abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72580682
Bij ons op de kamer is het altijd ook wel heel erg warm. maar toch heeft Leander gewoon romper (soms met lange mouw, ligt er net aan wie hem in bad heeft gedaan) met daarover een pyama en dan in een zomerslaapzak. En dan gewoon onder de deken met laken. Hij vind het juist lekker zo warm. Tenminste hij slaapt heel erg goed zo dus ga er dan maar even vanuit dta ie het lekker vind
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72580731
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:42:43 #203
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72580799
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je zei toch dat ie alleen het beleg at Diaan?
Eventjes alleen brood geven zonder beleg (misschien wel wat boter)?
Ja klopt, hij zuigt het beleg eraf en houdt het brood in zn mond.. tenminste het blijft plakken aan zn gehemelte of keel. We geven hem nu een half mini-bolletje (2x), daar knabbelt en zuigt hij aan en leert hij de smaak van brood. Nou ja we moeten het maar even aanzien. Vooralsnog blijft hij gewoon een grote fles met melk krijgen tussen de middag.
Make love, not war ☮
pi_72580843
haha Nijna, alleen tegen jou ja? wat leuk dat ze lacht ik kan niet wachten!

Diaan ja ik vind het echt heel lekker, had me geestelijk ingesteld op veel erger, maar nu het zo is merk ik dat mijn lijf zelfs zo al genoeg moet wennen aan het om de zoveel uur op zijn enzo dus ik prijs mezelf erg gelukkig dat het zo gaat

ik merk wel dat ik het moeilijk vind om haar te laten huilen. Soms miept ze even wat en dan een kleine vijf minuten later valt ze in slaap. Maar ik vind het moeilijk om haar dan niet te pakken om te kijken of er een boertje dwars zit of dat er iets anders is ofzo.
En als na 5 minuten miepen blijkt dat er wel een boertje dwars zit voel ik me schuldig dat ik niet eerder ingegrepen heb Maar daar groeien we vast vanzelf nog wel in denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 september 2009 @ 13:44:28 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72580854
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
pi_72580866
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Vicky het volgende:
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72580981
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
doe ik als ze na de volgende fles gaat slapen. Moest nu flesjes maken en een beetje opruimen enzo
maar ik doe verder rustig aan vandaag. Zou eigenlijk bij BE op visite gaan, maar dat was voor Tess echt te veel geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72581060
Wij (Mikael en ik) vervelen ons altijd als Leander heel lang slaapt We zitten dan echt thuis spelletjes te doen om de tijd te doden en Mikael zucht iedere keer: Och werd Leander maar wakker dan kunden ( ) we weer naar buiten he mama?

Gisteren had Leander zijn hoofd gestoten aan een speeltje van Mikael. En het deed hem echt pijn. Hij huilde echt heel hard en anders zoals ik nog niet gehoord had. Mijn moeder had hem vast en wilde hem troosten maar dat wilde ie niet Hij wilde zijn mama. Mij
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72581177
ohw arme Leander. voor je bolletje!

Ik "vermaak" me prima als de dame slaapt
afwas, wasje draaien, was ophangen/afhalen, puinruimen en meer van dat soort dingen
en wij gaan eigenlijk juist naar buiten als zij slaapt. Dus als ze gevoed verschoond en gewassen is en ze ligt in de wandelwagen te dommelen dan gaan we erop uit. Ben ik buiten geweest, zij frisse lucht gehad enzo, en heeft ze haar slaap ook gelijk goed gehad
En als ik me een beetje ga vervelen dan heb ik altijd fok nog of ik doe zelf een tukkie.

A. zit nu in de draagdoek tegen me aan, ze is steeds wat onrustig na de middagvoeding. Geen idee waar dat aan ligt eigenlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72581750
Even crosspost:

Ik heb gekolfd
Voor het eerst, 1 borst en 50 cc

En nu? Het zit in zo'n flesje dat bij de PISA zit. Kan ik vandaag nog een paar keer proberen te kolven en dat in hetzelfde flesje erbij doen? En bewaren in de koelkast, en dan een keer door schaap laten geven een deze dagen?

En er zitten geen speentjes bij; wat voor speentjes moet ik hebben? Helemaal niet aan gedacht dat we die erbij moeten kopen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 september 2009 @ 14:22:13 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72581933
Hier ook niet echt vervelen als Oscar slaapt hoor.
Nu slapen de heren op dit moment tegelijk dus ik kijk So you think you can dance van afgelopen zondag.
Oscar ging om 11.30 naar bed en ligt nog. Hij lijkt steeds midden op de dag een langer tukkie te doen.
pi_72581975
Ik heb Tess net maar wakker gemaakt voor een fles... En nu is ze boos.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 14:24:52 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72582008
miss_sly, mss kan je het ook even in het bv topic vragen, daar zitten meer kolf-experts.

Vicky, ik twijfel over wakker maken. Het komt wel ok uit dat hij nu wat langer slaapt, dan is hij vanavond wat later met de late fles.
pi_72582051
Ik twijfelde ook maar omdat Tess vannacht zo aan het spoken was wil ik vandaag het 'schema' wat strakker houden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72582161
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...

Ik heb ook even wat tijd hier, want geheel onverwacht is Senna in de box in slaap gevallen. Ze was weer wat huilerig en wilde alleen maar bij me zijn. Dus ik legde haar even in de box om wat aan te doen en de doek te pakken om haar daar dan in te doen, en terwijl ik bezig was, is ze in slaap gevallen Dus nu laat ik haar maar even lekker liggen.
pi_72582252
je kan het er gewoon bij doen hoor Miss.
als roy zo klaar is met drinken kom ik er even wat uigebreider op terug.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:35:43 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72582325
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...
Ik zag het, maar het bv topic is weer meergelezen dan het kolf-topic volgens mij.
Ik kan je zelf iig helaas niet helpen hiermee.
pi_72582383
volgens mij kun je het er gewoon bijdoen Miss
En yay voor de opbrengst!

de melk moet wel weg (of het moet in 1 keer op gaan) als het met Senna's mondje in contact is geweest. Dus beter als je het geeft een klein beetje overgieten in een ander flesje en dat geven en dan kijken of ze nog meer wil ofzo.
Zoiets zei mijn kraam iig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72582636
Nijna heerlijk is dat he als ze alleen maar naar jou lachen! Finn deed dat in het begin ook, nu kan iedereen een stralende lach verwachten!

Miss_Sly mooie opbrengst!
Door de spruw heb ik al even niet meer gekolfd, volgende week maar weer eens doen.

Lekker al die slapende kindjes! Ik was net met Finn aan het knuffelen, nog even knuffelen en dan eten dacht ik, want het was alweer 3 uur geleden dat hij gehad had. Ineens is hij in slaap gevallen! En nu is het alweer bijna 4 uur geleden dat hij gegeten heeft, maar ja als hij echt honger heeft, wordt hij wel wakker.
Hij heeft duidelijk zijn slaap nodig, gisteren overdag maar 1 uurtje geslapen, in bed was een drama de hele dag door.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:58:13 #220
114177 Diaan73
pi_72583118
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen. (delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Make love, not war ☮
pi_72583195
Voor Miss_Sly;
Je mag het dus bij elkaar gooien, maar zorg ervoor dat het allemaal of koud is, of beide lichaamstemperatuur.

Belangrijkste is het dat de porties dezelfde temperatuur hebben zodat de melk niet gaat schiften.
Qua houdbaarheid ga je uit van de 'oudste' melk.

En idd wat het geven van papa aan Senna betrefd, beter 3 keer kleine porties die opgaan, dan 1 keer alles geven en de rest weg moeten gooien omdat Senna het niet opkreeg.
Je mag het namelijk niet nog een keer opwarmen.

Hier een roy die duidelijk niet zichzelf is, is voor mij vandaag ook echt zoeken om het voor hem zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Hij wilt ook niet slapen, en tussendoor behoorlijk huilerig, en best wel wat onrustig.
het enige wat wat lucht geeft is drinken bij mama, dus leg hem lekker veel aan vandaag.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:03:38 #222
114177 Diaan73
pi_72583290
Bar, heeft die manier van voeden die ik had gepost nog geholpen tegen het spugen?
Make love, not war ☮
pi_72583412
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.

Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:18:14 #224
114177 Diaan73
pi_72583749
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.

Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
Okay, het is dus eigenlijk ook meer voor wat oudere baby'tjes of baby'tjes die wat steviger zijn.

Hopelijk is het vandaag een uitzondering. Fijn dat het beter lijkt te gaan met flesjes.
Make love, not war ☮
pi_72583847
Bedankt Bar

nou had ik het de eerste opbrengst al in de koelkast gezet, dus daar kan ik straks niet bijkolven dan. Als ik het buiten de koelkast had laten staan wel.

Dadelijk nog maar even naar de Etos/Kruidvat voor flesjes/spenen/iets om in in te vriezen/bewaren.
pi_72584185
je hebt er eventueel zakje voor.
of als je een ijsklontjes bakje hebt, kun je het daar ook in gieten en bv invriezen.

heb je meerdere flesjes miss? want je zou nu bv de volgende gekolfde melk daarin kunnen doen, en dat ook koelzetten.
pi_72584209
hier heb ik bakjes van avent om de melk in te doen.
pi_72584529
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen. (delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uit Hier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72584618
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:47:54 #230
114177 Diaan73
pi_72584650
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uit Hier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
Ow bij jou dus van hetzelfde laken een pak. Niet leuk voor jou, maar ik vind het wel prettig dat het niet alleen Lennon is. volkoren mag inderdaad niet, is nog slecht voor de darmen. Ik geef ook tarwebrood met smeerkaas. Laatst ook al appelstroop geprobeerd, dat mogen ze ook hebben, maar ook dat was geen succes. Ze mogen ook al vruchtenjam hebben, dat is dus het laatste wat ik ga proberen.. ondertussen gewoon bolletjes en evt. een rijstewafel/liga.
Make love, not war ☮
pi_72584658
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..
En niet volkoren inderdaad.
pi_72584684
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
hier zijn ze van prenatal, maar misschien verkopen ze het bij een drogist ook wel
  woensdag 9 september 2009 @ 15:53:00 #233
114177 Diaan73
pi_72584814
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..
En niet volkoren inderdaad.
Ik snap wel dat ze er naartoe willen om de fles af te bouwen en dat er brood voor in de plaats komt. Maar inderdaad 2 boterhammen vind ik ook wel wat veel van het goede. Ik zou al blij zijn als hij een halve boterham normaal op zou eten.

Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Make love, not war ☮
pi_72584884
Ja ik snap ook wel dat ze dat willen maar als ik kijk naar mijn kind en naar wat ze "moet" eten dan gaat haar dat never nooit niet lukken.. En ik gaf bv dus ik heb nooit het probleem gehad met melk afbouwen etc
pi_72585362
Moeten is ook een beetje te sterk denk ik hoor. Het is een advies van het CB. Twee sneeen brood is gebasseerd op hoe actief Seb is. Omdat hij zo actief is verbruikt hij ook meer dus als hij trek heeft is het geen probleem om meer te geven, maar dat moest ik zelf maar inschatten zei de wvk.
pi_72587124
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Diaan73 het volgende:

Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.
Over 2 weken komt ze langs. Ze vind het heel goed dat we nu aan de bel trekken. Kan het meestal relatief makkelijk verholpen worden. Toevallig is ze dezelfde die vlak na de geboorte in het ziekenhuis kwam kijken.
pi_72587229
Miss ik heb ze toevallig vandaag bij de etos gezien
pi_72587290
Ze hebben ze ook bij de Kruidvat en bij de Prenatal. Ze zijn heel handig

Ingrid, fijn dat de logopediste komt kijken, ik ben benieuwd wat ze zegt.

Ik ben nog te lui om Lieuwe brood te geven
Toen ik laatst op het CB was vond de wvk dat ik er wel mee mocht (moest?) beginnen maar dan moest ik het brood wel in z'n wangzakje proppen. Dat lijkt me dus niet helemaal de bedoeling eigenlijk, als hij het zelf nog niet weg krijgt hoeft hij het van mij nog niet te eten. Maar ik heb wat dat betreft makkelijk praten (bv), succes met de voerperikelen!
  woensdag 9 september 2009 @ 17:15:25 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72587863
Oh, dat klinkt ook wel een beetje zielig Jore....

Weet iemand waar het kinderkamertjestopic is gebleven?
pi_72591354
Jore, en een korst geven en hem zelf laten knabbelen/sabbelen?
Ik was ook niet zo voor het in wangzakjes stoppen bij Mirte en ben ook niet van plan het bij Iris te gaan doen...
Fake it till you make it...
pi_72591928
Hier is niet gesproken over wangzakjes Wij zijn ook begonnen met broodkorstjes.

Zojuist paniek in de tent Seb kroop wat rond en wij hebben zo'n Roomba (een robot stofzuiger) die staat in een hoek. Seb had hem blijkbaar ontdekt en op de grote knop bovenop gedrukt want ineens gaat dat ding aan en rijden en Seb schrikt zich he-le-maal het apenzuur. Hij zat met zijn benen aan weerszijden dus kon ook niet wegkomen. Gillen en schoppen en slaan en toen ik hem snel oppakte klampte hij zich helemaal aan mij vast. Heel zielig. Ik nog geprobeerd uit te leggen dat het niet eng is en het ding nog even laten rijden toen Seb rustiger leek maar hij ging meteen weer gillen en aan mij hangen
pi_72593498
Doe ik ook hoor Nijna, een broodkorstje geven. Ik vond het gewoon zo'n stom advies, als mijn baby alleen maar brood kan (of mag, het was een standaardadvies) eten als ik het in z'n wangzakje stop dan wacht ik liever even. Hij vindt een broodkorstje wel leuk dus daar laat ik het voorlopig lekker bij, scheelt een hoop gedoe.

Arme Seb, dat lijkt me echt heel sneu om te zien.
pi_72593982
Ahw arme Seb die zal inderdaad flink geschrokken zijn ja.
Ik hoop voor je dat het nu niet voortaan drama is als dat ding aanstaat Estrys, hopelijk went hij er snel weer aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72596355
De stofzuiger staat alleen snachts aan gelukkig. Er zit een timer op. Ik vrees dat het inderdaad een soort van trauma is geworden. Heb wel getracht nog wat te redden door het ding te aaien samen met seb maar dat mocht niet baten. Het was echt heel heel zielig. Kind valt weleens maar dat is echt lang niet zo zielig. Die paniek in zijn oogjes en helemaal trillen daarna. Kan wel huilen als ik er nu aan denk.
pi_72597551
Ach gos Estrys, wat klote. Voor hem en ook voor jou. Ik kan me voorstellen dat de tranen in je ogen staan.
pi_72597909
Ahw Estrys dat is wel heel naar
nog een gelukje dan dat jullie het ding 's nachts aan hebben.

hier ligt mevrouw in bed te mopperen en ik heb echt geen idee wat ze wil het is nu gelukkig dan vijf minuutjes stil dan *moppermopperpruttel* en dan weer een paar minuutjes stil enz.
Luiers, warm/koud, drinken, boertje laten, windje laten tis allemaal heul nie goed maar ik weet ook niet zo goed hoelang ik haar zou moeten laten muppen voor ze zelf in slaap valt ofzo. *zucht*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 september 2009 @ 22:50:40 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72599986
Ingrid, k was benieuwd hoe het nu met Tyler is, en of hij nog geopereerd moet worden?
gister was tijdens Afslag UMC Utrecht een heel klein kindje die geholpen werd aan de ziekte van Hirschprung, dat was toch ook wat Tyler heeft?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72600975
't was hier weer ff helemaal mis daarstraks. Ze wilde niet drinken, liep maar te trutten en toen was het huilen huilen en nog eens huilen. Toen kwam er een hele dikke boer met een grote spuug en toen was het weer ff huilen. Kind verrot gewoon van de krampen...
Uiteindelijk is de fles op 10cc na op gegaan en ligt ze nu te lachen in de wipper...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72601278
miss sly straks zijn die bakjes van avent ook weer heel handig om bv fruithapjes in te bewaren en in te vriezen. Wij gebruiken ze hier nog steeds om bv rozijntjes in mee te nemen of een nat washandje voor vieze plakhandjes onderweg.

Denk trouwens dat het borstvoedingcentrum bij jou ze ook wel verkoopt.
pi_72601290
@Vicky herkenbaar. Jantje lacht jantje huilt (en hard) jesse drinkt ook zijn fles soms niet leeg. Nou dan weten we hier waar we aan toe zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')