Vanaf hou oud deed je dat dan??? Want de kleintjes zijn nog geen 4 mnd..quote:Op woensdag 2 september 2009 07:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Rijstbloem bij de avondfles doen. Bij Julian werkt het geweldig, hij werd eerst ook vaker om 4 uur wakker van de honger. Nu slaapt ie eigenlijk altijd tot een uur of 8-9.
Gelukkig is ie om 6 uur nooit al wakker.
Fles van 180/6 met 3 scheppen van dat spul erbij!!quote:Op woensdag 2 september 2009 09:20 schreef Vicky het volgende:
kan best hoor MeNicole
En om de 5uur overdag? HOe doe je dat??
Ik haal met pijn en moeite de 4 uur...
Vandaag weer een rondje zh met Tess. Eerst om 14.00 uur naar de kinderarts en om 16.15 de kinderpsych, maar ik ga kijken of ik die naar voren kan halen anders mag ik 2 uur in het zh. bivakkeren...
Die fles mag eraf als jij vind dat Joep zonder kan. En de kinderstoel als ie mooi recht op zijn billen zit. Weet niet goed hoe ik het uit met leggen. Maar met Mikael keek de ka toen naar zijn billen. Die stonden mooi recht op tafel en dus mocht ie ook wel in de kinderstoel voor 10 minuten!!quote:Op woensdag 2 september 2009 09:31 schreef seilram het volgende:
Wat goed van Senna!![]()
Estrys, wat een lekker weekend in t vooruitzicht!
Vicky en Tess, veel succes vandaag!
Vanaf wanneer mag de fles van 23.00 eraf? Heeft dat met gewicht te maken? En wanneer mag Joep in zijn kinderstoel?
Okay, wat het gekke vind ik namelijk dat hij dus nu 5 flessen heeft... ongeveer 800 cc op een dag haalt en dat zou als hij alles opdrinkt 1000 cc zijn, maar dan ga je ineens weer naar 4 flessen en drinkt hij ook max 800 cc. Snap je wat ik bedoel? En hij is vaak om 23.00 zo diep in slaap, dat ik het soms haast zielig vind om hem wakker te maken en dan eet hij 150 cc en om 07.00 heeft ie niet eens echt honger, dan kunnen we rustig eerst zelf ontbijten zeg maar.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:52 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Die fles mag eraf als jij vind dat Joep zonder kan. En de kinderstoel als ie mooi recht op zijn billen zit. Weet niet goed hoe ik het uit met leggen. Maar met Mikael keek de ka toen naar zijn billen. Die stonden mooi recht op tafel en dus mocht ie ook wel in de kinderstoel voor 10 minuten!!
Je kunt altijd proberen om die laatste fles weg te laten en kijken wat ie doet. Misschien meld ie zichzelf wel om een uur of 3 of misschien pas tegen 6 uur. En anders misschien de fles van 11 uur iets vervroegen. En dan om de paar dagen iets eerder.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:05 schreef seilram het volgende:
[..]
Okay, wat het gekke vind ik namelijk dat hij dus nu 5 flessen heeft... ongeveer 800 cc op een dag haalt en dat zou als hij alles opdrinkt 1000 cc zijn, maar dan ga je ineens weer naar 4 flessen en drinkt hij ook max 800 cc. Snap je wat ik bedoel? En hij is vaak om 23.00 zo diep in slaap, dat ik het soms haast zielig vind om hem wakker te maken en dan eet hij 150 cc en om 07.00 heeft ie niet eens echt honger, dan kunnen we rustig eerst zelf ontbijten zeg maar.
Dat lijkt me wel een optie. Eens kijken hoe dat gaat. Hij slaapt nu namelijk goed van 23.00 tot 06.45, soms wel 07.30 en dat wil ik ook niet in het gevaar brengen zeg maar. Dus gewoon eens testenquote:Op woensdag 2 september 2009 10:12 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Je kunt altijd proberen om die laatste fles weg te laten en kijken wat ie doet. Misschien meld ie zichzelf wel om een uur of 3 of misschien pas tegen 6 uur. En anders misschien de fles van 11 uur iets vervroegen. En dan om de paar dagen iets eerder.
Hij is inmiddels ook al 7 maanden, dus slapen ze zoiezo wat minder overdag. Hij slaapt nog steeds wel veel hoor. En hij slaapt 's avonds vanaf kwart voor 8 tot de volgende ochtend kwart voor 8. Hij slaapt gewoon overdag nog 2x smorgens en smiddags. Meestal 2 uurtjes per keer maar soms ook wel 3 uurtjes hoor, vooral smiddags. Hij houdt het ong. 2 uur vol om wakker/op te zijn overdag, dan is hij echt wel moe en toe aan zn slaapje.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:05 schreef seilram het volgende:
Diaan, dan is Lennon minder gaan slapen overdag toch? want die sliep toch echt mega veel. Tenminste, dat vond ik![]()
![]()
En wat gezellig dat je er weer bent!
Joep ligt al vanaf 08.45 te knorren!! Jaja, om 21.30 pas naar je bed willenIk ga hem zo toch echt wakker maken hahaha. Eten!
herkenbaar..quote:Op woensdag 2 september 2009 11:35 schreef Nijna het volgende:
Vicky, ik ga even kijken en ik verwacht eigenlijk deze week nog wel een telefoontje van de wvk ook...
Ik doe het nu op de manier zoals onze kraamverzorgster het liet zien, past nog net.
En idd ze kan een hele ruk maken al, soms wel een beetje frustrerend als je weet dat ze het kan en ze zich dan om de 2 uur gaat melden 's nachts.
Als Leander spuugt dan is dat idd ook met een boog. Soms veel verder dan hij lang is. En soms ook zo erg dat het via zijn neus naar buiten komtquote:Op woensdag 2 september 2009 13:37 schreef tessie het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic in de herhaling:
Eerder als Graeme spuugde, liep het gewoon uit zn mond, zeg maar zo zn nek in... Maar sinds een paar dagen als hij spuugt, komt het er met een golfje uit, dat het zeg maar op zijn buik beland. Is dat normaal dat er nu wat meer kracht achter zit omdat hij wat ouder wordt of is dit raar?
Haha, hier hetzelfde, behalve dat dat potje met wortelprut ontbrak.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:37 schreef tessie het volgende:
Net bij prenatal de babydoos opgehaald. Wat is dat suf zeg!Zit een pak maandverband in, een wegwerpscheermesje, zo´n groentepotje met wortelprut en een party.
Hebben ze lengteverschil gezien of een ander verschil?quote:Op woensdag 2 september 2009 18:49 schreef Vicky het volgende:
We zijn bij de ka geweest en de 21e krijgt Tess een echo van dr heupjes. De ka zag verschil in dr lies en bilplooien. De 30e krijgen we de uitslag.
We gaan nog niet de flessentijden aanpassen. Daar vindt de ka het nog te snel voir.
geen idee of het lengteverschil is. hier zie je duidelijk verschil tussen links en rechts.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:43 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Hebben ze lengteverschil gezien of een ander verschil?
Wij moesten een tijdje terug ook een echo en foto van de heupjes van Daryl laten maken. En over een anderhalve maand weer. Zij heeft lengteverschil in haar beentjes, en dat zagen ze omdat die plooien ongelijk zaten.
ze gaan kijken of er geen heupdysplasie is.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:52 schreef miss_sly het volgende:
Nichtje van schaap heeft een tijd met zo'n spreidbroekje gezeten; is waar Tess nu op onderzocht wordt een dergelijk probleem, Vicky?
Het was in ieder geval niet eenmaligquote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Grasjes het volgende:
Aw zielige SebHopelijk was het eenmalig en kan hij nu rustig slapen.
Arme Tess ook met weer onderzoeken.
Diaan, wat een wimpers heeft Lennon zeg! Mooi
temp was 36,3 net. Normaal is dat zeker 37,2. Hij zat ook wat te rillen lek wel dus heb ik hem een lekkere pyjama aangegeven en een iets warmere slaapzak. Net wat water laten drinken maar hij kan nooit veel meer in zijn maag hebben zitten. Zou ik hem weer eten moeten geven? Hij is stil nu trouwens. We wachten wel af. Ik ga ervan uit dat we er vannacht nog zeker een paar keer uit moeten.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Ojee.. en zn temp. ? Denk je dat hij wat verkeerds gegeten heeft?
temp is altijd lager als ze geslapen hebben dus daar zou ik me niet al te druk om maken.. wel lekker inpakken mocht ie grieperig zijn ja.. arm ventjequote:Op woensdag 2 september 2009 23:42 schreef Estrys het volgende:
[..]
temp was 36,3 net. Normaal is dat zeker 37,2. Hij zat ook wat te rillen lek wel dus heb ik hem een lekkere pyjama aangegeven en een iets warmere slaapzak. Net wat water laten drinken maar hij kan nooit veel meer in zijn maag hebben zitten. Zou ik hem weer eten moeten geven? Hij is stil nu trouwens. We wachten wel af. Ik ga ervan uit dat we er vannacht nog zeker een paar keer uit moeten.
Urla, inbakeren vond ik de eerste paar keer ook een zielig gezicht, maar als ze daardoor lekkerder slaapt overdag en dus minder humeurig is is het het wel waard toch??? Bij Robin en Viggo vond ik het ook een zielig gezicht maar heb het een paar weken vol gehouden en nu slapen ze zelf rustig, alleen kunnen ze altijd moeilijk de slaap vatten overdag. Maar het blijken echt buikslaper te zijn want dan slapen ze binnen 1 minuut, mag officieel volgens de regels natuurlijk ook niet, maar ja heb ook niks aan 2 krijsende kinderen en Robin valt uiteindelijk met 10 min huilen wel in slaap maar Viggo raakt helemaal over zijn toeren en dan ben ik langer bezig om hem weer rustig te krijgen dan dat die nog tijd heeft om te slapen. Dus dan maar lekker op hun buikje slapen hoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:01 schreef Urla het volgende:
Hier gaat het slapen overdag nog steeds niet lekker. Mevrouw blijft gewoon wakker liggen (niet huilend,maar wel druk maaiend om zich heen) tot ze eruit mag voor de volgende voeding om dan een humeur van jewelste te hebben. S'avonds gaat het slapen dan ook moeizamer, omdat ze dan veel te overprikkeld is en druk om zich heen maait.
Gisterenmiddag ook geprobeerd in te bakeren met 2 op maat gemaakte lakentjes op de manier van de pacco site. Ze werd zo veel rustiger en leek het erg prettig te vinden. Ook een hazeslaapje in de box gedaan, maar omdat dit niet het juiste materiaal is (te glad) kon ik haar niet alleen laten. Als uitprobeersel denk ik dat zij er ook baat bij heeft. Hubbie vind het echter een zielig gezicht.Ik hoop dat ik hem kan overhalen om het wel te gaan doen. De 18de weer een afspraak op het cb bij de wijkverpleegkundige gelukkig. Dus dan nog maar eens aankaarten. Bij de arts kreeg ik alleen het advies om haar te laten huilen (wat ze bijna niet doet) om daarna aan te geven dat ik dit beter niet kan doen op het moment, omdat haar darmpje dan vast kan inklemmen ivm haar liesbreukje. Of ik het dan maar op deze manier kan blijven doen.
Ik kan toch niet dat hele badritueel blijven doen voordat ze gaat slapen zeg.
Hier staan trouwens goede tips.![]()
De bakerdoeken lijken me wel iets om te gaan gebruiken.
De C1000 doos is trouwens wel de moeite waard. Er zitten veel bruikbare producten in en waardebonnen voor oa gratis pak newborn luiers.
ahquote:Op donderdag 3 september 2009 08:34 schreef MamaNik het volgende:
[..]
nee sophia kinderziekenhuis rotterdam
quote:Op donderdag 3 september 2009 08:35 schreef Urla het volgende:
We gaan eerst een half jaar aankijken wat het precies gaat doen. Het kan misschien nog iets vergroeien zodat de openingen niet meer synchroom blijven staan. Ze/en ik eigenlijk ook vinden nu gezien haar leeftijd een narcose te heftig. En de misschien aankomende griepepidemie maakt het ook niet beter. Als het darmpje inklemd en niet terugschiet moet ze wel met spoed geopereerd worden. Nu komt het soms als een bultje omhoog, maar floept makkelijk terug. We mogen/moeten het nu zelf terugdrukken.
Als het voor je kleintje werkt prima toch. Als ik iets geleerd heb in de opvoeding van m'n zoon dan is het wel dat je zelf als moeder echt wel weet wat goed voor je kindje is. Als ik al die (soms echt slechte) adviezen opgevolgd zou hebben dan zou hij bij lange na niet zo ver en heerlijk persoon zijn als hij nu is.
Niemand werkt helemaal als volgens het boekje. Daarvoor is ieder mens gelukkig te unique voor.
quote:Op donderdag 3 september 2009 08:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een uitzendbureau?
wanneer weet je of er wel een operatie nodig is?
Klopt, een navelbreuk gaat in veel gevallen wel vanzelf weg dat zien we ook bij Viggo was eerst echt 2 a 3 cm omhoog en nu nog 1 cm ongeveer en als je het weg drukt blijft het ook langer "binnen"dan eerst. Eerst was het weg drukken en dan PLOP vloog die er weer uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:39 schreef Urla het volgende:
[..]
![]()
Over een half jaartje, maar ik denk dat het niet weggaat. Die kans is namelijk erg klein.
Ahhh zo zielig spugende kindjes hopelijk knapt Seb vandaag een beetje op.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef Estrys het volgende:
GoedemorgenSeb slaapt nog
![]()
Hij heeft nog een keer moeten overgeven maar toen lag hij met zijn hoofd zowat tegen de spijlen van het bedje aan dus dat ging mooi allemaal op de grond. Nog even bij papa op schoot moeten spugen. Daarna ging het wel weer, tegen een uur of drie begon hij honger te krijgen maar was de speen ook nog even goed, om vier uur fles gegeven en tussen vier en zes ben ik er denk ik wel een keer of 6 uit geweest. en Manlief ook nog een paar keer. Hij hoefde niet te spugen maar het zat niet helemaal lekker dat eten denk ik.
Lief had hoofdpijn vanmorgen en was geloof ik ook nog een beetje moe en de arme schat maakt vandaag 12 uur op zijn werk. Gelukkig maar dat hij zijn werk als zijn hobby zietwat ben ik blij dat het mijn vrije dag is.
Wat apart dat ze daar wel meteen opereren, maar van 1 kant eigenlijk ook wel opgelucht. Het is dan nu wel niet verholpen, maar Dewi is 5,5 week oud. Ik krijg het ook bijna niet over m'n hart om het nu te laten doen. Er kleven toch risico's aan zo'n operatie. Ze heeft er in principe geen last van. We moeten wel alert zijn dat het niet inklemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:43 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Klopt, een navelbreuk gaat in veel gevallen wel vanzelf weg dat zien we ook bij Viggo was eerst echt 2 a 3 cm omhoog en nu nog 1 cm ongeveer en als je het weg drukt blijft het ook langer "binnen"dan eerst. Eerst was het weg drukken en dan PLOP vloog die er weer uit.
Zij de kinderarts ook in het Sophia, was het een liesbreuk geweest hadden we hem gelijk geholpen
Was blij dat die niet geholpen hoefde te worden hij was 7 weekjes toen
Ik zou het ook moeilijk hebben gevonden hoor, maar wat moet dat moet dan maar.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Urla het volgende:
[..]
Wat apart dat ze daar wel meteen opereren, maar van 1 kant eigenlijk ook wel opgelucht. Het is dan nu wel niet verholpen, maar Dewi is 5,5 week oud. Ik krijg het ook bijna niet over m'n hart om het nu te laten doen. Er kleven toch risico's aan zo'n operatie. Ze heeft er in principe geen last van. We moeten wel alert zijn dat het niet inklemd.
We blijven duimen. Misschien is zij wel 1 van de gelukkigen waarbij het wel weggaat. Het was al zeldzaam voor een meisje om het te krijgen. Dus we hopen deze keer ook de jackpot te krijgen wat dit betreft
Ach wat sneu. Mij lijkt de tijd dat je moet wachten tijdens de ingreep vreselijk. Hormonaal heb ik nog steeds last van heftigere emoties enzo. Dus ben zo bang dat ze niet uit de narcose komt ofzo.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:57 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ik zou het ook moeilijk hebben gevonden hoor, maar wat moet dat moet dan maar.
Milan was 1 jr en 3 maanden toen werd die geholpen aan zijn neusamandelen en oortjes. Echt zoo zielig heb hem nog nooit zo boos gezien toen die uit narcose kwam. ppfff echt een drama was dat zeg.
Is goed, misschien dat dat hubbie wel over de streep kan trekken als het niet zo strak gaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:06 schreef Vicky het volgende:
Urla, ik heb de bakerzakken ook nog steeds he..
Je mag erbij zijn totdat ze slapen en als ze ze weer wakker gaan maken.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:06 schreef Urla het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Mij lijkt de tijd dat je moet wachten tijdens de ingreep vreselijk. Hormonaal heb ik nog steeds last van heftigere emoties enzo. Dus ben zo bang dat ze niet uit de narcose komt ofzo.![]()
Ik neem aan dat je er tijdens de ingreep niet bij mag zijn, maar wel tijdens het uitslapen?
Dat is dan wel erg fijn. Ingreep is voor het breukje eigenlijk ook maar simpel, dus hopelijk snel voorbij.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:18 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Je mag erbij zijn totdat ze slapen en als ze ze weer wakker gaan maken.
Operatie bij Milan duurde maar 15 min, mijn man moest achter een scherm blijven bij de OK ik mocht niet mee was toen zwanger van de tweeling en het operatieteam wilde het niet hebben dat ik erbij was ivm de narcose gassen die er altijd een beetje hangen.
inderdaad een kapje, tenminste bij amandelen wel. Maar goed bij Milan was dat drama mannetje van bijna anderhalf die normaal al niet stil kan zitten hahaha en dan zo'n ding op zijn neus moet houden.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:29 schreef Urla het volgende:
[..]
Dat is dan wel erg fijn. Ingreep is voor het breukje eigenlijk ook maar simpel, dus hopelijk snel voorbij.
Ik neem aan dat ze dan ook een kapje krijgen en geen infuus.
Kan me daar wel iets bij voorstellen zeg.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef MamaNik het volgende:
[..]
inderdaad een kapje, tenminste bij amandelen wel. Maar goed bij Milan was dat drama mannetje van bijna anderhalf die normaal al niet stil kan zitten hahaha en dan zo'n ding op zijn neus moet houden.
Veel en vaak en LANG na de voeding. Bij ons was het iedere voeding raak en dan tot een uur of twee na de voeding. En nu nog steeds spuugt hij regelmatig. De kinderarts zei tegen ons dat het meestal veel meer lijkt dan dat het in werkelijkheid is. Zolang hij goed aankomt doen ze er weinig aan behalve voeding indikken met nutriton. Ik heb het vaker gezegd en ik zeg het weer: een hele fijne combinatie met borstvoedingquote:Op donderdag 3 september 2009 09:51 schreef _Bar_ het volgende:
Sjonge hoeveel en hoevaak kan een kleine baby spugen...
het is bijna na elke voeding "raak" goed laten boeren, helpt niet.
eerst de teveel aan melk watterug komt lopen, daarna geregeld een golf(je) melk.
dan lijkt het even rustig.
en na half uurtje soms eerder, komt de "zure"geklonterde melk eruit.
ik merk ook dat roy het er soms ook echt moeilijk mee heeft, dan hoor je hem "rochelen, hoesten.kwijlen" dan helpt er ook maar 1 ding, roy over de schouder en maar klopjes op z'n rug geven, tot het eruit is.
kijk het nog even aan tot na het weekend, minderd het dan niet, dan maar eens langs de ha.
Dan moet je het met een lepeltje eerst een beetje nutriton geven en dan voeden en daarna nog een paar lepeltjesquote:Op donderdag 3 september 2009 09:58 schreef Vicky het volgende:
klinkt als reflux Bar!
Idd indikken met Nutriton maar bij bv lijkt me dat ook behoorlijk lastig.
Dat op verkeerde tijden doorslapen dat ken ik.. Bij ons slapen ze ook van 8 tot half 5quote:Op donderdag 3 september 2009 10:02 schreef _Bar_ het volgende:
kwam die van jou dan ook zovaak terug voor een voeding Estrys?
Omdat het grootste gedeelte er weer uit komt, lijkt Roy onverzadigbaar wat voedingen betrefd, gisteren hem al even kunnen "foppen"door middel van een speentje.
en hem veel in de avonden aan papa geven.
maar ondanks dat drinkt roy echt goed
Ow en haha meneer kan doorslapen, alleen hij doet dat op de "verkeerde"tijden.
hij slaapt door vanaf 21 uur tot 04.00/05.00 uur en daarna weer om de 2,5/3 uur.
gisteren hem geprobeerd wakker te maken om 23 uur, maar dat was geen doen, met geen mogelijkheid wakker te krijgen zelfs een luierwissel maakte hem niet wakker.
Hij kwam volgens mij niet zo vaak voor de voedingen maar wij gaven dus al vrij snel die nutriton moet ik zeggen. Maar dat was gewoon echt een drama om dat te geven, en hij spuugde nog steeds alleen dan dikker. En na 5 weken ben ik gestopt met BV dus heel veel ervaring hebben we niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:02 schreef _Bar_ het volgende:
kwam die van jou dan ook zovaak terug voor een voeding Estrys?
Omdat het grootste gedeelte er weer uit komt, lijkt Roy onverzadigbaar wat voedingen betrefd, gisteren hem al even kunnen "foppen"door middel van een speentje.
en hem veel in de avonden aan papa geven.
maar ondanks dat drinkt roy echt goed
hij slaapt door vanaf 21 uur tot 04.00/05.00 uur en daarna weer om de 2,5/3 uur.
gisteren hem geprobeerd wakker te maken om 23 uur, maar dat was geen doen, met geen mogelijkheid wakker te krijgen zelfs een luierwissel maakte hem niet wakker.
oh ja shit.. dat zit er ook weer aan te komen..quote:Op donderdag 3 september 2009 10:08 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Dat op verkeerde tijden doorslapen dat ken ik.. Bij ons slapen ze ook van 8 tot half 5Bij ons in bed gaan ze wel weer verder maar dan wel op de buik, maar om kwart over 6 is het klaar dan willen ze eten.
Wij hebben ook een tijdje wakker gemaakt om 11 soms waren het net slappe poppen en dronken ze 20 cc of zo en al dronken ze hun fles leeg kwamen ze ook om half 5 dus daar zijn we mee gestopt.
Hopelijk veranderd het ritme eerders weer.
Kijk al heel erg uit naar het moment dat de klok een uur terug gaat NOT!!! Bij Milan gegarandeerd weer weken problemen. hahaha en bij de tweeling zal het nu niet anders zijn kan ze s'avonds niet een uur langer ophouden om het zo te verschuiven.
Dat is Nutritonquote:Op donderdag 3 september 2009 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
Het zoontje van mijn collega heeft trouwens ook reflux, zij kolft de borstvoeding en verdikt dat met dat johannesspul en geeft het dan in een flesje.
yep 21 oktober geloof ikquote:Op donderdag 3 september 2009 10:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh ja shit.. dat zit er ook weer aan te komen..
Amber kreeg Zantac vanwege de reflux. Ik verdenk Tess ook van reflux. Ze zit af en toe zo op te geven, zelfs 3 uur na de fles en ze ruikt soms wat zurig.
zat in de buurtquote:
Hey, ik ookquote:Op donderdag 3 september 2009 08:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ahik ben in de zwolse versie geboren
Dat doet Iris dus ook 21.00u laatste voeding en dan meldt ze zich rond half 3. En vervolgens weer om de 2 a 3 uur... En ook hier niet wakker te krijgen rond 23.00u.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:02 schreef _Bar_ het volgende:
ik ook had als vervolg babydry 3 gekocht maar om de 1 of andere manier had ik dan lekkage, dus toch nog maar even naar newborn 3 gegaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:56 schreef Vicky het volgende:
Ik ben van new baby 1 naar newbaby 2 gegaan en toen naar babydry 3.In babydry 3 zitten 48 luiers en in newborn 3 maar 38.
Ow okay, ik wist niet dat het hetzelfde was... geen ervaringen mee ook.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is Nutriton(johannesbroodpitmeel) Zo deed ik het op het laatst ook.
Ik hoop dat je - maar vooral Roy - er wat aan hebt.quote:Voedingshouding verlicht reflux:
Tip: baby recht tegenover je borst te zettten met een beentje aan elke zijde van je been. Zo zit de baby rechtop bij het voeden en zit het maagje niet opeengepakt. Na het voeden even rechthouden. Het verhelpt de reflux niet maar verlicht wel tijdens het voeden.
Oh wat fijn Miss_sly! Hopen dat de osteopaat het laatste stukje ook goed opgelost krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn naar de osteopaat gegaan vanwege de krampjes (ze perst heel wat af en huilt er ook vaak bij) en de lichte voorkeurshouding.
Volgens de osteopaat had ze tijdens de geboorte vast gezeten in het geboortekanaal (klopt) en dan zodanig dat er links eea wat in de verdrukking is gekomen en dat is nog niet goed gaan zitten. Vandaar ook een voorkeurshouding naar links, een lichte reflux en de krampjes. Vandaag heeft ze, zei ze, ongeveer 80% al kunnen verbeteren. Volgende week nog een keer terug voor de rest.
Ja precies, en wat ik zeg je hoeft geen rare pillen te slikken of zo, en baat het niet dan schaat het niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ik vond het ook een klein beetje zweverig in eerste instantie, maar hoe lan ger ik erover denk, hoe logischer het allemaal klinkt.
Ze zei bijv toen ze met het hoofdje bezig was: dit is niet fijn, maar dit is vooral ook een herinnering aan de bevalling, dat ze klem heeft gezeten. Dat moet ze er ook even uithuilen.
Later bedacht ik me dat Senna idd maar even het verplichte beetje gehuild heeft, echt heel erg weinig, net na de geboorte. Dus misschien dat er idd best een tukje onverwerkt trauma zit dat nu toch wat beter verwerkt is. Klinkt misschien zweverig, maar van de andere kant ook erg logisch. Wie weet immers wat een baby zich herinnert, voelt en denk.
wat wegen ze nu en hoeveel krijgen ze op dit moment?? dan kan je het uitrekenen wat ze zouden mogen natuurlijk. En het enige wat nu mag is Nutriton volgens mij, maar Milan verstopte daar weer door.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef mikoxx het volgende:
Probleempje, onze jongens hebben een aantal dagen lactulose gehad omdat de ontlasting niet dagelijks kwam. De ontlasting die ze hadden was niet heel erg dik hoor, maar wel dikker dan 'normaa;'Van de ha dus lactulose gekregen met als gevolg waterdunne ontlasting, ook niet helemaal de bedoeling. Ook komen ze sinds de lactulose weer 's nachts voor een voeding. Zou dat door de lactulose kunnen komen denken jullie? De fles van 22u gaat al langere tijd niet leeg, tussen 18u en 22u zijn altijd huiluurtjes, met veel krampjes. Om 22u zijn de mannen dan te moe om de fles leeg te krijgen, maar ondanks dat sliepen ze altijd wel door. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze groter worden (ja dat worden ze natuurlijk!) en daardoor meer voedingsbehoefte krijgen. Tip van de ha was om de 22u fles op te hogen, maar ja, die drinken ze nu al niet leeg dus dat is geen optie eigenlijk. Mag er als iets van verdikking door de fles van 22u? Ze zijn nu 11,5 week... Tips???
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:21 schreef _Bar_ het volgende:
kunnen die kleintjes nachtmerries hebben?
roy heerlijk slapend ineens gillen, pak hem op gelijk stil en verder slapen op m'n arm...
hmm dan klopt het wel ongeveer, de stelregel is natuurlijk 150 ml per kg lichaamsgewicht. maar daar zit een marge in weet niet precies hoe dat zitquote:Op donderdag 3 september 2009 12:23 schreef mikoxx het volgende:
Verstopping moeten we natuurlijk ook weer niet hebben. Ze wegen nu om en nabij de 5 kilo en krijgen 5 voedingen van 150/5 (op dit moment 160/5 ivm 10cc extra water).
volgens mij niet, het was even heel hoog gillen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij dromen ze nog niet echt Bar, maar kan t geen krampje geweest zijn?
Heb ik gedaan (vannacht om 3u!!! was toch wakker en ze zitten daar 24/7. Overdag krijg ik ze bijna niet te pakken). Volgens het cb komt het door de lactulose en volgens de ha kan dat niet. Die zijn het dus lekker eens zeg maar.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:32 schreef MamaNik het volgende:
[..]
hmm dan klopt het wel ongeveer, de stelregel is natuurlijk 150 ml per kg lichaamsgewicht. maar daar zit een marge in weet niet precies hoe dat zit
maar Robin en Viggo zijn nu rond de 6 kg en krijgen nog maar 4 voedingen van 200 dus die zouden eigenlijk dan te weinig krijgen, maar ja krijg er niet meer in en ga ze niet s'nachts wakker maken als ze doorslapen.
Bellen met CB???
hahahaha oh hier zitten ze maar een paar uurtjes per dag, en ik woon nog wel in de randstadquote:Op donderdag 3 september 2009 12:36 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Heb ik gedaan (vannacht om 3u!!! was toch wakker en ze zitten daar 24/7. Overdag krijg ik ze bijna niet te pakken). Volgens het cb komt het door de lactulose en volgens de ha kan dat niet. Die zijn het dus lekker eens zeg maar.
Ik dacht dat johannisbroodpitmeel wel al mocht? (Vanaf 3 mnd toch)? We stoppen iig met de lactulose, kijken hoe het dan gaat. Maar ik vind het zo vreemd dat ze vanaf week 7 doorslapen en nu opeens niet meer (en allebei ook!) Jouw mannen zijn een maandje ouder toch? (max en tygo zijn van 14/6). Jij zit dus al op 4 voedingen? De late voeding 's avonds is vervallen? Mag ik vragen vanaf wanneer? Hier is de avond echt het moment van krampjes, dus de fles van 22u laten vallen zit er hier helaas nog niet in. We zitten eigenlijk iedere avond met ze op tussen 18u en 22u. Meestal in de draagdoek, maar slapen
Volgens het pak voeding wel geloof ik maar daar is het CB het geloof ik niet helemaal mee eens. hahahaquote:Op donderdag 3 september 2009 12:39 schreef tessie het volgende:
Vanaf 5kg mogen ze toch 180/6?
Bar, Graeme had volgens mij ook wel eens nachtmerries hoor. Dan huilde hij ineens in zijn slaap, terwijl hij helemaal niet eens echt wakker was. De laatste tijd heeft hij dat niet meer gelukkig. Vond het altijd zo zielig.
zo staat het op het pak maar het ligt ook helemaal aan je kindje...quote:Op donderdag 3 september 2009 12:39 schreef tessie het volgende:
Vanaf 5kg mogen ze toch 180/6?
Dat klopt, maar dat drinken ze dus niet op.quote:
Erg he!! Ik moet zaterdag weer gaan werken, en ik heb ze dan niet meer voor een fles maar wel vaak nog even wakker voor een speentje of even instoppen. Kan je ze niet overdag iets meer aanbieden zodat ze zeg maar een buffertje hebben???quote:Op donderdag 3 september 2009 12:46 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat drinken ze dus niet op.
Mamanik, wat gek dat jullie cb maar zo weinig uren per dag te bereiken is. Hier is het overdag wel een probleem om ze te pakken te krijgen hoor, je zit zo 30 min te wachten (a 10ct per minuut!). En 's nachts kan het dus wel![]()
Hmm.. dat meel in de fles, daar voel ik dan toch niet zo veel voor, ze moeten ook niet verstopt raken en de ontlasting gaat al niet van harte. En ja, om 22u een fles van 180/6 erin proppen lukt niet. Ze drinken meestal maar 100cc op ofzo. Lastig hoor, de nachten erbij breken me zo op.
Ja laten ze dan eens wat staan is het ook niet erg en ze zullen er ook weer even aan moeten wennen maar dat gaat hard zat. Geef je om de 4 uur gewoon??? Geef je gewoon 4 flessen van 180/6 en desnoods 1 van 150/5 of 120/4 hebben wij vorige week ook s'nachts gedaan dan 90/3 of 120/4 en nu komen ze niet meer.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:55 schreef mikoxx het volgende:
Dat is misschien wel een goede tip! Gaan we proberen, overdag 180/6... het proberen waard. Dank!
wees blijquote:Op donderdag 3 september 2009 13:08 schreef Nijna het volgende:
Bar, wij hebben nog steeds maar eens in de zoveel dagen een luier en tot nu toe altijd onder het verschonen... dus maakt niet uit welke luiers ik heb(of treed dan nu de wet van Fok! in werking... ik ga zo toch ff een boodschap doen dus dan zit lief met de gebakken peren... of het kind tot haar nek onder de poep...).
dat je ze s'avonds laat of s'nachts een kleiner flesje geeft omdat ze het anders toch niet leeg drinken, zonde om elke keer alles weg te gooien toch?? Vind de voeding al hard zat gaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:07 schreef mikoxx het volgende:
Ik geef idd overdag om de 4 uur. We gaan die 180/6 maar eens uitproberen. Hoe bedoel je dat met s nachts 90/3 of 120/4?
Je kan m op ook een voedingskussen leggen in de box als je die hebt (t kussen) dan hoeft hij niet lang in de wipper omdat dat waarschijnlijk niet zo heel goed is en toch ligt hij wat rechtopquote:Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef _Bar_ het volgende:
Roy slaapt ook eigenlijk het "rustigst"in de wipstoel want dan ligt hij niet plat.
ach ik kijk het nog even na tot na het weekend.
ben wel benieuwd naar jou stukje Diaan.
Uit het inbakeren en regelmaat topic.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:52 schreef Urla het volgende:
M'n meisje sliep vanmorgen al een uurtje ingebakerd met de testdoeken in de box en nadat ze moeheidssignaaltjes vertoonde weer ingebakerd en nu slaapt ze gewoon al 2,5 uur vanuit wakkerstand.![]()
![]()
M'n woonkamer is sinds weken niet zo schoon geweest en ik heb zelfs de aardappels al geschild![]()
Oh zeker! Alleen gaan er hier 's nachts flessen van 150/5 volledig inquote:Op donderdag 3 september 2009 14:00 schreef MamaNik het volgende:
[..]
dat je ze s'avonds laat of s'nachts een kleiner flesje geeft omdat ze het anders toch niet leeg drinken, zonde om elke keer alles weg te gooien toch?? Vind de voeding al hard zat gaan.
achgussiequote:Op donderdag 3 september 2009 14:56 schreef huuphuup het volgende:
Miss hopelijk doet het wat er van verwacht wordt en biedt het verlichting!
Seb zo zielig.beterschap voor je mannetje Estrys
Ik vond mn meiske vandaag zo zieligze heeft een beetje last van krampjes en dr is weinig wat helpt. Behalve in die kramp-houding op mn arm slapen, afgewisseld met op mn buik slapen, dat wilde ze wel. Ze ligt nu sinds 12 uur wel te slapen maar is de hele ochtend wakker geweest en is nu langzaam weer wakker aan het worden. Hopelijk is nu alle lucht die dwars zat eruit (t klonk iig of ze flink wat geloosd heeft
) en slaapt ze straks rustig weer in.
juhp tientjequote:Op donderdag 3 september 2009 19:50 schreef Vicky het volgende:
lekker Estrys!!
Tess lag ook om 19.15 uur
KD, heb je 'm bij het Kruidvat gekohct?
Als Seb ziek is is hij overdag wel een stuk rustigerquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:24 schreef Kleurdoos het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Seb!Ik zie er nu al tegenop om een keer een zieke baby te hebben
(seb al tanden in de maak of niet? ik zit hier elke dag even te checken maar echt geen enkel beginnetje ofzo
ook wel fijn nu ze nog bv krijgt al kunnen die kaakjes ook wel gruwelijk klemmen
)
Hopen dat de volgende gehoortest beter gaat kersjes.. denk je zelf dat het wel goed zit? (schrikt hij van harde geluidjes oid?)
Ik heb hier trouwens nog meer awesome speelgoed.. bij de action heb je van die verkleurende lampjes 9zacht materiaal) die elke seconde veranderen van kleur (1,50!) die rol ik dan door de kamer en dan gaat E. er in draf achteraan
hilarisch
Op Seb? Heb hem nog niet gevonden.quote:
dat klapperen doet ze ook.. en ze op elkaar klemmen en dan lachenquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
Als Seb ziek is is hij overdag wel een stuk rustigerMaar leuk is anders.
tandjes? nee joh gek. Seb wacht op Elin, die moet eerst dan volgt Seb 3 dagen later. Hij doet wel steeds zijn kaakjes op elkaar laten klappen, soort van klappertanden maar dan zonder tandenDus ik denk dat hij wel wat voelt.
Wij hebben en heeeel duur ding gekocht van vtech, met boerderij geluiden, ik word nu al dol van die liedjes
Dat heeft Leander ook. Die kan rusitg terwijl Mikael naast hem staat te schreeuwen in slaap vallenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef Kersjes het volgende:
Ah V-tech, daar hebben we lekker niks van in huisWel zo rustig.
En fijn dat het weer beter gaat met Seb!
Hopelijk slaapt Senna een beetje bij vandaag, kan mama ook even rusten.
Ik heb zelf niet het idee dat Toby niet goed hoort ofzo. Maar ja, hij is natuurlijk van buik uit wel gewend aan veel lawaai, het lijkt hem totaal niet te deren verder. Beetje dubbel gevoel erbij dus
Nee dan is er ook niks aan, helemaal mee eens...quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Op Seb? Heb hem nog niet gevonden.![]()
ja die zit er op, maar dan is er niks aan volgens Seb![]()
Bij ons ook, volgens mij bij de akte die je krijgt als je aangifte doet van de geboorte.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:46 schreef _Bar_ het volgende:
dat zit hier bij de papieren van het aangeven huup.
thanks das liefquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef She-Wolf het volgende:
Cinababy hielp hier niet echt tegen krampjes. Bij de oudste hadden we ABC Dophilus tegen krampjes en dat hiel echt heel goed.
Mocht je het bakeren willen proberen Huup, ik heb eventueel nog wel een puckababy hier, die je kan lenen als je zou willen.
Huup wij hebben het toevallig van de week van Leander gekregen en die is al 1,5 maand. Dus kna zo vandaag of morgen in de bus liggen!!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:52 schreef huuphuup het volgende:
heuh![]()
wij hebben alleen een akte van geboorte meegekregen. met daaraan vastgeniet een akte van erkenning.
Wat gek. mn lief zegt dat dat het enige is wat hij meegekregen heeft toen.
Misschien omdat ze in het ziekenhuis aangegeven is bij het gemeenteloket daar?
oh en die akte kan ik altijd opnieuw aanvragen toch? t is niet zo dat je er maar 1 krijgt en daarna nooit meer. voor ik weer stomme dingen doe
we moeten een originele akte van geboorte opsturen voor de gezag-aanvraag vandaar.
En die Leander ligt nu helemaal uitgeteld in bed. En hij ruikt alsof ie vreemd is gegaanquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:49 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb net even geknuffeld met Leander van MeNicoleen met haar geluncht
.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Gek is dat he? Als iemand anders je baby vast heeft gehouden dat ie dan niet meer na ons ruikt. Weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar jullie snappen vast wle wat ik bedoel
En ik ruik nog wel zo lekker.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:19 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En die Leander ligt nu helemaal uitgeteld in bed. En hij ruikt alsof ie vreemd is gegaan![]()
Gek is dat he? Als iemand anders je baby vast heeft gehouden dat ie dan niet meer na ons ruikt. Weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar jullie snappen vast wle wat ik bedoel
ja dat zou goed kunnen, ze is geboren en aangegeven in gemeente Delft maar we wonen in gemeente Westland. Ik wacht het nog rustig even af danquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:58 schreef innepin het volgende:
Huup, wij kregen het BSN gebeuren ook later, maar dat kwam hier omdat ze aangegeven werd in de gemeente van het ziekenhuis, terwijl het burgerservicenummer geregeld werd door de gemeente waar we wonen. Is dat bij jou ook niet zo?
Hihihiihi.... das babyhumorquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef huuphuup het volgende:
Mijn dametje heeft net keurig de visite onder geplastblijkbaar zat en de luier vol, en zat de opstaande rand niet helemaal goed naar buiten toe geklapt en had ze een hele grote plas. Nomnomnom
venkel wordt afgeraden o dat het de darmen lui zou maken en er dus weer verstopping zou kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:52 schreef Fannie het volgende:
[..]
Hihihiihi.... das babyhumor![]()
Over krampjes....... ik lees nooit hier iemand over Venkelthee?
Is dat alweer ouderwets ozow?![]()
Das namelijk het enige wat wij vroeger voor dochterlief gebruikten bij krampjes, hielp redelijk tot goed...
Zo heb ik een trucje geleerd van de osteopaat dat ook heel goed werkt om te ontluchten:quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:01 schreef Books het volgende:
Huup heeft ze ook last van lucht. Hier hielp de cinababy met inbakeren heel goed en in geval van heel erg lucht werkte de tip van de eerste kraamverzorgster van K bij beide meiden heel goed. Gewoon zitten net als wij alleen dan naast je met een arm onder haar beentjes door waardoor je arm als een soort schommel fungeert en D'Shon gewoon rechtop zit en haar voetjes iets hoger als haar billen. Haar bilen bungelen dan boven de bank zeg maar. Beter kan ik het niet echt uitleggen sorry maar het zorgde hier altijd voor heel veel windjes en daardoor namen de krampjes af.
Weer teruggaat naar waar ze hoort.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef Fuente het volgende:
Ook leuk om te horen wat anderen van Merel vinden. Bijna iedereen zegt hetzelfde: het is zo'n vreselijk om-op-te-vreten-grietje, maar owee als madam honger heeft of iets wil en het lukt niet. Dan gaat alles los, ze kan echt enorm hard huilen. 's Morgens ligt ze in de box te gillen (want honger) en dan maak ik snel een fles. Ik loop dan langs de box om de fles vast neer te zetten, als ze de fles dan ziet is ze even stil en volgt de fles nauwlettend, al uithijgend van het harde huilen, om vervolgens nog een tandje harder tekeer te gaan omdat ik haar niet snel genoeg pak
Wauw Tex, wat goed!quote:Op zaterdag 5 september 2009 07:20 schreef texelonia het volgende:
Hannah heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen!Sterker nog ze slaapt nu nog!
Normaal komt ze toch wel minstens 3 keer per nacht ofzow. En de laatste tijd leek het wel alsof ze non-stop dronk zo ongeveer. Alsof mijn tepel een speentje is ofzow
![]()
Vannacht heeft ze de hele nacht op haar eigen kamertje gelegen ipv bij ons op de kamer. Als ik dit eerder had geweten....Man wat was ik hier aan toe zeg!
Oeh, fijn..hope dat het doorzetquote:Op zaterdag 5 september 2009 07:20 schreef texelonia het volgende:
Hannah heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen!Sterker nog ze slaapt nu nog!
Normaal komt ze toch wel minstens 3 keer per nacht ofzow. En de laatste tijd leek het wel alsof ze non-stop dronk zo ongeveer. Alsof mijn tepel een speentje is ofzow
![]()
Vannacht heeft ze de hele nacht op haar eigen kamertje gelegen ipv bij ons op de kamer. Als ik dit eerder had geweten....Man wat was ik hier aan toe zeg!
Ja dat klinkt wel aannemelijk idd. Ik had het tijd terug al van cattie gelezen, die heeft Fee ook op d'r eigen kamertje gelegd toen ze maand of 6 was dacht ik, en sindsdien sliep ze door. Ik heb er dus al vaker over getwijfeld, maar Hannah's kamer is op een andere verdieping dan onze kamer, dus als je er dan 3 keer per nacht uit moet....quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:29 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Wauw Tex, wat goed!![]()
Misschien is ze wel 3 keer per nacht wakker geweest, maar is ze omdat ze je niet hoorde/zag/rook telkens wel weer vanzelf ingeslapen! Zoiets klinkt mij logisch in de oren.
Maar wat de reden ook is, heerlijk dat ze nu doorslaapt en dat je nu een goede nachtrust hebt gehad en hopelijk volgen er zo nog vele nachten!
Ik denk dat ik Lianne vanavond ook maar eens op haar eigen kamertje moet gaan leggen, want als dat inderdaad de oplossing is!
achgossie, sterkte ermeequote:Op zaterdag 5 september 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Och Huup, wat een nacht zeg!
Heb je de draagdoek al geprobeerd? Is geen inbakeren, maar wel gewoon lekker strak bij een van jullie 2-en zitten, dat wil mss ook wel eens helpen om A. iig een tijdje lekker bij jullie te laten slapen en dan heb je je handen iig vrij.![]()
Tex, wat heerlijk dat je een hele nacht hebt kunnen slapen!
Ik heb daarnet toch de HAP maar gebeld voor de spruw, het zit echt door heel zijn mondje, op zijn wangetjes en lipjes en ik merk dat hij bijv. ook niet meer zo heel fanatiek op mijn pink zuigt, dus hij heeft er echt wel last van. Straaltjes melk langs zijn mondje naar buiten, echt een beetje slordig drinken, waardoor meer lucht naar binnen etc. etc.
Anyway... ze zouden iets klaar zetten bij de apotheek dus F. neemt dat zo mee als hij uit de stad komt.
Maarten, knappe vent!
ja dankjewel nogquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:54 schreef Vicky het volgende:
Hoop dat de Nystatine snel helpt BE!
Heeft ie het binnengehouden?
Och huupje, wat een nacht!! Ik heb je al een smsje gestuurd.
Memmeltje, hoop dat de druppies snel helpen!!
heel lief van jequote:Op zaterdag 5 september 2009 17:14 schreef Vicky het volgende:
Huup, ik wil met alle liefde vanavond de bakerzak komen brengen hoor!!
ach arme Elin. Met Seb gaat het juist iets beter. En tegen al mijn gevoel in komt schoonmoeder hier vanavond oppassenquote:Op zaterdag 5 september 2009 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Oeh, fijn..hope dat het doorzet
Hier juist een vreselijke nacht gehad (al een week lang)
Ik zei dat ze nooit ziek is geweest..nou volgens mij moet ik er ook aan geloven. Kokhalzen van het hosten, geen koorts..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |