Ja, van de buikbalsem... enorme uitslag ook. Lekker op een buik die al op spanning staat en zo...quote:Op donderdag 3 september 2009 10:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb je jeuk van de buikencreme van zwitsal??
Het mag toch best voordelen hebben?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@sorbootje;
ik heb inderdaad ook (veel) oude striae van mijn overgewicht, dus ik verwacht ook niet veel nieuwe, ik heb namelijk nog wel wat vel over waar mijn buik nu aan het ingroeien is...
naja, das dan weer een voordeel..
Ik moet nog 118 dagen, maar die ga ik toch niet halen!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Vlindur; jaaaah 23 weken! gaat snel he??? nog maar 17 (ongeveer) te gaan en volgens mijn teller nog maar 119 dagen
Ik wilde graag in mijn eigen omgeving bevallen.Lekker in mijn blote kont heen en weer kunnenlopen tussen bed en douche en dat is me ook gelukt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef mama_papa het volgende:
Wat voor afwegingen hebben jullie gemaakt tussen een ziekenhuisbevalling en thuisbevalling?
Ik was eigelijk overtuigd dat ik het in het ziekenhuis wilde, als er dan wat mis gaat met de kleine kan er meteen actie worden ondernomen, maar ik denk er nu toch over om thuis te bevallen. Lekker veilig in mn eigen huis. toch twijfel ik heel erg, dus ben benieuwd wat jullie reden is om thuis of juist in het ziekenhuis te willen bevallen
Ja dat is eigelijk wel een goed punt! Ik ben alleen zo bang dat het dalijk met beebje misgaatquote:Op donderdag 3 september 2009 11:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik wilde graag in mijn eigen omgeving bevallen.Lekker in mijn blote kont heen en weer kunnenlopen tussen bed en douche en dat is me ook gelukt.
Ik wilde echt NIET naar het ziekenhuis, tenzij het echt niet anders kon. Ik vond het zh te "medisch".
Bij ons is het ziekenhuis een minuut of 10/15 rijden, maar wij hebben zelf geen auto dat maakt het ook allemaal een stuk moeilijker...quote:Op donderdag 3 september 2009 11:30 schreef Lijnloos het volgende:
mama_papa, ik ga voor ziekenhuis. Eigenlijk puur op gevoel, niet zo zeer vanwege bepaalde feiten of zo.
Ik heb vooral geen zin in troep in huis, als ik thuis kom is het gewoon prima en kan ik zo mijn nestje is (vind ik nu). En ik voel me thuis ook niet meer of minder op mijn gemak dan in het ziekenhuis of zo. Mocht er wat mis gaan, dan is het wel handig dat je niet nog eens op stel en sprong in de auto gehezen moet worden, maar je komt er echt wel lijkt me... dus wat dat betreft kun je best thuis bevallen. Lief en ik hebben gewoon een goed gevoel bij ziekenhuis en hoeven niet zo nodig thuis. Vandaar die keuze. het ziekenhuis is hier overigens ong. 5-10 minuten rijden, dus ook niet onoverkomelijk ver.
om dit zinnetje moet ik altijd een beetje lachenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:30 schreef Lijnloos het volgende:
mama_papa, ik ga voor ziekenhuis. Eigenlijk puur op gevoel, niet zo zeer vanwege bepaalde feiten of zo.
Ik heb vooral geen zin in troep in huis, als ik thuis kom is het gewoon prima en kan ik zo mijn nestje is (vind ik nu). En ik voel me thuis ook niet meer of minder op mijn gemak dan in het ziekenhuis of zo. Mocht er wat mis gaan, dan is het wel handig dat je niet nog eens op stel en sprong in de auto gehezen moet worden, maar je komt er echt wel lijkt me... dus wat dat betreft kun je best thuis bevallen. Lief en ik hebben gewoon een goed gevoel bij ziekenhuis en hoeven niet zo nodig thuis. Vandaar die keuze. het ziekenhuis is hier overigens ong. 5-10 minuten rijden, dus ook niet onoverkomelijk ver.
tja, bang dat het misgaat...die kans is er in het zh ook, oke dan kunnen ze er misschien sneller bij zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:30 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Ja dat is eigelijk wel een goed punt! Ik ben alleen zo bang dat het dalijk met beebje misgaat![]()
Hoe zit het nou eigelijk met je bed op klossen? Is dat echt nodig? Wat moet je verder allemaal in huis halen voor een thuis bevalling? Ik heb nu bij DSW een kraampakket aangevraagd, daar zit al een hoop in dacht ik.
quote:Of je nou thuis of in het ziekenhuis wilt of moet bevallen, vanaf 37 weken is het voor jou en voor ons belangrijk als onderstaande zaken vooraf goed geregeld zijn:
Bedverhogers
Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras. Bedverhogers zijn te leen bij de thuiszorgwinkel op de van Vredenburchweg in Rijswijk
Kraampakket kompleet aanwezig in de slaapkamer
Reistas voor ziekenhuis met toiletspullen en kleding voor jezelf en je baby
Het plastic mapje met je verloskundige gegevens ligt klaar
Fototoestel en muntgeld voor een rolstoel in het ziekenhuis
Goed zichtbaar huisnummer en naamplaatje naast de deurbel voor ons
Zorg zonodig voor buitenverlichting, telefonische uitleg over de route en soms is een plattegrondje makkelijk
Controleer of je adres, telefoonnummer(!) en verzekering nog steeds kloppen met de gegevens die wij van je hebben
Alleen bij een thuisbevalling:
Zet het kraampakket met 2 emmers en 2 huisvuilzakken op de kamer waar je gaat bevallen
Ondersteek/po
Zorg dat de bevalkamer op tijd warm (20 C) is
Kraamzorgmap met telnr. Kraambureau klaarleggen
Ja ik weet het, maar het is een idee wat er op een of andere manier niet uit wil...quote:Op donderdag 3 september 2009 11:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
om dit zinnetje moet ik altijd een beetje lachen
Je merkt er echt niks van he!! Ik ben bevallen, tijd in bed blijven liggen, geen troep gezien. Toen gaan douchen en toen ik onder de douche vandaan kwam had ik een heerlijk schoon bedje en de troep.. GEEN idee waar die was.. die was er gewoon echt neit!
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:38 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar het is een idee wat er op een of andere manier niet uit wil...
Een groot deel van de thuisbevallingen eindigt in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef mama_papa het volgende:
toch twijfel ik heel erg, dus ben benieuwd wat jullie reden is om thuis of juist in het ziekenhuis te willen bevallen
Haha, schitterend...wij hebben ookbabyachternaam.groeimee.nlquote:Op donderdag 3 september 2009 11:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Rocka; dat ziet er idd vervelend uit zeg!
@Linda; linkje: www.babydebruin.groeimee.nl
en ik wil ook graag thuis bevallen... lijkt me heerlijk om gewoon in mijn eigen vertrouwde omgeving te bevalllen... (woon binnen 10 min van ziekenhuis).
Zo ik wist niet dat zoveel procent toch dan in het ziekenhuis bevalt, maar ik hoorde dat je als je uit eigen wil in het ziekenhuis gaat bevallen bijna alles zelf moet betalen behalve 186 euro (word door mijn verzekering vergoed) maar hoeveel zal dat ongeveer zijn?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:44 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een groot deel van de thuisbevallingen eindigt in het ziekenhuis.
Hier een grafiekje wat ik zo snel kon vinden (Percentage thuisgeborenen/thuisbevallingen aan de hand van drie gegevensbronnen: CBS bevolkingsregister, Gezondheidsenquête/ POLS en TNO-LVR):
[ afbeelding ]
En voor zover ik het nog weet:
Van alle thuisbevallingen moet 60% toch naar het ziekenhuis en maar 35% van de baby's in Nederland is sinds 1980 thuis geboren.
Kortom, kan je niet tegen stress van een ambulance / met spoed naar het ziekenhuis als het niet lukt, dan moet je niet thuis willen bevallen. Je kan met het ziekenhuis een afspraak maken om een uitleg te krijgen, dat is vaak in groepsverband. Je krijgt dan uitleg wat een ziekenhuis doet en je mag de verloskamers zien (al dan niet op foto) en je kan de apparaten aanraken / bekijken die ze gebruieken (vacuumpomp etc).
Verder zal je zelf de keuze moeten maken, maar je kan door zo'n bezoek aan een ziekenhuis wel een beter beeld vormen.
Als je naar het ziekenhuis moet, dan is het een medische indicatie en is het gratis. Zonder medische indicatie meen ik dat het 200 euro is, dat had ik 2 jaar geleden gevraagd (geen idee of het nu duurder is). Alleen had onze zoon in het vruchtwater gepoept en werd het een medische bevalling (dus gratis).quote:Op donderdag 3 september 2009 11:48 schreef mama_papa het volgende:
Zo ik wist niet dat zoveel procent toch dan in het ziekenhuis bevalt, maar ik hoorde dat je als je uit eigen wil in het ziekenhuis gaat bevallen bijna alles zelf moet betalen behalve 186 euro (word door mijn verzekering vergoed) maar hoeveel zal dat ongeveer zijn?lief heeft dat gisteren opgezocht en er zijn mensen die zelf rond de 700 moeten betalen maar ook mensen die 200 moeten betalen. Iemand enig idee wat het zal worden?
OMGFlahback!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Helemaal niet mooi zo...
(kun je nagaan hoe het er een paar dagen terug uit zag...)
En hoe zit het als je dus een ziekenhuisbevalling wilt en je ligt daar en het word wel medisch? Zijn de kosten dan alsnog voor jezelf of word het dan vergoed?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:51 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als je naar het ziekenhuis moet, dan is het een medische indicatie en is het gratis. Zonder medische indicatie meen ik dat het 200 euro is, dat had ik 2 jaar geleden gevraagd (geen idee of het nu duurder is). Alleen had onze zoon in het vruchtwater gepoept en werd het een medische bevalling (dus gratis).
Het ziekenhuis in Leeuwarden is helemaal niet medisch. Echt ongelofelijk leuke kraamkamers, heel ruim en eigen wc en douche en tv en radio met cd's en koffie automaat en leuke posters / bekleding en lekkere stoelen. Ik stond versteld, het leek wel een luxe hotelkamer.
700 euro lijkt me erg veel trouwens?
Dan is het gratis, dat hadden wij. Voor ons is thuisbevallen geen goede optie naar onze mening omdat we meer dan 30 minuten rijden van het dichtsbijzijnde ziekenhuis wonen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:54 schreef mama_papa het volgende:
En hoe zit het als je dus een ziekenhuisbevalling wilt en je ligt daar en het word wel medisch? Zijn de kosten dan alsnog voor jezelf of word het dan vergoed?
Dat is erg fijn dat je dat allemaal kunt lenen!quote:Op donderdag 3 september 2009 12:00 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dan is het gratis, dat hadden wij. Voor ons is thuisbevallen geen goede optie naar onze mening omdat we meer dan 30 minuten rijden van het dichtsbijzijnde ziekenhuis wonen.
Je moet trouwens wel een kraambed lenen voor thuis (of je eigen bed op klossen zetten). Klossen / kraambed / babyweegschaal etc. kan je gratis lenen bij van die winkeltjes waar je ook rolstoelen kan lenen. Ook allemaal gratis. Wil je de babyweegschaal langer dan een week gebruiken, dan kost het je 3,50 euro per week en dan krijg je na de huurperiode een gratis knuffelbeer en dat is ook erg leuk (beer met dokterspakje aan).
Dus als je kiest voor het ziekenhuis wel alles thuis voorbereid hebben voor een thuisbevalling, dat verplicht de kraamzorg je ook en bij een 1e bevallling controleren ze dit vaak ook bij je thuis. Gelukkig wordt al dat spul gewoon gebracht / gehaald, je hoeft er dus niet zelf mee te slepen.
Doe maar op die gespikkelde ballon please!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
even een dikke knuffel voor rocka
Dat kan helaas niet. Je bent verplicht kraamzorg te nemen. Ze laten je zelfs het ziekenhuis niet verlaten als je geen kraamverzorgster hebt die bij je langskomt binnen een uur nadat je thuis bent, zeker niet bij een 1e kindje. Als je nu denkt: dan maar thuisbevallen, dan kan dat ook niet. De kraamverzorgster assisteeert namelijk de verloskundige bij de bevalling (in het ziekenhuis is de verloskundige dit samen met de verpleegsters en bij een medische bevalling neemt het ziekenhuis het over en gaat je verloskundige naar huis).quote:Op donderdag 3 september 2009 12:09 schreef mama_papa het volgende:
Kraamzorg ga ik alleen niet nemen, mijn moeder komt me zolang helpen als nodig is.
Ik ben 20, dus gratis aanvullend verzekerd (maar dan niet voor de top) zal het dan voor mij ook gratis zijn?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Doe maar op die gespikkelde ballon please!
Ik ben aanvullend verzekerd en mag gratis in het ziekenhuis of geboortecentrum bevallen. Aangezien ik mijn houten vloer graag schoon houd doen we dat!Nee, hier thuis kan het gewoon echt niet....
En vorige keer eindigden we toch nog in het zkh dus... keus was eenvoudig gemaakt!
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat kan helaas niet. Je bent verplicht kraamzorg te nemen. Ze laten je zelfs het ziekenhuis niet verlaten als je geen kraamverzorgster hebt die bij je langskomt binnen een uur nadat je thuis bent, zeker niet bij een 1e kindje.
Of je moeder is kraamverzorgster van beroep? De kraamverzorgster overlegt over jou en de baby met de verloskundige en ik weet bijna zeker dat jouw verloskundige het ook niet toestaat dat je geen kraamverzorgster neemt.
Maar je kan prima regelen dat de kraamverzorgster de situatie in de gaten houdt de eerste paar dagen en dat je moeder de rest doet, dat is geen probleem.
Same here, Mef! Ben een paar keer wakker geworden van krampjes die echt (zoals ze weeen omschrijven) als een golfje opkwamen en dan weer wegebten. Heb overdag nergens 'last' van, dus steek het maar op voorwerk/oefenweeen.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:25 schreef mefke79 het volgende:
En meldt dus...afgelopen dagen moest ik er telkens om een bepaalde tijd uit, vandaag niet en dus tot kwart voor tien liggen maffen. Heerlijk! Nou weet ik niet wat jullie onder gerommel verstaan, maar als je daaronder vage buikpijn en krampjes moet verstaan, dan had ik gisteravond last van gerommel. Het zette niet door, het was niet regelmatig, maar goed, alle kleine beetjes helpen. Toch?
ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld overquote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.![]()
Ik: ohw...doe dan maar thuis....
Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.![]()
Ik: ohw...doe dan maar thuis....
Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld over
Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef mama_papa het volgende:
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.
Ik zal het er nog even metquote:Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.
Ik zou het je wel aanraden voor het medische gedeelte, een kraamhulp is veel meer dan een huishoudelijke hulp. En ze legt op dag 1 al veel uit, je kan dan prima afspreken dat je moeder verder helpt, maar dan heb je wel professionele hulp de 1e (en wellicht 2e dag) en het is toch gratis.
Ik ken je moeder niet, maar ik merk bij mijn eigen moeder en schoonmoeder dat ze echt veel dingen vergeten zijn. Het is toch al weer 20 jaar geleden dat je moeder het gedaan heeft namelijk.
Ik zou je adviseren een week kraamhulp te nemen en daarna een week of 2 hulp van je moeder, de 2e week sta je er naemlijk opeens alleen voor (je partner gaat dan vast ook weer werken) en dan is hulp fijn. Onze ouders zijn ook vaak gekomen om even te koken, te kletsen etc. , de kraamhulp is er ook maar een ochtend en ging meestal na het middageten naar huis.
Wij hadden trouwens een hele leuke vrouw als kraamverzorgster, ze komt nu weer als het mogelijk is en daar hebben we zin in. Ze leek echt 100% op mijn vrouw, ik mocht het werk doen en die 2 maar kletsen![]()
Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:29 schreef freecell het volgende:
Weegschalen en dergelijke kan je hier niet lenen? Alleen klossen en ondersteek eigenlijk
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huisquote:Op donderdag 3 september 2009 12:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.
Het is een winkel van het Friese Land, misschien hebben die een wat relaxter beleid met de uitleen? Maar de kraamverzorgster heeft ook een weegschaal mee, dus dat zit ook wel goed.
Je hebt nog ruim de tijd, je kan altijd een intakegesprek doen met een kraamhulpbureau, dan komt er iemand bij je thuis en verteld hoe een kraamhulp werkt en wat er mogelijk is. Kan je het altijd daaraan voorleggen en zien wat er mogelijk is en dan nog beslissen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:45 schreef mama_papa het volgende:
Ik zal het er nog even metlief overhebben
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
ik ben als man gek op alles met knopjes en moet er ook aanzitten. Bij het geven van een nachtvoeding in nacht 2 dacht ik: ik ga zo eens met die weegschaal spelen, zien hoeveel de beer die ernaast stond weegt. Ik dus zonder handleiding eraan prutsen, maar werkte niet echt.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huis
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus andersquote:Op donderdag 3 september 2009 12:56 schreef Lijnloos het volgende:
En daarom mogen mannen niet zomaar aan knopjes komen
TARA had 3 weken vrij (ook tegelijk met de kraam) en dat vond ik héérlijk!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
heeft mijn man wel gedaan, en hij heeft in die week echt zoveel geleerd!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddagsquote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een bevalling is zo onvoorspelbaar.... ik denk dat je beroep daar niks bij uitmaakt, maarja, ik heb dan ook geen medisch beroepquote:Op donderdag 3 september 2009 13:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
Nu komt schoonmoeder voor de middagdelen en ik neem de week erop vrij (krijg nu ook van mijn baas een week verlof, kost het ook geen vakantiedagen).quote:Op donderdag 3 september 2009 13:33 schreef amaranta het volgende:
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!quote:Op donderdag 3 september 2009 12:41 schreef huuphuup het volgende:
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.
als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Weljaquote:Op donderdag 3 september 2009 13:27 schreef amaranta het volgende:
Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap(of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.
Of minder vlot zonder pijn bestrijdingquote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
oei dat lijkt me idd irritantquote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
Ik bedoel vlot niet per se als snel, maar meer als 'zonder stagnerende ontsluiting' ofzoquote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Of minder vlot zonder pijn bestrijding
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
Ik voel mezelf ook geen oervrouwquote:Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeghier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef DJRandall het volgende:
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......![]()
Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
Ja, dank je. Ik kan jullie alleen absoluut niet bijhouden hoor met lezen. Als ik een uurtje niet kijk, zijn jullie ineens pagina's verder, hahaha.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:26 schreef Tan het volgende:
[..]
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat is niet altijd zo hoorquote:Op donderdag 3 september 2009 14:37 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ja, dank je. Ik kan jullie alleen absoluut niet bijhouden hoor met lezen. Als ik een uurtje niet kijk, zijn jullie ineens pagina's verder, hahaha.
Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen groot gekregen, maar als ik haar hier had laten kramen had Oscar op de 4e dag wel fijn een scheutje sinaasappelsap in zijn flesje gehad, dat kregen haar kinderen nl 20 jaar geleden ook toen ze krampjes hadden.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik ga geen bv geven en ik snap dat jullie er anders over denken. Mijn moeder is verpleegster en heeft van het een en ander wel verstand (uiteraard is een kraamverzorgster iets anders, snap ik) maar ze heeft zelf 5 kids ter wereld gebracht en heeft denk ik wel genoeg ervaring ermee
Ik voel niks bij een kraamverzorgster, omdat ik niet wil dat een vreemde aan mn kindje komt (behalve dan tijdens de bevalling) en ik van familie en vrienden al zoveel nare verhalen heb gehoord, dat ik het ook niet eens wil proberen. Verder ben ik heel erg gesteld op privacy en vind het geen fijn idee om dan iemand in je huis te hebben lopen die je niet kent
Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....quote:Op donderdag 3 september 2009 14:45 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, wat leuk, een nieuw 'gezicht'! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!Waarom voel je je raar?
Oooww, zo, ik begreep gewoon ff niet zo goed hoe je het bedoeldequote:Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man heeft gisteren voor het eerst heel duidelijk onze allerkleinste voelen schoppen en daarna ging die met zijn rug of kont tegen zijn vaders hand aan liggen
![]()
Zo dat was mijn roze wolk modus.
Welkom en gefeliciteerd! We hebben straks een babyboom in februariquote:Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
Ik was niet beledigdquote:Op donderdag 3 september 2009 15:06 schreef amaranta het volgende:
Het was overigens niet mijn bedoeling jullie tegen je hoofd te stoten met mijn aapopmkering, excuses als dat wel zo overkwam.
Welkom Randall
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
veel tekst....krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
HAHAHA omgquote:Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!
Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
Ja da's wel een goed punt. Maar ik vertrouw het nu helemaal niet meer. Straks doet ze het in de trein nog een keerquote:Op donderdag 3 september 2009 15:17 schreef Twinkly het volgende:
[..]
HAHAHA omgwees blij dat je al op de wc zat
Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..quote:Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen....
Hopelijk gaat hij mee dan! Kindje op de wereld zetten is immers heel belangrijk en hij moet ook weten dat je kunt puffen op altijd is kortjakje ziek! Esstentiele info!quote:Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen, hier wordt gewoon relaxt geantwoord met tips en trucks die je echt niet in de boekjes terugvind. En het is gewoon leuk
Sorboo...wat een verhaal. Lekker subtiel ook van die kleine zeg...
Hier net een mailtje terug dat we nog net (er was nog 1 plaats) mogen meedoen voor de SamenBevallen hier in de buurt... nu maar hopen dat mijn lief het er mee eens is, want het is op de avond dat hij normaal naar de zang-repetitie gaat... denk niet dat ie er erg vrolijk van wordt om dat voor 10 weken op te geven... maar je weet maar nooit. Anders toch alleen puffen dan maar.
Een verloskundige zet inderdaad geen ruggenprik aan huis. Wel zal ze een prikje in de babydeur zetten als ze je een knip gaat geven. Indien het nodig is om ingeknipt t worden.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:27 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..
Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheidquote:Op donderdag 3 september 2009 15:29 schreef Twinkly het volgende:
Lijnloos wij gaan ook naar de cursus Samen Bevallen en het is echt leuk! We zijn nu drie keer geweest. De mannen hebben er ook echt wat aan hoor: gisteren ben ik gemasseerd!En mijn man (en ik ook natuurlijk) vindt het heel leuk om een keer in de week echt met zijn tweetjes intensief met de baby bezig te zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat ik ook maar een stoel of krukje voor onder de douche ga regelen. Lijkt me lekker!
Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!
Beetje een genant verhaal, maar ik moest hier op het werk naar 't toilet. En ik voelde het al flink rommelen in mijn buik, dus ik hoopte dat ik de enige zou zijn (zijn twee toiletten naast elkaar). Ik was inderdaad de enige en toen ik ging zitten begon het geknetter al gauw. Kwam er plotseling toch iemand anders binnen die op het tweede toilet ging zitten. En ik wil anderen niet van mijn geluiden mee laten genieten, dus ik hield het zo goed en zo kwaad als het ging tegen.
Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
Ik ben blijven zitten tot het echt helemaal stil was en ik zeker wist dat ze weg was.
Wij hebben hier ook zo'n soort cursus, maar Lief kan niet altijd vrij krijgen van z'n werk. Dus in de praktijk komt het er op neer dat hij om de week meegaat. Dat is met meerdere vaders zo en daar houd de vk ook rekening mee, de dingen die echt voor beide heel belangrijk zijn laat ze wachten tot een avond met meer papa's. en misschien vindt je Lief het midner erg als je het zo brengt, dat hij om de week mee gaat...en dan vindtie het uiteindelijk zo leuk dattie iedere week mee gaatquote:Op donderdag 3 september 2009 15:33 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheid
Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
[knip]
of als je gewoon zit terwijl je vent in de kamer is...en geloof me, het blijft pijnlijk
Na, de mijne ook niet, maar het is gewoon irritant als je geen controle meer hebt over wat je doet omdat er een baby de lucht uit je darmen knijpt. Daar krijg je echt geen buikpijn van, maar als je prrrt prrrt prrt door je huis loopt word het wel eens pijnlijk vervelendquote:Op donderdag 3 september 2009 16:04 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.
Dat naar het zkh 'moeten' is overigens niet altijd met spoed: de indicaties niet vorderende ontsluiting en pijnstilling horen daar bijvoorbeeld ook bij.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:44 schreef willempjewever het volgende:
[..]
En voor zover ik het nog weet:
Van alle thuisbevallingen alle thuis gestarte bevallingen van een eerste kind moet 60% 50% toch naar het ziekenhuis en maar 35% van de baby's in Nederland is sinds 1980 thuis geboren.
[...]
Dat gaat de vk doen danquote:Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:
mama_papa wat gezellig dat je moeder dan ook dagelijks je hechtingen en bloedverlies gaat controleren![]()
Tis toch goed voor de ontwikkeling als kinderen opgroeien met dieren enzo?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oeps sorbo!
goh wat een hoog dierengehalte, gister de reuzencavia van mefke, nu de aap van amaranta.....
thuisbevalmaffiaquote:Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:
[..]
disclaimer: ieder z'n eigen keuze, bovenstaande is puur ter informatie (deel 1) en gebaseerd op mijn mening (deel 2) (voordat er weer wordt geroepen over een thuisbevalmaffia oid)
quote:
Dat heeft de vk inderdaad zelf gezegd,quote:Op donderdag 3 september 2009 16:31 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat heeft vk zelf ook aangegeven of is dat je eigen planning?
hier ook niet. Ze heefr 1x mijn schaafwond bekeken omdat ik aangaf er last van te hebben maar verder was het even kletsen hoe hrt ging en binnen 10 min stond ze weer buiten want de kraam controleerde bm enzoquote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
Laat mama_papa toch. Ik neem aan dat ze met haar vk hierover heeft gesproken en dat die haar ook op de gevaren heeft gewezen.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
Ik ga flesvoeding gevenquote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Vicky het volgende:
Ga je fv of bv geven??
Ik vind dat je er behoorlijk makkelijk over denkt hoor..
Een verpleegkundige heefr niet de kennis ed die de kraam wel heeft..
Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke takenquote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Achja, voor hetzelfde geld krijg je een ks en lig je 5 dagen in het zkh, dan is het niet nodig.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
[..]
Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
quote:Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
[..]
Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
Dat klopt maar tegenwoordig weten ze vaak ook heel goed raad bij beginnende borstontstekingen, ze kijken je hechtingen nu en dan na en houden je temperatuur bij en meer van dat soort dingen.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Zo heeft ieder zijn dingquote:Op donderdag 3 september 2009 16:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja en vroeger dachten ze ook dat de wereld plat was.
Ik wist ook voor ik mijn kind kreeg wel hoe het werkte maar toch heb ik heel veel aan de kraamhulp gehad.
quote:Op donderdag 3 september 2009 17:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik kan niet zonder! Ik wil niet zonder!
Heerlijk al die verwennerij van de kraamverzorgster
Kan het niet beter gezegd krijgen...maar ben het er roerend mee eens. IK vind het niet verstandig, maar ja, IK bepaal dat niet. En als haar VK er aan meewerkt, wie zijn wij dan om te zeuren.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat mama_papa toch. Ik neem aan dat ze met haar vk hierover heeft gesproken en dat die haar ook op de gevaren heeft gewezen.
Voor zover ik weet is kraamhulp niet verplicht en als ze niet wil dan zij het zo.
Nee dat hoort de kraamzorg te doen. Dit wil graag weten hoe je bloedingen zijn, veel stolsels of dun, hoeveel kraamverbanden je per dag gebruikt en dan mag je ook elke dag even je evt hechtingen laten zien zodat ze kan zien of het aan het onsteken is of juist niet. Ze vraagt naar je evt ontlasting, duurt vaak een aantal dagen voor die op gang komt. Daarnaast controleert ze de temperatuur van je kindje, de ontlasting van je kindje, hoeveel plasluiers die heeft en de kleur van het kindje (niet gelig etc). Is leuk dat je moeder wilt komen kramen maar ze hebben niet voor niets professioneel opgeleide mensen die controleren hoe de kraamvrouw en baby zich voelen en hoe het gaat. Mensen lief wat was ik blij dat mijn kraamverzorgster toen mijn zoontje koorts kreeg na zijn geboorte en ervoor zorgde dat de verloskundige met het ziekenhuis contact opnam zodat hij kon worden opgenomen 3 dagen na zijn geboorte. Stel je voor dat mijn schoonmoeder die verpleegster is was komen kramen dan had het haar misschien niet opgevallen of had ze het niet zo serieus genomen en was mijn kind er slechter aan toe geweest. Zeg niet dat het haar niet zou zijn opgevallen, mijn schoonmoeder is super en heeft veel kennis maar ik schat een kraamverzorgster hoger in dan een beetje strijken, vaat doen of koffie rond brengen. Daar heb je dan wel weer je (schoon)moeder voor.quote:
Doene we datquote:Op donderdag 3 september 2009 17:28 schreef mama_papa het volgende:
Laat het verhaal van de kraamhulp maar zitten, wist niet dat jullie daar zo heftig op zouden reageren
We gaan gewoon weer verder met dit topic en laten dit voor wat het is
Dat dus. Ik had de liefste van allemaalquote:Op donderdag 3 september 2009 17:07 schreef Guuzewuus het volgende:
Kraamzorg, ik vond het ook het grootste genot.
Mefke wat vervelend zeg dat je je zo moe voelt. Moet zeggen dat ik me ook echt nog geen LLM voelquote:Op donderdag 3 september 2009 17:44 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie, wat fijn dat je dat nog kunt zo een hele dag. Ik wou dat ik dat kon, ben zelfs een beetje jaloers![]()
Pff, is moe zijn ook een teken van bijna bevallen. Heb geslapen tot kwart voor tien, maar zit al vanaf een uur of twee weer te gapen. Terwijl ik ook nog eens geen klap uitvoer...
Was ze niet toevallig heel druk met het snijden van je boterham in 16 exact gelijke stukjes? En ook voor papa natuurlijk?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef freecell het volgende:
Fruitsalades inderdaad
Wat ik wel maf vond: ik heb 2x een schoon bed gehad en ze heeft 1x de douche gesopt en iets van 3 of 4 keer het toilet.
Van anderen hoor ik dat ze dat allemaal elke dag krijgen
En het is niet dat ze het heel druk had met andere dingen oid..
Nee, die kreeg ik meestal in een stukje of 6, hoezo? Ken jij er één die dat deed?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was ze niet toevallig heel druk met het snijden van je boterham in 16 exact gelijke stukjes? En ook voor papa natuurlijk?
Ik kreeg mijn fruit in kleine stukjes. Toen ik zei dat dat echt niet nodig was, was het de keren daarna duidelijk dat het puur gewenning van haar kant was. En ergens heeft het ook wel wat, je fruit in kleine stukjes in plaats van de standaard appel in 4 stukkenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, die kreeg ik meestal in een stukje of 6, hoezo? Ken jij er één die dat deed?
Die van mij ging zitten lezen als ze niks meer te doen had
Ik heb ze niet geteld maar mijn boterham was meestal in heel veel stukjes. MEer dan 6 in ieder gevalquote:Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, die kreeg ik meestal in een stukje of 6, hoezo? Ken jij er één die dat deed?
Die van mij ging zitten lezen als ze niks meer te doen had
cjeck! zo een heb ik hier ook in de maak... in slaapkomen is soms echt een ramp.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef Guuzewuus het volgende:
Hebben jullie ook dat als je in een bepaalde houding gaat liggen en de kleine begint te trappen dat je dan bang bent dat je hem aan pletten bent?![]()
Gevolg, ik kan geen goede slaaphouding meer vinden, want meneertje trappelt wat af als ik probeer te slapen.
haha ja hier ook, ik mag dan gewoon echt niet op mijn zij liggen! Gemeen beebje!quote:Op donderdag 3 september 2009 21:13 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
cjeck! zo een heb ik hier ook in de maak... in slaapkomen is soms echt een ramp.
*Checkquote:Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef Guuzewuus het volgende:
Hebben jullie ook dat als je in een bepaalde houding gaat liggen en de kleine begint te trappen dat je dan bang bent dat je hem aan pletten bent?![]()
Gevolg, ik kan geen goede slaaphouding meer vinden, want meneertje trappelt wat af als ik probeer te slapen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 21:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Veel plezier Poppejansje <3 Gaat teckel mee?
En wat jij omschrijft klinkt bij mij als harde buiken ja. Ik weet ook pas sinds 2 weken wat dat zijn, had ze nooit eerder gehad. Nu heb ik er wel weer genoeg gehad naar mijn mening. PFf, petje af voor dames die dat dus al veel eerder hebben. Tis gewoon een k*t gevoel.quote:Nou weet ik niet wat jullie onder gerommel verstaan, maar als je daaronder vage buikpijn en krampjes moet verstaan, dan had ik gisteravond last van gerommel.
In 100 gram pinda's zit 165 mg magnesium, staat toevallig op de pot pinda's die ik heb staan. Dus ik ga er van uit dat er in pindakaas ook magnesium zit. Maar als ik zoek op voedingswaarde pindakaas staat er niks bij magnesium alleen hier vind ik dit:quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:11 schreef Lijnloos het volgende:
Jeumig Tan, dat je daar zo'n last van hebt zeg... mooi rot! Maar ik wist niet dat magnesium in Pindakaas zit? Weer wat geleerd, en mooi meegenomen want ik eet tegenwoordig op mijn werk altijd crackers met pindakaas als ontbijt (makkelijk en smeerbaar).
Dus dat zal wel dan.quote:Pindakaas bevat - evenals pinda's en noten - eiwitten, plantaardige vetten en koolhydraten. Bovendien bevat pindakaas voedingsvezels en verschillende vitamines en mineralen, waaronder B-vitamines, vitamine E, ijzer en magnesium.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk het nog effe aan, maar als dit terugkomt (vannacht, vanmiddag) dan bel ik mooi de vk even want ik wil toch wel graag weten of dit nou gerommel is of dat er gewoon iets anders is...Blaasontsteking lijkt me iig niet, urine is veel te helder.
Andere llm'ers, hoe is ie? Rocka, hoe is het met de jeuk?* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
ik heb vandaag maar vrijgekomen volgende week ben ik de hele dag vrij dus ik heb de tijd, alleen mijn vrouwe nietquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:13 schreef lunastar het volgende:
spannend murp.. hopelijk zet het vlug helemaal door ^ O ^
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik me daadwerkelijk beter voelquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:45 schreef mefke79 het volgende:
Troelheb je ook het gevoel dat het infuus je goed gedaan heeft?
Martine, sluizen open en gewoon lekker de hormonen de schuld geven. En het voordeel van losgemaakte spieren is dat het even zeer doet, maar dat het daarna zoveel beter is. Toch?
Mijn vrouw smeert dus ook mentholzalf en dan is het nog te doen. En als ze thuis is loopt ze in een korte pyjamabroek. Verder heeft ze te horen gekregen van de VK dat het er inderdaad bijhoort en dat het normaal is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Mogge!
De jeuk is er nog maar door de mentholgel die de baas gisteren voor me gekocht heeft is het stuken acceptabeler. Liefst zou ik dat er continu op smeren maar het mag maar 3-4 x per dag. Het spul koelt lekker af en het voelt dan wat rustiger, maar't ziet er nog net zo uit als gisteren. Ik wacht het weekend nog even af wat betreft de dok aangezien ik liever vanochtend weer mijn bed in kroop dan te wachten tot 8 uur voor een afspraak vanmiddag.
Het is een beetje de ene put met de andere dempen hierHeb nu wel effe lekker 3 uur slaap gehad da's meer dan heel de nacht samen!
Volgens mijnquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wacht altijd minstens tot iemand gaat zeuren, er zijn er ook genoeg die zich 1 dag melden en daarna nooit meer terug komen.Ik zal je er bij gaan zetten.
Dat valt mij, mij wordt het altijd gewoon glashard in mijn gezicht gezegdquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:54 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Volgens mijnben ik de laatste tijd erg goed in zeuren....
![]()
Al zegt hij dat niet letterlijk natuurlijk
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat valt mij, mij wordt het altijd gewoon glashard in mijn gezicht gezegd
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:02 schreef Lijnloos het volgende:
Boe?Nee hoor... maar wel lekker dat je effe met je zus kan gaan shoppen. Weet die het al? Anders valt het misschien wel een beetje op...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
en o ja,
mijn buik beweegt TOCH ook zichtbaar bij de trapjes zagen we vanmiddag samen... en ons beebje heeft vriendlief ook geschopt!!!![]()
![]()
Huwelijksreis toch? Volgens mij ging ze op vakantie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:53 schreef Vlindur het volgende:
Heeft iemand enig idee waar Asyniur is?
Ik heb dr al een poos niet meer gezien? Of heb ik iets gemist?
Wie weet komt dat nog. Ik merk de afgelopen week wel een verandering in bewegingen (krachtiger en vaker) en ze kan me ook best wel pijn doen soms. Ik ben geloof ik zo'n 2 weken verder dan jij. Overigens ligt mijn placenta achter, dus we zullen niet hetzelfde voelen inderdaad.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:13 schreef Aoraki het volgende:
Leuk he, BJ?
Soms vind ik het wel een beetje jammer dat de placenta aan de voorkant ligt, ik voel hem wel, maar wel gedempt. Ach, het heeft misschien ook z'n voordelen dat ik zijn demonstraties ook niet voel als ik op mijn zij in slaap wil vallen...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
[...]
En ik had ook nog een-moment in het kwadraat: de dame van de kraamzorg belde om een afspraak te maken!!!
![]()
Ik was helemaal van slag en heb dus ook meteen een afspraak gemaakt op een moment dat ik helemaal niet kan
Moet je man daar trouwens bij zijn ofzo?
Toen ik vervolgens thuiskwam lag er ook nog een briefje van de postbode in de bus dat er een pakje voor me bij de buren lag, dus ik ging meteen in standje hyperventillatie ("het zou toch niet het kráámpakket zijn he?") maar gelúkkig, het was gewoon de Wallaboo-voetenzag die ik besteld had, Pfiew. Zó ver is het dus nog láááááng niet
Ja, hallo je bent zwanger! Das hormonaal, daar moet je van genietenquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik kan m'n honger-snack-trek-rare-maag-gevoelens niet beheersen![]()
.
Nou inderdaad... uiteindelijk is er een heleboel heen en weer gebeld, lief naar aannemer, aannemer naar bouwvakker, lief naar mij, ik weer met bouwvakker goedpraten, bouwvakker met lief, aannemer met lief, ik weer met bouwvakker, aannemer met bouuwvakker... uiteindelijk is de beste man (wel raar figuur, maar goed) om ongeveer 11:30 uur weggegaan met de mededeling dat toch alles nog weer anders/extra moet en dat ie wel in de werkplaats ging voorbereiden en dat ik nog wel gebeld zou worden wanneer hij de boel komt plaatsen/afmaken... Gelukkig hoef ik nu niet nog een dag vrij te nemen voor deze onzin, maar komt mijn schoonvader op het huis passen volgende week en mag hij met die rare knakker opgescheept zitten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
Lijnloos, jemig zeg, die schutting heeft wel wat voeten in de aarde hoor, hoop dat jullie er strakjes toch uitkomen enzo!
Moet je zo'n ding op je buik zetten:quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:00 schreef Meimeltje het volgende:
Karin: gelukkig weer goedgekeurd!
Voor alle shoppers hier: leuk al die nieuwe spullen!!
Ik zou echt graag meer willen posten hier, maar ik hou het echt niet bij met lezen hier!! Waar halen jullie de tijd vandaan? 's Avonds ben ik al snel moe en lig er dan vroeg in.
Vandaag op mn werk te snel de trap op aan het rennen tijdens een telefoongesprek....daar lag ik languit.....ik zie de treden toch ineens minder goed met die buik ervoor
Erg vroeg? Wen er maar aanquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:30 schreef Incantrix het volgende:
Mijn schoonouders wilden eigenlijk om een uur of 9 hier zijn, gelukkig heeft lief het nog kunnen dealen naar 10 uur, maar écht.. Dat is nog steeds toch wel érg vroeg hoor, zul je zien dat ik morgen voor het eerst in tijden weer doorslaap
Als je zelf een beeb hebt komt het vast helemaal goedquote:Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef sindell het volgende:
Over dat spullen kopen he....
Ik heb nog helemaal niks gekochtniet eens een paar sokjes ofzo
![]()
Misschien komt het ook wel omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik allemaal moet kopen, want eigenlijk weet ik bijzonder weinig van babiesof het is allemaal of roze of blauw, misschien wordt het wat concreter zodra ik weet wat het wordt
Nou ja het gaat vast goedkomen
Troost je, volgens mij zijn er best veel mensen die er niks vanaf weten. Zoals ik!quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef sindell het volgende:
![]()
Misschien komt het ook wel omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik allemaal moet kopen, want eigenlijk weet ik bijzonder weinig van babiesof het is allemaal of roze of blauw, misschien wordt het wat concreter zodra ik weet wat het wordt
Leuk is dat he?quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:33 schreef Aoraki het volgende:
Troost je, volgens mij zijn er best veel mensen die er niks vanaf weten. Zoals ik!Ik heb nog nooit een luier verschoond en zelfs nog nooit een baby vastgehouden...
Maar ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt. Toen we in de prenatal stonden om voor de eerste keer kleertjes te kopen, waren die maten ook een mysterie. Hoe lang zitten ze in 56? Geen idee (nog steeds niet) In andere winkels staat de maat er soms in maanden in, dat is wel makkelijker.
Murp, succes vandaag voor je vrouw en jezelf![]()
BJ, ik hoop dat je je alweer wat beter voelt. Dan denk je dat je het overgeven en misselijke gevoel na de eerste 3 maanden hebt gehad, krijg je dit.![]()
Wet van Fok: post ik hier gisteren dat ik ons ventje niet zo uitgesproken voel als de anderen hier... Vannacht ben ik dus even goed wakker gehouden, hij moest even laten zien dat hij er toch echt was. Placenta ervoor of niet, schoppen zal ik![]()
Ik heb ook nog helemaal niets gekocht hoor. Wel wat kleertjes etc gekregen, maar zelf heb ik alleen nog maar een positiebroek gekocht. Je weet gewoon bijna niet waar je moet beginnen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef sindell het volgende:
![]()
haha nou ik hoop van harte dat dat alleen maar geldt voor LLM'squote:Op zaterdag 5 september 2009 11:19 schreef Aoraki het volgende:
Pas op BJ, je weet wat er van komt, he? Pannenkoeken eten
Haha, donderdag was de dag van het geregistreerde partnerschap. En we hebben die dag niets bijzonders gedaan, gewoon gezellig thuis gezeten met fam. en 's avonds uiteten. En het was een super dagquote:Op zaterdag 5 september 2009 11:23 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ymme, las ik nou dat je gisteren niks bijzonders had gedaan? Maar gisteren was toch de dag dat jullie geregistreerd partnerschap gingen doen? Of vergis ik me in de dagen?
Ik heb ook alles al klaarquote:Op zaterdag 5 september 2009 11:51 schreef sindell het volgende:
Nee okay dan is het wel goed.
Ik ken ook genoeg mensen die alles al helemaal klaar hebben met 20 weken, dan heb ik echt het gevoel dat ik flink achterloop of dat het me misschien niet zo interesseert. Maar dat is natuurlijk niet zo
Jaaaaaaaaa, ik sta erin, ik sta erinquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:30 schreef Incantrix het volgende:
Guuzewuus, hehe, bij deze een eervolle vermelding dan!Maarehm, dat vráágt natuurlijk om foto's!
weeeen om de 10 min, 2 cm ontsluiting en gestriptquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:05 schreef Guuzewuus het volgende:
Wat is er met Murp en zijn vrouw? Ik kan het zo snel niet vinden...
en nog steeds geen verdere ontwikkelingquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
weeeen om de 10 min, 2 cm ontsluiting en gestript*samenvatting*
Oh nee, Murp, veel sterkte voor jullie. Ik weet niet hoe lang het al bezig is, maar ik hoop dat het snel wat gaat vorderen danquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:11 schreef murp het volgende:
[..]
en nog steeds geen verdere ontwikkeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |