abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72638925
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:06 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik ben niet eens getrouwd
Wel al bijna 2 jaar gescheiden

Sorry mijn vergissing, ik bedoelde MamaNik. Ik wilde niemand kwetsen
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72639043
Bar, volgens mij groeit ze goed, maar ja, ik ben heul geen ervaringsdeskundige Gisteren was ze (met dus een beetje improviseren bij het wegen) zo'n 4600g, bijna een kilo boven haar geboortegewicht. Da's niet slecht toch?
(huup, die van jou groeit wel een stuk harder dan )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72639172
Dat is zeker een mooi gewicht Innepin, hier is gisteren Roy 5060 kg gewogen op het cb.
Maar hoe je het ook kan zien, dat is aan de spekjes die ze aan het ontwikkelen is
en zolang ze tussendoor wel gewoon tevreden oogt zou ik me geen zorgen proberen te maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72639191
Arme Tess.

Innepin, sorry als ik wat heftig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Hoe oud is Willow nu?

Ik vroeg me af of Senna en Willow niet gewoon vaak een beetje sabbelen/zuigen om hun zuigebehoefte te bevredigen. Kobus wilde vaak gewoon lang zuigen. Dan gaf ik hem aan mijn lief die dan een uurtje met hem in een stoel ging zitten, pink erin en rust. Dan kon ik iets anders doen. Misschien helpt het iets?

En het is zo herkenbaar al die zoektochten van de verse mama's. Kobus is nu 3 maanden ( ook nog erg vers) Maar er is een soort rust en ritme gekomen en dat is heerlijk. Hij slaapt goed tussendoor, drinkt geen uren aan een stuk meer, en lacht heel veel.

Misschien is dat een fijn vooruitzicht.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72639305
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Sorry mijn vergissing, ik bedoelde MamaNik. Ik wilde niemand kwetsen
Maakt niet uit hoor. Je hebt mij daarmee niet gekwetst hoor.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72639446
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
Hoe wegen jullie je kindjes? Onze weegschaal (eerst zonder kind er op, dan met kind) is niet echt ideaal.
Maar dinsdag naar het cb, dan zien we het wel
Toen Mila nog een ieniemieniebaby was hebben we haar wel gewogen op de keukenweegschaal
pi_72639527
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:11 schreef oeke het volgende:
Arme Tess.

Innepin, sorry als ik wat heftig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Hoe oud is Willow nu?

Ik vroeg me af of Senna en Willow niet gewoon vaak een beetje sabbelen/zuigen om hun zuigebehoefte te bevredigen. Kobus wilde vaak gewoon lang zuigen. Dan gaf ik hem aan mijn lief die dan een uurtje met hem in een stoel ging zitten, pink erin en rust. Dan kon ik iets anders doen. Misschien helpt het iets?

En het is zo herkenbaar al die zoektochten van de verse mama's. Kobus is nu 3 maanden ( ook nog erg vers) Maar er is een soort rust en ritme gekomen en dat is heerlijk. Hij slaapt goed tussendoor, drinkt geen uren aan een stuk meer, en lacht heel veel.

Misschien is dat een fijn vooruitzicht.

ik zei het net nog tegen schaap: nog een week of 4-5 dan is ze 3 maanden en dan wordt het heul gemakkelijk

soms is het bij senna wel zuigbehoefte, hoor. als het dat echter niet is, werkt ze de ongewenste pink met een behoorlijke kracht weer naar buiten

nu ligt ze op mijn borst te slapen. zometeen wandelen met de doek. vanochtend alleen links gevoed, de komende 3-4 uur alleen rechts. kijken of het werkt.

van alleen voormelk komen kindjes ook voldoende aan, omdat daar meer lactose inzit, waar ze ook van aankomen. Maar de vettere achtermelk hebben ze dus nodig om meer verzadigd te raken. lastig dus bij dit probleem dat ze goed blijven groeien, maar er dus wel iets niet helemaal lekker loopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72639572
Raissa dat hebben wij ook overwogen te doen, maar het ding bleek maar tot 2 kilo te gaan en Timo was daar dus meteen te groot voor
Ik heb hem 1 keer op onze gewone weegschaal gewogen, jammer dat die maar per 100 gram nauwkeurig weegt.
pi_72639593
dan zou ik toch persoonlijk liever gaan voor kindjes die verzagdigd zijn en dan ook stoppen met drinken, ipv stug door blijven drinken alla Roy
pi_72639992
@Bar de Tommee Tippee (of zoiets) fles heeft een speen die erg op een tepel lijkt. Kan je bij etos kopen.

MamaNik, alvast gefeliciteerd met je trouwdag! Wij waren gisteren 1 jaar getrouwd
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72640281
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik zei het net nog tegen schaap: nog een week of 4-5 dan is ze 3 maanden en dan wordt het heul gemakkelijk

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72640547
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:55 schreef Estrys het volgende:

[..]

I know, I know...loaat ons nou die hoop, we komen vanzelf met beide voeten terug op aarde
pi_72640613
ik zeg toch niks
Het is in ieder geval wel nog veeeeeel leuker geworden, dat zeker
pi_72641086
Lastig hoor Miss_sly en Innepin!

Wij zijn net terug van het cb voor de eerste prikjes, dat steekt je echt in je moederhart zeg! De eerste prik ging nog wel, maar de 2e was echt krijsen! Gelukkig had ik een navelbandje ingevroren en vlak ervoor eruit gehaald en die erop gelegd, daardoor werd hij vrij snel weer rustig.
Hij ligt nu te slapen, eigenlijk moet hij eten, maar ik laat hem maar even liggen.
Verder is hij goed gegroeid 5490 gram (was 3 weken geleden 4720) en nu 56 cm (was 53)
pi_72641614
goeie van dat navelbandje FTA, die ga k onthouden!
Zo zielig van die prikjes hopelijk heeft Finn er niet al teveel last van verder.

@Innepin, mja t is bij benadering he, het zal vast naar beneden bijgesteld worden vanwege semi-volle luier en kleertjes aan enzo maar och. Ze groeit idd hard en goed en daar ben ik best blij om Als die 4600 klopt dan zit ze idd ook bijna een kg boven haar geboortegewicht. 850 gram dan ongeveer. Volgende week donderdag kan ik op het cb gaan wegen en meten. Ben benieuwd dan

Tess arm prupke beterschap
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72642319
Tess, beterschap meisje .

Ik probeer hier tussen 2 voedingen toch wel 2 uur te laten als het even lukt. Vaak is Iris met een speentje nog wel even te neppen... Ik trek het zelf niet zo goed als ze alsmaar wil drinken of tutten aan de borst. Soms laat ze er rustig 3 a 4 uur tussen zelf .
Gister niet zo'n lekkere nacht, ze deed korte slaapjes, maar afgelopen nacht ging het weer "goed". Ok, papa heeft haar beneden gehouden tot ze zo goed als sliep en haar toen weer in bed gelegd omdat ze de hele tent wakker huilde (ondanks dat ze net gevoed was). Ik ben als een blok in slaap gevallen en werd wakker toen ze tegen kwart over 3 weer wilde drinken.
Maandag alweer 6 weken, het gaat erg hard!
Fake it till you make it...
pi_72642607
Tess beterschap

Ik kom heel voorzichtig de eerste voeding vanuit het flesje heeft Roy binnengehouden, even geen omkleedpartij, doorweekte spuugdoekjes.
En nu ligt meneertje alweer even prinsheerlijk te slapen.
1ste keer 40 cc, en toen nog 60 bij gegeven, maar dat kreeg hij niet helemaal op, 80 cc in totaal nu.

Hopelijk is dit niet gewoon beginners geluk, maar gaat hij nu echt alles wat meer binnen houden.
pi_72642776
Fijn Bar! Ik hoop dat dit de oplossing is voor jullie

ik betwijfel trouwens of A. last heeft van hetzelfde. Ik vermoed van niet, tot nu toe in ieder geval. *afklopt*
die ene keer was de eerste keer spugen en wat er vanmorgen in haar bedje zat was heel weinig, het was niet eens door de hydrofiel bij haar hoofd heengelekt zeg maar. Ik kon wel een spuugplekje zien maar echt meerdere golven is het deze keer gelukkig niet geweest. Misschien voelde ze zich heel eventjes gewoon niet helemaal lekker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72644755
Vicky, beterschap met Tess! Ennem, wat is tandenpoep? (ik snap het wel, maar ik wil het graag herkennen.. ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen).

Miss, dat klinkt goed dat actieplan van jullie. Hopelijk krijgt Senna zo net even dat beetje meer binnen wat ze nodig heeft en kan ze wat langer zonder je borst.

Goed van Roy Bar! Hopelijk blijft het zo! Dat spugen is natuurlijk niks!

En Estrys, ik las je verhaal over je Roomba.. Wat zielig voor Seb, zijn ze alweer vriendjes?
pi_72644898
Ik betwijfel of Seb nog ooit vriendjes wil worden met Roomba hij blijft er voor nu ver uit de buurt in ieder geval.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:29:26 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72645201
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha Oscar was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-09-2009 16:00:46 ]
pi_72645224
Het is natuurlijk veel te vroeg om er iets over te zeggen, en misschien is het wel gewoon toeval, maar het gaat vandaag echt hartstikke goed! Ze ligt nu al voor de tweede keer in de box te slapen. Vanochtend na de voedingen (paar korte achter elkaar van dezelfde borst met telkens even pauze voor boertjes en aandacht en knuffelen) en nu na de voeding gewandeld met haar in de doek, geluncht ergens en thuisgekomen een slapende Senna in de box gelegd en ze doet het goed.

Hoop dat het door ons actieplan komt, want dan zitten we op de goede weg voor een blije Senna
pi_72645418
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik moest lachen om wat je vertelde over de volgende maat luiers en dat A. dus ong. 4600gr. is nu.
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Maar als dit pak op is stap ik dan ook maar over. Als jij zegt dat het beter zit...
ja nou, er zat steeds een zigzagpatroontje van de luierrand in haar beentjes en billen
en heul niet omdat ik het ding te strak dichtdeed hoor!
Maar goed, het kan ook per kindje wat schelen misschien? Dat mijn meiske gewoon dikke beentjes heeft en een bol buikje ofzo dat het daarom nu wat beter lijkt te zitten. Of misschien ben ik wel gewoon een muppet en maakt dat geen hol uit dat die luierrand in dr beentjes staat.

die luiers kunnen natuurlijk wel gewoon tot 5 kg dus het zou nog moeten kunnen voor Oscar toch? ik maak ook gewoon die pampers maat newborn op die ik nog heb staan voor 's nachts, want langer droog enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72645911
Roy slaapt nog steeds dit is weer lang geleden dat er meer als 2 uur tussen de voedingen zit
Nu idd zoals P net al tegen me zei;
De goede middenweg gaan zoeken, tussen drinken uit de borst en drinken uit de fles.

En heel voorzichtig blij is voor Senna en Miss, hopelijk zet dit ook lekker door bij jullie.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:49:58 #75
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72645954
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was er natuurlijk 4500 bij de geboorte en die draagt nog steeds maatje 1.
Sasha nog steeds in maatje 1
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')