elin errrrg leuk
pi_72724864
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heeeeey dat verklaart alles. Tyler is nu met tand 6 bezig. Hij heeft het daar gewoon te druk mee.

ik denk echt wel dat het zo werkt Seb & Elin kruipen bijv al een poos en staan ook maar die hebben beide nog geen tanden. JJ & Tyler hebben al meerdere tanden maar tijgeren.
dus dat de focus constant op iets anders ligt en dat het lichaam dus stap voor stap iets moet verwerken
pi_72725278
Zolang Senna zich ontwikkelt, vind ik het best. en of ze dat dan snel of langzaam doet, maakt me niets uit. en in vergelijking met andere kinderen vind ik al helemaal onbelangrijk

haar normale temp is 36,8, nu was is net 37,3. ze is wat hangerig, maar dat is ze wel vaker. moet ik nog ergens op letten of iets doen, behalve regelmatig tempen?
pi_72725529
Woensdag krijgt Leander zijn eerste prikjes. Vind hem nu al zielig en mezelf stom dat ik hem dat aan ga doen
Hij is de laatste tijd zo vrolijk en blij. Hij lacht echt de hele tijd als ie wakker is. Gisteravond gaf zijn papa hem de fles en toen moest is zo lachen steeds. Hij vergat helemaal te drinken. En dan echt met van die harde uithalen erbij waarvan is zelf schrikt en dan daarom weer moet lachen. Dan lijkt het net of ie echt de slappe lach heeft
pi_72726152
Huup hoe is het met het spugen van A gegaan,al wat minder of juist niet?
Miss_sly hoe was jullie weekend en hoe ging het met Senna?
Ik zou het even laten bij alleen tempen Miss, en kijk naar haar algehele gesteldheid, en vertrouw je eigen gevoel

Innepin hoe gaat het nu bij jullie?

Kersjes fijn he douchen samen met Toby, hier heb ik het zelf nog niet durven doen, maar papa is al geregeld met Roy samen gaan douchen

Ow Huup ik weet het nog niet, aan de ene kant wil ik best wel eens een kijkje nemen op die beurs, maar het is anderzijds ook weer een roteind reizen. tegen die tijd laat ik het je nog wel weten.

MeNickole hopelijk vinden ze dan toch de oorzaak van dat andere kindje, en hopelijk is het niks.
En denk maar zo die prikjes doe je ook weer voor zijn gezondheid
Komt wel goed meid
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 september 2009 @ 12:15:49 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72726204
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:

huh zijn jan en tyler tweelingen? jan is ook met nr. zes bezig nu, en ik kan hem fulltime bij het kattenvoer weghalen, bij de pckabels (achter mijn bureau, waar nog een stoel voor staat bij de aardappelvoorraad in de keuken en ga zo maar door

zei ik gisteren nog dat hij zijn hoofd nooit stootte? ik wilde hem op de grond leggen na en schone luier, en ik ben bijna bij de grond, beweegt hij ineens heel wild en bonkt zo met zijn hoofd tegen de grond aan. huilen natuurlijk, maar geen blauwe plek of bult te bekennen nu.

vanmorgen om vijf uur was het ineens dikke paniek hier, jan was helemaal overstuur, ben dr maar uitgegaan met hem, en na een minuut of tien was het weer goed, maar hij wilde perse tegen mij aan slapen op zijn buik om acht uur wakker, en nog niet weer geslapen nu .. ik houd het maar op de 37-wekensprong

pi_72726552
Elin dagdag
zo leuk <3

Bar, ze heeft niet meer gespuugd sindsdien *afklopt*
beetje gek, maar het zal wel. Het voeden doe ik maar geheel op gevoel nu ik weet het anders ook niet zo, de ene keer wil ze meer drinken dan de andere keer. Dus de ene keer is 1 borst helemaal leeg voldoende en de volgende keer drinkt ze er anderhalf ofzoiets. Het zal wel, het gaat goed zo dus tsja.
Ze slaapt nu trouwens bijna niet meer tussen 9 a 10 uur en 1 uur ongeveer geen idee of dat uitmaakt, ik heb het idee dat ze soms wel moe is, van tijd tot tijd dommelt ze wel wat maar dan wordt ze weer wakker en gaat ze weer om zich heen liggen kijken, maar ze is wel rustig verder, niet huilerig ofzo.

En over die beurs ja ik wilde op zich wel gaan kijken maar mn lief vindt het niet zo boeiend geloof ik, die had het na de 9-maanden beurs wel een beetje gezien, hij vond de aanbiedingen enzo niet zo denderend. Dus ik moet nog es even bezien wat ik doe of ik wel of niet zelf daar nog heen wil.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72726741
ow hier slaapt Roy ok niet echt tussen 9 en 13 uur, om daarna hazeslaapjes te doen, zegt weinig hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 september 2009 @ 12:41:58 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72726913
Jan is trouwens gek op de camera, maar hij is wel voorzichtig bij de tafel zoals je ziet:

pi_72727107
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef DJMO het volgende:
Jan is trouwens gek op de camera, maar hij is wel voorzichtig bij de tafel zoals je ziet:

Net een zeehond
  maandag 14 september 2009 @ 13:13:48 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72727700
Huup, Oscar heeft gisteren ook niet tot nauwelijks geslapen tussen 10 en 14.30 en toen hij uiteindelijk in slaap viel heeft hij 5 uur aaneen geslapen. Zelfs de fles ging er slapend in.

Even wat meningen peilen.
Oscar lijkt een behoorlijke voorkeur voor links te ontwikkelen. Ligt echt vrijwel altijd die kant op met zijn hoofdje en zelfs als ik hem in zijn slaap de andere kant op wil draaien lijkt het alsof hij tegen werkt.
Ik heb hem nu, als hij in de box ligt tussen zo'n drie-hoekskussen-ding liggen om er maar voor te zorgen dat dat koppie niet scheef wordt (jaja, dat gebeurt niet binnen een dag, I know ) maar zelfs dan probeert hij nog over de andere kant te kijken.

Volgende week maandag moeten we voor het eerst naar het cb. Zal ik afwachten tot dan en dan aan hen een 'verwijzing' naar een fysio vragen oid? Of kan ik gewoon op eigen houtje een fysio bellen?
Of beter een ostheopaat...
Er is nog niks aan de hand nu hoor, qua koppie, maar ik wil gewoon niet dat de spieren aan een kant stijver worden en dat het dan alleen maar meer 'behandeling' nodig heeft straks.
Ik ben op de een of andere manier echt als de dood voor een afgeplat of scheef koppie, dat wil ik echt heel erg graag voorkomen.
pi_72727702
Lief filmpje

Hier lopen roy en ik sinds gisteren beetje te kloten saampjes, zaterdagavond denk ik dat hij wat veel last van prikkels gehad heeft. (etentje met opa oma, oom tante, nichtje vriend, opa oma)

gister was hij ook best wel beetje uit zijn doen, en hij was weer onverzadigbaar, ondanks dat wel weinig gespuug meer. maar wel weer melkkoe idee
Tussendoor wel willen slapen, maar echt aldoor hazeslaapjes, opzich ging dat wel toen tot de avond, toen veel huilen en alleen maar bij papa en mama willen zijn, lekker buik op buik en over rugje wrijfend
vannacht ook weer veel gekomen, dus was even bang dat er wat weinig binnen kwam, en toen vanmorgen ineens weer 3 uur ertussen latend.
het is alleen wat lastig wat kolven betrefd want daar kom ik nu eigenlijk niet aan toe, omdat Roy veel vraagt.
Al met al weer lekker samen zoekend naar een ritme waarin Roy en mama zich fijn voelen.
pi_72727737
En de box ed gewoon kantelen? speeltjes de andere kant opleggen?
Kijken wat hij daar mee doet Be.
Ik zelf ben voor afwachten, gewoon omdat Oscar nog zo klein is.
pi_72727847
wij zijn ermee naar de osteopaat geweest toen ze net 6 weken was. 2 korte bezoekjes en ze is een stuk soepeler nu. ik zou naar de osteopaat gaan. kan zeker geen kwaad
  maandag 14 september 2009 @ 13:21:35 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72727910
Hij is alle kanten van de box al op geweest en ook zijn bedje zo draaien dat hij naar het ligt gaat kijken maakt niet uit. Ik geef hem zo de fles dat hij dus naar rechts moet kijken om naar mij te kijken en dat doet hij wel, maar ik moet dan wel zelf zijn koppie goed leggen want anders kijkt hij dus naar links.
Speeltjes en muziekjes lijken ook niks uit te maken trouwens.

We hebben al wel zitten bedenken of het komt omdat zijn linkeroor dicht zit (die moet opnieuw met de gehoortest as. dinsdag) en dat hij dus zo draait dat zijn rechteroor boven zit en dus beter hoort ofzo. Maar dat leek ons mss een beetje te ver gezocht.
pi_72727921
wij zijn er vannacht maar 1 keer uit geweest. Alleen beetje jammer dat die ene keer 2 uur duurde
En nu ga ik Seb wakker maken want we gaan zwemmen.
pi_72727947
opzich vind ik jullie optie ook zo heel gek nog niet hoor, als ik een verstopt oor heb ga ik ook op dat oor liggen zodat ik in elk geval iets hoor.
Dus waarom bij een kindje niet
  maandag 14 september 2009 @ 13:29:17 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72728078
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:19 schreef miss_sly het volgende:
wij zijn ermee naar de osteopaat geweest toen ze net 6 weken was. 2 korte bezoekjes en ze is een stuk soepeler nu. ik zou naar de osteopaat gaan. kan zeker geen kwaad
Weet je wat het gekke is miss_sly...
Afgezien van dus de voorkeur is er niks aan de hand verder met Oscar, vrijwel nooit huilen en gewoon goed slapen enzo, dat ik een klein beetje bang ben dat ik er juist mss meer mee verstoor dan op los.
Op de een of andere manier ben ik bang dat ostheopatie veel 'invasiever' is dan normale fysiotherapie.
Maar ik heb hier al zo veel goede dingen gelezen dat ik idd wel heel erg neig naar 'baat het niet dan schaadt het niet' eigenlijk...
  maandag 14 september 2009 @ 13:31:33 #262
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72728131
Osteopaat is ons ook goed bevallen!

Seilram, hoe is het eigenlijk gegaan met de late fles verminderen? En is ie er al helemaal af?
pi_72728137
oh BE ik vraag me precies hetzelfde af!

ik moet donderdag naar het cb en ga het dan voorleggen aan hen denk ik.
A. heeft scheef ingedaald gezeten en de laatste twee of drie maanden van de zwangerschap heeft ze in 1 houding gelegen, ik heb heel sterk het idee dat ze daar haar voorkeurshouding vandaan haalt. Bedje omdraaien of in de box de andere kant opleggen haalt niets uit, ze ligt dan net zo lief een half uur naar de muur te staren
mijn lief heeft een dag lang iedere keer als ze naar haar bedje ging met zijn hand op haar hoofdje gezeten zodat ze op haar rechterkant zou slapen, zeg maar zodat ze haar hoofdje niet om kon draaien, en dan viel ze warempel zo in slaap op haar rechterkantje. Als hij dan die hand weghaalde duurd het gemiddeld 3 seconden en dan ligt ze weer op links

Speeltjes, naar mij laten kijken, omdraaien, naar het licht laten kijken, min of meer dwingen op die andere kant het werkt gewoon niet, ze ligt altijd op die rechterkant. En ik ben dus ook heel bang voor een afgeplat hoofdje slaat misschien nergens op en medisch betekent het niets maar ik zou het zo zonde en zo erg vinden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72728178
oh en ik heb dus ook een voorkeur voor de fysio een beetje om wat jij zegt verder BE, ze huilt niet, gedraagt zich verder helemaal normaal. Ik heb het idee dat haar spiertjes wat scheef zitten ofzo, hoe leg je dat uit. Dat het gewoon veel makkelijker is voor haar om op die kant te gaan liggen en dat het lekkerder ligt.

Beetje net als wanneer wij een stijve nek hebben ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 september 2009 @ 13:38:59 #265
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72728315
In het topic 'kinderzaken in het nieuws' staat een artikel over voorkeurshouding, afgeplatte hoofdjes en helmpjes. Misschien interessant?

Oh ja, vergeet ik helemaal: Max heeft vannacht ook doorgeslapen Jipeiieajeee!
  maandag 14 september 2009 @ 13:41:09 #266
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72728364
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:

Beetje net als wanneer wij een stijve nek hebben ofzo.
1 down ! Heerlijk!
pi_72728368
Oh wat vervelend dat A. en Oscar een voorkeurshouding hebben. Ik weet zelf niet zo goed wat een osteopaat precies doet, dus kan er verder niks over zeggen.. Is het niet een idee om gewoon eens met zo´n osteopaat en een fysiotherapeut te bellen en je dan te laten informeren hoe ze het precies aanpakken en dan een keuze te maken?

Hoe gaat het nu met Senna, Miss Sly? Nog steeds verhoging?

Graeme voelt zich ook niet zo lekker sinds gisteravond. Veel huilen en vannacht ook heel vaak. En nu heeft ie iets verhoging (hij heeft altijd 37.2 en nu 37.5) en ook wat meer spugen dan normaal. Vind het zo zielig.
pi_72728404
als er verder geen klachten zijn, zal een osteopaat zich alleen met e voorkeurshouding bezighouden, lijkt me. En fysio lijkt me invasiever, is een minder zachte behandelmethode dan osteo, volgens mij. en een osteopaat is toch ook een fysio? onze wel iig.

maar sowieso moet je doen waar je je zelf het beste bij voelt, natuurlijk
pi_72728474
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:41 schreef tessie het volgende:
Oh wat vervelend dat A. en Oscar een voorkeurshouding hebben. Ik weet zelf niet zo goed wat een osteopaat precies doet, dus kan er verder niks over zeggen.. Is het niet een idee om gewoon eens met zo´n osteopaat en een fysiotherapeut te bellen en je dan te laten informeren hoe ze het precies aanpakken en dan een keuze te maken?

Hoe gaat het nu met Senna, Miss Sly? Nog steeds verhoging?

Graeme voelt zich ook niet zo lekker sinds gisteravond. Veel huilen en vannacht ook heel vaak. En nu heeft ie iets verhoging (hij heeft altijd 37.2 en nu 37.5) en ook wat meer spugen dan normaal. Vind het zo zielig.

arme Graeme

Senna slaapt nu, dus nog niet opnieuw getempt. ze is wel wat zeurderiger dan anders, dus ik ben met haar op ons bed gaan liggeg, heeft ze war gedronken en is ze in slaap gevallen. Maar als ik wegga wordt ze wakker en gaat huilen, dus nu zit ik op bed met mijn hand tegen haar handje en slaapt ze rustig door. en ik fok met 1 hand
pi_72728582
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:41 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

1 down ! Heerlijk!
huh?

ik snap em niet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72728639
ik denk verkeerde quote, dat ze het doorslapen van max bedoelt
pi_72728701
Osteopathie is juist minder invasief dan een fysio! Osteopaten zijn in de basis (als het goed is )fysiotherapeuten. Vervolgens hebben zij zich gespecialiseerd in osteopathie (dat is iig hoe de onze het uitlegde). Een osteopaat zal nooit iets forceren, het is juist altijd met heel veel beleid (daar waar een fysio bijvoorbeeld wel bepaalde bewegingen zou willen maken).
Ik zou zelf in ieder geval eerst naar een osteopaat gaan (zeker nu ik heb gezien wat hij bij Merel kon!).
Sara
Merel
Ukje
pi_72728762
Ik vond het ook echt heel bijzonder om te zien hoe ze dat deed. Ze had het hoofdje van Senna in de kom van haar handen en leek eigenlijk niets te doen. Toch ging heeeeeeel langzaam het hoofdje een klein beetje naar rechts. Je zag eht niet gebeuren, maar na enige tijd keek ze echt meer naar rechts. Echt niet invasief dus, imo.
pi_72728805
ah okay ik begreep het al niet

die artikels over afgeplatte hoofdjes had ik al gelezen ja. Tsja. Wat moet je ervan zeggen. Wat mij vooral stoort is dat het afgedaan wordt met een "met zo'n hoofdje is medisch niets mis, het is puur cosmetisch voor de ouders enzo". Het geeft mij een beetje het idee dat je je als ouder niet zo aan moet stellen en dat je je kind ook moet accepteren met afgeplat hoofd, want veilig slapen is immers veel belangrijker.
Natuurlijk is dat ook zo, maar ik schrik wel van die aantallen kindjes die sinds het rugslaap-advies allemaal kampen met afgeplatte hoofdjes. Het mag dan iets banaal cosmetisch zijn maar als men het niet heel erg vindt dan heb ik mn kind toch liever met een rond bolletje, al was het enkel maar voor haarzelf later.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 september 2009 @ 13:58:15 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72728810
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:54 schreef Fuente het volgende:
Osteopathie is juist minder invasief dan een fysio! Osteopaten zijn in de basis (als het goed is )fysiotherapeuten. Vervolgens hebben zij zich gespecialiseerd in osteopathie (dat is iig hoe de onze het uitlegde). Een osteopaat zal nooit iets forceren, het is juist altijd met heel veel beleid (daar waar een fysio bijvoorbeeld wel bepaalde bewegingen zou willen maken).
Ik zou zelf in ieder geval eerst naar een osteopaat gaan (zeker nu ik heb gezien wat hij bij Merel kon!).
Oeh, maar vergis je niet, ik vond de behandeling behoorlijk heftig! De jongens hebben allebei veel gehuild/gekrijst, maar aan t einde van de behandeling was er bij beide totale ontspanning. Heel fijn om te zien, en wij hebben het idee dat met name Max een stuk beter in zijn vel zit! Ik zou t aanraden om naar een osteopaat te gaan hoor. Die van ons is idd ook fysio.
  maandag 14 september 2009 @ 14:00:39 #276
114177 Diaan73
pi_72728873
Wij hebben destijds met Lennon gebeld naar osteopaat, maar zij vertelde dat zolang hij er geen last van had, we toch eerst fysio moesten proberen. We kwamen wel op een wachtlijst, maar zijn nooit gebeld. De fysio deed trouwens niets anders dan oefeningen geven... we moesten hem vooral veel op de buik leggen. Misschien dat dat ook voor Oscar werkt BE. Voor Lennon wel en hij heeft er zo goed als geen last meer van. Zn hoofdje is wel iets scheef, maar dat is die van Peace ook, dus een beetje aanleg speelt ook mee.

Ik ben trouwens ook voor ligging op de zij, dat werkte met Twan erg goed.

Goede doorslapers

Estrys, wat fijn dat jullie 's middags kunnen zwemmen. Babyzwemmen hier in de buurt is allemaal rond 9 uur.. vind ik zooo vroeg.

[ Bericht 25% gewijzigd door Diaan73 op 14-09-2009 14:06:29 ]
Make love, not war ☮
pi_72729005
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Oeh, maar vergis je niet, ik vond de behandeling behoorlijk heftig! De jongens hebben allebei veel gehuild/gekrijst, maar aan t einde van de behandeling was er bij beide totale ontspanning. Heel fijn om te zien, en wij hebben het idee dat met name Max een stuk beter in zijn vel zit! Ik zou t aanraden om naar een osteopaat te gaan hoor. Die van ons is idd ook fysio.
Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.
En ik vind het achteraf nog steeds verwonderlijk wat hij heeft gedaan, ons meiske ging van uren huilen op een dag naar totale rust.
Ze had trouwens ook een lichte afplatting door voorkeushouding, maar de voorkeushouding was erna ook weg.
Sara
Merel
Ukje
pi_72729097
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.
En ik vind het achteraf nog steeds verwonderlijk wat hij heeft gedaan, ons meiske ging van uren huilen op een dag naar totale rust.
Ze had trouwens ook een lichte afplatting door voorkeushouding, maar de voorkeushouding was erna ook weg.
Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.
pi_72729189
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.
Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 september 2009 @ 14:17:47 #280
114177 Diaan73
pi_72729267
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpen
Make love, not war ☮
pi_72729333
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Bevalling duurde exact 15 uur, waarvan een uurtje of 5 ontsluitingsweeen met persdrang en ruim 1,5 uur persen. Ze heeft dus een behoorlijk tijdje in het geboortekanaal vastgezeten en is uiteindelijk mbv de vacuumpomp geboren. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen dat dat redelijk traumatisch was. Sowieso lijkt geboren worden me tamelijk traumatisch.
Senna heeft trouwens direct na de geboorte vrijwel niet gehuild. Even heel kort wat kreetjes waarmee de gyn tevreden was ivm de longetjes enzo, maar verder was ze vrijwel direct stil. Dus die tranen bij de osteopaat vond ik dan ook eigenlijk helemaal niet raar.
pi_72729336
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpen
Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.
B. gaat nu zelf waarschijnlijk binnenkort ook naar de osteo, hij heeft een prikkelbare darm en daar schijnen ze ook veel goeds voor te kunnen doen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 september 2009 @ 14:20:43 #283
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72729352
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

huh?

ik snap em niet
hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...
Tenzij je 2 nekken hebt ?
pi_72729375
miss_sly, dat is ook best heftig, zo lang persen voor een kleinte. En dat huilen bij de osteo, ik vond het gewoon ergens heel aandoenlijk, zielig. Sowieso heb ik het huilen van Merel altijd vooral zielig voor haar gevonden, maar bij de osteo leek het wel alsof ze het inderdaad verwerkte.
Nou ja, dat was het promotieverhaal voor de osteopaat, ik ben nog steeds helemaal blij met die man
Sara
Merel
Ukje
pi_72729416
hihi, Elin deed DAGDAAAAAAAAG naar iedereen op de markt
en er komt iets uit r mond dat klinkt als 'LUL'

adorable
  maandag 14 september 2009 @ 14:28:15 #286
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72729506
Hier een klein drama vannacht...Danique had van het weekend een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en gisteren hebben we haar weer opgehaald.
Toen we 's avonds thuis kwamen en Danique naar bed brachten kwamen we erachter dat we haar knuffelkonijnen bij mijn ouder hadden laten liggen!
In slaap vallen lukte haar wel gelukkig omdat ze moe was maar ze is vannacht 12x wakker geweest, helemaal verdrietig... dus ben bang dat ze een favo knuffel heeft waar ze niet meer zonder wil slapen.
Andere knuffels waren helemaal niet goed en werden gewoon aan de kant gegooid! Driftkikkertje!

Voor de zekerheid gaan we dus even opzoek naar een reservekonijn!
  maandag 14 september 2009 @ 14:29:14 #287
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72729529
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Kleurdoos het volgende:
hihi, Elin deed DAGDAAAAAAAAG naar iedereen op de markt
en er komt iets uit r mond dat klinkt als 'LUL'

adorable
Whaha Elin toch! Dag meisje!
Danique heeft ook zoiets, ze zegt iets wat verdomd veel lijkt op "tieten"
  maandag 14 september 2009 @ 14:29:44 #288
114177 Diaan73
pi_72729544
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef Fuente het volgende:

[..]

Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.
B. gaat nu zelf waarschijnlijk binnenkort ook naar de osteo, hij heeft een prikkelbare darm en daar schijnen ze ook veel goeds voor te kunnen doen
.

Hee dat is ook wel een idee voor Peace, die heeft ook last van een prikkelbare darm.

Babymassage is trouwens niet aan te raden bij baby's die rustig zijn. Tenminste ik heb babymassage gedaan bij Twan die net als Lennon een rustige baby was en hij werd er alleen onrustig van. Dus dat heb ik al snel niet meer gedaan. Nu olie ik Lennon na het badje altijd even in.. niet echt een massage.

Ow qua ontwikkeling. Lennon loopt voor met brabbelen en zitten, maar kruipen en voortbewegen, ho maar daar heeft meneer geen zin in. Het zelf gaan zitten, heeft ie ook nog geen trek in.
Make love, not war ☮
  maandag 14 september 2009 @ 14:31:07 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72729570
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...
Tenzij je 2 nekken hebt ?
Haha! D8 het al...! Tygo sliep al door, dus wel hebben een heerlijke nachtrust gehad! Fijn...
Overdag blijven de hazeslaapjes, maar daar leg ik me maar bij neer geloof ik. Eventueel tussendoor even uit bed in de box of in de wipstoel. Dan zijn ze gewoon wakker denk ik. Ze slapen na de voeding van 7u ook door tot 11u Dus dan maken ze ook al een hele ruk. 's Avonds gaat nu ook goed, ze gaan om ongeveer 20u naar bed en slapen dan tot 23u (wel met een paar keer speentje brengen), dan slapen ze weer van 23.30 tot 7u en van 7.30 tot 11u. Geen klagen. Zijn andere kindjes 'wakkerder' tussen 7.30 en 11u? Ik leg ze na deze voeding ook niet in de box maar meteen weer in bed. Na de voeding van 11u, 15u en 19u mogen ze wel even 'spelen'. Of zou t voor het 'ritme' beter zijn om ze om 7.30 ook even wakker te houden?
  maandag 14 september 2009 @ 14:31:22 #290
114177 Diaan73
pi_72729575
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef Fruppel het volgende:
Hier een klein drama vannacht...Danique had van het weekend een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en gisteren hebben we haar weer opgehaald.
Toen we 's avonds thuis kwamen en Danique naar bed brachten kwamen we erachter dat we haar knuffelkonijnen bij mijn ouder hadden laten liggen!
In slaap vallen lukte haar wel gelukkig omdat ze moe was maar ze is vannacht 12x wakker geweest, helemaal verdrietig... dus ben bang dat ze een favo knuffel heeft waar ze niet meer zonder wil slapen.
Andere knuffels waren helemaal niet goed en werden gewoon aan de kant gegooid! Driftkikkertje!

Voor de zekerheid gaan we dus even opzoek naar een reservekonijn!
Heel verstandig Wij hebben ook 2 knuffels die favo bij Lennon zijn. Ik was die ook vergeten bij mn ouders, maar gelukkig nog eentje thuis die hij vandaag mee kon nemen naar kdv.

heb je trouwens nog bij kdv gevraagd naar het eten op kdv??
Make love, not war ☮
pi_72729749
Ik heb Leander even in de wipstoel voor de tv gezet zodat ik even de box beetje kan opruimen enzo. Zit ie alleen maar te volgen wat ik doe en steeds naar me te lachen. Lekker ding toch
  maandag 14 september 2009 @ 14:48:14 #292
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72730003
Leander!

Is babyzwemmen aan te raden trouwens? Of is 'gewoon' zwemmen leuker?
  maandag 14 september 2009 @ 14:54:55 #293
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72730171
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Heel verstandig Wij hebben ook 2 knuffels die favo bij Lennon zijn. Ik was die ook vergeten bij mn ouders, maar gelukkig nog eentje thuis die hij vandaag mee kon nemen naar kdv.

heb je trouwens nog bij kdv gevraagd naar het eten op kdv??
Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mams

eten op het kdv is geen optie nog, zijn wel met het eea bezig maar nog niets concreet helaas dus warm eten doen we voorlopig nog thuis, dan maar iets later dan de overige dagen!
  maandag 14 september 2009 @ 14:56:53 #294
114177 Diaan73
pi_72730220
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:54 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mams

eten op het kdv is geen optie nog, zijn wel met het eea bezig maar nog niets concreet helaas dus warm eten doen we voorlopig nog thuis, dan maar iets later dan de overige dagen!
Ow wat lief

okay, jammer maar nog even afwachten dus...
Make love, not war ☮
pi_72730430
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:29 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

.

Hee dat is ook wel een idee voor Peace, die heeft ook last van een prikkelbare darm.

Babymassage is trouwens niet aan te raden bij baby's die rustig zijn. Tenminste ik heb babymassage gedaan bij Twan die net als Lennon een rustige baby was en hij werd er alleen onrustig van. Dus dat heb ik al snel niet meer gedaan. Nu olie ik Lennon na het badje altijd even in.. niet echt een massage.

Ow qua ontwikkeling. Lennon loopt voor met brabbelen en zitten, maar kruipen en voortbewegen, ho maar daar heeft meneer geen zin in. Het zelf gaan zitten, heeft ie ook nog geen trek in.

elin gaat pas sinds een week of 2 uit zichzelf zitten..kruipen en staan, prima en blijven zitten ook maar ze kreeg t niet voor elkaar om zelf te gaan zitten
Nu zit ze overal en t liefst OP dingen, bakjes, popjes mafkees
  maandag 14 september 2009 @ 15:11:01 #296
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72730547
Snelle Elin! Leuk hoor zo'n aktief kindje!

Danique doet dat allemaal nog niet, kan wel zitten als de beste maar als ze zit en ze is het zat dan weet ze niet hoe ze weer op haar buik of rug kan komen en rollen kan ze prima maar het lijkt haar nog niet zo te boeien.
Rolt op haar buik om vervolgens zo te gaan spelen, terug rollen doet ze alleen als ze het heel graag wilt.

Zelf gaat zitten doet ze overigens niet maar ze trekt zich wel goed op als je haar je vinger geeft zeg maar.
  maandag 14 september 2009 @ 15:14:48 #297
114177 Diaan73
pi_72730643
Elin, gek kind Maar wel leuk..

Lennon zit gewoon het liefst de hele tijd.. en dan een beetje spelen, af en toe evt. tv kijken. En net als Danique kan hij zichzelf ook goed optrekken als je een vinger geeft. Danique en Lennon doen elkaar na lijkt het wel.
Make love, not war ☮
pi_72730719
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:48 schreef mikoxx het volgende:
Leander!

Is babyzwemmen aan te raden trouwens? Of is 'gewoon' zwemmen leuker?
Babyzwemmen! Vandaag weer geweest, Lianne heeft zo'n lol en leert heel veel.
Vandaag hing ze gewoon zelf aan de rand, niemand die haar vast hoefde te houden (* Zweefvliegje trots is )

Ook leuk omdat ze samen zijn met andere babietjes en het leuk is samen liedjes te zingen met z'n allen (al ken ik de helft niet meer).
  maandag 14 september 2009 @ 15:27:28 #299
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72731028
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:14 schreef Diaan73 het volgende:
Elin, gek kind Maar wel leuk..

Lennon zit gewoon het liefst de hele tijd.. en dan een beetje spelen, af en toe evt. tv kijken. En net als Danique kan hij zichzelf ook goed optrekken als je een vinger geeft. Danique en Lennon doen elkaar na lijkt het wel.
Het lijkt er wel op inderdaad
pi_72731320
Haha die Elin
Merel zegt haha als ze hoera bedoelt (dan doen wij hiep hiep en gooit zij haar handen in ligt met daarbij : Haaaaahaaaaaaa). En ze zegt jaja als ze mij roept

Diaan, Sara vond masseren ook vreselijk, zij was ook zo'n rustige goedzak, maar was als baby echt niet knuffelig of aanrakerig. Grappig eigenlijk, dat masseren niet prettig is voor alle baby's, ben er zelf namelijk dol op
Sara
Merel
Ukje
pi_72731770
Tess vindt masserern soms best lekker. Maar ook lang niet altijd
Fuente, ik hebbem gevonden! Thanxxx!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')