Dus we kunnen heel veel foto's verwachten?quote:Op woensdag 2 september 2009 22:18 schreef Skaai het volgende:
Mijn linkerhand is altijd mooier gelakt dan rechts..
Heb afgelopen weekend hele kekke kleurtjes gekocht in Liverpool, ik baal alleen dat ik er weinig mee kan expirimenteren omdat ze het op mijn werk niet accepteren. Ben nu 2 weken vrij, heb er een mooie donkerblauw op zitten, afgelopen weekend fluoricerend rood ja.
Ze gebruiken soms de meest vreemde basiskleuren voor een nagellak die heel leuke effecten kunnen geven als je ze over elkaar gebruikt of mengt.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:45 schreef Tammymara het volgende:
Ik heb ze vandaag zwart gelakt.
Vond ik beetje donker dus ik doe er lichtblauw glitter overheen.Komt mijn man thuis, zegt ie "waar heb je die groene lak vandaan??" Groen?? Ja het is echt donkergroen geworden terwijl de glitter toch echt blauw is
Aw, je bent een snoesje.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:25 schreef IQM het volgende:
Ik wilde even denigrerend c.q. sarcastisch doen over nagellak, omdat ik het een nutteloze en een de vrouw minder mooi makende uitvinding vind, maar dan zou ik wekenlang moeten aankijken tegen dit topic in MyAT en daarbij vind ik Bob. lief.
Ik heb vroeger ook extreem nagelgebeten, van m'n nagelbed was niks meer over. Toen ik ze liet groeien wist ik ook niet zo goed hoe en wat. Zou zeggen: verzorg ze lekker, beetje vijlen, nagelriem olie + dagcreme. En dan kun je altijd nog gaan lakken. Wel altijd netjes basecoat erop, en dan een kleurtje (wat ik dus de helft van de tijd niet doe = gele nagelsquote:Op donderdag 3 september 2009 00:38 schreef Janetje het volgende:
Tvp van een ex-nagelbijtende-nagellak-noobie.
Geen idee wat ik met die dingen aanmoet nu ik ze eenmaal heb.
Dat heb ik al een aantal maal geprobeerd, maar dan is m'n kleurtje weer niet dekkend, en wanneer ik er als het droog is een tweede laagje op wil doen, ziet m'n vinger eruit alsof 'the blob' mijn vinger heeft opgegeten, uitgespuugd en er vervolgens met zijn 'blob-mobiel' achteruit overheen gereden is.quote:
M'n nageltjes waren vrij broos, dus ik heb er af en toe wat herome opzitten+bijbehorende verzorging.quote:Op donderdag 3 september 2009 07:19 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik heb vroeger ook extreem nagelgebeten, van m'n nagelbed was niks meer over. Toen ik ze liet groeien wist ik ook niet zo goed hoe en wat. Zou zeggen: verzorg ze lekker, beetje vijlen, nagelriem olie + dagcreme. En dan kun je altijd nog gaan lakken. Wel altijd netjes basecoat erop, en dan een kleurtje (wat ik dus de helft van de tijd niet doe = gele nagels). En dan heel veel foto's maken en hier posten natuurlijk
Wat een geweldig kleurtje! Welke is dat?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto van internet.
De oplossing voor mij:
- nagelversterker zonder formaldehyde e.d. Dus gooi die Herome maar de deur uit want die is veel te duur en bevat al die nare rottige chemicaliën die je nagels ontzettend uitdrogen waardoor ze toch weer gaan brokkelen en breken. Gewoon een goedkope is prima, Essence verkoopt SOS nailsavers nagelverharder en Grow Activator die ik allebei best prettig vind.
- Trind nagelriembalsem![]()
![]()
Is ook duur (¤13,95 bij de Etos) maar het is echt wonderspul. Dagelijks of meerdere keren per dag smeren en zachtjes inmasseren rondom je nagel (ook aan de onderkant
) waarbij je met je vingers ook gelijk je nagelriemen een beetje terugduwt en wondjes, harde velletjes, losse velletjes e.d. verdwijnen als sneeuw voor de zon. En het is niet vet dus in principe kan je er gewoon overheen lakken als het eenmaal is ingetrokken.
- Een glazen of kristallen nagelvijl. Dit is echt dé toptip!Ze zijn er in verschillende prijsklasses. Die van mij komt van de DA en zit in een kitscherig zwart fluwelen hoesje en heeft een kitscherig patroontje in strass steentjes op het handvat. Ze zijn meestal even wat duurder dan een metalen maar ze gaan ook je leven lang mee als je ze niet laat vallen en je bij aanschaf oplet dat het vijlgedeelte er echt uit gezandstraald is en niet een laagje is dat erop gespoten is. Even voelen dus.
![]()
- Een á twee keer per week je handen scrubben met zout en olijfolie. Gewoon een bultje zout op je handpalm, olijfolie er overheen gieten en dan smeren en wrijven en vooral ook weer je nagels niet vergeten. De olie even in laten trekken en dan met lauw water en zeep afspoelen.
- Nagellakremover zonder aceton gebruiken want dat droogt je nagels enorm uit. Aceton gebruik ik eigenlijk alleen om glitternagellak te verwijderen.
- Nagels voor het opnieuw lakken niet weer bewerken met aceton om ze schoon en vetvrij te maken maar een watje met wat huis-tuin-en-keukenazijn gebruiken.
- Niet, nooit, never, niente met iets onder je nagels porren maar je handen wassen, desnoods weken en dan met een nagelborsteltje de prut verwijderen. (Obli)
En verder maakt het niet zoveel uit waar je mee smeert, áls je maar smeert. Essence nagelriemcrème, Kruidvat nagelriemcrème met laurier, handcrème, zoek gewoon iets wat je zelf prettig vindt. Zelf vind ik handcrème op glycerinebasis drie keer niks. Trekt niet goed en snel in en laat een nare film achter op je handen die je er alleen maar afkrijgt door je handen te wassen.
Pas ook op met nagelriemolie, het ruikt vaak heerlijk maar uiteindelijk droogt het je huid juist weer uit. Mag dus af en toe voor de lol maar niet te vaak.
Als basis zou ik beginnen met de aanschaf van een glazen vijl, de Trind nagelriembalsem, een nagelversterker zonder troep (bijvoorbeeld van de Essence), een niet te vette handcrème die snel intrekt zodat je ook echt regelmatig wílt smeren (Vaseline hand&Nail lotion bijvoorbeeld) en een ordinaire pot uiercrème voor 's nachts.There is no love sincerer than the love of food.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben ook een nagelbijter geweest. Ik vrat echt alles! Nagels, velletjes rond je nagels, nagelriemen.![]()
Zo zagen mijn stompjes er een paar jaar geleden nog ongeveer uit:Ieeeeee...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto van internet.
Ja, zo zien die van m'n moeder er ook uit
Ik beet 'alleen' nagels, dus geen loshangende velletjes en dingetjes.Zo te zien ga ik zo even naar de etosquote:-enorm veel info-
![]()
Dank je voor alle info!Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
Ik zat trouwens wel met veel plezier onder m'n nagels te porren met de daarvoor bestemd lijkende kant van m'n nagelknippertje (knippen, ongetwijfeld ook weer zo'n doodzondequote:Op donderdag 3 september 2009 12:43 schreef MinderMutsig het volgende:
- Niet, nooit, never, niente met iets onder je nagels porren maar je handen wassen, desnoods weken en dan met een nagelborsteltje de prut verwijderen. (Obli)
Geil!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:17 schreef MinderMutsig het volgende:
@Tammymara: welke nagellak heb je daarvoor gebruikt?![]()
Nagellakken met verschillende samenstellingen willen nog wel eens op vreemde manieren op elkaar reageren en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het niet goed droogt en dat je ineens die verkleuring hebt. Ik hoop dat je een goede basecoat gebruikt hebt want dat is meestal ook een garantie voor gele nagels. Dat vreet zich dan overal doorheen.![]()
En nu is het weer tijd voor foto's!![]()
Mijn kastje met nagelspullen
[ afbeelding ]
Mijn gelnagelspullen (tjek ook mijn kekke sloffen) Hoort natuurlijk ook nog een UV lamp bij maar die zit alweer in de doos.
[ afbeelding ]
Nagellakjes
[ afbeelding ]
Nailartspulletjes
[ afbeelding ]
Met o.a. acrylverf, een setje kwasten, konad en konad special polishes, afplaktape, verschillende scharen en dotting tool.
En een close-up van het bakje met bling
[ afbeelding ]
En omdat ze echt té schattig zijn een paar close-ups van een flesje Nfu Oh![]()
Voorkant
[ afbeelding ]
Achterkant
[ afbeelding ]
Bovenkant
[ afbeelding ]
http://www.winkelplein.nl/lebeautyboutique Ze geven nu 15% korting!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:18 schreef Mirjam het volgende:
oh, die laatste lak is mooi!
waar komt die vandaan?
en wat veel spullies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
Welke sloffen?quote:Op donderdag 3 september 2009 13:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik wist wel dat de sloffen to much waren.
Ik geef het op.quote:
Niet opgeven Netje, echt niet!quote:
Dunne laagjes smeren!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb mijn tenen nog nooit van zo dichtbij gezien.![]()
Pakt nagellakremover en kwastje uit de kast om de knoeiboel op te ruimen.
There is no love sincerer than the love of food.
Leuk! Heb je dat met de hand gedaan?quote:Op donderdag 3 september 2009 17:25 schreef Puckzzz het volgende:
TVP![]()
[ afbeelding ]
Nu ben ik snel weg om te kijken of ik nog fotografisch kan profiteren van dit pokkeweer
Ik ben zo blij dat ik mijn fototoestel weer kan gebruiken dat ik er foto's van ga maken. Ik kan je nu al wel vertellen dat jij dat zéker ook kunt.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:46 schreef ChipsZak. het volgende:
Zeg MM, waar had je eigenlijk die roze nagellak weg waarbij je dat Nfu Oh-flesje showt?
En die witte stipjes heb je zeker niet uit de losse hand gedaan, wel? (dat zou betekenen dat ik dat ook zomaar kan,)
Ahaha,quote:Op donderdag 3 september 2009 17:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik mijn fototoestel weer kan gebruiken dat ik er foto's van ga maken. Ik kan je nu al wel vertellen dat jij dat zéker ook kunt.
Momentje!
Lief roze.quote:
Check!quote:Op donderdag 3 september 2009 17:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dunne laagjes smeren!
Zo precies mogelijk lakken (want dan gaat het uiteindelijk vanzelf beter) en als je klaar bent een kort recht kwastje in nagellakremover dippen, even afvegen op een stukje keukenrol en dan de knoeiboel bijwerken.
Jaaaaaaaa!quote:Op donderdag 3 september 2009 19:00 schreef Janetje het volgende:
[..]
Check!
Allerlaatste poging van vandaag.. Lichtroze.
Nou moet m'n ringvingernagel nog een groeispurt krijgen.
[ afbeelding ]
Yeahquote:Op donderdag 3 september 2009 17:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Leuk! Heb je dat met de hand gedaan?
Etos,quote:
Etos is helemaal fijn, ik heb ook nog donkerrode kleinere glittertjesquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Etos,.
Ik heb die glitters met roze,.
Wat zij zegtquote:Op vrijdag 4 september 2009 01:28 schreef snkr-xxx het volgende:
Shit, en toen klikte ik op die lebeautyboutique-link...
Zo had ik het ook altijd,quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:21 schreef Guess. het volgende:
Die roze met glitters heb ik nu dus op,over roze nagelak heen
Iedere vrouw heeft minstens 1 Nfu Oh nagellak nodig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:19 schreef Loqi het volgende:
[..]
Wat zij zegt![]()
Ik geef echt te veel geld uit aan tutspul
Bedoel je echt niet deze? (kon eindelijk een plaatje vindenquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:04 schreef Tammymara het volgende:
Niet rond rond als in bolletje rond,maar zoals die wat sjeen neerzet,zo'n vorm ongeveer (Het is hem niet) en zo te zien zijn deze glitters rond en die van mij die ik bedoel die zijn echt ( l ) zo vorm. Ja ik weet niet hoe ik die vorm anders moet beschrijven. Vind die van Guess ook wel mooi maar jammer van de rondjes die erin zitten.
Bedankt voorhet meedenken.
Miss sporty is het niet trouwens!
Ik kom nooit bij etos maar zo te zien moet ik dat maar eens doen!
deze?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:04 schreef Tammymara het volgende:
Niet rond rond als in bolletje rond,maar zoals die wat sjeen neerzet,zo'n vorm ongeveer (Het is hem niet) en zo te zien zijn deze glitters rond en die van mij die ik bedoel die zijn echt ( l ) zo vorm. Ja ik weet niet hoe ik die vorm anders moet beschrijven. Vind die van Guess ook wel mooi maar jammer van de rondjes die erin zitten.
Bedankt voorhet meedenken.
Miss sporty is het niet trouwens!
Ik kom nooit bij etos maar zo te zien moet ik dat maar eens doen!
wauw, die is écht mooi!quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Picspam!![]()
De Nfu Oh #61 van gisteren in de zon:
[ afbeelding ]
Ja ik heb ze gezien, ik vond ze ook mooi! Ik ga ze ook halen. Dat dacht ik dus ook, perfecte herfstkleuren en lekker goedkoop.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kom net van de Kruidvat en de nieuwe Essence Creamylicious lakjes zijn moooooooi!![]()
Een donkere auberginepaars, een donkerroze met grijzige ondertonen en een mooietaupe
. Er was ook nog een licht beige kleurtje maar die vond ik niet mooi dus die heb ik laten liggen.
Perfecte herfstkleuren.
Ja dat had ik dus ook met 1 kleur! Maar ik ben weer te ongeduldig natuurlijkquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:44 schreef Loqi het volgende:
Boah, telefoontje gehad van de lebeautyboutique site, dat een van de door mij bestelde lakjes (de mooiste uiteraard) niet op voorraad is.
Of ik wilde wachten of iets anders bestellen..
... nou moet ik 1 tot 2 weken wachten op m'n bestelling
WAUW!! En die hier pal boven ook!quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Picspam!![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:52 schreef snkr-xxx het volgende:
@Loqi Ohh meeen je dat nou? Ik had 51, 52 en 56 besteld en de 52 was er niet meer. Maar nu heb ik dus zeker de laatste 56 voor je neus weggekaapt, grrrrrr sorrry
![]()
.
Ipv de 52 heb ik nu 123 gekozen, ook een groene!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt geen paypal? Gewoon aanmaken joh, maakt je leven zoveel makkelijker.quote:Op maandag 7 september 2009 11:57 schreef Tammymara het volgende:
Dank je wel voor je advies
Ik loop even binnen en kijk even,Dat OPI verkopen ze dus hier nergensEn ik kan niet online dingen bestellen/betalen dus ik heb er niks aan, Ik moet echt iets pakken wat ik in de winkel kan halen.
en de kwaliteit , dat is ook niet zo héél belangrijk want bij mij houdt nagellak het nooit langer uit dan vier a vijf dagen, dan ben ik het beu en moet er wat anders op.
Maar toch bedankt! (en misschien koop ik ze wel helemaal niet)
Deze MOET MOET MOET ik gewoon hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Picspam!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 september 2009 18:54 schreef snkr-xxx het volgende:
Haha ik wil het niet weten, ik wil heel erg graag de kleur Moon Shadow van Nubar. Ik durf niet te zoeken
Van nagellak heb ik geen verstand, maar ik moet zeggen dat je de mooiste handen hebt die ik in lange tijd heb gezien. Besteed je daar veel tijd aan?quote:Op maandag 7 september 2009 12:00 schreef snkr-xxx het volgende:
O.P.I. Ds Signature:
[ afbeelding ]
binnen
[ afbeelding ]
Ridgefiller werkt beter ben ik pas achtergekomen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:25 schreef Bob. het volgende:
Maakt zo'n echte basecoat eigenlijk nog veel uit?Want ik doe er altijd alleen een laagje blanke lak onder omdat ik hoop dat dat helpt tegen het verkleuren van mijn nagels, maar verder niks.
Oké, dan moet ik toch maar eens op zoek gaan naar een beetje een fijne.quote:Op maandag 7 september 2009 19:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ridgefiller werkt beter ben ik pas achtergekomen.
Hm, ik zit voorlopig niet in Nederland en hier hebben ze geen Etos, maar het hoeft dus in ieder geval niet een hele dure te zijn?quote:Op maandag 7 september 2009 19:49 schreef snkr-xxx het volgende:
@Bob Ik ben ook meer van de ridgefiller! Die is net wat meer 'smooth' zeg maar, en ik vind het makkelijker opbrengen. Ik gebruik ook die van de Etos, en die is prima.
Die dame is een paar maanden geleden haar nagels kwijtgeraakt in een auto ongeluk geloof ik. Ik heb eens een docu over haar gezien. 1 potje nagellak per nagel volgens mijquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Merel het volgende:
Misschien was 't hier al voorbijgekomen hoor, maar hebben jullie dit gezien?
[ afbeelding ]
IEUW!
drie blauwe lettertjes is écht te klein hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
psst, dat staat ook in het bericht van Merel
ja, da's natuurlijk moeilijk om aan te klikken met die lange nagelsquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
drie blauwe lettertjes is écht te klein hoor
Ik vraag me dan meteen af, hoe veegt ze haar billen af ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Merel het volgende:
Misschien was 't hier al voorbijgekomen hoor, maar hebben jullie dit gezien?
[ afbeelding ]
IEUW!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien bij de Douglas of ICI Paris?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:10 schreef Mirjam het volgende:
waar koop je trouwens een behoorlijke glasvijl? (zo heten die dingen toch?)
ik was bij de hema, etos en kruidvat, maar daar hebben ze enkel gewone?
Deze kleur nagellakquote:Op donderdag 3 september 2009 00:23 schreef MinderMutsig het volgende:
De nail-artkunsten van Guess.
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op dinsdag 8 september 2009 21:31 schreef snkr-xxx het volgende:
@Marloes Ik gebruik of probeer altijd een basecoat te gebruiken. Gebruik hier de ridge filler van de Etos voor, werkt prima.Top coat, ben ik te lui voor
Had ik al gezegd dat jij mijn allerbesteste vriendinnetje bent?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:20 schreef Loqi het volgende:
Ik heb op verschillende nail-art sites leuke fimo canes zien staan, waar je dan schijfjes vanaf snijd en die je dan op je nagels plakt.
[ afbeelding ]
en aangezien ik vroeger nogal wat fimo'de heb ik nog een hele bubs klei liggen, dus ik ga eens proberen van die fruitstaafjes te maken zelf![]()
Ik houd jullie op de hoogte
Wat mooi!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Oooooooooohhhh ik ben verliefd!![]()
[ afbeelding ]
De perfecte paarse creme nagellak.In het echt is hij ietsje warmer van kleur. Smeert als boter, fijn kwastje, helemaal perfect.
![]()
Degene die kan raden welk merk het is krijgt, euh... eeuwige roem!
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat jij mijn allerbesteste vriendinnetje bent?
Oeh wow, die bovenste.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of wat grijzer?
[ afbeelding ]
Tuurlijk moet je wel lakken! Lakken is leuk!quote:Op woensdag 9 september 2009 15:49 schreef Ek-Mei het volgende:
Hallo,
Kom hier regelmatig even jullie kunstwerkjes bekijken, ik lak mn nagels ook wel (nu met die lichtst catrice purple passion van hier boven) maar vergeleken met jullie ziet er er niet uit, mijn nagels zijn van zichzelf heel kort en breed, eigelijk zou ik ze niet moeten lakken zo vallen ze alleen maar meer op
Ik heb alleen de lichte en hij dekt erg goed, heb niet veel ervaring met verschillende merken maar hij lakt naar mijn idee ook fijnquote:Op woensdag 9 september 2009 15:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je wel lakken! Lakken is leuk!![]()
En je nagels zijn met lak sterker dan zonder lak dus beschadigen minder snel en kunnen beter groeien. Komt allemaal vanzelf, heus.Je wilt niet weten hoe mijn nagels er uitzagen een jaar of drie terug.
Gewoon meeposten en foto's spammen.![]()
Die lichte is ook leuk hè? Vind jij ze ook zo goed?
Oooh wat schattig!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef Loqi het volgende:
Zo! Ik heb me weer een hele middag vermaaktmet fimo!
Ik heb een tijd geleden redelijk wat gefimo'd, en toen ook canes gemaakt.
Canes zijn lange staven klei, met over de gehele lengte hetzelfde patroon. Als je dan een plakje van de staaf afsnijd heb je dus een klein schijfje met een patroontje en kun je bevoorbeeld hele voorwerpen bedekken met exact hetzelfde patroon.
Maar ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat je canes ook als nailart kon gebruiken tot ik het op verschillende webshops zag.
Dus ben ik zelf eens een paar nailart canes gaan proberen.
En het ging best goed![]()
Ik heb nu 30cm aan sinaasappel cane en 70cm(!) aan meloen cane, maar in kleinere hoeveelheden canes maken is erg moeilijk.
Dusch, genoeg gekletst, fotoooooos:
Sinaasappel
[ afbeelding ]
Voor het kleiner maken.
[ afbeelding ]
Na het kleiner maken.
[ afbeelding ]
En op m'n nagel. (heb ze hierna nog wat kleiner gemaakt, ze zijn nog ongeveer 5 mm in doorsnede).
Meloen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Canes zijn niet perfect geworden, tis lang geleden en ik heb nooit zoiets ingewikkelds ermee gemaakt, dus door de doorsnede heen is het patroon soms onregelmatig.. maar ik ben er toch wel heel trots op![]()
![]()
Op mijn nagels zijn het hier nog dikke plakjes.. om ze echt te gebruiken en dus heel dun te snijden moet ik ze eerst nog afbakken zodat ze niet buigen tijdens het snijden en dus dunner kunnen.
Eerst bakken en daarna pas snijden? Werkt dat niet enorm tegen?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef Loqi het volgende:
Zo! Ik heb me weer een hele middag vermaaktmet fimo!
Ik heb een tijd geleden redelijk wat gefimo'd, en toen ook canes gemaakt.
Canes zijn lange staven klei, met over de gehele lengte hetzelfde patroon. Als je dan een plakje van de staaf afsnijd heb je dus een klein schijfje met een patroontje en kun je bijvoorbeeld hele voorwerpen bedekken met exact hetzelfde patroon.
Maar ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat je canes ook als nailart kon gebruiken tot ik het op verschillende webshops zag.
Dus ben ik zelf eens een paar nailart canes gaan proberen.
En het ging best goed![]()
Ik heb nu 30cm aan sinaasappel cane en 70cm(!) aan meloen cane, maar in kleinere hoeveelheden canes maken is erg moeilijk.
Dusch, genoeg gekletst, fotoooooos:
(let aub niet op de staat van m'n nagels, overal zit nog klei open ze zijn wat gechipped)
Sinaasappel
[ afbeelding ]
Voor het kleiner maken.
[ afbeelding ]
Na het kleiner maken.
[ afbeelding ]
En op m'n nagel. (heb ze hierna nog wat kleiner gemaakt, ze zijn nog ongeveer 5 mm in doorsnede).
Meloen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Canes zijn niet perfect geworden, tis lang geleden en ik heb nooit zoiets ingewikkelds ermee gemaakt, dus door de doorsnede heen is het patroon soms onregelmatig.. maar ik ben er toch wel heel trots op![]()
![]()
Op mijn nagels zijn het hier nog dikke plakjes.. om ze echt te gebruiken en dus heel dun te snijden moet ik ze eerst nog afbakken zodat ze niet buigen tijdens het snijden en dus dunner kunnen.
Je moet ze wurgen. Steeds regelmatig knijpen zodat ze gelijkmatig kleiner worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef Keroppi het volgende:
Maar hoe ga je van die grote naar het kleine formaat? (Tenminste als ik het goed zie is ie eerst groter dan de 2 euro en daarna een stuk kleiner, wat is de truc?)
Hmm. Dat ze te zacht zijn ben ik idd ook achter gekomen, ik gooi ze dan altijd een uurtje of 2/3 in de diepvries.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:45 schreef Loqi het volgende:
Ik las dat dat het makkelijkste is. Als je ze zo laat zijn ze ongelofelijk zacht, en is het zo goed als onmogelijk om ze dun genoeg te snijden voor op je nagels en gaat de staaf enorm vervormen door de druk van het mesje. Als je ze bakt worden ze hard. En als je ze dan wilt gebruiken om te snijden maak je ze even warm (in kokend water of de oven) zodat ze weer wat zachter zijn (maar dus niet zo zacht als ongebakken klei) Niet TE warm maken, dan verbranden ze.
Then again, dat is wat gelezen hebIk ga het eerst nog even zelf testen door een stukje cane te bakken, afkoelen, opwarmen en dan snijden. Maar daar kom ik vandaag niet meer aan toe.
Ik laat het weten als ik dat gedaan heb![]()
Ben je al geweest?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef snkr-xxx het volgende:
Grr mijn werk zit praktisch naast een Kruidvat... Moet me inhouden om niet even drie minuten naar buiten te rennen. Hmmmmmmmmmmmmm.
hahaha ben jij soms een collega van mij?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef snkr-xxx het volgende:
Grr mijn werk zit praktisch naast een Kruidvat... Moet me inhouden om niet even drie minuten naar buiten te rennen. Hmmmmmmmmmmmmm.
OMGquote:Op woensdag 9 september 2009 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Ding Ding Ding!
[ afbeelding ]
Zoveel geweldigheid voor zo weinig geld.![]()
Dit is serieus de fijnste nagellak die ik ooit gebruikt heb en ik heb er best veel gebruikt. De formule van deze is perfect, het kwastje is helemaal goed, hij dekt bijna volledig in 1 laagje en na 2 laagjes is hij perfect, de kleur is mooi, gewoon alles is goed.
Hmm nee geen collega's zijn we dus, want ik heb juist meer vrouwelijke collega'squote:Op woensdag 9 september 2009 19:44 schreef snkr-xxx het volgende:
@MissJDenk het niet! Want ik werk eigenlijk bijna met alleen maar mannen
. Dus geen nagelfreaks bij mij op de werkvloer
Maar wel fijn, zo'n Kruidvat op loopafstand
quote:Op woensdag 9 september 2009 18:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Loqi wat leuk! Je kan die dingen wel gaan verkopen.![]()
Ik heb 30 en 70cm aan canes als alles met het bakken enzo goed gaatquote:Op woensdag 9 september 2009 19:22 schreef snkr-xxx het volgende:
@Loqi, dat ziet er echt heel erg kunstig uit, pas maar op voordat ik je inhuur om het bij mij te doen![]()
Anders zou ik er wel een aantal cm van willen.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:32 schreef Loqi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb 30 en 70cm aan canes als alles met het bakken enzo goed gaatdat krijg ik van z'n leven niet op. Dusseh, als ze lukken weet ik jullie te vinden
heeft die lak van nfu.oh nog een naam eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Picspam!![]()
Mwa, valt mee. Soms wel en dan maak ik ze ook allemaal gelijk. En soms (gelukkig niet vaak) breekt er een af en dan heb ik zo snel geen zin om er mee bezig te gaanquote:Op woensdag 9 september 2009 18:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ben je al geweest?Bij mij de Kruidvat hadden ze die limited edition niet maar bij de Trekpleister wel. Weet alleen niet of dat landelijk zo is.
Loqi wat leuk! Je kan die dingen wel gaan verkopen.![]()
@Flabbelaar: jeumig wat een lange nagels! Erger je je niet aan dat lengteverschil? Ik kan het zelf niet uitstaan als ze niet allemaal even lang zijn, dan moeten ze allemaal korter.
Ik vind ze ook wel lang nu hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 19:22 schreef snkr-xxx het volgende:
@Loqi, dat ziet er echt heel erg kunstig uit, pas maar op voordat ik je inhuur om het bij mij te doen![]()
@MinderMutsig, Ik ben bezweken, sorry voor het na-apen. Ik vind 'm erg mooi, hij lijkt qua kleur best op die Bellydancing van Sephora, maar die is een klein beetje duochrome, dus deze moest ik ook natuurlijk
. En toen ik daar stond heb ik meteen 2 van die nieuwe Essence lakjes erbij gekocht, die roze en die taupe. Gelukkig kost het geen drol, dus ik voel me niet zo schuldig
![]()
@Flabbelaar, zo dat zijn idd lange nagels! Ben echt jaloers op de lengte van jouw nagelbed, en het feit dat je witte nagels hebt! Je nagels zelf zijn voor mijn smaak wel een beetje te lang. Zit zelf altijd in dubio of ik ze langer zal laten groeien, maar ik zit nu echt op de max denk ik. Krijg ook best wel eens negatief commentaar op de lengte, zelfs van wildvreemden!Heb jij dat nooit?
Die moeten gelijk gevijld worden en gelakt natuurlijk,dan is het mooi.Ik vind lange nagels die niet gelakt zijn niet mooi dan kun je ze beter kort knippen (maar da's gewoon mijn tik hoor)quote:Op woensdag 9 september 2009 17:21 schreef Flabbelaar het volgende:
Ik doe er verder nauwelijks iets aan, soms alleen wat veilen. Dit zijn dus ook mijn echte nagels (ze zijn op dit moment jammer genoeg niet meer allemaal even lang)
[ afbeelding ]
Oh dat is minder dat ie je nagels verkleurde.. dat heb ik gelukkig niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
@ MissJ: Die Rimmel Pro blijft bij mij vrij lang zitten maar hij verkleurd mijn nagels wel enorm dus ik draag hem eigenlijk niet meer.
ik vind het soms leuk om gewoon te kijken of ik spullies voor veel minder geld uit hong kong kan laten komenquote:Op woensdag 9 september 2009 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
@ Mirjam: Nfu Oh heeft geen namen, alleen nummers. En je moet niet in Hongkong gaan kijken maar gewoon op die link in de OP. Ze hebben heel snelle levertijden en 15% korting!![]()
dank jequote:
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Anders zou ik er wel een aantal cm van willen.Krijg er zelf zin van om ook te gaan fimo'en, eens kijken voor bv kersjes.
hmm soms doe ik wel nagelriemspul gebruiken ja.. misschien dat niet meer doen voordat ik ga lakken.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Doe jij nog iets met je nagels/handen voor je gaat lakken? Nagelriemspul, handcrème, koken etc.?
Het kan zijn dat je nagels wat vettig zijn en dat het daarom niet goed blijft zitten. Je zou voor je gaat lakken eens kunnen proberen om eerst je handen goed te wassen met zeep en dan met een watje met azijn, alcohol of nagellakremover je nagels ontvetten. Goed laten drogen en dan de basecoat. Dan bij het eerste laagje nagellak ook het randje van je nageltip even met het kwastje bewerken en datzelfde doe je ook met de topcoat.
Het kan ook door je topcoat of basecoat komen, niet alle combinaties zijn even geslaagd. En je moet je nagels natuurlijk niet als gereedschap gebruiken. Dus niet met je nagels blikjes openen, stickers peuteren, knopjes indrukken of andere dingen die ze kunnen beschadigen.
Ik heb verder geen idee welke lak het langst blijft zitten ik draag mijn nagellak zelden langer dan een dag of vier en dan ziet het er altijd nog prima uit. Ik merk vooralsnog geen verschil tussen goedkope merken of bijvoorbeeld Nfu Oh of China Glaze. OPI moet ik nog proberen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 12:31 schreef Puckzzz het volgende:
Kennen jullie trouwens nog die sieradenvoor je nagels? Ik had altijd een ringetje door mijn ringvingernagel. Moet je wel een gaatje door je nagel boren natuurlijk
[ afbeelding ]
soms wel een beetje onhandig maar ik vond het altijd wel tof staan
Zit nu nog in de verbouwing, maar als ik klaar ben, zal ik eens goed fout patsen!quote:Op donderdag 10 september 2009 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
Fout is pas goed als je het écht goed fout doet
Welke site is dat dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind het soms leuk om gewoon te kijken of ik spullies voor veel minder geld uit hong kong kan laten komen
lekker de hele avond op de website pluizen enzo
Ziet er wel heel leuk uit zegquote:Op donderdag 10 september 2009 17:17 schreef Puckzzz het volgende:
Linkerhand is ff aan het drogen nu. heb er een metallic oud roze op zitten. Ik wil het eigenlijk nog gaan pimpen maar heb ff geen inspiratieik denk aan een soort vuurwerk effectje van zwarte lijntjes met aan het uiteinde een gouden of zilveren drupje ofzo.
Oh en dit had ik laatst geknutseld. Binnenkort hebben we een Turkse bruiloft. Dit is het Boze Oog een oud Turks / islamitisch symbool om kwaad af te weren. Ik twijfel alleen erg om het te doen, ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar ik vond het wel toepasselijk op een Turkse bruiloft. Iemand iets zinnigs hierover? Wel of niet doen?
[ afbeelding ]
is maar ff een experimentje dus iets minder netjes.
daar kun je zo'n beetje leuke alles kopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:42 schreef Mylene het volgende:
Oh ja, die ken ik wel, daar kun je ook toffe Bento dingen kopen.
ja. ik heb er pas iets besteld, duurde even voor alles goed was, maar ging prima. hoe rekening met invoerrechten en prijzen, probeer de prijs van een pakketje qua waarde onder de 22 euro te houden, dan zit je vaak wel goedquote:Op donderdag 10 september 2009 19:52 schreef Mylene het volgende:
Ja, ik heb er ook veel leuke dingen gezien, alleen nog niets besteld.
Bestellen gaat toch via Jack van dealperfect.com?
okay, quick taobao.com tut:quote:Op donderdag 10 september 2009 19:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kan die taobao site niet lezen.![]()
En tussenpersoon? Wie, wat, waar?
Heyy welkomquote:Op donderdag 10 september 2009 20:57 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal!
ik kan me eindelijk melden in dit topicheb pas een bruiloft gehad dus moest van mezelf mijn nagels heel houden. Nu ze zo mooi lang zijn moet ik ze ook maar mooi lakken
Ik zag hier O.P.I. voorbij komen, ken dat merk helemaal niet. Zag dat er een winkel hier in de buurt zit die het verkoopt, maar ik vroeg me af wat zo'n potje kost?
Durf dat anderr merk niet goed online te bestellen omdat ik de kleuren niet goed in kan schatten ... en ik allemaal leuke kleurtjes wil maar geen idee heb of het een beetje staat bij mijdus denk dat ik het dan beter even in de winkel kan kijken
Mocht ik iets hebben dan zal ik eens een foto maken
Ik kan ze hier niet vinden. Ik had een setje in het pakketje voor mijn nichtje willen stoppen. Zij is ook een nagellakmonstertje.quote:Op maandag 7 september 2009 18:11 schreef Oblivion het volgende:
Tip voor de dames hier, bij de action heb je een multi embossing prikset te koop.
Volgens mij zijn het wel handige tools voor het bewerken van de nagels.
En dat voor 1,99...
Wel een hele mooie kleur hoor! Bij de kruidvat naast mijn werk hadden ze die mooie paarsw van catrice nietquote:Op donderdag 10 september 2009 21:15 schreef snkr-xxx het volgende:
Heb net een nieuw lakje van Essence geprobeerd, die taupe (chocolate shake heet ie eigenlijk). Vind de kleur erg mooi, maar allemachtig wat een bobbels weer! Volgens mij ligt het dit keer aan de lak, GRRRR
[ afbeelding ]
hmpf.
http://www.wonderhowto.co(...)-nails-plaid-234506/quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil eigenlijk nog eens een schotse ruit proberen, ik ben gek op schotse ruit maar het lijkt me lastig om als nail art te maken....
thnx! ik hoop wel dat ik het ietsje netter kanquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
http://www.wonderhowto.co(...)-nails-plaid-234506/
Ik zit te denken of daar niet wat voor is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
thnx! ik hoop wel dat ik het ietsje netter kan
Teveel moeite en hij was al voor de helft "over" dan was ie deze week toch wel geknapt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef MinderMutsig het volgende:
@Tammymara: Wat jammer. Kon je hem niet meer plakken?
Tof! Ga het ook proberen binnenkort. Nu even laten groeienquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik had al eens eerder geprobeerd om mijn nagels aan de binnenkant te lakken maar toen waren ze echt nog te kort en kreeg ik dus inderdaad wel geklieder maar nu waren ze lang genoeg dus ik heb eerst een laagje basecoat gedaan tegen het verkleuren en daarna twee laagjes rood. En dan zorgen dat je niet te ver onder je nagels lakt en als het droog is bijwerken met een kwastje met aceton.
Oh dat vind ik mooi, zo'n naturel kleurtje.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:47 schreef Nieners het volgende:
[..]
Tof! Ga het ook proberen binnenkort. Nu even laten groeien.
[ afbeelding ]
Chanel Django.
Thanks!quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:50 schreef Bob. het volgende:
[..]
Oh dat vind ik mooi, zo'n naturel kleurtje.Maar Chanel zal wel duur zijn.
Ik heb 't wel altijd zelf gedaan, zowel gel als acryl. Maar ik vind 't toch ook wel errug makkelijk om te laten doen.quote:
Dat vind ik nou ookquote:Op zaterdag 12 september 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
maar inmiddels ben ik er niet meer te oud voor dus ik ga weer helemaal los.![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:32 schreef Puckzzz het volgende:
maar ik MOEST ff een nagellak fix hebben.
Deze kleur vind ik ook erg mooi. Heb hem vandaag gezien in de Kruidvat, maar ik ging eerst even naar de Hema, toen ik terug kwam, gingen ze sluiten en mocht ik niet meer naar binnen van de meiden.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:15 schreef snkr-xxx het volgende:
Heb net een nieuw lakje van Essence geprobeerd, die taupe (chocolate shake heet ie eigenlijk). Vind de kleur erg mooi, maar allemachtig wat een bobbels weer! Volgens mij ligt het dit keer aan de lak, GRRRR
[ afbeelding ]
hmpf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |