heeft mijn man wel gedaan, en hij heeft in die week echt zoveel geleerd!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddagsquote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
een bevalling is zo onvoorspelbaar.... ik denk dat je beroep daar niks bij uitmaakt, maarja, ik heb dan ook geen medisch beroepquote:Op donderdag 3 september 2009 13:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
Nu komt schoonmoeder voor de middagdelen en ik neem de week erop vrij (krijg nu ook van mijn baas een week verlof, kost het ook geen vakantiedagen).quote:Op donderdag 3 september 2009 13:33 schreef amaranta het volgende:
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!quote:Op donderdag 3 september 2009 12:41 schreef huuphuup het volgende:
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.
als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Weljaquote:Op donderdag 3 september 2009 13:27 schreef amaranta het volgende:
Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap(of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.
Of minder vlot zonder pijn bestrijdingquote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
oei dat lijkt me idd irritantquote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
Ik bedoel vlot niet per se als snel, maar meer als 'zonder stagnerende ontsluiting' ofzoquote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Of minder vlot zonder pijn bestrijding
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
Ik voel mezelf ook geen oervrouwquote:Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeghier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef DJRandall het volgende:
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......![]()
Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |