abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72473708
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 213

Babietjes
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72473736
Mijn laatste post:
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:42 schreef tessie het volgende:
BE, fijn dat je medicijnen hebt voor Oscar. Hopelijk is hij snel van de spruw af.
Arme Elin voor het eerst ziek. Hoe gaat het nu met haar?
Wat lief dat Kobus in zijn slaap naar je toe kroop Oeke En wat groeit hij goed, dat hij al niet meer in maat 62 past. Raar he, dat je dan weer een hoop kleertjes weg moet leggen omdat ze niet meer passen.
En Senna met haar spuitluier Heb het hier nog niet meegemaakt... *afkloppen*
Ca.ra, lijk me erg vermoeid die regeldagen en nachten. Fijn dat het nu weer wat beter gaat.

Wij zijn vanmiddag met Graeme naar een verjaardagsfeestje geweest. En hij was heel lief, en iedereen vond hem zo leuk Alleen na een paar uur werd hij wel moe van al die drukte om hem heen, maar hij wil nooit slapen als er veel te zien is, zelfs in de draagdoek niet. Dus toen zijn we maar bijtijds weer vertrokken, en in de tram viel hij wel al gelijk weer in slaap. Ben wel blij dat we hem zo makkelijk mee kunnen nemen en dat hij dan zo lief is enzo Hij moet denk ik alleen nog echt wennen aan drukte om hem heen, das nu gewoon nog teveel prikkels voor hem ofzo...
pi_72473774
Ooooh Lena staat er ook bij in de OP!
ik heb foto's gespiekt en ze is zo mooi <3

Poppedeinske als je dit leest, hopelijk zit je lekker hoog en droog op je roze wolk samen met M. te genieten van jullie prinsesje
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:58:24 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72475849
En ik zat juist naar het lijstje te kijken, Maarten staat alweer zo hóóg... Over 2 1/2 maand is hij al jarig!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72479404
Oehh waar Lenafoto's???

Tess had vanmorgen ook een spuitluier.
En zw heeft steeds zo'n last vsn zuur. Komen soms wat golfjes omhoog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72479877
Ah dat is naar voor Tess

Onze kleine rakker mag wel weer eens een poepluier maken... Wat ze trouwens wel heel goed kan is wasgoed maken... ze spuugde vanmorgen een paar golven in mn net verschoonde bed .
Wasmachine draait weer, hoe deden ze dat vroeger toch toen ze nog geen wasmachines hadden...
Fake it till you make it...
pi_72479892
Dat vraag ik me ook wel eens af ...

Tess is ook weer zo aan het trutten met de fles. Ze drinkt heel onrustig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72480039
ja, was. ik dacht dat 'men' overdreef als men het over de toename van de was had, maar het is echt zo gelukkig hebben we tegenwoordig machines!

Senna heef ineens veeeel vieze luiers, sommige echt heel vol. heeft al het persen iig zin
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72481985
Ik ga hier vaker een verzoekje om een poepluier schrijven... voor het eerst uit zichzelf zonder temperaturen . En tijdens het verschonen kwam de rest en pieste ze me ook nog even nat... kleine grapjas.

Miss, lekker... perst ze in elk geval niet voor niks succes met verschonen (en wassen...)
pi_72482255
Ja jee, hoe zouden ze dat vroeger hebben gedaan?!
Je zou zeggen dat na een aantal maanden je niet meer zo superveel was hebt, maar niks is minder waar. Eerst is het was van de spuitluiers en van het spugen, dan is het veel was omdat ze hun eten overal op smeren Wortel is hier trouwens favoriet!

Estrys en Kleurdoos (en andere moeders van babytjes die zo overactief zijn), in welke stand hebben jullie je box staan -of komen ze uberhaupt nog in de box-?
Lianne stond namelijk gisteren ineens en sinds ze dat heeft uitgevonden doet ze dat constant. Hij staat nu nog op de hoogste stand, maar dan kukelt ze er zo uit volgens mij. Maar om hem nou helemaal laag te zetten, dan moet ik wel erg ver bukken om haar eruit te krijgen.

En Tex, heeft Hannah vannacht weer lekker doorgeslapen?
Heb het hier getest haar in haar eigen kamer neer te leggen, maar geen succes.
Ze werd "gewoon" weer wakker om 1 uur, om 3 uur, om 5 uur en om 7 uur om vervolgens niet meer te gaan slapen. Zo gaat het hier al weken, ik ben moe!
pi_72482371
zo, ik ben weer beter en baby ook wel weer. Nou is lief ziek

Mijn schoonmoeder heeft gisteravond dus op Seb gepast. (en dat doe ik voorlopig dus niet meer) Hij was al huilerig toen we weg gingen, eten was dus ook erg ontspannend . Hij heeft volgens mij de hele avond gehuild. Om kwart over negen viel hij in slaap zei ze. Seb ligt dus alleen in een slaapzakje omdat hij het hele bed doorkruipt voordat hij slaapt en een dekentje dus geen zin heeft. Dat vond schoonmoeder echt te koud. Ik had een soort van dekbedje/boxkleed op de wasmand liggen voor te wassen (daar speelt hij weleens op) heeft ze dat over hem heen gedaan. En toen hij ging huilen en ik ging kijken zag ik dus alleen zijn kruin nog een beetje de rest lag dus onder het dekbed
Hij had een pyama aan met lange mouwen en lange broek en een normale slaapzak zoals altijd dus koud was het echt niet. Voorlopig dus alleen mijn ouders maar weer, anders zie ik het echt niet zitten.

Seb heeft overigens wel de hele nacht doorgeslapen en vanmorgen om 9 uur werd hij wakker Vandaar dat ik denk dat hij de hele avond gehuild heeft.

Box staat laag, ledikantje ook. Hij gaat er nog wel eens in hoor, kan hij lekker staan.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 6 september 2009 @ 12:21:14 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72482438
Jammer zweefvliegje
Hier ook niet zo'n succes als gisteren. Maar ze werd wel pas wakker om 4 uur! Toen heb ik d'r gewoon in bed laten liggen bij mij.... Ik had d'r niet eens gehoord, Micha heeft d'r gehaald en zei dat ze heel hard lag te huilen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72482656
Dit weekend veel was. Tyler en Kim spuugden allebei op ons bed. De spuugdoeken gaan er hier sowieso flink doorheen.
Ik maak me wel zorgen om Tylers eetgedrag. Hij eet nog steeds geen stukjes en is (over 2 dagen) 9 maanden. Vers wil hij niet, ik denk omdat het niet glad genoeg is. Potje fruit eet hij wel, 4 maanden potjes groente ook. 6 maanden potjes geprobeerd, vanwege meer dan alleen groente, wil hij niet.
Yoghurt gaat er wel goed in. Brood kotst hij meteen uit. Soepstengel en liga sabbelt hij wat op.
Ik denk toch maar logopediste inschakelen.
Verder gaat het wel goed. Hij heeft nu 3 tanden erbij bovenin. De blauwe is nog steeds niet door.
Hij tijgert en probeert te kruipen. Kontje gaat nu de lucht in en dan kijkt hij trots. Maar weet niet wat hij verder moet. Zitten wil iets beter, maar vind hij niks aan. Dat oefenen we nu goed met de fysio. Hij mag nog steeds niet in de kinderstoel, is wel jammer.
Slapen gaat een stuk beter, al slaapt hij nog niet door.
En hij is megavrolijk. Stapelgek op Kim en toen Kim gisteren flink ziek was, leek het alsof hij haar probeerde op te vrolijken.
pi_72482812
volgens mij wastte men gewoon wat men kon vroeger en alles wat niet direct noodzakelijk was kon vast nog wel een keertje mee
Ik moet zeggen, ik gooi uit automatisme ook haar broekjes en shirtjes die ze die dag aan heeft gehad in de was. Terwijl het niet bepaald vies te noemen is natuurlijk. Tenzij ze erover heen gespuugd heeft ofzo, dan is het een ander verhaal. En ik slaap zelf op een handdoek wegens lektetten Ik werd er gestoord van om mn onderlaken steeds te moeten verwisselen dus ik heb er maar een handdoek ingegooid.

Zweefvliegje wat jammer dat de truuk voor jullie niet op ging!

Tess zielepietje, zuur is vies.

Estrys oei, dat van dat dekbed/kleed verhaal klinkt eng ja!

Hier wel een goede nacht gehad gelukkig weer. Om half 3 was ze wakker en om half 8 weer. Keurig 5 uur ertussen steeds. Dan zal het misschien toch een regeldagje geweest zijn gister en eergister terwijl ze helemaal niet wilde drinken ondanks herhaaldelijk aanleggen. Maf.
Straks komen de schoonouders en die hebben mazzel geloof ik want madame ligt zich nu uit te rekken... ik hoop dat ze een beetje rustig aan doen met haar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72484594
Huup, ik hoop dat je schoonouders rustig aan hebben gedaan.

Tyler slaapt overigens op zijn buik. Vannacht voor het eerst. Doodeng vind ik het. Maarja, als hij het graag wil. Je kunt hem moeilijk de hele nacht terug gaan draaien.
Kim heeft dat ook gehad, weet ik nog wel.
pi_72484624
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Huup, ik hoop dat je schoonouders rustig aan hebben gedaan.

Tyler slaapt overigens op zijn buik. Vannacht voor het eerst. Doodeng vind ik het. Maarja, als hij het graag wil. Je kunt hem moeilijk de hele nacht terug gaan draaien.
Kim heeft dat ook gehad, weet ik nog wel.
Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad op deze leeftijd Ingrid Ze hebben genoeg kracht om te draaien en het hoofd op te tillen.
pi_72484781
Ik zou hem ook gewoon zo laten liggen Ingrid!
Maar als je het echt zo eng vindt, kan je hem ook op zijn zij wegleggen en dan even een handdoek oid oprollen en dat tegen z'n buik aanleggen, dan kan hij niet naar z'n buik.
pi_72484806
Ja hij kan wel goed zijn hoofd opzij draaien, dat is zo.
Hij slaapt er stukken beter door. Niet meer 14x eruit, maar 4x. Wat hopelijk nog minder wordt. Echt heel erg wennen als je gewend bent aan een doorslaper. (vage zin zo )
  zondag 6 september 2009 @ 14:33:19 #19
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72486007
Jammer zweefvliegje, dat het nog niet gelukt is.

Huup, hoe was het met je schoonouders?

Wat zeggen het CB ervan Ingrid? Dat Tyler nog geen stukjes lust? (vanaf wanneer zouden ze dan eigenlijk "moeten" lusten?

Seb, gelukkig weer opgeknapt kerel! Wel een rare oma heb je hoor Die je zo warm inpakt! Maar ze bedoelde het vast goed.

Tessie, hier gisteren ook een feestje en veel familie. Iedereen om Joep heen. Hij zit dan het eerste uur een beetje rond te kijken, maar dan kan er werkelijk geen lachje vanaf. Toen gingen we eten, nou dat ging ook wel bij op de arm en ik met 1 hand eten, maar daarna was het gedaan... huilen, huilen, huilen. Gewoon te druk geweest. Dus wij zijn ook weer bijtijds gegaan. Thuis aangekomen weer huilen, even in bed, na 5 minuten weer wakker en huilen. Tot 22.00 heb ik met hem op de bank gezeten en toen viel hij uitgeput in slaap. Hij was al vanaf 14.00 wakker met 1 hazeslaapje van 30 minuutjes ergens laat in de middag. Arm ding. Maar voor hij naar bed ging kreeg ik nog wel een stralende lach Net of ie die voor mij had bewaard. Ik smolt helemaal. Vandaag dus lekker rustig aan, een bijkom-dag.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72491741
Oeh Seilram, speciaal voel je je dan he!

Fijn dat Estrys en Seb weer beter zijn, wel jammer van de beetje spooky oma. Je had er al best een hard hoofd in, best griezelig om dan weg te gaan, lijkt me.

Ingrid, mijn huisarts vriend (en het CB) vertelde(n) ook dat buikslapen geen kwaad meer kan als een kindje zich van buik naar rug en van rug naar buik kan rollen. Dan is hij sterk genoeg om zich terug te draaien.

Vraagje: Ik wil Repelsteeltje (9 maand) meer met de pot mee laten eten, maar hoe zit het als je bijvoorbeeld pasta eet met saus uit een potje/pakje? Dat is vast veel te zout, misschien beter een apart sausje maken?
pi_72492444
Seilram volgens cb hoort hij dat nu wel te kunnen. Die zeiden ook dat een logopediste eventueel kan helpen.
pi_72492643
Hopelijk kan een logopedist dan idd uitkomst bieden Ingrid.
Wel fijn dat hij stukken beter slaapt op zijn buik!

Hier ging het wel okay op zich met de schoonouders. Ze waren een uur later dan ze gezegd hadden dat ze zouden komen irritant vind ik maar goed er zal wel een reden voor zijn. Ik had A. 1 borst gegeven en verschoond toen ze kwamen, toen besloten nog even te wachten met de tweede borst, ze was nu toch wakker zeg maar. Schoonmams heeft t meiske wel wat gekaapt lief moest haar op een gegeven moment echt wegpakken dat ze ook nog even bij opa mocht zitten. ja koetiekoetie je zit veel lekkerder bij oma he?! en daarna heeft mn lief gelukkig gewoon gezegd dat ze maar weer rustig moest gaan liggen. Dus hebben ze haar onder protest weer terug gegeven
Nadat ze weg waren tweede borst gegeven en toen was ze wel onrustig maar zijn we lekker naar buiten gegaan met de wandelwagen en even een stuk gelopen, werd ze rustig van en nu slaapt ze nog steeds rustig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 6 september 2009 @ 19:13:21 #23
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72494058
Goh, volgens mij is het feestjestijd Wij hadden vanmiddag ook feest, oma is 65! Alle ooms en tantes hebben onze jongens even flink bewonderd... Ze hebben zowaar nog even geslapen in de kinderwagen Ben benieuwd hoe het vanavond/vannacht gaat.
Lief is komende week lekker vrij. Nog een weekje vakantie! We wilden eerst nog op vakantie gaan, maar we hebben besloten dat we eerst gaan zorgen dat het ritme er hier goed in komt, dwz het slapen overdag beter gaat. We gaan misschien nog wel even naar het zwembad en lief en ik gaan lekker saampjes een dagje naar zee. De jongens zijn vandaag alweer 12 weken! Tjonge, wat gaat dat hard zeg! Hoe lang zouden we ongeveer in het zwembad kunnen blijven denken jullie? Ik wilde even gaan bellen wanneer t warmwaterdag is...
pi_72495252
Lekker Huup! Slaapt A. een beetje lekker nu?

Mikoxx gefeliciteerd met oma!
Babyzwemmen duurt bij ons altijd een halfuurtje en dat is in "het warme bad".
Volgens mij kan je dat wel als een richttijd aanhouden.
pi_72495327
dubbel
pi_72495414
Hebben alle zwembaden eigenlijk dan een speciale tijd dat het water warmer is? En kon je nou beter niet in een zwembad met chloor? Ik wil ook binnenkort met Graeme gaan zwemmen maar weet niet zo goed hoe enzo...

Graeme was net zo lief. We zaten roti te eten en hij zat ernaast in de wipstoel en hij was echt de hele tijd aan he lachen, ook echt met geluid erbij. Zo schatig Hij vind het altijd al leuk om te zien hoe we eten, en nu we dit met onze handen aten vond hij het helemaal leuk volgens mij.
  zondag 6 september 2009 @ 19:44:35 #27
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72495416
na een week met korte slaapjes, veel spugen enzo

dit weekend juist een veel slapend, amper spugende Roy
Heb ook maar besloten om het pas op het bureautje aan ga kaarten van het gespuug van vorige week.

Fijn Huup.
en Miss_sly Senna nog steeds lekker slapen?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 6 september 2009 @ 19:47:42 #28
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72495536
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:44 schreef tessie het volgende:
Hebben alle zwembaden eigenlijk dan een speciale tijd dat het water warmer is? En kon je nou beter niet in een zwembad met chloor? Ik wil ook binnenkort met Graeme gaan zwemmen maar weet niet zo goed hoe enzo...
* sluit me hier bij aan*
pi_72495657
Bij ons is het babybad altijd 32 graden. Wij zijn vanaf een maand of vier voor het eerst gaan zwemmen. Dan kunnen ze zichzelf heel goed op temperatuur houden. geloof dat het advies vanaf 3 maanden is? Er zijn zwembaden die ozon gebruiken ipv chloor. Ik heb het idee dat het tegenwoordig niet meer zo erg is met de chloor dan vroeger, maar dat kan aan mij liggen. Je doet hem/haar een zwempamper aan en zwemmen maar

Wij begonnen met een kwartiertje zwemmen, dat vonden wij lang genoeg. Toen ging zijn onderlip ook een beetje trillen.
pi_72495724
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:47 schreef mikoxx het volgende:

[..]

* sluit me hier bij aan*
dat verschilt per zwembad. Je kan het beste dus even bellen. In 'ons' zwembad gebruiken ze al jaren geen chloor meeraar ozon.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 september 2009 @ 19:54:21 #31
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72495851
Oke, ik ga morgen maar ns even bellen. Gaan zwemluiers ook op gewicht (net als een gewone luier)? En doe je daar dan een zwembroekje nog overheen? Badcape mee lijkt me, verder nog tips?
  zondag 6 september 2009 @ 19:54:48 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72495862
Tessie, dat klinkt heel gezellig zeg!
pi_72496079
Bij ons is het zwembad 34 graden en er wordt geen chloor gebruikt, maar volgens mij maakt dat niet zo superveel uit. Er is nog nooit bewezen dat dat perse slecht is ofzo.
Alleen een zwembroekje/zwempakje kan ook hoor! Babietjes poepen zelden in het water.
Zwemmen met een zwemluier mag niet eens -bij mijn babyzwemgroepje-!
pi_72496608
Het zwembad hier is ook 34 graden, maar ze gebruiken wel chloor. Graeme houdt zijn temperatuur al vanaf zijn geboorte goed vast, dus dat is denk ik niet zo´n probleem. Ik vind het ook wel eng om voor het eerst te gaan. Ik weet helemaal niet of hij het wel fijn vind, en ik weet ook niet zo goed wat we moeten doen zeg maar Leg je ergens naast het zwembad dan ook gelijk al een handdoek klaar? En ga je dan na een kwartiertje zwemmen ook echt weer naar huis? Of doe je dan gewoon even aan de kant zitten met een handdoek om en later nog eventjes?
En gaan jullie ook wel eens alleen met je baby, of moet je altijd iemand mee hebben? Anders is het zo moeilijk met omkleden lijkt me?
  zondag 6 september 2009 @ 20:22:15 #35
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72497106
Goh Tessie, die vragen... ik wacht met je mee op antwoorden!
pi_72497781
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:11 schreef tessie het volgende:
Het zwembad hier is ook 34 graden, maar ze gebruiken wel chloor. Graeme houdt zijn temperatuur al vanaf zijn geboorte goed vast, dus dat is denk ik niet zo´n probleem. Ik vind het ook wel eng om voor het eerst te gaan. Ik weet helemaal niet of hij het wel fijn vind, en ik weet ook niet zo goed wat we moeten doen zeg maar Leg je ergens naast het zwembad dan ook gelijk al een handdoek klaar? En ga je dan na een kwartiertje zwemmen ook echt weer naar huis? Of doe je dan gewoon even aan de kant zitten met een handdoek om en later nog eventjes?
En gaan jullie ook wel eens alleen met je baby, of moet je altijd iemand mee hebben? Anders is het zo moeilijk met omkleden lijkt me?
Bij ons namen sommige mensen de maxicosi mee naar binnen. Dan kan je dus makkelijk alleen gaan. Ik ben nooit alleen gegaan. Wij deden om en om omkleden en de een Seb aankleden. Ik leg dan wel een handdoek op een stoel klaar zodat ik het snel kan pakken. Wij gingen inderdaad na dat kwartiertje weer naar huis, kind was ook doodop dus vond het mooi geweest. Je kan natuurlijk wel daarna nog een keer, wat jij wil en wat je kindje wil. (donderdag gaan we voor het eerst babyzwemmen in een groep)

Je moet gewoon kijken hoe hij het vind, als je het niet doet weet je het niet. Gewoon een beetje in het water dippen vinden ze vaak al leuk Het is zooooo fijn, zwemmen met je baby echt

je hebt verschillende merken zwemluier. Wij hebben die van kruidvat eigen merk, die hebben ze small, medium en large. Gaat op gewicht inderdaad. Babyzwemmen MOET bij ons met een zwemluier.
pi_72497912
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij ons is het zwembad 34 graden en er wordt geen chloor gebruikt, maar volgens mij maakt dat niet zo superveel uit. Er is nog nooit bewezen dat dat perse slecht is ofzo.

Bij de na-zwangerschapsgym zeiden ze dat chloor bij die kleintjes de kans op astma vergroot. Of het waar is weet ik niet, maar ik kom zelf ook altijd met traanogen uit het chloor dus het lijkt me sowieso niet zo lekker.

Is er geen baby/kinderzwemuurtje bij jullie in de buurt Tessie?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72498083
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:42 schreef oeke het volgende:

[..]

Bij de na-zwangerschapsgym zeiden ze dat chloor bij die kleintjes de kans op astma vergroot. Of het waar is weet ik niet, maar ik kom zelf ook altijd met traanogen uit het chloor dus het lijkt me sowieso niet zo lekker.

Is er geen baby/kinderzwemuurtje bij jullie in de buurt Tessie?
Er is een onderzoek geweest, op internet las ik dit:

"De chloordampen in binnenzwembaden zijn schadelijk voor de groeiende longen. Het gas nitrogen trichloride wordt gevormd door een reactie van chloor met zweet, urine en ander organisch materiaal in het water. Dat is de uitkomst van een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven.

Dan maar niet meer met uw jonge kind naar het zwembad gaan? Kinderlongarts Bert Arets van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht vindt die conclusie veel te voorbarig. Hij heeft bezwaren tegen de opzet van het Belgische onderzoek. Bovendien hebben veel kinderen volgens hem ‘astma-achtige’ klachten waar ze later vanzelf overheen groeien. Arets ziet voorlopig dan ook geen reden om zwemmen in binnenbaden af te raden. "

Als ik dat eerste stuk lees dan zie ik andere bezwaren tegen het zwemmen in een bad dan alleen de chloor lucht
pi_72498177

Gezellig trouwens Tessie, samen eten. Dat doen we hier ook!
pi_72498976
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:11 schreef tessie het volgende:
Ik ga eigenlijk altijd alleen met Lianne.
Eerst kleed ik me om en vervolgens neem ik de MaxiCosi mee naar binnen bij het warme bad en dan kleed ik haar daar om. Dan gaan we zwemmen, kleed ik Lianne weer aan bij het warme bad (daar is de temperatuur hoger dan in de normale kleedruimtes) en vervolgens kleed ik me weer om. En dan gaan we samen naar huis.
Vaak slaapt ze al voordat we de auto instappen, want zwemmen is best vermoeiend voor zo'n kleintje.
Voor wat je kan doen in het zwembad raad ik je echt babyzwemmen aan, want je kan heel veel doen!
Lianne haar favoriet op dit moment is aan de duimen van de kant af. Normaal "trek" ik haar het bad in na 1,2 geroepen te hebben, maar ze ligt tijdens dat roepen al helemaal in een deuk en schuift zelf haar billen al van de kant af en plonst dan zo in het water! Ze heeft dan alleen m'n duimen beet en weet dat ze die niet los moet laten. Dit had ik nooit gedurfd zonder babyzwemmen te doen!
Enne, ik gebruik geen gewone handdoek maar een hydrofiel luier en een molton luier om haar af te drogen.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 21:10:21 #41
5428 crew  miss_sly
pi_72499193
oeke, het sportfondsenbad heeft hier ook babyzwemmen, zag ik!
pi_72500463
Ja ik denk dat ik dan toch ook maar echt voor het babyzwemmen ga, dat klink wel heel leuk en handig ook. Toch maar even uitzoeken waar het kan hier, en dan hopen dat er geen lange wachtlijst is.
  zondag 6 september 2009 @ 23:18:28 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72505840
Bij ons zijn ze vanuit het zwembad vrij streng, mag je echt pas komen als je kindje 12 weken is, eerder niet. En dan vragen ze je nog hem/haar goed in de gaten te houden en als de voetjes een beetje blauw worden, dan gewoon lekker gaan douchen en niet per se het half uurtje vol willen maken.
Oh, en het is een zoutbad bij ons.
Even bellen en navragen is het simpelst.

De nystatine werkt hier goed! Oscar's tongetje ziet er al heel veel beter uit dan gisteren en hij drinkt ook gelijk weer een heel stuk netter.

Nou ja goed, verder hadden ook wij vandaag verjaardagen en feestjes.
Vanochtend is hij de hele ochtend wakker geweest en dus had ik vanmiddag de draagdoek bij me en zowel in als uit de draagdoek heeft hij 3 uur vrijwel non-stop liggen slapen bij mij en F. op schoot, en dat ondanks allerlei rennende kindertjes enzo. Duidelijk wat in te halen.

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 07-09-2009 00:00:39 ]
pi_72510724
Wat fijn voor Oscar en voor jullie natuurlijk ook dat het al een stuk beter is.

Hier kun je trouwens al babyzwemmen vanaf 8 wekenvanwege het onderwater reflex wat ze hebben tot 12 weken, maar ik denk dat ik zowiezo wacht tot ze min 12 weken is. Geen idee trouwens of er een wachtlijst is zal ik eens voor bellen straks.
Ik vind het trouwens wel behoorlijk aan de prijs. 7,20 euro per keer een half uurtje zwemmen.
Enne zwemluier is hier verplicht.
pi_72510832
Ik las wat over was produceren. Seb heeft dit weekend echt bij iedere poepluiers zijn romper onder zitten. Spuitluiers... Vroeger hadden ze en geen wasmachine en katoenen luiers. Laten we niet klagen dus ;-)
vandaag ga ik eens shoppen voor de kleine man, nu defintitief uit 68 shirts. Op naar 74. Ik weet nog dat ik een shirt kreeg van kraamvisite in die maat en dat ik het groooooot vond. Nu kan hij het aan maar lijkt het stukken minder groot ineens. Bij de Hema hebben ze meer leuke Jongens shirts in 74 dan in 68 en kleiner. Aangezien we zeker twee tot drie shirts per dag gebruiken gaat mams eens flink aan de shop. Zo dadelijk eerst koffie met de dames en baby's van de gym.
Even juichen: tweede nacht op rij doorgeslapen!
pi_72510895
Lekker is dat Estrys. Shop ze vandaag.

Over de was. Dat word echt nooit meer normaal.
Straks idd vanwege het eten, daarna met het buiten spelen en school/knutselen en naarmate ze ouder worden wordt de kleding steeds groter zodat de machine ook eerder gevuld is.
pi_72510924
Tessie, ik ben pas gaan babyzwemmen toen Mirte 8 mnd was. We zijn eerst een keer op vakantie gaan zwemmen en daarna ben ik steeds alleen gegaan.
Met babyzwemmen deed ik na het zwemmen Mirte omslagdoek of badjasje om en dan ging ik haar eerst aankleden, in de maxicosi zetten en dan mezelf.
Kon prima. En toen Mirte kon zitten en niet meer in de MC in de auto zat, nam ik een koekje mee en kreeg ze na het aankleden een koekje (al zittend op het aankleedkussen) en dat hield haar dan lang genoeg zoet zodat ik mezelf kon aankleden.
Wij zwommen een half uurtje.
Ik had zwemluiers die voor geen meter pastten, kruidvat. Bij Mirte was er zoveel ruimte over bij de beentjes dat als ze zou poepen het er zo uit zo vallen. Dus die had gewoon een zwembroekje aan, dan zou het in elk geval in het broekje blijven zitten . Waar wij zwommen was het vrij of je wel of niet een zwemluier aan deed, ik heb het dus nooit gedaan bij Mirte.
Ik wil hier straks ook wel gaan zwemmen met Iris, maar ik denk ook pas weer als ze iets van 8 mnd is, dan gaat Mirte naar de psz, kan ik in die tijd babyzwemmen... Alleen had ik ook wel erg graag nog met Mirte gezwommen, dus maar eens even kijken of het toch niet ook kan op de dag dat papa vrij is...

BE, fijn dat de spruw minder wordt!

Iris heeft van 20.30u tot 3.30 geslapen . En ik lag er ook al om 21.00u in dus ik heb best een aardig stukkie kunnen slapen, lekker joh!
pi_72511324
Vandaag ga ik starten met een nieuwe regelmaat voor Senna. Als ik dadelijk gedoucht een aangekleed ben ga ik haar aankleden en voeden. Daarna gaan we met de doek een stuk wandelen. Als we terugkomen ga ik haar met slaapzakje in haar wiegje leggen om te kijken of ze wil slapen. En vanavond gaan we weer de tummytyb doen en daarna slapen.

Kijken of we met regelmaat wat meer slaap voor haar kunnen verzorgen, want ruim 12 uur wakker zijn is teveel voor een baby, lijkt me:')
pi_72511562
Miss Dewi was eerst ook zo'n 12 uur wakker, maar tegenwoordig 3 a 4 uur.
Goede duidelijke regelmaat heeft hier goed geholpen.
Wij bakeren ook in, maar dit is voor geborgenheid en ze mept zichzelf steeds wakker.
Mijn meisje had hier in ieder geval veel behoefte aan.
pi_72511968
Luca van DC! gefeliciteerd Luca alweer 1 jaar..
Merk ik gelijk hoe oud elin alweer is aangezien ik al over de 20 weken was toen je verscheen @ crap met je bollie
  maandag 7 september 2009 @ 10:19:01 #51
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72512558
Onze kleine is nu een week oud en is vrij rustig. Wel heeft ze de neiging om 's nachts wat te gaan spoken. Afgelopen nacht heb ik haar 2x een uur op mijn borst laten slapen (ben een man), dan is ze goed stil. Is dit aan te raden of niet?

Verder is het een schat van een baby
pi_72512987
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag ga ik starten met een nieuwe regelmaat voor Senna. Als ik dadelijk gedoucht een aangekleed ben ga ik haar aankleden en voeden. Daarna gaan we met de doek een stuk wandelen. Als we terugkomen ga ik haar met slaapzakje in haar wiegje leggen om te kijken of ze wil slapen. En vanavond gaan we weer de tummytyb doen en daarna slapen.

Kijken of we met regelmaat wat meer slaap voor haar kunnen verzorgen, want ruim 12 uur wakker zijn is teveel voor een baby, lijkt me:')
Mikael was als baby zijnde ook heel veel wakker. Sommige hier vroegen zich toen al af wat hij dan de hele dag deed. Maar hij had die slaap ook echt niet nodig. Als je merkt dat Senna het wel nodig heeft dan is die regelmaat idd wel lekker voor der.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72514796
hier heb ik Roy eens een hele tijd waargenomen, waarom hij overdag zo moeilijk in slaap blijft.
en jawel inbakeren zal hier heel goed van toepassing zijn, hij zwaait en slaat zichzelf gewoon wakker.
had ik hem net in de wandelwagenbak neergelegd, en daar werd hij rustiger, opzich logisch want dat is veel smaller dan het ledikant of de box.

in zijn bed lag hij ook echt te slaan en te zwaaien en te schoppen met z'n benen, waardoor de deken al snel van hem af was,en hij geen rust kreeg.

ondanks dat hem toch laten liggen, en toen hij terug sliep hem lekker stevig ingestopt, en nu is het al 20 min stil.
pi_72515587
Miss_sly, hopelijk gaat het werken voor jullie. 12 uur wakker zijn is wel veel, maar ons neefje schijnt ook zo wakker te zijn geweest de eerste weken en tegenwoordig slaapt hij wel meer overdag...

Het ging hier beter toen we Iris als het erop lijkt dat ze moe begint te worden, in haar eigen wiegje leggen op haar kamer. Soms is het wel even huilen (en dan lijkt 5 minuten wel een half uur voor mijn gevoel), maar ze valt 9 van de 10 keer vrij vlot in slaap.

Succes
pi_72515896
regelmaat werkte hier ook heel goed. In het begin was Seb ook veel wakker. Toen ik hem wat meer in zijn eigen bedje ging leggen om te slapen ging het veel beter, bleek de box toch niet zo goed om te slapen. Ik dacht dat het niet uitmaakt als ze zo iniemienie zijn, maar dus wel. Seb is een kind wat overal bij wil zijn, alles wil zien en vooral niet wil slapen als er mensen zijn. Dus alleen op zijn kamertje en als er bezoek komt en hij slaapt heeft het bezoek pech.

Wij zijn net naar een afspraak met de gym mama en baby's geweest. Wat een verschil in ontwikkeling zeg. sommige zijn ouder dan Seb andere drie weken jonger. De meeste bleven netjes op hun rug liggen of op 1 plaats zitten. Behalve Seb en nog een meisje die ook altijd heel druk is. Een meisje kwam met de kinderwagen en haar zoon lag nog in de wandelwagenbak Het was een vrij grote bak, ik denk dat Seb daar ook nog wel in had gepast maar dan moet ik hem met een hand tegenhouden omdat hij er anders uitklimt en met de andere hand duwen.
pi_72516171
Lol Estrys . Leuk om dat verschil te zien he?!
  maandag 7 september 2009 @ 13:05:17 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72516582
Bar, ipv gelijk echt in te bakeren kan je ook proberen of Roy beter gaat slapen als je het lakentje om hem heen slaat ipv om het matrasje.
Dus zijn armpjes naast zijn lijfje (of op de buik) en dan het lakentje om Roy heen vouwen en onder zijn ruggetje leggen. Zijn eigen gewicht houdt dan de boel op zijn plaats en dan kan je het dekentje gewoon strak in de zijkanten stoppen.
Hier werkte dat voor Sasha heel goed toen hij kleiner was en nu bij Oscar is dat ook de truc om hem heerlijk te laten slapen.
  maandag 7 september 2009 @ 13:11:29 #58
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72516737
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Bar, ipv gelijk echt in te bakeren kan je ook proberen of Roy beter gaat slapen als je het lakentje om hem heen slaat ipv om het matrasje.
Dus zijn armpjes naast zijn lijfje (of op de buik) en dan het lakentje om Roy heen vouwen en onder zijn ruggetje leggen. Zijn eigen gewicht houdt dan de boel op zijn plaats en dan kan je het dekentje gewoon strak in de zijkanten stoppen.
Hier werkte dat voor Sasha heel goed toen hij kleiner was en nu bij Oscar is dat ook de truc om hem heerlijk te laten slapen.
Kijk dat soort tips houd ik van, ik deed het met een hydrofiel maar die worden nu te klein haha
en dan was het toch wel warm een doek een laken en een dekentje
THANKS!!
pi_72516980
hmmm Thx Be dat kan ik idd ook eens proberen.
maar voorals nog ligt meneertje prinsheerlijk te slapen
  maandag 7 september 2009 @ 13:24:03 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72517046
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:11 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Kijk dat soort tips houd ik van, ik deed het met een hydrofiel maar die worden nu te klein haha
en dan was het toch wel warm een doek een laken en een dekentje
THANKS!!
Dat scheelt idd ook wel qua warmte. Vicky zei me al dat inbakeren idd alleen in een rompertje gebeurt maar dit is niet meer dan de laagjes die hij toch al had gebruiken.
  maandag 7 september 2009 @ 13:52:35 #61
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72517673
Hoop dat het werkt miss_sly. Ik moet zeggen dat ik ook wel vind dat Senna veel wakker is hoor, zeker in vergelijking met Joep en die is net wat ouder. Aan de andere kant... vaak weten ze het zelf wel goed te regelen allemaal.

Vanmorgen weer naar het CB geweest. Hij is vandaag 4 maanden, 60 cm en 5700 gram! Hij zit mooi in de curve en niet meer er onder Nog wel iets onder de grens... maar ja, als maar 2 kilo weegt als je ter aarde komt heb je wat in te halen.
Ik mag de fles van 23.00 gaan afbouwen. Deze week geen 200 cc aanbieden, maar 150, de week erop 100 en dan alleen nog om 20.00 een papflesje. Ik ben benieuwd. Over 2 weken ga ik dan ook eens kijken of hij een hapje gepureerde snijboontjes lust. NIet al ter vervaning, maar om te leren dat er ook andere smaakjes zijn. Lijkt me zo leuk.
Verder moet ik hem wel vaker op een kleed leggen zei ze. Joep is met regelmaat in zijn wipstoel, maar daar heeft hij tuurlijk niet echt de ruimte om te bewegen en te leren rollen enzo. Vanmiddag dus al samen op de grond gelegen.

Ow en zo leuk. Hij begon te lachen op het cb... niet zomaar, nee echt 5 minuten helemaal dubbel gelegen!! Het was zo grappig. Die mevrouw en ik konden gewoon even niet verder praten, hij lachte zo hard. Zij zei op een gegeven moment: nou, ik dacht net wat een vrolijke kerel, maar nu vraag ik me af of hij me niet gewoon aan het uitlachen is
En toen kwamen de prikjes en was het lachen snel over
pi_72518457
Joep goedgekeurd dus
fijn dat ie het zo goed doet Seilram

Estrys leuk die verschillen ja, wat heb je een klauterkabouter dan zeg pfoe.

Miss ik hoop dat het ritme wat je bedacht hebt gaat werken voor jullie
klinkt in elk geval als een aangenaam ritme, ook voor jezelf.

Hier ben ik net in mn eentje met A. in de wandelwagen boodschapjes wezen doen, ging prima, ze ligt nu nog te slapen maar ik durf het niet zo aan om haar dan vanuit de wandelwagen in haar bedje te gaan tillen ofzo. Bang dat ze dan wakker wordt van het gesleep en van het warme wandelwagen --> koud bedje gebeuren.
Ze slaapt prima in de bak, door al het lawaai heen. Dat boven laten slapen gaan we denk ik volgende week maar eens mee verder. Voor nu vind ik het zelf nog wel fijn dat ik niet oeveloos de trap op en af hoef
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 14:34:38 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72518697
Doe je dan wel een laagje dekentjes van haar af Huup.
Ja, je bent niet achterlijk, ik weet het, maar ik moet het toch even vragen.
Anders is het wel heel warm in huis he.
pi_72519106
foutje, tyler typte
pi_72519980
Wat leuk seilram, zo'n pret en fijn dat alles goed is met Joep.

huup, alleen aan de wandel, best spannend vond ik dat de eerste keer. fijn dat ze zo goed slaapt.

hier hebben we lekker gewandeld en boodschappen gedaan. Twee oude vrouwtjes die even stopten en in de doek wilde gluren en me veel geluk wensten
Niet geslapen onderweg, wel gedommeld. Thuis even in de box gelegen, niet geslapen maar rustig rond liggen kijken. ineens begon ze heel hard overstuur te krijsen, echt uit het niets. Dat is al de derde keer sinds gistermiddag. Geen idee wat er dan is. Toen verschoond, gevoed, maar ze wa toch wel erg moe zag ik. Dus de eerder goed gebleken methode in de strijd: samen op bed, liggend voeden en dan valt ze in slaap. Dat gebeurde ook alleen ook hieruit werd ze al snel huilend wakker.
Nu slaapt ze in mijn armen, maar wegleggen durf ik niet. hoop dat ze dan maar eventjes bij mij slaapt, arm ding.
pi_72520321
lastig hoor, dat ze zo snel weer wakker is als ze dan eindelijk lekker ligt te slapen.

Fijn huup dat het wandelen in combi boodschappen doen geslaagd is
pi_72521939
Lastig is dat he miss. Finn kan soms ook echt vanuit het niets huilend wakker worden. Zo moeilijk dat je niet weet wat er dan is!

Huuphuup fijn dat het goed ging! Ik laat Finn ook altijd gewoon slapen in de kinderwagenbak omdat ik bang ben dat hij anders wakker wordt. Niks mis mee toch?

Wat fijn dat Joep zo goed groeit Seilram!

Vrijdag moeten wij naar het consultatiebureau voor de prikjes, ik ben benieuwd wat Finn nu weegt. Het is zo'n lekker ventje! Volop aan het lachen, dan smelt ik echt!!

maandag 7 september 2009 @ 16:41:19 #68
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72522183
FTA, wat een scheet zeg!

MIss_sly, Joep kan dat soms ook hoor. Ineens trekt ie dan een pruillip en dan begint ie te mopperen. Ik denk nu vaak dat het even iets verwerken is ofzo, want hier is het meestal met een knuffel wel over.

Lekker he Huup, die kinderwagen nog in de kamer en je meisje zo dichtbij
pi_72522872
Joep helemaal goedgekeurd!

Huup, lekker boodschappen gedaan! En als beneden in de bak slapen werkt scheelt dat jou idd op en neer hobbelen die trap op en af.

Miss_sly wat sneu dat Senna zo overstuur gaat krijsen soms... als ze dan lekker rustig bij je ligt te slapen kan ik me voorstellen dat je haar niet weg wilt leggen in de hoop dat ze zo in elk geval wat slaap pakt.

Iris ligt ook even in de wagenbak te slapen, ze lag zo lekker na het wandelen, dat ik haar maar heb laten liggen... En nu ga ik eten maken, want anders is ze straks alweer wakker... ;-).
pi_72522993
pff hier misschien kinkhoest morgen naar de dkter
(ze blijft kokhalzen van t hoesten, arm ding)
pi_72523737
he kleurdoos wat naar ik hoop toch dat het geen kinkhoest is voor haar en voor jou.

oh Finn wat ben je een ontzettend lekker mannetje wat een lach!

BE ze is meegeweest met haar omslagdoek over haar heen, die ene met die stippels. Zelfde dikte als zo'n badcape zeg maar. Volgens de kraamzorg was dat voldoende als dekentje hier beneden, warm zat volgens haar. En naar buiten toe moest ik haar 1 laag meer aandoen dan ik zelf aanhad. Aangezien ik zelf een tshirt enkel aanhad heb ik haar onder die omslagdoek gelegd en ben zo gaan wandelen. Thuis heeft ze zo verder geslapen. Anders had ze alleen in haar kleertjes gelegen, zonder dekentje.
Moet ik er wel bij zeggen dat het hier in huis gek genoeg koeler is dan buiten!

Nu ben ik in de war had ik die omslagdoek van haar af moeten halen vanmiddag? Of meer eroverheen bij het naar buiten gaan misschien ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 17:31:35 #72
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72523850
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:05 schreef Kleurdoos het volgende:
pff hier misschien kinkhoest morgen naar de dkter
(ze blijft kokhalzen van t hoesten, arm ding)
Wat naar voor dat lieve ding. Hoop dat ze snel opknapt zeg
pi_72523950
ach arme meid, hoop dat het meevalt. beterschap

Senna bijna 2 uur geslapen...op mijn arm dan maar wat minder mobiel
  maandag 7 september 2009 @ 18:24:57 #74
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72525625
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:10 schreef miss_sly het volgende:
oeke, het sportfondsenbad heeft hier ook babyzwemmen, zag ik!
Miss ik zou nog even wachten met zwemmen daar, het water is niet heel erg warm namelijk.
Ik ben met Danique gegaan toen hete mocht volgens hun website maar ze had het echt heel koud na een tijdje.
Mirandabad is warmer is heb ik me laten vertellen en anders de Meerkamp in Amstelveen.
pi_72525741
Heej Fruppel, hoe gaat het nu met Danique?
pi_72526015
Huup, volgens mij is met dit weer zo´n hema omslagdoek prima als dekentje voor buiten hoor. Dat doe ik voor Graeme meestal ook. En als we binnen zijn en hij slaapt (en het is binnen niet veel warmer dan buiten) dan laat ik die doek ook over hem heen liggen. Anders is het ineens zo koud, en als je slaapt, wordt je toch ook sneller koud. En je kan natuurlijk altijd af en toe even checken in het nekje of het niet te koud of te warm is.
Dus volgens mij heb je het gewoon goed gedaan hoor (of ik doe het zelf ook al de hele tijd raar of verkeerd )

Oh arme Elin. Ik hoop dat ze niet echt kinkhoest heeft en dat ze snel weer beter is.
pi_72526069
T CB zei van wel..maar ik geloof meer in de dokter
pi_72527172
Het is in elk geval best een fijn idee dat ze al een deel van de DKTP vaccinaties gehad heeft, lijkt me Kleurdoos. Maar dat gehoest is zoooooooooooo zielig. Kun je er verder iets tegen doen? Ik heb wel gehoord dat warme vochtige lucht helpt, maar weet niet helemaal meer zeker of dat een klok/klepel verhaal is.
  maandag 7 september 2009 @ 19:44:19 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72528550
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:28 schreef huuphuup het volgende:
he kleurdoos wat naar ik hoop toch dat het geen kinkhoest is voor haar en voor jou.

oh Finn wat ben je een ontzettend lekker mannetje wat een lach!

BE ze is meegeweest met haar omslagdoek over haar heen, die ene met die stippels. Zelfde dikte als zo'n badcape zeg maar. Volgens de kraamzorg was dat voldoende als dekentje hier beneden, warm zat volgens haar. En naar buiten toe moest ik haar 1 laag meer aandoen dan ik zelf aanhad. Aangezien ik zelf een tshirt enkel aanhad heb ik haar onder die omslagdoek gelegd en ben zo gaan wandelen. Thuis heeft ze zo verder geslapen. Anders had ze alleen in haar kleertjes gelegen, zonder dekentje.
Moet ik er wel bij zeggen dat het hier in huis gek genoeg koeler is dan buiten!

Nu ben ik in de war had ik die omslagdoek van haar af moeten halen vanmiddag? Of meer eroverheen bij het naar buiten gaan misschien ofzo?
Ehm... weet ik niet.
Ehm...
Wij zijn vandaag niet naar buiten gegaan, maar eerder van de week wel, toen was het buiten frisser dus toen had Oscar een jasje aan, mutsje op en dan in de wagen met lakentje en dekentje.
Dat was wat ik in mijn hoofd had (en dan zou ik het jasje en mutsje uit en af gedaan hebben zeg maar.
Maar zoals jij het zegt hoefde het idd niet, want Oscar ligt hier idd ook in bed met een dekentje eroverheen...

Sorry!
pi_72529025
haha muppet geeft toch nie

ik had er zelf nog niet echt bij nagedacht eigenlijk.

Toen we eh eergister geloof ik naar buiten waren gegaan heeft ze in de lodger gelegen, toen was het frisser, en toen we thuiskwamen heb ik die inderdaad opengedaan en toen een hydrofielluier dubbelgevouwen als een soort lakentje eroverheen gelegd. Ik had er nog niet zo over nagedacht maar het leek me toen gewoon te warm/broeierig voor binnen, die lodger.
Mutsje en jasje heeft ze niet meer op of aan gehad sinds we uit het ziekenhuis waren. Wel lange mouwen buiten en goed ingepakt onder het dekentje. Haar nekje bleef goed warm aanvoelen steeds. (die check ik redelijk obsessief )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 20:18:11 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72529843
Wij wachten toch nog maar even met zwemmen. Het water is hier tussen 31 en 33 graden. Ze raadden het zelf aan na de 2e prikken.
Huup, ik zou d'r ook lekker laten slapen in de kinderwagenbak, niks mis mee toch? Als ze dan wakker wordt, kan je haar altijd nog overleggen in bed.
Kleurdoos, kinkhoest, klinkt erg sneu, beterschap daar! Kan je er eigenlijk iets aan doen?

Hier gaat het slapen overdag al stukken beter, dankzij de regelmaat denk ik! Heel fijn! Het vreemde is alleen, dat ze regelmatig (lees: bijna altijd) na 45 min slapen wakker worden. Dan is het huilen geblazen tot we naar ze toe gaan, speentje geven. Soms is het dan goed, maar 9 van de 10 keer niet. Even uit bed en in de box en bij de eerste signalen weer naar bed werkt ook soms. Iemand tips hoe we dat wakker worden na 45 min kunnen doorbreken? We laten ze nu zo'n 10 a 15 min huilen als we zijn geweest voor een speentje, maar dat helpt ook niet echt. Het huilen wordt alleen maar harder.
pi_72529882
Wij zijn net voor het eerst met Graeme op de fiets geweest! We hadden zo´n speciaal baby mee ding gekocht, zodat je de maxi cosi achterop de fiets mee kan nemen. Al 3 weken geleden eigenlijk, maar ik durfde steeds niet Ik vond het echt super eng, maar het ging allemaal goed. Mn Lief fietste schuin achter mij, recht naast de maxi cosi, dus hij kon Graeme goed in de gaten houden, maar Graeme vond het harstikke leuk. Gelukkig!
  maandag 7 september 2009 @ 20:20:34 #83
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72529935
Wat voor 'ding' is dat Tessie?

* heb t gevonden, geinig ding zeg!*
  maandag 7 september 2009 @ 20:22:36 #84
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72530020
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:28 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heej Fruppel, hoe gaat het nu met Danique?
Wat lief dat je naar haar vraagt, het gaat wel beter maar ze is nog niet helemaal haar gezellige zelf.
Vandaag de hele dag huilen en mopperen een mega snotneus, hoesten en verhoging dus het griepje is weg en word meteen opgevolgd door een flinke verkoudheid helaas.
Ook 2 tanden die net een randje doorgekomen zijn en waar ze volgens mij ook last van heeft.
Dus we rommelen lekker hier, ligt ook plat met de griep dus het is even afzien

Hoe gaat het bij jullie, lekker aan het genieten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 september 2009 @ 20:29:11 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72530267
Beterschap voor E.
sterkte met de prikjes van joep
Mooie finn
Fijn dat de medicijnen voor oscar (lijken te) helpen BE!

Ik heb zoveel gelezen, en ben nu al weer bijna alles kwijt probeer het wel bij te houden, maar heb een wat hectische week qua afspraken achter de rug.

Rapport van de fysio loog er niet om: ze kon niet ontdekken waar de kinderarts het twee maanden geleden over had. Die zei vanmiddag dan ook: ja hij is nu niet zo onrustig als vorige keer... daar heb ik wel een verklaring voor: vorige keer zat hij al een half uur op zijn fles te wachten, omdat háár spreekuur uitliep. geen wonder dat hij onrustig is dan. Enfin, hij was helemaal goedgekeurd de scores: 8430 gram, 74 cm lang en so was 45 cm.

En hij heeft een vriendinnetje:

we zijn vorig weekend een weekend bij Maffemuts geweest, hij was helemaal weg van Rachel. We zijn ook nog in Ballorig geweest, meer foto's straks in het fototopic
Oh ja, tandje vijf is door: snijtandje rechtsboven
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_72532363
Beterschap!

Hier gaat alles een beetje moeilijk. Lianne is de hele dag wakker en slaapt nog minder dan een volwassene zou moeten doen. Zegmaar nog net geen 8 van de 24 uur. Ik ben nu ook wel redelijk op, dit is al ruim een week zo.

Ook nog even een vraagje: Lianne heeft een paar dagen geleden uitgevonden dat ze kan staan -zich optrekken aan alles-, en doet dat nu constant.
Maar wat is nou het beste, de box en het bedje wel helemaal laag of niet? Want ze valt dus net zo hard weer om als ze moe wordt of besluit 1 of 2 handen los te laten. Ik ben bang dat dit haar allemaal erg veel pijn gaat doen.
Hoe doen jullie dat?
  maandag 7 september 2009 @ 22:17:21 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72535051
Ik zou alles meteen laag gooien.
Als ze ergens overheen kukelt valt ze nog veel harder...
En als de boel laag staat kan ze goed oefenen en zal ze het des te sneller leren.

Dat niet slapen kan ook samen hangen met het leren staan he... een van de zoveel sprongetjes zeg maar. Maar naar is het wel lijkt me.
pi_72543528
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap!

Hier gaat alles een beetje moeilijk. Lianne is de hele dag wakker en slaapt nog minder dan een volwassene zou moeten doen. Zegmaar nog net geen 8 van de 24 uur. Ik ben nu ook wel redelijk op, dit is al ruim een week zo.

Ook nog even een vraagje: Lianne heeft een paar dagen geleden uitgevonden dat ze kan staan -zich optrekken aan alles-, en doet dat nu constant.
Maar wat is nou het beste, de box en het bedje wel helemaal laag of niet? Want ze valt dus net zo hard weer om als ze moe wordt of besluit 1 of 2 handen los te laten. Ik ben bang dat dit haar allemaal erg veel pijn gaat doen.
Hoe doen jullie dat?
Naar beneden! Vallen in de box of het bed is lang niet zo erg als uit de box of uit bed op de grond.

Ik denk dat wij een sprongetje hebben genomen of zo. Seb sliep voor de derde nacht door en tot zeven uur
pi_72543632
Fijn Estrys!

Zweefvliegje ik zou het ook omlaag doen ja. Ik geloof dat ik als de dood zou zijn dat ze over het randje kukelt

Hier gaat alles zn gangetje
vanmiddag komt de mevrouw van het CB hier. Wat komen die eigk doen?
moet ik dweilen en poetsen voor ze komt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72543662
Tnx BE, alles staat nu laag. Misschien dat ik nog wat schuimplastick oid koop voor in de box, maar wie weet ontdekt ze ook wel snel dat ze zichzelf weer kan laten zakken.
En het zal wel een sprongetje zijn dan, want wonder boven wonder sliep ze gisteren om kwart voor 10 al en heeft ze pas om 4 uur weer wat gedronken (ze is ondertussen wel nog een aantal keren wakker geweest, maar het was nu dus anders dan anders).
En sinds vanochtend gaat ze ook ineens zelf zitten, dus ze zal wel teveel in een korte tijd hebben geleerd ofzo
pi_72543778
Estrys en Huup ook bedankt

Maar Huup, A. heeft toch haar hielprikje en de gehoortest al gehad?
Ik zou anders niet weten wat ze komt doen
pi_72543926
Huup hier kwamen ze langs om kennis te maken, wat informatie over ons te weten te komen ziektes enz. en we kregen het groeiboekje met daarin de datum van de eerste keer dat we daar moesten komen.
Verder ging ze Finn nog even bekijken of alles in orde leek.
pi_72543973
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:37 schreef huuphuup het volgende:
Fijn Estrys!

Zweefvliegje ik zou het ook omlaag doen ja. Ik geloof dat ik als de dood zou zijn dat ze over het randje kukelt

Hier gaat alles zn gangetje
vanmiddag komt de mevrouw van het CB hier. Wat komen die eigk doen?
moet ik dweilen en poetsen voor ze komt?
Die komt denk ik het groeiboekje brengen en eens kijken hoe het gaat en kennis maken. En vertellen over het CB Dweilen is niet nodig. Ze heeft hier niet naar Seb gekeken
pi_72544006
dat wat FTA zegt zweefvliegje. Ze komen kennismaken zeg maar. Dat had ik meegekregen. Maar wat ze verder komen doen is me niet helemaal duidelijk
maar ze gaan haar ook even bekijken dus. Okay, dan weet ik dat. Dan kan ik misschien even kijken of ik het zo kan timen dat ze wakker is als de mevrouw langskomt. Wel zo handig dan.

Er moet even naar haar heupjes gekeken worden eigenlijk. A. trekt haar beentjes/heupjes enorm in een kikkerhouding, en dat terwijl ze heul niet in een stuit heeft gelegen. Mafkikker van mij maar nu hoorde ik van mn moeder dat ik dat ook heb gedaan in mindere mate, en mijn zusje heeft dat heel erg gedaan. En laat die nou net last hebben van hypermobiele gewrichten, net als mn moeder en ikzelf in mindere mate. Dus ik vind het wel fijn als dat een klein beetje in de gaten gehouden wordt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72544019
oh, of niet, als ik er zo een als Estrys krijg
nouja, ik vind het geloof ik wel fijn als ze haar even bekijkt. Misschien dat ik het zelf wel even navraag dan. Even aankijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72544149
ze komen het een en ander vertellen wat het cb precies allemaal doet.
je kunt vragen stellen.
je dochter zal idd gewogen worden (en dat was hier ook het enige)
zoiets Huup.
En dweilen enzo het mag maar is geen pré.

Zohee wat een avond en nacht, roy had zin om te huilen en te huilen.
en wat het nou geweest is geen idee.
vanmorgen is Roy rustig en vrolijk en blij.

En wat dat aankleden betrefd, roy heeft nog maar 2x een jasje aangehad, daarvoor veel te warm enzo.
heeft ook veel alleen in zijn rompertje gelegen.
en 1 laag meer als ons dat moet ik bij Roy ook zeker niet doen, dan zweet meneertje zich rot.

nu heeft hij ook gewoon een rompertje met langemouw aan en een tuinbroekje. we gaan zo naar buiten en dan alleen een dun dekentje erover.
pi_72544252
Bij mij werd er dus niet gewogen, alleen even een gesprekje. Maar nou kwam bij mij ook de vervanger van de vervanger van de wvk
pi_72544546
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:54 schreef mikoxx het volgende:
Oke, ik ga morgen maar ns even bellen. Gaan zwemluiers ook op gewicht (net als een gewone luier)? En doe je daar dan een zwembroekje nog overheen? Badcape mee lijkt me, verder nog tips?
Net terug van vakantie. Moet de tweede pagina van dit topic nog bijlezen maar wilde even hier op reageren.

Wij zijn tijdens de vakantie voor het eerst met Jair wezen zwemmen. Het babybad was helaas niet erg warm. Wij bleven dus ook maar 10-15 minuten met hem in hetr water. Hij vondt het wel spannend. Wij hadden zijn handdoek bij de hand om hem lekker warm te houden in plaats van een badjas. Ik vond samen omkleden een stuk prettiger, maar dat is ook omdat wij alleen de wandelwagen mee hadden, die wij bij de ingang moesten laten. Maxi-cosi lijkt me dan een prima oplossing.

De zwemluiers van ons merk gingen op gewicht maar begonnen wel bij 7 kg (kleinste maat). Gelukkig paste Jair met zijn 6,3 kg er ook prima in. Het waren wel broekjes, die gewoon over de beentjes trekt. Met zo'n klein kind vond ik ze minder handig, maar ze houden de poep misschien wel beter vast.

Gefeliciteerd DC met Luca, beste wensen voor Luca

Heb ik nog veel nieuwe beebs gemist? Zal nog even spieken in het vorige topic.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72544568
Hier ook geen wegen tijdens t huisbezoek, alleen een babbeltje.
Ze komt overigens zo weer ivm inbakeren en Iris ligt net lekker te slapen...
pi_72545092
Ah, logisch dat ze daarvoor komen! Bij mij was dat allemaal tijdens de hielprik en de gehoortest.
Lianne was toen pas 3 dagen ofzo dus alles ging het ene oor in en het andere weer uit.

Wat vervelend dat je niet weet waarom Roy zo moest huilen Bar! Gelukig is hij nou weer tevreden. In het doekentopic las ik ook al eens dat Roy het zo snel warm heeft, is zijn "standaard" lichaamstemperatuur ook vrij hoog?

Welkom terug Tinuviel! Lekkere vakantie gehad? Zwemmen is iig erg fijn! Zelf durf ik nog niet echt in "het koude bad".
pi_72546343
Oh en Huup? Zorg dat er geen visite is of komt als de wvk bij je langskomt! BIj mij kwamen onverwacht mensen langs , een kwartiertje nadat ze binnen kwam. Ze werden subiet de deur uitgejaagd, ik schaamde me echt dood. Het ging zo rap, voor ik het wist waren ze weer verdwenen, ik had heel geen tijd om "ho ff, dit is mijn huis" te denken. Duizend maal excuses gemaakt aan de mensen die langskwamen, die wisten ook niet goed wat ze overkwam.
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:47:08 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72546469
@Zweefvliegje, zijn temperatuur is eigenlijk sinds zijn geboorte 36,8 en dat is het eigenlijk altijd gebleven.
zijn laagste is 36,5 geweest.
pi_72546561
Bodpa, dat is ook raar dat ze zomaar mensen uit jouw huis wegstuurde

Graeme wordt de laatste tijd snachts elke keer om 4.11uur wakker Dan wil hij zn speentje en slaapt hij weer verder. Tot 4.19 uur. Dan is hij zijn speentje weer kwijt en wil hij hem opnieuw. Gewoon al een week op precies die tijden. Hoe raar is dat
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:01:30 #104
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72546828
Dat is heel raar Tessie wat gek!

Hier een beetje een ziek mannetje... Gister na de prikjes eerst nergens last van, gewoon 37,2. Toen om 18.30 ineens 38,2. In bad gedaan en daarna eten, boekje bekijken en toen huilen, huilen, krijsen, huilen, gillen zo zielig. Dus maar een paracetamol gegeven. Om 23.00 nog steeds 38,2. Beetje maar gegeten (90 cc van de 170 cc). Vannacht 2 x eruit om hem te troosten en vanmorgen 38,9 . Hij was wel gewoon vrolijk. Wel beetje moeite met slapen en eten ook nog niet helemaal op gang. Flesjes van 150 cc en meer gaat er even niet. Hij voelt ook zo warm. Net even van 10.15 tot 11.15 buik op buik samen in bed gelegen
pi_72547090
Duidelijk een man van de klok die Graeme!
pi_72547201
Ja vreemd he!

Seilram, wat ontzettend sneu voor Joep! Lijk me echt zo naar als je beeb zich zo niet lekker voelt.
pi_72547452
Graeme wat stipt!

Bodpa wat idioot
hier verwacht ik geen visite verder, maar fijn dat je het even zegt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72547495
Dat had die vrouw dus niet hoeven proberen om mijn visite weg te jagen. Hoewel ik denk ik zelf wel mijn visite buiten had laten staan onder het motto komt nu niet uit. De wvk komt op afspraak, die visite niet dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik tegen de visite zeg dat ze beter later terug moeten komen. Is toch raar om mensen te ontvangen wanneer je met iemand in gesprek bent die daar nota bene een afspraak voor heeft gemaakt. Neemt niet weg dat de het niet de taak van de wvk is om mensen weg te sturen.

Seb moet vandaag op de foto op het kdv Nou hoop ik dat hij nog een beetje een schoon shirt heeft tegen die tijd Heb hem vanmorgen met een slabber om afgegeven
pi_72547612
Haha Estrys, handig om die slab maar even om te houden dan ja.
Hier worden Graeme en ik regelmatig samen ondergespuugt door hem, sinds hij met een golfje spuugt. Ben je net aangekleed samen beneden, flesje erin, kan je weer naar boven om allebei om te kleden
Ik moet straks naar het CWI (omdat mijn contract dus niet verlengd wordt), dus ik heb de kleren die ik daarvoor aan wil doen, nu nog maar niet aan Als mn moeder hier is om op te passen, kleed ik me nog wel ff snel om.
pi_72547746
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef tessie het volgende:
Hier worden Graeme en ik regelmatig samen ondergespuugt door hem, sinds hij met een golfje spuugt. Ben je net aangekleed samen beneden, flesje erin, kan je weer naar boven om allebei om te kleden
Ik moet straks naar het CWI (omdat mijn contract dus niet verlengd wordt), dus ik heb de kleren die ik daarvoor aan wil doen, nu nog maar niet aan Als mn moeder hier is om op te passen, kleed ik me nog wel ff snel om.
Ach ja, hoe herkenbaar
Mijn zus wilde laatst perse Seb eten geven, hij kreeg worteltjes. Maar ze ging 's avonds naar een feestje en had haar mooie feestjurk al aan. Mijn moeder (Seb was daar logeren) zei nog leg nou iets groters over je schouder dan een spuugdoekje. Maar tante was eigenwijs... Nu is ze weer even genezen van "ik wil Seb eten geven"
pi_72547776
Ik ben het met je eens Estrys. Ze kwamen onverwacht, dat was het hele eieren eten. En dat het zo razendsnel ging. Visite komt binnen, wvk zegt dat ze er nog wel een uurtje zit en dat ze weg moeten gaan, exit visite. Ging volkomen langs me heen, voor ik het wist waren ze weer weg. Anders stel je nog even voor dat ze wat later terugkomen ofzo. Anyway, water under the bridge enzo
pi_72547801
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:40 schreef bodpa09 het volgende:
Ik ben het met je eens Estrys. Ze kwamen onverwacht, dat was het hele eieren eten. En dat het zo razendsnel ging. Visite komt binnen, wvk zegt dat ze er nog wel een uurtje zit en dat ze weg moeten gaan, exit visite. Ging volkomen langs me heen, voor ik het wist waren ze weer weg. Anders stel je nog even voor dat ze wat later terugkomen ofzo. Anyway, water under the bridge enzo
Ja beetje raar dat ze je niet zelf de kans geeft Hoe is het met je druktemaker?
pi_72548225
Druktemaker heeft last van zijn eigen wil. Of van de mijne.
Hij mag niet aan de stopcontacten, huilen. Dat snoertje dan? Nee, dat mag ook niet. Druktemaker werpt zich naar achter van verdriet. In de box? Weer de ik werp me naar achter modus, waar ie bij voorkeur dan ook nog zijn hoofd bij stoot. Hij heeft echt een bruut als moeder, dat blijkt.
Verder is ie nog steeds hardstikke lief en goedlachs.

Nog een vraag trouwens: hij produceert keutels van het formaat van een volwassene. Dat doet hem natuurlijk zeer, hij grijpt echt met zijn handen naar zijn billen als hij aan het persen is. Moet er ook van huilen en heeft soms scheurtjes bij zijn poeperd. Hij drinkt tussen de 800 -1000 cc per dag, buiten fruit/groentehappen en yoghurt om. Iemand nog een tip? Ik vind het zo zielig.
pi_72548500
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:59 schreef bodpa09 het volgende:
Druktemaker heeft last van zijn eigen wil. Of van de mijne.
Hij mag niet aan de stopcontacten, huilen. Dat snoertje dan? Nee, dat mag ook niet. Druktemaker werpt zich naar achter van verdriet. In de box? Weer de ik werp me naar achter modus, waar ie bij voorkeur dan ook nog zijn hoofd bij stoot. Hij heeft echt een bruut als moeder, dat blijkt.
Verder is ie nog steeds hardstikke lief en goedlachs.

Nog een vraag trouwens: hij produceert keutels van het formaat van een volwassene. Dat doet hem natuurlijk zeer, hij grijpt echt met zijn handen naar zijn billen als hij aan het persen is. Moet er ook van huilen en heeft soms scheurtjes bij zijn poeperd. Hij drinkt tussen de 800 -1000 cc per dag, buiten fruit/groentehappen en yoghurt om. Iemand nog een tip? Ik vind het zo zielig.
Niet dat het met poepen te maken heeft maar tussen de 800 en 1000 cc is dat niet veel? Hoe oud is hij? Vorige keer was maximale 700 cc bij ons CB en toenw as Seb 7 maanden
pi_72548648
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ach ja, hoe herkenbaar
Mijn zus wilde laatst perse Seb eten geven, hij kreeg worteltjes. Maar ze ging 's avonds naar een feestje en had haar mooie feestjurk al aan. Mijn moeder (Seb was daar logeren) zei nog leg nou iets groters over je schouder dan een spuugdoekje. Maar tante was eigenwijs... Nu is ze weer even genezen van "ik wil Seb eten geven"
Worteltjes ook nog Dat geeft vast mooie vlekken. Ik ben hier ook al van de gewone spuugdoekjes afgestapt voor na een flesje hoor. Dan gebruik ik beter een dubbelgevouwen hydrofielluier.

Graeme ligt nu naast me op de bank op zijn buik te slapen, en net werd hij ineens een beetje wakker, kwam hij gelijk helemaal omhoog met zn hoofdje en zat ie me met grote ogen aan te kijken. Ik moest er zo om lachen, zo schattig! En toen gaf ik hem zijn speen, en ging hij weer gewoon gelijk weer liggen en verder slapen
pi_72548760
Het is geen 800-1000 cc melk hoor. Hij krijgt 's morgens 180/6 melk + bambix, bij de boterham 90/3 en 's avonds 180/6. Dan kom je op 500 aan melk, rest is water en een heel klein pietsie roosvicee.

Oh en hij is 9 maanden en 6 dagen.
pi_72548865
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:18 schreef bodpa09 het volgende:
Het is geen 800-1000 cc melk hoor. Hij krijgt 's morgens 180/6 melk + bambix, bij de boterham 90/3 en 's avonds 180/6. Dan kom je op 500 aan melk, rest is water en een heel klein pietsie roosvicee.

Oh en hij is 9 maanden en 6 dagen.
Ik dacht al
pi_72549368
Geen idee Bodpa, wel naar lijkt me dat hij er zoveel pijn bij heeft

hier is net weer visite de deur uit; met hun dochtertje van 2. Man wat een stem zit er op dat meiske zeg
madame is gewend om alle aandacht te krijgen zeg maar, laten we het daar op houden
wel heel leuk om te zien hoe ze al helemaal aan het rondkeutelen was en aan het babbelen enzo en je dan te realiseren dat je over twee jaar ook zo'n frummel hebt die kan lopen enzo. Onwerkelijk, dat wel, maar wel leuk om bij weg te dromen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 13:44:47 #119
5428 crew  miss_sly
pi_72549473
bodpa, wat naar lijkt me dat. Olijfolie door de fles, is dat wat?

We hebben Senna net gewogen bij de borstvooedingswinkel: 5390! weer ruim 500 gr in 2 weken!
ze gaat nu op de groeicurve van borstvoeding.com boven het middelste lijntje uit hoef ik me tocg geen zorgen over te maken he?
pi_72549542
zal toch niet miss?
ik had altijd begrepen dat kindjes nooit echt teveel borstvoeding konden krijgen. En misschien groeit ze ook wel in hortjes en stootjes he. De ene keer wat in de breedte en daarna weer wat in de lengte. Komt vast goed, lekker prupke dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 14:00:46 #121
5428 crew  miss_sly
pi_72549828
Ach nee, dat is ook zo, bv kan niet teveel worden gegeven. En dat is alles wat zekrijgt, dus zal ze idd wel nu even in de breedte groeien
Ik vind haar niet echt eenprupke, hoewel ze wel hele lekkere spekkies heeft
En een ding is duidleijk: het is niet dat ze huilt of weinig slaapt, omdat ze uitgehongerd is
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:02:50 #122
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72549869
Nee joh, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor Miss... zolang ze niet boven de bovenste lijn komt...

Bodpa ik heb ook geen idee. Hij krijgt zo te lezen genoeg drinken.

Kleurdoos, hoe ging het vandaag bij de huisarts??

Seb, doorslapen Heerlijk voor jullie Estrys!

Beterschap voor Joep.

Lennon wil bijna niet meer liggen bij het kdv, hij wil alleen nog maar zitten en dat kan hij nog niet zelf, dus hi is soms een beetje gefrustreerd. In de box thuis gaat het eventjes goed, dan gaat hij op zn buik spelen en na een paar minuten weer huilen. Hebben jullie je kind gewoon laten liggen op de buik of teruggelegd op de rug?? Verder is hij heel vrolijk...
Ow en hij wil geen brood eten... beetje kauwen/zuigen aan een korst of bolletje gaat best, maar stukjes met smeerkaas of appelstroop wil meneer niet. HIj zuigt het beleg eraf en eet het brood niet op. Volgende keer maar vragen op cb of dat erg is. HIj moet eigenlijk tussen de middag meer brood en minder melkvoeding krijgen, maar ik geef hem nu nog steeds 180/6. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet.
Make love, not war ☮
pi_72549918
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:02 schreef Diaan73 het volgende:
Nee joh, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor Miss... zolang ze niet boven de bovenste lijn komt...

Bodpa ik heb ook geen idee. Hij krijgt zo te lezen genoeg drinken.

Kleurdoos, hoe ging het vandaag bij de huisarts??

Seb, doorslapen Heerlijk voor jullie Estrys!

Beterschap voor Joep.

Lennon wil bijna niet meer liggen bij het kdv, hij wil alleen nog maar zitten en dat kan hij nog niet zelf, dus hi is soms een beetje gefrustreerd. In de box thuis gaat het eventjes goed, dan gaat hij op zn buik spelen en na een paar minuten weer huilen. Hebben jullie je kind gewoon laten liggen op de buik of teruggelegd op de rug?? Verder is hij heel vrolijk...
Ik draaide Seb steeds terug en dan lag hij binnen een seconde weer op zijn buik.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:05:38 #124
114177 Diaan73
pi_72549930
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik draaide Seb steeds terug en dan lag hij binnen een seconde weer op zijn buik.
En hoe lang hielden jullie dat vol?
Make love, not war ☮
pi_72549996
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

En hoe lang hielden jullie dat vol?
Geloof me, dat wil je niet weten

Ik heb op een gegeven moment een Bumbo seat gekocht, werd er een beetje simpel van
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:12:49 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550097
Ik herhaal mijn post nog een keer: Iemand tips?

Hier gaat het slapen overdag al stukken beter, dankzij de regelmaat denk ik! Heel fijn! Het vreemde is alleen, dat ze regelmatig (lees: bijna altijd) na 45 min slapen wakker worden. Dan is het huilen geblazen tot we naar ze toe gaan, speentje geven. Soms is het dan goed, maar 9 van de 10 keer niet. Even uit bed en in de box en bij de eerste signalen weer naar bed werkt ook soms. Iemand tips hoe we dat wakker worden na 45 min kunnen doorbreken? We laten ze nu zo'n 10 a 15 min huilen als we zijn geweest voor een speentje, maar dat helpt ook niet echt. Het huilen wordt alleen maar harder.

Ik lees de volgende x even bij, de mannen huilen.....
pi_72550223
Mikoxx, ik las ergens dat bijna alle kindjes 45 minuten slapen.. geen idee waar ik het las maar blijkt iets van een grens te liggen ofzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:18:23 #128
114177 Diaan73
pi_72550249
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:12 schreef mikoxx het volgende:
Ik herhaal mijn post nog een keer: Iemand tips?

Ik lees de volgende x even bij, de mannen huilen.....
Ik heb eigenlijk geen idee.... het is vreemd en kan ook een fase zijn. Volgens mij is het lastig om te doorbreken.
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:29:33 #129
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72550521
Lastig, mikoxx...
Wat Vicky zegt heb ik ooit ook wel eens gelezen, jammer dat je ze niet een goed boek kan geven...

Wij lieten de meiden wel vaak ook even in bed spelen, dat vinden ze tot op de dag van vandaag nog steeds heerlijk. Lekker compact enzo, denk ik.

Misschien kan je je mannen in bed leggen ipv in de box, zodat ze in bed leren spelen, zichzelf even vermaken, zeg maar. Het was ook handig met eten koken enzo, meiden in bed en moeders puin ruimen en koken.
Dan zou het heul misschien zo kunnen zijn dat ze na 45 minuten slapen in ieder geval hun snaveltjes houden ????
pi_72550592
Als Tess wakker wordt probeer ik er nog een speentje in te stoppen maar dat lukt niet altijd.
Als ze kletsend wakker wordt laat ik haar gewoon liggen, totdat ze gaat mekkeren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:32:24 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550607
Vicky, heb ik t nu verkeerd of is vandaag je trouwdag??? Wat doe je dan op fok Gefeliciteerd meid!
pi_72550692
klopt Mikoxx
Wij zijn vanmorgen getrouwd
We doen het niet groot, zijn nu ff thuis omdat Tess moest slapen. Gaan straks naar mijn ouders. Amber blijft logeren en Tess gaat later op de avond mee naar huis. Wij gaan uiteten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:37:23 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550740
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Lastig, mikoxx...
Wat Vicky zegt heb ik ooit ook wel eens gelezen, jammer dat je ze niet een goed boek kan geven...

Wij lieten de meiden wel vaak ook even in bed spelen, dat vinden ze tot op de dag van vandaag nog steeds heerlijk. Lekker compact enzo, denk ik.

Misschien kan je je mannen in bed leggen ipv in de box, zodat ze in bed leren spelen, zichzelf even vermaken, zeg maar. Het was ook handig met eten koken enzo, meiden in bed en moeders puin ruimen en koken.
Dan zou het heul misschien zo kunnen zijn dat ze na 45 minuten slapen in ieder geval hun snaveltjes houden ????
Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 min ) en daarna getroost en speen gebracht. Nu slapen ze.... !!
We leggen ze nu na de voeding even in de box om 'alleen te spelen', maar jij denkt dan meteen na de voeding in bed zeg maar? Het is idd niet zo erg dat ze na 45 min wakker worden, maar dan wel liever zonder gehuil . Ik heb idd ook gelezen dat babies slaapcyclussen van ca 45 min maken, dus in dat opzicht is er al veel te verklaren.

Seilram, de late fles eraf Wat heerlijk!
Onze mannen drinken ook lang niet alle flessen leeg (5 x 180/6). Maar ze zijn wel vaak 's avonds onrustig en na de voeding van 23u slapen ze wel heerlijk tot 7u. Dus dat is fijn natuurlijk! Het lijkt mij ook 'eng' om de late fles weg te laten idd, bang dat ze dan weer s nachts gaan komen. Ik ben benieuwd hoe t zal gaan! Wij moeten de 21e weer naar het bureau. Ben benieuwd of wij ook dat advies mee gaan krijgen. Ze wegen nu ongeveer 5 kg allebei, dus misschien gaan wij rond de 21e ook wel richting 5700 gr
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:38:47 #134
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550774
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
klopt Mikoxx
Wij zijn vanmorgen getrouwd
We doen het niet groot, zijn nu ff thuis omdat Tess moest slapen. Gaan straks naar mijn ouders. Amber blijft logeren en Tess gaat later op de avond mee naar huis. Wij gaan uiteten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:43:34 #135
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72550896
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 min ) en daarna getroost en speen gebracht. Nu slapen ze.... !!
We leggen ze nu na de voeding even in de box om 'alleen te spelen', maar jij denkt dan meteen na de voeding in bed zeg maar? Het is idd niet zo erg dat ze na 45 min wakker worden, maar dan wel liever zonder gehuil . Ik heb idd ook gelezen dat babies slaapcyclussen van ca 45 min maken, dus in dat opzicht is er al veel te verklaren.
Wat voor ons werkte, hoeft natuurlijk bij jullie niet zo te zijn.
Wij hebben de meiden zeker het eerste half jaar heel veel in bed gedaan. Na de voeding nog een half uurtje tutten/knuffelen etc en dan gingen ze weer het bed in. Wat jij volgens mij hierboven ook zegt.
Het zkh heeft ons vertelt dat vooral prematuurtjes rust nodig hebben en dat je dat op deze manier kan geven. De meiden hebben dat eigenlijk altijd zonder gemopper doorstaan.

Na een half jaar beleven ze langer in de woonkamer enzo...
Ze hebben nog nooit in de woonkamer geslapen, niet in de box of zoiets. Wij waren daar erg consequent/streng in. Dat werkte voor ons het beste.
Tis gewoon soms lastig met 2 kleintjes en enorm zoeken naar een oplossing/methode.

Heb je hier wat aan of denk je : "KP bemoei je lekker met je eigen Haagse zaken ?"
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:47:59 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72551023
Absoluut niet!!! Vind het superfijn dat je meedenkt! Je bent tenslotte een ervaren tweelingmama Sommige dingen gaan nu eenmaal anders bij een tweeling.
Zo was het advies van het cb omdat ze niet alle flessen leeg dronken. Het aantal cc's per voeding halveren enhet aantal flessen verdubbelen........... jajajajajajaja!
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:50:49 #137
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72551097
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:47 schreef mikoxx het volgende:
Absoluut niet!!! Vind het superfijn dat je meedenkt! Je bent tenslotte een ervaren tweelingmama Sommige dingen gaan nu eenmaal anders bij een tweeling.
Zo was het advies van het cb omdat ze niet alle flessen leeg dronken. Het aantal cc's per voeding halveren enhet aantal flessen verdubbelen........... jajajajajajaja!
Wat zei je "natuurlijk, mevrouw, ik heb verder toch niets te doen"
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:52:10 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72551126
Zoiets ja, ik mompelde geloof ik nog iets van: zeker geen ervaring met een tweeling....... ze antwoordde bevestigend. Daar hebben we wat aan he? Zeg dan niks
pi_72551198
Hoeveel flessen geef je er als je het gaat verdubbelen? 10 per kind? dus 20??? Ieder weldenkend mens snapt dat toch zeker wel. Ik heb geen ervaring met een tweeling maar ik kan wel tellen
pi_72551252
Slapen doen baby's idd in stukjes van 45 minuten. Na 45 minuten slapen ze lichter of worden wakker. De truuk is om ze zover te krijgen dat ze niet meteen gaan huilen als ze wakker worden. Endat zoeken naar die truuk kan best lang duren, sorry.

Ruben heeft een boventand! Ik had hem van het weekend al chamodent gegven en een zetpil omdat hij erg hangerig was. Goed ingeschat dus.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72551774
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef tessie het volgende:
Wat sneu Tessie, dat je contract niet wordt verlengd. Sterkte ermee!

Ja dat spugen is zowat. Wij krijgen nu na een fruit of groentehapje en de daarop volgende voeding soms nog wat van het fruit of groentehapje terug. Laatst hebben wij rode biet gegeven. Kind tot op de luier uitgekleed alles met keukendoek afgedekt. Nadat Jair aangekleed en wel was kwam er natuurlijk nog wat rode biet naar boven. Gelukkig ging het er toch nog uit.

Bedankt Zweefvliegje: Onze vakantie was heerlijk. Ik vond het ook een beetje eng omdat het water wat minder warm was. Het water was warmer dan een wedstrijdenbad/ volwassenenbad maar wel kouder dan het babybad in bijvoorbeeld de Meerkamp. Wij hebben hem gewoon goed in de gaten gehouden. Eerst langzaam en korter laten wennen. Zodra wij het idee hadden, dat hij het te koud had ging hij eruit.

Beterschap voor Danique en Elin!

Wat betreft harde ontlasting: heeft Jair ook wel eens last van. Als je kind al zoveel drinkt, misschien nog wat extra fruit geven vooral appel/ peer en pruim schijnen bijzonder te laxeren.

Mikoxx ik had ook iets gehoord, dat met het slaappatroon van babys te maken heeft, dat zij na 45 minuten vaak wakker worden. Als er iets van 3 uur tussen de voedingen zit en zij lijken erg wakker kun je misschien even laten spelen en dan nog eens laten slapen voor de volgende voeding. 2 keer 45 minuten is ook wel 1,5 uur, dus dat komt dan mooi uit. Dat doen wij ook soms. Soms wordt hij ook wel eens wakker omdat hij een poepluier heeft of zoiets. Dan kun je ook wel proberen om ze even te aaien en op de arm te nemen en dan weer in bed te leggen, kijken of ze nog willen slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72555007
zooo de wvk is weer weg. Wat een leuk mens is dat

eerste cb afspraak is pas met 6 weken vanwege keidruk daar, dus ik heb het advies gekregen om volgende week naar het inloopspreekuur te komen. Dus dat gaan we maar doen dan ben benieuwd hoeveel ze weegt. Er is nu niet gewogen. Wat wel erg prettig is is dat deze wvk ook lactatiekundige is, dus ik kan voor bv-issues en vragen ook gewoon naar het cb.
Ik hou van alles op dezelfde plek
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72557340
Das handig Huup!
pi_72558239
Gezien het niveau van bv kennis van sommige wvk is dat zeker heel fijn huup.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72558452
Dat is ideaal huup!! Toen ik op het cb uitlegde welke klachten ik had (wat uiteindelijk spruw bleek te zijn) kreeg ik te horen dat ik het maar even vol moest houden totdat de huisarts weer terug was van vakantie!

Heeft ze nog gekeken naar de beentjes van A.?
pi_72558741
oei dat is een lekker advies zeg FTA
ik ben inderdaad blij dat zij veel van bv af weet. Ze vertelde dat ze op het cb hier wel pro-bv zijn, en dat ze zelf sterk de "bijvoeden pas vanaf 6 maanden" richtlijn aanhangen. Maar dat als je zelf iets anders wilt (bijvoeden vanaf vier maanden, stoppen met bv om wat voor reden dan ook), dan helpen ze je daarmee en dan is het ook geen punt. Dat vond ik wel fijn om te horen, niet zo dwingend zeg maar. Kwam allemaal heel relax over.

Ze heeft niet zelf gekeken naar haar beentjes maar er wel een grote aantekening van gemaakt enzo en gezegd dat ze het aan de arts ging doorgeven. Ze vertelde dat zij er niet naar mag en kan kijken omdat dit zo specifiek is met mijn familie-issues met gewrichten dat het beter is om dat door een arts te laten beoordelen. Ook goed, ik ben blij dat ze het in ieder geval serieus nam en het gelijk opschreef enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72559624
Nou ik had niet voor niets nog een ander setje kleding klaargelegd om aan te trekken naar het CWI. Graeme heeft vanmiddag echt de hele bovenkant van mijn beide broekspijpen onder gespuugd Hij had daarvoor al 2 keer een klein beetje gespuugd, maar een uur na zn flesje dus ook nog een hele boel. Waar kan dat nou aan liggen? Lijkt me toch niet normaal, zoveel spugen
Hij had ook om half 5 alweer heel erg honger, terwijl ie normaal pas om 6 uur weer een flesje krijgt.
pi_72563314
Geen idee Tessie... arme Graeme

ik weet hier even niet zo goed wat ik moet doen met slapen.
Haar kamertje is ontzettend warm en benauwd geworden vandaag, terwijl alle ramen hier de hele dag open hebben gestaan tegen elkaar. Volgens de babyfoon is het nu 26 graden daar. Op onze kamer is het nog warmer dus bij ons laten slapen is geen optie.
Wat moet ik haar nu aantrekken enzo? Alleen een rompertje? En dan wel eentje met lange mouwen ofzo? En dan slapen onder een lakentje met gehaakt dekentje erover? Of is dat uiteindelijk toch te koud voor vannacht?

*in de war is*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72563462
Kan je niet vannacht voor je gaat slapen alsnog een dekentje over d'r heen leggen huup? Dan zou ik dr nu gewoon in een pyamatje leggen
Lotte!
Noah!
pi_72563543
Huup Finn slaapt met dit warme weer alleen onder een lakentje en dan wel gewoon zijn kleertjes aan en dat is vandaag een korte broek en een t-shirtje (geen romper).

Fijn dat ze het serieus nemen en een aantekening gemaakt hebben.
Ik was inderdaad niet erg blij met het advies en ga ook zeker aangeven dat ik deze mevrouw niet meer wil.
pi_72563709
ja dat gehaakte dekentje is niet echt een dekentje... hoe leg ik het uit ehm, zoals mn kraamzorg eigk zei, het is meer gewicht dan warmte wat het geeft. We hebben er de afgelopen paar dagen toen het snachts zoveel afkoelde een echte deken (zo een van de Hema) overheen gelegd voor we gingen slapen. Maar dat is voor vannacht echt veel te warm.

FTA Finn slaapt dus zonder romper dan? Dus 1 laag kleertjes zeg maar? Bluh, dit is muf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72563932
Huup, ik neem aan dat ze nog wel voor een nachtvoeding komt? Dan kan je dan toch even voelen of ze erg koud of warm is? In haar nekje kan je dat het beste voelen, handjes en voetjes mogen best koel voelen. Desnoods temperatuur je haar dan even, dan merk je het snel genoeg

Oh, en baby'tjes kunnen best wel wat warmte hebben hoor, da's helemaal niet slecht voor ze. Als je ademende materialen gebruikt en ze gaat niet zweten dan zal ze het niet zo snel te warm hebben.
In sommige landen is het de normaalste zaak van de wereld dat baby's altijd een mutsje op hebben en in/onder wol liggen. Het is echt iets Nederlands om al snel de mutsjes en rompers met lange mouwen weg te doen
pi_72564101
mja owlet in principe komt ze wel voor de nachtvoeding nog. Maar het is vandaag een beetje rommelig gegaan met voeden geloof ik. Of nouja, met het voeden was niets mis maar ze ligt nu op mn lief zn borst te slapen op de bank nadat ze sinds 7 uur is opgeweest. En het lijkt er niet echt op dat ze echt slaapt. En als ik haar om 11 uur ofzo voed weer dan komt ze pas rond een uur of zes weer voor een voeding. Ze laat er snachts behoorlijk wat tijd tussen.

Hmm nouja dan maar gewoon in haar korte romper + tshirt + broekje onder het lakentje/gehaakte geval zoals gisteravond ook. Dan voelt ze prima qua temperatuur, gister althans.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72564117
ja 1 laag kleertjes inderdaad met deze warmte dan he, hier in de slaapkamer is het nog steeds 27 graden. Als ik merk dat het vannacht wat kouder wordt dan leg ik zijn dekentje ook over hem heen.
pi_72564188
Hier zei de kraamverzorgster juist elke keer dat het niet goed was om je baby te warm aan te kleden....
Maar als het zo warm is, dan ligt Graeme hier meestal gewoon in een rompertje (zonder mouwen of korte mouwen) en een dun pyamatje en dan in de puckababy. En als het echt heel warm is, laten we de pyama ook weg. De puckababy is trouwens ongeveer net zo warm/dik als een lakentje denk ik.
pi_72564858
Het is zo lastig wat je aan moet doen. Het ene kind is snel erg koud en de ander zweet in een tshirtje in de winter
pi_72565449
Vicky: Gefeliciteerd met je huwelijk!!!! En nog heel veel gelukkige jaren gewenst!

Hoe is de foto gegaan Estrys? Hielp de slab?

Wat zei de dokter Kleurdoos? En hoe gaat het met Danique?

Ruben een boventand !!!! Whoehoe

Wat groeit Senna goed Miss!

Shit van je baan Tessie!

(ik vergeet vast de helft, bedoel ik verder niks mee)

Dank voor de harde ontlastingtips. Olijfolie doet niet veel, vandaag met een beetje verdund sinaasappelsap begonnen. Hij heeft vandaag niet gepoept, afwachten maar. Gisteravond had hij een peer als toetje, doet dus ook niet echt veel. We gaan donderdag naar het CB, daar ook maar eens vragen. Het is echt soooo sielug!
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:08:15 #158
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72565623
Hier is het ook zo warm boven en dochter ligt dan in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Zelf slaap ik namelijk ook niet zonder laken/deken omdat ik het dan koud krijg 's nachts. Altijd nog even voelen als je zelf naar bed gaat en evt kan je dan nog een dekentje over haar heen leggen.

Liggen is hier ook niet leuk meer Diaan! De box is dus ook maar 5 minuten interessant omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten. Ben erg bezig met haar te vermaken momenteel. Geen tips dus helaas. Ik wacht het wel af tot ze zelf kan gaan zitten

Bodpa, hier werken verse pruimen redelijk (als ik ze 2 dagen achter elkaar geef) en idd een klein scheutje olijfolie door de fles of eten. Zielig he die keutels... Heb ergens gehoord dat het van de opvolgmelk komt, dus als ze straks minder flessen krijgen zou het beter moeten gaan.

Kleurdoos, hoe is het nu met Elin?

MissSly, wat groeit Senna goed zeg!

Dochter eet al een aantal dagen bijna geen avondeten Nou is ze wel ziek geweest afgelopen weekend, dus ik hoop dat het een nasleep is.

Oja, Vicky, verkeerde topic misschien maar gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!
pi_72566368
Tessie dat zei de kraam hier dus ook, dat je kindje het beter ietsjes te koud kon hebben dan ietsjes te warm.

Nouja goed, ik heb haar nu op haar bedje gelegd met haar kleertjes aan en haar lakentje/gehaakte dingetje eroverheen. Als ze vannacht koel voelt dan kan mn lief haar altijd nog toedekken met het dekentje inderdaad.
Thnx voor de tips
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:42:18 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72567109

Ik kwam ook al kijken wat jullie doen met warmte.
Bij mij en bij Oscar brak het zweet net uit op schoot dus heb ik zijn broekje uit gedaa.
Hij ligt nu in de box te slapen met een rompertje zonder mouwen en een shirtje met met lange mouwen en een hydrofiel-luier als lakentje.
Straks in bed doe ik denk ik gewoon zijn broekje weer aan en dan alleen onder een lakentje slapen maar.

Lastig zeg. Oscar voelt nl. snel warm aan. Al heel snel als hij bij mij ligt voelt zijn koppie wat vochtig aan op mijn kin ze maar...

Ik bedenk me nu dat Sasha het wrsch te warm heeft, met een romper zonder mouwen, een shirtje met lange mouwen en een half-dikke slaapzak aan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:02:14 #161
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72568107
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:13 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Tessie... arme Graeme

ik weet hier even niet zo goed wat ik moet doen met slapen.
Haar kamertje is ontzettend warm en benauwd geworden vandaag, terwijl alle ramen hier de hele dag open hebben gestaan tegen elkaar. Volgens de babyfoon is het nu 26 graden daar. Op onze kamer is het nog warmer dus bij ons laten slapen is geen optie.
Wat moet ik haar nu aantrekken enzo? Alleen een rompertje? En dan wel eentje met lange mouwen ofzo? En dan slapen onder een lakentje met gehaakt dekentje erover? Of is dat uiteindelijk toch te koud voor vannacht?

*in de war is*
Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.
Het blijft zoeken hoor..zelf met die dikke beer van mij vraag ik me wel eens af of ze het wel lekker warm heeft, of juist niet te warm..
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:03:08 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72568138
hier ligt Roy alleen in een rompertje zonder mouwen en onder een hydrofiele luier, dat is in de box.

als hij zo mee naar boven gaat, dan in dat rompertje in zijn slaapzak.

we hadden een shirtje met broekje geprobeerd, maar toen gelijk zweten en klam zijn.
nu voelt hij gewoon normaal warm aan.

moet er wel bij zeggen dat het bij ons boven op de slaapkamer nu zo'n 30 graden is.
alle ramen staan open, maar zonder wind koelt het ook niet bepaald.

[ Bericht 20% gewijzigd door _Bar_ op 08-09-2009 23:09:06 ]
pi_72568211
Graeme voelt ook heel snel warm aan, en idd ook zo´n zweetplek van zn hoofd onder mijn kin Hij vind het ook nooit prettig om met zijn hoofd tegen mijn blote decolleté te liggen, want dan gaat het zo plakken, en dan blijft hij z´n hoofdje maar omhoog doen. Moet er dan altijd een spuugdoekje ofzo tussen doen.
Ben ook niet zo bang dat hij het te koud krijgt eigenlijk, zeker niet met dit weer hoor. En als hij het echt koud heeft, dan denk ik ook dat hij daar wel wakker van zou worden, en dat zouden we dan wel horen
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:11:49 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72568480
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.
Het blijft zoeken hoor..zelf met die dikke beer van mij vraag ik me wel eens af of ze het wel lekker warm heeft, of juist niet te warm..
Hier gaan we maar voor.
Romper met lange mouwen en een lakentje en dan maar zien.
Idd, als hij het te koud heeft merken we dat vanzelf wel.
pi_72568830
Warm is het inderdaad! Ko ligt in een rompertje zonder mouwen, maar met een shirtje met lange mouwen erover heen, en vooral niet onder zijn dekentje. Dat heeft hij weggetrapt.

Vanochtend had ik een hartverzakking, Ko zat bij mij op schoot en ik keek naar zijn voetjes en zijn linkervoetje was helemaal blauw! Meteen in paniek! Tot aan zijn knie was het blauw! Gelukkig trok de kleur snel weg nadat lief zijn broekspijpje naar boven deed. Wel de dokter gebeld, maar hij huilde niet en bewoog zijn voetje nog helemaal normaal.

Wat het nou precies was weet ik nog steeds niet, behalve dat Ko er erg van houdt om heel hard met zijn voetjes op de grond/bodem van de box/rand van de commode/wipstoel te stampen. Dit had hij even ervoor ook gedaan. Dus ik was ervan overtuigd dat hij zijn hiel had gebroken.

Of zijn broekspijp zat te strak.

Tjemig, wat was ik bang zeg!
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:22:17 #166
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72568920
Oh oeke, wat een schrik! Mijn 2 jongsten trokken ook nog wel eens blauw weg, maar dat was vooral als ze uit bed/bad werden gehaald en dan op de commode..was blijkbaar koud!
voor de schrik
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:30:59 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72569256
He getsie, wat eng Oeke!
pi_72569511
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:20 schreef oeke het volgende:
Warm is het inderdaad! Ko ligt in een rompertje zonder mouwen, maar met een shirtje met lange mouwen erover heen, en vooral niet onder zijn dekentje. Dat heeft hij weggetrapt.

Vanochtend had ik een hartverzakking, Ko zat bij mij op schoot en ik keek naar zijn voetjes en zijn linkervoetje was helemaal blauw! Meteen in paniek! Tot aan zijn knie was het blauw! Gelukkig trok de kleur snel weg nadat lief zijn broekspijpje naar boven deed. Wel de dokter gebeld, maar hij huilde niet en bewoog zijn voetje nog helemaal normaal.

Wat het nou precies was weet ik nog steeds niet, behalve dat Ko er erg van houdt om heel hard met zijn voetjes op de grond/bodem van de box/rand van de commode/wipstoel te stampen. Dit had hij even ervoor ook gedaan. Dus ik was ervan overtuigd dat hij zijn hiel had gebroken.

Of zijn broekspijp zat te strak.

Tjemig, wat was ik bang zeg!
oei eng is dat he

ik had het bij E. toen ze 3 dagen oud was.. kind liep opeens helemaal blauwig aan en werd helemaal slap
dus ik gillen dat M 112 moest bellen Na een paar seconden toch de vk maar ipv 112.. en op dat moment deed E. helemaal niets meer.

Bleek ze zo uitgeput te zijn dat ze in slaap was gevallen en dat blauwige was door erg veel BV die ze niet goed weg kon krijgen, bleek heel normaal te zijn

maar ik zat daar ondertussen met een hartverzakking
pi_72569588
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:08 schreef Grasjes het volgende:
Hier is het ook zo warm boven en dochter ligt dan in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Zelf slaap ik namelijk ook niet zonder laken/deken omdat ik het dan koud krijg 's nachts. Altijd nog even voelen als je zelf naar bed gaat en evt kan je dan nog een dekentje over haar heen leggen.

Liggen is hier ook niet leuk meer Diaan! De box is dus ook maar 5 minuten interessant omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten. Ben erg bezig met haar te vermaken momenteel. Geen tips dus helaas. Ik wacht het wel af tot ze zelf kan gaan zitten

Bodpa, hier werken verse pruimen redelijk (als ik ze 2 dagen achter elkaar geef) en idd een klein scheutje olijfolie door de fles of eten. Zielig he die keutels... Heb ergens gehoord dat het van de opvolgmelk komt, dus als ze straks minder flessen krijgen zou het beter moeten gaan.

Kleurdoos, hoe is het nu met Elin?

MissSly, wat groeit Senna goed zeg!

Dochter eet al een aantal dagen bijna geen avondeten Nou is ze wel ziek geweest afgelopen weekend, dus ik hoop dat het een nasleep is.

Oja, Vicky, verkeerde topic misschien maar gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!
dank voor t vragen

gaat aardig de goede kant op
dokter kan verder weinig doen, heeft alleen ventolin als optie gegeven. Maar eigenlijk lijkt me dat niet echt nodig omdat ze niet meer zo benauwd is en goed kan ademen.
pi_72569593
Gelukkig was hij al snel weer aan het lachen en mijn vriend deed ook heel relaxed anders was ik echt doorgeflipt denk ik. Ik zag hem al zonder been door het leven moeten enzo.

Meestal ben ik vrij kalm maar nu moest ik mezelf echt beheersen.

Ko verslikt zich soms in zijn eigen speeksel en dan maakt hij van die gezellige stikgeluiden, nou de eerste keer was 's nachts, ik schoot tegen het plafond! Mijn kind!
pi_72569679
Tjees, wat eng, Kleurdoos! Wel fijn dat die mannen dan wat kalmer blijven zeg.

En fijn dat het weer wat beter met E. gaat. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
pi_72569723
ik heb trouwens elin in een goodmoodkidpakje zonder romper en gewoon een deken erover. het is hier binnen nogal koel, ook overdag (gelukkig) ik kijk gewoon wat ik zelf aantrek eigenlijk..en bij elin doe ik het dan net ietsie warmer
pi_72569817
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:42 schreef oeke het volgende:
Tjees, wat eng, Kleurdoos! Wel fijn dat die mannen dan wat kalmer blijven zeg.

En fijn dat het weer wat beter met E. gaat. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
idd, hij zei heel kalm.. mwoah er is niets aan de hand joh

GIL* JAWEL BEL 112 GIL*
kijk kijk kijk ze doet niets meer

mja als je een baby nog maar 2/3 dagen hebt dan heb je ook werkelijk geen flauw idee
zelfde als met die geluidjes idd
ik check haar nu nog stees om t halfuur (ze slaapt toch maar een meter of 5 hiernaast)
niet als ik zelf naar bed ga uiteraard want dan ligt ze naast me
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:49:12 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72569920
Ik lig bloot onder een laken, dus Oscar met een romper onder een laken is dan mooi een laagje meer.

Was het nou eig. Kinkhoest KD? Dat heb ik even gemist...

Oscar verslikt zich ook wel eens in mondjes melk die terug komen en soms lijkt hij er echt even in te blijven hangen. Doodeng vind ik dat.
Ik blaas dan altijd maar vrij snel even in zijn gezichtje en dan gaat het weer goed. Afwachten durf ik niet. F. staat er rustig bij te kijken als hij bijv. in de box ligt maar ik pak hem meteen op dan.
pi_72569995
Helpt het om te blazen?
Ik pak hem ook maar niet op, het gaat heel snel over en ik ben bang dat als ik hem oppak, het door de beweging misgaat ofzo.
pi_72570028
mwoah de dokter wist t niet zeker, hij vond het wel raar dat ze zo moest kokhalzen van het hoesten maar dat is al bijna over.
hij zei dat het of kinkhoest kon zijn. of een verwarring bij elin zelf..dat ze de link tussen hoesten en kokhalzen logisch vindt omdat er slijm in r keel komt bij het ophoesten
pi_72570063
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:51 schreef oeke het volgende:
Helpt het om te blazen?
Ik pak hem ook maar niet op, het gaat heel snel over en ik ben bang dat als ik hem oppak, het door de beweging misgaat ofzo.
blazen helpt ook goed als ze overstuur raken of 'erin blijven'
dan schrikken ze..blaas voor de lol maar eens zachtjes in zijn gezichtje dan krijg je grote oogjes en waarschijnlijk een tongetje uit zijn mond
pi_72570121
als je je kindje rechtop houdt dan werkt het kokhalsreflex ook beter dus als je het eng vindt als hij zich heel erg verslikt, kan je m rechtop houden dan doet zijn lichaampje de rest wel
pi_72570130
oja slapen, moe
pi_72573201
Ja de foto De fotograaf was er gelukkig best vroeg. Waarschijnlijk heeft hij wel de kleren aan die ik had uitgezocht voor de foto Hij had namelijk kleren van het kdv aan toen ik hem op kwam halen. Al zijn kleren ondergepoept. Nou kan ik wel raar zijn maar ik zie echt niks op zijn spijkerbroekje. Volgens de leidster staat hij er erg leuk op. Maar afwachten dus. Het was wel voor het eerst dat ze een groepsfoto hadden zonder huilende kinderen.
pi_72573827
Wat een enge verhalen Oeke en Kleurdoos! Ik zou me ook wezenloos schikken!

Finn is behoorlijk verkouden af en toe zit zijn neus echt helemaal dicht, ik denk dat ik vandaag maar eens ga kijken voor iets van neusdruppels ofzo. (hebben ze dat voor die kleintjes?)

Blazen in zijn gezicht doe ik ook wel eens inderdaad, soms kan hij als hij even moet wachten zo hysterisch krijsen dat hij bijna paars wordt, even blazen en dan is hij meestal wat rustiger.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:13:20 #182
114177 Diaan73
pi_72574086
FTA, baby neusspray mag gewoon, het is een soort van zoutoplossing.

Lennon is gisterenavond gewoon in pyjama met lange mouwen/broek in de slaapzak onder een deken gegaan. Het was maar 22 graden op zn kamer... ik vind het vooral 's avonds best fris nog.

Kleurdoos, fijn dat het wat beter met Elin gaat.
Make love, not war ☮
pi_72574364
Spannend, de foto, Estrys
Gelukkig dat Elin weer opknapt, KD!

En wat een enge verhalen joh, KD en oeke. Kan me voorstellen dat je je echt wezenloos schrikt

Senna maakt eigenlijk geen kokhalsgeluiden meer, dat deed ze in het prille begin wel eens, maar een aantal keer per dag haalt ze wel heel raar adem. Ze slikt nog best veel (toch wat oprispingen volgens mij die ze dan wegslikt) en vaak ademt ze erna net alsof ze kopje onder is geweest en net op tijd boven komt om weer adem te halen. Ook erg eng, vind ik, hoewel ik het nu zo vaak gehoord heb, dat ik eraan gewend ben en niet meer zo vreelijk schrik. Dat blazen ga ik iig onthouden
pi_72575539
Tess wwas vannacht helemaal van slag. Huilen huilen en nog eens huilen. Gister toch een te drukke dag geweeest met veel indrukken. "normaal" heeft ze een fles om 6.00 uur en nu al om 3.30 uur. Het de 2e weten te rekken tot 9.50 en ga proberen eer in het "normale" ritme te komen.

Ze gilde het gistermiddag ook uit van de buikpijn. Kon maar niet poepen. Thermometer heeft iig wel wat verlichting gegeven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72575794
hier kan roy gaan kokhalzen als hij de tepel in zijn mond neemt, wat hij dan precies fout doet geen idee, vanmorgen moest ik er om lachen, m'n kleine gulzigaard

Oeke wat een schrik
pi_72577524
Pffff, het valt niet mee om bij te blijven, het is hier druk!!!
Baby voeden en (proberen te) troosten is waar ik me voornamelijk mee bezig houd, naast al het geregel en gedoe omdat we een huis aan het kopen zijn waar we over 'n krappe 2 maanden naar toe gaan verhuizen
En dan is Devin er natuurlijk ook nog! Kraamvisite, het huishouden...
Gelukkig is manlief deze week ook nog thuis, dat scheelt een hoop

Met Toby gaat het goed! Hij is een goede klant van het melkbuffet, woog 2 dagen terug 4180 gram, en heeft wisselend last van krampjes. Dan weer een dag vrijwel niet, de dag erop ineens weer zoveel pijn dat je hart breekt
Hij had gister en vannacht een mouwloze romper aan met een jumpsuitje erboven en sliep onder een lakentje met deken. Het was helemaal niet zo heet hier in huis, ging prima. Toen we gistermiddag naar het park waren had hij het wel warm, rode wangetjes enzo Toen heb ik zijn jumpsuit open gemjaakt zodat het wat kon doorluchten. In het park had hij trouwens voor het eerst gepicknickt
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 september 2009 @ 11:56:02 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72577759
Och wat een schrik voor Oeke en Kleurdoos, blij dat het allemaal goed afgelopen is!

Onze jongens slapen eigenlijk altijd in een romper + puckababy onder een dekentje. Als het niet zo heel warm is krijgen ze een t-shirtje aan onder de pucka en als het erg koud is een kruikje, soms ook sokjes aan.

Max heeft gisteravond de hele avond geslapen! En dat terwijl we bij oma en opa waren (want oma was jarig) Om 23u een flesje gegeven en daarna heeft hij ook heerlijk verder geslapen tot 7u vanmorgen! Het wordt echt beter Jippieieie! Tygo is wel de hele avond huilerig geweest, hij had krampjes, dus hij heeft lekker in de draagdoek gelegen de halve avond. Maar 's nachts heeft hij ook heerlijk geslapen!

Seilram, hoe gaat het daar met afbouwen? Ik hoop dat wij dat binnenkort ook te horen krijgen, wij mogen de 21e weer voor de keuring .
pi_72577893
Wat goed van Max!!

Wij moeten de 30e weer naar de ka en gaan dan kijken of we gaan afbouwen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72578160
Ohw wat een schrik zeg Oeke! Ik heb dat hier ook gehad met Timo, was nog in de kraamweek. Manlief zei tegen me terwijl ik Timo vasthield dat ik hem misschien even neer moest leggen omdat zijn hele been blauw was. Ik meteen in complete paniek "en wat nu??" gillen en hem neergelegd, maar gelukkig zat de kraamhulp er naast en zei niks, dus manlief zei nou de kraamhulp zegt niks dus het zal wel niet zo erg zijn he..

Timo heeft waarschijnlijk spruw, morgen naar de huisarts.. En hij spuugt heel erg veel weer de laatste dagen, gisteren heb ik hem een keer of 5 om moeten kleden Vandaag pakt hij het anders aan, zorgt ie dat alles onder de melk zit behalve hij zelf.
pi_72578333
he Vicky wat jammer dat Tess zo overstuur was. Zo zielig. Hopelijk voelt ze zich vanavond beter en uitgeruster.

Max wat goed! en fijn dat Tygo ook in ieder geval 's nachts wel goed geslapen heeft.

Oeke! ik zou me ook kapot schrikken!

Hier heeft mn meisje om 1 uur ongeveer nog een voeding gehad, daarna was ze wat hangerig en mopperig, maar rond 2 uur ging ze slapen tot half 8. ook goed, ik vind alles best, als er maar ergens langs die rit die 6 uur aaneengesloten slaap voor ons inzit
We zijn net naar het dorp wezen lopen hier met zn drietjes, op ons gemak, half uurtje heen, half uur terug. Even over de markt en boodschapjes doen enzo. Ging prima, ze leek de frisse lucht en de koelte erg lekker te vinden. En ik vond het zo leuk dat ze haar mooie jasje weer aan kon

Dit weekend als het weer het toelaat gaan we door het bos hobbelen

oh Chan, arme Timo
en arme jij, heb je last van de spruw? Hopelijk is hij (of zijn jullie) er snel vanaf, en ook van het spugen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72578734
Sommige mensen zeggen toch dat als je kind het eten van je lepel kijkt ze toen zijn aan vast voedsel
Leander werd gisteravond helemaal driftig toen het hem niet lukte om mijn lepel te pakken We waren vla aan het eten toen ik hem even op schoot had. Hij probeerde steeds weer de lepel te pakken maar kon er steeds net niet bij. Op een gegeven had ie hem te pakken maar haalde ik de lepel weer weg. Boos dat ie werd
Maf kind, nog geen 2 maand en nu al driftig
pi_72578793
Huup wat slaapt ze al lang achter elkaar! Hier zit er bij hoge uitzondering 5 uur tussen twee voedingen 's avonds (nooit 's nachts om een of andere reden) En dan heeft hij vrij snel na het eten eerst nog een uur kramp dus dan slaapt hij ook lang niet die 5 uur.. Gisteren in de draagdoek viel hij wel heel snel in slaap gelukkig ondanks de kramp

Ik heb er wel last van ja, het brandt als een idioot Timo lijkt er qua pijn geen last van te hebben gelukkig.. Althans, hij klaagt niet.. Ik hoop ook dat het snel over is..

Veel plezier in het bos dit weekend, als het lukt!
pi_72579317
Hier wederom een doorslaper vannacht. Wel twee of drie keer speen kwijt en/of in een onmogelijke positie waardoor hij niet kan draaien en dus begint te huilen. Zou het dan toch dat hij vanaf nu door gaat slapen? Ik reken maar op niks valt het altijd mee. Hij slaapt dus door sinds mijn schoonmoeder op heeft gepast.. toeval? Zij denkt dat het aan het dekbedje ligt. Ik heb gezegd dat ze dat niet meer mag doen, maar geloof dat ze het niet snapte

Seb slaapt in een romper en een pyama shirt met lange mouwen (de broek normaal ook maat gister was het te warm) en dan in een slaapzak (een dunne). Verder geen deken (of dekbed ) want daar draait hij echt teveel voor. En hij heeft het echt niet te koud, ik voel altijd even in zijn nekje en meestal voelt het gewoon lekker warm aan.
pi_72579476
Tess slaapt in een romper en dan ingebakerd in een hydrofiel en een lakentje en dan een laken eroverheen.

Ik heb vanmorgen een pak Bambix gehaald voor als mevrouw weer haar fles weigert leeg te drinken... op advies van eht cb trouwens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 13:09:47 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72579883
Oscar is gisteren uiteindelijk in een romper met lange mouwen en sokjes aan gaan slapen. Ingepakt in zijn lakentje en met het dekentje eroverheen. Het was boven helemaal niet zo benauwd als beneden...

Hier nog geen doorslapertje, 4 uur is het langste tot nu toe, van half 12 tot half 4 ongeveer en dan om half 7-half 8 weer. Nou ja goed, het hoort erbij en we slapen vrij snel daarna weer verder.

Vanochtend de gehoortest gehad. Rechts was prima, links niet. Ze heeft het 3 keer geprobeerd, maar steeds mislukt. Wrsch omdat hij verkouden is dus we mogen as. dinsdag nog een keertje proberen. Als het dan nog niet lukt komt er iemand thuis met een andere meet-methode waarbij het er iet toe doet of hij verkouden is of niet. Ik ben benieuwd. Hopelijk gaat het gewoon goed as dinsdag.
pi_72579919
Hoop dat het idd de verkoudheid is en dattie dinsdag met vlag en wimpel slaagt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72580423
Idd BE, dinsdag vast beter en beterschap voor t kleine manneke

Oh over dat aangekleed slapen enzo, ik heb haar uiteindelijk op bed gedaan in haar rompertje met tshirt eroverheen (beide waren al korte mouwen) en dan het lakentje met dat gehaakte geval. Zo is ze de hele nacht blijven liggen. Ik heb rond een uur of 6 nog met een scheef oog naar de temperatuur gekeken maar toen was het nog steeds 26 graden op haar kamertje. Warm zat aangekleed dus volgens mij.
Gelukkig waait het vandaag wat meer dus boven staat alles tegen elkaar op lekker door te luchten, dan kan ze vannacht wel gewoon onder het dekentje slapen

@Chan ja ik vind het bizar hoor ze is redelijk stipt. Overdag laat ze zo tussen de 4 a 4.5 uur tussen de voedingen zitten, kan er bijna de klok op gelijk zetten. En na de laatste voeding vaak iets meer tijd. Een uur of 5 en soms 6. Heerlijk vind ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 september 2009 @ 13:31:58 #198
114177 Diaan73
pi_72580515
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef huuphuup het volgende:

@Chan ja ik vind het bizar hoor ze is redelijk stipt. Overdag laat ze zo tussen de 4 a 4.5 uur tussen de voedingen zitten, kan er bijna de klok op gelijk zetten. En na de laatste voeding vaak iets meer tijd. Een uur of 5 en soms 6. Heerlijk vind ik
is ook heerlijk Lennon deed dat ook heel snel al. En nu is hij af en toe een keertje 's nachts wakker, hebben we soms wel "last" van, we zijn het helemaal niet gewend.

Iemand nog tips om je kind brood te laten eten?
Make love, not war ☮
pi_72580592
Je zei toch dat ie alleen het beleg at Diaan?
Eventjes alleen brood geven zonder beleg (misschien wel wat boter)?
pi_72580607
Wij hebben een pacco kunnen lenen van iemand en Iris slaapt er prima in. Gisteravond 21.00u late voeding (later wakker maken heeft geen zin, dus ik ga zelf ook op stok na de voeding) en geslapen tot half 4 (en ik heb een uur liggen wachten want ik was al om half 3 wakker ). En daarna was het half 7.

En ze lacht , soms zelfs met een soort geluidje. En ze doet het alleen tegen mij
pi_72580682
Bij ons op de kamer is het altijd ook wel heel erg warm. maar toch heeft Leander gewoon romper (soms met lange mouw, ligt er net aan wie hem in bad heeft gedaan) met daarover een pyama en dan in een zomerslaapzak. En dan gewoon onder de deken met laken. Hij vind het juist lekker zo warm. Tenminste hij slaapt heel erg goed zo dus ga er dan maar even vanuit dta ie het lekker vind
pi_72580731
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 13:42:43 #203
114177 Diaan73
pi_72580799
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je zei toch dat ie alleen het beleg at Diaan?
Eventjes alleen brood geven zonder beleg (misschien wel wat boter)?
Ja klopt, hij zuigt het beleg eraf en houdt het brood in zn mond.. tenminste het blijft plakken aan zn gehemelte of keel. We geven hem nu een half mini-bolletje (2x), daar knabbelt en zuigt hij aan en leert hij de smaak van brood. Nou ja we moeten het maar even aanzien. Vooralsnog blijft hij gewoon een grote fles met melk krijgen tussen de middag.
Make love, not war ☮
pi_72580843
haha Nijna, alleen tegen jou ja? wat leuk dat ze lacht ik kan niet wachten!

Diaan ja ik vind het echt heel lekker, had me geestelijk ingesteld op veel erger, maar nu het zo is merk ik dat mijn lijf zelfs zo al genoeg moet wennen aan het om de zoveel uur op zijn enzo dus ik prijs mezelf erg gelukkig dat het zo gaat

ik merk wel dat ik het moeilijk vind om haar te laten huilen. Soms miept ze even wat en dan een kleine vijf minuten later valt ze in slaap. Maar ik vind het moeilijk om haar dan niet te pakken om te kijken of er een boertje dwars zit of dat er iets anders is ofzo.
En als na 5 minuten miepen blijkt dat er wel een boertje dwars zit voel ik me schuldig dat ik niet eerder ingegrepen heb Maar daar groeien we vast vanzelf nog wel in denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 september 2009 @ 13:44:28 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72580854
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
pi_72580866
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Vicky het volgende:
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72580981
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
doe ik als ze na de volgende fles gaat slapen. Moest nu flesjes maken en een beetje opruimen enzo
maar ik doe verder rustig aan vandaag. Zou eigenlijk bij BE op visite gaan, maar dat was voor Tess echt te veel geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72581060
Wij (Mikael en ik) vervelen ons altijd als Leander heel lang slaapt We zitten dan echt thuis spelletjes te doen om de tijd te doden en Mikael zucht iedere keer: Och werd Leander maar wakker dan kunden ( ) we weer naar buiten he mama?

Gisteren had Leander zijn hoofd gestoten aan een speeltje van Mikael. En het deed hem echt pijn. Hij huilde echt heel hard en anders zoals ik nog niet gehoord had. Mijn moeder had hem vast en wilde hem troosten maar dat wilde ie niet Hij wilde zijn mama. Mij
pi_72581177
ohw arme Leander. voor je bolletje!

Ik "vermaak" me prima als de dame slaapt
afwas, wasje draaien, was ophangen/afhalen, puinruimen en meer van dat soort dingen
en wij gaan eigenlijk juist naar buiten als zij slaapt. Dus als ze gevoed verschoond en gewassen is en ze ligt in de wandelwagen te dommelen dan gaan we erop uit. Ben ik buiten geweest, zij frisse lucht gehad enzo, en heeft ze haar slaap ook gelijk goed gehad
En als ik me een beetje ga vervelen dan heb ik altijd fok nog of ik doe zelf een tukkie.

A. zit nu in de draagdoek tegen me aan, ze is steeds wat onrustig na de middagvoeding. Geen idee waar dat aan ligt eigenlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72581750
Even crosspost:

Ik heb gekolfd
Voor het eerst, 1 borst en 50 cc

En nu? Het zit in zo'n flesje dat bij de PISA zit. Kan ik vandaag nog een paar keer proberen te kolven en dat in hetzelfde flesje erbij doen? En bewaren in de koelkast, en dan een keer door schaap laten geven een deze dagen?

En er zitten geen speentjes bij; wat voor speentjes moet ik hebben? Helemaal niet aan gedacht dat we die erbij moeten kopen
  woensdag 9 september 2009 @ 14:22:13 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72581933
Hier ook niet echt vervelen als Oscar slaapt hoor.
Nu slapen de heren op dit moment tegelijk dus ik kijk So you think you can dance van afgelopen zondag.
Oscar ging om 11.30 naar bed en ligt nog. Hij lijkt steeds midden op de dag een langer tukkie te doen.
pi_72581975
Ik heb Tess net maar wakker gemaakt voor een fles... En nu is ze boos.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 14:24:52 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72582008
miss_sly, mss kan je het ook even in het bv topic vragen, daar zitten meer kolf-experts.

Vicky, ik twijfel over wakker maken. Het komt wel ok uit dat hij nu wat langer slaapt, dan is hij vanavond wat later met de late fles.
pi_72582051
Ik twijfelde ook maar omdat Tess vannacht zo aan het spoken was wil ik vandaag het 'schema' wat strakker houden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72582161
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...

Ik heb ook even wat tijd hier, want geheel onverwacht is Senna in de box in slaap gevallen. Ze was weer wat huilerig en wilde alleen maar bij me zijn. Dus ik legde haar even in de box om wat aan te doen en de doek te pakken om haar daar dan in te doen, en terwijl ik bezig was, is ze in slaap gevallen Dus nu laat ik haar maar even lekker liggen.
pi_72582252
je kan het er gewoon bij doen hoor Miss.
als roy zo klaar is met drinken kom ik er even wat uigebreider op terug.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:35:43 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72582325
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...
Ik zag het, maar het bv topic is weer meergelezen dan het kolf-topic volgens mij.
Ik kan je zelf iig helaas niet helpen hiermee.
pi_72582383
volgens mij kun je het er gewoon bijdoen Miss
En yay voor de opbrengst!

de melk moet wel weg (of het moet in 1 keer op gaan) als het met Senna's mondje in contact is geweest. Dus beter als je het geeft een klein beetje overgieten in een ander flesje en dat geven en dan kijken of ze nog meer wil ofzo.
Zoiets zei mijn kraam iig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72582636
Nijna heerlijk is dat he als ze alleen maar naar jou lachen! Finn deed dat in het begin ook, nu kan iedereen een stralende lach verwachten!

Miss_Sly mooie opbrengst!
Door de spruw heb ik al even niet meer gekolfd, volgende week maar weer eens doen.

Lekker al die slapende kindjes! Ik was net met Finn aan het knuffelen, nog even knuffelen en dan eten dacht ik, want het was alweer 3 uur geleden dat hij gehad had. Ineens is hij in slaap gevallen! En nu is het alweer bijna 4 uur geleden dat hij gegeten heeft, maar ja als hij echt honger heeft, wordt hij wel wakker.
Hij heeft duidelijk zijn slaap nodig, gisteren overdag maar 1 uurtje geslapen, in bed was een drama de hele dag door.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:58:13 #220
114177 Diaan73
pi_72583118
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen. (delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Make love, not war ☮
pi_72583195
Voor Miss_Sly;
Je mag het dus bij elkaar gooien, maar zorg ervoor dat het allemaal of koud is, of beide lichaamstemperatuur.

Belangrijkste is het dat de porties dezelfde temperatuur hebben zodat de melk niet gaat schiften.
Qua houdbaarheid ga je uit van de 'oudste' melk.

En idd wat het geven van papa aan Senna betrefd, beter 3 keer kleine porties die opgaan, dan 1 keer alles geven en de rest weg moeten gooien omdat Senna het niet opkreeg.
Je mag het namelijk niet nog een keer opwarmen.

Hier een roy die duidelijk niet zichzelf is, is voor mij vandaag ook echt zoeken om het voor hem zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Hij wilt ook niet slapen, en tussendoor behoorlijk huilerig, en best wel wat onrustig.
het enige wat wat lucht geeft is drinken bij mama, dus leg hem lekker veel aan vandaag.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:03:38 #222
114177 Diaan73
pi_72583290
Bar, heeft die manier van voeden die ik had gepost nog geholpen tegen het spugen?
Make love, not war ☮
pi_72583412
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.

Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:18:14 #224
114177 Diaan73
pi_72583749
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.

Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
Okay, het is dus eigenlijk ook meer voor wat oudere baby'tjes of baby'tjes die wat steviger zijn.

Hopelijk is het vandaag een uitzondering. Fijn dat het beter lijkt te gaan met flesjes.
Make love, not war ☮
pi_72583847
Bedankt Bar

nou had ik het de eerste opbrengst al in de koelkast gezet, dus daar kan ik straks niet bijkolven dan. Als ik het buiten de koelkast had laten staan wel.

Dadelijk nog maar even naar de Etos/Kruidvat voor flesjes/spenen/iets om in in te vriezen/bewaren.
pi_72584185
je hebt er eventueel zakje voor.
of als je een ijsklontjes bakje hebt, kun je het daar ook in gieten en bv invriezen.

heb je meerdere flesjes miss? want je zou nu bv de volgende gekolfde melk daarin kunnen doen, en dat ook koelzetten.
pi_72584209
hier heb ik bakjes van avent om de melk in te doen.
pi_72584529
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen. (delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uit Hier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
pi_72584618
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:47:54 #230
114177 Diaan73
pi_72584650
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uit Hier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
Ow bij jou dus van hetzelfde laken een pak. Niet leuk voor jou, maar ik vind het wel prettig dat het niet alleen Lennon is. volkoren mag inderdaad niet, is nog slecht voor de darmen. Ik geef ook tarwebrood met smeerkaas. Laatst ook al appelstroop geprobeerd, dat mogen ze ook hebben, maar ook dat was geen succes. Ze mogen ook al vruchtenjam hebben, dat is dus het laatste wat ik ga proberen.. ondertussen gewoon bolletjes en evt. een rijstewafel/liga.
Make love, not war ☮
pi_72584658
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..
En niet volkoren inderdaad.
pi_72584684
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
hier zijn ze van prenatal, maar misschien verkopen ze het bij een drogist ook wel
  woensdag 9 september 2009 @ 15:53:00 #233
114177 Diaan73
pi_72584814
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..
En niet volkoren inderdaad.
Ik snap wel dat ze er naartoe willen om de fles af te bouwen en dat er brood voor in de plaats komt. Maar inderdaad 2 boterhammen vind ik ook wel wat veel van het goede. Ik zou al blij zijn als hij een halve boterham normaal op zou eten.

Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Make love, not war ☮
pi_72584884
Ja ik snap ook wel dat ze dat willen maar als ik kijk naar mijn kind en naar wat ze "moet" eten dan gaat haar dat never nooit niet lukken.. En ik gaf bv dus ik heb nooit het probleem gehad met melk afbouwen etc
pi_72585362
Moeten is ook een beetje te sterk denk ik hoor. Het is een advies van het CB. Twee sneeen brood is gebasseerd op hoe actief Seb is. Omdat hij zo actief is verbruikt hij ook meer dus als hij trek heeft is het geen probleem om meer te geven, maar dat moest ik zelf maar inschatten zei de wvk.
pi_72587124
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Diaan73 het volgende:

Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.
Over 2 weken komt ze langs. Ze vind het heel goed dat we nu aan de bel trekken. Kan het meestal relatief makkelijk verholpen worden. Toevallig is ze dezelfde die vlak na de geboorte in het ziekenhuis kwam kijken.
pi_72587229
Miss ik heb ze toevallig vandaag bij de etos gezien
pi_72587290
Ze hebben ze ook bij de Kruidvat en bij de Prenatal. Ze zijn heel handig

Ingrid, fijn dat de logopediste komt kijken, ik ben benieuwd wat ze zegt.

Ik ben nog te lui om Lieuwe brood te geven
Toen ik laatst op het CB was vond de wvk dat ik er wel mee mocht (moest?) beginnen maar dan moest ik het brood wel in z'n wangzakje proppen. Dat lijkt me dus niet helemaal de bedoeling eigenlijk, als hij het zelf nog niet weg krijgt hoeft hij het van mij nog niet te eten. Maar ik heb wat dat betreft makkelijk praten (bv), succes met de voerperikelen!
  woensdag 9 september 2009 @ 17:15:25 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72587863
Oh, dat klinkt ook wel een beetje zielig Jore....

Weet iemand waar het kinderkamertjestopic is gebleven?
pi_72591354
Jore, en een korst geven en hem zelf laten knabbelen/sabbelen?
Ik was ook niet zo voor het in wangzakjes stoppen bij Mirte en ben ook niet van plan het bij Iris te gaan doen...
pi_72591928
Hier is niet gesproken over wangzakjes Wij zijn ook begonnen met broodkorstjes.

Zojuist paniek in de tent Seb kroop wat rond en wij hebben zo'n Roomba (een robot stofzuiger) die staat in een hoek. Seb had hem blijkbaar ontdekt en op de grote knop bovenop gedrukt want ineens gaat dat ding aan en rijden en Seb schrikt zich he-le-maal het apenzuur. Hij zat met zijn benen aan weerszijden dus kon ook niet wegkomen. Gillen en schoppen en slaan en toen ik hem snel oppakte klampte hij zich helemaal aan mij vast. Heel zielig. Ik nog geprobeerd uit te leggen dat het niet eng is en het ding nog even laten rijden toen Seb rustiger leek maar hij ging meteen weer gillen en aan mij hangen
pi_72593498
Doe ik ook hoor Nijna, een broodkorstje geven. Ik vond het gewoon zo'n stom advies, als mijn baby alleen maar brood kan (of mag, het was een standaardadvies) eten als ik het in z'n wangzakje stop dan wacht ik liever even. Hij vindt een broodkorstje wel leuk dus daar laat ik het voorlopig lekker bij, scheelt een hoop gedoe.

Arme Seb, dat lijkt me echt heel sneu om te zien.
pi_72593982
Ahw arme Seb die zal inderdaad flink geschrokken zijn ja.
Ik hoop voor je dat het nu niet voortaan drama is als dat ding aanstaat Estrys, hopelijk went hij er snel weer aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72596355
De stofzuiger staat alleen snachts aan gelukkig. Er zit een timer op. Ik vrees dat het inderdaad een soort van trauma is geworden. Heb wel getracht nog wat te redden door het ding te aaien samen met seb maar dat mocht niet baten. Het was echt heel heel zielig. Kind valt weleens maar dat is echt lang niet zo zielig. Die paniek in zijn oogjes en helemaal trillen daarna. Kan wel huilen als ik er nu aan denk.
pi_72597551
Ach gos Estrys, wat klote. Voor hem en ook voor jou. Ik kan me voorstellen dat de tranen in je ogen staan.
pi_72597909
Ahw Estrys dat is wel heel naar
nog een gelukje dan dat jullie het ding 's nachts aan hebben.

hier ligt mevrouw in bed te mopperen en ik heb echt geen idee wat ze wil het is nu gelukkig dan vijf minuutjes stil dan *moppermopperpruttel* en dan weer een paar minuutjes stil enz.
Luiers, warm/koud, drinken, boertje laten, windje laten tis allemaal heul nie goed maar ik weet ook niet zo goed hoelang ik haar zou moeten laten muppen voor ze zelf in slaap valt ofzo. *zucht*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 september 2009 @ 22:50:40 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72599986
Ingrid, k was benieuwd hoe het nu met Tyler is, en of hij nog geopereerd moet worden?
gister was tijdens Afslag UMC Utrecht een heel klein kindje die geholpen werd aan de ziekte van Hirschprung, dat was toch ook wat Tyler heeft?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72600975
't was hier weer ff helemaal mis daarstraks. Ze wilde niet drinken, liep maar te trutten en toen was het huilen huilen en nog eens huilen. Toen kwam er een hele dikke boer met een grote spuug en toen was het weer ff huilen. Kind verrot gewoon van de krampen...
Uiteindelijk is de fles op 10cc na op gegaan en ligt ze nu te lachen in de wipper...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72601278
miss sly straks zijn die bakjes van avent ook weer heel handig om bv fruithapjes in te bewaren en in te vriezen. Wij gebruiken ze hier nog steeds om bv rozijntjes in mee te nemen of een nat washandje voor vieze plakhandjes onderweg.

Denk trouwens dat het borstvoedingcentrum bij jou ze ook wel verkoopt.
pi_72601290
@Vicky herkenbaar. Jantje lacht jantje huilt (en hard) jesse drinkt ook zijn fles soms niet leeg. Nou dan weten we hier waar we aan toe zijn.
  donderdag 10 september 2009 @ 08:47:01 #251
114177 Diaan73
pi_72605929
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.
Over 2 weken komt ze langs. Ze vind het heel goed dat we nu aan de bel trekken. Kan het meestal relatief makkelijk verholpen worden. Toevallig is ze dezelfde die vlak na de geboorte in het ziekenhuis kwam kijken.
Okay ik ben erg benieuwd!!

Arme Seb,

Lastig is het soms hè Huup? Wat is wijsheid... ik zou zeggen... gewoon op je (moeder)gevoel afgaan, dat is vaak het best.
Make love, not war ☮
pi_72606164
Leander lag te huilen in bed. Maar ik was bezig Mikael aan te kleden dus tja dan moet ie maar even huilen. Ben ik klaar met Mikael ga ik bij Leander kijken heeft ie gespuugd en niet zo'n klein beetje ook. Echt alles eronder. Hij kon zijn oogjes niet eens open doen, overal spuug
Gelukkig moest ie wel meteen lachen toen ik hem oppakte

Maar men wat kun je je dan stom voelen
pi_72607050
ach huup, lastig he? In het begin pakte ik haar gewoon altijd op. NU laat ik haar als ze alleen moppert of pruttelt gewoon lekker liggen, tot ik het gevoel krijg dat dat gepruttel wel wat meer inhoudt en ze zo wel eens zou kunnen gaan huilen. Dan neem ik haar gewoon bij me, want dat zal dan wel zijn wat ze wil

Arme Seb, echt grote paniek dus, wat zielig

Die Avent bekers hebben we, en twee kleine kers-speentjes van Difrax. Gisteravond heeft schaap Senna haar eerste flesje gegeven. Eerst wilde ze niet, toen ik een beetje geprobeerd had met hoe het speentje erin, ging het ineens goed, tot het laatste beetje, toen was het ineens weer drama. Maar goed, ze doet het dus wel. Zo nu en dan maar eens blijven proberen en nu eerst maar eens een goede voorraad opbouwen
pi_72607674
ja Miss dat is ook wat ik nu doe idd, maar ik vind het zo zielig dat gemopper
ik ben een mietje hahaha

A. heeft net voor het eerst gespuugd
ik denk dat ze misschien teveel gedronken heeft? Of kan het ergens anders aan liggen? Ze had wel heel goed geboerd tussen en na de voeding. T kwam echt met grote golven, toevallig toen ik haar aan het verschonen was. Verder lijkt ze niet ziekig ofzo.
Ik weet ook niet zo goed of ik haar nu wel of niet weer moet aanleggen. Ze maakt geen hap/smak/ikhebhonger geluiden ofzo, maar ze is wel wakker nu. en heeft wederom de hik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72607886
Goed hoor Miss, dat je gekolfd hebt! Het is natuurlijk even wennen voor Senna dat ze ineens uit een fles moest drinken, ik vind het knap van haar!

Zielig heh Huup, dat spugen!
Bij de hik leg ik vaak wel aan, en bij spugen niet.
De hik gaat er namelijk wel van over, maar bij Lianne was het met spugen meestal zo, dat ze wel wilde drinken, omdat ze een vieze smaak in haar mond had, maar dat het daarna alleen maar erger werd. Maar het is maar net even zien of ze wil drinken of niet.

Even een hele kleine fotospam, want ik vond dit zo'n mooie foto!

pi_72607944
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:18 schreef huuphuup het volgende:
ja Miss dat is ook wat ik nu doe idd, maar ik vind het zo zielig dat gemopper
ik ben een mietje hahaha

A. heeft net voor het eerst gespuugd
ik denk dat ze misschien teveel gedronken heeft? Of kan het ergens anders aan liggen? Ze had wel heel goed geboerd tussen en na de voeding. T kwam echt met grote golven, toevallig toen ik haar aan het verschonen was. Verder lijkt ze niet ziekig ofzo.
Ik weet ook niet zo goed of ik haar nu wel of niet weer moet aanleggen. Ze maakt geen hap/smak/ikhebhonger geluiden ofzo, maar ze is wel wakker nu. en heeft wederom de hik
Met flesvoeding is het zo dat als het 10 minuten in de maag heeft gezeten dan zijn de voedingsstoffen eruit. Dus hebben ze als het geod is geen extra honger. Hoe het met bortsvoeding zit weet ik niet.
pi_72607968
ahw wat een lieve gezellige foto!
Wat een prethoofdje heeft ze <3
dat shirtje is echt te leuk! Ik heb ermee in mn handen gestaan ook haha, zowel voor mezelf als voor Innepin's dochter

Ja dat aanleggen, ik denk dat ik ook maar even wacht ermee. De hik is weer over, mevrouw heeft geloof ik zes keer per dag de hik ofzo net als in mn buik overigens dus tsja. Ze ligt nu in de wandelwagenbak beneden weer, ik durf haar nu niet zo goed boven te leggen zonder dat ik regelmatig even kan kijken of alles goed hoor
volgens mij is ze moe, oogjes vallen langzaam dicht.

Trouwens, ik heb net even gemeten, ze is gewoon 56 cm! 5 cm gegroeid in 2 weken! jeumig. En ik vond al dat sommige rompers wat krap zaten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72608102
Wow, lekker snel gegroeid! Als dat zo doorgaat is ze over een jaar al 1.70m!
Maar dan heb je in iedergeval weer een excuus om te shoppen.
Ben je al weer wat mobieler?
Ik vind het zo knap van iedereen hier dat jullie "allemaal" na de bevalling alweer zo snel vanalles ondernamen! Na 6 weken had ik pas het gevoel "ik doe het weer"! Haha!

En de Hema heeft op het moment allemaal leuke kinderkleertjes! Ook hele mooie jasjes en mutsjes!
Over jasjes gesproken, hoe weet ik in vredesnaam welke maat ik moet kopen voor aankomende winter? Anders ben ik straks te laat en is straks alleen nog maar voorjaarsspul te koop!
pi_72608295
ja weet je, mijn kraam vertelde dat baby's in 1 keer groeien. Dus niet 1 mm. per keer en dan opgeteld tot 3 cm per maand ofzo, maar gewoon in 1 nacht schieten ze in een keer een cm. of 2 de lengte in. Daarom zouden ze dan ook een dag (of nacht) wat vervelend en hangerig en huilerig zijn, want groeipijntjes enzo.
Ik weet niet of het waar is, maar ik ga er vanuit dat zij haar info wel ergens vandaan heeft enzo...

Mja die 1.70m ik ben bang dat met onze genen dat het maximale gaat zijn wat er voor haar inzit
op zich niets mis mee vind ik, maar ze moet geen topmodel-aspiraties hebben

Over jasjes, ik heb voor de winter een frans jasje, die maat is 3 tot 6 maanden. Dat durfde ik wel aan
Hoe lang is Lianne nu? Kun je niet toe denk je met 1 maat groter? Dus als ze nu 68 heeft om dan 74 te kopen ofzo? Of denk ik nu te simpel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72608361
oh en ik ben alweer mobieler hoor
gister wezen lopen naar het andere dorp hier. Is een half uur heen en een half uur terug en dat vond ik eigenlijk wel heel erg lekker. Even uitwaaien.

Ik voel me nu zeg maar zoals op het einde van de zwangerschap zo'n beetje. Of ja, rond 38 weken. Qua lopen. Rustig aan en dan gaat het best. Uiteindelijk voel ik dan wel dat ik flink gelopen heb enzo maar met een uurtje zitten gaat dat ook wel weer weg.

Het zal van persoon tot persoon vast schelen hoe snel je weer op de been bent
ik ben wel heel erg moe en heb vaak hoofdpijn, ik gok dat mn hb toch ietsjes gezakt is. Op de nacontrole van de vk over 3 weken ga k eens vragen of ze me even kan prikken, gewoon ter info voor mezelf.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72608379
Oh, Zweefvliegje, wat een heerlijkheid heb je daar! Echt een supervrolijke foto.

Moeilijk, Huup, dat spugen. Ko spuugt sinds een week of 2 af en toe maar daarvoor dus helemaal nooit.
Maar hij had ook niet echt veel last van krampjes. Wel van de hik!

En als je alles gehad hebt van je lijstje en ze is nog steeds ontevreden dan heeft ze misschien gewoon mama/papa honger.

Mijn jongetje ligt uitgeput op bed.
Net naar het CB geweest, en hij groeit echt als kool! 65,5 cm en 7050 grammen.
Alles was verder ook helemaal goed.

Prikken waren weer heel naar.
Kinderparacetamol ligt al weer klaar.
pi_72608532
ohja! kinderparacetamol!
ook maar eens halen, kan geen kwaad om dat in huis te hebben. Je zult altijd zien dat je zoiets op zaterdagavond nodig hebt ofzo, als de winkels net dicht zijn.

Kobus wat groei je goed!
kusje voor de prikjes.

A. ligt nu te slapen, ze was er moe van denk ik, het spugen. Wel beetje bout want mn moeder komt zo en die was alweer aan het miepen over vasthouden en nu met dat spugen wil ik dat helemaal niet dat ze wakker wordt gemaakt. Bluuuh... misschien maar naar buiten met zn drie ofzo, mag ze de wagen duwen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72608604
Gewoon laten liggen hoor Huup!! En het kan best zijn dat ze spuugt omdat ze vol zit.

De fysio was tevreden, we hoeven niet meer terug te komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72609015
Echt laten liggen hoor Huup. Moeders moeten niet zeuren Ze kunnen het kind nog vaak genoeg vasthouden.

Babyzwemmen (het heet bij ons moeder en kind zwemmen trouwens) was zo leuk Wel veel grotere kindjes van een jaar of twee, en maar drie baby's maar dat mag de pret niet drukken. De kindjes moesten op de kant zitten en dan moesten ze voorover vallen. De ouders van de echt kleine kindjes moesten maar kijken of dat ging. Nou ik zet Seb op de kant en hij laat zichzelf zo voorover het water in vallen. En daarna met de neus in het water dippen, "de baby's doen dat natuurlijk niet" Nou Seb wel hoor die ging zo met zijn neus (en mond) voorover in het water om al proestend weer boven te komen en lachen dat ie deed. Hij is echt een waterrat En nu slaapt hij
mama moet nog wel even haar kinderliedjes repertoire bijspijkeren, de wielen van de bus gaan rond en rond
pi_72609115
Kobus gaat hard Oeke, mooi!

Vicky, wat was er ook alweer met de fysio? Ging dat over Tess haar heupjes? Die plooitjes die niet helemaal gelijk zaten? Of was er iet anders?
In iedergeval mooi dat je niet meer terug hoeft te komen!

Huup, Lianne was 20 augustus 71cm. Dus ik gok dat een maatje 74 wel prima is voor de komende winter, aangezien ze nu toch wel wat langzamer zal gaan groeien.
En laat A. maar lekker liggen hoor, er komen nog zat momenten dat je moeder haar vast kan houden!
* Zweefvliegje mompelt iets over schoonmoeder die telkens klaagde dat Lianne in het begin zoveel sliep als ze langskwam en ze haar weer niet vast mocht houden..

Edit:
Estrys,

Oke, deze is beter, direct een leuk filmpje:
pi_72609203
Estrys, als ik je verhalen lees over Seb moet ik zo hard lachen! En bovendien houd ik mijn hart ook vast want volgens mij heb ik er hier precies zo een. Ik weet het natuurlijk nog niet echt maar hoe druk Ko kan doen vind ik soms echt verbazingwekkend.

Wel heel leuk klinkt dat babyzwemmen. Volgens mij hebben jullie er allebei veel plezier gehad!
pi_72609211
Heej hebben jullie allemaal zo'n schoonmoeder als ik, die deed dat ook steeds. " ow hij slaapt" en dan heel teleurgesteld zijn en boven hem gaan hangen steeds als hij maar enige beweging vertoonde. JA dat doen ze he, baby's. Die slapen

Ja het was heel leuk, alleen aankleden he Tip van de week: doe je kind geen spijkerbroek aan na het babyzwemmen
pi_72609279
zweefvliegje, ik playback wel een beetje
pi_72609964
Oh arme Seb!

Vicky wat sneu voor Tess dat ze daar zoveel last van heeft.

Leander ook al zo aan het spugen.

Huup ik zou haar niet opnieuw aanleggen, maar gewoon afwachten tot ze zelf weer aangeeft honger te hebben. Anders spuugt ze het misschien direct weer uit als ze teveel had?

Zweefvliegje wat een lieve foto Ik heb dat gevoel nu ook pas een heel klein beetje hoor, dat ik weer wat mobieler word, ik kan weer een minuut of 10 achter elkaar lopen, jeuj. En nu ook bijna 6 weken na de bevalling. Je bent niet de enige dus

Oeke arme Kobus, hopelijk heeft hij niet teveel last van de prikken..

Wij hebben gisteren de kersspeen van difrax geprobeerd en het was geen succes. De speen is te klein, dus er lekt allemaal melk langs en hij drinkt net zo snel de fles leeg als met een gewone speen De volgende keer dus maar weer gewoon de Medela speen..
pi_72610126
Kobus druktemakertje

De juf vond dat Seb helemaal niet bang was en mama ook niet om Seb in het water te doen.
Ik heb zojuiste een bestelling geplaatst voor een dvd van Bumba Ik vind er niks aan maar Seb is meteen stil en gaat stil zitten kijken als hij Bumba ziet. Leek mij wel handig om dan een dvd te hebben voor bepaalde momenten

*Opschepmodus*: Ik heb een heel grappig filmpje geplaatst in het filmpjestopic *Opschepmodus uit*
  donderdag 10 september 2009 @ 12:37:12 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72611035
Hier een superverkouden ventje. Hij ligt nu in de box naast me te tukken en als je hm zo hoort zou je denken dat hij bijna blauw aan moet lopen zo is hij aan het reutelen om adem te krijgen door zijn neusje.
Zometeen maar eens met zoutoplossing proberen de boel een beetje door te spoelen, dit klinkt echt zo vreselijk sneu...
pi_72611676
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef Ynske het volgende:
Ingrid, k was benieuwd hoe het nu met Tyler is, en of hij nog geopereerd moet worden?
gister was tijdens Afslag UMC Utrecht een heel klein kindje die geholpen werd aan de ziekte van Hirschprung, dat was toch ook wat Tyler heeft?
Als alles goed blijft gaan, hoeft hij niet meer geopereerd te worden. Hirschsprung heeft hij idd.
Maandag weer controle umcg. Je ziet het litteken haast niet meer. Poepen heeft hij wel meer moeite mee, maar zal wel normaal zijn. Vraag het sowieso na.
Oh, hij ligt klem zie ik. Ff helpen.
rest wel gelezen, maar weet t niet goed meer. Mega koppijn, wat verkouden en keelpijn blugh. zo frisse neus halen
Een voor alle beebs en hun mama's.
pi_72611696
arme Oscar

huup, die hoofdpijn kan komen door te weinig drinken. als je bv geeft, moet je echt heel veel drinken.
pi_72612470
Zweefvliegje wat een super leuke foto! Mooie meid zeg!

Vicky wat vervelend die krampjes bij Tess, ik kan me voorstellen dat je daar zelf ook moedeloos van wordt!

Estrys wat zielig dat hij zo bang was voor de stofzuiger! En want klinkt dat zwemmen heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik dat ook met Finn kan doen.
Doe je Seb zwemvleugeltjes om ofzo? Ik zie namelijk dat bij sommige zwembaden hier dat verplicht is voor kinderen zonder diploma.

Huup, het zou ook goed kunnen dat ze gewoon teveel heeft gehad hoor! Dat merk ik bij Finn ook wel eens namelijk.

Oscar ook al zo verkouden! Ik vind dat zo zielig!
pi_72612702
Ahw Oscar zo verkouden, wat zielig

Miss, bedankt voor de tip maar ik drink heel veel al zo'n 2.5 liter water op een dag en dan nog wat allerhande dingen zoals een kopje thee of een glaasje siroop ofzo erbij. Ik kom wel aan de ruim 3 liter vocht.

Ouders zijn weer weg. Ze hadden mazzel A. werd net wakker, dus ze hebben even kunnen tutten met haar. Daarna even heen en weer naar de supermarkt geweest met haar in de draagdoek. Ging prima, ze sliep als een roos, maar nu zijn we thuis en is ze weer huilerig en niet willen slapen enzo. oh oh meisje toch, doe es slapen...
oh... en mn moeder zei gnorf tegen mn meisje
hoi mam ga es ergens anders meelurken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72613160
Hallo oma van gnorf
pi_72613629
Oh my, Tess is gewoon zwaar over de zeik. Ze gilt gewoon als een speenvarken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72613716
Is het de dag van het huilen ofzo... die kleine hier is vanmorgen ook bezig geweest, ze is nu ff in dromenland en ik hoop dat dat nog even duurt... Blokje om vanmorgen lag ze lekker te slapen, we stappen hier weer naar binnen en de volumeknop ging weer vol open...
pi_72613743
Vanmorgen ging goed. Het is helemaal foute boel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72614367
ahw Vicky wat rot toch!
ik hoop dat ze nu wel wil slapen (las dat je haar naar bed gaat brengen nu.)

Nijna ook een meiske met volume... hoop dat die ook lekker ligt te tutteren nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72614461
Och arme zielige kindjes
Beterschap voor Oscar!

Timo had gisteren zo'n zielig huil/hang dagje vanaf het einde van de middag. Vandaag gaat het stukken beter gelukkig
We zijn net terug van de huisarts en hebben nu medicijnen tegen spruw gekregen, hopelijk werkt het snel! Maar hoe zit dat nu met het geven van een speentje? Kan dat nog wel of moet ik die dan elke keer uitkoken om herbesmetting te voorkomen? En zijn nijntjeknuffelrammelaar die hij nog wel eens in zn mond probeert te stoppen (maar nooit helemaal).. moet die dan ook gewassen?
pi_72614521
ik heb geen idee of het moet Chan maar mn instinct zegt van wel.
Spuugdoekjes enzo moet je ook goed wassen nu dus dan zou ik met een speentje ook erg voorzichtig zijn.
En misschien die nijntje ook maar een keertje in de was doen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72614655
Jeetje zeg.. ik wist dat Tess kon huilen, maar zo erg als daarstraks....
Kind ging compleet over de rooie, krijsen, niet normaal. Ze was zeiknat van het zweet.
Paar hele harde boeren, een grote spuug, flink wat harde winden en een natte stinkende scheet zaten ws dwars.
Ze ligt nu in bedje..

Pff mijn hart brak..

Chan, speentjes zoveel mogelijk uitkoken/steriliseren, doekjes/hydro's op 60 graden wassen en ik zou nijn ook even een wasbeurtje geven om herbesmetting te voorkomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 september 2009 @ 16:14:53 #284
114177 Diaan73
pi_72615019
Arme Tess

Wat een mooie foto van Lianne

Estrys, dat klinkt leuk dat zwemmen. Ik ben van plan over 2 weken te gaan. Moet even kijken of ik er geen afspraak voor moet maken. Hmm bedenk me net dat ik beloofd had op school wat te doen op donderdag... tot begin december. Spijkerbroek lijkt me idd niet handig, gewoon lekker joggingpakje oid.

Lennon is de hele dag al lief en niet huilerig. Net op visite geweest en dat liep een beetje uit en meneer vond het allemaal prachtig. HIj ligt nu te slapen.
Make love, not war ☮
pi_72615229
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Zweefvliegje wat een super leuke foto! Mooie meid zeg!

Vicky wat vervelend die krampjes bij Tess, ik kan me voorstellen dat je daar zelf ook moedeloos van wordt!

Estrys wat zielig dat hij zo bang was voor de stofzuiger! En want klinkt dat zwemmen heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik dat ook met Finn kan doen.
Doe je Seb zwemvleugeltjes om ofzo? Ik zie namelijk dat bij sommige zwembaden hier dat verplicht is voor kinderen zonder diploma.

Huup, het zou ook goed kunnen dat ze gewoon teveel heeft gehad hoor! Dat merk ik bij Finn ook wel eens namelijk.

Oscar ook al zo verkouden! Ik vind dat zo zielig!
Zwemvleugeltjes lijkt me geen optie voor die armpjes van hem De oudere kindjes hebben wel vleugeltjes de baby's niet maar die houd je dan ook de hele tijd zelf vast.
pi_72615325
Ah arme Tess. Zo zielig als ze ergens last van hebben.

En Timo ook spruw, ook al zo zielig.

Zweefvliegje, wat een lieve foto zeg

Wij waren net een stukje gaan fietsen met Graeme, en hij vond het heel leuk, maar hij viel al heel snel in slaap. En net hier binnen lag hij ook nog te slapen in de maxicosi, maar hij werd al heel snel weer wakker. En nu ligt ie met rood hoofd enorm te poepen
pi_72615695
Iris slaapt nog steeds, ik denk dat ze zo wel wakker wordt want laatste voeding is al 4 uur geleden, ze zal wel ff wat in te halen hebben van vanmorgen...

Edit minuut later: ja dus... weeeeeeeeh
pi_72616190
Lieve foto van Lianne, Zweefvliegje

Hoop dat de medicijnen snel helpen, Chan. Ik denk ook dat je alles het beste even goed kan wassen. Gewoon, voor de zekerheid.

Arme Tess, maar als het de lichamelijke ongemakjes waren, is het iig duidelijk dat er iets aan de hand was. Dat huilen als er niets meer zou kunnen zijn vind ik zo vreselijk.

Seb aan het zwemmen, wat leuk!

huup, met die hoeveelheid vocht zit het idd wel goed ik dacht: ik meld het even, omdat lang niet iedereen die bv geeft dat ook weer. Ik wist het ook niet, en weet bovendien dat het er soms toch nog bij inschiet, voldoende drinken.

Vanmorgen weer bij de osteopaat geweest. Voorlopig even laatste keer. Als de voorkeurshouding toch nog niet helemaal over blijkt, over een week of 3 nog een keer terugkomen. Verder is Senna vandaag weer wat huilerig, maar dat zou dan de reactie op de behandeling van vanochtend kunnen zijn. Ze wil ook vel drinken, dus de kolfopbrengst net was denk ik misschien 10 cc
pi_72616324
Chan hier zei de Lactatiekundige dat ik voor de zekerheid ook alles even moest strijken om de spruw er echt uit te krijgen.
Denk je ook aan je bh's, slaapshirts en evt. dekbedovertrekken, alles wat met de melk in aanraking komt kan je het beste goed gewassen en strijken.
pi_72616365
Humpie dumpie is weer goed gekeurd op t CB. Bij negen maanden en 1 week is ie 8800 gram, 75 cm, lang en tenger. Hij is drie keer gewogen en drie keer gemeten. De cb arts kon hem ook niet erg in bedwang houden, hij wil echt niet liggen. 'Laat hem maar even kruipen. ' Goed hoor. In no-time haalde hij de stekker voor internet uit haar computer en liep hij langs haar bureau. Op schoot was ook niet echt een optie, hij klom elke keer op tafel Volgens haar loopt ie aardig voor, toch wel leuk om te horen, hoewel het niet onze verdienste is. Daar staat tegenover dat zijn hoofd is gekrompen, da's wel een beetje gek.

Bijdeweg: met zijn poepproblemen moeten we even langs de huisarts, zijn poeperd is idd helemaal stuk. Het is niet de bedoeling dat ie bang wordt om te poepen.
pi_72616399
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wow, lekker snel gegroeid! Als dat zo doorgaat is ze over een jaar al 1.70m!
Maar dan heb je in iedergeval weer een excuus om te shoppen.
Ben je al weer wat mobieler?
Ik vind het zo knap van iedereen hier dat jullie "allemaal" na de bevalling alweer zo snel vanalles ondernamen! Na 6 weken had ik pas het gevoel "ik doe het weer"! Haha!

En de Hema heeft op het moment allemaal leuke kinderkleertjes! Ook hele mooie jasjes en mutsjes!
Over jasjes gesproken, hoe weet ik in vredesnaam welke maat ik moet kopen voor aankomende winter? Anders ben ik straks te laat en is straks alleen nog maar voorjaarsspul te koop!
Lianne is best flink toch?
Ik heb voor Elin net een maatje 80 gekocht.. hopend dat ze er in januari ook nog in zal passen

en t is een keilief jasje..dus nu aan t mutsen haken enzo zodat die er bijpassen
pi_72616492
Je bent lekker bezig met haken nog steeds, KD?
Hoe is het met Elins hoest? Al wat minder?
pi_72617341
juhp ik haak als een razende
Met Elin gaat t wel, alleen r neusje zit ontzettend verstopt.. daardoor heeft ze moeite met ademhalen.. moet r af en toe flink vastklemmen om r neusje leeg te zuigpompdingesen.. gillen!
maargoed, het is voor een goed doel.
pi_72618056
Ik zet mijn vraag ook even hier neer in de hoop snel iemand te vinden die weet hoe of wat!
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:46 schreef Chan het volgende:
Ehmm.. Help!

Ik heb vandaag Daktarin gekregen tegen de spruw, maar nou kom ik er niet helemaal uit. Ik moet Timo 4 keer op een dag dat spul in zn mond smeren, dat lukt wel, hij vindt het lekker. Maar ik moet zelf dus 2 keer per dag (of 4 keer? de huisarts zei 2 keer en op het doosje staat 4 keer) 5 ml op mijn tepels smeren... Moet ik dan tot in de eeuwigheid blijven wachten tot het allemaal is ingetrokken? Of is het de bedoeling dat ik het over mn complete borst uitsmeer of zo? Of heb ik zulke kleine tepels dat 5 ml gewoon veel te veel is? Ik zit hier nu dus met grote klodders van dat spul op me en het bijgeleverde maatlepeltje is nog niet eens leeg, maar meer past er echt niet bij en nu weet ik niet wat ik doen moet.. Iemand met ervaring hiermee? Als het kan zo snel mogelijk, anders zit ik misschien voor niks uren met dat spul op mn tepels
pi_72618221
Ik zou elke keer na het drinken een klein beetje doen en dat even laten drogen aan de lucht.
Zo kom je wel aan de aanbevolen hoeveelheid zalf
pi_72618503
Lekker gefietst dus Tessie! Fijn dat hij het zo leuk/slaapverwekkend vindt

Bodpa, wat zielig dat poepertje. Hopelijk is het gauw beter, want angst om te poepen lijkt me helemaal niet leuk.

Een kusje op Elins verstopte neusje.
pi_72618727
Mij ook niet Oeke.

Vind je het niet doodeng fietsen met een maxicosi bovenop, Tessie?

Sorry Chan, verder geen ervaring met spruw.

Tip van de week voor ouders met luierstrijd: Ik moet het zelf nog uittesten, maar we gaan eens proberen of luierbroekjes beter gaan dan luiers. Het lijkt me wel, die kunnen tenminste staand aan. Ze zijn er vanaf acht kilo.
pi_72621173
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef bodpa09 het volgende:
Mij ook niet Oeke.

Vind je het niet doodeng fietsen met een maxicosi bovenop, Tessie?

Sorry Chan, verder geen ervaring met spruw.

Tip van de week voor ouders met luierstrijd: Ik moet het zelf nog uittesten, maar we gaan eens proberen of luierbroekjes beter gaan dan luiers. Het lijkt me wel, die kunnen tenminste staand aan. Ze zijn er vanaf acht kilo.
die passen hier voor geen meter
pi_72621360
wij zijn zonet ook overgegaan naar mini-2 luiers van kruidvat. Zit een stuk beter weer
gelijk een goeie indicator dat mevrouwtje in ieder geval zeker boven de 4 kg zit nu

Zeg even advies, kan geen kwaad toch?
A. had vanmorgen gespuugd, toen rond 1 uur had ik haar temp genomen, was 37.2; de afgelopen twee weken heeft ze een hele constante temp van 37.1 gehad altijd dus dit is ietsjes hoger maar och.
De rest van de dag is ze enorm hangerig en huilerig geweest. Wilde niet meer drinken dan normaal (wel genoeg plas en poepluiers overigens!), maar ze wilde ook niet liggen of slapen. Alleen bij mama of papa hangen, dan is ze stil. Nu ging ik haar net weer temperaturen en toen had ze 37.4
Ik ben van plan om haar als ze straks weer verschoond moet worden weer te tempen, maar moet ik verder nog iets in de gaten houden? of is ze verkouden ofzo? (hoe uit zich dat bij die hele kleintjes?) ik vind het maar niks dit met zo'n mini... wil haar het liefst de rest van de dag heel dicht tegen me aan houden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72621633
Ik zou gewoon verder haar temperatuur in de gaten houden en bij koorts de dokter bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')