abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2009 @ 14:00:39 #276
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72728873
Wij hebben destijds met Lennon gebeld naar osteopaat, maar zij vertelde dat zolang hij er geen last van had, we toch eerst fysio moesten proberen. We kwamen wel op een wachtlijst, maar zijn nooit gebeld. De fysio deed trouwens niets anders dan oefeningen geven... we moesten hem vooral veel op de buik leggen. Misschien dat dat ook voor Oscar werkt BE. Voor Lennon wel en hij heeft er zo goed als geen last meer van. Zn hoofdje is wel iets scheef, maar dat is die van Peace ook, dus een beetje aanleg speelt ook mee.

Ik ben trouwens ook voor ligging op de zij, dat werkte met Twan erg goed.

Goede doorslapers

Estrys, wat fijn dat jullie 's middags kunnen zwemmen. Babyzwemmen hier in de buurt is allemaal rond 9 uur.. vind ik zooo vroeg.

[ Bericht 25% gewijzigd door Diaan73 op 14-09-2009 14:06:29 ]
Make love, not war ☮
pi_72729005
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Oeh, maar vergis je niet, ik vond de behandeling behoorlijk heftig! De jongens hebben allebei veel gehuild/gekrijst, maar aan t einde van de behandeling was er bij beide totale ontspanning. Heel fijn om te zien, en wij hebben het idee dat met name Max een stuk beter in zijn vel zit! Ik zou t aanraden om naar een osteopaat te gaan hoor. Die van ons is idd ook fysio.
Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.
En ik vind het achteraf nog steeds verwonderlijk wat hij heeft gedaan, ons meiske ging van uren huilen op een dag naar totale rust.
Ze had trouwens ook een lichte afplatting door voorkeushouding, maar de voorkeushouding was erna ook weg.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72729097
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat was hier ook! Merel moest vreselijk huilen. Maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat het van pijn was, het leek meer van alle spanning te zijn, en midden in de behandeling viel ze gewoon in slaap, met haar hoofdje op zijn handen. Vervolgens moest ze weer verschrikkelijk huilen en erna was ze helemaal ontspannen.
En ik vind het achteraf nog steeds verwonderlijk wat hij heeft gedaan, ons meiske ging van uren huilen op een dag naar totale rust.
Ze had trouwens ook een lichte afplatting door voorkeushouding, maar de voorkeushouding was erna ook weg.
Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72729189
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat huilen was hier ook, maar onze osteopaat zei dat dat dus niet van pijn was, maar meer de verwerking van het geboortetrauma.
Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 september 2009 @ 14:17:47 #280
114177 Diaan73
pi_72729267
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Zo leek het ook. Is Senna snel/langzaam geboren? Ik had een turbobevalling bij Merel (binnen 2 uur was ze er), en het leek inderdaad alsof ze daar veel last van gehad heeft.
Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpen
Make love, not war ☮
pi_72729333
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Bevalling duurde exact 15 uur, waarvan een uurtje of 5 ontsluitingsweeen met persdrang en ruim 1,5 uur persen. Ze heeft dus een behoorlijk tijdje in het geboortekanaal vastgezeten en is uiteindelijk mbv de vacuumpomp geboren. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen dat dat redelijk traumatisch was. Sowieso lijkt geboren worden me tamelijk traumatisch.
Senna heeft trouwens direct na de geboorte vrijwel niet gehuild. Even heel kort wat kreetjes waarmee de gyn tevreden was ivm de longetjes enzo, maar verder was ze vrijwel direct stil. Dus die tranen bij de osteopaat vond ik dan ook eigenlijk helemaal niet raar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72729336
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Mijn neefje ook, ook heel veel baat gehad bij de osteopaat. dezelfde dus als degene die ons niet "wilde" helpen
Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.
B. gaat nu zelf waarschijnlijk binnenkort ook naar de osteo, hij heeft een prikkelbare darm en daar schijnen ze ook veel goeds voor te kunnen doen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 september 2009 @ 14:20:43 #283
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72729352
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

huh?

ik snap em niet
hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...
Tenzij je 2 nekken hebt ?
pi_72729375
miss_sly, dat is ook best heftig, zo lang persen voor een kleinte. En dat huilen bij de osteo, ik vond het gewoon ergens heel aandoenlijk, zielig. Sowieso heb ik het huilen van Merel altijd vooral zielig voor haar gevonden, maar bij de osteo leek het wel alsof ze het inderdaad verwerkte.
Nou ja, dat was het promotieverhaal voor de osteopaat, ik ben nog steeds helemaal blij met die man
Sara
Merel
Ukje
pi_72729416
hihi, Elin deed DAGDAAAAAAAAG naar iedereen op de markt
en er komt iets uit r mond dat klinkt als 'LUL'

adorable
  maandag 14 september 2009 @ 14:28:15 #286
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72729506
Hier een klein drama vannacht...Danique had van het weekend een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en gisteren hebben we haar weer opgehaald.
Toen we 's avonds thuis kwamen en Danique naar bed brachten kwamen we erachter dat we haar knuffelkonijnen bij mijn ouder hadden laten liggen!
In slaap vallen lukte haar wel gelukkig omdat ze moe was maar ze is vannacht 12x wakker geweest, helemaal verdrietig... dus ben bang dat ze een favo knuffel heeft waar ze niet meer zonder wil slapen.
Andere knuffels waren helemaal niet goed en werden gewoon aan de kant gegooid! Driftkikkertje!

Voor de zekerheid gaan we dus even opzoek naar een reservekonijn!
  maandag 14 september 2009 @ 14:29:14 #287
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72729529
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Kleurdoos het volgende:
hihi, Elin deed DAGDAAAAAAAAG naar iedereen op de markt
en er komt iets uit r mond dat klinkt als 'LUL'

adorable
Whaha Elin toch! Dag meisje!
Danique heeft ook zoiets, ze zegt iets wat verdomd veel lijkt op "tieten"
  maandag 14 september 2009 @ 14:29:44 #288
114177 Diaan73
pi_72729544
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef Fuente het volgende:

[..]

Fijn he? Ik was van tevoren ook echt sceptisch hoor. Maar goed, we wisten ook echt niet meer wat we nog moesten met Merel, omdat er gewoon niks mis leek met haar en ze wel zo verdrietig was. Achteraf ben ik zo blij dat we gegaan zijn. En zelf ook echt goede tips gekregen over hoe we haar dan moesten masseren als ze krampen had enzo.
B. gaat nu zelf waarschijnlijk binnenkort ook naar de osteo, hij heeft een prikkelbare darm en daar schijnen ze ook veel goeds voor te kunnen doen
.

Hee dat is ook wel een idee voor Peace, die heeft ook last van een prikkelbare darm.

Babymassage is trouwens niet aan te raden bij baby's die rustig zijn. Tenminste ik heb babymassage gedaan bij Twan die net als Lennon een rustige baby was en hij werd er alleen onrustig van. Dus dat heb ik al snel niet meer gedaan. Nu olie ik Lennon na het badje altijd even in.. niet echt een massage.

Ow qua ontwikkeling. Lennon loopt voor met brabbelen en zitten, maar kruipen en voortbewegen, ho maar daar heeft meneer geen zin in. Het zelf gaan zitten, heeft ie ook nog geen trek in.
Make love, not war ☮
  maandag 14 september 2009 @ 14:31:07 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72729570
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:20 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

hahhaa, inderdaad verkeerd...bedoelde het doorslapen van Max, 1 down...
Tenzij je 2 nekken hebt ?
Haha! D8 het al...! Tygo sliep al door, dus wel hebben een heerlijke nachtrust gehad! Fijn...
Overdag blijven de hazeslaapjes, maar daar leg ik me maar bij neer geloof ik. Eventueel tussendoor even uit bed in de box of in de wipstoel. Dan zijn ze gewoon wakker denk ik. Ze slapen na de voeding van 7u ook door tot 11u Dus dan maken ze ook al een hele ruk. 's Avonds gaat nu ook goed, ze gaan om ongeveer 20u naar bed en slapen dan tot 23u (wel met een paar keer speentje brengen), dan slapen ze weer van 23.30 tot 7u en van 7.30 tot 11u. Geen klagen. Zijn andere kindjes 'wakkerder' tussen 7.30 en 11u? Ik leg ze na deze voeding ook niet in de box maar meteen weer in bed. Na de voeding van 11u, 15u en 19u mogen ze wel even 'spelen'. Of zou t voor het 'ritme' beter zijn om ze om 7.30 ook even wakker te houden?
  maandag 14 september 2009 @ 14:31:22 #290
114177 Diaan73
pi_72729575
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef Fruppel het volgende:
Hier een klein drama vannacht...Danique had van het weekend een nachtje bij mijn ouders gelogeerd en gisteren hebben we haar weer opgehaald.
Toen we 's avonds thuis kwamen en Danique naar bed brachten kwamen we erachter dat we haar knuffelkonijnen bij mijn ouder hadden laten liggen!
In slaap vallen lukte haar wel gelukkig omdat ze moe was maar ze is vannacht 12x wakker geweest, helemaal verdrietig... dus ben bang dat ze een favo knuffel heeft waar ze niet meer zonder wil slapen.
Andere knuffels waren helemaal niet goed en werden gewoon aan de kant gegooid! Driftkikkertje!

Voor de zekerheid gaan we dus even opzoek naar een reservekonijn!
Heel verstandig Wij hebben ook 2 knuffels die favo bij Lennon zijn. Ik was die ook vergeten bij mn ouders, maar gelukkig nog eentje thuis die hij vandaag mee kon nemen naar kdv.

heb je trouwens nog bij kdv gevraagd naar het eten op kdv??
Make love, not war ☮
pi_72729749
Ik heb Leander even in de wipstoel voor de tv gezet zodat ik even de box beetje kan opruimen enzo. Zit ie alleen maar te volgen wat ik doe en steeds naar me te lachen. Lekker ding toch
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 14 september 2009 @ 14:48:14 #292
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72730003
Leander!

Is babyzwemmen aan te raden trouwens? Of is 'gewoon' zwemmen leuker?
  maandag 14 september 2009 @ 14:54:55 #293
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72730171
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Heel verstandig Wij hebben ook 2 knuffels die favo bij Lennon zijn. Ik was die ook vergeten bij mn ouders, maar gelukkig nog eentje thuis die hij vandaag mee kon nemen naar kdv.

heb je trouwens nog bij kdv gevraagd naar het eten op kdv??
Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mams

eten op het kdv is geen optie nog, zijn wel met het eea bezig maar nog niets concreet helaas dus warm eten doen we voorlopig nog thuis, dan maar iets later dan de overige dagen!
  maandag 14 september 2009 @ 14:56:53 #294
114177 Diaan73
pi_72730220
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:54 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Had niet het idee dat ze zo gek op die knuffel was maar blijkbaar wel, ze is vandaag bij mijn ouders en ze greep hem meteen vast toen ze hem zag smste mijn mams

eten op het kdv is geen optie nog, zijn wel met het eea bezig maar nog niets concreet helaas dus warm eten doen we voorlopig nog thuis, dan maar iets later dan de overige dagen!
Ow wat lief

okay, jammer maar nog even afwachten dus...
Make love, not war ☮
pi_72730430
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:29 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

.

Hee dat is ook wel een idee voor Peace, die heeft ook last van een prikkelbare darm.

Babymassage is trouwens niet aan te raden bij baby's die rustig zijn. Tenminste ik heb babymassage gedaan bij Twan die net als Lennon een rustige baby was en hij werd er alleen onrustig van. Dus dat heb ik al snel niet meer gedaan. Nu olie ik Lennon na het badje altijd even in.. niet echt een massage.

Ow qua ontwikkeling. Lennon loopt voor met brabbelen en zitten, maar kruipen en voortbewegen, ho maar daar heeft meneer geen zin in. Het zelf gaan zitten, heeft ie ook nog geen trek in.

elin gaat pas sinds een week of 2 uit zichzelf zitten..kruipen en staan, prima en blijven zitten ook maar ze kreeg t niet voor elkaar om zelf te gaan zitten
Nu zit ze overal en t liefst OP dingen, bakjes, popjes mafkees
  maandag 14 september 2009 @ 15:11:01 #296
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72730547
Snelle Elin! Leuk hoor zo'n aktief kindje!

Danique doet dat allemaal nog niet, kan wel zitten als de beste maar als ze zit en ze is het zat dan weet ze niet hoe ze weer op haar buik of rug kan komen en rollen kan ze prima maar het lijkt haar nog niet zo te boeien.
Rolt op haar buik om vervolgens zo te gaan spelen, terug rollen doet ze alleen als ze het heel graag wilt.

Zelf gaat zitten doet ze overigens niet maar ze trekt zich wel goed op als je haar je vinger geeft zeg maar.
  maandag 14 september 2009 @ 15:14:48 #297
114177 Diaan73
pi_72730643
Elin, gek kind Maar wel leuk..

Lennon zit gewoon het liefst de hele tijd.. en dan een beetje spelen, af en toe evt. tv kijken. En net als Danique kan hij zichzelf ook goed optrekken als je een vinger geeft. Danique en Lennon doen elkaar na lijkt het wel.
Make love, not war ☮
pi_72730719
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:48 schreef mikoxx het volgende:
Leander!

Is babyzwemmen aan te raden trouwens? Of is 'gewoon' zwemmen leuker?
Babyzwemmen! Vandaag weer geweest, Lianne heeft zo'n lol en leert heel veel.
Vandaag hing ze gewoon zelf aan de rand, niemand die haar vast hoefde te houden (* Zweefvliegje trots is )

Ook leuk omdat ze samen zijn met andere babietjes en het leuk is samen liedjes te zingen met z'n allen (al ken ik de helft niet meer).
  maandag 14 september 2009 @ 15:27:28 #299
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72731028
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:14 schreef Diaan73 het volgende:
Elin, gek kind Maar wel leuk..

Lennon zit gewoon het liefst de hele tijd.. en dan een beetje spelen, af en toe evt. tv kijken. En net als Danique kan hij zichzelf ook goed optrekken als je een vinger geeft. Danique en Lennon doen elkaar na lijkt het wel.
Het lijkt er wel op inderdaad
pi_72731320
Haha die Elin
Merel zegt haha als ze hoera bedoelt (dan doen wij hiep hiep en gooit zij haar handen in ligt met daarbij : Haaaaahaaaaaaa). En ze zegt jaja als ze mij roept

Diaan, Sara vond masseren ook vreselijk, zij was ook zo'n rustige goedzak, maar was als baby echt niet knuffelig of aanrakerig. Grappig eigenlijk, dat masseren niet prettig is voor alle baby's, ben er zelf namelijk dol op
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')