abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2009 @ 14:57:54 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73243338
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:26 schreef bixister het volgende:
nou ja, niet zo lekker gaan is niet helemaal de juiste benaming. op zich gaat 't best redelijk, ze doet ook wel mee met dingen, en ze heeft nu een paar kindjes in de klas waar het mee klikt. echt al een heel stuk beter dan voor de zomervakantie. maar Anna heeft 'gewoon' een enorme gebruiksaanwijzing, kan zich soms erg afsluiten en zich verliezen dan wel vluchten in haar eigen wereldje. soms op het autistische af, dus dat hebben we vorig jaar ook al een keer aangekaart bij een pedagoog. die heeft haar toen geobserveerd en vond dat ze genoeg 'gezond' gedrag liet zien, zij dacht meer aan een geremdheid door angst voor nieuwe dingen dan aan autisme. ze moet wel de ruimte krijgen voor die gevoelens, maar tegelijkertijd heeft ze het ook zeker nodig om op z'n tijd een extra zetje te krijgen om nieuwe dingen te proberen, was toen de conclusie. en daar komt het eigenlijk nog steeds wel zo ongeveer op neer. maar 't is soms lastig te peilen waar en wanneer dat zetje dan op z'n plaats is. ze is ook enorm verstrooid en dromerig, vergeet opdrachten à la minute weer. en dat is nu in groep 1 nog niet zo erg, maar in groep 3 zal ze wel van alles moeten. gelukkig heeft ze nog 2 jaar om daarnaar toe te werken. en ik ben wel benieuwd wat een remedial teacher in zo'n geval kan en gaat doen.
Dit doet me een beetje denken aan mijn oudste toen hij in groep 3 zat. die is juist met ingewikkelder werkjes, meer uitdaging uit zijn schulp gekropen. Hoe zijn faalangst/perfectionisme toen is omzeild weet ik zo even niet meer, wel dat het daarna stukken beter met hem ging, en het dromen een stuk minder!
Niet gezegd dat dit voor Anna ook zo is, maar het voelt zo herkenbaar. Sterkte ermee. Het is gewoon altijd niet leuk als je kind niet gezellig met gemiddeld meehobbelt.

En wat ongelofelijk ontactisch Lily! echt heel erg. Mijn hart breekt voor D die het er ook maar mee te schaften heeft. (gedrag en reactie van ouders)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_73244538
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:53 schreef Smikke het volgende:
Bix, had je zelf ook het idee dat er mogelijk problemen waren, dat je al met een pedagoog gesproken hebt?
Ik vind de eerste jaren school best heel heftig voor (prikkel-)gevoelige kinderen. Kan best begrijpen dat ze het nodig hebben om zich soms af te sluiten. Het is zoveel wat op ze afkomt en zijn ze nog maar vier, heh?
Mijn druktemaker laat zich op school ook van een heel andere kant zien. Ook hem vonden ze een dromer (en ik heb het zien gebeuren. Hij gaat de klas binnen en het wordt op slag zo'n trage geest ineens. Terwijl mister Happy enorm bijdehand en aanwezig is, normaliter. Overal, behalve op school dus.)
Andersom kon de juf haar ogen niet geloven toen ze hem thuis aantrof tijdens een huisbezoek, verkleed in superheldpak, zorro-cape, handschoenen en drie hoofddeksels op.
ja, dit was al vóór ze met school begon zelfs, bij het kinderdagverblijf maakten ze zich toen ook al behoorlijk zorgen om haar en vroegen ze zich zeer af of ze zich wel zou kunnen redden in 't schoolse leven met al z'n regels enz. vooral sociaal ook, ze kon zich heel slecht verweren, zelfs voor sommige hele kleine kinderen was ze als de dood. en we begrepen precies wat die leidsters toen bedoelden hoor. al zijn we zelf thuis zo gewend aan haar 'gebruiksaanwijzing' dat we er niet altijd zo bij stil staan, bovendien voelt ze zich thuis ook wel zo veilig dat ze zich daar inderdaad vaak van een heel andere kant laat zien. maar goed, ze heeft denk ik inderdaad ook gewoon tijd nodig om haar draai te vinden, en gelukkig heeft ze die dus ook nog volop. 't zijn inderdaad ook wel erg veel prikkels en regels en taakjes en kinderen etc etc. maar daarnaast heeft ze er soms ook wel wat extra ondersteuning bij nodig, dus ik vind 't wel goed dat daar nu actief op gelet wordt/naar gezocht wordt.
die zorro van je!

buuv, ze is ook zeker niet op haar achterhoofd gevallen, maar ik heb niet de indruk dat 't verveling is die tot dit dromerige gedrag leidt. en faalangst speelt vast ook mee, inderdaad maar 't is ook een globale angst-voor-t-onbekende volgens mij. ach we zien 't allemaal ook wel. maar 't is inderdaad een stuk makkelijker als je kind gewoon soepel meedraait met alles. en lily, 't is ook weer precies wat jij schreef: dat ik vooral hoop dat ze er niet teveel onder lijdt, en dat ze zich tot een beetje gelukkige volwassenen kan ontwikkelen. als een beetje ondersteuning daaraan bij kan dragen: graag!

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 30-09-2009 15:41:00 ]
pi_73244947
op alfabetische volgorde dan maar

Mijn J kan ook zo teruggetrokken zijn als jouw A blijkbaar is. Praten op de psz is wel een item, al geniet ze er erg van (en gaat ze ook pas net een maandje). Ook hier nog vooral het idee dat 't te maken heeft met geremdheid en erg veel controle over zichzelf (kan in vreemde situaties alle gevoelsuitingen dimmen, dus niet alleen praten maar ook woede, angst enz). Verder ontwikkelt ze erg snel, en dat kan daar blijkbaar ook voor zorgen (emotioneel eigen leeftijd maar cognitief verder en dat verschil daartussen moet je dan als jong kind ook maar net kunnen plaatsen). Als je meer wilt weten mag je PM'en.

Wat vervelend dat D als enige niet mee mocht met dat feestje. Jammer ook dat de moeder blijkbaar niet geprobeerd heeft erover te overleggen, als ze 'm zo druk vond was ze misschien wel blij geweest met extra hulp bijvoorbeeld. Wel fijn dat hij zelf zo opgelucht is dat 't niet aan dat jongetje lag!
Als hij al zo'n stempel heeft, ook bij de ouders, is een schoolwisseling misschien nog een idee? Ik weet niet hoe het verder met hem gaat op school?

Hoe is 't eigenlijk met J op haar nieuwe school?

Fijn dat M's spreekbeurt zo goed ging, Sugar!

Mijn M gaat straks voorzwemmen bij een ander zwembad. Ik wil haar liever naar de zaterdag hebben ivm de drukke dagen doordeweeks, ben benieuwd hoe ze daar zou kunnen instromen. Zij hebben makkelijker plek op zaterdag.Op school gaat 't nu heel goed met haar. Eind oktober hebben we portfoliogesprek, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ze zijn sinds kort bezig met de kanjertraining, klassikaal, en dat kon ze thuis allemaal meteen benoemen .
pi_73245175
volgens mij begint die J daar morgen pas. of heb je 't over een andere J? (hihi ik word een beeetje giebelig van al die voorletters). maar tegelijk denk ik dat ik er toch ook maar op overstap. al lijkt 't me dan effectiever dat ik ook een andere nick neem. en dat vind ik niet zo'n leuk idee.

van die ongelijke ontwikkeling op verschillende gebieden heb ik ook inderdaad wel 't een en ander gehoord en gelezen. lastig voor jouw J! ik weet niet zeker of A daar nou ook echt last van heeft. maar 't is de moeite van 't in de gaten houden waard. fijn dat 't met M zo goed gaat op school! kanjertraining doen ze hier ook, leuke cursus is dat. is 't nieuwe zwembad ver weg?
pi_73256192
Wat veel voor een woensdagmiddag zeg! Ga ik ff de stad in met mijn meiden en jullie bespreken zo ongeveer al jullie zorgen enz.

Fuente, heel veel sterkte met alle onderzoeken met S ara.
Bix, spannend met An na. Lijkt me niet makkelijk om dit te horen, maar aan de andere kant ook fijn dat ze het signaleren.

Lily, moeilijk hoor dat ze jouw ventje zo buitensluiten. Lijkt me gewoon rot.

Fleur heeft de knop redelijk omgezet. We gaan volgende week vrijdagavond in elk geval vrij zwemmen. Hier is ht niet elk weekend, maar ze was na afloop positief gestemd.

En vandaag heb ik een zeer stralend meisje naar bed gebracht. Bij de 'grote' mee gymen/turnen. Ze vond het geweldig. En wat is ze dan nog klein. Na de verglijking vandaag gezien te hebben, snap ik ook waarom ze op school aan een lage tafel zit. Ze is gewoon een guppie. Gisteren trouwens naar school geweest en uitleg gehad in groep 3. Veilig leren lezen... wat een toffe manier om te leren lezen. En ik zag schrijfdchrifjes voor linkshandigen.... waarom was dat er in mijn tijd niet.

Kanjertraining is hier ook, maar vanaf 7 jaar. Als ze er dan nog behoefte aan heeft mag/kan Far oplossing initialen er dan ook aan deel gaan nemen. Lijkt me wel erg nuttig.
pi_73256885
We bedoelen wel allebei Jf denk ik Bix
Ik denk dat J nog wel over die onzekerheid heen zal groeien, ze moet even haar plekje vinden nu op de psz. De grootste verschillen zullen nog wel bijtrekken. Hopelijk gaat 't met A ook beter. Een mismatch tussen haar en de klas kun je misschien ookg nog zien als ongelijke ontwikkeling?
Het voorzwemmen ging goed, ze mag in november instromen (als 't huidige zwembadabonnementje is afgelopen) en dan in de groep die klaarstoorm voor het afzwemmen. Dit zwembad is ook hier, maar ietsje verder weg, en staat erg goed bekend. M vond het zelf erg prettig, ook al omdat 't water "zachter aanvoelt" (ze stonk ook niet zo naar chloor dus het zal zoiets zijn misschien). Dat het zwembad niet verstelbaar is scheelt ook al een stuk, ze moest wel doorzwemmen nu en bleek langere afstanden te kunnen zwemmen dan ik verwachtte (normaal is ze een van de langsten van de groep, en kan zij nog staan waar andere kinderen dat niet kunnen, dus dan gaat ze steeds uitrusten).

Fijn dat het beter ging met F vandaag. Is ze zoveel kleiner dan de andere kinderen?
Hier is de kanjertraining dus niet alleen voor kinderen met problemen, maar voor iedereen. En ook al vanaf de kleuterklassen dus.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:33:59 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73257013
Poemojn, ik weet nu even echt niet meer hoe jouw J heet.
Gespiekt in het peutertopic. Fjieuw. Hoe kon ik dat nou vergeten?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73257159
Poemjon, Far is niet zo zeer kleiner, maar ze is wel pas 6 en dat maakt denk ik het verschil. Ze is nu ca. 116cm en of dat groot of klein is weet ik eigenlijk niet....
pi_73257491
M is in juni 5 geworden en 118 cm.

Geeft niet Sugar, J hoort hier ook helemaal niet.
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 21:49:21 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_73257593
Ik snap er geen zak meer van met het halve ABC in de posts
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_73258709
moet je je maar even verdiepen in iedereen, m(oussy).

(nah, ik snap goed wat je bedoelt. maar ik begrijp de voorzichtigheid mbt privacy e.d. ook wel heel erg goed. dus ach, laat iedereen z'n eigen keuze hierin maar maken, toch?)
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 22:21:53 #262
7074 moussy
kuttekop
pi_73258758
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:20 schreef bixister het volgende:
moet je je maar even verdiepen in iedereen, m(oussy).

(nah, ik snap goed wat je bedoelt. maar ik begrijp de voorzichtigheid mbt privacy e.d. ook wel heel erg goed. dus ach, laat iedereen z'n eigen keuze hierin maar maken, toch?)
Ik zeg nergens dat niemand zn eigen keuze mag maken, maar nu de lijstjes met namen ook weg zijn weet ik heulemaal niet meer wie wie is allemaal en zo, ik heb niet 24/7 de tijd om alles maar bij te houden.

Groetjes M.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 september 2009 @ 22:29:41 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73259037
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:49 schreef moussy het volgende:
Ik ook niet Pieker me suf over welke J. ze het nu hebben...

Anyway, Isa verheugde zich vanavond alweer op het zwemmen En ik geloof dat het aan de kleine kant zijn in de familie zit Chaca geloof niet dat Isa de 1.10m haalt. Al heeft ze volgens mij wel een flinke groeistuip gehad de afgelopen weken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73259125
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:49 schreef moussy het volgende:
Het leest voor geen meter meer in ieder geval.

Groetjes E. mama van S. vrouw van L. dochter van J en L zus van S en L tante van P S N D N R C R D en B
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 30 september 2009 @ 22:33:21 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73259168
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:32 schreef easy-going het volgende:

[..]

Het leest voor geen meter meer in ieder geval.

Groetjes E. mama van S. vrouw van L. dochter van J en L zus van S en L tante van P S N D N R C R D en B
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 30 september 2009 @ 22:44:00 #266
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73259605
Ahum, ik ben weer een beetje traag geloof ik... Wat is dat voor een vaag gedoe, dat iedereen z'n kids ineens bij de voorletter noemt? Een soort nieuwe Fok! regel in het kader van de privacy die ik voor de verandering weer eens compleet gemist heb... , of gewoon een nieuwe hype?
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 22:49:20 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_73259835
moet je even in het feedbacktopic kijken, daar is de ellende begonnen.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:51:44 #268
105888 renzell
pi_73259987
renz, nieuwe hype, maar wel een die al een lange aanloop kent. komt gewoon voort uit voortschrijdend besef dat 't voor de kinderen in kwestie misschien niet zo leuk is dat alles wat we over ze schrijven zo makkelijk terug te vinden is. zeker nu ze wat groter worden, kunnen dingen sneller gevoelig liggen. dus, kom je jouw J ook even toevoegen om de verwarring compleet te maken?
  woensdag 30 september 2009 @ 22:53:58 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73259995
Ik mag niks zeggen, zie ondertekening, maarreh... zullen we die discussie voor het FB topic bewaren en niet in alle individuele topics dunnetjes over doen?

BE
pi_73260035
OK. maar ik vind 't wel een punt dat voor deze leeftijdsgroep veel sterker speelt dan bij babietjes.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:57:26 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73260106
Het was niet per se tegen jou bedoeld hoor Bix jouw post stond er nog niet toen ik de mijne tikte.
En ja, ik ben het wel met je eens.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind het echt vervelend vind om terug te lezen dat het spruw had doen ht 5 weken oud was. Dat is wellicht anders als het gaat om kleine (of grote) onzekerheiden mbt schoolgaan of noemeenswat problemen hebben met zindelijkheid etc.
  woensdag 30 september 2009 @ 23:01:34 #273
105888 renzell
pi_73260248
Ik zal er hier niet over verder vragen hoor, ik lees dat betreffende topic nog wel een keer door. Alleen een beetje onhandig dat ik nu geen idee heb wie ik nu allemaal wel en niet meer bij de naam mag noemen.

Ontopic;
Julius lust plotseling appel. Voor de fruit verafschuwende kleuter(moeder)s is er dus nog hoop!

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 30-09-2009 23:16:37 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 oktober 2009 @ 08:22:48 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73264891
Goed zo Julius En ik moet af en toe ook heel erg nadenken hoe A, B en C nu ook weer heten

Christan heeft als een blok geslapen vannacht Hij was vanmorgen alweer aardig bijgetrokken. Ze hebben het heel erg leuk gehad op kamp. Ze zijn naar Xanten geweest, naar de Romeinse opgravingen daar, hij heeft een toga gemaakt en een muziekinstrument (ijzerdraad met kroonkurken eraan en maar rammelen), ze hebben een nachtwandeling gemaakt (nou ja nacht, volgens juf lagen ze zowaar om 22 uur allemaal in bed ), een speurtocht gedaan, en van zijn zakgeld heeft hij een kroontjespen en inkt gekocht (geen slechte keus, ik zag ook kinderen met houten zwaarden "die kostten wel 7,50 mama, belachelijk hè?" ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:38:47 #275
105888 renzell
pi_73271246
Oh, dat klinkt echt leuk Rewimo!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:03:25 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73271957
Dat klinkt als een hele leuke kanpweek (dagen). En wat een verstandige, maar ook leuke keuze om voor de kroontjespen te kiezen. Ben benieuwd of ie er ook een beetje mee kan schrijven.

@Sjeen. Dat kleine zal inderdaad ook wel in de genen zitten. Voor Fleur maakt het in elk geval niets uit. Die springt en rent net zo goed als de rest en vermaakt zich prima.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 oktober 2009 @ 15:56:48 #277
13151 crew  Rewimo
pi_73277303
LB, is ze al thuis? Hoe is het gegaan? En heb je nu wat meer rust en ruimte in je schema?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:02:31 #278
13151 crew  Rewimo
pi_73310765
Het heeft even geduurd en veel van mama's geduld gevergd maar Christan kan eindelijk veters strikken
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:18:37 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73311222
voor Christan. En voor mama
pi_73327940
Goed zo Christan

Sara's bloeduitslagen kwamen gisteren terug. Alles goed, in haar bloed geen glutenallergie gevonden en haar hb was goed op peil. B. heeft afgesproken met de HA dat we ht nog eens 3 weken aankijken, en anders toch een verwijzing krijgen.
Verder hadden we donderdag 10-minuten gesprek op school, ze doet het verder super gelukkig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:57:54 #281
13151 crew  Rewimo
pi_73328011
't Is eigenlijk wel gek dat de uitslagen goed zijn maar dat ze toch pijn blijft houden, Fuente Natuurlijk aan de ene kant wel een geruststelling, maar wat is het dan?

Fijn dat het op school goed gaat
pi_73328145
Het kan nog steeds een glutenallergie zijn. Om dat zeker te weten moeten ze een darmbiopsie doen, maar daar zitten wij (en de ha) niet direct op te wachten.
Het kan ook een vorm van stress zijn, hoewel ik zelf abosluut niet het idee heb dat ze daar last van heeft, Ja, ze gaat naar school en heeft een klein zusje erbij, maar ze staat daar zelf heel relaxed in. En ze heeft hier al langer (af en aan) last van dan dat Merel er is zeg maar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73328209
ik kom ff binnenvallen hoor..
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:51:09 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73328510
Fuente, heeft ze zoveel klachten die passen bij een coeliakie dan?
( wat je eventueel zou kunnen doen is haar een maandje of 2-3 GV eten geven, en dan ook echt GV, meestal heeft ze in die periode wel last toch? dan zou je imho al verschil moeten zien als in de klachten dan niet terug keren. En dan langzaam aan weeer gluten gaan terug geven, want als een gezond lichaam zonder glutenintolelrantie glutenvrij gaat krijgt het na langere periode geen gluten ook " last" van gluten, het lichaam moet er dan weer aan wennen. Bij te snel kan het dan juist lijken of er klachten zijn, die er eigenlijk niet zijn )
pi_73328740
Klopt evenstar, daar hebben we ook aan zitten denken. We twijfelen of we dat gaan proberen of niet.
Ze heeft volgens de HA bepaalde kenmerken van coeliakie (slecht eten, veel buikpijn, vreemde ontslasting (en vreemd patroon, ze kan soms 2 dagen niet poepen en dan 5 keer op een dag, dan weer 3, dan weer niet etc). Ze komt niet aan (maar groeit wel in de lengte) vermoeidheid, eczeem etc. Maar het punt is dat het ook op andere dingen kan wijzen, en ze heeft niet alle kenmerken van coeliakie.
Sara
Merel
Ukje
pi_73328788
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
misschien van een huismerk? Sara heeft nu van C1000 de 4+ volgens mij, die gaat tot 20 kilo ofzo. Sara weegt nu 16,5 kilo en past er nog prima in (echt ruimte op de plakstrippen over). Ik vind ze redelijk goed, heel af en toe lekt ze eens door, maar dat is zelden.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:10:58 #287
105888 renzell
pi_73328806
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?
Juul plast(e) ook (heel!) vaak in bed, maar tegenwoordig minder, omdat wij hem voor we zelf naar bed gaan, gewoon (halfslapend) nog een keer laten plassen. Dat scheelt enorm! Nu gebeurt het misschien nog 1 keer per week, en da's dan al veel. Ik zou het er gewoon op wagen. Zeiltje eronder, extra beddengoed klaarleggen en goed laten plassen. Komt vast helemaal goed dan!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:12:38 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73328834
Hier ook niet alle kenmerken van coeliakie hoor, dat is ook niet perse nodig.
ik ga er later op in oke?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:13:35 #289
105888 renzell
pi_73328852
En vervelend Fuente, dat het aldoor maar niet duidelijk is, wat er nu aan de hand is met Saar!

Wel fijn dat ze het goed doet op school! Is ze al helemaal gewend daar?
pi_73328868
Hoe oud was Juul toen Renzell? Ik vind Sara er op de een of andere manier nog wat te jong voor. Misschien ook omdat ze overdag nog regelmatig in d'r broek plast.
Sara
Merel
Ukje
pi_73328873
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook niet alle kenmerken van coeliakie hoor, dat is ook niet perse nodig.
ik ga er later op in oke?
Is goed, dank je wel
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:17:36 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73328923
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:10 schreef renzell het volgende:

[..]

Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?
Juul plast(e) ook (heel!) vaak in bed, maar tegenwoordig minder, omdat wij hem voor we zelf naar bed gaan, gewoon (halfslapend) nog een keer laten plassen. Dat scheelt enorm! Nu gebeurt het misschien nog 1 keer per week, en da's dan al veel. Ik zou het er gewoon op wagen. Zeiltje eronder, extra beddengoed klaarleggen en goed laten plassen. Komt vast helemaal goed dan!
Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.
Wij hadden (hierdoor?) een enorm zindelijkheidsprobleem met een van de jongens. Gelukkig groeien ze er (meestal) overheen en gaat het nu al heel lang goed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:18:05 #293
105888 renzell
pi_73328932
Juul was net 4 geworden. Zelfde als Saar dus nu (maar dat zegt natuurlijk niets in principe). Op onze reis naar midden Amerika hebben we hem 's nachts steeds een luier aangedaan, maar vrij snel daarna zijn we ermee gestopt. Ik dacht; ik probeer het gewoon. In het begin ging dat vrij goed (af en toe een ongelukje, maar meestal was ie droog). Na onze verhuizing echter, plaste Juul plots weer (elke nacht!) in bed. Nu laten we hem 's avonds laat dus steeds nog een keer plassen en dat helpt echt!
pi_73328954
Ok. We hebben net een nieuw pak luiers gekocht, dus ik denk dat ik halverwege maar eens ga oefenen dan. Ach, als het niet wil, kunnen we altijd nog weer een tijdje een luier omdoen.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:22:28 #295
105888 renzell
pi_73328999
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:17 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.
Wij hadden (hierdoor?) een enorm zindelijkheidsprobleem met een van de jongens. Gelukkig groeien ze er (meestal) overheen en gaat het nu al heel lang goed.
Sja, je zult best gelijk hebben debuurvrouw. Maar als ik op dit moment moet kiezen tussen elke nacht zijn bed verschonen, of hem nog een keer laten plassen en dan allemaal kunnen doorslapen, dan kies ik toch voor het laatste. Het zal voor ieder kind ook wel anders zijn denk ik. Volgens mij is het bij ons echt een tijdelijke fase, die meer verband houdt met de verhuizing en de (onbewuste) stress die dat met zich meebrengt, dan met iets anders.
pi_73329012
Amber plast al voor ze gaat slapen maar als ze 's ochtends wakker wordt is haar luier voller dan vol. Sowieso zijn we nu naar haar verjaardag aan het toeleven en daarbij dat ze als ze 4 is geen fup meer krijgt. Denk dat als we dan ook zindelijkheidstraining erbij doen het TE veel wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:31:42 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73329191
bij ons was het 's nachts nog een keertje extra laten plassen toch ook een tijdlang een heel goede tussenoplossing voor onze "W". bij de jongste ging 't in een klap goed voor hele nachten (maar dat is nog niet zo heel lang gelee), 's nachts wakker maken was bij haar echt geen succes. daar werd ze alleen maar héél boos van.
in de haak.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:35:50 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73329275
onze 'Cato' heeft trouwens gistermiddag voor 't eerst bij een vriendinnetje van school gespeeld. eerder durfde ze dat niet. en 't ging hartstikke goed!
in de haak.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:38:42 #299
105888 renzell
pi_73329334
Oh, wat fijn! Was het haar eigen initiatief?
pi_73329456
Wat goed zeg Trui

Vicky, zo ging dat hier ook. Na haar 4e verjaardag moest haar speen weg van ons. Hadden we haar ook goed op voorbereid Het is trouwens super gegaan! Ze ging meteen goed slapen zonder speen (het enige wat ze nu doet is als we haar ondergedekt hebben snel haar bed uit sneaken en lekker in ons bed gaan slapen, maar we leggen haar 's avonds gewoon terug als we zelf gaan slapen en dat gaat goed ).
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')