abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72400766
Wat lief dat kleertjeswasje Rocka en de teckel is natuurlijk kidnap-materiaal, dat snap je
Die huiduitslag Ik heb ook wel eens wat bultjes wat ik smeer met Cardiflor, maar dat gaat bij jou echt niet helpen vrees ik, jeetje ik zou er wel even naar laten kijken! Krijg je vast wel wat te smeren of poeder mee

Faja, wat gaaf dat je man het zo kon voelen! Ik voel heel veel beweging, maar geen idee wat ik precies voel en dus ook niet hoe hij ligt (helaas de vk kon ook nog steeds niet voelen hoe hij lag)

Kraamzorg lijkt me heerlijk! Volgens mij kan ik daar heel veel van leren,En ach, al is het een stom iemand, diegene is er toch maar een paar daagjes. Ik heb wel goed aangegeven op het aanvraagformulier destijds dat we hier dieren hebben rondlopen, dus ik krijg hopelijk niet iemand die paniekerig is voor een hondje en een kat haha.
Heb trouwens via mijn verzekering recht op 20 uur extra kraamzorg! Maar dat moet ik nog even navragen.
Mijn moeder komt de eerste week ook helpen, vnl in huishouden zoals lekker eten koken voor ons enzo
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72400784
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:29 schreef Twinkly het volgende:
Lijnloos wij gaan ook naar de cursus Samen Bevallen en het is echt leuk! We zijn nu drie keer geweest. De mannen hebben er ook echt wat aan hoor: gisteren ben ik gemasseerd! En mijn man (en ik ook natuurlijk) vindt het heel leuk om een keer in de week echt met zijn tweetjes intensief met de baby bezig te zijn.
Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheid
pi_72401396
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat ik ook maar een stoel of krukje voor onder de douche ga regelen. Lijkt me lekker!

Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!

Beetje een genant verhaal, maar ik moest hier op het werk naar 't toilet. En ik voelde het al flink rommelen in mijn buik, dus ik hoopte dat ik de enige zou zijn (zijn twee toiletten naast elkaar). Ik was inderdaad de enige en toen ik ging zitten begon het geknetter al gauw. Kwam er plotseling toch iemand anders binnen die op het tweede toilet ging zitten. En ik wil anderen niet van mijn geluiden mee laten genieten, dus ik hield het zo goed en zo kwaad als het ging tegen.

Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!

Ik ben blijven zitten tot het echt helemaal stil was en ik zeker wist dat ze weg was.

En wacht maar, over een tijdje doet ze het vaker... als je boodschappen doet en over straat loopt, of als je gewoon zit terwijl je vent in de kamer is...en geloof me, het blijft pijnlijk
Lotte!
Noah!
pi_72401530
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:33 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheid
Wij hebben hier ook zo'n soort cursus, maar Lief kan niet altijd vrij krijgen van z'n werk. Dus in de praktijk komt het er op neer dat hij om de week meegaat. Dat is met meerdere vaders zo en daar houd de vk ook rekening mee, de dingen die echt voor beide heel belangrijk zijn laat ze wachten tot een avond met meer papa's. en misschien vindt je Lief het midner erg als je het zo brengt, dat hij om de week mee gaat...en dan vindtie het uiteindelijk zo leuk dattie iedere week mee gaat
Lotte!
Noah!
  donderdag 3 september 2009 @ 16:00:44 #130
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72401609
OMG, Sorbootje, wat naar! Whehe, het spijt me, maar ik moet er wel echt héél hard van lachen.. En om eerlijk te zijn zie ik mij ook nog wel zoiets gebeuren (ergens waar het heel stil is en iedereen wél kan zien dat ik dat was, bij yoga ofzo), deze heeft op trampoline springen op mijn blaas ook al verheven tot topsport
3!
pi_72401673
Geeft niet hoor, ik kan er zelf achteraf ook wel om lachen
pi_72401728
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]
[knip]
of als je gewoon zit terwijl je vent in de kamer is...en geloof me, het blijft pijnlijk
Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.
♥ K, N, R en F ♥
pi_72401754
Oh thuis heb ik er ook geen moeite mee hoor
pi_72401822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:04 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.
Na, de mijne ook niet, maar het is gewoon irritant als je geen controle meer hebt over wat je doet omdat er een baby de lucht uit je darmen knijpt. Daar krijg je echt geen buikpijn van, maar als je prrrt prrrt prrt door je huis loopt word het wel eens pijnlijk vervelend
Lotte!
Noah!
pi_72401911
Lachen en doorleven (oh en het raam openzetten)
♥ K, N, R en F ♥
pi_72402150
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:44 schreef willempjewever het volgende:

[..]

En voor zover ik het nog weet:
Van alle thuisbevallingen alle thuis gestarte bevallingen van een eerste kind moet 60% 50% toch naar het ziekenhuis en maar 35% van de baby's in Nederland is sinds 1980 thuis geboren.

[...]
Dat naar het zkh 'moeten' is overigens niet altijd met spoed: de indicaties niet vorderende ontsluiting en pijnstilling horen daar bijvoorbeeld ook bij.

Overigens heb je volgens mij meer troep thuis met een poliklinische zkh-bevalling dan met een thuisbevalling, aangezien je dan met een centimeter of 5-7 ontsluiting van huis vertrekt en écht niet nog even het bed en de vuilniszakken gaat verschonen (bedmatjes, kraamverband, toucheershandschoenen etc)...

disclaimer: ieder z'n eigen keuze, bovenstaande is puur ter informatie (deel 1) en gebaseerd op mijn mening (deel 2) (voordat er weer wordt geroepen over een thuisbevalmaffia oid)

mama_papa wat gezellig dat je moeder dan ook dagelijks je hechtingen en bloedverlies gaat controleren
pi_72402248
Oeps sorbo!

goh wat een hoog dierengehalte, gister de reuzencavia van mefke, nu de aap van amaranta.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 3 september 2009 @ 16:20:09 #138
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72402256
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:
mama_papa wat gezellig dat je moeder dan ook dagelijks je hechtingen en bloedverlies gaat controleren
Dat gaat de vk doen dan
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72402291
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oeps sorbo!

goh wat een hoog dierengehalte, gister de reuzencavia van mefke, nu de aap van amaranta.....
Tis toch goed voor de ontwikkeling als kinderen opgroeien met dieren enzo?

Ow en Incantrix, paar bladzijdes terug had BJ de link van d'r blog neergezet, ik had er ook al om gevraagd. En hij is leuk Edit: Zwangerschap en geboorte deel 556 hier dus
Lotte!
Noah!
  donderdag 3 september 2009 @ 16:26:19 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72402450
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

disclaimer: ieder z'n eigen keuze, bovenstaande is puur ter informatie (deel 1) en gebaseerd op mijn mening (deel 2) (voordat er weer wordt geroepen over een thuisbevalmaffia oid)

thuisbevalmaffia

sorry die had ik nog niet gehoord

Ach, ik begin lekker thuis. En moeten we om de één of andere reden richting zkh dan is dat maar zo. Maar als het thuis kan, fijn.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_72402537
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:20 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Dat gaat de vk doen dan
Die komt niet elke dag langs. Daar hebben ze namelijk kraamzorg voor
Bij mij kwam de vk 3x in de kraamweek langs.

Ik wilde ook een aapje zijn, oermoeder en geen pijnstilling enzo. Maar ja
Ik heb wel een aapje gekregen. Met haar op d'r rug enzo Whehe.

Ik ga bij een volgende maar gewoon uit van ziekenhuisbevalling. Al was het alleen maar omdat ik denk dat een eventuele volgende ook vast tot 42+wk wil blijven zitten En achteraf vond ik het heel prettig in het ziekenhuis. en was toch nodig geweest ivm groen vruchtwater maar goed.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72402615
Sorbootje, wees blij dat je op de wc zat ja. Ik heb het een paar keer aan het einde van een werkdag gehad. Ik heb een kantoorbaan en zit veel, dan stond ik dus op aan het einde van de dag en tegen de tijd dat ik de trap af was en buitenliep was ik net zo'n stoomtrein. En de laatste week was dat niet eens alleen aan het einde van de dag.Gelukkig was het meer herrie dan dat je er iets van rook, maar toch.
Sidn3y, ja harde buiken heb ik echt nooit gehad tot voor een week of twee terug, toen waren ze er ineens. Maar ja, nou mag het dus gewoon.
Faja, oeoeoe dat klinkt als een hele mooie roze wolk. Lekker blijven zitten
Over de kraamzorg, mijn zusje is arts, ons mam is verpleegkundige maar no way dat ik die laat kramen. Geef mij maar gewoon een kraamverzorgende en die stuur ik wel weg als ik haar (bij ons waren er geen heren kreeg ik te horen) beu ben.
DJ Randal, welkom en een fijne zwangerschap gewenst! Klinkt nog zo ver weg februari...

En ons mam doet dan wel geen gedichtjes, ze is wel op dreef. Ze zijn dus op vakantie en dat vind ze eigenlijk maar niets. Dus ik word overladen met smsjes en ik krijg opvallend veel mail/telefoon van tantes die zelfs weten wanneer ik op controle moet. Dus ik zei dat zo tegen mijn zusje, moppelt die iets over "heeft mam geregeld...". Schattig he? Kan ze het zelf niet, laat ze het anderen doen.

Oja, iets heel anders...ik zeurde over het hete weer he, vorige week. Tis hier de hele dag net moessontijd en dat is dan ook weer niks. En dat het kouder is helpt ook niet voor mijn vocht, dus doe dan maar weer warm weer...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72402628
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:20 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Dat gaat de vk doen dan
Dat heeft vk zelf ook aangegeven of is dat je eigen planning?
  donderdag 3 september 2009 @ 16:42:03 #144
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72402946
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat heeft vk zelf ook aangegeven of is dat je eigen planning?
Dat heeft de vk inderdaad zelf gezegd,
ze komt inderdaad niet elke dag, maar wanneer ze er is controleerd ze het en als ik tussendoor last heb of er problemen zijn moet ik haar bellen
pi_72403143
Ga je fv of bv geven??
Ik vind dat je er behoorlijk makkelijk over denkt hoor..
Een verpleegkundige heefr niet de kennis ed die de kraam wel heeft..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72403172
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
pi_72403340
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
hier ook niet. Ze heefr 1x mijn schaafwond bekeken omdat ik aangaf er last van te hebben maar verder was het even kletsen hoe hrt ging en binnen 10 min stond ze weer buiten want de kraam controleerde bm enzo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72403373
quote:
Laat mama_papa toch. Ik neem aan dat ze met haar vk hierover heeft gesproken en dat die haar ook op de gevaren heeft gewezen.
Voor zover ik weet is kraamhulp niet verplicht en als ze niet wil dan zij het zo.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:54:08 #149
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72403382
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Vicky het volgende:
Ga je fv of bv geven??
Ik vind dat je er behoorlijk makkelijk over denkt hoor..
Een verpleegkundige heefr niet de kennis ed die de kraam wel heeft..
Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
quote:
Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
pi_72403440
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
[..]

Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
Achja, voor hetzelfde geld krijg je een ks en lig je 5 dagen in het zkh, dan is het niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')