Urla, inbakeren vond ik de eerste paar keer ook een zielig gezicht, maar als ze daardoor lekkerder slaapt overdag en dus minder humeurig is is het het wel waard toch??? Bij Robin en Viggo vond ik het ook een zielig gezicht maar heb het een paar weken vol gehouden en nu slapen ze zelf rustig, alleen kunnen ze altijd moeilijk de slaap vatten overdag. Maar het blijken echt buikslaper te zijn want dan slapen ze binnen 1 minuut, mag officieel volgens de regels natuurlijk ook niet, maar ja heb ook niks aan 2 krijsende kinderen en Robin valt uiteindelijk met 10 min huilen wel in slaap maar Viggo raakt helemaal over zijn toeren en dan ben ik langer bezig om hem weer rustig te krijgen dan dat die nog tijd heeft om te slapen. Dus dan maar lekker op hun buikje slapen hoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:01 schreef Urla het volgende:
Hier gaat het slapen overdag nog steeds niet lekker. Mevrouw blijft gewoon wakker liggen (niet huilend,maar wel druk maaiend om zich heen) tot ze eruit mag voor de volgende voeding om dan een humeur van jewelste te hebben. S'avonds gaat het slapen dan ook moeizamer, omdat ze dan veel te overprikkeld is en druk om zich heen maait.
Gisterenmiddag ook geprobeerd in te bakeren met 2 op maat gemaakte lakentjes op de manier van de pacco site. Ze werd zo veel rustiger en leek het erg prettig te vinden. Ook een hazeslaapje in de box gedaan, maar omdat dit niet het juiste materiaal is (te glad) kon ik haar niet alleen laten. Als uitprobeersel denk ik dat zij er ook baat bij heeft. Hubbie vind het echter een zielig gezicht.Ik hoop dat ik hem kan overhalen om het wel te gaan doen. De 18de weer een afspraak op het cb bij de wijkverpleegkundige gelukkig. Dus dan nog maar eens aankaarten. Bij de arts kreeg ik alleen het advies om haar te laten huilen (wat ze bijna niet doet) om daarna aan te geven dat ik dit beter niet kan doen op het moment, omdat haar darmpje dan vast kan inklemmen ivm haar liesbreukje. Of ik het dan maar op deze manier kan blijven doen.
Ik kan toch niet dat hele badritueel blijven doen voordat ze gaat slapen zeg.
Hier staan trouwens goede tips.![]()
De bakerdoeken lijken me wel iets om te gaan gebruiken.
De C1000 doos is trouwens wel de moeite waard. Er zitten veel bruikbare producten in en waardebonnen voor oa gratis pak newborn luiers.
ahquote:Op donderdag 3 september 2009 08:34 schreef MamaNik het volgende:
[..]
nee sophia kinderziekenhuis rotterdam
quote:Op donderdag 3 september 2009 08:35 schreef Urla het volgende:
We gaan eerst een half jaar aankijken wat het precies gaat doen. Het kan misschien nog iets vergroeien zodat de openingen niet meer synchroom blijven staan. Ze/en ik eigenlijk ook vinden nu gezien haar leeftijd een narcose te heftig. En de misschien aankomende griepepidemie maakt het ook niet beter. Als het darmpje inklemd en niet terugschiet moet ze wel met spoed geopereerd worden. Nu komt het soms als een bultje omhoog, maar floept makkelijk terug. We mogen/moeten het nu zelf terugdrukken.
Als het voor je kleintje werkt prima toch. Als ik iets geleerd heb in de opvoeding van m'n zoon dan is het wel dat je zelf als moeder echt wel weet wat goed voor je kindje is. Als ik al die (soms echt slechte) adviezen opgevolgd zou hebben dan zou hij bij lange na niet zo ver en heerlijk persoon zijn als hij nu is.
Niemand werkt helemaal als volgens het boekje. Daarvoor is ieder mens gelukkig te unique voor.
quote:Op donderdag 3 september 2009 08:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een uitzendbureau?
wanneer weet je of er wel een operatie nodig is?
Klopt, een navelbreuk gaat in veel gevallen wel vanzelf weg dat zien we ook bij Viggo was eerst echt 2 a 3 cm omhoog en nu nog 1 cm ongeveer en als je het weg drukt blijft het ook langer "binnen"dan eerst. Eerst was het weg drukken en dan PLOP vloog die er weer uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:39 schreef Urla het volgende:
[..]
![]()
Over een half jaartje, maar ik denk dat het niet weggaat. Die kans is namelijk erg klein.
Ahhh zo zielig spugende kindjes hopelijk knapt Seb vandaag een beetje op.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef Estrys het volgende:
GoedemorgenSeb slaapt nog
![]()
Hij heeft nog een keer moeten overgeven maar toen lag hij met zijn hoofd zowat tegen de spijlen van het bedje aan dus dat ging mooi allemaal op de grond. Nog even bij papa op schoot moeten spugen. Daarna ging het wel weer, tegen een uur of drie begon hij honger te krijgen maar was de speen ook nog even goed, om vier uur fles gegeven en tussen vier en zes ben ik er denk ik wel een keer of 6 uit geweest. en Manlief ook nog een paar keer. Hij hoefde niet te spugen maar het zat niet helemaal lekker dat eten denk ik.
Lief had hoofdpijn vanmorgen en was geloof ik ook nog een beetje moe en de arme schat maakt vandaag 12 uur op zijn werk. Gelukkig maar dat hij zijn werk als zijn hobby zietwat ben ik blij dat het mijn vrije dag is.
Wat apart dat ze daar wel meteen opereren, maar van 1 kant eigenlijk ook wel opgelucht. Het is dan nu wel niet verholpen, maar Dewi is 5,5 week oud. Ik krijg het ook bijna niet over m'n hart om het nu te laten doen. Er kleven toch risico's aan zo'n operatie. Ze heeft er in principe geen last van. We moeten wel alert zijn dat het niet inklemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:43 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Klopt, een navelbreuk gaat in veel gevallen wel vanzelf weg dat zien we ook bij Viggo was eerst echt 2 a 3 cm omhoog en nu nog 1 cm ongeveer en als je het weg drukt blijft het ook langer "binnen"dan eerst. Eerst was het weg drukken en dan PLOP vloog die er weer uit.
Zij de kinderarts ook in het Sophia, was het een liesbreuk geweest hadden we hem gelijk geholpen
Was blij dat die niet geholpen hoefde te worden hij was 7 weekjes toen
Ik zou het ook moeilijk hebben gevonden hoor, maar wat moet dat moet dan maar.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Urla het volgende:
[..]
Wat apart dat ze daar wel meteen opereren, maar van 1 kant eigenlijk ook wel opgelucht. Het is dan nu wel niet verholpen, maar Dewi is 5,5 week oud. Ik krijg het ook bijna niet over m'n hart om het nu te laten doen. Er kleven toch risico's aan zo'n operatie. Ze heeft er in principe geen last van. We moeten wel alert zijn dat het niet inklemd.
We blijven duimen. Misschien is zij wel 1 van de gelukkigen waarbij het wel weggaat. Het was al zeldzaam voor een meisje om het te krijgen. Dus we hopen deze keer ook de jackpot te krijgen wat dit betreft
Ach wat sneu. Mij lijkt de tijd dat je moet wachten tijdens de ingreep vreselijk. Hormonaal heb ik nog steeds last van heftigere emoties enzo. Dus ben zo bang dat ze niet uit de narcose komt ofzo.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:57 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ik zou het ook moeilijk hebben gevonden hoor, maar wat moet dat moet dan maar.
Milan was 1 jr en 3 maanden toen werd die geholpen aan zijn neusamandelen en oortjes. Echt zoo zielig heb hem nog nooit zo boos gezien toen die uit narcose kwam. ppfff echt een drama was dat zeg.
Is goed, misschien dat dat hubbie wel over de streep kan trekken als het niet zo strak gaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:06 schreef Vicky het volgende:
Urla, ik heb de bakerzakken ook nog steeds he..
Je mag erbij zijn totdat ze slapen en als ze ze weer wakker gaan maken.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:06 schreef Urla het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Mij lijkt de tijd dat je moet wachten tijdens de ingreep vreselijk. Hormonaal heb ik nog steeds last van heftigere emoties enzo. Dus ben zo bang dat ze niet uit de narcose komt ofzo.![]()
Ik neem aan dat je er tijdens de ingreep niet bij mag zijn, maar wel tijdens het uitslapen?
Dat is dan wel erg fijn. Ingreep is voor het breukje eigenlijk ook maar simpel, dus hopelijk snel voorbij.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:18 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Je mag erbij zijn totdat ze slapen en als ze ze weer wakker gaan maken.
Operatie bij Milan duurde maar 15 min, mijn man moest achter een scherm blijven bij de OK ik mocht niet mee was toen zwanger van de tweeling en het operatieteam wilde het niet hebben dat ik erbij was ivm de narcose gassen die er altijd een beetje hangen.
inderdaad een kapje, tenminste bij amandelen wel. Maar goed bij Milan was dat drama mannetje van bijna anderhalf die normaal al niet stil kan zitten hahaha en dan zo'n ding op zijn neus moet houden.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:29 schreef Urla het volgende:
[..]
Dat is dan wel erg fijn. Ingreep is voor het breukje eigenlijk ook maar simpel, dus hopelijk snel voorbij.
Ik neem aan dat ze dan ook een kapje krijgen en geen infuus.
Kan me daar wel iets bij voorstellen zeg.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef MamaNik het volgende:
[..]
inderdaad een kapje, tenminste bij amandelen wel. Maar goed bij Milan was dat drama mannetje van bijna anderhalf die normaal al niet stil kan zitten hahaha en dan zo'n ding op zijn neus moet houden.
Veel en vaak en LANG na de voeding. Bij ons was het iedere voeding raak en dan tot een uur of twee na de voeding. En nu nog steeds spuugt hij regelmatig. De kinderarts zei tegen ons dat het meestal veel meer lijkt dan dat het in werkelijkheid is. Zolang hij goed aankomt doen ze er weinig aan behalve voeding indikken met nutriton. Ik heb het vaker gezegd en ik zeg het weer: een hele fijne combinatie met borstvoedingquote:Op donderdag 3 september 2009 09:51 schreef _Bar_ het volgende:
Sjonge hoeveel en hoevaak kan een kleine baby spugen...
het is bijna na elke voeding "raak" goed laten boeren, helpt niet.
eerst de teveel aan melk watterug komt lopen, daarna geregeld een golf(je) melk.
dan lijkt het even rustig.
en na half uurtje soms eerder, komt de "zure"geklonterde melk eruit.
ik merk ook dat roy het er soms ook echt moeilijk mee heeft, dan hoor je hem "rochelen, hoesten.kwijlen" dan helpt er ook maar 1 ding, roy over de schouder en maar klopjes op z'n rug geven, tot het eruit is.
kijk het nog even aan tot na het weekend, minderd het dan niet, dan maar eens langs de ha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |