quote:Op zondag 6 september 2009 14:48 schreef Luchtbel het volgende:
En Oxy, ik vind jouw bericht ontzettend lief.
Een beetje gek ook wel hoor want ik ben heel veel dingen die een moeder niet moet zijn hoor!!!!
quote:Op zondag 6 september 2009 15:10 schreef Oxymoron het volgende:
Nouja, geen excuses maken LB.
Ik vind dat gewoon. Klaar. En dan geloof je dat maar.
quote:
haha, wat grappig toch hoe verschillend je daar toch tegenaan kunt kijken.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
Vier dagen per week ontbijten bij een gastouder en dan met een busje naar school gebracht worden klinkt echt wel fijn, vind ik. Rustig, en overzichtelijk.
Ja, dat is zeker zo.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:19 schreef Lois het volgende:
Ik denk dat het heel afhankelijk is van je kind Lily.
heerlijk zo'n kindquote:Op woensdag 9 september 2009 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Gisteren tijdens het eten:
"Mama, papa, vinden jullie het goed als ik op woensdag weer naar de huiswerkklas ga? Want ik vond dat toch wel fijn vorig jaar omdat ik dan dingen kan vragen en zo."
Wij: "Ja natuurlijk mag dat!"
Vooral dat claimen .... als je dan eens echt iets moet zeggen, lukt dat haast niet omdat alle ouders er staanquote:Op donderdag 10 september 2009 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Hier mag je je kind in groep 1 en 2 in de klas brengen. Vanaf groep 3 is het brengen tot het hek... Ik moet zeggen dat me dat in eerste instantie niet zo beviel, ik heb zelf op een school gezeten waarwe tot in de klas gebracht werden. Maar als ik de zooi iedere morgen bekijk in de kleuterklassen en de claim die er op de juf gelegd wordt. Dan denk ik dat het eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht systeem is... Ze staan hier sowieso na school aan het hek om een praatje te maken met de ouders
Isa gaat vandaag voor het eerst naar zwemles, met de BSO. Ik mag haar naderhand bij het zwembad ophalen. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden. Hoop echt dat het haar niet gaat tegenvallen, ze is nu zo enthousiast
Ja. Weet ik. Maar het gaat niet om het geld. Ik wil er gewoon zijn. Apart hequote:Op donderdag 10 september 2009 11:17 schreef poemojn het volgende:
LB, misschien een beetje een late post, maar heb je al eens gekeken of je een reiskostenvergoeding kunt krijgen bij de gemeente voor Jolie? Misschien zou dat je nog helpen? Een Vrije School wordt nog weleens als aparte levensbeschouwing gezien (vooral 'apart') en dan kun je daar recht op hebben.
Ach gossie Joliequote:Op vrijdag 11 september 2009 21:39 schreef Luchtbel het volgende:
Eind van de middag kwamen we nog met de bus langs de school en toen vroeg ze: 'Zullen we dit weekend vast een keer gaan spelen op het nieuwe schoolplein, ik zag leuke klimrekken....'
Voor ons dit jaar nog geen scouting. We hebben helaas geen bever-groep hier. Dus wachten tot ze 7 is en dan mag ze op zaterdag lekker het bos onveilig gaan maken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:55 schreef Fuente het volgende:
Gym is ook leuk zeg Chaca!
Sara is vandaag voor het eerst naar scouting geweest. Ze vond het heel erg leuk
Dat weet ik wel en op zich vind ik het ook geen ramp behalve dan als f. en ik het ook krijgen, want dan moet de zaak dicht, maar het zou voor haar wel een enorme teleurstelling zijn, want ik verwacht niet dat ze woensdag dan al beter is en dan viert ze d'r kinderfeestje. Ze was al een mand terug jarig dus ze heeft zich er al zo lang op verheugd....quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:36 schreef p_iglet het volgende:
chacama, zelfs al zou ze de mexicaanse griep hebben?
so what? Zelfs dat is niet erger dan een flinke verkoudheid voor 99,9% van de mensen.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:51 schreef bixister het volgende:
ehm, just for your information: de griep-uitbraak is reeds wereldwijd in volle gang, en wordt daarom zelfs 'pandemie' genoemd.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:51 schreef bixister het volgende:
ehm, just for your information: de griep-uitbraak is reeds wereldwijd in volle gang, en wordt daarom zelfs 'pandemie' genoemd.
Dan had je maar niet moeten verhuizenquote:Op zondag 13 september 2009 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen!
Da's waarquote:Op zondag 13 september 2009 12:52 schreef easy-going het volgende:
Dan had je maar niet moeten verhuizen
Nee, ze tellen alleen terug. 2+ is dan een 9+ en 3- is een 8- etc. Of niet, Rewimo?quote:Op maandag 14 september 2009 18:51 schreef lady-wrb het volgende:
volgens mij is dat een 10+
10 - had toch 1+ moeten zijn?
Nah, daar let niemand verder op.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef Lishe het volgende:
En zien andere ouders dat groepje niet vertrekken en hem buiten de boot vallen? Ik hoop dat jullie toch een fijne middag hebben en geef hem een extra knuffel van ons allemaal.
zou ik ook hebben gedaan, komt vast goedquote:Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef bixister het volgende:
ik heb de keuze aan Piet overgelaten, en die wil toch wel gaan. nu maar hopen dat 't een beetje gezellig is.
quote:In de auto zei hij; weet je wel hoe pijn dat doet, mama!
Juul, dat heb je dan toch ook gedaanquote:Op donderdag 17 september 2009 18:55 schreef renzell het volgende:
She-Wolf; ik zou persoonlijk toch ook op z'n minst willen weten hoe die mensen heten en waar ze wonen hoor! Beetje vreemd inderdaad.
Saar met schoentjes aan in bed.
Ik moest vandaag toneelles geven op een lagere school (groep 5 en 6), in het kader van de 'brede schoolactiviteiten'. Na schooltijd, zijn die lessen. Maar nu zit ik momenteel nog midden in de aanvraagprocedure van gastouderopvang, dus het is deze eerste weken in Rotterdam een beetje schipperen met opvang. Vandaag bijvoorbeeld, was het me gewoon niet gelukt om iemand te vinden. Dus hup, Julius mee op de fiets naar Ommoord. Een half uur trappen met tegenwind over de dijk. En toen de toneelles in, tussen allemaal kinderen van 8 tot 10 jaar.
En Julius heeft bijna de hele les meegespeeld. Zo leuk!Soms verloor hij zich wat in zijn fantasie en kon de opdrachten niet volgen, omdat hij als een op hol geslagen elfje door de zaal bleef fladderen
, maar hij heeft alles meegedaan. Behalve de laatste opdracht, dat mocht ie niet van mij. De kinderen moesten zelf een scene bedenken, die voorbereiden en vervolgens presenteren. Hij boos!
"Ik wil OOK een scene maken mama!!!"
![]()
Mijn acteurtje.![]()
Ha ha, ja, dat klopt!quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Juul, dat heb je dan toch ook gedaan
Ik wist ergens wel dat het eraan zat te komen. Ik worstel er zelf ook al langer mee. En weet ook van haar dat ze het niet leuk vind dat ik zoveel werk. Maar nu heeft ze het dus echt gezegd, dus is nodig om er iets meer over na te gaan denken. Ik weet zeker dat we er uit gaan komen. De ideale situatie van bij de zaak wonen hebben we helaas niet. Maar aan de andere kant hebben we wel een lekker huis dat heel dicht bij school staat en dat is ook veel waard.quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:49 schreef Rewimo het volgende:
chaca, wat een gepuzzel joh, maar goed dat je mogelijkheden hebt om het wat leuker te maken voor Fleur. Komt vast goed!
Had ik ook.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:26 schreef snoopy het volgende:
Mous, wat spannend zeg, voor het eerst echt op kamp
Ik zou geloof ik ook even moeten slikken.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:11 schreef bixister het volgende:
lijkt me ook hartstikke moeilijk zeg, of je dat duwtje dan juist net wel of net niet moet geven. gelukkig heeft 't goed uitgepakt.
goh, kon ik geschreven hebbenquote:Op woensdag 23 september 2009 10:21 schreef lady-wrb het volgende:
leren fietsen, leren zwemmen, kanoën op scouting, attracties in de efteling, noem maar op.
Dat heeft Isa ook gehad, huilend wakker worden... Het is ook allemaal niet niks, hun wereld wordt steeds groter en dat kan af en toe gewoon heel beangstigend zijn. En als ze er dan doorheen zijn, zo geweldigquote:Op woensdag 23 september 2009 11:15 schreef easy-going het volgende:
Dat "zetje" moeten geven is heel herkenbaar.
Sven kan echt 's nachts huilend wakker worden omdat hij ergens tegen op ziet. Ook dingen die leuk horen te zijn. Uitjes met de BSO, schoolreisje e.d.
En achteraf is het altijd hardstikke leuk geweest.
Tot een jaar geleden had hij het ook met kinderfeestjes, daar heb ik hem niet naar toe "gedwongen" overigens, dan maar niet. Kon hij huilend thuiskomen met een uitnodiging in zijn handen. Maar dat was een paar maanden later "ineens" over.
ja dat hoor ik wel meer, maar proefzwemmen wordt hier gebracht als zijnde test om te testen of de kinderen klaar zijn voor het afzwemmen. er vallen er echt wel een aantal af.quote:Op maandag 28 september 2009 08:36 schreef moussy het volgende:
Je weet dat proefzwemmen al eigenlijk het examen is?
Ohik zat op de site van de oude school te kijken, wat zie ik, bla bla we hebben een nieuw bord aan het hek hangen, foto. Wat zie ik op de foto, mijn kinderen
terwijl ze bij de opvang waren, die zit daar inhet gebouw
Daar verbaas ik mij ook over. Het buitensluiten van een kind. Van een volwassen moeder mag je toch meer verstand en tact verwachten.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:12 schreef snoopy het volgende:
Jemig Lily, misschien voor D fijn omdat het dus niet aan het vriendje ligt. Maar ik vind het best heftig eigenlijk. Juist van een volwassene: alle kindjes behalve één
Dit doet me een beetje denken aan mijn oudste toen hij in groep 3 zat. die is juist met ingewikkelder werkjes, meer uitdaging uit zijn schulp gekropen. Hoe zijn faalangst/perfectionisme toen is omzeild weet ik zo even niet meer, wel dat het daarna stukken beter met hem ging, en het dromen een stuk minder!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:26 schreef bixister het volgende:
nou ja, niet zo lekker gaan is niet helemaal de juiste benaming. op zich gaat 't best redelijk, ze doet ook wel mee met dingen, en ze heeft nu een paar kindjes in de klas waar het mee klikt. echt al een heel stuk beter dan voor de zomervakantie. maar Anna heeft 'gewoon' een enorme gebruiksaanwijzing, kan zich soms erg afsluiten en zich verliezen dan wel vluchten in haar eigen wereldje. soms op het autistische af, dus dat hebben we vorig jaar ook al een keer aangekaart bij een pedagoog. die heeft haar toen geobserveerd en vond dat ze genoeg 'gezond' gedrag liet zien, zij dacht meer aan een geremdheid door angst voor nieuwe dingen dan aan autisme. ze moet wel de ruimte krijgen voor die gevoelens, maar tegelijkertijd heeft ze het ook zeker nodig om op z'n tijd een extra zetje te krijgen om nieuwe dingen te proberen, was toen de conclusie. en daar komt het eigenlijk nog steeds wel zo ongeveer op neer. maar 't is soms lastig te peilen waar en wanneer dat zetje dan op z'n plaats is. ze is ook enorm verstrooid en dromerig, vergeet opdrachten à la minute weer. en dat is nu in groep 1 nog niet zo erg, maar in groep 3 zal ze wel van alles moeten. gelukkig heeft ze nog 2 jaar om daarnaar toe te werken. en ik ben wel benieuwd wat een remedial teacher in zo'n geval kan en gaat doen.
ja, dit was al vóór ze met school begon zelfs, bij het kinderdagverblijf maakten ze zich toen ook al behoorlijk zorgen om haar en vroegen ze zich zeer af of ze zich wel zou kunnen redden in 't schoolse leven met al z'n regels enz. vooral sociaal ook, ze kon zich heel slecht verweren, zelfs voor sommige hele kleine kinderen was ze als de dood. en we begrepen precies wat die leidsters toen bedoelden hoor. al zijn we zelf thuis zo gewend aan haar 'gebruiksaanwijzing' dat we er niet altijd zo bij stil staan, bovendien voelt ze zich thuis ook wel zo veilig dat ze zich daar inderdaad vaak van een heel andere kant laat zien. maar goed, ze heeft denk ik inderdaad ook gewoon tijd nodig om haar draai te vinden, en gelukkig heeft ze die dus ook nog volop. 't zijn inderdaad ook wel erg veel prikkels en regels en taakjes en kinderen etc etc. maar daarnaast heeft ze er soms ook wel wat extra ondersteuning bij nodig, dus ik vind 't wel goed dat daar nu actief op gelet wordt/naar gezocht wordt.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:53 schreef Smikke het volgende:
Bix, had je zelf ook het idee dat er mogelijk problemen waren, dat je al met een pedagoog gesproken hebt?
Ik vind de eerste jaren school best heel heftig voor (prikkel-)gevoelige kinderen. Kan best begrijpen dat ze het nodig hebben om zich soms af te sluiten. Het is zoveel wat op ze afkomt en zijn ze nog maar vier, heh?
Mijn druktemaker laat zich op school ook van een heel andere kant zien. Ook hem vonden ze een dromer (en ik heb het zien gebeuren. Hij gaat de klas binnen en het wordt op slag zo'n trage geest ineens. Terwijl mister Happy enorm bijdehand en aanwezig is, normaliter. Overal, behalve op school dus.)
Andersom kon de juf haar ogen niet geloven toen ze hem thuis aantrof tijdens een huisbezoek, verkleed in superheldpak, zorro-cape, handschoenen en drie hoofddeksels op.
Ik zeg nergens dat niemand zn eigen keuze mag maken, maar nu de lijstjes met namen ook weg zijn weet ik heulemaal niet meer wie wie is allemaal en zo, ik heb niet 24/7 de tijd om alles maar bij te houden.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:20 schreef bixister het volgende:
moet je je maar even verdiepen in iedereen, m(oussy).![]()
![]()
(nah, ik snap goed wat je bedoelt. maar ik begrijp de voorzichtigheid mbt privacy e.d. ook wel heel erg goed. dus ach, laat iedereen z'n eigen keuze hierin maar maken, toch?)
Ik ook nietquote:Op woensdag 30 september 2009 21:49 schreef moussy het volgende:
Ik snap er geen zak meer van met het halve ABC in de posts
Het leest voor geen meter meer in ieder geval.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:49 schreef moussy het volgende:
Ik snap er geen zak meer van met het halve ABC in de posts
quote:Op woensdag 30 september 2009 22:32 schreef easy-going het volgende:
[..]
Het leest voor geen meter meer in ieder geval.
Groetjes E. mama van S. vrouw van L. dochter van J en L zus van S en L tante van P S N D N R C R D en B
misschien van een huismerk? Sara heeft nu van C1000 de 4+ volgens mij, die gaat tot 20 kilo ofzo. Sara weegt nu 16,5 kilo en past er nog prima in (echt ruimte op de plakstrippen over). Ik vind ze redelijk goed, heel af en toe lekt ze eens door, maar dat is zelden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
ik kom ff binnenvallen hoor..
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
ik kom ff binnenvallen hoor..
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
Is goed, dank je welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook niet alle kenmerken van coeliakie hoor, dat is ook niet perse nodig.
ik ga er later op inoke?
Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:10 schreef renzell het volgende:
[..]
Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?
Juul plast(e) ook (heel!) vaak in bed, maar tegenwoordig minder, omdat wij hem voor we zelf naar bed gaan, gewoon (halfslapend) nog een keer laten plassen. Dat scheelt enorm! Nu gebeurt het misschien nog 1 keer per week, en da's dan al veel. Ik zou het er gewoon op wagen. Zeiltje eronder, extra beddengoed klaarleggen en goed laten plassen. Komt vast helemaal goed dan!
Sja, je zult best gelijk hebben debuurvrouw. Maar als ik op dit moment moet kiezen tussen elke nacht zijn bed verschonen, of hem nog een keer laten plassen en dan allemaal kunnen doorslapen, dan kies ik toch voor het laatste. Het zal voor ieder kind ook wel anders zijn denk ik. Volgens mij is het bij ons echt een tijdelijke fase, die meer verband houdt met de verhuizing en de (onbewuste) stress die dat met zich meebrengt, dan met iets anders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.
Wij hadden (hierdoor?) een enorm zindelijkheidsprobleem met een van de jongens. Gelukkig groeien ze er (meestal) overheen en gaat het nu al heel lang goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |