Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:13 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Tessie... arme Graeme
ik weet hier even niet zo goed wat ik moet doen met slapen.
Haar kamertje is ontzettend warm en benauwd geworden vandaag, terwijl alle ramen hier de hele dag open hebben gestaan tegen elkaar. Volgens de babyfoon is het nu 26 graden daar. Op onze kamer is het nog warmer dus bij ons laten slapen is geen optie.
Wat moet ik haar nu aantrekken enzo? Alleen een rompertje? En dan wel eentje met lange mouwen ofzo? En dan slapen onder een lakentje met gehaakt dekentje erover? Of is dat uiteindelijk toch te koud voor vannacht?
*in de war is*
Hier gaan we maar voor.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Rompertje aan, lakentje eroverheen en verders niets. Dan als je zelf te bed gaat nog eens voelen en eventueel het dekentje eroverheen doen. Als ze het te koud krijgt meldt ze zich wel en dek je haar volgende keer iets warmer toe.
Het blijft zoeken hoor..zelf met die dikke beer van mij vraag ik me wel eens af of ze het wel lekker warm heeft, of juist niet te warm..
oei eng is dat hequote:Op dinsdag 8 september 2009 23:20 schreef oeke het volgende:
Warm is het inderdaad! Ko ligt in een rompertje zonder mouwen, maar met een shirtje met lange mouwen erover heen, en vooral niet onder zijn dekentje. Dat heeft hij weggetrapt.![]()
Vanochtend had ik een hartverzakking, Ko zat bij mij op schoot en ik keek naar zijn voetjes en zijn linkervoetje was helemaal blauw! Meteen in paniek! Tot aan zijn knie was het blauw! Gelukkig trok de kleur snel weg nadat lief zijn broekspijpje naar boven deed. Wel de dokter gebeld, maar hij huilde niet en bewoog zijn voetje nog helemaal normaal.
Wat het nou precies was weet ik nog steeds niet, behalve dat Ko er erg van houdt om heel hard met zijn voetjes op de grond/bodem van de box/rand van de commode/wipstoel te stampen. Dit had hij even ervoor ook gedaan. Dus ik was ervan overtuigd dat hij zijn hiel had gebroken.
Of zijn broekspijp zat te strak.![]()
Tjemig, wat was ik bang zeg!
dank voor t vragenquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:08 schreef Grasjes het volgende:
Hier is het ook zo warm boven en dochter ligt dan in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Zelf slaap ik namelijk ook niet zonder laken/deken omdat ik het dan koud krijg 's nachts. Altijd nog even voelen als je zelf naar bed gaat en evt kan je dan nog een dekentje over haar heen leggen.
Liggen is hier ook niet leuk meer Diaan! De box is dus ook maar 5 minuten interessant omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten. Ben erg bezig met haar te vermaken momenteel. Geen tips dus helaas. Ik wacht het wel af tot ze zelf kan gaan zitten![]()
Bodpa, hier werken verse pruimen redelijk (als ik ze 2 dagen achter elkaar geef) en idd een klein scheutje olijfolie door de fles of eten. Zielig he die keutels... Heb ergens gehoord dat het van de opvolgmelk komt, dus als ze straks minder flessen krijgen zou het beter moeten gaan.
Kleurdoos, hoe is het nu met Elin?
MissSly, wat groeit Senna goed zeg!
Dochter eet al een aantal dagen bijna geen avondetenNou is ze wel ziek geweest afgelopen weekend, dus ik hoop dat het een nasleep is.
Oja, Vicky, verkeerde topic misschien maar gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!
idd, hij zei heel kalm.. mwoah er is niets aan de hand johquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:42 schreef oeke het volgende:
Tjees, wat eng, Kleurdoos! Wel fijn dat die mannen dan wat kalmer blijven zeg.
En fijn dat het weer wat beter met E. gaat. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
blazen helpt ook goed als ze overstuur raken of 'erin blijven'quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:51 schreef oeke het volgende:
Helpt het om te blazen?
Ik pak hem ook maar niet op, het gaat heel snel over en ik ben bang dat als ik hem oppak, het door de beweging misgaat ofzo.
is ook heerlijkquote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef huuphuup het volgende:
@Chan ja ik vind het bizar hoorze is redelijk stipt. Overdag laat ze zo tussen de 4 a 4.5 uur tussen de voedingen zitten, kan er bijna de klok op gelijk zetten. En na de laatste voeding vaak iets meer tijd. Een uur of 5 en soms 6. Heerlijk vind ik
Ja klopt, hij zuigt het beleg eraf en houdt het brood in zn mond.. tenminste het blijft plakken aan zn gehemelte of keel. We geven hem nu een half mini-bolletje (2x), daar knabbelt en zuigt hij aan en leert hij de smaak van brood. Nou ja we moeten het maar even aanzien. Vooralsnog blijft hij gewoon een grote fles met melk krijgen tussen de middag.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je zei toch dat ie alleen het beleg at Diaan?
Eventjes alleen brood geven zonder beleg (misschien wel wat boter)?
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Vicky het volgende:
volgens mij doet mijn kleine meisje een slaapinhaalslagje..
ze ging om 11.30 naar bed en slaapt nog steeds!
doe ik als ze na de volgende fles gaat slapen. Moest nu flesjes maken en een beetje opruimen enzoquote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]lekker!
gelijk zelf ook even een uurtje rustig aan doen dan
Ik zag het, maar het bv topic is weer meergelezen dan het kolf-topic volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic gevraagd, maar daar wordt minder gelezen dan hier. En ik zou het wel erg zonde vinden als de melk dadelijk niet meer goed is ofzo...
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind zelf bolletjes altijd kleffer dan gewoon brood. Het plakt voor mijn gevoel meer.
Wat doet hij als je hem het korstje van een boterham geeft? Dat is iets vaster kan hij wat op sabbelen en 'bijten' en aan de smaak wennen.
Okay, het is dus eigenlijk ook meer voor wat oudere baby'tjes of baby'tjes die wat steviger zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
die mannier vonden we beide eigenlijk niks, hij is er eigenlijk nog niet stabiel genoeg voor.
om zo te zitten zeg maar, moet ik hem aardig ondersteunen en vasthouden.
dat in combi met drinken, was bijna niet te doen.
Het spugen is minder geworden nadat hij afgelopen zaterdag uit flesjes is gaan drinken.
alleen vandaag is het spugen weer meer geworden.
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uitquote:Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gekke is dus dat hij er dan minder last van heeft. Met korstjes van brood gaat hij spelen.(delen van) Bruine mini-bolletjes lijken er nog een beetje in te gaan. Eigenlijk moet hij dus minder melk drinken tussen de middag, maar die fles drinkt hij gulzig helemaal leeg, dus dat ga ik echt niet doen en het is niet bepaald dat hij te zwaar is ofzo. Even wat aansterken, is prima wat ons betreft.
Ow bij jou dus van hetzelfde laken een pak. Niet leuk voor jou, maar ik vind het wel prettig dat het niet alleen Lennon is.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Brood geven vind ik echt een drama. Wat een pokke werk is dat zeg die kleine stukjes en alles komt er weer uitHier moet hij eigenlijk een (of twee mag ook) snee brood en een halve fles. Soms gaat het wel maar meestal is het gewoon een hele fles en een halve boterham als ik geluk heb. Vooral ook omdat de zuigbehoefte nog wel heel sterk is. Op het kdv ziet hij andere kindjes met een fles en dan kan je het brood dus wel vergeten, dan wil hij echt een fles en blijft zijn mond stijf dicht voor brood.
Klopt het dat ze nog geen volkoren mogen trouwens? Ik geef tarwebrood met smeerkaas trouwens.
hier zijn ze van prenatal, maar misschien verkopen ze het bij een drogist ook welquote:Op woensdag 9 september 2009 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow die zien er handig uit, Bar! verkopen ze dat bij een drogist ofzo?
Ik snap wel dat ze er naartoe willen om de fles af te bouwen en dat er brood voor in de plaats komt. Maar inderdaad 2 boterhammen vind ik ook wel wat veel van het goede. Ik zou al blij zijn als hij een halve boterham normaal op zou eten.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een beetje debiel hoor dat moeten. Het ene kind eet minder dan het ander..![]()
En niet volkoren inderdaad.
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef Diaan73 het volgende:
Ingrid, ben jij hiervoor nog met Tyler naar de logopediste geweest??
Okay ik ben erg benieuwd!!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt. Ze was op vakantie en vandaag haar te pakken gekregen.
Over 2 weken komt ze langs. Ze vind het heel goed dat we nu aan de bel trekken. Kan het meestal relatief makkelijk verholpen worden. Toevallig is ze dezelfde die vlak na de geboorte in het ziekenhuis kwam kijken.
Met flesvoeding is het zo dat als het 10 minuten in de maag heeft gezeten dan zijn de voedingsstoffen eruit. Dus hebben ze als het geod is geen extra honger. Hoe het met bortsvoeding zit weet ik niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:18 schreef huuphuup het volgende:
ja Miss dat is ook wat ik nu doe idd, maar ik vind het zo zielig dat gemopper![]()
ik ben een mietje hahaha
A. heeft net voor het eerst gespuugd![]()
ik denk dat ze misschien teveel gedronken heeft? Of kan het ergens anders aan liggen? Ze had wel heel goed geboerd tussen en na de voeding. T kwam echt met grote golven, toevallig toen ik haar aan het verschonen was. Verder lijkt ze niet ziekig ofzo.
Ik weet ook niet zo goed of ik haar nu wel of niet weer moet aanleggen. Ze maakt geen hap/smak/ikhebhonger geluiden ofzo, maar ze is wel wakker nu. en heeft wederom de hik
Als alles goed blijft gaan, hoeft hij niet meer geopereerd te worden. Hirschsprung heeft hij idd.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef Ynske het volgende:
Ingrid, k was benieuwd hoe het nu met Tyler is, en of hij nog geopereerd moet worden?
gister was tijdens Afslag UMC Utrecht een heel klein kindje die geholpen werd aan de ziekte van Hirschprung, dat was toch ook wat Tyler heeft?
Zwemvleugeltjes lijkt me geen optie voor die armpjes van hemquote:Op donderdag 10 september 2009 13:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Zweefvliegje wat een super leuke foto! Mooie meid zeg!
Vicky wat vervelend die krampjes bij Tess, ik kan me voorstellen dat je daar zelf ook moedeloos van wordt!
Estrys wat zielig dat hij zo bang was voor de stofzuiger! En want klinkt dat zwemmen heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik dat ook met Finn kan doen.
Doe je Seb zwemvleugeltjes om ofzo? Ik zie namelijk dat bij sommige zwembaden hier dat verplicht is voor kinderen zonder diploma.
Huup, het zou ook goed kunnen dat ze gewoon teveel heeft gehad hoor! Dat merk ik bij Finn ook wel eens namelijk.
Oscar ook al zo verkouden! Ik vind dat zo zielig!
Lianne is best flink toch?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wow, lekker snel gegroeid! Als dat zo doorgaat is ze over een jaar al 1.70m!
Maar dan heb je in iedergeval weer een excuus om te shoppen.
Ben je al weer wat mobieler?
Ik vind het zo knap van iedereen hier dat jullie "allemaal" na de bevalling alweer zo snel vanalles ondernamen! Na 6 weken had ik pas het gevoel "ik doe het weer"! Haha!
En de Hema heeft op het moment allemaal leuke kinderkleertjes! Ook hele mooie jasjes en mutsjes!
Over jasjes gesproken, hoe weet ik in vredesnaam welke maat ik moet kopen voor aankomende winter? Anders ben ik straks te laat en is straks alleen nog maar voorjaarsspul te koop!
quote:Op donderdag 10 september 2009 17:46 schreef Chan het volgende:
Ehmm.. Help!
Ik heb vandaag Daktarin gekregen tegen de spruw, maar nou kom ik er niet helemaal uit. Ik moet Timo 4 keer op een dag dat spul in zn mond smeren, dat lukt wel, hij vindt het lekker. Maar ik moet zelf dus 2 keer per dag (of 4 keer? de huisarts zei 2 keer en op het doosje staat 4 keer) 5 ml op mijn tepels smeren... Moet ik dan tot in de eeuwigheid blijven wachten tot het allemaal is ingetrokken? Of is het de bedoeling dat ik het over mn complete borst uitsmeer of zo? Of heb ik zulke kleine tepels dat 5 ml gewoon veel te veel is?Ik zit hier nu dus met grote klodders van dat spul op me en het bijgeleverde maatlepeltje is nog niet eens leeg, maar meer past er echt niet bij en nu weet ik niet wat ik doen moet..
Iemand met ervaring hiermee? Als het kan zo snel mogelijk, anders zit ik misschien voor niks uren met dat spul op mn tepels
![]()
die passen hier voor geen meterquote:Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef bodpa09 het volgende:
Mij ook niet Oeke.
Vind je het niet doodeng fietsen met een maxicosi bovenop, Tessie?
Sorry Chan, verder geen ervaring met spruw.
Tip van de week voor ouders met luierstrijd: Ik moet het zelf nog uittesten, maar we gaan eens proberen of luierbroekjes beter gaan dan luiers. Het lijkt me wel, die kunnen tenminste staand aan. Ze zijn er vanaf acht kilo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |