abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:12:49 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550097
Ik herhaal mijn post nog een keer: Iemand tips?

Hier gaat het slapen overdag al stukken beter, dankzij de regelmaat denk ik! Heel fijn! Het vreemde is alleen, dat ze regelmatig (lees: bijna altijd) na 45 min slapen wakker worden. Dan is het huilen geblazen tot we naar ze toe gaan, speentje geven. Soms is het dan goed, maar 9 van de 10 keer niet. Even uit bed en in de box en bij de eerste signalen weer naar bed werkt ook soms. Iemand tips hoe we dat wakker worden na 45 min kunnen doorbreken? We laten ze nu zo'n 10 a 15 min huilen als we zijn geweest voor een speentje, maar dat helpt ook niet echt. Het huilen wordt alleen maar harder.

Ik lees de volgende x even bij, de mannen huilen.....
pi_72550223
Mikoxx, ik las ergens dat bijna alle kindjes 45 minuten slapen.. geen idee waar ik het las maar blijkt iets van een grens te liggen ofzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:18:23 #128
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72550249
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:12 schreef mikoxx het volgende:
Ik herhaal mijn post nog een keer: Iemand tips?

Hier gaat het slapen overdag al stukken beter, dankzij de regelmaat denk ik! Heel fijn! Het vreemde is alleen, dat ze regelmatig (lees: bijna altijd) na 45 min slapen wakker worden. Dan is het huilen geblazen tot we naar ze toe gaan, speentje geven. Soms is het dan goed, maar 9 van de 10 keer niet. Even uit bed en in de box en bij de eerste signalen weer naar bed werkt ook soms. Iemand tips hoe we dat wakker worden na 45 min kunnen doorbreken? We laten ze nu zo'n 10 a 15 min huilen als we zijn geweest voor een speentje, maar dat helpt ook niet echt. Het huilen wordt alleen maar harder.

Ik lees de volgende x even bij, de mannen huilen.....
Ik heb eigenlijk geen idee.... het is vreemd en kan ook een fase zijn. Volgens mij is het lastig om te doorbreken.
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:29:33 #129
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72550521
Lastig, mikoxx...
Wat Vicky zegt heb ik ooit ook wel eens gelezen, jammer dat je ze niet een goed boek kan geven...

Wij lieten de meiden wel vaak ook even in bed spelen, dat vinden ze tot op de dag van vandaag nog steeds heerlijk. Lekker compact enzo, denk ik.

Misschien kan je je mannen in bed leggen ipv in de box, zodat ze in bed leren spelen, zichzelf even vermaken, zeg maar. Het was ook handig met eten koken enzo, meiden in bed en moeders puin ruimen en koken.
Dan zou het heul misschien zo kunnen zijn dat ze na 45 minuten slapen in ieder geval hun snaveltjes houden ????
pi_72550592
Als Tess wakker wordt probeer ik er nog een speentje in te stoppen maar dat lukt niet altijd.
Als ze kletsend wakker wordt laat ik haar gewoon liggen, totdat ze gaat mekkeren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:32:24 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550607
Vicky, heb ik t nu verkeerd of is vandaag je trouwdag??? Wat doe je dan op fok Gefeliciteerd meid!
pi_72550692
klopt Mikoxx
Wij zijn vanmorgen getrouwd
We doen het niet groot, zijn nu ff thuis omdat Tess moest slapen. Gaan straks naar mijn ouders. Amber blijft logeren en Tess gaat later op de avond mee naar huis. Wij gaan uiteten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:37:23 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550740
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Lastig, mikoxx...
Wat Vicky zegt heb ik ooit ook wel eens gelezen, jammer dat je ze niet een goed boek kan geven...

Wij lieten de meiden wel vaak ook even in bed spelen, dat vinden ze tot op de dag van vandaag nog steeds heerlijk. Lekker compact enzo, denk ik.

Misschien kan je je mannen in bed leggen ipv in de box, zodat ze in bed leren spelen, zichzelf even vermaken, zeg maar. Het was ook handig met eten koken enzo, meiden in bed en moeders puin ruimen en koken.
Dan zou het heul misschien zo kunnen zijn dat ze na 45 minuten slapen in ieder geval hun snaveltjes houden ????
Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 min ) en daarna getroost en speen gebracht. Nu slapen ze.... !!
We leggen ze nu na de voeding even in de box om 'alleen te spelen', maar jij denkt dan meteen na de voeding in bed zeg maar? Het is idd niet zo erg dat ze na 45 min wakker worden, maar dan wel liever zonder gehuil . Ik heb idd ook gelezen dat babies slaapcyclussen van ca 45 min maken, dus in dat opzicht is er al veel te verklaren.

Seilram, de late fles eraf Wat heerlijk!
Onze mannen drinken ook lang niet alle flessen leeg (5 x 180/6). Maar ze zijn wel vaak 's avonds onrustig en na de voeding van 23u slapen ze wel heerlijk tot 7u. Dus dat is fijn natuurlijk! Het lijkt mij ook 'eng' om de late fles weg te laten idd, bang dat ze dan weer s nachts gaan komen. Ik ben benieuwd hoe t zal gaan! Wij moeten de 21e weer naar het bureau. Ben benieuwd of wij ook dat advies mee gaan krijgen. Ze wegen nu ongeveer 5 kg allebei, dus misschien gaan wij rond de 21e ook wel richting 5700 gr
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:38:47 #134
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72550774
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
klopt Mikoxx
Wij zijn vanmorgen getrouwd
We doen het niet groot, zijn nu ff thuis omdat Tess moest slapen. Gaan straks naar mijn ouders. Amber blijft logeren en Tess gaat later op de avond mee naar huis. Wij gaan uiteten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:43:34 #135
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72550896
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik heb ze nu weer even laten huilen (ongeveer 20 min ) en daarna getroost en speen gebracht. Nu slapen ze.... !!
We leggen ze nu na de voeding even in de box om 'alleen te spelen', maar jij denkt dan meteen na de voeding in bed zeg maar? Het is idd niet zo erg dat ze na 45 min wakker worden, maar dan wel liever zonder gehuil . Ik heb idd ook gelezen dat babies slaapcyclussen van ca 45 min maken, dus in dat opzicht is er al veel te verklaren.
Wat voor ons werkte, hoeft natuurlijk bij jullie niet zo te zijn.
Wij hebben de meiden zeker het eerste half jaar heel veel in bed gedaan. Na de voeding nog een half uurtje tutten/knuffelen etc en dan gingen ze weer het bed in. Wat jij volgens mij hierboven ook zegt.
Het zkh heeft ons vertelt dat vooral prematuurtjes rust nodig hebben en dat je dat op deze manier kan geven. De meiden hebben dat eigenlijk altijd zonder gemopper doorstaan.

Na een half jaar beleven ze langer in de woonkamer enzo...
Ze hebben nog nooit in de woonkamer geslapen, niet in de box of zoiets. Wij waren daar erg consequent/streng in. Dat werkte voor ons het beste.
Tis gewoon soms lastig met 2 kleintjes en enorm zoeken naar een oplossing/methode.

Heb je hier wat aan of denk je : "KP bemoei je lekker met je eigen Haagse zaken ?"
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:47:59 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72551023
Absoluut niet!!! Vind het superfijn dat je meedenkt! Je bent tenslotte een ervaren tweelingmama Sommige dingen gaan nu eenmaal anders bij een tweeling.
Zo was het advies van het cb omdat ze niet alle flessen leeg dronken. Het aantal cc's per voeding halveren enhet aantal flessen verdubbelen........... jajajajajajaja!
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:50:49 #137
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72551097
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:47 schreef mikoxx het volgende:
Absoluut niet!!! Vind het superfijn dat je meedenkt! Je bent tenslotte een ervaren tweelingmama Sommige dingen gaan nu eenmaal anders bij een tweeling.
Zo was het advies van het cb omdat ze niet alle flessen leeg dronken. Het aantal cc's per voeding halveren enhet aantal flessen verdubbelen........... jajajajajajaja!
Wat zei je "natuurlijk, mevrouw, ik heb verder toch niets te doen"
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:52:10 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72551126
Zoiets ja, ik mompelde geloof ik nog iets van: zeker geen ervaring met een tweeling....... ze antwoordde bevestigend. Daar hebben we wat aan he? Zeg dan niks
pi_72551198
Hoeveel flessen geef je er als je het gaat verdubbelen? 10 per kind? dus 20??? Ieder weldenkend mens snapt dat toch zeker wel. Ik heb geen ervaring met een tweeling maar ik kan wel tellen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72551252
Slapen doen baby's idd in stukjes van 45 minuten. Na 45 minuten slapen ze lichter of worden wakker. De truuk is om ze zover te krijgen dat ze niet meteen gaan huilen als ze wakker worden. Endat zoeken naar die truuk kan best lang duren, sorry.

Ruben heeft een boventand! Ik had hem van het weekend al chamodent gegven en een zetpil omdat hij erg hangerig was. Goed ingeschat dus.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72551774
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef tessie het volgende:
Haha Estrys, handig om die slab maar even om te houden dan ja.
Hier worden Graeme en ik regelmatig samen ondergespuugt door hem, sinds hij met een golfje spuugt. Ben je net aangekleed samen beneden, flesje erin, kan je weer naar boven om allebei om te kleden
Ik moet straks naar het CWI (omdat mijn contract dus niet verlengd wordt), dus ik heb de kleren die ik daarvoor aan wil doen, nu nog maar niet aan Als mn moeder hier is om op te passen, kleed ik me nog wel ff snel om.
Wat sneu Tessie, dat je contract niet wordt verlengd. Sterkte ermee!

Ja dat spugen is zowat. Wij krijgen nu na een fruit of groentehapje en de daarop volgende voeding soms nog wat van het fruit of groentehapje terug. Laatst hebben wij rode biet gegeven. Kind tot op de luier uitgekleed alles met keukendoek afgedekt. Nadat Jair aangekleed en wel was kwam er natuurlijk nog wat rode biet naar boven. Gelukkig ging het er toch nog uit.

Bedankt Zweefvliegje: Onze vakantie was heerlijk. Ik vond het ook een beetje eng omdat het water wat minder warm was. Het water was warmer dan een wedstrijdenbad/ volwassenenbad maar wel kouder dan het babybad in bijvoorbeeld de Meerkamp. Wij hebben hem gewoon goed in de gaten gehouden. Eerst langzaam en korter laten wennen. Zodra wij het idee hadden, dat hij het te koud had ging hij eruit.

Beterschap voor Danique en Elin!

Wat betreft harde ontlasting: heeft Jair ook wel eens last van. Als je kind al zoveel drinkt, misschien nog wat extra fruit geven vooral appel/ peer en pruim schijnen bijzonder te laxeren.

Mikoxx ik had ook iets gehoord, dat met het slaappatroon van babys te maken heeft, dat zij na 45 minuten vaak wakker worden. Als er iets van 3 uur tussen de voedingen zit en zij lijken erg wakker kun je misschien even laten spelen en dan nog eens laten slapen voor de volgende voeding. 2 keer 45 minuten is ook wel 1,5 uur, dus dat komt dan mooi uit. Dat doen wij ook soms. Soms wordt hij ook wel eens wakker omdat hij een poepluier heeft of zoiets. Dan kun je ook wel proberen om ze even te aaien en op de arm te nemen en dan weer in bed te leggen, kijken of ze nog willen slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72555007
zooo de wvk is weer weg. Wat een leuk mens is dat

eerste cb afspraak is pas met 6 weken vanwege keidruk daar, dus ik heb het advies gekregen om volgende week naar het inloopspreekuur te komen. Dus dat gaan we maar doen dan ben benieuwd hoeveel ze weegt. Er is nu niet gewogen. Wat wel erg prettig is is dat deze wvk ook lactatiekundige is, dus ik kan voor bv-issues en vragen ook gewoon naar het cb.
Ik hou van alles op dezelfde plek
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72557340
Das handig Huup!
pi_72558239
Gezien het niveau van bv kennis van sommige wvk is dat zeker heel fijn huup.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72558452
Dat is ideaal huup!! Toen ik op het cb uitlegde welke klachten ik had (wat uiteindelijk spruw bleek te zijn) kreeg ik te horen dat ik het maar even vol moest houden totdat de huisarts weer terug was van vakantie!

Heeft ze nog gekeken naar de beentjes van A.?
pi_72558741
oei dat is een lekker advies zeg FTA
ik ben inderdaad blij dat zij veel van bv af weet. Ze vertelde dat ze op het cb hier wel pro-bv zijn, en dat ze zelf sterk de "bijvoeden pas vanaf 6 maanden" richtlijn aanhangen. Maar dat als je zelf iets anders wilt (bijvoeden vanaf vier maanden, stoppen met bv om wat voor reden dan ook), dan helpen ze je daarmee en dan is het ook geen punt. Dat vond ik wel fijn om te horen, niet zo dwingend zeg maar. Kwam allemaal heel relax over.

Ze heeft niet zelf gekeken naar haar beentjes maar er wel een grote aantekening van gemaakt enzo en gezegd dat ze het aan de arts ging doorgeven. Ze vertelde dat zij er niet naar mag en kan kijken omdat dit zo specifiek is met mijn familie-issues met gewrichten dat het beter is om dat door een arts te laten beoordelen. Ook goed, ik ben blij dat ze het in ieder geval serieus nam en het gelijk opschreef enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72559624
Nou ik had niet voor niets nog een ander setje kleding klaargelegd om aan te trekken naar het CWI. Graeme heeft vanmiddag echt de hele bovenkant van mijn beide broekspijpen onder gespuugd Hij had daarvoor al 2 keer een klein beetje gespuugd, maar een uur na zn flesje dus ook nog een hele boel. Waar kan dat nou aan liggen? Lijkt me toch niet normaal, zoveel spugen
Hij had ook om half 5 alweer heel erg honger, terwijl ie normaal pas om 6 uur weer een flesje krijgt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72563314
Geen idee Tessie... arme Graeme

ik weet hier even niet zo goed wat ik moet doen met slapen.
Haar kamertje is ontzettend warm en benauwd geworden vandaag, terwijl alle ramen hier de hele dag open hebben gestaan tegen elkaar. Volgens de babyfoon is het nu 26 graden daar. Op onze kamer is het nog warmer dus bij ons laten slapen is geen optie.
Wat moet ik haar nu aantrekken enzo? Alleen een rompertje? En dan wel eentje met lange mouwen ofzo? En dan slapen onder een lakentje met gehaakt dekentje erover? Of is dat uiteindelijk toch te koud voor vannacht?

*in de war is*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72563462
Kan je niet vannacht voor je gaat slapen alsnog een dekentje over d'r heen leggen huup? Dan zou ik dr nu gewoon in een pyamatje leggen
Lotte!
Noah!
pi_72563543
Huup Finn slaapt met dit warme weer alleen onder een lakentje en dan wel gewoon zijn kleertjes aan en dat is vandaag een korte broek en een t-shirtje (geen romper).

Fijn dat ze het serieus nemen en een aantekening gemaakt hebben.
Ik was inderdaad niet erg blij met het advies en ga ook zeker aangeven dat ik deze mevrouw niet meer wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')