Nou ja, nut... het is vooral leukquote:Op donderdag 10 september 2009 18:09 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ken het wel, maar moet het grote nut ervan nog ontdekken.
Zoiets.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
soort imdb van muziek ?
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.quote:
Het is de humor, en de legendarische rolvervullingen van Peter Sellers. De film zit vol met politieke referenties, ik zou er zeker van zijn dat je het meeste ook doorhebt, dan ga je de film waarderen. Ondanks dit, ben ik ook niet weg van de film hoor, maar ieder zijn smaak.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:24 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.
Wat emokid al zegt, de hele politieke wapenwedloop wordt geridiculiseerd. Pikzwarte humor. Daar moet je van houden. En het helpt wel als je de koude oorlog nog een beetje hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:24 schreef Darkestrah het volgende:
Offtopic dit, maar ik zit even bij je top 100 films te kijken: Wát is er zo geweldig aan Dr. Strangelove? Ik heb hem gezien, en vond er weinig leuks aan.
En wat is dan de meerwaarde t.o.v. Allmusic?quote:Op donderdag 10 september 2009 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, nut... het is vooral leuk![]()
Ik vind het handig om alles wat ik heb daar aan te vinken als 'own' en zo te weten wat ik nog mis van bepaalde artiesten. En het maken van lijsten is wel erg fijn natuurlijk, maar dat is persoonlijk
Overigens is het inderdaad vergelijkbaar met musicmeter behalve dat het internationaal is en je dus allerlei versies van dezelfde platen tegenkomt en ook een band die je net ontdekt kan daar al een volwaardige pagina hebben (waardoor je er achter komt dat dat beginnende bandje dat je dacht ontdekt te hebben al 3 albums in eigen land uitgebracht blijkt te hebben).
Plus, ik ken musicmeter niet uit ervaring maar als het net zo werkt als boekmeter en moviemeter dan is rym een stuk laagdrempeliger om zelf een artiest of release toe te voegen.
Alles. Het lijkt niet eens een beetje op elkaar.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:45 schreef Gilead het volgende:
Wat maakt dit beter dan bijv. Pandora?
RYM heeft veel meer artiesten en albums in de database.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
En wat is dan de meerwaarde t.o.v. Allmusic?
Ik bedoel, wat die RYM'ers allemaal ook mogen zeggen... Allmusic vind ik toch ook een veel objectievere beoordelaar.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eensquote:Op donderdag 10 september 2009 19:49 schreef ranja het volgende:
[..]
RYM heeft veel meer artiesten en albums in de database.
AMG is wat mij betreft te Amerikaans. Ook bij sommige albums hebben ze amerikaanse releasedata staan terwijl die in europa eerder was.
En tja, de mening van de gewone muziekliefhebber zegt mij meer dan die van een allmusic criticus.
Plus dat je veel persoonlijker te werk kunt gaan door allerlei lijsten te maken.
Ook niet van 100 boerenlullen?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind de beoordelingen op Allmusic.com doorgaans veel en veel doordachter dan die van de gemiddelde boerenlul.
Van Allmusic kan ik uitgaan. Van die boerenlul heel dikwijls niet
Ik heb nog maar 3 pagina'squote:Op donderdag 10 september 2009 19:52 schreef ranja het volgende:
[..]
meteen een nieuwe nummer 1 op de fok album lijst
Zeker. Kijk maar eens op allmusic naar Mokequote:Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef wallofdolls het volgende:
Dat RYM meer artiesten in de DB had wist ik trouwens niet. Waarschijnlijk is dat dan wel weer het voordeel van user-generated content
Nee. Nou kijk. Tussen die 100 boerenlullen zitten heel veel mensen die op een bepaalde manier over muziek denken die niet de mijne is. Daar heb ik dus niks aan. Snap je? Dat klinkt heel bot. Maar zo is het ook in mijn omgeving. Er zijn zat mensen in mijn omgeving die muziek luisteren. Maar dr is er maar 1 die net zo intens naar muziek luistert als ik doe. Dat zegt niet dat ie precies dezelfde muziek luistert als ik doe, maar dat zegt wel dat we elkaar kunnen beinvloeden door de manier waarop we naar muziek luisteren en over muziek kunnen praten. Die andere mensen... die zal het allemaal een worst wezen. Ze luisteren wel goede muziek, maar ze zijn niet geinteresseerd in de achtergronden of andere soorten muziek die je op basis van die intensiteit kunt ontdekken. Die doen maar wat, in mijn ogen. Dus feitelijk heb je in grote groepen mensen een grotere kans dat niet iedereen in jouw manier van denken valt en jou zodoende niet snel aan goede muziek helpt. Snap je? En ik zeg ook absoluut niet dat mensen die niet op mijn manier denken een kutmuzieksmaak hebben (zo zal het vast wel weer overkomen).quote:Op donderdag 10 september 2009 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook niet van 100 boerenlullen?Je ziet gewoon per user wat de waardering is en van sommige zul je die belangrijker vinden dan andere
Tussen die honderd mensen zitten ook voldoende idioten die niet weten wat ze doenquote:Op donderdag 10 september 2009 20:22 schreef cafca het volgende:
In tegenstelling tot musicmeter, heb ik mijn collectie op RYM wel redelijk compleet ingevoerd.
En AMG is wat mij betreft inderdaad iets te Amerikaans georienteerd. Bovendien heb je daar een aantal meningen van zgn. "deskundigen", terwijl je, zoals ranja al zegt, bij RYM veel meer meningen.
Ik weet liever de mening over een bepaalde plaat van 100 mensen die de plaat zelf hebben, dan van 10 muziekjournalisten die die plaat verplicht geluisterd hebben om een deskundig oordeel te vellen.
Tuurlijk. Maar tussen die zogenaamd objectieve critici ookquote:Op donderdag 10 september 2009 20:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tussen die honderd mensen zitten ook voldoende idioten die niet weten wat ze doen
Wel als je er geen waarde-oordeel aan verbindt.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:25 schreef ranja het volgende:
Ik snap je wel maar geef je geen gelijk![]()
Volgens mij is het onmogelijk objectief over muziek te zijn 1). Hooguit over productie technieken, teksten, covers of eigen nummers... maar niet over hoe goed het is, of het beter of slechter is dan een vorig album of wat voor sfeer het oproept. Daarin is - voor mij - de cricticus gewoon boerenlul 101 en zijn waarde is net zo belangrijk als die van de eerste 100![]()
Daar heb je een punt. Maar wat mij interesseert is vooral de manier waarop mensen iets vinden van een album. Dát iemand de zelfde waardering geeft als ik zegt niet zo veel.quote:Bovendien, als je meer albums waardeert etc kom je op een bepaald moment misschien steeds dezelfde namen tegen die hetzelfde of juist niet als jij vinden van een album. Het zijn ook niet alleen sterren, je kunt ook een eigen review geven (sommigen doen dat in spaans of russisch, dat schiet niet echt op natuurlijk, maar ok, niet iedereen kan engels).
Precies. en een goede criticus of zo je wilt recensent weet het dusdanig neer te zetten dat ie zónder een waardeoordeel te geven zo veel mogelijk mensen terecht warm kan laten draaien voor een album. Of juist nietquote:Op donderdag 10 september 2009 20:33 schreef ranja het volgende:
Moeilijk doen ja
Nou ja, dat de zangeres begeleid wordt door een spaanse gitaar is wel objectief maar of je daar wat aan hebt? Ja, als je niet van spaanse gitaren houdt weet je dat je dat album kunt laten liggen
Ja goed, dat begrijp ikquote:Op donderdag 10 september 2009 20:46 schreef ranja het volgende:
Plus dat natuurlijk je op rym kunt bijhouden dat je dat album hebt hebt en dat kan op amg niet dacht ik. En het zelf maken van lijsten (top zoveel album, singles, maar ook wat je maar wil... albums met auto's op de voorkant, albums met beatles covers, users die golden earring gerate hebben, alles kan) wordt door veel gebruikers ook als grote pluspunt van rym gezien.
Hier heb je de eerste duizend..quote:Op donderdag 10 september 2009 20:54 schreef wallofdolls het volgende:
Maar even wat anders... waar is de jazz?
In onze lijst bedoelde ikquote:Op donderdag 10 september 2009 20:58 schreef ranja het volgende:
Er staan 3 jazz albums in de top 15 allertijden... hoe bedoel je?
we hebben gewoon 20 dezelfde albumsquote:Op donderdag 10 september 2009 21:16 schreef pfaf het volgende:
Uiteraard. Twee keer zelfs: http://rateyourmusic.com/~indiepoprock
Radioheadhaterquote:Op donderdag 10 september 2009 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]
we hebben gewoon 20 dezelfde albums
jij en ik
waarschijnlijk wel meer maar een van de niet optimale puntjes van rym is dat als ik een lp heb en jij een cd en we hebben die ook bij de verschillende cat. nr's gerate dat dat dan niet als gelijke wordt gezien, tenminste dat was altijd zo en is volgens mij nog niet opgelost
quote:
Ik gok dat jij nooit naar Kashmir gaat luisterenquote:Op donderdag 10 september 2009 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je nou een album dat je niet kent ziet dat ik een halve ster geef kun je wel de gok nemen dat het op radiohead zal lijken en jij het dus goed zal vindenMisschien werkt het wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |