abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 12:24:43 #51
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72395270
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Doe maar op die gespikkelde ballon please!

Ik ben aanvullend verzekerd en mag gratis in het ziekenhuis of geboortecentrum bevallen. Aangezien ik mijn houten vloer graag schoon houd doen we dat! Nee, hier thuis kan het gewoon echt niet.... En vorige keer eindigden we toch nog in het zkh dus... keus was eenvoudig gemaakt!
Ik ben 20, dus gratis aanvullend verzekerd (maar dan niet voor de top) zal het dan voor mij ook gratis zijn?

Edit: ik bel de DSW volgende week wel gewoon een keer op
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat kan helaas niet. Je bent verplicht kraamzorg te nemen. Ze laten je zelfs het ziekenhuis niet verlaten als je geen kraamverzorgster hebt die bij je langskomt binnen een uur nadat je thuis bent, zeker niet bij een 1e kindje.

Of je moeder is kraamverzorgster van beroep? De kraamverzorgster overlegt over jou en de baby met de verloskundige en ik weet bijna zeker dat jouw verloskundige het ook niet toestaat dat je geen kraamverzorgster neemt.

Maar je kan prima regelen dat de kraamverzorgster de situatie in de gaten houdt de eerste paar dagen en dat je moeder de rest doet, dat is geen probleem.
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72395397
Weegschalen en dergelijke kan je hier niet lenen? Alleen klossen en ondersteek eigenlijk

Oja en een rubberen bedzeil,maar ik heb wel een hippe eigen, dat scheelt.
pi_72395420
Oeh, Rocka en Taartje! Krijg er jeuk van!

Wat betreft stagiaires. Wmb mogen ze meekomen hoor. Moeten het tenslotte ook leren. Maar heb wel al duidelijk aangegeven dat ik niet gehecht word door een stagiair. Een vriendin van mij is dit wel en heeft er een flubbertje aan overgehouden...
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:25 schreef mefke79 het volgende:
En meldt dus...afgelopen dagen moest ik er telkens om een bepaalde tijd uit, vandaag niet en dus tot kwart voor tien liggen maffen. Heerlijk! Nou weet ik niet wat jullie onder gerommel verstaan, maar als je daaronder vage buikpijn en krampjes moet verstaan, dan had ik gisteravond last van gerommel. Het zette niet door, het was niet regelmatig, maar goed, alle kleine beetjes helpen. Toch?
Same here, Mef! Ben een paar keer wakker geworden van krampjes die echt (zoals ze weeen omschrijven) als een golfje opkwamen en dan weer wegebten. Heb overdag nergens 'last' van, dus steek het maar op voorwerk/oefenweeen.
pi_72395425
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.

Ik: ohw...doe dan maar thuis....

Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk
ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld over
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72395444
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.

Ik: ohw...doe dan maar thuis....

Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk

Hier was het een bedrag van 400 euro maar dat vond ik het wel waard.
De volgende keer wil ook weer naar het ziekenhuis. omdat als niet alles goed is je alsnog er heen moet en dat leek mij dus echt helemaal niets.

En kraamzorg is niet verplicht maar ik vind het erg dom om het bij een eerste niet te nemen.
Een moeder is toch anders en een kraamzorg kan je veel leren en controleert en weet waar ze op moet letten.
pi_72395465
Ik raad je ook aan om het wel te doen mama-papa!
Ga je bv geven? Dan sowieso.
En anders ook eigenlijk. Ze houden je ook medisch in de gaten en dergelijke hè?

Ik bedoel: je kan haar altijd na een dag of drie nog de laan uitsturen natuurlijk
pi_72395533
mweh, ik heb mijn rust nu écht even nodig tussen de middag. Besluiten BEIDE ventjes dat slapen onzin is en krijsen hipper

Even rust en ik ben straks om 3 uur heus weer een hele leuke (oppas)mama, maar op deze manier wordt de rest van de dag niet erg leuk ben ik bang
pi_72395603
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld over

Dat is natuurlijk altijd okay
  donderdag 3 september 2009 @ 12:37:43 #59
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72395641
Ik ga geen bv geven en ik snap dat jullie er anders over denken. Mijn moeder is verpleegster en heeft van het een en ander wel verstand (uiteraard is een kraamverzorgster iets anders, snap ik ) maar ze heeft zelf 5 kids ter wereld gebracht en heeft denk ik wel genoeg ervaring ermee
Ik voel niks bij een kraamverzorgster, omdat ik niet wil dat een vreemde aan mn kindje komt (behalve dan tijdens de bevalling ) en ik van familie en vrienden al zoveel nare verhalen heb gehoord, dat ik het ook niet eens wil proberen. Verder ben ik heel erg gesteld op privacy en vind het geen fijn idee om dan iemand in je huis te hebben lopen die je niet kent
pi_72395710
Kleine aanvulling: waar je je klossen ed kan lenen wordt meestal door je verzekering bepaalt en alleen daar is het dan gratis (of tegen kleine vergoeding). Kijk dat dus even na in je papieren of online.
Aanvulling 2: vrijwillig in een ziekenhuis bevallen = poliklinisch bevallen = een verplaatste thuisbevalling. Dan huur je dus gewoon ruimte in het ziekenhuis en ja, daar betaal je voor. Maar...het kan zijn dat je verzekering dat (deels) vergoed.
Aanvulling 3: voor de kraamzorg geldt een wettelijke eigen bijdrage die per uur wordt berekend. Ook hier geldt weer dat het kan zijn dat je verzekering deze wettelijke bijdrage vergoed.

Zo, tot zover het lesje kosten en vergoedingen

Rocka, kan best zijn dat je huisarts zo reageerde, maar kom op zeg, die reactie had echt al weg moeten zijn. Ik vind het ook erg overeen komen met de foto van TF.

Ik ga ook voor thuis. Lijkt me fijner dan het ziekenhuis. Bovendien wonen we zo dichtbij het ziekenhuis dat we er altijd nog zo naar toe kunnen, indien nodig. En je krijgt inderdaad van zowel de kraamzorg als je vk een lijstje met wat je allemaal moet doen voor een thuisbevalling.

Vicky, wat moest jullie bed hoog! Hier op 70 en dat kwam goed uit want het is normaal 68 dus wij hebben er niets meer aan gedaan. Kraamzorg vond het goed zo en als de vk er iets van zegt hebben we een extra matras wat er op kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72395716
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef mama_papa het volgende:
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.
Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.

Ik zou het je wel aanraden voor het medische gedeelte, een kraamhulp is veel meer dan een huishoudelijke hulp. En ze legt op dag 1 al veel uit, je kan dan prima afspreken dat je moeder verder helpt, maar dan heb je wel professionele hulp de 1e (en wellicht 2e dag) en het is toch gratis.

Ik ken je moeder niet, maar ik merk bij mijn eigen moeder en schoonmoeder dat ze echt veel dingen vergeten zijn. Het is toch al weer 20 jaar geleden dat je moeder het gedaan heeft namelijk.

Ik zou je adviseren een week kraamhulp te nemen en daarna een week of 2 hulp van je moeder, de 2e week sta je er naemlijk opeens alleen voor (je partner gaat dan vast ook weer werken) en dan is hulp fijn. Onze ouders zijn ook vaak gekomen om even te koken, te kletsen etc. , de kraamhulp is er ook maar een ochtend en ging meestal na het middageten naar huis.

Wij hadden trouwens een hele leuke vrouw als kraamverzorgster, ze komt nu weer als het mogelijk is en daar hebben we zin in. Ze leek echt 100% op mijn vrouw, ik mocht het werk doen en die 2 maar kletsen
pi_72395717
Oh en BJ, leuke blog...!
pi_72395734
Ik zou zeker kraamzorg nemen! Je kan er ook voro kiezen om een paar uurtjes per dag te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:41:11 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72395745
Rocka, je uitslag ziet er exact zo uit als bij mij vlak voor het eind van de zwangerschap!
En pas nu, na een dag of 10 begint het aardig weg te trekken.
De huisarts zag er maandag wel idd uitslag in, kreeg een vet zalfje en een hormoon zalfje (die laatste heb ik nogn iet gebruikt overigens) maar wist het niet te benoemen.
Ik moest gaan smeren en terugkomen als het nog niet over was na een week.

Jij moet nog een stukje langer dan ik toen het begon dus ik zou wel aandringen bij je huisarts op mss andere actie. Is het geen PUPP?
pi_72395756
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.

als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72395788
Mijn moeder heeft 7 kinderen op de wereld gezet en ze allemaal in goede orde groot gekregen.
Oja dat was zo'n andere tijd dat mijn moeder ze eerst een dag suikerwater gaf na de geboorte en daarna pas melk. Dat ze de baby op de buik legde te slapen, dat de baby precies op die tijden gevoed moest worden, anders laat je maar brullen en dat klinkt wel zielig, maar is zo goed voor de longen. enz.

En ik ben nog maar 25

Dus ik weet niet hoe oud de jongste is bij jullie, maar als die ouder is dan 10 loopt je moeder qua ervaring sowieso hopeloos achter.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:45:23 #67
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72395849
BE, ik weet het niet! Ik kan er vandaag toch niet meer terecht dus morgenvroeg zal ik bellen (als het nog niet weg is )
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 3 september 2009 @ 12:45:25 #68
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72395852
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.

Ik zou het je wel aanraden voor het medische gedeelte, een kraamhulp is veel meer dan een huishoudelijke hulp. En ze legt op dag 1 al veel uit, je kan dan prima afspreken dat je moeder verder helpt, maar dan heb je wel professionele hulp de 1e (en wellicht 2e dag) en het is toch gratis.

Ik ken je moeder niet, maar ik merk bij mijn eigen moeder en schoonmoeder dat ze echt veel dingen vergeten zijn. Het is toch al weer 20 jaar geleden dat je moeder het gedaan heeft namelijk.

Ik zou je adviseren een week kraamhulp te nemen en daarna een week of 2 hulp van je moeder, de 2e week sta je er naemlijk opeens alleen voor (je partner gaat dan vast ook weer werken) en dan is hulp fijn. Onze ouders zijn ook vaak gekomen om even te koken, te kletsen etc. , de kraamhulp is er ook maar een ochtend en ging meestal na het middageten naar huis.

Wij hadden trouwens een hele leuke vrouw als kraamverzorgster, ze komt nu weer als het mogelijk is en daar hebben we zin in. Ze leek echt 100% op mijn vrouw, ik mocht het werk doen en die 2 maar kletsen
Ik zal het er nog even met lief overhebben In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
pi_72395914
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:29 schreef freecell het volgende:
Weegschalen en dergelijke kan je hier niet lenen? Alleen klossen en ondersteek eigenlijk
Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.

Het is een winkel van het Friese Land, misschien hebben die een wat relaxter beleid met de uitleen? Maar de kraamverzorgster heeft ook een weegschaal mee, dus dat zit ook wel goed.
pi_72395958
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:47 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.

Het is een winkel van het Friese Land, misschien hebben die een wat relaxter beleid met de uitleen? Maar de kraamverzorgster heeft ook een weegschaal mee, dus dat zit ook wel goed.
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huis
pi_72395978
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:45 schreef mama_papa het volgende:
Ik zal het er nog even met lief overhebben In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
Je hebt nog ruim de tijd, je kan altijd een intakegesprek doen met een kraamhulpbureau, dan komt er iemand bij je thuis en verteld hoe een kraamhulp werkt en wat er mogelijk is. Kan je het altijd daaraan voorleggen en zien wat er mogelijk is en dan nog beslissen.
pi_72396071
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huis
ik ben als man gek op alles met knopjes en moet er ook aanzitten. Bij het geven van een nachtvoeding in nacht 2 dacht ik: ik ga zo eens met die weegschaal spelen, zien hoeveel de beer die ernaast stond weegt. Ik dus zonder handleiding eraan prutsen, maar werkte niet echt.

Na een paar dagen is er paniek: de baby groeit niet. De kraamhulp haalt de verloskundig erbij en ze bellen het ziekenhuis al op om langs te komen met onze zoon. Dan schiet mij opeens te binnen dat ik eraan geklungeld heb en biecht dat op. Ze rennen allebei gelijk naar de weegschaal, calibreren dat ding opnieuw (wist niet dat dat kon) en gaan wegen en onze zoon is gewoon aangekomen. Niks aan de hand dus. Ik had gelijk 3 boze vrouwen tegenover mij

De verloskundige weet het nog steeds na 2 jaar , ze had het in haar carriere nog nooit meegemaakt
pi_72396175
En daarom mogen mannen niet zomaar aan knopjes komen
pi_72396808
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:56 schreef Lijnloos het volgende:
En daarom mogen mannen niet zomaar aan knopjes komen
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
pi_72396913
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:

[..]

een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
TARA had 3 weken vrij (ook tegelijk met de kraam) en dat vond ik héérlijk!
pi_72396924
Maar die zat dan ook niet aan knopjes
pi_72396996
Ik ben ook voorstander van de ziekenhuisbevalling. Ik heb geen rekening gehad omdat het vanwege mijn uitputting medisch was geworden. IK heb wel daarna een overzicht van de gemaakte kosten ontvangen en die zaten zo rond de 1000 euro.
Ben erg blij dat ik daar was, Eva is met de pomp gehaald en als ik stel op sprong nog naar het ziekenhuis had gemoeten dan is het maar de vraag of zij dat gehaald had, daarnaast zou ik ongelofelijk in de stress zijn geschoten en dat was alleen maar nadelig geweest.

Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap (of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.

Kraamzorg is echt super. Ik heb zoveel geleerd van haar. Ik hoop dat ze in december weer beschikbaar is want deze vrouw is helemaal top.
pi_72397027
nuttige info in dit topic

Ik twijfel ook nog heel erg over thuisbevallen of in het ziekenhuis. Het lijkt me absoluut fijner om in je eigen omgeving te zijn. Aan de andere kant ken ik de statistieken ook en bovendien een vers voorbeeld van mijn schoonzusje die een dag en een nacht geklooi heeft gehad voordat ze alsnog naar het ziekenhuis werd gestuurd (en helemaal kapot was voordat ze ook maar kon gaan persen). Ze heeft trouwens remifentanil gehad en is daar heel erg blij mee geweest omdat ze eindelijk kon ontspannen.
Om beschikking te hebben over zoiets lijkt me eigenlijk ook wel heel geruststellend.
pi_72397028
quote:

[..]

heeft mijn man wel gedaan, en hij heeft in die week echt zoveel geleerd!
pi_72397185
quote:

[..]

en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
pi_72397210
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72397337
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
een bevalling is zo onvoorspelbaar.... ik denk dat je beroep daar niks bij uitmaakt, maarja, ik heb dan ook geen medisch beroep
Ieder zn ding toch?
pi_72397387
Kraamzorg vond ik juist erg fijn! Heerlijk die ontbijtjes op bed!!! en de rest natuurlijk.
Ook heeft ze mijn vriend destijds heel veel geleerd op babygebied.

Linda...wij wisten bij Meike het geslacht ook niet, toen had ik wel heel erg het gevoel dat het een meid was, en dat bleek te kloppen.

Rocka, wat ziet dat er jeukerig uit zeg! Pfff sterkte ermee, dat kan gewoon niet grappig meer zijn.

Vannacht was hier erg rustig, ik heb in tijden niet meer zo goed geslapen. 1 keer eruit om te plassen, en tegen 6.00 uur wakker met kuitkramp, maar verder alles rustig hier.
Zag ze vanmorgen wel even weer vliegen toen ik even in de stad liep, vlekken voor de ogen, tintelende handen, volgens mij nam mijn bloeddruk even weer een sprongetje ofzo. Nu is het wel weer oke.
Morgen weer naar de vk.
Straks even bij Icare klossen ophalen, en vanavond komt de kapper hier.
Knippen en kleuren, dan lig ik er straks een beetje florisant bij als beeb er is.
Heb ook maar een afspraak gemaakt bij de manicure, om me eens mooie nagels aan te laten meten. Niet hele lange hoor, gewoon french manicure, met zo'n wit randje.
O ja, Martine, dat was wel even schrikken voor jullie, maar gelukkig bleek alles goed!

Freecel, balen dat die ukken niet willen meewerken aan jouw slaapje!!! Beetje jenever in de flesjes doet vast wonderen haha

Hier wordt het ook een zkhbevalling trouwens, maar dat stond vantevoren vast omdat de vorige keer problemen waren met de placenta.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72397619
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:33 schreef amaranta het volgende:
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
Nu komt schoonmoeder voor de middagdelen en ik neem de week erop vrij (krijg nu ook van mijn baas een week verlof, kost het ook geen vakantiedagen).

Ik heb trouwens wel veel geleerd, maar na 2 dagen had ik alles al een keer gedaan en was er niet veel nieuws meer te leren. Maar ik had ook veel voorwerk gedaan (ben van beroep kennismakelaar, dus dan ben je toch al elke dag bezig met het zoeken van info).
pi_72397822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:41 schreef huuphuup het volgende:
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.

als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
pi_72397851
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:27 schreef amaranta het volgende:

Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap (of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.
Welja
Krijgen wij altijd op onze kop dat we pijnbestrijding afkeuren (wat ik niet doe, gebruik het alleen zelf liever niet) gaat het ineens andersom!

ik ben wel een aap dan denk ik
Geen panda, bevallen was iets meer werk dan niezen
  donderdag 3 september 2009 @ 14:01:38 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72397950
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72397999
Op het moment dat ik zei: "ik wil toch wel graag pijnbestrijding nu" zei de gyn dat het inmiddels te laat was (had opeens al 9cm) ik voelde me er ingeluisd
  donderdag 3 september 2009 @ 14:05:03 #89
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72398056
Toen ik net weeen had dacht ik alleen maar 'dit ga ik niet nog 24 uur volhouden' maar het besef dat ik ook om pijnbestrijding kon vragen kwam niet echt. Gelukkig duurde het nog maar heel kort toen het nog iets heftiger werd.
pi_72398058
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
Of minder vlot zonder pijn bestrijding
pi_72398065
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
oei dat lijkt me idd irritant

ik ben heel blij met de kraam die wij hadden echt een schat van een mens. Mijn lief was ook nog thuis en heeft ook echt alle informatie en tips en truuks opgeslurpt. Vonden wij allebei wel fijn.

Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeg hier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 september 2009 @ 14:06:10 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72398092
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Of minder vlot zonder pijn bestrijding
Ik bedoel vlot niet per se als snel, maar meer als 'zonder stagnerende ontsluiting' ofzo
pi_72398096
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
pi_72398151
Ik ben beide keren in het zkh bevallen en vond dat wel prettig. Bij allebei was het op eigen initiatief, maar werd het in de laatste week toch nog op medische indicatie.

Zonder apenstreken overigens, en ook zonder pijnbestrijding.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72398312
Ik ben denk ik ook een aapje dan. Wil graag thuisbevallen zonder pijnbestrijding. Maar Dat kan op het moment surpreme natuurlijk nog veranderen.
  donderdag 3 september 2009 @ 14:14:22 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72398378
Ik denk al wat heb ik toch een overbeharing gekregen na de eerste bevalling , maar ik muteer langzaam tot aap!
pi_72398694
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......

Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
pi_72398746
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
Ik voel mezelf ook geen oervrouw En ik voelde me al helemáál geen oervrouw meer toen ik na 14 uur goede weeën op 3 CM ontsluiting zat
En wat wás ik anderhalf uur later toen hij er ineens was ontzettend blij dat ik thuis was en thuis kon douchen en zo mijn bed in
  donderdag 3 september 2009 @ 14:24:40 #99
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72398758
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeg hier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling

Geen ervaring met ziekenhuis, maar ik heb voor bij ons thuis twee weken geleden zo'n tuinkrukje gekocht voor onder de douche (we hebben geen bad).... Hééérlijk, nu al! Lekker al zittend je benen scheren en haren wassen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 3 september 2009 @ 14:26:49 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72398835
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef DJRandall het volgende:
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......

Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')