abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72399279
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, dank je. Ik kan jullie alleen absoluut niet bijhouden hoor met lezen. Als ik een uurtje niet kijk, zijn jullie ineens pagina's verder, hahaha.
Dat is niet altijd zo hoor
Gewoon reageren op wat je ziet en over jezelf en het wordt vanzelf weer rustiger én je leert vanzelf iedereen een beetje kennen en dat leest makkelijker
  donderdag 3 september 2009 @ 14:45:35 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72399393
DJRandall, wat leuk, een nieuw 'gezicht'! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Waarom voel je je raar?

Rocka, mijn hemel, dat lijkt op mijn ergste sessie zonne-allergie ooit and then some Ik zou er zéker mee naar de arts gaan, dit is écht niet normaal! Ennuhm, een dikke voor de jeuk en de au, bah zeg, wat naar..

BJ, wat is het adres van je blog (als ik het hebben mag?) Lijkt me leuk om met je mee te lezen!

Mama_papa, ik ga voor een ziekenhuisbevalling om meerdere redenen. Ten eerste ben ik doodsbenauwd voor de bevalling en wil ik héél erg graag pijnbestrijding als optie hebben. Ten tweede voelt het gewoon niet fijn, wij hebben hier 3 katten en hóe goed je hier ook schoonmaakt, je komt toch altijd weer haar tegen e.d. en dat vind ik gewoon niet prettig. Ten derde hebben wij zo'n vreselijk klein badkamertje dat ik nu al amper normaal kan douchen (ik stoot bijv. altijd mijn ellebogen als ik mijn haar was vanwege het kleine douchehokje) en in het ziekenhuis hebben ze een heel groot bad én een ruime douche met een stoel erin. Lijkt me veel fijner Ik wilde sowieso eigenlijk in bad bevallen (mijn VK doet dat niet, maar ik mag wel tot aan het persen aan toe in bad van haar) dus dan is het heel fijn dat dat daar allemaal kant en klaar aanwezig is. En ten vierde heeft ons ziekenhuis ook een kraamhotel en de sfeer daar is zó fijn dat ik daar héél graag wil bevallen. Owja, en met onze portiekwoning zonder trap lijkt het me geen feestje als er op het eind van de bevalling toch nog een ziekenhuis in beeld komt, al die trappen! Mijn aanvullende verzekering vergoedt overigens alles dat ik wil (en als dat niet het geval is betaal ik met liefde een paar honderd euro om daar te mogen zijn )

En Martine, ik las dat je bloed plaste, ieks! Vervelend hoor, nu een blaasontsteking, beterschap!

Verder weet ik het niet meer, sorry

Ik ga strakjes met mijn schoonzus haring eten ( ) en naar de bioscoop, mijn eerste échte, eigen uitje in een aantal weken en ik verheug me er heel erg op. Ik ben het zat om thuis op de bank vet te liggen vlekken om zo mijn krachten te sparen voor mijn werk, ik wil zelf ook weer eens iets leuks doen! En ik had Harry Potter ook nog niet gezien, dus gooi maar op die handel! En oh my, wat is de beeb de laatste dagen druk, die trappelt alle kanten op Hoop dat mijn schoonzus het strakjes ook even kan voelen

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 03-09-2009 14:53:31 ]
3!
  donderdag 3 september 2009 @ 14:46:52 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72399420
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik ga geen bv geven en ik snap dat jullie er anders over denken. Mijn moeder is verpleegster en heeft van het een en ander wel verstand (uiteraard is een kraamverzorgster iets anders, snap ik ) maar ze heeft zelf 5 kids ter wereld gebracht en heeft denk ik wel genoeg ervaring ermee
Ik voel niks bij een kraamverzorgster, omdat ik niet wil dat een vreemde aan mn kindje komt (behalve dan tijdens de bevalling ) en ik van familie en vrienden al zoveel nare verhalen heb gehoord, dat ik het ook niet eens wil proberen. Verder ben ik heel erg gesteld op privacy en vind het geen fijn idee om dan iemand in je huis te hebben lopen die je niet kent
Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen groot gekregen, maar als ik haar hier had laten kramen had Oscar op de 4e dag wel fijn een scheutje sinaasappelsap in zijn flesje gehad, dat kregen haar kinderen nl 20 jaar geleden ook toen ze krampjes hadden.

Het is niet te verplichten, maar ik zou daar bijna 'helaas' van maken. Zo'n kraamverzorgster kijkt toch net even anders naar jou en jouw kindje dan een liefhebbende moeder/oma...
En ja, als verpleegster zijnde weet ze vast wel het eea, maar toch, ik weet het niet...

Ow sorry... dit was heel erg spuit 11 zie ik nu.
pi_72399454
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:45 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, wat leuk, een nieuw 'gezicht'! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Waarom voel je je raar?
Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
  donderdag 3 september 2009 @ 14:50:09 #106
95408 Incantrix
pi_72399498
Owja, v.w.b. de kraamzorg vind ik het denk ik, zoals BE al zegt, juist wel fijn dat die dame (of meneer? Zijn die er ook?) volkomen objectief is. Als het 'eigen' is is het denk ik toch anders, zo'n kraamzorg kan denk ik makkelijker helder denken wanneer er bijv. lastige dingetjes zijn ofzo. En grappig hoe verschillend mensen hierin kunnen zijn.. Ik ben echt dol op mijn moeder, maar haar hier laten kramen.. No way!
3!
pi_72399504
Reintji en DJRandall gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
En ik kan het ook niet bijhouden hoor met al dat geklep hier...

Thuisbevallen of ziekenhuis, volgens mij de hamvraag voor iedere zwangere in Nederland. Eerste keer was per ongeluk thuis en Lijnloos alle troep wordt opgeruimd! Deze keer moet ik naar het ziekenhuis en een beetje baal ik daar wel van. Ambulanceritje vond ik wel leuk overigens, ik had ook de brandweer nog mogen laten komen als ik niet zelf van de trap af had gegaan, maar ik heb toch maar even m'n best gedaan want dat vond ik wel wat ver gaan. En aangezien mijn en net geboren dochter niet mee mochten in de ambulance had ik geen taxigeld nodig want die reden achter mij aan met de auto.
Met mijn aanvullende verzekering zou de poliklinische bevalling overigens vergoed worden, maar aangezien het medisch werd is het allemaal natuurlijk helemaal vergoed.

Kraamzorg zou ik ook echt aanraden, ook al is je moeder verpleegkundige. Gewoon het minimum nemen dan. Ik heb weer volledig kraamzorg aangevraagd want dat lijkt me wel zo prettig met nog een rondlopende peuter.

Ik heb me opgegeven voor zwangerschapspilates Het begint 2 oktober geloof ik en ik hoop er alleen een beetje fitter te worden/blijven en gezellige dames te ontmoeten. Vorige keer geen zwangerschapscursus gedaan en zonder is ook gelukt.
Dinsdag met m'n dochter voor het eerst naar puppyzwemmen geweest en de juf die dat geeft is ook de instructeur bij het zwangerschapszwemmen en vroeg of ik daar ook langs zou komen. Dat ligt wel in de planning, maar deze week even over geslagen want ik had al 2 keer in het zwembad rondgedobberd.

En las ik pas nou dat je net je eerste harde buik hebt gehad Mefke? Ik heb ze echt veel en 's avonds ga ik altijd op de bank liggen voor de nodige rust.
Rocka die uitslag Gelukkig heb je een mooie foto overgehouden van het insmeren

voor alle rommelende en niet rommelende llm!
  donderdag 3 september 2009 @ 14:51:26 #108
95408 Incantrix
pi_72399524
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
Oooww, zo, ik begreep gewoon ff niet zo goed hoe je het bedoelde En nee, het is heel fijn om hier een beetje te 'wonen', zo kun je elkaar bijstaan en tipjes uitwisselen enzo.. En wat ook zo fijn is: je kunt hier over zwangeren e.d. praten tot je een ons weegt, hier worden ze je praatjes erover nóóóóit zat
3!
pi_72399753
Mijn man heeft gisteren voor het eerst heel duidelijk onze allerkleinste voelen schoppen en daarna ging die met zijn rug of kont tegen zijn vaders hand aan liggen

Zo dat was mijn roze wolk modus.
pi_72399775
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man heeft gisteren voor het eerst heel duidelijk onze allerkleinste voelen schoppen en daarna ging die met zijn rug of kont tegen zijn vaders hand aan liggen

Zo dat was mijn roze wolk modus.
pi_72399792
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Welkom en gefeliciteerd! We hebben straks een babyboom in februari

En inderdaad hoe verder ik kom, hoe meer ik erachter kom dat ik echt belachelijk weinig weet
Ik ben dan niet een actieve poster hier, maar ik lees wel alles mee en het is echt enorm leerzaam. (bedankt allemaal daarvoor trouwens )
pi_72399955
Het was overigens niet mijn bedoeling jullie tegen je hoofd te stoten met mijn aapopmkering, excuses als dat wel zo overkwam.

Welkom Randall
pi_72399967
Ik denk dat ik ook maar een stoel of krukje voor onder de douche ga regelen. Lijkt me lekker!

Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!

Beetje een genant verhaal, maar ik moest hier op het werk naar 't toilet. En ik voelde het al flink rommelen in mijn buik, dus ik hoopte dat ik de enige zou zijn (zijn twee toiletten naast elkaar). Ik was inderdaad de enige en toen ik ging zitten begon het geknetter al gauw. Kwam er plotseling toch iemand anders binnen die op het tweede toilet ging zitten. En ik wil anderen niet van mijn geluiden mee laten genieten, dus ik hield het zo goed en zo kwaad als het ging tegen.

Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!

Ik ben blijven zitten tot het echt helemaal stil was en ik zeker wist dat ze weg was.
pi_72399992
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:06 schreef amaranta het volgende:
Het was overigens niet mijn bedoeling jullie tegen je hoofd te stoten met mijn aapopmkering, excuses als dat wel zo overkwam.

Welkom Randall
Ik was niet beledigd
pi_72400018
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
veel tekst....krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
pi_72400032
Hoe gaat het nou met de vrouw van hi-flyer? Vond het best een een naar bericht met die bloedingen .
Of heeft hij alweer gereageerd?
pi_72400065
lol sorbotje, misschien heeft je dochter wel last van de inwendige gassen
pi_72400247
quote:
Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!

Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
HAHAHA omg wees blij dat je al op de wc zat
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72400292
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

HAHAHA omg wees blij dat je al op de wc zat
Ja da's wel een goed punt. Maar ik vertrouw het nu helemaal niet meer. Straks doet ze het in de trein nog een keer
pi_72400484
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen, hier wordt gewoon relaxt geantwoord met tips en trucks die je echt niet in de boekjes terugvind. En het is gewoon leuk

Sorboo... wat een verhaal. Lekker subtiel ook van die kleine zeg...

Hier net een mailtje terug dat we nog net (er was nog 1 plaats) mogen meedoen voor de SamenBevallen hier in de buurt... nu maar hopen dat mijn lief het er mee eens is, want het is op de avond dat hij normaal naar de zang-repetitie gaat... denk niet dat ie er erg vrolijk van wordt om dat voor 10 weken op te geven... maar je weet maar nooit. Anders toch alleen puffen dan maar.
pi_72400560
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen....
Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..
pi_72400601
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen, hier wordt gewoon relaxt geantwoord met tips en trucks die je echt niet in de boekjes terugvind. En het is gewoon leuk

Sorboo... wat een verhaal. Lekker subtiel ook van die kleine zeg...

Hier net een mailtje terug dat we nog net (er was nog 1 plaats) mogen meedoen voor de SamenBevallen hier in de buurt... nu maar hopen dat mijn lief het er mee eens is, want het is op de avond dat hij normaal naar de zang-repetitie gaat... denk niet dat ie er erg vrolijk van wordt om dat voor 10 weken op te geven... maar je weet maar nooit. Anders toch alleen puffen dan maar.
Hopelijk gaat hij mee dan! Kindje op de wereld zetten is immers heel belangrijk en hij moet ook weten dat je kunt puffen op altijd is kortjakje ziek! Esstentiele info!
pi_72400634
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:27 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..
Een verloskundige zet inderdaad geen ruggenprik aan huis. Wel zal ze een prikje in de babydeur zetten als ze je een knip gaat geven. Indien het nodig is om ingeknipt t worden.
pi_72400660
Sorbo!

Randall, welkom en gefeliciteerd!
pi_72400663
Welkom DJRandall

Lijnloos wij gaan ook naar de cursus Samen Bevallen en het is echt leuk! We zijn nu drie keer geweest. De mannen hebben er ook echt wat aan hoor: gisteren ben ik gemasseerd! En mijn man (en ik ook natuurlijk) vindt het heel leuk om een keer in de week echt met zijn tweetjes intensief met de baby bezig te zijn.

Sorbootje gewoon een kwartier op de wc gaan zitten zodat alles kan ontsnappen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72400766
Wat lief dat kleertjeswasje Rocka en de teckel is natuurlijk kidnap-materiaal, dat snap je
Die huiduitslag Ik heb ook wel eens wat bultjes wat ik smeer met Cardiflor, maar dat gaat bij jou echt niet helpen vrees ik, jeetje ik zou er wel even naar laten kijken! Krijg je vast wel wat te smeren of poeder mee

Faja, wat gaaf dat je man het zo kon voelen! Ik voel heel veel beweging, maar geen idee wat ik precies voel en dus ook niet hoe hij ligt (helaas de vk kon ook nog steeds niet voelen hoe hij lag)

Kraamzorg lijkt me heerlijk! Volgens mij kan ik daar heel veel van leren,En ach, al is het een stom iemand, diegene is er toch maar een paar daagjes. Ik heb wel goed aangegeven op het aanvraagformulier destijds dat we hier dieren hebben rondlopen, dus ik krijg hopelijk niet iemand die paniekerig is voor een hondje en een kat haha.
Heb trouwens via mijn verzekering recht op 20 uur extra kraamzorg! Maar dat moet ik nog even navragen.
Mijn moeder komt de eerste week ook helpen, vnl in huishouden zoals lekker eten koken voor ons enzo
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72400784
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:29 schreef Twinkly het volgende:
Lijnloos wij gaan ook naar de cursus Samen Bevallen en het is echt leuk! We zijn nu drie keer geweest. De mannen hebben er ook echt wat aan hoor: gisteren ben ik gemasseerd! En mijn man (en ik ook natuurlijk) vindt het heel leuk om een keer in de week echt met zijn tweetjes intensief met de baby bezig te zijn.
Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheid
pi_72401396
quote:
Ik denk dat ik ook maar een stoel of krukje voor onder de douche ga regelen. Lijkt me lekker!

Beetje een genant verhaal, maar ik moest hier op het werk naar 't toilet. En ik voelde het al flink rommelen in mijn buik, dus ik hoopte dat ik de enige zou zijn (zijn twee toiletten naast elkaar). Ik was inderdaad de enige en toen ik ging zitten begon het geknetter al gauw. Kwam er plotseling toch iemand anders binnen die op het tweede toilet ging zitten. En ik wil anderen niet van mijn geluiden mee laten genieten, dus ik hield het zo goed en zo kwaad als het ging tegen.

Ik ben blijven zitten tot het echt helemaal stil was en ik zeker wist dat ze weg was.

En wacht maar, over een tijdje doet ze het vaker... als je boodschappen doet en over straat loopt, of als je gewoon zit terwijl je vent in de kamer is...en geloof me, het blijft pijnlijk
Lotte!
Noah!
pi_72401530
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:33 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou vooral dat laatste spreekt me ook heel erg aan van die cursus, zeker om dat hij dan tenminste ook erbij betrokken wordt en straks niet compleet zinloos in de hoek hoeft te gaan staan als puntje bij paaltje komt. En masseren is natuurlijk een prima bijkomstigheid
Wij hebben hier ook zo'n soort cursus, maar Lief kan niet altijd vrij krijgen van z'n werk. Dus in de praktijk komt het er op neer dat hij om de week meegaat. Dat is met meerdere vaders zo en daar houd de vk ook rekening mee, de dingen die echt voor beide heel belangrijk zijn laat ze wachten tot een avond met meer papa's. en misschien vindt je Lief het midner erg als je het zo brengt, dat hij om de week mee gaat...en dan vindtie het uiteindelijk zo leuk dattie iedere week mee gaat
Lotte!
Noah!
  donderdag 3 september 2009 @ 16:00:44 #130
95408 Incantrix
pi_72401609
OMG, Sorbootje, wat naar! Whehe, het spijt me, maar ik moet er wel echt héél hard van lachen.. En om eerlijk te zijn zie ik mij ook nog wel zoiets gebeuren (ergens waar het heel stil is en iedereen wél kan zien dat ik dat was, bij yoga ofzo), deze heeft op trampoline springen op mijn blaas ook al verheven tot topsport
3!
pi_72401673
Geeft niet hoor, ik kan er zelf achteraf ook wel om lachen
pi_72401728
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]
[knip]
of als je gewoon zit terwijl je vent in de kamer is...en geloof me, het blijft pijnlijk
Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.
♥ K, N, R en F ♥
pi_72401754
Oh thuis heb ik er ook geen moeite mee hoor
pi_72401822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:04 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen problemen ermee als mijn vrouw eens wat laat waaien. Liever dat dan pijn in je buik. Dat sommige het smerig vinden is hun probleem.
Na, de mijne ook niet, maar het is gewoon irritant als je geen controle meer hebt over wat je doet omdat er een baby de lucht uit je darmen knijpt. Daar krijg je echt geen buikpijn van, maar als je prrrt prrrt prrt door je huis loopt word het wel eens pijnlijk vervelend
Lotte!
Noah!
pi_72401911
Lachen en doorleven (oh en het raam openzetten)
♥ K, N, R en F ♥
pi_72402150
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:44 schreef willempjewever het volgende:

[..]

En voor zover ik het nog weet:
Van alle thuisbevallingen alle thuis gestarte bevallingen van een eerste kind moet 60% 50% toch naar het ziekenhuis en maar 35% van de baby's in Nederland is sinds 1980 thuis geboren.

[...]
Dat naar het zkh 'moeten' is overigens niet altijd met spoed: de indicaties niet vorderende ontsluiting en pijnstilling horen daar bijvoorbeeld ook bij.

Overigens heb je volgens mij meer troep thuis met een poliklinische zkh-bevalling dan met een thuisbevalling, aangezien je dan met een centimeter of 5-7 ontsluiting van huis vertrekt en écht niet nog even het bed en de vuilniszakken gaat verschonen (bedmatjes, kraamverband, toucheershandschoenen etc)...

disclaimer: ieder z'n eigen keuze, bovenstaande is puur ter informatie (deel 1) en gebaseerd op mijn mening (deel 2) (voordat er weer wordt geroepen over een thuisbevalmaffia oid)

mama_papa wat gezellig dat je moeder dan ook dagelijks je hechtingen en bloedverlies gaat controleren
pi_72402248
Oeps sorbo!

goh wat een hoog dierengehalte, gister de reuzencavia van mefke, nu de aap van amaranta.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 3 september 2009 @ 16:20:09 #138
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72402256
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:
mama_papa wat gezellig dat je moeder dan ook dagelijks je hechtingen en bloedverlies gaat controleren
Dat gaat de vk doen dan
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72402291
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oeps sorbo!

goh wat een hoog dierengehalte, gister de reuzencavia van mefke, nu de aap van amaranta.....
Tis toch goed voor de ontwikkeling als kinderen opgroeien met dieren enzo?

Ow en Incantrix, paar bladzijdes terug had BJ de link van d'r blog neergezet, ik had er ook al om gevraagd. En hij is leuk Edit: Zwangerschap en geboorte deel 556 hier dus
Lotte!
Noah!
  donderdag 3 september 2009 @ 16:26:19 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72402450
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

disclaimer: ieder z'n eigen keuze, bovenstaande is puur ter informatie (deel 1) en gebaseerd op mijn mening (deel 2) (voordat er weer wordt geroepen over een thuisbevalmaffia oid)

thuisbevalmaffia

sorry die had ik nog niet gehoord

Ach, ik begin lekker thuis. En moeten we om de één of andere reden richting zkh dan is dat maar zo. Maar als het thuis kan, fijn.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_72402537
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:20 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Dat gaat de vk doen dan
Die komt niet elke dag langs. Daar hebben ze namelijk kraamzorg voor
Bij mij kwam de vk 3x in de kraamweek langs.

Ik wilde ook een aapje zijn, oermoeder en geen pijnstilling enzo. Maar ja
Ik heb wel een aapje gekregen. Met haar op d'r rug enzo Whehe.

Ik ga bij een volgende maar gewoon uit van ziekenhuisbevalling. Al was het alleen maar omdat ik denk dat een eventuele volgende ook vast tot 42+wk wil blijven zitten En achteraf vond ik het heel prettig in het ziekenhuis. en was toch nodig geweest ivm groen vruchtwater maar goed.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72402615
Sorbootje, wees blij dat je op de wc zat ja. Ik heb het een paar keer aan het einde van een werkdag gehad. Ik heb een kantoorbaan en zit veel, dan stond ik dus op aan het einde van de dag en tegen de tijd dat ik de trap af was en buitenliep was ik net zo'n stoomtrein. En de laatste week was dat niet eens alleen aan het einde van de dag.Gelukkig was het meer herrie dan dat je er iets van rook, maar toch.
Sidn3y, ja harde buiken heb ik echt nooit gehad tot voor een week of twee terug, toen waren ze er ineens. Maar ja, nou mag het dus gewoon.
Faja, oeoeoe dat klinkt als een hele mooie roze wolk. Lekker blijven zitten
Over de kraamzorg, mijn zusje is arts, ons mam is verpleegkundige maar no way dat ik die laat kramen. Geef mij maar gewoon een kraamverzorgende en die stuur ik wel weg als ik haar (bij ons waren er geen heren kreeg ik te horen) beu ben.
DJ Randal, welkom en een fijne zwangerschap gewenst! Klinkt nog zo ver weg februari...

En ons mam doet dan wel geen gedichtjes, ze is wel op dreef. Ze zijn dus op vakantie en dat vind ze eigenlijk maar niets. Dus ik word overladen met smsjes en ik krijg opvallend veel mail/telefoon van tantes die zelfs weten wanneer ik op controle moet. Dus ik zei dat zo tegen mijn zusje, moppelt die iets over "heeft mam geregeld...". Schattig he? Kan ze het zelf niet, laat ze het anderen doen.

Oja, iets heel anders...ik zeurde over het hete weer he, vorige week. Tis hier de hele dag net moessontijd en dat is dan ook weer niks. En dat het kouder is helpt ook niet voor mijn vocht, dus doe dan maar weer warm weer...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72402628
quote:

[..]

Dat gaat de vk doen dan
Dat heeft vk zelf ook aangegeven of is dat je eigen planning?
  donderdag 3 september 2009 @ 16:42:03 #144
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72402946
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:31 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat heeft vk zelf ook aangegeven of is dat je eigen planning?
Dat heeft de vk inderdaad zelf gezegd,
ze komt inderdaad niet elke dag, maar wanneer ze er is controleerd ze het en als ik tussendoor last heb of er problemen zijn moet ik haar bellen
pi_72403143
Ga je fv of bv geven??
Ik vind dat je er behoorlijk makkelijk over denkt hoor..
Een verpleegkundige heefr niet de kennis ed die de kraam wel heeft..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72403172
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
pi_72403340
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar wat als er een infectie aan het ontstaan is net op de dag dat ze niet controleert...
En wat als alles aan het verzakken is? De controles van de VK stelde hier echt niet veel voor.
hier ook niet. Ze heefr 1x mijn schaafwond bekeken omdat ik aangaf er last van te hebben maar verder was het even kletsen hoe hrt ging en binnen 10 min stond ze weer buiten want de kraam controleerde bm enzo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72403373
quote:
Laat mama_papa toch. Ik neem aan dat ze met haar vk hierover heeft gesproken en dat die haar ook op de gevaren heeft gewezen.
Voor zover ik weet is kraamhulp niet verplicht en als ze niet wil dan zij het zo.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:54:08 #149
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72403382
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef Vicky het volgende:
Ga je fv of bv geven??
Ik vind dat je er behoorlijk makkelijk over denkt hoor..
Een verpleegkundige heefr niet de kennis ed die de kraam wel heeft..
Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
quote:
Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
pi_72403440
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Ik ga flesvoeding geven
Ik denk er niet makkelijk over, ik weet hoe ik een baby moet verzorgen dus dat hoeft ze me allemaal niet uit te leggen
[..]

Bij mijn vk was dit vroeger haar taak als ze bij de moeder kwam. Dan kwam de kraamverzorgster alleen maar voor de huishoudelijke taken
Achja, voor hetzelfde geld krijg je een ks en lig je 5 dagen in het zkh, dan is het niet nodig.
pi_72403515
quote:

[..]

Ik ga flesvoeding geven
[..]

Ja en vroeger dachten ze ook dat de wereld plat was.
Ik wist ook voor ik mijn kind kreeg wel hoe het werkte maar toch heb ik heel veel aan de kraamhulp gehad.
  donderdag 3 september 2009 @ 17:00:14 #152
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72403567
quote:
[..]

Dat klopt maar tegenwoordig weten ze vaak ook heel goed raad bij beginnende borstontstekingen, ze kijken je hechtingen nu en dan na en houden je temperatuur bij en meer van dat soort dingen.
Vroeger is niet meer. Vroeger was 30-40 jaar terug
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 3 september 2009 @ 17:00:37 #153
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72403578
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:58 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja en vroeger dachten ze ook dat de wereld plat was.
Ik wist ook voor ik mijn kind kreeg wel hoe het werkte maar toch heb ik heel veel aan de kraamhulp gehad.
Zo heeft ieder zijn ding Ik denk dat ik het allemaal wel aankan zonder haar
  donderdag 3 september 2009 @ 17:04:10 #154
190853 RockabeIIa
pi_72403686
Ik kan niet zonder! Ik wil niet zonder!
Heerlijk al die verwennerij van de kraamverzorgster
pi_72403757
Ik vind het echt een gemis, geen kraamzorg. Heb dan wel een vk die 2x per dag langskomt, maar dat is toch anders... M'n mama komt in week 2, als Lief weer gaat werken en kijk nu al uit naar de verwennerij. Tuurlijk zal Lief me ook verwennen, maar tis toch anders, of hij kookt, of mn mama..
Lotte!
Noah!
pi_72403762
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik kan niet zonder! Ik wil niet zonder!
Heerlijk al die verwennerij van de kraamverzorgster

ik baalde zelfs dat de kraamweek over was.. Ik miste de heerlijke bammetjes en fruitsalades..en dat de was elke dag gedaan werd en de schone bedden en het stofzuigen en dweilen en en en.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 17:07:04 #157
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72403773
Kraamzorg, ik vond het ook het grootste genot.
pi_72403949
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Laat mama_papa toch. Ik neem aan dat ze met haar vk hierover heeft gesproken en dat die haar ook op de gevaren heeft gewezen.
Voor zover ik weet is kraamhulp niet verplicht en als ze niet wil dan zij het zo.
Kan het niet beter gezegd krijgen...maar ben het er roerend mee eens. IK vind het niet verstandig, maar ja, IK bepaal dat niet. En als haar VK er aan meewerkt, wie zijn wij dan om te zeuren.
pi_72404161
Rocka ik krijg al bijna jeuk als ik alleen maar naar je foto kijk

Beetje laat, maar *meld* Vandaag 38 weken

Vanmorgen naar kidsfactory geweest met mijn en schoonouders. We hebben een handig zitje voor achter de bugaboo gekregen. Erg makkelijk voor Linde straks. Verder nog wat kleine spulletjes voor de babykamer gekocht. Daarna even houtkorrels voor de kattenak ingeslagen. Toen lekker lunchen en samen met boodschappen gedaan terwijl mijn schoonouders op Linde pasten. Ben nu wel redelijk kapot...
pi_72404211
quote:

[..]

Dat gaat de vk doen dan
Nee dat hoort de kraamzorg te doen. Dit wil graag weten hoe je bloedingen zijn, veel stolsels of dun, hoeveel kraamverbanden je per dag gebruikt en dan mag je ook elke dag even je evt hechtingen laten zien zodat ze kan zien of het aan het onsteken is of juist niet. Ze vraagt naar je evt ontlasting, duurt vaak een aantal dagen voor die op gang komt. Daarnaast controleert ze de temperatuur van je kindje, de ontlasting van je kindje, hoeveel plasluiers die heeft en de kleur van het kindje (niet gelig etc). Is leuk dat je moeder wilt komen kramen maar ze hebben niet voor niets professioneel opgeleide mensen die controleren hoe de kraamvrouw en baby zich voelen en hoe het gaat. Mensen lief wat was ik blij dat mijn kraamverzorgster toen mijn zoontje koorts kreeg na zijn geboorte en ervoor zorgde dat de verloskundige met het ziekenhuis contact opnam zodat hij kon worden opgenomen 3 dagen na zijn geboorte. Stel je voor dat mijn schoonmoeder die verpleegster is was komen kramen dan had het haar misschien niet opgevallen of had ze het niet zo serieus genomen en was mijn kind er slechter aan toe geweest. Zeg niet dat het haar niet zou zijn opgevallen, mijn schoonmoeder is super en heeft veel kennis maar ik schat een kraamverzorgster hoger in dan een beetje strijken, vaat doen of koffie rond brengen. Daar heb je dan wel weer je (schoon)moeder voor.
  donderdag 3 september 2009 @ 17:28:51 #161
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72404342
Laat het verhaal van de kraamhulp maar zitten, wist niet dat jullie daar zo heftig op zouden reageren
We gaan gewoon weer verder met dit topic en laten dit voor wat het is
pi_72404725
Stiemie, wat fijn dat je dat nog kunt zo een hele dag. Ik wou dat ik dat kon, ben zelfs een beetje jaloers
Pff, is moe zijn ook een teken van bijna bevallen. Heb geslapen tot kwart voor tien, maar zit al vanaf een uur of twee weer te gapen. Terwijl ik ook nog eens geen klap uitvoer...
pi_72406986
Van de week was ik nog verbaasd dat Poppejans haar kraampakket al gekregen had... Maar wat krijg ik vandaag??? Mijn kraampakket
Ondanks de waarschuwingen over het kraamverband kon ik het toch niet laten om even te kijken: OMG

En over ziekenhuis of thuis bevallen, ik ga nu voor het ziekenhuis terwijl ik een maand geleden nog thuis in mijn hoofd had. Maar de vk zei dat je het nog tot heel laat kan veranderen als je je bij de andere optie toch prettiger blijkt te voelen. 22 september is hier een voorlichting van het ziekenhuis, dan gaan we wel even kijken.

Ik heb trouwens nog niks gehoord van de zwangerschapscursus waarvoor ik me had opgegeven. Tussen de 24ste en 28ste week zouden ze iets laten weten... Nou, dan hebben ze dus nog exact een week
pi_72407847
Fruitsalades inderdaad

Wat ik wel maf vond: ik heb 2x een schoon bed gehad en ze heeft 1x de douche gesopt en iets van 3 of 4 keer het toilet.
Van anderen hoor ik dat ze dat allemaal elke dag krijgen

En het is niet dat ze het heel druk had met andere dingen oid..
pi_72407880
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:28 schreef mama_papa het volgende:
Laat het verhaal van de kraamhulp maar zitten, wist niet dat jullie daar zo heftig op zouden reageren
We gaan gewoon weer verder met dit topic en laten dit voor wat het is
Doene we dat
pi_72408261
Ik heb de dagen dat ik thuis was echt een van boven tot beneden blinkend huis gehad. Naast de zorg voor mij en de kleine man heeft ze echt elke dag staan dweilen, toilet en badkamer gedaan. Maar ik had ook mijn man die mij thuis hielp waar nodig. Geen van de moeders heeft ons hoeven helpen. Ik heb wel gevraagd aan mijn schoonmoeder of zij dit keer ook wil komen kramen. Naast de kraamzorg dan. Het is aan onze kant haar laatste kleinkind, mijn zwager is homo en mijn schoonzus is lesbisch dus daar weet ik niet of er ooit kinderen komen. En ze hoeft niet elke dag te komen of te blijiven slapen hoor, maar ik zou het al leuk vinden als het 1 dag is.

Ik heb gisteren een lekker zacht broekje voor de kleine man gekocht bij de hema en een grijs streepjes shirt erboven. Ik moet ook serieus binnenkort eens naar de prenatal om dat leuke jasje te gaan kopen want straks is die nergens meer te krijgen, maar de grote prenatals zijn niet echt om de hoek en de kleine heeft niks bijzonders.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:40:59 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_72408430
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:07 schreef Guuzewuus het volgende:
Kraamzorg, ik vond het ook het grootste genot.
Dat dus. Ik had de liefste van allemaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72408832
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:44 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie, wat fijn dat je dat nog kunt zo een hele dag. Ik wou dat ik dat kon, ben zelfs een beetje jaloers
Pff, is moe zijn ook een teken van bijna bevallen. Heb geslapen tot kwart voor tien, maar zit al vanaf een uur of twee weer te gapen. Terwijl ik ook nog eens geen klap uitvoer...
Mefke wat vervelend zeg dat je je zo moe voelt. Moet zeggen dat ik me ook echt nog geen LLM voel Bij Linde was ik echt heel moe enzo op het laatst. Nu ben ik ook wel sneller moe (zeker met een peutertje erbij), maar toch is het heel anders. We hebben de mandjes thuis nog even boven de commode opgehangen en nu ben ik dan na het eten ook wel echt helemaal moe hoor. Linde ligt er lekker vroeg in dus de hele avond verder even NIKS!
Nou ja ik heb een leuke applicatie gekocht en die wil ik nog even op Linde's shirtje zetten als verrassing voor morgen wanneer ze wakker wordt Niks zo leuk als je kinderen verrassen!
pi_72409108
Joehoe... Mijn lief gaat zijn zangavonden afzeggen om mee te gaan puffen ik is gelukkig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 03-09-2009 20:26:12 ]
pi_72409674
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef freecell het volgende:
Fruitsalades inderdaad

Wat ik wel maf vond: ik heb 2x een schoon bed gehad en ze heeft 1x de douche gesopt en iets van 3 of 4 keer het toilet.
Van anderen hoor ik dat ze dat allemaal elke dag krijgen

En het is niet dat ze het heel druk had met andere dingen oid..
Was ze niet toevallig heel druk met het snijden van je boterham in 16 exact gelijke stukjes? En ook voor papa natuurlijk?
pi_72409802
ik ga vandaag nog even verder met op een roze wolk zweven hoor, ik zag net mijn buik bewegen toen de kleine aan het gymnastieken was van binnen
pi_72410067
Zo ik heb het zwanger zijn trouwens maar even op de BE-manier aangepakt en een ossenworstje gekocht dat goed is tot en met 6 september. Hij ligt nu klaar in de vriezer en wie weet...
pi_72410133
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Was ze niet toevallig heel druk met het snijden van je boterham in 16 exact gelijke stukjes? En ook voor papa natuurlijk?
Nee, die kreeg ik meestal in een stukje of 6, hoezo? Ken jij er één die dat deed?

Die van mij ging zitten lezen als ze niks meer te doen had
  donderdag 3 september 2009 @ 20:29:02 #174
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72410260
Nog ff een vraagje voor de meiden die al ooit bevallen zijn: dat gerommel, wat verstaan jullie daar onder?

Ikzelf heb sinds deze week (ben nu bijna 37wk) dat mevrouw in mijn buik alle kanten inrommelt. Het voelt niet echt als kramp, maar meer als dat ze van links naar rechts draait en daarbij mijn baarmoeder soms hard wordt. Maar goed, ons meisje heeft ook niet veel ruimte in mijn mini-buik misschien dat het daaraan ligt??
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 3 september 2009 @ 20:30:22 #175
190853 RockabeIIa
pi_72410312
Klinkt meer als harde buiken, Takkembah. Gerommel is toch iets meer dan dat, onregelmatige krampen die komen en gaan etc...
  donderdag 3 september 2009 @ 20:42:43 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72410759
Dit zullen inderdaad de harde buiken zijn. Ik vroeg het me ook gewoon af. Iedereen noemt het 'gerommel' maar niemand beschrijft eigenlijk wàt ze dan voelen...

Zo, ik ga me vergrijpen aan een pak negerzoenen zachte kussentjes
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 3 september 2009 @ 20:47:01 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_72410930
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, die kreeg ik meestal in een stukje of 6, hoezo? Ken jij er één die dat deed?

Ik kreeg mijn fruit in kleine stukjes. Toen ik zei dat dat echt niet nodig was, was het de keren daarna duidelijk dat het puur gewenning van haar kant was. En ergens heeft het ook wel wat, je fruit in kleine stukjes in plaats van de standaard appel in 4 stukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72410964
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb ze niet geteld maar mijn boterham was meestal in heel veel stukjes. MEer dan 6 in ieder geval
Overigens deed deze mevrouw alles behalve de tuin. En met alles bedoel ik ook alles.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:57:17 #179
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72411387
Hebben jullie ook dat als je in een bepaalde houding gaat liggen en de kleine begint te trappen dat je dan bang bent dat je hem aan pletten bent?

Gevolg, ik kan geen goede slaaphouding meer vinden, want meneertje trappelt wat af als ik probeer te slapen .
pi_72412129
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef Guuzewuus het volgende:
Hebben jullie ook dat als je in een bepaalde houding gaat liggen en de kleine begint te trappen dat je dan bang bent dat je hem aan pletten bent?

Gevolg, ik kan geen goede slaaphouding meer vinden, want meneertje trappelt wat af als ik probeer te slapen .
cjeck! zo een heb ik hier ook in de maak... in slaapkomen is soms echt een ramp.
pi_72413414
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

cjeck! zo een heb ik hier ook in de maak... in slaapkomen is soms echt een ramp.
haha ja hier ook, ik mag dan gewoon echt niet op mijn zij liggen! Gemeen beebje!
pi_72414433
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef Guuzewuus het volgende:

*Check
Ik krijg ook erg gepor als ik op mn zij ga liggen

En ik meld me hier even af voor een weekje, wij vertrekken morgen een weekje naar Texel Lekker uitwaaien,uit eten, elke dag naar zee met het hondje en vast wel iets Texels/schaapjesachtigs voor de baby kopen.
Tot volgend weekend
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72414458
Hier is dat ook herkenbaar! Ook als ik op mijn zij lig!
  donderdag 3 september 2009 @ 21:54:48 #184
190853 RockabeIIa
pi_72414492
Dito! Deze bib protesteert ook heel erg als ie zijn zin niet krijgt qua zij waar ik op lig.
Ik heb zelfs de vraag bij de vk gelegd of dat ik mijn kind niet kon pletten Ze zei van niet
Soms voel ik echt helemaal in de zij waarop ik lig een voetje trappen en da's dan zo vreemd met al dat gewicht erop.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:55:15 #185
190853 RockabeIIa
pi_72414514
Veel plezier Poppejansje <3 Gaat teckel mee?
pi_72414677
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Veel plezier Poppejansje <3 Gaat teckel mee?
Die wordt echt helemaal hysterisch blij van het strand. Keihard rennen en door het zand rollebollen, en denken dat ze zeemeeuwen kan vangen
pi_72414768
Lekker Poppejans, waai ze!
Schaapjes.....lief!!!

Hier is de kapper geweest, en het is helemaal leuk geworden.
Gelijk maar de volle mep, kleuren met highlights en knippen, dan ligt deze mama in ieder geval met een fatsoenlijk kapsel in het kraambed.

Lekker joh. Stiemie, dat het allemaal zo relaxt gaat nog!
Ben benieuwd of je osseworstje langer houdbaar is als je zwangere buik.
pi_72414897
Takkembah, ik wist ook niet wat gerommel moest in houden, dus vandaar vanochtend deze omschrijving:
quote:
Nou weet ik niet wat jullie onder gerommel verstaan, maar als je daaronder vage buikpijn en krampjes moet verstaan, dan had ik gisteravond last van gerommel.
En wat jij omschrijft klinkt bij mij als harde buiken ja. Ik weet ook pas sinds 2 weken wat dat zijn, had ze nooit eerder gehad. Nu heb ik er wel weer genoeg gehad naar mijn mening. PFf, petje af voor dames die dat dus al veel eerder hebben. Tis gewoon een k*t gevoel.
Poppejans, veel plezier!
Ik mag van Driekus eigenlijk op manieren liggen, krijg bijna nooit trappen als commentaar. Wel grappig is dat ie de laatste tijd heel vaak de hik heeft als ik op mijn linkerzij lig. En dat is dus de kant waarbij ik het minste pijn heb in been/bekken, dus tja...hij moet er nog maar effe mee leven denk ik.
Vanavond helaas geen gerommel tot nu toe. Ik heb het vermoeden dat ie nog wel effe blijft zitten ook. En daar kan ik goed mee leven hoor, maar ik zou zo graag een dagje mobiel willen zijn. Heb nou wel voor mezelf besloten dat ik aan de vk ga vragen dinsdag wanneer ze iets doen (41 weken? 41 half, 42?) dan heb ik maar een datum om me op te richten, dan komt het vast goed.
pi_72414978
Ik lust trouwens geen ossenworst, zou het met carpacio of biefstuk net zo werken?
* mefke79 noteert biefstuk op de boodschappenlijst voor morgen
pi_72415142
Poppejans heel veel plezier! Wij waren vorig jaar naar Texel en ik vond het super!

Karin de ossenworst ligt in de vriezer en is dus wel wat langer houdbaar dan tot 6 september, maar je weet maar nooit.

Mefke ben je het zwanger zijn zo zat? Of ben je gewoon heeeeeel nieuwsgierig naar je beebje en geeft een datum wat meer rust?

Oeh en 17-september-mama's morgen is het volle maan
pi_72415241
Filet Americain is ook invriesbaar.....morgen maar even naar de winkel
pi_72415490
@stiemie: ik ben m'n buik niet zat, ben wel nieuwsgierig maar ook weer niet zo enorm nieuwsgierig...eigenlijk ben ik het vooral zat dat ik nog geen 200 meter meer kan lopen, dat de trap zeer doet en dat ik het liefst de hele dag slaap. En het allerergste is nog dat ik dat zo erg vind van mezelf. Kortom, ik zit voornamelijk mezelf in de weg. Oja, en ik ben een enorme planner, dus dat ik dit nu niet kan plannen is lastig (tis gewoon net als zwanger worden, toen riep ik ook al dat het me niet kon schelen hoe lang het nog zou duren, als ik maar wist in welke maand het wel ging lukken)
En morgen volle maan ja! En mijn zusje en moeder schijnen een afspraak met Driekus te hebben gemaakt over volle maan!
  donderdag 3 september 2009 @ 23:21:17 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72418155
Veel plezier op Texel Poppejans!
Ymme, hoe was DE dag?

Ik heb vandaag babysokjes gekocht. Daar moest ik van huilen.
Ik voel vlinders in m'n buik als ik naar de sokjes kijk!
Ik kreeg via pm een heel lief gedichtje van iemand. Daar moest ik van huilen.
Ik werd vandaag volkomen onterecht veel te boos op een collega.
Ik tel de nachtjes af die ik nog moet slapen voordat ik weer thuis ben.
Ik vind jullie allemaal lief.
Ik loop de hele dag met een grote glimlach op m'n gezicht rond.
Ik vind alle verwijzingen naar bevallingen doodeng. Struisvogelpolitiek is m'n woord van de dag.
Ik wilde vandaag de hele dag appelsap hebben. Dat drink ik normaal nooit.
Ik had heerijk ijskoude appelsap gevonden. Appelsap is heul niet zo lekker als ik dacht.

Hormonen anyone?

Gedachten
Overal en nergens heen
Vooral naar jou
Zo helemaal alleen
In mij
Zo klein, zo kwetsbaar, zo lief
Wij samen
Samen een

Voor iedereen die het kan gebruiken: / / /
En nu slapen! Slaap lekker allemaal!

Alvast een hartelijk welkom ook voor de nachtbrakers!
A grand adventure has begun.
pi_72418227
Keshet.....

Geloof dat jij wel heel erg zwanger bent hoor
  donderdag 3 september 2009 @ 23:35:35 #195
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72418802
Haha, ja, vandaag wel.

't is net alsaf de hormoonsluizen opengezet zijn! Ik herkende mezelf echt even niet meer.
Inmiddels ben ik weer op deze aarde en heb ik mezelf weer prima onder controle.

De nieuwe sokjes leg ik toch maar even aan de kant denk ik. Ze liggen nu ongeveer een halve milimeter van m'n keyboard vandan. Niet bevorderlijk voor 't onder controle houden van mezelf.

Even een praktisch vraagje: Ik heb echt 0,0 zin in eten. Ik heb al geprobeerd om meerdere kleine porties te eten, maar ook dat schiet niet echt op. Na een paar happen zit ik stampvol en heb ik echt uren later pas weer wat zin in eten. Heeft iemand tips?
A grand adventure has begun.
pi_72419687
gewoon aan toegeven, komt vanzelf weer terug. Tot week 8 a 10 was mijn patroon: slapen, mezelf naar mn werk slepen, mezelf naar huis slepen, slapen. En vriendlief maar de lekkerste dingen voor me koken, waarna ik na 2 happen vol zat en me schuldig voelde
Lotte!
Noah!
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:35:58 #197
95408 Incantrix
pi_72423210
Guzewuus, hiero wordt ook regelmatig vol overgave naar het matras geschopt als ik op mijn zij lig, haha!

Poppejans, wat héérlijk, ik wens je het opperste genieten toe

Rocka, hoest met de buik? De arts al kunnen spreken? Vond het er zo naar uitzien..

Keshet, haha, wat omschrijf je dat lief Heb je het nu ineens, of had je er eerder al 'last van'?

Karin, haha, klinkt bekend (met na de twee happen evt. nog een run naar het toilet afhankelijk van wat voor eten het was) en daarna weer slapen

Hiero thuis is sprake van een complot, ik weet het zeker. I.v.m. de bezetting op mijn werk is me gevraagd vandaag laat te beginnen dus ik dacht "jolijt! Uitslapen!" maar zo hard als daarnet is dat kleine joch in mijn buik nog nooit tekeer gegaan, terwijl er ondertussen een kat in de luxaflex hing, kat nummer twee telkens over mijn buik rende en mijn lief door zijn wekker en de kat die ik telkens zijn kant oppropte heensliep

Maar! Ik was gisteren naar de film en het was zo leuk en gezellig! Schoonzus heeft de beeb gevoeld ( ) en ik moest maar één keer huilen, terwijl er naast het grote zielige moment óók nog een vogeltje dood ging in de film (en dat terwijl ik me vandeweek op de fiets de hele weg naar huis heb lopen verbijten vanwege dat zielige vlindertje dat dood werd gereden) Ik ga weer vaker iets leuks doen voor mezelf, heb ik besloten
3!
pi_72423248
Keshet Haha
* freecell knuffelt Keshet
pi_72423371
Goeiemorgen bollies!

Keshet leuk he, hormonen?!
Mefke voor dat je nog even moet wachten op onbepaalde tijden...
Incantrix voor het niet kunnen uitslapen, je omschrijft het wel weer geniaal leuk hoor.
Poppejans lekker waaien!!!

Hier ook weer wakker en er wordt alweer druk aan de schutting gebouwd. Ook fijn is dat gister thuis kwam en het helemaal niet eens was met wat er allemaal was gedaan en zou worden... dus die gaat vandaag lekker bellen naar de aannemer. Heel fijn, aangezien de man die hier bezig is net heel blij vroeg "en? wat vond je man?".... Heb maar eerlijk opgebiecht dat die dus nog gaat bellen... man boos/chagrijnig... heel gezellig.
Gisteravond ook zo'n heerlijk moment... hormonen doen echt rare dingen met een mens. Gaan we naar boven richting bed, sta ik net 2 treden op de trap, moet ik niesen.... oeps ik moest namelijk ook plassen. Lief in een deuk vanwege het niesen, ik helemaal in de slappe lach nadat ik beken dat ik ineens niet meer zo hoef te plassen heel apart. Heeft geloof ik 5 minuten geduurd voor ik goed en wel hersteld was en mezelf naar boven had gesleept (richting wc en douche dan maar)...
pi_72423838
goedemorgen!

Keshet, haha moest wel lachen om jou post, je klinkt iig heel zwanger. Heb je al een uitgerekende datum? *heeft nog niet teruggekeken* Leuk dat je al wat gekocht hebt, ik durf niet zo. Hoeft natuurlijk nog niet, maaaaaaar heb al wel sokjes thuis liggen, gekregen bij de aangevraagde folder van de babydump.

Rocka, jij hebt volgens mij echt een kriebelbuik, ben ff kwijt (jullie gaan ook veul te hard) hoe het komt, maar zeg het maar, wat kan ik het beste mijden?

Hier nog niets gehoord van het onderzoek in het Erasmus MC, hoop dat ik mee mag doen, lijkt me erg gaaf en ben ook wel nieuwsgierig wat ze uiteindelijk met het onderzoek en uitkomsten gaan doen. Vandaag 7 weken! Whoeii, voel me alleen nog helemaal niet zwanger, heeel klein beetje misselijk, zelfs niet van die kannen van MvM, af en toe een snauw naar vriend toe (schaam) en moe ben ik ook niet echt.
Dat kan toch ook, of het grote 'genieten' van zwkwaaltjes kan natuurlijk nog komen.
pi_72423973
Goedemorgen allemaal! * Meld gewoon weer met buikbaby *

Keshet je klinkt superzwanger hoor! Wees blij dat je niet na een glas appelsap dacht: 'hmm lekker' en meteen 5 pakken kocht voor de zekerheid en dan het 2e glas toch wat tegen vond vallen en daarna geen trek meer in appelsap had

Vannacht voor het eerst in de zwangerschap slecht geslapen. Ook gedroomd dat ik was bevallen en dat viel dus erg tegen toen ik wakker werd en me soepeltjes om wilde draaien

Linde was helemaal blij met haar shirt met 'poppie' erop en dan weet je weer waarvoor je hebt zitten zwoegen Ze is vandaag naar de opvang dus een lekker dagje rustig aan doen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:59:58 #202
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72424048
Ik gooi toch even de discussie wel/geen kraamverzorgster open hoor, hoeft niemand op te reageren, is meer voor mama_papa. Na de laatste bevalling heb ik ook geen kraamverzorgster genomen. Dat was voornamelijk omdat ons kindje overleden was en ik het weggegooid geld vond, want we moeten best veel zelf bijdragen.

Ik vond het heerlijk, dat er geen kraamverzorgster was Geen vreemde mensen over de vloer, lekker mijn eigen gang gaan. Nou is het wel anders als je wél een baby hebt om voor te zorgen of zoals ons geval destijds, maar gewoon je eigen gang kunnen gaan in zo'n kraamweek is ook erg prettig. Bij ons nam de VK alle medische taken van de kraamzorg over, zoals controleren of de baarmoeder was gezakt etc. Dat moet je wel van te voren met je VK bespreken.

Ik weet ook nog niet zeker of ik nu wél een kraamverzorgster wil. Ik denk maar een paar uur. Ligt er ook aan hoe ik me voel straks tegen het eind van de zwangerschap, ik heb natuurlijk wel een heel groot gezin, maar de vorige keer hebben we ons prima gered!

@Keshet, hahahaha, ik moest wel heel erg lachen om jouw hormonenregen over dit topic Heerlijk toch!

@Lijnloos, mijn moeder had dat heel erg tijdens haar zwangerschappen, bij niezen of lachen. Ze had het eens midden in het centrum... kon ze naar de V&D voor schoon ondergoed. Gelukkig maar dat het in jouw geval thuis was

Hier een fijne avond en nacht gehad; spierverkramping. Niet de standaard zwangerschapskuitkramp, maar mijn hele bilpartij en bovenbeen werd één keiharde bonk. Dat doet in rust net zo'n zeer als kuitkramp, maar je kunt het niet even verhelpen door je teentjes te strekken of zo. Het gaat gewoon niet weg. Bij beweging wordt die kramp nog heviger, en dat doet echt gruwelijk zeer. Ik weet dat het magnesiumtekort is, ik heb het namelijk bij de oudste ook heel erg gehad. Toen aan beide kanten waardoor ze me op het laatst in de ambulance hebben moeten dragen. Dat wil je echt niet meemaken zo'n pijn als het doet.
Gelukkig heb ik het nu maar aan één kant dus ik kan me nog voortslepen, maar ik heb echt vreselijke pijn gehad vannacht.

Wel vreemd want ik neem al extra magnesium in zwangerschapsvitamines en eet me scheel aan de pindakaas enzo. Maar goed, zit nu dus met een kruikje onder de zere kant en dat helpt gelukkig iets (had ik dat vannacht maar bedacht )
En maar even bananen en walnoten inslaan dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')