Een beetje topo is goed he. Maar heb je gelezen wat ik in de OP schreef?quote:Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Toen ik in groep 6 zat, kreeg ik ook zoveel leerwerk.
In groep 4 en 5 kregen wij zelfs al (een beetje) topo. De provincies en grote steden, en toen ook de rivieren, ja.
Ben ik absoluut van plan maar daarvoor heb ik wel een referentiekader nodig.quote:Op maandag 21 september 2009 22:24 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het erg veel huiswerk. Bij ons op school krijgen ze iig niet zo veel. En al helemaal niet zo vroeg.
Ga eens in gesprek met leerkracht/directeur.
Ja maar jij was toen al 21......quote:Op maandag 21 september 2009 22:30 schreef Repeat het volgende:
Ik denk overigens dat je kind dommer is dan je denkt. Ik leerde dat in een half uurtje ofzo.
Ja, maar jij bent ook een kuikentje.quote:Op maandag 21 september 2009 22:32 schreef Jojoortje het volgende:
Groep 6, anderhalf uur huiswerk per dag? Is veel te veel
Probeer ook qua referentiekader te kijken naar wat andere ouders zeggen. Die spreek je vast wel bij het kind op school afzetten/ophalen of spelen bij vriendjes.quote:Op maandag 21 september 2009 22:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Ben ik absoluut van plan maar daarvoor heb ik wel een referentiekader nodig.
Ik ben al van 1973, nog uit het klassentijdperk en ik kon lekker spelen op die leeftijd.
En ik zie gewoon duidelijk dat het te zwaar is voor haar. Haar stem stond vanmiddag gewoon op huilen en maar doorgaan, het is haar duidelijk teveel.
Neemt niet weg dat ze doorgaans enorm lui is hoor en ze het uiteraard ook niet leuk vindt allemaal. En ook al laat ik het haar niet blijken, ik vind het gewoon zielig voor haar.
Heb jij mijn post gelezen?quote:Op maandag 21 september 2009 22:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Een beetje topo is goed he. Maar heb je gelezen wat ik in de OP schreef?
Ze komt om tien over drie thuis en gaat inderdaad tussen half acht en acht naar bed.quote:Op maandag 21 september 2009 22:28 schreef huuphuup het volgende:ik kan me niet herinneren dat ik vroeger ooit zoveel tijd heb moeten besteden aan huiswerk op de basisschool. Maar goed dat is wel 15 jaar geleden ofzo inmiddels.
Maar toch vind ik het wel heel erg veel klinken. Een beetje huiswerk lijkt me niets mis mee maar een kind van 9 moet ook nog gewoon buiten kunnen spelen. Als je om half vier thuis komt en om 8 uur naar bed gaat (ofzoiets?) en je moet tussen die tijd ook nog eten, ontspannen eventueel een sport ofzo doen en 1,5 uur aan je huiswerk besteden dan heb je een flink druk programma vind ik.
Waarom zou je dat doen als je je vraag ook aan wat wildvreemden op een forum kunt vragen met hun kind op een heel andere school?quote:Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Probeer ook qua referentiekader te kijken naar wat andere ouders zeggen. Die spreek je vast wel bij het kind op school afzetten/ophalen of spelen bij vriendjes.
Hier is nog een topic voor (toekomstige) leraren:
Pabo!
Misschien kun je daar je vraag ook stellen.
Maar 1½ aan je huiswerk zitten is inderdaad veel.quote:Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heb jij mijn post gelezen?
Ik zei dat wij dat al in groep 4 en 5 kregen, dus in groep 6 kregen wij ook veel leerwerk.
Ik zou ook eens (zoals al meerdere keren aangegeven) met andere ouders praten. Misschien dat hun kinderen wel maar een kwartier per dag bezig zijn.quote:Op maandag 21 september 2009 22:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ze komt om tien over drie thuis en gaat inderdaad tussen half acht en acht naar bed.
Als ze uit school komt, eerst even wat drinken en wat lekkers, even ontspannen maar daarna mag ze aan de bak, daarna eten, douchen, kort tv en op woensdagavond karate wat ze heel leuk vindt.
In die drie weken is het compleet anders. Vandaag ook, mooi weer en kinderen spelen lekker buiten, haar hartsvriendin zit een groep lager en die krijgt een paar keer per schooljaar eens wat mee en zij moet iedere dag leren.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik lees ze graag zodat ik een beetje een plaatje kan maken en een gesprek met haar juf aan kan gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |