abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72396924
Maar die zat dan ook niet aan knopjes
pi_72396996
Ik ben ook voorstander van de ziekenhuisbevalling. Ik heb geen rekening gehad omdat het vanwege mijn uitputting medisch was geworden. IK heb wel daarna een overzicht van de gemaakte kosten ontvangen en die zaten zo rond de 1000 euro.
Ben erg blij dat ik daar was, Eva is met de pomp gehaald en als ik stel op sprong nog naar het ziekenhuis had gemoeten dan is het maar de vraag of zij dat gehaald had, daarnaast zou ik ongelofelijk in de stress zijn geschoten en dat was alleen maar nadelig geweest.

Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap (of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.

Kraamzorg is echt super. Ik heb zoveel geleerd van haar. Ik hoop dat ze in december weer beschikbaar is want deze vrouw is helemaal top.
pi_72397027
nuttige info in dit topic

Ik twijfel ook nog heel erg over thuisbevallen of in het ziekenhuis. Het lijkt me absoluut fijner om in je eigen omgeving te zijn. Aan de andere kant ken ik de statistieken ook en bovendien een vers voorbeeld van mijn schoonzusje die een dag en een nacht geklooi heeft gehad voordat ze alsnog naar het ziekenhuis werd gestuurd (en helemaal kapot was voordat ze ook maar kon gaan persen). Ze heeft trouwens remifentanil gehad en is daar heel erg blij mee geweest omdat ze eindelijk kon ontspannen.
Om beschikking te hebben over zoiets lijkt me eigenlijk ook wel heel geruststellend.
pi_72397028
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:

[..]

een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
heeft mijn man wel gedaan, en hij heeft in die week echt zoveel geleerd!
pi_72397185
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:

[..]

een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
pi_72397210
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72397337
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
een bevalling is zo onvoorspelbaar.... ik denk dat je beroep daar niks bij uitmaakt, maarja, ik heb dan ook geen medisch beroep
Ieder zn ding toch?
pi_72397387
Kraamzorg vond ik juist erg fijn! Heerlijk die ontbijtjes op bed!!! en de rest natuurlijk.
Ook heeft ze mijn vriend destijds heel veel geleerd op babygebied.

Linda...wij wisten bij Meike het geslacht ook niet, toen had ik wel heel erg het gevoel dat het een meid was, en dat bleek te kloppen.

Rocka, wat ziet dat er jeukerig uit zeg! Pfff sterkte ermee, dat kan gewoon niet grappig meer zijn.

Vannacht was hier erg rustig, ik heb in tijden niet meer zo goed geslapen. 1 keer eruit om te plassen, en tegen 6.00 uur wakker met kuitkramp, maar verder alles rustig hier.
Zag ze vanmorgen wel even weer vliegen toen ik even in de stad liep, vlekken voor de ogen, tintelende handen, volgens mij nam mijn bloeddruk even weer een sprongetje ofzo. Nu is het wel weer oke.
Morgen weer naar de vk.
Straks even bij Icare klossen ophalen, en vanavond komt de kapper hier.
Knippen en kleuren, dan lig ik er straks een beetje florisant bij als beeb er is.
Heb ook maar een afspraak gemaakt bij de manicure, om me eens mooie nagels aan te laten meten. Niet hele lange hoor, gewoon french manicure, met zo'n wit randje.
O ja, Martine, dat was wel even schrikken voor jullie, maar gelukkig bleek alles goed!

Freecel, balen dat die ukken niet willen meewerken aan jouw slaapje!!! Beetje jenever in de flesjes doet vast wonderen haha

Hier wordt het ook een zkhbevalling trouwens, maar dat stond vantevoren vast omdat de vorige keer problemen waren met de placenta.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72397619
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:33 schreef amaranta het volgende:
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
Nu komt schoonmoeder voor de middagdelen en ik neem de week erop vrij (krijg nu ook van mijn baas een week verlof, kost het ook geen vakantiedagen).

Ik heb trouwens wel veel geleerd, maar na 2 dagen had ik alles al een keer gedaan en was er niet veel nieuws meer te leren. Maar ik had ook veel voorwerk gedaan (ben van beroep kennismakelaar, dus dan ben je toch al elke dag bezig met het zoeken van info).
pi_72397822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:41 schreef huuphuup het volgende:
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.

als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
pi_72397851
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:27 schreef amaranta het volgende:

Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap (of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.
Welja
Krijgen wij altijd op onze kop dat we pijnbestrijding afkeuren (wat ik niet doe, gebruik het alleen zelf liever niet) gaat het ineens andersom!

ik ben wel een aap dan denk ik
Geen panda, bevallen was iets meer werk dan niezen
  donderdag 3 september 2009 @ 14:01:38 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72397950
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72397999
Op het moment dat ik zei: "ik wil toch wel graag pijnbestrijding nu" zei de gyn dat het inmiddels te laat was (had opeens al 9cm) ik voelde me er ingeluisd
  donderdag 3 september 2009 @ 14:05:03 #89
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72398056
Toen ik net weeen had dacht ik alleen maar 'dit ga ik niet nog 24 uur volhouden' maar het besef dat ik ook om pijnbestrijding kon vragen kwam niet echt. Gelukkig duurde het nog maar heel kort toen het nog iets heftiger werd.
pi_72398058
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
Of minder vlot zonder pijn bestrijding
pi_72398065
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
oei dat lijkt me idd irritant

ik ben heel blij met de kraam die wij hadden echt een schat van een mens. Mijn lief was ook nog thuis en heeft ook echt alle informatie en tips en truuks opgeslurpt. Vonden wij allebei wel fijn.

Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeg hier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 september 2009 @ 14:06:10 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72398092
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Of minder vlot zonder pijn bestrijding
Ik bedoel vlot niet per se als snel, maar meer als 'zonder stagnerende ontsluiting' ofzo
pi_72398096
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
pi_72398151
Ik ben beide keren in het zkh bevallen en vond dat wel prettig. Bij allebei was het op eigen initiatief, maar werd het in de laatste week toch nog op medische indicatie.

Zonder apenstreken overigens, en ook zonder pijnbestrijding.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72398312
Ik ben denk ik ook een aapje dan. Wil graag thuisbevallen zonder pijnbestrijding. Maar Dat kan op het moment surpreme natuurlijk nog veranderen.
  donderdag 3 september 2009 @ 14:14:22 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72398378
Ik denk al wat heb ik toch een overbeharing gekregen na de eerste bevalling , maar ik muteer langzaam tot aap!
pi_72398694
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......

Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
pi_72398746
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
Ik voel mezelf ook geen oervrouw En ik voelde me al helemáál geen oervrouw meer toen ik na 14 uur goede weeën op 3 CM ontsluiting zat
En wat wás ik anderhalf uur later toen hij er ineens was ontzettend blij dat ik thuis was en thuis kon douchen en zo mijn bed in
  donderdag 3 september 2009 @ 14:24:40 #99
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72398758
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeg hier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling

Geen ervaring met ziekenhuis, maar ik heb voor bij ons thuis twee weken geleden zo'n tuinkrukje gekocht voor onder de douche (we hebben geen bad).... Hééérlijk, nu al! Lekker al zittend je benen scheren en haren wassen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 3 september 2009 @ 14:26:49 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72398835
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef DJRandall het volgende:
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......

Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')