quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:42 schreef tessie het volgende:
BE, fijn dat je medicijnen hebt voor Oscar. Hopelijk is hij snel van de spruw af.
Arme Elin voor het eerst ziek. Hoe gaat het nu met haar?
Wat lief dat Kobus in zijn slaap naar je toe kroop OekeEn wat groeit hij goed, dat hij al niet meer in maat 62 past. Raar he, dat je dan weer een hoop kleertjes weg moet leggen omdat ze niet meer passen.
En Senna met haar spuitluier![]()
Heb het hier nog niet meegemaakt... *afkloppen*
Ca.ra, lijk me erg vermoeid die regeldagen en nachten. Fijn dat het nu weer wat beter gaat.
Wij zijn vanmiddag met Graeme naar een verjaardagsfeestje geweest. En hij was heel lief, en iedereen vond hem zo leukAlleen na een paar uur werd hij wel moe van al die drukte om hem heen, maar hij wil nooit slapen als er veel te zien is, zelfs in de draagdoek niet. Dus toen zijn we maar bijtijds weer vertrokken, en in de tram viel hij wel al gelijk weer in slaap. Ben wel blij dat we hem zo makkelijk mee kunnen nemen en dat hij dan zo lief is enzo
Hij moet denk ik alleen nog echt wennen aan drukte om hem heen, das nu gewoon nog teveel prikkels voor hem ofzo...
Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad op deze leeftijd Ingridquote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Huup, ik hoop dat je schoonouders rustig aan hebben gedaan.
Tyler slaapt overigens op zijn buik. Vannacht voor het eerst. Doodeng vind ik het. Maarja, als hij het graag wil. Je kunt hem moeilijk de hele nacht terug gaan draaien.
Kim heeft dat ook gehad, weet ik nog wel.
* sluit me hier bij aan*quote:Op zondag 6 september 2009 19:44 schreef tessie het volgende:
Hebben alle zwembaden eigenlijk dan een speciale tijd dat het water warmer is? En kon je nou beter niet in een zwembad met chloor? Ik wil ook binnenkort met Graeme gaan zwemmen maar weet niet zo goed hoe enzo...
dat verschilt per zwembad. Je kan het beste dus even bellen. In 'ons' zwembad gebruiken ze al jaren geen chloor meeraar ozon.quote:
Bij ons namen sommige mensen de maxicosi mee naar binnen. Dan kan je dus makkelijk alleen gaan. Ik ben nooit alleen gegaan. Wij deden om en om omkleden en de een Seb aankleden. Ik leg dan wel een handdoek op een stoel klaar zodat ik het snel kan pakken. Wij gingen inderdaad na dat kwartiertje weer naar huis, kind was ook doodop dus vond het mooi geweest. Je kan natuurlijk wel daarna nog een keer, wat jij wil en wat je kindje wil. (donderdag gaan we voor het eerst babyzwemmen in een groep)quote:Op zondag 6 september 2009 20:11 schreef tessie het volgende:
Het zwembad hier is ook 34 graden, maar ze gebruiken wel chloor. Graeme houdt zijn temperatuur al vanaf zijn geboorte goed vast, dus dat is denk ik niet zo´n probleem. Ik vind het ook wel eng om voor het eerst te gaan. Ik weet helemaal niet of hij het wel fijn vind, en ik weet ook niet zo goed wat we moeten doen zeg maarLeg je ergens naast het zwembad dan ook gelijk al een handdoek klaar? En ga je dan na een kwartiertje zwemmen ook echt weer naar huis? Of doe je dan gewoon even aan de kant zitten met een handdoek om en later nog eventjes?
En gaan jullie ook wel eens alleen met je baby, of moet je altijd iemand mee hebben? Anders is het zo moeilijk met omkleden lijkt me?
quote:Op zondag 6 september 2009 19:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij ons is het zwembad 34 graden en er wordt geen chloor gebruikt, maar volgens mij maakt dat niet zo superveel uit. Er is nog nooit bewezen dat dat perse slecht is ofzo.
Er is een onderzoek geweest, op internet las ik dit:quote:Op zondag 6 september 2009 20:42 schreef oeke het volgende:
[..]
Bij de na-zwangerschapsgym zeiden ze dat chloor bij die kleintjes de kans op astma vergroot. Of het waar is weet ik niet, maar ik kom zelf ook altijd met traanogen uit het chloor dus het lijkt me sowieso niet zo lekker.
Is er geen baby/kinderzwemuurtje bij jullie in de buurt Tessie?
Ik ga eigenlijk altijd alleen met Lianne.quote:Op zondag 6 september 2009 20:11 schreef tessie het volgende:
Het zwembad hier is ook 34 graden, maar ze gebruiken wel chloor. Graeme houdt zijn temperatuur al vanaf zijn geboorte goed vast, dus dat is denk ik niet zo´n probleem. Ik vind het ook wel eng om voor het eerst te gaan. Ik weet helemaal niet of hij het wel fijn vind, en ik weet ook niet zo goed wat we moeten doen zeg maarLeg je ergens naast het zwembad dan ook gelijk al een handdoek klaar? En ga je dan na een kwartiertje zwemmen ook echt weer naar huis? Of doe je dan gewoon even aan de kant zitten met een handdoek om en later nog eventjes?
En gaan jullie ook wel eens alleen met je baby, of moet je altijd iemand mee hebben? Anders is het zo moeilijk met omkleden lijkt me?
Mikael was als baby zijnde ook heel veel wakker. Sommige hier vroegen zich toen al af wat hij dan de hele dag deed. Maar hij had die slaap ook echt niet nodig. Als je merkt dat Senna het wel nodig heeft dan is die regelmaat idd wel lekker voor der.quote:Op maandag 7 september 2009 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag ga ik starten met een nieuwe regelmaat voor Senna. Als ik dadelijk gedoucht een aangekleed ben ga ik haar aankleden en voeden. Daarna gaan we met de doek een stuk wandelen. Als we terugkomen ga ik haar met slaapzakje in haar wiegje leggen om te kijken of ze wil slapen. En vanavond gaan we weer de tummytyb doen en daarna slapen.
Kijken of we met regelmaat wat meer slaap voor haar kunnen verzorgen, want ruim 12 uur wakker zijn is teveel voor een baby, lijkt me:')
Kijk dat soort tips houd ik van, ik deed het met een hydrofiel maar die worden nu te klein hahaquote:Op maandag 7 september 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Bar, ipv gelijk echt in te bakeren kan je ook proberen of Roy beter gaat slapen als je het lakentje om hem heen slaat ipv om het matrasje.
Dus zijn armpjes naast zijn lijfje (of op de buik) en dan het lakentje om Roy heen vouwen en onder zijn ruggetje leggen. Zijn eigen gewicht houdt dan de boel op zijn plaats en dan kan je het dekentje gewoon strak in de zijkanten stoppen.
Hier werkte dat voor Sasha heel goed toen hij kleiner was en nu bij Oscar is dat ook de truc om hem heerlijk te laten slapen.
Dat scheelt idd ook wel qua warmte. Vicky zei me al dat inbakeren idd alleen in een rompertje gebeurt maar dit is niet meer dan de laagjes die hij toch al had gebruiken.quote:Op maandag 7 september 2009 13:11 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Kijk dat soort tips houd ik van, ik deed het met een hydrofiel maar die worden nu te klein haha
en dan was het toch wel warm een doek een laken en een dekentje
THANKS!!
Wat naar voor dat lieve ding. Hoop dat ze snel opknapt zegquote:Op maandag 7 september 2009 17:05 schreef Kleurdoos het volgende:
pff hier misschien kinkhoestmorgen naar de dkter
(ze blijft kokhalzen van t hoesten, arm ding)
Miss ik zou nog even wachten met zwemmen daar, het water is niet heel erg warm namelijk.quote:Op zondag 6 september 2009 21:10 schreef miss_sly het volgende:
oeke, het sportfondsenbad heeft hier ook babyzwemmen, zag ik!
Ehm... weet ik niet.quote:Op maandag 7 september 2009 17:28 schreef huuphuup het volgende:
he kleurdoos wat naarik hoop toch dat het geen kinkhoest is voor haar en voor jou.
oh Finn wat ben je een ontzettend lekker mannetjewat een lach!
BEze is meegeweest met haar omslagdoek over haar heen, die ene met die stippels. Zelfde dikte als zo'n badcape zeg maar. Volgens de kraamzorg was dat voldoende als dekentje hier beneden, warm zat volgens haar. En naar buiten toe moest ik haar 1 laag meer aandoen dan ik zelf aanhad. Aangezien ik zelf een tshirt enkel aanhad heb ik haar onder die omslagdoek gelegd en ben zo gaan wandelen. Thuis heeft ze zo verder geslapen. Anders had ze alleen in haar kleertjes gelegen, zonder dekentje.
Moet ik er wel bij zeggen dat het hier in huis gek genoeg koeler is dan buiten!
Nu ben ik in de warhad ik die omslagdoek van haar af moeten halen vanmiddag? Of meer eroverheen bij het naar buiten gaan misschien ofzo?
Wat lief dat je naar haar vraagt, het gaat wel beter maar ze is nog niet helemaal haar gezellige zelf.quote:Op maandag 7 september 2009 18:28 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heej Fruppel, hoe gaat het nu met Danique?
Naar beneden!quote:Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap!
Hier gaat alles een beetje moeilijk. Lianne is de hele dag wakker en slaapt nog minder dan een volwassene zou moeten doen. Zegmaar nog net geen 8 van de 24 uur. Ik ben nu ook wel redelijk op, dit is al ruim een week zo.
Ook nog even een vraagje: Lianne heeft een paar dagen geleden uitgevonden dat ze kan staan -zich optrekken aan alles-, en doet dat nu constant.
Maar wat is nou het beste, de box en het bedje wel helemaal laag of niet? Want ze valt dus net zo hard weer om als ze moe wordt of besluit 1 of 2 handen los te laten. Ik ben bang dat dit haar allemaal erg veel pijn gaat doen.
Hoe doen jullie dat?
Die komt denk ik het groeiboekje brengen en eens kijken hoe het gaat en kennis maken. En vertellen over het CBquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:37 schreef huuphuup het volgende:
Fijn Estrys!
Zweefvliegje ik zou het ook omlaag doen ja. Ik geloof dat ik als de dood zou zijn dat ze over het randje kukelt
Hier gaat alles zn gangetje![]()
vanmiddag komt de mevrouw van het CB hier. Wat komen die eigk doen?![]()
moet ik dweilen en poetsen voor ze komt?
Net terug van vakantie. Moet de tweede pagina van dit topic nog bijlezen maar wilde even hier op reageren.quote:Op zondag 6 september 2009 19:54 schreef mikoxx het volgende:
Oke, ik ga morgen maar ns even bellen. Gaan zwemluiers ook op gewicht (net als een gewone luier)? En doe je daar dan een zwembroekje nog overheen? Badcape mee lijkt me, verder nog tips?
Ach ja, hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef tessie het volgende:
Haha Estrys, handig om die slab maar even om te houden dan ja.
Hier worden Graeme en ik regelmatig samen ondergespuugt door hem, sinds hij met een golfje spuugt. Ben je net aangekleed samen beneden, flesje erin, kan je weer naar boven om allebei om te kleden![]()
Ik moet straks naar het CWI (omdat mijn contract dus niet verlengd wordt), dus ik heb de kleren die ik daarvoor aan wil doen, nu nog maar niet aanAls mn moeder hier is om op te passen, kleed ik me nog wel ff snel om.
Ja beetje raar dat ze je niet zelf de kans geeftquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:40 schreef bodpa09 het volgende:
Ik ben het met je eens Estrys. Ze kwamen onverwacht, dat was het hele eieren eten. En dat het zo razendsnel ging. Visite komt binnen, wvk zegt dat ze er nog wel een uurtje zit en dat ze weg moeten gaan, exit visite. Ging volkomen langs me heen, voor ik het wist waren ze weer weg. Anders stel je nog even voor dat ze wat later terugkomen ofzo. Anyway, water under the bridge enzo
Niet dat het met poepen te maken heeft maar tussen de 800 en 1000 cc is dat niet veel? Hoe oud is hij? Vorige keer was maximale 700 cc bij ons CB en toenw as Seb 7 maandenquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:59 schreef bodpa09 het volgende:
Druktemaker heeft last van zijn eigen wil. Of van de mijne.![]()
Hij mag niet aan de stopcontacten, huilen. Dat snoertje dan? Nee, dat mag ook niet. Druktemaker werpt zich naar achter van verdriet. In de box? Weer de ik werp me naar achter modus, waar ie bij voorkeur dan ook nog zijn hoofd bij stoot. Hij heeft echt een bruut als moeder, dat blijkt.![]()
Verder is ie nog steeds hardstikke lief en goedlachs.
Nog een vraag trouwens: hij produceert keutels van het formaat van een volwassene. Dat doet hem natuurlijk zeer, hij grijpt echt met zijn handen naar zijn billen als hij aan het persen is. Moet er ook van huilen en heeft soms scheurtjes bij zijn poeperd. Hij drinkt tussen de 800 -1000 cc per dag, buiten fruit/groentehappen en yoghurt om. Iemand nog een tip? Ik vind het zo zielig.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ach ja, hoe herkenbaar![]()
Mijn zus wilde laatst perse Seb eten geven, hij kreeg worteltjes. Maar ze ging 's avonds naar een feestje en had haar mooie feestjurk al aan. Mijn moeder (Seb was daar logeren) zei nog leg nou iets groters over je schouder dan een spuugdoekje. Maar tante was eigenwijs...Nu is ze weer even genezen van "ik wil Seb eten geven"
Ik dacht alquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:18 schreef bodpa09 het volgende:
Het is geen 800-1000 cc melk hoor. Hij krijgt 's morgens 180/6 melk + bambix, bij de boterham 90/3 en 's avonds 180/6. Dan kom je op 500 aan melk, rest is water en een heel klein pietsie roosvicee.
Oh en hij is 9 maanden en 6 dagen.![]()
Ik draaide Seb steeds terug en dan lag hij binnen een seconde weer op zijn buik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:02 schreef Diaan73 het volgende:
Nee joh, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor Miss... zolang ze niet boven de bovenste lijn komt...
Bodpa ik heb ook geen idee. Hij krijgt zo te lezen genoeg drinken.
Kleurdoos, hoe ging het vandaag bij de huisarts??
Seb, doorslapenHeerlijk voor jullie Estrys!
Beterschap voor Joep.![]()
Lennon wil bijna niet meer liggen bij het kdv, hij wil alleen nog maar zitten en dat kan hij nog niet zelf, dus hi is soms een beetje gefrustreerd. In de box thuis gaat het eventjes goed, dan gaat hij op zn buik spelen en na een paar minuten weer huilen. Hebben jullie je kind gewoon laten liggen op de buik of teruggelegd op de rug?? Verder is hij heel vrolijk...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik draaide Seb steeds terug en dan lag hij binnen een seconde weer op zijn buik.
Geloof me, dat wil je niet wetenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]En hoe lang hielden jullie dat vol?
Ik heb eigenlijk geen idee.... het is vreemd en kan ook een fase zijn. Volgens mij is het lastig om te doorbreken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:12 schreef mikoxx het volgende:
Ik herhaal mijn post nog een keer: Iemand tips?
Hier gaat het slapen overdag al stukken beter, dankzij de regelmaat denk ik! Heel fijn! Het vreemde is alleen, dat ze regelmatig (lees: bijna altijd) na 45 min slapen wakker worden. Dan is het huilen geblazen tot we naar ze toe gaan, speentje geven. Soms is het dan goed, maar 9 van de 10 keer niet. Even uit bed en in de box en bij de eerste signalen weer naar bed werkt ook soms. Iemand tips hoe we dat wakker worden na 45 min kunnen doorbreken? We laten ze nu zo'n 10 a 15 min huilen als we zijn geweest voor een speentje, maar dat helpt ook niet echt. Het huilen wordt alleen maar harder.
Ik lees de volgende x even bij, de mannen huilen.....
Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 minquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Lastig, mikoxx...
Wat Vicky zegt heb ik ooit ook wel eens gelezen, jammer dat je ze niet een goed boek kan geven...
Wij lieten de meiden wel vaak ook even in bed spelen, dat vinden ze tot op de dag van vandaag nog steeds heerlijk. Lekker compact enzo, denk ik.
Misschien kan je je mannen in bed leggen ipv in de box, zodat ze in bed leren spelen, zichzelf even vermaken, zeg maar. Het was ook handig met eten koken enzo, meiden in bed en moeders puin ruimen en koken.
Dan zou het heul misschien zo kunnen zijn dat ze na 45 minuten slapen in ieder geval hun snaveltjes houden ????
