Nou ja, nut... het is vooral leukquote:Op donderdag 10 september 2009 18:09 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ken het wel, maar moet het grote nut ervan nog ontdekken.
Zoiets.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
soort imdb van muziek ?
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.quote:
Het is de humor, en de legendarische rolvervullingen van Peter Sellers. De film zit vol met politieke referenties, ik zou er zeker van zijn dat je het meeste ook doorhebt, dan ga je de film waarderen. Ondanks dit, ben ik ook niet weg van de film hoor, maar ieder zijn smaak.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:24 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.
Wat emokid al zegt, de hele politieke wapenwedloop wordt geridiculiseerd. Pikzwarte humor. Daar moet je van houden. En het helpt wel als je de koude oorlog nog een beetje hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:24 schreef Darkestrah het volgende:
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.
En wat is dan de meerwaarde t.o.v. Allmusic?quote:Op donderdag 10 september 2009 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, nut... het is vooral leuk![]()
Ik vind het handig om alles wat ik heb daar aan te vinken als 'own' en zo te weten wat ik nog mis van bepaalde artiesten. En het maken van lijsten is wel erg fijn natuurlijk, maar dat is persoonlijk
Overigens is het inderdaad vergelijkbaar met musicmeter behalve dat het internationaal is en je dus allerlei versies van dezelfde platen tegenkomt en ook een band die je net ontdekt kan daar al een volwaardige pagina hebben (waardoor je er achter komt dat dat beginnende bandje dat je dacht ontdekt te hebben al 3 albums in eigen land uitgebracht blijkt te hebben).
Plus, ik ken musicmeter niet uit ervaring maar als het net zo werkt als boekmeter en moviemeter dan is rym een stuk laagdrempeliger om zelf een artiest of release toe te voegen.
Alles. Het lijkt niet eens een beetje op elkaar.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:45 schreef Gilead het volgende:
Wat maakt dit beter dan bijv. Pandora?
RYM heeft veel meer artiesten en albums in de database.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
En wat is dan de meerwaarde t.o.v. Allmusic?
Ik bedoel, wat die RYM'ers allemaal ook mogen zeggen... Allmusic vind ik toch ook een veel objectievere beoordelaar.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eensquote:Op donderdag 10 september 2009 19:49 schreef ranja het volgende:
[..]
RYM heeft veel meer artiesten en albums in de database.
AMG is wat mij betreft te Amerikaans. Ook bij sommige albums hebben ze amerikaanse releasedata staan terwijl die in europa eerder was.
En tja, de mening van de gewone muziekliefhebber zegt mij meer dan die van een allmusic criticus.
Plus dat je veel persoonlijker te werk kunt gaan door allerlei lijsten te maken.
Ook niet van 100 boerenlullen?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind de beoordelingen op Allmusic.com doorgaans veel en veel doordachter dan die van de gemiddelde boerenlul.
Van Allmusic kan ik uitgaan. Van die boerenlul heel dikwijls niet
Ik heb nog maar 3 pagina'squote:Op donderdag 10 september 2009 19:52 schreef ranja het volgende:
[..]
meteen een nieuwe nummer 1 op de fok album lijst
Zeker. Kijk maar eens op allmusic naar Mokequote:Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef wallofdolls het volgende:
Dat RYM meer artiesten in de DB had wist ik trouwens niet. Waarschijnlijk is dat dan wel weer het voordeel van user-generated content
Nee. Nou kijk. Tussen die 100 boerenlullen zitten heel veel mensen die op een bepaalde manier over muziek denken die niet de mijne is. Daar heb ik dus niks aan. Snap je? Dat klinkt heel bot. Maar zo is het ook in mijn omgeving. Er zijn zat mensen in mijn omgeving die muziek luisteren. Maar dr is er maar 1 die net zo intens naar muziek luistert als ik doe. Dat zegt niet dat ie precies dezelfde muziek luistert als ik doe, maar dat zegt wel dat we elkaar kunnen beinvloeden door de manier waarop we naar muziek luisteren en over muziek kunnen praten. Die andere mensen... die zal het allemaal een worst wezen. Ze luisteren wel goede muziek, maar ze zijn niet geinteresseerd in de achtergronden of andere soorten muziek die je op basis van die intensiteit kunt ontdekken. Die doen maar wat, in mijn ogen. Dus feitelijk heb je in grote groepen mensen een grotere kans dat niet iedereen in jouw manier van denken valt en jou zodoende niet snel aan goede muziek helpt. Snap je? En ik zeg ook absoluut niet dat mensen die niet op mijn manier denken een kutmuzieksmaak hebben (zo zal het vast wel weer overkomen).quote:Op donderdag 10 september 2009 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook niet van 100 boerenlullen?Je ziet gewoon per user wat de waardering is en van sommige zul je die belangrijker vinden dan andere
Tussen die honderd mensen zitten ook voldoende idioten die niet weten wat ze doenquote:Op donderdag 10 september 2009 20:22 schreef cafca het volgende:
In tegenstelling tot musicmeter, heb ik mijn collectie op RYM wel redelijk compleet ingevoerd.
En AMG is wat mij betreft inderdaad iets te Amerikaans georienteerd. Bovendien heb je daar een aantal meningen van zgn. "deskundigen", terwijl je, zoals ranja al zegt, bij RYM veel meer meningen.
Ik weet liever de mening over een bepaalde plaat van 100 mensen die de plaat zelf hebben, dan van 10 muziekjournalisten die die plaat verplicht geluisterd hebben om een deskundig oordeel te vellen.
Tuurlijk. Maar tussen die zogenaamd objectieve critici ookquote:Op donderdag 10 september 2009 20:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tussen die honderd mensen zitten ook voldoende idioten die niet weten wat ze doen
Wel als je er geen waarde-oordeel aan verbindt.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:25 schreef ranja het volgende:
Ik snap je wel maar geef je geen gelijk![]()
Volgens mij is het onmogelijk objectief over muziek te zijn 1). Hooguit over productie technieken, teksten, covers of eigen nummers... maar niet over hoe goed het is, of het beter of slechter is dan een vorig album of wat voor sfeer het oproept. Daarin is - voor mij - de cricticus gewoon boerenlul 101 en zijn waarde is net zo belangrijk als die van de eerste 100![]()
Daar heb je een punt. Maar wat mij interesseert is vooral de manier waarop mensen iets vinden van een album. Dát iemand de zelfde waardering geeft als ik zegt niet zo veel.quote:Bovendien, als je meer albums waardeert etc kom je op een bepaald moment misschien steeds dezelfde namen tegen die hetzelfde of juist niet als jij vinden van een album. Het zijn ook niet alleen sterren, je kunt ook een eigen review geven (sommigen doen dat in spaans of russisch, dat schiet niet echt op natuurlijk, maar ok, niet iedereen kan engels).
Precies. en een goede criticus of zo je wilt recensent weet het dusdanig neer te zetten dat ie zónder een waardeoordeel te geven zo veel mogelijk mensen terecht warm kan laten draaien voor een album. Of juist nietquote:Op donderdag 10 september 2009 20:33 schreef ranja het volgende:
Moeilijk doen ja
Nou ja, dat de zangeres begeleid wordt door een spaanse gitaar is wel objectief maar of je daar wat aan hebt? Ja, als je niet van spaanse gitaren houdt weet je dat je dat album kunt laten liggen
Ja goed, dat begrijp ikquote:Op donderdag 10 september 2009 20:46 schreef ranja het volgende:
Plus dat natuurlijk je op rym kunt bijhouden dat je dat album hebt hebt en dat kan op amg niet dacht ik. En het zelf maken van lijsten (top zoveel album, singles, maar ook wat je maar wil... albums met auto's op de voorkant, albums met beatles covers, users die golden earring gerate hebben, alles kan) wordt door veel gebruikers ook als grote pluspunt van rym gezien.
Hier heb je de eerste duizend..quote:Op donderdag 10 september 2009 20:54 schreef wallofdolls het volgende:
Maar even wat anders... waar is de jazz?
In onze lijst bedoelde ikquote:Op donderdag 10 september 2009 20:58 schreef ranja het volgende:
Er staan 3 jazz albums in de top 15 allertijden... hoe bedoel je?
we hebben gewoon 20 dezelfde albumsquote:Op donderdag 10 september 2009 21:16 schreef pfaf het volgende:
Uiteraard. Twee keer zelfs: http://rateyourmusic.com/~indiepoprock
Radioheadhaterquote:Op donderdag 10 september 2009 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]
we hebben gewoon 20 dezelfde albums
jij en ik
waarschijnlijk wel meer maar een van de niet optimale puntjes van rym is dat als ik een lp heb en jij een cd en we hebben die ook bij de verschillende cat. nr's gerate dat dat dan niet als gelijke wordt gezien, tenminste dat was altijd zo en is volgens mij nog niet opgelost
quote:
Ik gok dat jij nooit naar Kashmir gaat luisterenquote:Op donderdag 10 september 2009 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je nou een album dat je niet kent ziet dat ik een halve ster geef kun je wel de gok nemen dat het op radiohead zal lijken en jij het dus goed zal vindenMisschien werkt het wel
dat lijkt meer op placeboquote:Op donderdag 10 september 2009 21:44 schreef wallofdolls het volgende:
Ik gok dat jij nooit naar Kashmir gaat luisteren
Voorbeeld:
Die stem na 1,5 minuut ofzo....dat is een 1 op 1 tom yorke imitatie.quote:
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:34 schreef Darkestrah het volgende:
Ik zit net die Top Albums of All-time te kijken, en ik vind het mooi om te zien dat er dingen als Wu Tang Clan en GZA in staan. Rap is tegelijkertijd zó overgewaardeerd, maar ook ondergewaardeerd.
Ik luister tegenwoordig bijna nooit meer naar jazz, maar heb wel een fase gehad een jaar of 5 terug dat ik me redelijk fanatiek door het oeuvre van Coltrane, Davis, Mingus, Dolphy, Ellington, Jarrett etc aan het heen werken was. Dus ik heb wel de nodige platen van hen in mijn bezit.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:15 schreef ranja het volgende:
TjaIk ben absoluut geen jazz liefhebber, en blijkbaar geldt dat voor meer fokkers
En eh, hoe kwam het dan dat je dat nu niet meer doet? Te voorspelbaar? Te saai? Te veel betere popmuziek? Of juist te moeilijk?quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik luister tegenwoordig bijna nooit meer naar jazz, maar heb wel een fase gehad een jaar of 5 terug dat ik me redelijk fanatiek door het oeuvre van Coltrane, Davis, Mingus, Dolphy, Ellington, Jarrett etc aan het heen werken was. Dus ik heb wel de nodige platen van hen in mijn bezit.
Te druk bezig met andere muziek, denk ik. Ben een veel fanatiekere concertbezoeker dan toen, en als je 3, 4 avonden per week in een concertzaal staat met voornamelijk dingen die je eigenlijk niet zo goed kent, wordt je draaigedrag thuis toch voornamelijk bepaald door voorpret en nagenieten. De rest van de tijd ben ik dan toch voornamelijk bezig om me door de rest van de stapel met nieuwe platen heen te worstelen. Een stapel waarvan de bodem al jaren niet meer in zicht is geweest, trouwens...quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En eh, hoe kwam het dan dat je dat nu niet meer doet? Te voorspelbaar? Te saai? Te veel betere popmuziek? Of juist te moeilijk?
Oh ja, de stapel nieuwe platen... volgens mij heb ik er zo 60 per maand die ik nieuw wil luisteren. Meegenomen dat ik ook graag de dingen die ik al ken herbeleef en daar ook veel tijd aan kwijt ben.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Te druk bezig met andere muziek, denk ik. Ben een veel fanatiekere concertbezoeker dan toen, en als je 3, 4 avonden per week in een concertzaal staat met voornamelijk dingen die je eigenlijk niet zo goed kent, wordt je draaigedrag thuis toch voornamelijk bepaald door voorpret en nagenieten. De rest van de tijd ben ik dan toch voornamelijk bezig om me door de rest van de stapel met nieuwe platen heen te worstelen. Een stapel waarvan de bodem al jaren niet meer in zicht is geweest, trouwens...
En dat ik ook regelmatig bij de meest vage shit in Roosje en Merleyn plaatjes mag draaien tussen de bands door helpt ook niet echt.
primaquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:56 schreef emokid het volgende:
Rommeligste OP ooit maar meer dan voldoende lijkt me.
Nee man, maakt niet uit. Ik vind t n prima OP zelfsquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:56 schreef emokid het volgende:
Rommeligste OP ooit maar meer dan voldoende lijkt me.
Dat verschil tussen de sterren maakt mij niet zoveel uit, ik wil gewoon zien hoe mijn ratings van bijvoorbeeld 1994 zijn, zodat ik makkelijk een 'best of 1994' kan aanmaken en zo. In mijn eigen ratings sorteren op jaar zet geen zoden aan de dijk, dan staan de jaartallen nog allemaal door elkaar!?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef ranja het volgende:
Volgens mij kan dat niet, hoeft ook niet aangezien je in je eigen ratings kan sorteren op jaar.
Bovendien heb je dan geen verschil tussen je ene 5 ster en je andere 5 ster.
Wat je wel kan doen is al je vrienden weggooien en jezelf als vriend aanmaken en dan een lijst maken maar dan hou je het probleem dat er geen verschil zit tussen de gelijke sterren.
En dat van de singles is jammer inderdaad. Maar dat is volgens mij wel de algemene trend, kijk hoe de singles markt is ingestort. Die merk je dus ook op deze manier.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:12 schreef Houdini72 het volgende:
In mijn eigen ratings sorteren op jaar zet geen zoden aan de dijk, dan staan de jaartallen nog allemaal door elkaar!?
Pfff, slim hoor! Ik klikte op 'release', denkende dat dat de 'release date' zou zijn, aangezien die tussen haakjes stond. Maar dat is dus de link. Probleem opgelost! Thanks.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:16 schreef ranja het volgende:
[..]
ga naar je profilepagina
klik op ratings
klik op 5.0
klik op releasedate
en al je 5 sterren zijn gesorteerd op jaar...
ps wat is jouw rym naam?
Je kunt trouwens wel makkelijk exporteren naar csv formaatquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:38 schreef methodmich het volgende:
Het is een leuke site, die vooral handig is om ook bij te houden welke albums je bezit. Daarbij hoef je dan geen Excel of Word-bestandje te gebruiken.
Ik heb er jaren gewoond, en de muziekscene in vooral de jaren 80 (mijn favoriete muziektijdperk...) was er geweldig.quote:
Dat is best wel briljant zeg, goede tip! en hebben we de JohandeWitt al op de foklijst? Ik zie het al!quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt trouwens wel makkelijk exporteren naar csv formaat
dus als je toch Excell wilt blijven gebruiken, bv om op een laptop of palmachtig ding te zetten als je naar een platenbeurs gaat ofzo.
Kun je ook importeren zeg maar?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt trouwens wel makkelijk exporteren naar csv formaat
dus als je toch Excell wilt blijven gebruiken, bv om op een laptop of palmachtig ding te zetten als je naar een platenbeurs gaat ofzo.
Hoe doe je dat vergelijken ook alweer?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:38 schreef methodmich het volgende:
Het is een leuke site, die vooral handig is om ook bij te houden welke albums je bezit. Daarbij hoef je dan geen Excel of Word-bestandje te gebruiken.
De optie om je collectie te visualiseren vind ik altijd wel aardig, zie je alles op een rijtje...
Dit dus: http://rateyourmusic.com/collection/methodmich/visual/
En het vergelijken van je collecties vind ik leuk. Cafca en ik hebben bijvoorbeeld 90 cd's hetzelfde. Met ranja deel ik er dan bijvoorbeeld 47. En we zijn het zwaar oneens over drie Radiohead-platen. Ik heb ze al niet bijzonder hoog, maar ranja nog lager.
Op t c-tje drukken in iemands profielquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe doe je dat vergelijken ook alweer?
Jij bent een van de weinige met wie ik niet disagree over Arcade Firequote:Op vrijdag 11 september 2009 20:56 schreef wallofdolls het volgende:
wallofdolls and K1000 agree Within 1 star (31).
wallofdolls and K1000 disagree: (6)
Hmwah
Dat mag ik uiteraard niet zeggen, maar voor mij is het gewoon éen van die hooggewaardeerde (indie)bands die de mentaliteit mist om een goede band te worden en met redelijk gemakzuchtige muziek komt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinige met wie ik niet disagree over Arcade Fire
Vind je? Ik had nog wel meer verwacht eigenlijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:04 schreef cafca het volgende:
Ik heb toch meer gemeen met ranja dan ik dacht
Die eerste plaat was op het moment van uitkomen echt een behoorlijk frisse wind door het hele indie-wereldje, en het zal altijd wel een bepaalde nostalgische waarde blijven behouden voor me. Alle jubelrecensies van die tijd vind ik persoonlijk wel terecht, want ik heb datzelfde enthousiasme ook een tijdje gehad. Maar de plaat zelf is wel heel snel compleet naar de vaantjes gedraaid (eerst door mezelf, daarna door Jan Alt.Publiek, die er helaas pas naar ging luisteren toen ik de plaat al helemaal zat was), waardoor ik er eigenlijk al een paar jaar niet meer naar kan luisteren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:08 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat mag ik uiteraard niet zeggen, maar voor mij is het gewoon éen van die hooggewaardeerde (indie)bands die de mentaliteit mist om een goede band te worden en met redelijk gemakzuchtige muziek komt.
dat is een reissue van deze en per release zie je maar 1 issue op de artiesten pagina.quote:Op zaterdag 12 september 2009 02:18 schreef emokid het volgende:
Waarom kan ik dit: http://rateyourmusic.com/(...)enter_the_vaselines/
hier: http://rateyourmusic.com/artist/the_vaselines
niet tussen vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, misschien wel, ik heb mijn casette's uit de 80's nooit ingevoerd, maar daar zit vast ook nog wel wat gezamelijks bij. Maar ik had bijvoorbeeld Ten Years After of Nick Drake eigenlijk niet verwacht in jouw collectie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Vind je? Ik had nog wel meer verwacht eigenlijk
Een reissue van een compilatie, dat heb ik geloof ik nog niet eerder gezien. Nu begrijp ik 't.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:26 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is een reissue van deze en per release zie je maar 1 issue op de artiesten pagina.
Goed dat je ze noemtquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, misschien wel, ik heb mijn casette's uit de 80's nooit ingevoerd, maar daar zit vast ook nog wel wat gezamelijks bij. Maar ik had bijvoorbeeld Ten Years After of Nick Drake eigenlijk niet verwacht in jouw collectie.
Met mij ook denk ik, want ik heb niets van die band.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinige met wie ik niet disagree over Arcade Fire
Als er maar 1 versie van staat zul je de andere versie moeten toevoegen als ander formaat. Zo heb ik dingen op CD en vinyl waar op RYM alleen de CD versie was toegevoegd bijvoorbeeld, hiervoor heb ik dus een extra versie voor het vinyl voor toegevoegd. Je zult ze dus als aparte releases moeten selecteren (en / of toevoegen).quote:Op zondag 13 september 2009 16:13 schreef On het volgende:
Ik ga beginnen met het uploaden van mijn cd's en lp's.
edit; probleem. als ik een album op cd en vinyl heb kan ik er niet twee selecteren?
Ik snap het, bedankt!quote:Op zondag 13 september 2009 17:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Als er maar 1 versie van staat zul je de andere versie moeten toevoegen als ander formaat. Zo heb ik dingen op CD en vinyl waar op RYM alleen de CD versie was toegevoegd bijvoorbeeld, hiervoor heb ik dus een extra versie voor het vinyl voor toegevoegd. Je zult ze dus als aparte releases moeten selecteren (en / of toevoegen).
Het wordt problematischer wanneer je 2 of meer stuks vinyl van hetzelfde album hebt, dat kan dan weer niet worden toegevoegd, geloof ik.
Nick Drake heb ik ook al niet meerquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:45 schreef cafca het volgende:
Tja, misschien wel, ik heb mijn casette's uit de 80's nooit ingevoerd, maar daar zit vast ook nog wel wat gezamelijks bij. Maar ik had bijvoorbeeld Ten Years After of Nick Drake eigenlijk niet verwacht in jouw collectie.
Na " I Own This " kun je ook nog "Multiple" opgeven als je er meerdere hebt. Ook geen erg mooie oplossing overigens ; kan je nog steeds niet opgeven wat je dan hebt.quote:Op zondag 13 september 2009 16:13 schreef On het volgende:
Ik ga beginnen met het uploaden van mijn cd's en lp's.
edit; probleem. als ik een album op cd en vinyl heb kan ik er niet twee selecteren?
Oke ik heb nu inderdaad gewoon de tweede gedaan door een andere issue te kiezen. En de hoofd issue is voor mij dan vinyl.quote:Op maandag 14 september 2009 06:46 schreef fripper het volgende:
[..]
Na " I Own This " kun je ook nog "Multiple" opgeven als je er meerdere hebt. Ook geen erg mooie oplossing overigens ; kan je nog steeds niet opgeven wat je dan hebt.
Groot nadeel van het selecteren van een heruitgave ( de niet primary release ) is dat je het niet direct terugziet op de artiesten-pagina in de laatste kolom ( "You" ) dat je het betreffende album hebt.
die zal ik binnenkort weer even bijwerken, er zijn er zoveel in 1 keer die er bij komenquote:Op maandag 14 september 2009 15:33 schreef On het volgende:
Mag ik trouwens ook in die fok lijst uit de op van ranja?
Tja, iedereen is al zijn platen aan het invoeren op rateyourmusicquote:Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef wallofdolls het volgende:
Wat gaat ie weer fucking traag zeg
quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:01 schreef emokid het volgende:
Grobbel, dat over jaarlijsten is inderdaad echt belachelijk geworden. Zo tot 2006 werden platen er niet door beinvloed, maar als je vanaf 2007 kijkt, steekt er echt niets meer boven 4.00 uit in het jaaroverzicht. Dit betekent statistisch dat de muziek er ook op achteruit is gegaan, maar we weten allen dat dat onmogelijk is.
Ik verbaas me wel over dat de nieuwe Raekwon zich nog goed redt, het is ook een goede plaat:
Only Built 4 Cuban Linx... Pt II
quote:4.00 stars
Didier Drogba
Hetgene waar ik me het meest aan erger zijn diequote:Op dinsdag 22 september 2009 10:41 schreef ranja het volgende:
Soms heb je'm al gekocht en dan valt-ie tegen
Ik koop wel veel oude muziek nog. Ik denk dat ik dit jaar bijna net zoveel 2008 albums heb gekocht als vorig jaar.
En tja, misbruik van de site hou je altijd. Maar er zijn ook recensenten die er een sport van maken om af te kraken wat niet in hun straatje is. Of te commercieel. Net als bij recensenten leer je ook gewone users op een bepaald moment kennen en hun ratings dus beter te interpreteren.
Zo is er op rym een user 'goregirl' die een vergelijkbare smaak heeft als ik maar net niet helemaal. Daarom kan ik door een slechte review van haar toch besluiten een album te luisteren ofzelfs meteen te kopen omdat het wel gebeurd dat zij een album niet goed vind om redenenen waardoor ik het juist erg goed vind. Maar dan moet er wel een review bij staan en niet alleen een rating.
Daar heb je gelijk in. Maar dat denk ik even vaak als ik een review lees in de Oor of op pitchfork, allmusic of waar dan ook. Daarin verschilt een commerciele reviewer niet van een rym gebruiker.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:34 schreef wallofdolls het volgende:
Hetgene waar ik me het meest aan erger zijn die
"het is commercieel dus niet goed" of "het is lekker altern atief dus automatisch goed",
"het is hiphop/techno/jazz/whatever dus niet goed",
"het is atonaal dus niet goed",
"90% van de muziek van die artiest is bagger dus dan is de 10% die wel gewaardeerd wordt automatisch ook bagger" ...of andersom, van die hyperfans,
"het is simpel dus is het automatisch niet goed want goede muziek is moeilijk"
redenaties.
Dan denk ik echt: val mij er dan niet mee lastig als je er niet over wil nadenken. Aan weloverwogen meningen heb ik wat, dan ontdek ik makkelijker nieuwe muziek. Maar zulk soort drogredenen heb je niks aan.
Ja dat klopt. Het gros van de recensenten is niet veel beter. Toch vind ik het op Allmusic nog zeer behoorlijkquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat denk ik even vaak als ik een review lees in de Oor of op pitchfork, allmusic of waar dan ook. Daarin verschilt een commerciele reviewer niet van een rym gebruiker.
ik heb om diezelfde reden mijn abbo op oor een paar terug ook opgegeven. plus reviews van nieuwe releases kan ik veel sneller online lezen op b.v. rym, dan een maand te wachten op dat blad.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Het gros van de recensenten is niet veel beter. Toch vind ik het op Allmusic nog zeer behoorlijk
Oor vind ik trouwens maar een naar blad... dat hippe gedoe de hele tijd . Oor is geen muziekblad maar een modeblad. Muziekmode. Waar hipheid boven kwaliteit gaat. Maar goed, daarom heb ik ook de vrijheid om t niet te lezen
![]()
Nee nee niks.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:48 schreef emokid het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan, het is toch gewoon zo? of mis ik weer iets?
Ah, oke, cool.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nee nee niks.
Dat was de manier om te zeggen dat die benamingen van die ratings van jou briljant zijn
edit:
Ik vond trouwens dat eerste album van die serie niet echt goed voor zover ik snel kon horen. die 2e kan ik nergens samples van luisteren
Ik ken Plato(mania?) ook nog.. Tijd niet meer gelezen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:06 schreef On het volgende:
Zijn er nog goede muziekbladen als je de Oor niet meetelt? Want ik wil wel graag wat kunnen lezen af en toe behalve van een beeldscherm.
Ho joh, bij die rock a rolla site krijg ik een virusmelding van A-vast.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Gehenna het volgende:
de rock-a-rolla had ik eens geleend van bosbeetle, vond ik wel een heel aardig blad, ook vooral omdat die zich een beetje concentreren op de underground ipv het volgende gehypte britpop bandje:
http://rock-a-rolla.com/
The wire lijkt me ook wel wat, maar heb ik nog nooit gelezen, iemand hier ervaring ermee?
http://www.thewire.co.uk/
oh das wel slecht, wist ik niet, ik heb dan ook geen scanner draaienquote:Op woensdag 23 september 2009 16:03 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ho joh, bij die rock a rolla site krijg ik een virusmelding van A-vast.
quote:RYM is currently unavailable due to server issues. We are working to return service as soon as possible and will post here when updates are available
Probleem is dat er eigenlijk maar 1 eigenaar/programmeur/beheerder/allesdoener is.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:47 schreef emokid het volgende:
the downtime is expected to last up to 48 hours
Maar 1 !!!??quote:Op donderdag 24 september 2009 08:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Probleem is dat er eigenlijk maar 1 eigenaar/programmeur/beheerder/allesdoener is.
Die heeft ook nog een gewone baan dus moet in z'n vrije tijd aan het knutselen aan verbeteringen, om de site in de lucht te houden of zoals nu te krijgen.
Maar inderdaadGister 3 nieuwe albums binnengekregen en die kan ik nu niet aanklikkken
Ik waarschijnlijk niet (heb heel weinig verzamelaars). Maar waar heb je die lijst vandaan?quote:Op zondag 27 september 2009 20:48 schreef ranja het volgende:
Iemand die niet 'various artists' op 1 heeft staan?
Ownership by Artist (1830)
Various Artists 135
Sonic Youth 60
Sheena Easton 35
France Gall 35
The White Stripes 31
Vanessa Paradis 28
Suzi Quatro 28
Madonna 27
Bangles 27
Juliana Hatfield 25
Verkapte kijk-mij -nou-eens-geld-uitgeven-postquote:Op zondag 27 september 2009 21:08 schreef ranja het volgende:
Eh, ja. Ik zie het. Daarvoor moet je subscriber zijn.
quote:Op zondag 27 september 2009 21:10 schreef wallofdolls het volgende:
Verkapte kijk-mij -nou-eens-geld-uitgeven-post
Ja helemaal gelijk.quote:Op zondag 27 september 2009 22:25 schreef OMG het volgende:
Ik heb toen ook eens dat standaard bedrag aan hem gegeven, ik vond (en vind) het tenslotte een toffe website die ik met regelmaat gebruik en het dus wel waard om het verdere bestaan te steunen.
Je bent er weerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:46 schreef Syb-rund. het volgende:
Rateyourmusic![]()
fantastische site is dat zeg
quote:Pavement 44
Motorpsycho 26
Sonic Youth 14
Various Artists 12
Pinback 12
Miles Davis 11
R.E.M. 8
Smashing Pumpkins 7
Super Furry Animals 7
Eels 6
Charles Mingus 6
Seafood 6
Les Savy Fav 6
Deerhoof 6
De Kift 6
Hey oude kingser, zit jij ondertussen al op rym?quote:
Ik heb er wel een accountje, maar moet het nog ontdekken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Hey oude kingser, zit jij ondertussen al op rym?
je hebt een fwiend add.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:23 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik heb er wel een accountje, maar moet het nog ontdekken.
valt nog wel mee hoorquote:Op zondag 27 september 2009 17:02 schreef emokid het volgende:
Average Number
2.62 1950s 24 (1.97%)
3.65 1960s 103 (8.48%)
3.78 1970s 139 (11.4%)
3.75 1980s 95 (7.82%)
3.64 1990s 205 (16.8%)
3.30 2000s 648 (53.3%)
Bij mij overduidelijk de 00's, maar ik schrik zelf een beetje van het gemiddelde..
Serieus? Je zoekt een band/artiest/album en als je ingelogd bent kun je het betreffende album met redelijk duidelijke knoppen toevoegen aan je lijst of waarderen. Ik snap het onoverzichtelijke en gebrek aan gebruiksgemak niet echt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:47 schreef Norrage het volgende:
Wat is er nou zo leuk aan deze site? IK vind het maar onoverzichtelijk :/ En voor het gebruikersgemak hoef je het niet te doen als ik het zo bekijk....
IK begrijp het gedeeltelijk. Het zou handiger zijn als je even kan quickraten als je een artiestenoverzicht hebt. In plaats van dat je al die albums afzonderlijk moet doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:47 schreef Norrage het volgende:
Je hebt zover ik weet geen relaxte overzichtsdingen, en je kan ook moeizaam heel veel albums tegelijk invoeren etc...Ok, op een gegeven moment heb je er 500 albums in staan ofzo, en dan wil je daar een mooi overzichtje van ofzo op zijn lastfm's, maar dat zie ik de site niet doen...Ik vind het maar een beetje vage site en snap niet dat iedereen er zo bij zweert. Kan iemand me bekeren?
Last.fm houdt statistieken bij, en heeft verder weinig te maken met het bijhouden van je collectie... En wat voor soort overzicht zoek je, zoiets als dit? http://rateyourmusic.com/collection/Grobbel/visual/ of liever alleen tekst? http://rateyourmusic.com/collection/Grobbel/ooquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:47 schreef Norrage het volgende:
en dan wil je daar een mooi overzichtje van ofzo op zijn lastfm's, maar dat zie ik de site niet doen...
Klopt, maar dat is hier niet mogelijk omdat 1 album vaak meerdere versies heeft en veel mensen zijn wel specifiek in welke versie ze hebben en willen raten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:23 schreef Felagund het volgende:
Heb net ook een account aangemaakt. Is het mogelijk om snel ratings te geven, of moet je per album gaan aanklikken. Bij musicmeter heb je de mogelijkheid om een stemtabel aan te maken, dan gaat het raten een stuk sneller.
Ik weet niet, ik kan er niet inkomen ofzo....je moet het volgens mij heel vaak gebruiken ofzo voordat je het echt kan waarderenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Last.fm houdt statistieken bij, en heeft verder weinig te maken met het bijhouden van je collectie... En wat voor soort overzicht zoek je, zoiets als dit? http://rateyourmusic.com/collection/Grobbel/visual/ of liever alleen tekst? http://rateyourmusic.com/collection/Grobbel/oo
Staat niet zo snel op 1 met 47 ratingsquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:48 schreef emokid het volgende:
Wat de neuk is dit nou weer: http://rateyourmusic.com/release/album/stachursky/2009![]()
![]()
Check die tags ook, het is dat rym niet geupdate is anders staat dit op nummer 1.
Net zoals bij die Ken, soooo funnyquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:48 schreef emokid het volgende:
Wat de neuk is dit nou weer: http://rateyourmusic.com/release/album/stachursky/2009![]()
![]()
Check die tags ook, het is dat rym niet geupdate is anders staat dit op nummer 1.
quote:Op zondag 27 september 2009 16:17 schreef wallofdolls het volgende:
Verrassend
Rating by decade:
Average Number
4.10 1950s 10 (1.52%)
4.19 1960s 109 (16.5%)
4.22 1970s 187 (28.4%)
3.59 1980s 81 (12.3%)
3.72 1990s 144 (21.9%)
3.76 2000s 126 (19.1%)
Niet de jaren '00, maar de jaren 80 zijn bij mij het impopulairst
Oh met van die kansarme klassiekers zoals het brubeck quartet etcquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:32 schreef emokid het volgende:
Average Number
2.72 1950s 25 (1.83%)
3.40 1960s 129 (9.45%)
3.43 1970s 155 (11.3%)
3.28 1980s 97 (7.11%)
3.33 1990s 247 (18.1%)
3.01 2000s 711 (52.1%)
Ik had een veel hoger gemiddelde verwacht voor de 60s en 70s. Dat de 60s zo laag gerate zijn komt meerendeels door dat 1001 boek die ik doorneem, er zitten echt flauwe dingen tussen als The Monkees. Je kunt alle 1001 albums trouwens hier streamen wallofdolls: http://www.radio3net.ro/dbalbums/albume1001 (dat vroeg je toch?).
Hmm ik zit zo verder te kijken, maarIk denk dat wij niet op een lijn liggen helaas; het eerste album (The Velvet Underground & Nico) heb ik gewoon 2.5 gegeven; en die geef ik niet zo eens snel .quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:57 schreef emokid het volgende:
Ja, maar Brubeck Quartet is wel goed hoor, heb Time Out op 4.0 staan. Hier de hele lijst: http://rateyourmusic.com/(...)to_hear_before_i_die
Het zijn vooral die vocaljazz platen van vrouwen die ik moeilijk kan hebben, op Nina Simone na dan.
Oh hé, stoer,quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:32 schreef emokid het volgende:
Average Number
2.72 1950s 25 (1.83%)
3.40 1960s 129 (9.45%)
3.43 1970s 155 (11.3%)
3.28 1980s 97 (7.11%)
3.33 1990s 247 (18.1%)
3.01 2000s 711 (52.1%)
Ik had een veel hoger gemiddelde verwacht voor de 60s en 70s. Dat de 60s zo laag gerate zijn komt meerendeels door dat 1001 boek die ik doorneem, er zitten echt flauwe dingen tussen als The Monkees. Je kunt alle 1001 albums trouwens hier streamen wallofdolls: http://www.radio3net.ro/dbalbums/albume1001 (dat vroeg je toch?).
Kansarm, kansarm, een 3 a 3,5 zou echt niet misstaan voor dit album. En de clue van die lijst is dus niet dat er per definitie briljante albums in staan (hoewel ze wel zeer goede keuzes hebben gemaakt wat betreft onbekende albums), maar albums die je geluisterd moet hebben vanwege hun historische waardequote:Op dinsdag 22 december 2009 16:49 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Oh met van die kansarme klassiekers zoals het brubeck quartet etc
Haha. Met well executed bedoel ik niet per se dat het mooi en goed gemastered klinkt, dat is het allesbehalve. Maar de manier waarop de nummers in elkaar steken, met behulp van feedback, improvisatie en een gekke violist John Cale, is het best wel geniaal hoe alles in elkaar steekt. The VU & Nico is een verdomde klassieker man.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:10 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Hmm ik zit zo verder te kijken, maarIk denk dat wij niet op een lijn liggen helaas; het eerste album (The Velvet Underground & Nico) heb ik gewoon 2.5 gegeven; en die geef ik niet zo eens snel .
'' Therefore, intentionally disliking an album this big, important or well executed ? is some secret sign of ignorance.'' Nee een album goed vinden omdat het toevallig een grote invloed had 42 jaar geleden is jofel
Zekerquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef emokid het volgende:
The VU & Nico is een verdomde klassieker man.
Ik vind John Cale solo flippend minstens zo goedquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef emokid het volgende:
[..]
Haha. Met well executed bedoel ik niet per se dat het mooi en goed gemastered klinkt, dat is het allesbehalve. Maar de manier waarop de nummers in elkaar steken, met behulp van feedback, improvisatie en een gekke violist John Cale, is het best wel geniaal hoe alles in elkaar steekt. The VU & Nico is een verdomde klassieker man.
Ik denk trouwens dat t niet John Cale solo is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:58 schreef emokid het volgende:
Ik ken alleen Paris 1919 van hem en dat is nog best baroque pop en al, niet echt experimenteel. Heeft die soloalbums in de stijl van The Velvet Underground?
Wow! Venus in fursquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:00 schreef ranja het volgende:
geen idee of dat ergens op staat trouwens, behalve op een Jools Holland dvd
quote:Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef wallofdolls het volgende:
Pffff. Elke keer als ik mijn nieuwsgierigheid probeer te temperen door nieuwe artiesten en/of albums op te zoeken bereik ik juist t tegenovergestelde. Dat zal iedereen vast wel bekend voorkomen. Een beetje het zoekboom-effect. Elke nieuwe artiest die je vindt (of genre) heeft weer tal van gerelateerde zaken.
Maar goed, dat is t probleem niet. Het probleem is dat ik afgelopen 2 dagen weer 150 nieuwe albums op mn verlanglijst heb gezet terwijl ik mn vorige lijst nog niet eens voor de helft heb weggewerkt
Als je zo dingen toevoegt verbaast het me niets dat je wishlist zo groot is:')quote:Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef wallofdolls het volgende:
Pffff. Elke keer als ik mijn nieuwsgierigheid probeer te temperen door nieuwe artiesten en/of albums op te zoeken bereik ik juist t tegenovergestelde. Dat zal iedereen vast wel bekend voorkomen. Een beetje het zoekboom-effect. Elke nieuwe artiest die je vindt (of genre) heeft weer tal van gerelateerde zaken.
Maar goed, dat is t probleem niet. Het probleem is dat ik afgelopen 2 dagen weer 150 nieuwe albums op mn verlanglijst heb gezet terwijl ik mn vorige lijst nog niet eens voor de helft heb weggewerkt
Hoe bedoel je? Op zich is t niet gek toch? Gisteren zocht ik bijvoorbeeld op solo cello-concerten. Toen kwam ik bij Rostropovich uit. Vervolgens blijkt dat Rostropovich weer chello-werken van Shostakovitch en Prokofiev heeft gedaan. Die klinken heel interessant en dan raak je weer benieuwd naar andere werken van Shostakovich en Prokofiev (hoewel ik van beiden al wel e.e.a. ken en waardeer). Shostakovich en Prokofiev brengen jou op hun beurt weer op interessante uitvoerders die op hun beurt ook weer werk van een hele rits aan componisten spelen. Dan ben je met een dagje zoeken op 1 term zo alweer 50 opnames verder. Ik kan daar op muziekgebied echt bloedgeil van worden, wat mij zoals begrijpelijk geen reden geeft om daar op dat moment mee te stoppenquote:Op maandag 28 december 2009 12:53 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Als je zo dingen toevoegt verbaast het me niets dat je wishlist zo groot is:')
Hmmm, ik rate gewoon alles waar ik n mening over heb. Dan krijg je t evenwichtigste beeld en dan weet ik wat ik nooit meer wil luisteren en wat dus zonde van mn tijd is (ja mn geheugen laat me af en toe wat in de steek sinds ik in n studentenhuis woonquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:19 schreef On het volgende:
Ik waardeer eigenlijk alleen platen die ik goed vind of heb gekocht. De enige plaat tot nu toe die ik het afzeiken waard vond was X&Y van Coldplay.
Maar rate je dan ook niet een hele berg platen die je maar één keer of zelfs niet eens helemaal hebt geluisterd?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hmmm, ik rate gewoon alles waar ik n mening over heb. Dan krijg je t evenwichtigste beeld en dan weet ik wat ik nooit meer wil luisteren en wat dus zonde van mn tijd is (ja mn geheugen laat me af en toe wat in de steek sinds ik in n studentenhuis woon)
Ja hoor. Ik luister behoorlijk geconcentreerd. Als een album de eerste keer niet goed is zal ie dat de tweede keer ook niet zijn. Uiteraard herluister ik regelmatig dingen omdat er ophef over wordt gemaakt of omdat daarop wordt aangedrongen, maar ik heb redelijk goed in mn hoofd zitten wat ik wel of niet wil horen (en voordat er daar onbegrip over ontstaat, dat zijn geen concrete dingen, stijltyperingen of patronen)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar rate je dan ook niet een hele berg platen die je maar één keer of zelfs niet eens helemaal hebt geluisterd?
quote:Rate Your Music, nog voor velen onbekend territorium maar voor menig muziek liefhebber een bron voor ontelbare nieuwe ontdekkingen.
cool, dit had ik laatst voorgesteld in de rymzilla, maar kan ook goed zijn dat sharifi er al mee bezig wasquote:Op maandag 11 januari 2010 19:20 schreef emokid het volgende:
De site is vernieuwd. Lijsten zijn nu gecategoriseerd en je kunt andere members toewijzen om mee te editen. Echt wel toffe toevoegingen.
http://rateyourmusic.com/lists/
Jemig de pemig, 8 ratings die net buiten z'n collectie vallen. Nee, dan zou ik zo iemand inderdaad niet meer serieus nemen, want smaak is natuurlijk iets objectiefs.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:38 schreef Moody het volgende:
Die Arjan op RYM is lachwekkend. Standaard alle Radiohead albums op 0,5 en complete ouvres van andere artiesten op 5*. Dan neem ik zijn 5104 stemmen totaal niet serieus
Wat een schandaal!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:25 schreef emokid het volgende:
Hij heeft toch ook de Godfathers op 0.5? Deel 3 oke, deel 2 kom je misschien mee weg, maar deel 1 echt niet!
quote:Op woensdag 23 december 2009 11:37 schreef Pieter-utd het volgende:
Godfather zit echt vol met coke, brute moorden en geweld. Er komt bijna geen dialoog tussen
quote:Op woensdag 23 december 2009 15:30 schreef Equites het volgende:
[..]
1 van de hardste films die ik idd gezien, de vele bloedvergieten en lijdende mensen werden mij soms teveel en ik moest mijn poging staken. Na 4x pas helemaal uitgekeken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat een schandaal!
Ik denk dat arjan niet zo goed tegen het heftige aspect van de film kan![]()
[..]
[..]
Volgens mij wel, aangezien zijn aantal ratings exact overeenkwam met wat Moody noemde.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:22 schreef Grobbel het volgende:
Wacht even, mis ik iets? Arjan op RYM is toch gewoon ranja?
Johquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:46 schreef OMG het volgende:
[..]
Volgens mij wel, aangezien zijn aantal ratings exact overeenkwam met wat Moody noemde.
Moet hij uiteraard ook zelf weten (duhhquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:58 schreef methodmich het volgende:
Ach, als ranja 0,5 wil geven aan die bands, waarom niet? Is zijn keuze toch? In bepaalde gevallen overigens zelfs nog een zeer terechte ook.
Beetje tegenwicht voor al die hoge waarderingen voor de bliepjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Moet hij uiteraard ook zelf weten (duhh)
Ik vind het niet echt genuanceerd om hele ouvres van artiesten met 0,5 te beoordelen en andere ouvres met 5*. Dat neigt naar blind stemmen om kwantiteit te halen. En ik kies ervoor om dat niet zo serieus te nemen
Trouwens, als je een hekel hebt aan een band kun je jezelf ook de frustratie besparen om de albums te beluisteren. Zo heel veel tijd heb je niet op een dag, en er is nog zoveel te ontdekken.....
http://rateyourmusic.com/(...)se_hardy_in_english/quote:
die is wel mooi, maar ik heb er nu b al 2 albums van Hardy in staan dus ik neem 'm toch maar niet op.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:49 schreef psychedelicate het volgende:
http://rateyourmusic.com/(...)nt_te_dire_adieu_f1/
Bij jou is het gebruik van meerdere instrumenten een grote pré voor een plaatquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:49 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/(...)se_hardy_in_english/
Ik weet niet of EPs ook op je lijst zijn toegestaan;
http://rateyourmusic.com/release/ep/francoise_hardy/dis_lui_non/
http://rateyourmusic.com/(...)nt_te_dire_adieu_f1/
http://rateyourmusic.com/(...)/etonnez_moi_benoit/
En een lijstje waar ik zelf mee bezig ben; 1001 Albums: The 1960s.
Ouwe rakker!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:55 schreef psychedelicate het volgende:
Ja, ik houd wel van goede en gevarieerde instrumentatie, mits het goed gearrangeerd en gespeeld wordt. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom je aan het einde van je zin die vreselijke emoticon gebruikt.
Erg toffe lijst, maar is er een manier waarop ik het kan sorteren van laagst gewaardeerd naar hoogst gewaardeerd? Dat leest een stuk fijner.quote:
Sup.quote:
Dan moet je even op een andere pagina zijn; http://rateyourmusic.com/collection/Guidoble/r0.5-5.0,ss.rquote:Op zondag 17 januari 2010 01:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Erg toffe lijst, maar is er een manier waarop ik het kan sorteren van laagst gewaardeerd naar hoogst gewaardeerd? Dat leest een stuk fijner.
Bedankt, maar dat is dan weer zonder uitleg erbijquote:Op zondag 17 januari 2010 12:09 schreef psychedelicate het volgende:
Dan moet je even op een andere pagina zijn; http://rateyourmusic.com/collection/Guidoble/r0.5-5.0,ss.r
Oeh, dankje.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:46 schreef psychedelicate het volgende:
Okay, laatste link dan maar; http://rateyourmusic.com/collection/Guidoble/reviews,ss.r
Gerangschikt inclusief de uitleg.
Ik bedoel, dat is toch niet leuk meer?quote:-- I'm not sure how many albums I have. 30,000? 50,000? Something around there. Eventually I'll have them all entered into the RYM database, hopefully by 2010.
Oh, nee, hij zegt dat ie alles gekocht heeft. Ook z'n downloads zijn gekocht, vermeld ie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:14 schreef ranja het volgende:
Nou ja, er zitten ook mensen op rym die bv bij een muziekfirma werken, of voor recenties if bevriende artiesten veel albums opgestuurd krijgen. Het hoeft niet zo te zijn dat hij ze allemaal gekocht heeft.
Het kan ook zijn dat hij ook z'n downloads meetelt natuurlijk.
Die Amerikanen hebben vaak toch een andere collectie heb ik t idee.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:28 schreef ranja het volgende:
Hm...
arjan and VALIS666 both own: (156)
Niet veel voor iemand met zoveel albums.
Ratings vergelijken gaat niet op omdat hij het meeste niet gerate heeft (ik heb nog 2x zoveel ratings als hij ondanks dat hij 4 keer zoveel in collectie heeft)
...En dat terwijl jij toch veel meer naar bejaarde muziek luistert dan ranja.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:34 schreef wallofdolls het volgende:
Ik kom op 344, terwijl jij toch ook weer n stuk meer albums dan ik hebt
maar jij u bent dan ook al bijna bejaard
Ja, dat wat we gemeen hebben hebben we ook meteen goed gemeenquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:44 schreef ranja het volgende:
arjan and wallofdolls both own: (86)
arjan and wallofdolls agree Within 1 star: (87)
arjan and wallofdolls disagree: (29)
quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
...En dat terwijl jij toch veel meer naar bejaarde muziek luistert dan ranja.
Leuke charts, verschilt ook nog behoorlijk van de traditionele jaarlijkse albumlijst.quote:
Ik rate ook wel albums en singles die ik niet heb, of niet meer heb.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:52 schreef wallofdolls het volgende:
Maar iemand heeft gesmokkeld. Dat zal ik wel zijn want mn eerste albums heb ik gerate maar niet als collectie aangemerkt
![]()
Daar was ik er ook een van. Heb jarenlang alleen singles gerate waarvan ik ook de b-sides kende, maar uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan. Je kunt natuurlijk niet volhouden dat een klassieke 5.0 single met een waardeloze b-side geen klassieke single meer isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:06 schreef ranja het volgende:
En sommige leden vinden dat je een single niet mag raten als je niet de b-kant en/of alle bonustracks hebt gehoord. Tja.
Ik vind RYM vooral handig als collectie-database.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:06 schreef ranja het volgende:
Niks mis mee, al vind niet iedereen datGelukkig zijn er geen regels en kun je raten wat jij wilt.
Zo zet ik bv niks op 'own' wat ik alleen als mp3 heb. Vinden sommige ook onzin. En sommige leden vinden dat je een single niet mag raten als je niet de b-kant en/of alle bonustracks hebt gehoord. Tja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |