abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 10:21:05 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_73031219
yepz

leren fietsen, leren zwemmen, kanoën op scouting, attracties in de efteling, noem maar op.
ik heb m gedwongen om te leren fietsen, zwemmen was op school verplicht, in de kano heb ik m gewoon neergezet en in de efteling nam ik m gewoon mee al zat hij te huilen in de bobbaan enzo. (na een rondje deed hij er nog 5 hoor, dus het kwam echt goed) en ook de waterglijbaan in het zwembad heb ik m opgeduwd met als resultaat dat ik dr na een paar keer wel klaar mee was en hij de rest van de middag glijbaan op en af ging

geen idee wat het is, dat overal tegenop zien

wat ik overigens echt niet voor elkaar krijg is het eten van fruit. hij eet banaan en daarmee houdt het echt op.
aardbeien heb ik geprobeerd (met suiker en ook met slagroom) druiven zonder pit, mandarijn, meloen nou ja alles wat hier op de fruitschaal verschijnt, maar hij gaat echt kokhalzen en de tranen staan in zijn ogen.
en druivensap, ananassap enzo lust hij wel graag. ik pers nu elke dag twee sinaasappels voor hem uit. dan heb ik toch het idee dat ik m twee stuks fruit geef.
maar ik vind het wel jammer.
pi_73032334
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:21 schreef lady-wrb het volgende:

leren fietsen, leren zwemmen, kanoën op scouting, attracties in de efteling, noem maar op.
goh, kon ik geschreven hebben

Leren fietsen; praat me er niet van
leren zwemmen; iedere week huilend in de auto er naartoe
attracties in de efteling;
Voordat we gaan grote verhalen waar hij allemaal in gaat. Daar aangekomen smachtend ernaar kijken, en weer kijken, misschien nog even de rij in...maar dan weer terugkomen.

gekke jongens

Eten doet hij verder prima trouwens. Hij lust alles (in tegenstelling tot jongste die van de lucht en liefde leeft)
Ik zou me er maar niet te druk over maken. Het heeft zo weinig zin. Ze worden echt wel groot hoor.
pi_73032810
Dat "zetje" moeten geven is heel herkenbaar.
Sven kan echt 's nachts huilend wakker worden omdat hij ergens tegen op ziet. Ook dingen die leuk horen te zijn. Uitjes met de BSO, schoolreisje e.d.
En achteraf is het altijd hardstikke leuk geweest.

Tot een jaar geleden had hij het ook met kinderfeestjes, daar heb ik hem niet naar toe "gedwongen" overigens, dan maar niet. Kon hij huilend thuiskomen met een uitnodiging in zijn handen. Maar dat was een paar maanden later "ineens" over.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_73041714
Oh, dat lijkt me best moeilijk. De juiste zet op de juiste plaats geven.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:41:16 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_73049529
soms is hier een klein zetje nodig, maar ik vind dat evengoed nog wel eens lastig om te doen, vooral om te bepalen of de zet nou nodig is of niet.

Nav dit topic Groep 6, hoeveel huiswerk? keek ik even hoe de oude school van mijn DNA er uit kwam bij de schoolinspectie en hoe de school waar ze nu op zitten er voor stond. Oude school een - en school van nu een + fijn gevoel geeft dat!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 september 2009 @ 20:59:19 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73050178
Goede keuze geweest, mous
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 09:36:12 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73061426
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:15 schreef easy-going het volgende:
Dat "zetje" moeten geven is heel herkenbaar.
Sven kan echt 's nachts huilend wakker worden omdat hij ergens tegen op ziet. Ook dingen die leuk horen te zijn. Uitjes met de BSO, schoolreisje e.d.
En achteraf is het altijd hardstikke leuk geweest.

Tot een jaar geleden had hij het ook met kinderfeestjes, daar heb ik hem niet naar toe "gedwongen" overigens, dan maar niet. Kon hij huilend thuiskomen met een uitnodiging in zijn handen. Maar dat was een paar maanden later "ineens" over.
Dat heeft Isa ook gehad, huilend wakker worden... Het is ook allemaal niet niks, hun wereld wordt steeds groter en dat kan af en toe gewoon heel beangstigend zijn. En als ze er dan doorheen zijn, zo geweldig Maar net even dat zetje om erdoorheen te komen...

Wat fruit betreft, ik zou er me niet teveel zorgen om maken. Vruchtensap is een goede tweede, zeker als er echt geen fruit ingaat

Heel leuk vanmorgen hier, een meisje dat zich de hele dag verheugt op zwemles
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73068651
Moussy, wat fijn

Sara is (weer) ziek. Ze heeft koorts en moet spugen, echt zielig. Geen school vandaag dus. Ze ligt nu lekker op de bank te slapen.
En ze heeft gisteren na schooltijd bij een klasgenootje gespeeld. Dat dat echt nu al begint! Ze vond het erg leuk, maar ik vond het zelf wel spannend.

Sjeen, wat leuk, zwemles
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:10:58 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73099500
Beterschap met Saar.

Goede keus geweest Moussy!

Lekker zwemmen Isa. Wat lekker dat ze het leuk vind!

Fleur heeft gisteren het voordeel van schrijven ervaren. Ze had d'r dagboek gevonden op d'r kamer (gekregen bij d'r doop van d'r peetouders). En terwijl ik Maud op bed aan het leggen was, stond zijn driftig aan d'r bureautje te schrijven metal note: kind heeft een stoel nodig. In het dagboek stond:
Maf (het was een maffe dag geweest, omdat ik ze niet op school had gebracht)
Koonijn mis ik (ze had een knuffelkonijn gekocht en die was ze vergeten)
Mama mis ik (ze had mij gemist 's ochtends omdat wij snel weg moesten ivm een vergadering)
Mis vis (ze had nog naar de winkel willen komen om de vissen te voeren)
Dag leuk (ze had ondanks alles wel een leuke dag gehad en het cijfer 8 geleerd te schrijven).

Ik ben zoooo blij dat ze nu d'r gedachten kan schrijven, want ze verwoorden lukt nog niet altijd. Nu kan ze het aan de hand van d'r dagboek vertellen en dan kunnen we erover kletsen. En later... tja, dan zal dat dagboek vast niet meer togankelijk zijn voor mij
pi_73103974
Myrthe heeft ook een dagboek Ik vind dat zo leuk, heb zelf ook een stapel nog van vroeger.
Wat een lief overzichtelijk stukje van Fleur
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:47:49 #211
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73106726
Beterschap met Saar Fuente! Gaat het al weer iets beter met haar?

En wat lief zeg, dat dagboek van Fleur!

Ik herken de angsten waar jullie over schrijven ook heel erg trouwens. Even als het feit dat ze ook zomaar, als sneeuw voor de zon, opgelost kunnen zijn. Wat ik een fijne gedachte vind! En dan vooral die stoere mannen ja. Oh zo'n grote mond, maar als het puntje bij paaltje komt huilend afdruipen uit de rij van monsieur Kannibal.

Deze man hier die blijft mij verbazen trouwens. Alsof hij begrijpt dat het er nu op aan komt en er geen andere optie is dan gewoon maar het beste uit de situatie te halen. En dat doet ie, zomaar. Alsof het niets is. Afgelopen week: 1 dag nieuwe gastouder, 2 dagen nieuwe BSO. En tussen alle bedrijven door eerst nog bij allebei kennismaken. Ik vind het nogal wat, zo na die nieuwe stad en die nieuwe school, die er ook al binnen een week doorheen gedrukt werden.
En hij heeft zich er niet alleen doorheen geslagen, nee, hij genoot!

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 25-09-2009 19:40:56 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:31:58 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73108048
Renzell wat heerliijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 september 2009 @ 19:16:35 #213
13151 crew  Rewimo
pi_73156293
Fuente, hoe is het met Saartje?

Alle tassen zijn gepakt, morgen gaat Christan op kamp Spannend, en leuk natuurlijk. Morgen uitzwaaien, omdat ik toch thuis zit, kan ik ook mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 27 september 2009 @ 20:28:20 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73158754
Da's dan wel lekker Rewimo. Heeft ie er zin in? Of is het 'te spannend'?

Fleur houdt het schrijven vol. En ze heeft er ook echt zin in. Zo af en toe help ik nog om het duidelijk te maken, maar jeetje wat vind ze het fijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 september 2009 @ 22:31:08 #215
13151 crew  Rewimo
pi_73166023
Hij vindt het heel erg leuk, chaca

Wat leuk dat Fleur zo enthousiast is over het schrijven!
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 08:34:50 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_73172181
komende zaterdag mag luca proefzwemmen voor C en als dat goed gaat de zaterdag erop afzwemmen!

gaat christan op kamp van school? in een tent enzo?
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 08:36:34 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_73172199
Je weet dat proefzwemmen al eigenlijk het examen is?

Oh ik zat op de site van de oude school te kijken, wat zie ik, bla bla we hebben een nieuw bord aan het hek hangen, foto. Wat zie ik op de foto, mijn kinderen terwijl ze bij de opvang waren, die zit daar inhet gebouw
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 08:52:33 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_73172365
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:36 schreef moussy het volgende:
Je weet dat proefzwemmen al eigenlijk het examen is?

Oh ik zat op de site van de oude school te kijken, wat zie ik, bla bla we hebben een nieuw bord aan het hek hangen, foto. Wat zie ik op de foto, mijn kinderen terwijl ze bij de opvang waren, die zit daar inhet gebouw
ja dat hoor ik wel meer, maar proefzwemmen wordt hier gebracht als zijnde test om te testen of de kinderen klaar zijn voor het afzwemmen. er vallen er echt wel een aantal af.
en bij het proefzwemmen mag niet gekeken worden.
ik neem lekker mijn breiwerk mee aankomende zaterdag.
we hebben er zin in ik verheug me erop om niet meer 2 keer in de week in alle vroegte naar dat zwembad te moeten en luca verheugt zich op 3 kwartier langer in bed kunnen liggen (en het stoer zijn omdat hij 3 zwemdiploma's heeft natuurlijk )

precies een jaar geleden had hij nog bandjes en kurken om
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 september 2009 @ 09:05:55 #219
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73172541
wat goed van Luca in een jaar tijd 3 diploma's
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 september 2009 @ 10:00:57 #220
13151 crew  Rewimo
pi_73173513
als ze het proefzwemmen halen is het afzwemmen alleen nog een formaliteit goed hoor, van luca, 3 diploma's!

christan uitgezwaaid, ze zitten niet in een tent maar in een soort jeugdherbergachtig iets, in het bos woensdag komen ze weer terug. ze gaan naar xanten, naar de romeinse opgravingen daar. ze gaan een tuniek maken (hij moest een wit laken mee - hadden we niet natuurlijk, wie heeft er nog lakens tegenwoordig ), ze gaan een avondwandeling maken en ze gaan zelf iets "opgraven", heel spannend dus allemaal
  maandag 28 september 2009 @ 11:09:13 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73174952
Klinkt leuk zeg Rewimo!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 september 2009 @ 11:11:11 #222
13151 crew  Rewimo
pi_73174996
ja, vind ik ook, hoop dat hij het ook leuk vindt maar dat zal wel. hij wilde al een asterixalbum meenemen "want dat gaat toch ook over de romeinen, mama?"
  maandag 28 september 2009 @ 13:30:03 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73178347
Goed van Luca dat ie al zover is met zwemmen.

En Christan op zijn Romeins. Lijkt me een leuke 'kampeer'trip.
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:42:53 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73203127
Hihi, mijn verlegen dochter heeft haar vinger opgestoken toen de juf vroeg wie als eerste een soort iniminispreekbeurt wilde doen in de klas. Dan mag je vertellen over een hobby en daarvan spulletjes meenemen. (Soort 'Achterwerk in de kast', vind ik ) Ik denk dat het aspect 'spulletjes meenemen' de doorslag gaf, want ze wil nu over haar hobby 'Babyborn' vertellen.
Vanmiddag gaat de hele reutemeteut mee en mag ze haar verhaaltje houden. En oh, wat vind ik het jammer dat ik er niet bij mag zijn stiekem!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:46:53 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73203187
Haha, ik moet er hardop om lachen Suug! Haar hobby!
Maar knap van je verlegen dochter, een minispreekbeurt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 09:46:56 #226
13151 crew  Rewimo
pi_73203189
ah, wat stoer van haar, sugar dan zou je echt wel om een hoekje willen kijken he?
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:55:14 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73203343

En ze wilde kleren aan die goed bij haar Babyborn zouden passen: "roze dus, mama!"
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 10:03:15 #228
13151 crew  Rewimo
pi_73203473
ik zou ook stiekem wel even bij christan willen kijken nu hoor, ben zó benieuwd wat ze allemaal doen en of ze genieten!
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:54:35 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73207635
Hoe is het gegaan sugar?
Ja, om en hoekje willen kijken. Zo af en toe lijkt me dat echt zo geweldig.

Hier nog steeds zwemstrijd. Man wat ziet ze er toch elke keer weer tegenop. Maar, goed heb al een soort beloningssysteem verzonnen. In elk geval zorgen dat ze d'r A haalt, daarna mag ze stoppen. En het is niet dat ze het niet kan, maar ze vind er gewoon helemaal niets aan.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:15:59 #230
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73208151
Rottig lijkt me dat, Chacama. Want het moet uiteindelijk wel natuurlijk.

Ze heeft het nu, haar minispreekbeurt. En ze is met goede moed en bepakt en bezakt vertrokken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sugar op 30-09-2009 09:36:09 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:22 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73208540
Klopt. Ze moet d'r A hebben. Dat is ook wat ze weet. Ik ga ze nu laten sparen voor een dagje vrij zwemmen. Want dat vind ze dus wel helemaal tof. Wrs. naar de Tongelreep. Denk dat het dan voldoende motivatie is om in elk geval door te zetten.

Spannen hoor.... zo'n mini-spreekbeurt. Ben erg benieuwd hoe ze het zelf vond.
pi_73213157
Sugar, wat spannend van de spreekbeurt!

Hier gaat het nog steeds niet lekker met Sara.Ze blijft bleek, veel klagen over buikpijn, eet slecht etc. Haar urnie is nog weer getest en weer negatief. Morgen hebben we weer een consult bij de huisarts en zoals het er nu uitziet krijgen we dan een verwijzing naar de kinderarts.
Ik maak me langzaamaan toch wel echt zorgen, het is helemaal niet 'Sara' om zoveel te klagen als ze pijn heeft, dus ben er ook van overtuigd dat ze echt last ervan heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 16:27:00 #233
13151 crew  Rewimo
pi_73213809
Wat naar fuente, dat je nog steeds niet weet wat haar mankeert

chaca, een zwemdiploma is nu eenmaal belangrijk, jammer dat ze zwemles niet leuk vindt.

Sugar, hoe is het gegaan met de spreekbeurt?
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:31:39 #234
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73213968
Fuente, wat naar, dat zou me ook echt zorgen baren, ja. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er met 'r aan de hand is. Hopelijk knapt ze dan snel weer op.

Volgens M. zelf is het goed gegaan. De juf stak haar duim op net (er was even niet de tijd haar direct te vragen hoe het ging) en de vriendinnetjes die nu hier spelen zeggen dat ze het goed gedaan had. Ik hoop het nog van de juf te horen.
pi_73215936
bij ons zwembad kunnen kinderen op zaterdag- en zondagochtend gratis zwemmen als ze daar zwemles volgen. ouders moeten dan wel betalen. Misschien helpt het haar als je zo samen gaat oefenen, Chacama?
pi_73229507
hier is dat ook zo inderdaad poemojn. alleen op zaterdagmiddag dan, maar verder volgens 'tzelfde principe.

Sugar, wat superstoer van M.!!! heeft ze er zelf nog wat over verteld na afloop?

Fuente, he bah, wat rot dat Sara zo blijft kwakkelen. ik hoop op snelle duidelijkheid en vooral beterschap!

vanavond 10-minuten gesprek gehad over A(nna). (ik krijg alleen voorletter nog niet uit m'n toetsenbord.. ). het gaat op zich stukken beter dan voor de zomervakantie op school, maar ze blijft toch wel opvallen door haar wat teruggetrokken en dromerige gedrag. ze is soms zo onbereikbaar dat de juffen er een 'hulpvraag' voor bij de remedial teacher willen neerleggen. op zich natuurlijk fijn dat ze eventuele problemen niet over 't hoofd zien, maar aan de andere kant toch echt rot om te horen dat 't kennelijk toch nog steeds niet echt soepel loopt in de klas. maar goed, 't was wel heel prettig om er even goed met de juf over te praten.

P(iet) mocht vandaag nog even in de herkansing voor de gehoortest bij de schoolarts en is met vlag en wimpel geslaagd.
  woensdag 30 september 2009 @ 07:02:32 #237
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73231955
Bix, dat lijkt me ook echt niet zo fijn om te horen. Zo jammer voor haar als het niet fijn voelt. Of gaat ze wel met plezier naar school? Krijg je van A zelf ook de indruk dat het niet zo soepel loopt?
Goed dat ze haar even extra in de gaten houden, dat wel.

En jeuj voor je opperbest horende zoon.
pi_73232824
Fuente, wat vervelend zeg Hopelijk kan de kinderarts wat voor jullie betekenen.

Sugar, wat stoer van Maria! Grappig dat ze daar al zo vroeg mee beginnen.

Bix, jammer dat het nog niet helemaal 'goed' gaat. Denk je dat Anna dat zelf ook zo voelt?
Piet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 september 2009 @ 09:12:44 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73233185
Sugar wa onwijs trots moet je zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73235189
Sugar, wat stoer!
Bix, jammer dat het niet zo lekker gaat. Maar het is inderdaad wel fijn dat er zo goed over gepraat wordt. Op die manier houden jullie het allemaal in de gaten en kan het in ieder geval goed op elkaar afgestemd worden

Sara is bij de HA geweest. Aan haar buik is niks raars te voelen (net als de vorige keren). Nu eerst bloedprikken voor HB, witte bloedlichaampjes en gluten (eventueel allergie?).
Dus maar weer afwachten nu.
Sara
Merel
Ukje
pi_73238421
nou ja, niet zo lekker gaan is niet helemaal de juiste benaming. op zich gaat 't best redelijk, ze doet ook wel mee met dingen, en ze heeft nu een paar kindjes in de klas waar het mee klikt. echt al een heel stuk beter dan voor de zomervakantie. maar Anna heeft 'gewoon' een enorme gebruiksaanwijzing, kan zich soms erg afsluiten en zich verliezen dan wel vluchten in haar eigen wereldje. soms op het autistische af, dus dat hebben we vorig jaar ook al een keer aangekaart bij een pedagoog. die heeft haar toen geobserveerd en vond dat ze genoeg 'gezond' gedrag liet zien, zij dacht meer aan een geremdheid door angst voor nieuwe dingen dan aan autisme. ze moet wel de ruimte krijgen voor die gevoelens, maar tegelijkertijd heeft ze het ook zeker nodig om op z'n tijd een extra zetje te krijgen om nieuwe dingen te proberen, was toen de conclusie. en daar komt het eigenlijk nog steeds wel zo ongeveer op neer. maar 't is soms lastig te peilen waar en wanneer dat zetje dan op z'n plaats is. ze is ook enorm verstrooid en dromerig, vergeet opdrachten à la minute weer. en dat is nu in groep 1 nog niet zo erg, maar in groep 3 zal ze wel van alles moeten. gelukkig heeft ze nog 2 jaar om daarnaar toe te werken. en ik ben wel benieuwd wat een remedial teacher in zo'n geval kan en gaat doen.
pi_73241587
Hm, Bix. Inderdaad niet zo schokkend verder, denk ik, maar zeker iets om in de gaten te houden, ja.
Ik herken dat soort dingen wel alleen sluit D zich niet af maar juist het tegenovergestelde waardoor hij ook verstrooid raakt. Hij zit nu in groep 5 maar het komt toch nog vaak voor dat hij de opdracht weer eens niet meekrijgt en dus niet weet wat hij moet doen. De andere 30 kinderen weten het dan wel en hij is dan echt verontwaardigd.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met zo'n remedial teacher.

Trouwens, herinneren jullie je nog het voorval dat D als enige niet was uitgenodigd op een feestje?
Nou, de jongen in kwestie had gezegd dat het niet aan hem lag maar aan zijn moeder. Zijin moeder wilde D er niet bij hebben omdat hij zo druk is.
Voor D is dit een hele geruststelling! het speelde dus wel nog steeds bij hem want hij kwam hier gisteren pas mee

Fuente, ik hoop dat jullie wel snel zekerheid krijgen wat betreft Sara zeg...dit is niks zo.
pi_73241668
oh, en Sugar, een spreekbeurt voor M. Wow zeg!

ik begrijp dat je de kinderen nu alleen bij voorletter noemt? Ik heb de discussie verder gemist....
pi_73241733
Jemig Lily, misschien voor D fijn omdat het dus niet aan het vriendje ligt. Maar ik vind het best heftig eigenlijk. Juist van een volwassene: alle kindjes behalve één
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73241832
ik vind 't enorm tactloos van die moeder. ook al vind je 't lastig, dit kun je toch niet maken? maar ik kan me voorstellen dat D. wel blij is met deze verklaring.
pi_73241944
Tja, snoopy. Klinkt misschien stom maar we zijn dit eigenlijk wel gewend.
Dit gaat al zo sinds groep 1. Sinds er "problemen" zijn met hem.
De leerkrachten in de kleutergroep gingen er zeer slecht mee om en ook heel openlijk zodat echt iedere moeder alles meekreeg.
Dit heeft veel verpest en hij wordt al 4 jaar gemeden door meerdere ouders (moeders) omdat....ja, waarom...om het onbekende? Mijn kind heeft een slechte invloed op hun kind? Mijn kind is te druk voor ze?
Het zal wel.

Je krijgt er best een olifantenhuid van (ik heb er heel wat tranen om gelaten hoor maar nu niet meer...)
pi_73242072
wat ontzettend jammer is dat, lily. ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel eens minder zin heb in bepaalde drukkere vriendjes dan in andere, maar als piet met ze af wil spreken mag hij dat gewoon wel hoor.
pi_73242272
Het zijn gewoon dingen die bij het leven horen. Je raakt er ook aan gewend. Ik veroordeel ook niemand verder. Je kunt niet met iedereen vriendjes zijn, als kind niet en als volwassene zeker niet.
Ik vind mijn eigen zoon ook vaak moeilijk dus ik kan het anderen dan niet kwalijk nemen.
In het begin vindt je dat iedereen jouw kind net zo geweldig moet vinden dan jij dat vindt.
Als dit niet het geval blijkt te zijn dat komt dat hard aan maar het zet je wel met je benen op de grond.
Ik hoop alleen dat D er goed uit komt in zijn weg naar volwassenheid. Dat is mijn enige zorg.

heh, wat een zware kost voor de woensdagmiddag
  woensdag 30 september 2009 @ 14:53:04 #249
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_73243166
Bix, had je zelf ook het idee dat er mogelijk problemen waren, dat je al met een pedagoog gesproken hebt?
Ik vind de eerste jaren school best heel heftig voor (prikkel-)gevoelige kinderen. Kan best begrijpen dat ze het nodig hebben om zich soms af te sluiten. Het is zoveel wat op ze afkomt en zijn ze nog maar vier, heh?
Mijn druktemaker laat zich op school ook van een heel andere kant zien. Ook hem vonden ze een dromer (en ik heb het zien gebeuren. Hij gaat de klas binnen en het wordt op slag zo'n trage geest ineens. Terwijl mister Happy enorm bijdehand en aanwezig is, normaliter. Overal, behalve op school dus.)
Andersom kon de juf haar ogen niet geloven toen ze hem thuis aantrof tijdens een huisbezoek, verkleed in superheldpak, zorro-cape, handschoenen en drie hoofddeksels op.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:54:55 #250
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_73243230
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:12 schreef snoopy het volgende:
Jemig Lily, misschien voor D fijn omdat het dus niet aan het vriendje ligt. Maar ik vind het best heftig eigenlijk. Juist van een volwassene: alle kindjes behalve één
Daar verbaas ik mij ook over. Het buitensluiten van een kind. Van een volwassen moeder mag je toch meer verstand en tact verwachten.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')