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
klopt Mikoxx
Wij zijn vanmorgen getrouwd
We doen het niet groot, zijn nu ff thuis omdat Tess moest slapen. Gaan straks naar mijn ouders. Amber blijft logeren en Tess gaat later op de avond mee naar huis. Wij gaan uiteten.
Wat voor ons werkte, hoeft natuurlijk bij jullie niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 min) en daarna getroost en speen gebracht. Nu slapen ze.... !!
We leggen ze nu na de voeding even in de box om 'alleen te spelen', maar jij denkt dan meteen na de voeding in bed zeg maar? Het is idd niet zo erg dat ze na 45 min wakker worden, maar dan wel liever zonder gehuil. Ik heb idd ook gelezen dat babies slaapcyclussen van ca 45 min maken, dus in dat opzicht is er al veel te verklaren.
Wat zei je "natuurlijk, mevrouw, ik heb verder toch niets te doen"quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:47 schreef mikoxx het volgende:
Absoluut niet!!! Vind het superfijn dat je meedenkt! Je bent tenslotte een ervaren tweelingmamaSommige dingen gaan nu eenmaal anders bij een tweeling.
Zo was het advies van het cb omdat ze niet alle flessen leeg dronken. Het aantal cc's per voeding halveren enhet aantal flessen verdubbelen........... jajajajajajaja!
Wat sneu Tessie, dat je contract niet wordt verlengd. Sterkte ermee!quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef tessie het volgende:
Haha Estrys, handig om die slab maar even om te houden dan ja.
Hier worden Graeme en ik regelmatig samen ondergespuugt door hem, sinds hij met een golfje spuugt. Ben je net aangekleed samen beneden, flesje erin, kan je weer naar boven om allebei om te kleden![]()
Ik moet straks naar het CWI (omdat mijn contract dus niet verlengd wordt), dus ik heb de kleren die ik daarvoor aan wil doen, nu nog maar niet aanAls mn moeder hier is om op te passen, kleed ik me nog wel ff snel om.
Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:13 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Tessie... arme Graeme
ik weet hier even niet zo goed wat ik moet doen met slapen.
Haar kamertje is ontzettend warm en benauwd geworden vandaag, terwijl alle ramen hier de hele dag open hebben gestaan tegen elkaar. Volgens de babyfoon is het nu 26 graden daar. Op onze kamer is het nog warmer dus bij ons laten slapen is geen optie.
Wat moet ik haar nu aantrekken enzo? Alleen een rompertje? En dan wel eentje met lange mouwen ofzo? En dan slapen onder een lakentje met gehaakt dekentje erover? Of is dat uiteindelijk toch te koud voor vannacht?
*in de war is*
Hier gaan we maar voor.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.
Het blijft zoeken hoor..zelf met die dikke beer van mij vraag ik me wel eens af of ze het wel lekker warm heeft, of juist niet te warm..
oei eng is dat hequote:Op dinsdag 8 september 2009 23:20 schreef oeke het volgende:
Warm is het inderdaad! Ko ligt in een rompertje zonder mouwen, maar met een shirtje met lange mouwen erover heen, en vooral niet onder zijn dekentje. Dat heeft hij weggetrapt.![]()
Vanochtend had ik een hartverzakking, Ko zat bij mij op schoot en ik keek naar zijn voetjes en zijn linkervoetje was helemaal blauw! Meteen in paniek! Tot aan zijn knie was het blauw! Gelukkig trok de kleur snel weg nadat lief zijn broekspijpje naar boven deed. Wel de dokter gebeld, maar hij huilde niet en bewoog zijn voetje nog helemaal normaal.
Wat het nou precies was weet ik nog steeds niet, behalve dat Ko er erg van houdt om heel hard met zijn voetjes op de grond/bodem van de box/rand van de commode/wipstoel te stampen. Dit had hij even ervoor ook gedaan. Dus ik was ervan overtuigd dat hij zijn hiel had gebroken.
Of zijn broekspijp zat te strak.![]()
Tjemig, wat was ik bang zeg!
dank voor t vragenquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:08 schreef Grasjes het volgende:
Hier is het ook zo warm boven en dochter ligt dan in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Zelf slaap ik namelijk ook niet zonder laken/deken omdat ik het dan koud krijg 's nachts. Altijd nog even voelen als je zelf naar bed gaat en evt kan je dan nog een dekentje over haar heen leggen.
Liggen is hier ook niet leuk meer Diaan! De box is dus ook maar 5 minuten interessant omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten. Ben erg bezig met haar te vermaken momenteel. Geen tips dus helaas. Ik wacht het wel af tot ze zelf kan gaan zitten![]()
Bodpa, hier werken verse pruimen redelijk (als ik ze 2 dagen achter elkaar geef) en idd een klein scheutje olijfolie door de fles of eten. Zielig he die keutels... Heb ergens gehoord dat het van de opvolgmelk komt, dus als ze straks minder flessen krijgen zou het beter moeten gaan.
Kleurdoos, hoe is het nu met Elin?
MissSly, wat groeit Senna goed zeg!
Dochter eet al een aantal dagen bijna geen avondetenNou is ze wel ziek geweest afgelopen weekend, dus ik hoop dat het een nasleep is.
Oja, Vicky, verkeerde topic misschien maar gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!
idd, hij zei heel kalm.. mwoah er is niets aan de hand johquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:42 schreef oeke het volgende:
Tjees, wat eng, Kleurdoos! Wel fijn dat die mannen dan wat kalmer blijven zeg.
En fijn dat het weer wat beter met E. gaat. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
blazen helpt ook goed als ze overstuur raken of 'erin blijven'quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:51 schreef oeke het volgende:
Helpt het om te blazen?
Ik pak hem ook maar niet op, het gaat heel snel over en ik ben bang dat als ik hem oppak, het door de beweging misgaat ofzo.
is ook heerlijkquote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef huuphuup het volgende:
@Chan ja ik vind het bizar hoorze is redelijk stipt. Overdag laat ze zo tussen de 4 a 4.5 uur tussen de voedingen zitten, kan er bijna de klok op gelijk zetten. En na de laatste voeding vaak iets meer tijd. Een uur of 5 en soms 6. Heerlijk vind ik
Ja klopt, hij zuigt het beleg eraf en houdt het brood in zn mond.. tenminste het blijft plakken aan zn gehemelte of keel. We geven hem nu een half mini-bolletje (2x), daar knabbelt en zuigt hij aan en leert hij de smaak van brood. Nou ja we moeten het maar even aanzien. Vooralsnog blijft hij gewoon een grote fles met melk krijgen tussen de middag.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je zei toch dat ie alleen het beleg at Diaan?
Eventjes alleen brood geven zonder beleg (misschien wel wat boter)?
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Vicky het volgende:
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
doe ik als ze na de volgende fles gaat slapen. Moest nu flesjes maken en een beetje opruimen enzoquote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
Ik zag het, maar het bv topic is weer meergelezen dan het kolf-topic volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
Okay, het is dus eigenlijk ook meer voor wat oudere baby'tjes of baby'tjes die wat steviger zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.
Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uitquote:Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen.(delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Ow bij jou dus van hetzelfde laken een pak. Niet leuk voor jou, maar ik vind het wel prettig dat het niet alleen Lennon is.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uitHier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
hier zijn ze van prenatal, maar misschien verkopen ze het bij een drogist ook welquote:Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
Ik snap wel dat ze er naartoe willen om de fles af te bouwen en dat er brood voor in de plaats komt. Maar inderdaad 2 boterhammen vind ik ook wel wat veel van het goede. Ik zou al blij zijn als hij een halve boterham normaal op zou eten.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..![]()
En niet volkoren inderdaad.
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Diaan73 het volgende:
Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Okay ik ben erg benieuwd!!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.
Over 2 weken komt ze langs. Ze vind het heel goed dat we nu aan de bel trekken. Kan het meestal relatief makkelijk verholpen worden. Toevallig is ze dezelfde die vlak na de geboorte in het ziekenhuis kwam kijken.
Met flesvoeding is het zo dat als het 10 minuten in de maag heeft gezeten dan zijn de voedingsstoffen eruit. Dus hebben ze als het geod is geen extra honger. Hoe het met bortsvoeding zit weet ik niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:18 schreef huuphuup het volgende:
ja Miss dat is ook wat ik nu doe idd, maar ik vind het zo zielig dat gemopper![]()
ik ben een mietje hahaha
A. heeft net voor het eerst gespuugd![]()
ik denk dat ze misschien teveel gedronken heeft? Of kan het ergens anders aan liggen? Ze had wel heel goed geboerd tussen en na de voeding. T kwam echt met grote golven, toevallig toen ik haar aan het verschonen was. Verder lijkt ze niet ziekig ofzo.
Ik weet ook niet zo goed of ik haar nu wel of niet weer moet aanleggen. Ze maakt geen hap/smak/ikhebhonger geluiden ofzo, maar ze is wel wakker nu. en heeft wederom de hik
Als alles goed blijft gaan, hoeft hij niet meer geopereerd te worden. Hirschsprung heeft hij idd.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef Ynske het volgende:
Ingrid, k was benieuwd hoe het nu met Tyler is, en of hij nog geopereerd moet worden?
gister was tijdens Afslag UMC Utrecht een heel klein kindje die geholpen werd aan de ziekte van Hirschprung, dat was toch ook wat Tyler heeft?
Zwemvleugeltjes lijkt me geen optie voor die armpjes van hemquote:Op donderdag 10 september 2009 13:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Zweefvliegje wat een super leuke foto! Mooie meid zeg!
Vicky wat vervelend die krampjes bij Tess, ik kan me voorstellen dat je daar zelf ook moedeloos van wordt!
Estrys wat zielig dat hij zo bang was voor de stofzuiger! En want klinkt dat zwemmen heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik dat ook met Finn kan doen.
Doe je Seb zwemvleugeltjes om ofzo? Ik zie namelijk dat bij sommige zwembaden hier dat verplicht is voor kinderen zonder diploma.
Huup, het zou ook goed kunnen dat ze gewoon teveel heeft gehad hoor! Dat merk ik bij Finn ook wel eens namelijk.
Oscar ook al zo verkouden! Ik vind dat zo zielig!
Lianne is best flink toch?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wow, lekker snel gegroeid! Als dat zo doorgaat is ze over een jaar al 1.70m!
Maar dan heb je in iedergeval weer een excuus om te shoppen.
Ben je al weer wat mobieler?
Ik vind het zo knap van iedereen hier dat jullie "allemaal" na de bevalling alweer zo snel vanalles ondernamen! Na 6 weken had ik pas het gevoel "ik doe het weer"! Haha!
En de Hema heeft op het moment allemaal leuke kinderkleertjes! Ook hele mooie jasjes en mutsjes!
Over jasjes gesproken, hoe weet ik in vredesnaam welke maat ik moet kopen voor aankomende winter? Anders ben ik straks te laat en is straks alleen nog maar voorjaarsspul te koop!
quote:Op donderdag 10 september 2009 17:46 schreef Chan het volgende:
Ehmm.. Help!
Ik heb vandaag Daktarin gekregen tegen de spruw, maar nou kom ik er niet helemaal uit. Ik moet Timo 4 keer op een dag dat spul in zn mond smeren, dat lukt wel, hij vindt het lekker. Maar ik moet zelf dus 2 keer per dag (of 4 keer? de huisarts zei 2 keer en op het doosje staat 4 keer) 5 ml op mijn tepels smeren... Moet ik dan tot in de eeuwigheid blijven wachten tot het allemaal is ingetrokken? Of is het de bedoeling dat ik het over mn complete borst uitsmeer of zo? Of heb ik zulke kleine tepels dat 5 ml gewoon veel te veel is?Ik zit hier nu dus met grote klodders van dat spul op me en het bijgeleverde maatlepeltje is nog niet eens leeg, maar meer past er echt niet bij en nu weet ik niet wat ik doen moet..
Iemand met ervaring hiermee? Als het kan zo snel mogelijk, anders zit ik misschien voor niks uren met dat spul op mn tepels
![]()
die passen hier voor geen meterquote:Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef bodpa09 het volgende:
Mij ook niet Oeke.
Vind je het niet doodeng fietsen met een maxicosi bovenop, Tessie?
Sorry Chan, verder geen ervaring met spruw.
Tip van de week voor ouders met luierstrijd: Ik moet het zelf nog uittesten, maar we gaan eens proberen of luierbroekjes beter gaan dan luiers. Het lijkt me wel, die kunnen tenminste staand aan. Ze zijn er vanaf acht kilo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |