Ik ben 20, dus gratis aanvullend verzekerd (maar dan niet voor de top) zal het dan voor mij ook gratis zijn?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Doe maar op die gespikkelde ballon please!
Ik ben aanvullend verzekerd en mag gratis in het ziekenhuis of geboortecentrum bevallen. Aangezien ik mijn houten vloer graag schoon houd doen we dat!Nee, hier thuis kan het gewoon echt niet....
En vorige keer eindigden we toch nog in het zkh dus... keus was eenvoudig gemaakt!
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat kan helaas niet. Je bent verplicht kraamzorg te nemen. Ze laten je zelfs het ziekenhuis niet verlaten als je geen kraamverzorgster hebt die bij je langskomt binnen een uur nadat je thuis bent, zeker niet bij een 1e kindje.
Of je moeder is kraamverzorgster van beroep? De kraamverzorgster overlegt over jou en de baby met de verloskundige en ik weet bijna zeker dat jouw verloskundige het ook niet toestaat dat je geen kraamverzorgster neemt.
Maar je kan prima regelen dat de kraamverzorgster de situatie in de gaten houdt de eerste paar dagen en dat je moeder de rest doet, dat is geen probleem.
Same here, Mef! Ben een paar keer wakker geworden van krampjes die echt (zoals ze weeen omschrijven) als een golfje opkwamen en dan weer wegebten. Heb overdag nergens 'last' van, dus steek het maar op voorwerk/oefenweeen.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:25 schreef mefke79 het volgende:
En meldt dus...afgelopen dagen moest ik er telkens om een bepaalde tijd uit, vandaag niet en dus tot kwart voor tien liggen maffen. Heerlijk! Nou weet ik niet wat jullie onder gerommel verstaan, maar als je daaronder vage buikpijn en krampjes moet verstaan, dan had ik gisteravond last van gerommel. Het zette niet door, het was niet regelmatig, maar goed, alle kleine beetjes helpen. Toch?
ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld overquote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.![]()
Ik: ohw...doe dan maar thuis....
Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef sindell het volgende:
Toen ik bij de verloskundige vertelde dat ik wel in het ziekenhuis wilde bevallen, want daar wonen we praktisch naast, vertelde ze dat het op eigen initiatief iets van ¤ 280 kostte.![]()
Ik: ohw...doe dan maar thuis....
Tja als alles goed gaat vind ik het ook weer zonde namelijk
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb dat geld van tevoren een beetje apart gehouden juist omdat ik per se naar het ziekenhuis wilde. 5 minuten voor mn dochter geboren werd kreeg ik toch een medische indicatie en een ingreep van de gyn. Dus nu heb k geld over
Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef mama_papa het volgende:
Oh ik had het al tegen de vk gezegd en ze zei dat ze het niet konden verplichten als ik het niet zou willen, maar ze raad het me wel aan om te doen.
Ik zal het er nog even metquote:Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik niet. Wij mochten het ziekenhuis niet uit omdat onze kraamhulp pas na 2 uur kwam. Achteraf ook maar goed, de baby was wat afgekoeld en moest 3 kruiken hebben om weer warm te worden.
Ik zou het je wel aanraden voor het medische gedeelte, een kraamhulp is veel meer dan een huishoudelijke hulp. En ze legt op dag 1 al veel uit, je kan dan prima afspreken dat je moeder verder helpt, maar dan heb je wel professionele hulp de 1e (en wellicht 2e dag) en het is toch gratis.
Ik ken je moeder niet, maar ik merk bij mijn eigen moeder en schoonmoeder dat ze echt veel dingen vergeten zijn. Het is toch al weer 20 jaar geleden dat je moeder het gedaan heeft namelijk.
Ik zou je adviseren een week kraamhulp te nemen en daarna een week of 2 hulp van je moeder, de 2e week sta je er naemlijk opeens alleen voor (je partner gaat dan vast ook weer werken) en dan is hulp fijn. Onze ouders zijn ook vaak gekomen om even te koken, te kletsen etc. , de kraamhulp is er ook maar een ochtend en ging meestal na het middageten naar huis.
Wij hadden trouwens een hele leuke vrouw als kraamverzorgster, ze komt nu weer als het mogelijk is en daar hebben we zin in. Ze leek echt 100% op mijn vrouw, ik mocht het werk doen en die 2 maar kletsen![]()
Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:29 schreef freecell het volgende:
Weegschalen en dergelijke kan je hier niet lenen? Alleen klossen en ondersteek eigenlijk
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huisquote:Op donderdag 3 september 2009 12:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh? Vreemd zeg, hier kon ik echt alles lenen. Ze hadden ook gratis borstvoedingsspullen te leen, maar mijn vrouw wil flesvoeding geven en dat hebben we dus niet geleend.
Het is een winkel van het Friese Land, misschien hebben die een wat relaxter beleid met de uitleen? Maar de kraamverzorgster heeft ook een weegschaal mee, dus dat zit ook wel goed.
Je hebt nog ruim de tijd, je kan altijd een intakegesprek doen met een kraamhulpbureau, dan komt er iemand bij je thuis en verteld hoe een kraamhulp werkt en wat er mogelijk is. Kan je het altijd daaraan voorleggen en zien wat er mogelijk is en dan nog beslissen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:45 schreef mama_papa het volgende:
Ik zal het er nog even metlief overhebben
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
ik ben als man gek op alles met knopjes en moet er ook aanzitten. Bij het geven van een nachtvoeding in nacht 2 dacht ik: ik ga zo eens met die weegschaal spelen, zien hoeveel de beer die ernaast stond weegt. Ik dus zonder handleiding eraan prutsen, maar werkte niet echt.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Jup en bij mij had de vlos er ook één mee, dus waren er al 2 in huis
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus andersquote:Op donderdag 3 september 2009 12:56 schreef Lijnloos het volgende:
En daarom mogen mannen niet zomaar aan knopjes komen
TARA had 3 weken vrij (ook tegelijk met de kraam) en dat vond ik héérlijk!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
heeft mijn man wel gedaan, en hij heeft in die week echt zoveel geleerd!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een week vrij nemen als de kraamverzorgster er is vond eigenlijk niemand behalve ik een goed idee, dat doen we deze keer dus anders
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddagsquote:Op donderdag 3 september 2009 13:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
een bevalling is zo onvoorspelbaar.... ik denk dat je beroep daar niks bij uitmaakt, maarja, ik heb dan ook geen medisch beroepquote:Op donderdag 3 september 2009 13:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ik snap ook wel dat veel mensen het een veiliger gevoel vinden om in het ziekenhuis te zijn...
ik denk alleen, dat mocht het nodig zijn, ik snel genoeg in het ziekenhuis ben..
En daarnaast scheelt het misschien een heel klein beetje dat ik IC-verpleegkundige ben..
(ook al heb ik alleen ervaring met de zwangeren die echt extreme problemen ondervinden)
Nu komt schoonmoeder voor de middagdelen en ik neem de week erop vrij (krijg nu ook van mijn baas een week verlof, kost het ook geen vakantiedagen).quote:Op donderdag 3 september 2009 13:33 schreef amaranta het volgende:
en daarnaast is het gewoon handig als de kraam weggaat smiddags
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!quote:Op donderdag 3 september 2009 12:41 schreef huuphuup het volgende:
kraamzorg is idd niet verplicht en ik kan me voorstellen dat je liever je moeder in huis hebt. maar hou er rekening mee dat een kraam veel meer doet dan bammetjes smeren en je bed verschonen he!
Ten eerste checkt ze de gezondheid van je kindje, zn temperatuur enzo en ze checkt op afwijkingen. Ten tweede checkt ze jou ook medisch twee keer per dag. Of de baarmoeder goed slinkt, ze checkt je (eventuele) hechtingen, houdt je bloedverlies in de gaten en meer van dat soort dingen.
als je echt niet op kraamzorg zit te wachten, kun je je misschien ook voor een minimum van 3 uur per dag laten indiceren. Scheelt je weer in je eigen bijdrage uiteindelijk.
Weljaquote:Op donderdag 3 september 2009 13:27 schreef amaranta het volgende:
Verder ben ik een watje tot en met en deze bevalling doe ik ook met verdoving natuurlijk. Sorry voor de vrouwen die graag thuis natuurlijk en zonder pijnbestrijding bevallen maar ik ben geen aap(of een panda die niest en zo een minipanda baart) Ik krijg die mogelijkheid en die grijp ik aan.
Daarnaast heeft 'mijn ziekenhuis' nu ook speciale bevalkamers volgens mij. Hoewel ik de verloskamers ook prima vind. Boeit mij dus niks, al leggen ze me op de vloer.
Of minder vlot zonder pijn bestrijdingquote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
oei dat lijkt me idd irritantquote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier deed ze geen van dat alles behalve het huis schoon houden... Zo stom dat ze er vanuit gaan dat je alles wel in het ziekenhuis leert!
Ik bedoel vlot niet per se als snel, maar meer als 'zonder stagnerende ontsluiting' ofzoquote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Of minder vlot zonder pijn bestrijding
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis leuk als je graag pijnbestrijding wil en die mogelijkheid is er ook, maar om nou vrouwen die vlot bevallen meteen maar voor aap uit te maken? Kijk es in de spiegel, zou ik dan zeggen
Ik voel mezelf ook geen oervrouwquote:Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het was een grapje. Meer naar mezelf dat me niet zo'n oervrouw voel.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Voor een volgend kindje wil ik trouwens weer naar het ziekenhuis en wel om 1 ding:
die stoel in de douches daar
omg wat een zaligheid zeghier heb ik alleen een badkuip dus echt relaxed in en uit de douche klauteren was er niet bij haha, en t krukje wat in de badkuip paste was ook niet echt een succes, zo laag enzo. Ik vind die stoel echt het fijnste aan mijn hele bevalling
Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef DJRandall het volgende:
Nou vooruit, ik lees al een poosje mee en zal nu eindelijk ook eens een berichtje achterlaten. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te volgen, bovendien voel ik me dan ook veel minder raar......![]()
Ik ben uitgerekend op 15 februari, dus gooi mij dan ook maar in de lijst, hehe....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |