Piet baalde van de week vreselijk van 't feit dat ie nog steeds de koprol niet kon maken. want bij gym hadden ze dat moeten doen en 'IEDEREEN kon het mama, behalve ik!!". hij is nogal groot voor z'n leeftijd, en niet zo lenig, dus dit is echt altijd iets geweest waar hij moeite mee had. hij had er ook helemaal geen vertrouwen meer in dat 't ooit nog zou veranderen, we hadden 't ook al eeuwen niet meer geprobeerd. dus heb ik geprobeerd 'm ervan te overtuigen dat ie dat heus kan leren. en Ik heb 'm beloofd: we gaan er op oefenen, tot je 't kunt!
Gistermiddag heb ik daarom z'n kamer leeggemaakt (nou ja, van het meeste speelgoed ontdaan bedoel ik), de matras van ons bed gesleurd en daar neer gelegd, en zijn we gaan oefenen. (op ons bed had ie 't wel eens geprobeerd, maar 't feit dat je dan van die rand af kan vallen beangstigde hem al teveel om het een eerlijke kans te geven). het ging niet bepaald van harte, maar het feit dat ík 't zelfs kon, gaf 'm toch al een beetje hoop. (hij was ervan overtuigd geraakt dat ie gewoon te groot/zwaar was, maar ja, ik ben toch echt vele malen groter en zwaarder.

). en die grote matras in z'n kamer, dat was natuurlijk al erg leuk op zich. anna en hij hebben er na de koproloefeningen (waar anna al niet eens aan mee wilde doen trouwens) lekker op 'gedisco'd'. zo was er in elk geval een beginnetje. vanmiddag hebben we 't hele gebeuren nog eens herhaald, maar dan in de woonkamer. weer hilariteit natuurlijk over die grote matras beneden. en na heel wat tranen en mislukte pogingen, had ie 't vanmiddag dan toch ineens door.

en BLIJ dat ie was, prachtig.

(en ik ook natuurlijk

).
't was in elk geval een goeie les in 'van proberen kun je leren'.

hopelijk kunnen we dat ook even doortrekken naar zwemles, want hij gelooft er ook maar weinig van dat ie dat ooit onder de knie krijgt...
[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 18-09-2009 23:16:32 ]