abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 09:58:47 #101
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72391473
Bar, ik las net in het magazine van Oie ik groei een tip, dat de baby rechtop als het ware de borst kreeg, zodat het minder snel ging overgeven. Boekje ligt nu boven, als Lennon straks wakker is, zal ik even hier posten hoe het er precies staat beschreven. Misschien is het het proberen waard.
Make love, not war ☮
pi_72391488
Arme Seb. Hoop dat het overgeven nu klaar is, dat is zo ellendig. Beterschap

Dat HD had het nichtje van schaap dus ook. Spreidbroekje was niet leuk, maar ook niet verschrikkeijk, niet pijnlijk ofzo. Hoop dat het voor Tess allemaal meevalt.

voor Dewi

Wij gaan zo naar de osteopaat. Ben benieuwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72391508
ben ook benieuwd of ie wat kandoen Miss! Succes!
heb alleen gemist waarom jullie gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72391544
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:58 schreef Vicky het volgende:
klinkt als reflux Bar!
Idd indikken met Nutriton maar bij bv lijkt me dat ook behoorlijk lastig.
Dan moet je het met een lepeltje eerst een beetje nutriton geven en dan voeden en daarna nog een paar lepeltjes Als je nutriton aanmaakt met water ziet het er uit als behangplak. Als je niet snel bent met oplepelen dan kun je de lepel rechtop erin zetten. Of je moet kolven wat ik dus op een gegeven moment maar ben gaan doen, uit wanhoop.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72391545
kwam die van jou dan ook zovaak terug voor een voeding Estrys?
Omdat het grootste gedeelte er weer uit komt, lijkt Roy onverzadigbaar wat voedingen betrefd, gisteren hem al even kunnen "foppen"door middel van een speentje.
en hem veel in de avonden aan papa geven.
maar ondanks dat drinkt roy echt goed

Ow en haha meneer kan doorslapen, alleen hij doet dat op de "verkeerde"tijden.
hij slaapt door vanaf 21 uur tot 04.00/05.00 uur en daarna weer om de 2,5/3 uur.
gisteren hem geprobeerd wakker te maken om 23 uur, maar dat was geen doen, met geen mogelijkheid wakker te krijgen zelfs een luierwissel maakte hem niet wakker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:05:24 #106
114177 Diaan73
pi_72391605
Het zoontje van mijn collega heeft trouwens ook reflux, zij kolft de borstvoeding en verdikt dat met dat johannesspul en geeft het dan in een flesje.
Make love, not war ☮
  donderdag 3 september 2009 @ 10:08:13 #107
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72391661
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:02 schreef _Bar_ het volgende:
Omdat het grootste gedeelte er weer uit komt, lijkt Roy onverzadigbaar wat voedingen betrefd, gisteren hem al even kunnen "foppen"door middel van een speentje.

hij slaapt door vanaf 21 uur tot 04.00/05.00 uur en daarna weer om de 2,5/3 uur.
gisteren hem geprobeerd wakker te maken om 23 uur, maar dat was geen doen, met geen mogelijkheid wakker te krijgen zelfs een luierwissel maakte hem niet wakker.
Dat op verkeerde tijden doorslapen dat ken ik.. Bij ons slapen ze ook van 8 tot half 5 Bij ons in bed gaan ze wel weer verder maar dan wel op de buik, maar om kwart over 6 is het klaar dan willen ze eten.
Wij hebben ook een tijdje wakker gemaakt om 11 soms waren het net slappe poppen en dronken ze 20 cc of zo en al dronken ze hun fles leeg kwamen ze ook om half 5 dus daar zijn we mee gestopt.
Hopelijk veranderd het ritme eerders weer.

Kijk al heel erg uit naar het moment dat de klok een uur terug gaat NOT!!! Bij Milan gegarandeerd weer weken problemen. hahaha en bij de tweeling zal het nu niet anders zijn kan ze s'avonds niet een uur langer ophouden om het zo te verschuiven.
pi_72391678
quote:

Hij kwam volgens mij niet zo vaak voor de voedingen maar wij gaven dus al vrij snel die nutriton moet ik zeggen. Maar dat was gewoon echt een drama om dat te geven, en hij spuugde nog steeds alleen dan dikker. En na 5 weken ben ik gestopt met BV dus heel veel ervaring hebben we niet.
Denk dat Roy inderdaad een beetje Reflux klachten heeft. Maar zoals gezegd hier deed de KA daar niks aan, ze wilde geen medicijnen geven want dat heeft weer allerlei bijwerkingen zei ze. Maar het vele spugen heeft er wel mede voor gezorgd dat ik niet zo heel positief terugkijk op de BV periode.
pi_72391694
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:08 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Dat op verkeerde tijden doorslapen dat ken ik.. Bij ons slapen ze ook van 8 tot half 5 Bij ons in bed gaan ze wel weer verder maar dan wel op de buik, maar om kwart over 6 is het klaar dan willen ze eten.
Wij hebben ook een tijdje wakker gemaakt om 11 soms waren het net slappe poppen en dronken ze 20 cc of zo en al dronken ze hun fles leeg kwamen ze ook om half 5 dus daar zijn we mee gestopt.
Hopelijk veranderd het ritme eerders weer.

Kijk al heel erg uit naar het moment dat de klok een uur terug gaat NOT!!! Bij Milan gegarandeerd weer weken problemen. hahaha en bij de tweeling zal het nu niet anders zijn kan ze s'avonds niet een uur langer ophouden om het zo te verschuiven.
oh ja shit.. dat zit er ook weer aan te komen..

Amber kreeg Zantac vanwege de reflux. Ik verdenk Tess ook van reflux. Ze zit af en toe zo op te geven, zelfs 3 uur na de fles en ze ruikt soms wat zurig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72391709
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
Het zoontje van mijn collega heeft trouwens ook reflux, zij kolft de borstvoeding en verdikt dat met dat johannesspul en geeft het dan in een flesje.
Dat is Nutriton (johannesbroodpitmeel) Zo deed ik het op het laatst ook.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:11:33 #111
248986 MamaNik
pi_72391725
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh ja shit.. dat zit er ook weer aan te komen..

Amber kreeg Zantac vanwege de reflux. Ik verdenk Tess ook van reflux. Ze zit af en toe zo op te geven, zelfs 3 uur na de fles en ze ruikt soms wat zurig.
yep 21 oktober geloof ik
pi_72391819
jippie

tis de 25e!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 10:18:48 #113
248986 MamaNik
pi_72391867
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:16 schreef Vicky het volgende:
jippie

tis de 25e!
zat in de buurt
Wie dat geintje ooit verzonnen heeft om 2x per jaar de klok te veranderen die mogen ze van mij verbannen!
pi_72392152
Roy slaapt ook eigenlijk het "rustigst"in de wipstoel want dan ligt hij niet plat.
ach ik kijk het nog even na tot na het weekend.

ben wel benieuwd naar jou stukje Diaan.
pi_72392186
Bar, heb je het hoofdeind van zijn bedje al wat hoger gezet?? Je kan ook evnetueel een badlaken onder zijnmatrasje leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72392322
nee dat staat ook nog niet omhoog, wil dat ook nog wel proberen vanavond.
nu maakt het opzich niet zoveel uit, want spugen doet hij toch wel. zittend of liggend.
pi_72392628
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:36 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ah ik ben in de zwolse versie geboren
Hey, ik ook .

Urla, hier maakt het echt verschil het "inbakeren". Vooral overdag.
En we leggen Iris nu ook in haar eigen bed, niet meer in de wagen/box en dat scheelt misschien ook wel.
Ze wordt wakker, krijgt de tiet, even om zich heen kijken op schoot of in de box en als ze gaapt/moe lijkt te worden gaat ze weer ingepakt in bed. Iris heeft echt een paar dagen overdag bijna alleen maar liggen huilen en af en toe een hazenslaapje van maximaal een half uur. Voor haar vermoeiend, maar voor ons ook.
Fake it till you make it...
pi_72392802
quote:

Dat doet Iris dus ook 21.00u laatste voeding en dan meldt ze zich rond half 3. En vervolgens weer om de 2 a 3 uur... En ook hier niet wakker te krijgen rond 23.00u.
Dus ik probeer nu zelf maar gewoon in bed die laatste voeding te geven en dan te gaan slapen, dan heb ik nog een paar uurtjes die ik aaneengesloten kan slapen.
We gaan nu die baby dry luiers halen, zodat we haar 's nachts misschien niet elke keer hoeven te verschonen (scheelt mij weer een hobbeltje naar de babykamer, licht aan, wakkerder worden), nog een paar maatje 1 liggen, die houden niet zoveel meer... Maar goed ze is ook al bijna 4 kg...
Fake it till you make it...
pi_72392840
Ik ben van new baby 1 naar newbaby 2 gegaan en toen naar babydry 3.In babydry 3 zitten 48 luiers en in newborn 3 maar 38.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 11:02:14 #120
248986 MamaNik
pi_72393004
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:56 schreef Vicky het volgende:
Ik ben van new baby 1 naar newbaby 2 gegaan en toen naar babydry 3.In babydry 3 zitten 48 luiers en in newborn 3 maar 38.
ik ook had als vervolg babydry 3 gekocht maar om de 1 of andere manier had ik dan lekkage, dus toch nog maar even naar newborn 3 gegaan.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:05:16 #121
114177 Diaan73
pi_72393082
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is Nutriton (johannesbroodpitmeel) Zo deed ik het op het laatst ook.
Ow okay, ik wist niet dat het hetzelfde was... geen ervaringen mee ook.

Bar, dit stukje staat er:
quote:
Voedingshouding verlicht reflux:
Tip: baby recht tegenover je borst te zettten met een beentje aan elke zijde van je been. Zo zit de baby rechtop bij het voeden en zit het maagje niet opeengepakt. Na het voeden even rechthouden. Het verhelpt de reflux niet maar verlicht wel tijdens het voeden.
Ik hoop dat je - maar vooral Roy - er wat aan hebt.
Make love, not war ☮
pi_72393088
geen lekkage hier

mijn spookje zat net in de wipper heel lief maar slaperig te kijken. Ik draai me om.. ligt ze in dromenland.
Snel lueir verwisseld en dr niet ingebakerd in bed gelegd... moet over een klein uurtje weer de deur uit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72393162
wat is eigenlijk het grote verschil, hier gisteren newbaby3 gehaald.
maar had dus keuze uit.
actif fit3
babydry3
of new baby3

Heb nu ivm de spuitluiers nog steeds nog maar keertje new baby gepakt.

Nijna dat ga ik nu dus ook maar doen, laatste voeding boven geven en dan zelf maar gelijk mee in bed, om idd zelf wat uurtje slaap te mogen hebben.

@diaan dank je wel, zal dat gelijk straks bij de volgende voeding eens proberen.
voed Roy ziezo al wat schuiner.
pi_72393192
Hoofdeind kan het beste in een hoek van 30 graden (advies van ziekenhuis), je moet dan wel je baby met een tuigje aan het bed vastmaken want dat is zo schuin dat het praktisch onmogelijk is. Wij hadden bloempotten (cm of 15 hoog) onder de pootjes Hielp wel een beetje. Een badhanddoek hielp voor geen cm
pi_72393274
Bdhandoek helpt hier voorlopig wel.. misschien binnenkort niet meer

Bar, actifit is voor hele actieve kindjes en volgens mij als ze gaan kruipen/draaien enzo.
Babydry heeft volgens mij een extra laagje in de leuier die het vocht betr vasthoud.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72393304
ow dan red ik het nog wel met new baby
roy geeft echt geen kik bij vieze luiers
pi_72393513
Seb kwam om half 11 zijn bed uit vanmorgen. Ik was even met mijn moeder te bellen toen er een lucht voorbij kwam Ik zat even naar Seb te kijken en zag op zijn rug een bruine vlek verschijnen. Wist niet hoe snel ik op moest hangen
  donderdag 3 september 2009 @ 11:35:33 #128
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72393889
Iiieeeh Seb haha dat heb je goed gedaan!

Danique krijgt tandjes, zomaar ineens komen er 2 tegelijk door.
Gisteren heb ik nog gevoeld in haar mondje omdat ze wat pieperig was op het KDV maar toen was er niets te voelen en nu zitten er ineens 2 scherpe randjes onderin haar mondje!

Even verder bijlezen nu...
pi_72394504
Wij zijn naar de osteopaat gegaan vanwege de krampjes (ze perst heel wat af en huilt er ook vaak bij) en de lichte voorkeurshouding.
Volgens de osteopaat had ze tijdens de geboorte vast gezeten in het geboortekanaal (klopt) en dan zodanig dat er links eea wat in de verdrukking is gekomen en dat is nog niet goed gaan zitten. Vandaar ook een voorkeurshouding naar links, een lichte reflux en de krampjes. Vandaag heeft ze, zei ze, ongeveer 80% al kunnen verbeteren. Volgende week nog een keer terug voor de rest.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:00:56 #130
248986 MamaNik
pi_72394587
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn naar de osteopaat gegaan vanwege de krampjes (ze perst heel wat af en huilt er ook vaak bij) en de lichte voorkeurshouding.
Volgens de osteopaat had ze tijdens de geboorte vast gezeten in het geboortekanaal (klopt) en dan zodanig dat er links eea wat in de verdrukking is gekomen en dat is nog niet goed gaan zitten. Vandaar ook een voorkeurshouding naar links, een lichte reflux en de krampjes. Vandaag heeft ze, zei ze, ongeveer 80% al kunnen verbeteren. Volgende week nog een keer terug voor de rest.
Oh wat fijn Miss_sly! Hopen dat de osteopaat het laatste stukje ook goed opgelost krijgt.
Ik zweer ook bij de osteo, sommige mensen vinden het maar "raar en zweverig" maar baad het niet dan schaat het niet toch???
pi_72394711
Nou, ik vond het ook een klein beetje zweverig in eerste instantie, maar hoe lan ger ik erover denk, hoe logischer het allemaal klinkt.

Ze zei bijv toen ze met het hoofdje bezig was: dit is niet fijn, maar dit is vooral ook een herinnering aan de bevalling, dat ze klem heeft gezeten. Dat moet ze er ook even uithuilen.

Later bedacht ik me dat Senna idd maar even het verplichte beetje gehuild heeft, echt heel erg weinig, net na de geboorte. Dus misschien dat er idd best een tukje onverwerkt trauma zit dat nu toch wat beter verwerkt is. Klinkt misschien zweverig, maar van de andere kant ook erg logisch. Wie weet immers wat een baby zich herinnert, voelt en denk.
pi_72394880
miss-sly, fijn dat het zo goed ging! De osteopaat heeft echt wonderen verricht bij Mereltje. Merel had ook heel veel last van krampen en een opgeblazen buik. Wat ik achteraf zo typisch vond was dat hij aan de stand van haar heupjes kon zien dat ze een hele tijd in een stuit heeft gelegen (dat kopt ook, ze is pas gedraaid rond de 36 weken).
En Merel moest vreselijk huilen toen hij haar behandelde, maar ineens viel ze midden in de behandeling zo in slaap, alsof ze alles kon laten gaan. Heel apart was dat. Wij zijn uiteindelijk een paar keer geweest en Merel ging van huilbaby (tussen de 6 en 8 uur huilen op een dag) naar een baby die echt helemaal tevreden is en eigenlijk helemaal krampvrij was.
Bij Merel had het waarschijnlijk te maken met de turbobevalling, ze is werkelijk gelanceerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 september 2009 @ 12:16:54 #133
248986 MamaNik
pi_72395022
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ik vond het ook een klein beetje zweverig in eerste instantie, maar hoe lan ger ik erover denk, hoe logischer het allemaal klinkt.

Ze zei bijv toen ze met het hoofdje bezig was: dit is niet fijn, maar dit is vooral ook een herinnering aan de bevalling, dat ze klem heeft gezeten. Dat moet ze er ook even uithuilen.

Later bedacht ik me dat Senna idd maar even het verplichte beetje gehuild heeft, echt heel erg weinig, net na de geboorte. Dus misschien dat er idd best een tukje onverwerkt trauma zit dat nu toch wat beter verwerkt is. Klinkt misschien zweverig, maar van de andere kant ook erg logisch. Wie weet immers wat een baby zich herinnert, voelt en denk.
Ja precies, en wat ik zeg je hoeft geen rare pillen te slikken of zo, en baat het niet dan schaat het niet.
Als je het niet probeert weet je het niet.
Soms wordt het even 1 dag erger, maar bij ons ging het daarna altijd direct beter met Milan, met de tweeling zijn we er nog niet geweest, nog geen klachten
  donderdag 3 september 2009 @ 12:19:14 #134
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395088
Probleempje, onze jongens hebben een aantal dagen lactulose gehad omdat de ontlasting niet dagelijks kwam. De ontlasting die ze hadden was niet heel erg dik hoor, maar wel dikker dan 'normaa;'Van de ha dus lactulose gekregen met als gevolg waterdunne ontlasting, ook niet helemaal de bedoeling. We zijn nu gestopt met de lactulose, omdat de ontlasting er te dun van wordt en ook omdat de ontlasting niet keihard is ofzo. Ze krijgen nog wel 10cc extra water in de flessen en omneo voeding.
Ook komen ze sinds de lactulose weer 's nachts voor een voeding. Zou dat door de lactulose kunnen komen denken jullie? De fles van 22u gaat al langere tijd niet leeg, tussen 18u en 22u zijn altijd huiluurtjes, met veel krampjes. Om 22u zijn de mannen dan te moe om de fles leeg te krijgen, maar ondanks dat sliepen ze altijd wel door. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze groter worden (ja dat worden ze natuurlijk!) en daardoor meer voedingsbehoefte krijgen. Tip van de ha was om de 22u fles op te hogen, maar ja, die drinken ze nu al niet leeg dus dat is geen optie eigenlijk. Mag er als iets van verdikking door de fles van 22u? Ze zijn nu 11,5 week... Tips???
  donderdag 3 september 2009 @ 12:20:08 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395124
Osteopaat heeft hier ook wel een stukje rust gebracht Miss Sly, en idd baat het niet dan schaadt het niet..
pi_72395161
kunnen die kleintjes nachtmerries hebben?
roy heerlijk slapend ineens gillen, pak hem op gelijk stil en verder slapen op m'n arm...

Miss_sly gelukkig lijkt te helpen ondans beetje zwverigheid
  donderdag 3 september 2009 @ 12:21:51 #137
248986 MamaNik
pi_72395176
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef mikoxx het volgende:
Probleempje, onze jongens hebben een aantal dagen lactulose gehad omdat de ontlasting niet dagelijks kwam. De ontlasting die ze hadden was niet heel erg dik hoor, maar wel dikker dan 'normaa;'Van de ha dus lactulose gekregen met als gevolg waterdunne ontlasting, ook niet helemaal de bedoeling. Ook komen ze sinds de lactulose weer 's nachts voor een voeding. Zou dat door de lactulose kunnen komen denken jullie? De fles van 22u gaat al langere tijd niet leeg, tussen 18u en 22u zijn altijd huiluurtjes, met veel krampjes. Om 22u zijn de mannen dan te moe om de fles leeg te krijgen, maar ondanks dat sliepen ze altijd wel door. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze groter worden (ja dat worden ze natuurlijk!) en daardoor meer voedingsbehoefte krijgen. Tip van de ha was om de 22u fles op te hogen, maar ja, die drinken ze nu al niet leeg dus dat is geen optie eigenlijk. Mag er als iets van verdikking door de fles van 22u? Ze zijn nu 11,5 week... Tips???
wat wegen ze nu en hoeveel krijgen ze op dit moment?? dan kan je het uitrekenen wat ze zouden mogen natuurlijk. En het enige wat nu mag is Nutriton volgens mij, maar Milan verstopte daar weer door.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:22:55 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395208
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:21 schreef _Bar_ het volgende:
kunnen die kleintjes nachtmerries hebben?
roy heerlijk slapend ineens gillen, pak hem op gelijk stil en verder slapen op m'n arm...

Volgens mij dromen ze nog niet echt Bar, maar kan t geen krampje geweest zijn?
  donderdag 3 september 2009 @ 12:23:50 #139
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395234
Verstopping moeten we natuurlijk ook weer niet hebben. Ze wegen nu om en nabij de 5 kilo en krijgen 5 voedingen van 150/5 (op dit moment 160/5 ivm 10cc extra water).
  donderdag 3 september 2009 @ 12:32:30 #140
248986 MamaNik
pi_72395498
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:23 schreef mikoxx het volgende:
Verstopping moeten we natuurlijk ook weer niet hebben. Ze wegen nu om en nabij de 5 kilo en krijgen 5 voedingen van 150/5 (op dit moment 160/5 ivm 10cc extra water).
hmm dan klopt het wel ongeveer, de stelregel is natuurlijk 150 ml per kg lichaamsgewicht. maar daar zit een marge in weet niet precies hoe dat zit
maar Robin en Viggo zijn nu rond de 6 kg en krijgen nog maar 4 voedingen van 200 dus die zouden eigenlijk dan te weinig krijgen, maar ja krijg er niet meer in en ga ze niet s'nachts wakker maken als ze doorslapen.
Bellen met CB???
pi_72395587
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Volgens mij dromen ze nog niet echt Bar, maar kan t geen krampje geweest zijn?
volgens mij niet, het was even heel hoog gillen.
bij krampje reageerd hij echt anders

al knuffeld dit wel erg fijn
  donderdag 3 september 2009 @ 12:36:55 #142
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395612
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:32 schreef MamaNik het volgende:

[..]

hmm dan klopt het wel ongeveer, de stelregel is natuurlijk 150 ml per kg lichaamsgewicht. maar daar zit een marge in weet niet precies hoe dat zit
maar Robin en Viggo zijn nu rond de 6 kg en krijgen nog maar 4 voedingen van 200 dus die zouden eigenlijk dan te weinig krijgen, maar ja krijg er niet meer in en ga ze niet s'nachts wakker maken als ze doorslapen.
Bellen met CB???
Heb ik gedaan (vannacht om 3u!!! was toch wakker en ze zitten daar 24/7. Overdag krijg ik ze bijna niet te pakken). Volgens het cb komt het door de lactulose en volgens de ha kan dat niet. Die zijn het dus lekker eens zeg maar.
Ik dacht dat johannisbroodpitmeel wel al mocht? (Vanaf 3 mnd toch)? We stoppen iig met de lactulose, kijken hoe het dan gaat. Maar ik vind het zo vreemd dat ze vanaf week 7 doorslapen en nu opeens niet meer (en allebei ook!) Jouw mannen zijn een maandje ouder toch? (max en tygo zijn van 14/6). Jij zit dus al op 4 voedingen? De late voeding 's avonds is vervallen? Mag ik vragen vanaf wanneer? Hier is de avond echt het moment van krampjes, dus de fles van 22u laten vallen zit er hier helaas nog niet in. We zitten eigenlijk iedere avond met ze op tussen 18u en 22u. Meestal in de draagdoek, maar slapen
pi_72395692
Vanaf 5kg mogen ze toch 180/6?

Bar, Graeme had volgens mij ook wel eens nachtmerries hoor. Dan huilde hij ineens in zijn slaap, terwijl hij helemaal niet eens echt wakker was. De laatste tijd heeft hij dat niet meer gelukkig. Vond het altijd zo zielig.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 3 september 2009 @ 12:43:18 #144
248986 MamaNik
pi_72395798
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:36 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Heb ik gedaan (vannacht om 3u!!! was toch wakker en ze zitten daar 24/7. Overdag krijg ik ze bijna niet te pakken). Volgens het cb komt het door de lactulose en volgens de ha kan dat niet. Die zijn het dus lekker eens zeg maar.
Ik dacht dat johannisbroodpitmeel wel al mocht? (Vanaf 3 mnd toch)? We stoppen iig met de lactulose, kijken hoe het dan gaat. Maar ik vind het zo vreemd dat ze vanaf week 7 doorslapen en nu opeens niet meer (en allebei ook!) Jouw mannen zijn een maandje ouder toch? (max en tygo zijn van 14/6). Jij zit dus al op 4 voedingen? De late voeding 's avonds is vervallen? Mag ik vragen vanaf wanneer? Hier is de avond echt het moment van krampjes, dus de fles van 22u laten vallen zit er hier helaas nog niet in. We zitten eigenlijk iedere avond met ze op tussen 18u en 22u. Meestal in de draagdoek, maar slapen
hahahaha oh hier zitten ze maar een paar uurtjes per dag, en ik woon nog wel in de randstad en bij jullie in het oosten zitten ze 24/7 snap er niks van hier zijn ze ook bijna altijd onbereikbaar.

Ja nutriton is johannesbroodpitmeel, maar bij Milan ging dat verstoppen al deden we het maar door 1 fles.
Dus nu nog niet geprobeerd en vanaf het begin er maar bij neer gelegd dat we er lang s'nachts uit zouden moeten voor voeding als we net zulke kindjes hadden gekregen als Milan.
Ze zitten pas sinds begin van de week op 4 hoor, Eerst maakte we ze altijd wakker om 11 uur nog voor een fles maar dan waren het vaak slappe poppen en dronken ze bijna niks, en als ze wel wakker werden en ze dronken hem leeg kwamen ze om half 5 lieten we ze slapen vanaf 7 uur half 8 sliepen ze ook tot half 5 ja dan ga ik ze dus niet meer wakker maken. Ze zijn van 20/5 inderdaad dus bijna een maand ouder.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:45:30 #145
248986 MamaNik
pi_72395855
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:39 schreef tessie het volgende:

Bar, Graeme had volgens mij ook wel eens nachtmerries hoor. Dan huilde hij ineens in zijn slaap, terwijl hij helemaal niet eens echt wakker was. De laatste tijd heeft hij dat niet meer gelukkig. Vond het altijd zo zielig.
Volgens het pak voeding wel geloof ik maar daar is het CB het geloof ik niet helemaal mee eens. hahaha
want dan heb je dus 5x200 ipv 5x150 zoals hun het berekenen. En 1 liter is echt het max voor die kleintjes voor de nieren
pi_72395860
Maar verwachten sommigen niet wat veel? Het zijn kleine kindjes, ze moeten nog zoveel leren en aan zoveel wennen. 'Nog' niet doorslapen vind ik helemaal niet zo vreemd. Komen voor een nachtvoeding of een late voeding is zo raar toch niet? Natuurlijk zou het fijn zijn als ze zonder kunnen, maar als dat niet zo is, is er niets vreemds aan de hand imo.

Ook dat kindjes hun ritme nog veranderen; dat zal ook nog wel vaker gebeuren, lijkt me.
pi_72395880
quote:
zo staat het op het pak maar het ligt ook helemaal aan je kindje...
5x 180/5 is ook echt de max...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 12:46:49 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72395905
quote:

.
Dat klopt, maar dat drinken ze dus niet op.

Mamanik, wat gek dat jullie cb maar zo weinig uren per dag te bereiken is. Hier is het overdag wel een probleem om ze te pakken te krijgen hoor, je zit zo 30 min te wachten (a 10ct per minuut!). En 's nachts kan het dus wel
Hmm.. dat meel in de fles, daar voel ik dan toch niet zo veel voor, ze moeten ook niet verstopt raken en de ontlasting gaat al niet van harte. En ja, om 22u een fles van 180/6 erin proppen lukt niet . Ze drinken meestal maar 100cc op ofzo. Lastig hoor, de nachten erbij breken me zo op.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:50:41 #149
248986 MamaNik
pi_72396011
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:46 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat drinken ze dus niet op.

Mamanik, wat gek dat jullie cb maar zo weinig uren per dag te bereiken is. Hier is het overdag wel een probleem om ze te pakken te krijgen hoor, je zit zo 30 min te wachten (a 10ct per minuut!). En 's nachts kan het dus wel
Hmm.. dat meel in de fles, daar voel ik dan toch niet zo veel voor, ze moeten ook niet verstopt raken en de ontlasting gaat al niet van harte. En ja, om 22u een fles van 180/6 erin proppen lukt niet . Ze drinken meestal maar 100cc op ofzo. Lastig hoor, de nachten erbij breken me zo op.
Erg he!! Ik moet zaterdag weer gaan werken, en ik heb ze dan niet meer voor een fles maar wel vaak nog even wakker voor een speentje of even instoppen. Kan je ze niet overdag iets meer aanbieden zodat ze zeg maar een buffertje hebben???
  donderdag 3 september 2009 @ 12:55:05 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72396137
Dat is misschien wel een goede tip! Gaan we proberen, overdag 180/6... het proberen waard. Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')