Daarom staan er nu nog sneeuwpoppen enz. op. Pas later komt sinterklaas en piet erop te staanquote:Op dinsdag 1 september 2009 00:33 schreef Rikketik het volgende:
Gebruikt iemand die gel überhaupt?
En de pepernoten zijn er weer inderdaad. De mooiste sinterklaastraditie van allemaal: klanten die je de kop gek zeuren over dat het daar nog veel te vroeg voor is en zo.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:16 schreef Dylanqx het volgende:
Gel het is toch gewoon zeep met veel alcohol zodat t verdampt
Ik vind hem heerlijk maar we hebben m al heel lang het is gewoon die Med+(Kantine,WC's, Deli/kaas etc)
Dat pompje bij de kassa's is wel nieuw
Ruikt trouwens wel lekker, word je high van
Iddquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:40 schreef monsterd. het volgende:
Gebruik op deli/bakkerij eigenlijk nooit de handzeep maar de gewone roze.
Krijg je uitbetaald en als je dan uren door totaal salaris berekentquote:Op donderdag 3 september 2009 21:12 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben 16 en ik verdien ¤3,50 bruto (vakkenvullen)
hoe zit het dan met vakantiegeld?
Ik geloof iets van 12 uur max oid.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:04 schreef Dylanqx het volgende:
[..]
Krijg je uitbetaald en als je dan uren door totaal salaris berekent
Dus met alle toeslagen en toestanden er bij heb je iets van 4,50 p uur
Btw. ik neem aan dat je contract lager is dan 20 uur
Ik denk niet dat je wordt aangenomen als 21-jarigequote:Op vrijdag 4 september 2009 15:07 schreef Matr het volgende:
Weet iemand wat het loon van een 21-jarige is? En op welke dagdelen er bijvoorbeeld op zaterdag gewerkt kan worden bij een AH XL?
Moet denk ik maar weer in een supermarkt gaan werken, werk op niveau valt niet meer te combineren doordeweeks met mijn studie.
Iets van ¤9,20 p/u geloof ik...quote:
14 septquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef Dagoduck het volgende:
Wanner is het eigenlijk uitbetaaldag?>
Coordinatieloon geloof ik. Lijkt logisch want dat is het totale bedrag wat je tot dan hebt verdiend.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:44 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Hi, even een vraagje:
op het loonstrookje staan 2 cummulatieven aangegeven : het coordinatieloon en het heffingsloon. Naar welke van de 2 moet je kijken als het gaat om het maximum bedrag dat door de IBG wordt toegestaan aan bijverdiensten? In een oud topic zag ik ietst staan over het coordinatieloon, maar op de site van de IBG staat dat er de afgelopen jaren wijzigingen zijn geweest, dus ik weet nu niet meer naar welke van de 2 ik moet kijken.. Iemand die kan helpen?
Dat valt wel mee ligt eraan welk filiaalquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:13 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je wordt aangenomen als 21-jarige
Hoe bedoel je verdiend extra?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Schijt aan. Verdiend extra. Waar stond je?
Ik moes vakkenvullenquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Schijt aan. Verdiend extra. Waar stond je?
Als je lang werktquote:
dit gaat alleen op als je gepromoveerd bent van vakkenvuller naar verkoper2 (of hoe heet dat nu? verkoper B ofzo)quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:01 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Als je lang werkt. Maar er is toch zo'n regeling, dat als je na een bepaalde tijd zoveel extra verdiend?
Dat klinkt bekendquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:39 schreef Rikketik het volgende:
Gelukkig gaat mijn AH ook verbouwd worden, waarschijnlijk volgend jaar. 't Is nog even afwachten, want volgens mij wilden ze het vijf jaar geleden al. En er kan nog van alles gebeuren...
oh sorry, ik dacht in jarenquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:16 schreef Dagoduck het volgende:
Wij krijgen gewoon als we langer werken meer betaald want het was in zon map geschreven oid...
Andere schapstickers dus? Niet meer dat huidskleurige/rare bruin kleurige? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die nieuwe dan eruit zien!quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:39 schreef Rikketik het volgende:
Gisteren en vandaag meegeholpen in een compleet verbouwd filiaal. Erg mooi hoor, die nieuwe huisstijl.Vooral de productkaartjes blijf ik geweldig vinden, veel duidelijker en makkelijker om mee te werken. Verder is alles natuurlijk enorm slick, van de vloer tot aan de 'deze kassa gaat sluiten'-bordjes.
Gelukkig gaat mijn AH ook verbouwd worden, waarschijnlijk volgend jaar. 't Is nog even afwachten, want volgens mij wilden ze het vijf jaar geleden al. En er kan nog van alles gebeuren...
Hoe oud ben jij dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:15 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Andere schapstickers dus? Niet meer dat huidskleurige/rare bruin kleurige? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die nieuwe dan eruit zien!![]()
Hier trouwens ook te veel jonkies. Soms lijkt het wel of ik alles alleen moet doen terwijl er dan nog 3 anderen lopen. Gelukkig nog een klein groepje bekende, oudere en wel hard doorwerkende collega's. Werk dan trouwens ook nooit meer 's avonds, aangezien het dan barst van de kiddo's.
Ja maar ze krijgen 3 a 4 "jonkies" voor de prijs van een ouderen, dan is keus snel gemaaktquote:Op woensdag 9 september 2009 16:15 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Andere schapstickers dus? Niet meer dat huidskleurige/rare bruin kleurige? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die nieuwe dan eruit zien!![]()
Hier trouwens ook te veel jonkies. Soms lijkt het wel of ik alles alleen moet doen terwijl er dan nog 3 anderen lopen. Gelukkig nog een klein groepje bekende, oudere en wel hard doorwerkende collega's. Werk dan trouwens ook nooit meer 's avonds, aangezien het dan barst van de kiddo's.
gewoon wit met zwartquote:Andere schapstickers dus? Niet meer dat huidskleurige/rare bruin kleurige? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die nieuwe dan eruit zien!![]()
Hmm ok, beetje cheap of niet? Wel beter te lezen denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:42 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
gewoon wit met zwart![]()
zo waren tenminste die kaartjes bij filialen die ik 2 jaar geleden heb omgebouwd
ons filiaal staat ook al 5 jaar op de planning .. we staan nu al echt 2 jaar bovenaan
Das een jong teamquote:Op donderdag 10 september 2009 22:35 schreef Dagoduck het volgende:
Hier bij mij zijn alle vakkenvullers 15,16 of 17 misschien 1 of 2 van 18
voorderest teamleiders en baas
Vroeger ging dat automatisch op als een medewerker normaal functioneerde, na een dienstjaar binnen de functie en minimaal 16 was. Vorig jaar is dat terug gedraaid dat er eisen aan medewerker B zitten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:56 schreef MikeCitybike het volgende:
[..]
dit gaat alleen op als je gepromoveerd bent van vakkenvuller naar verkoper2 (of hoe heet dat nu? verkoper B ofzo)
kijk maar in de CAO
Wij gaan zondag ook tellen. Vorig jaar ook al gedaan en het is niet zo erg als het lijkt hoor. Bijna al het personeel moet helpen tellen, dus daar kun je redelijk snel klaar mee zijn. Kut wordt het pas als de restanten aan de beurt zijn. Vorig jaar waren we geloof ik na vier uur met de winkel klaar en zijn we daarna, weliswaar met minder man, nog eens drie uur met de restanten bezig geweest. Was wel zo dat we ons ook niet goed voorbereid hadden. Morgen is de laatste reguliere werkdag restanten nakijken en we gaan er dit keer voor zorgen dat alles zo overzichtelijk mogelijk opgestapeld/ingepakt is.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:02 schreef MikeCitybike het volgende:
ik ben ouder dan 2 van de 3 teamleiders![]()
ons hele filiaal moet zondag werken (we zijn nooit open op zondag)
we gaan integrale telling doen... ALLES tellen .. alles![]()
er begint al een hele groep om 6.45ik moet om 8.00 pffff (wel 200%
)
Kvond het wel stoer, zo met een terminal door de winkel lopenquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:28 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Je telt met een handterminal de voorraad in de winkel. Zo tel je verschillen weg. Door de restanten + de voorraad in de winkel te tellen klopt de exacte voorraad in je filiaal weer en krijg je geen rare afwijkingen. Met als goed gevolg meestal minder lege vakken. Snappie?
Ah... de bezuinigingen bij ToGo zijn ook ingedaald?quote:Op zondag 13 september 2009 10:51 schreef Brammie1 het volgende:
vanaf nu nooit meer op zondag werken, ben te duur en heb geen tijd meer. Ben nu van een 12 uur naar een 8 uur contract gegaan, maar de hoeveelheid geld die ik krijg per maand is gehalveerd.
Wij stegen van 2 weken geleden naar vorige week met 180% (scholen begonnen e.d.) en vorige week naar deze week ook weer met 30%+ of zo.quote:Op zondag 13 september 2009 13:09 schreef Brammie1 het volgende:
Oja, gister hoorde ik dat we van het hoofdkantoor dat de omzet met iets van 10% omhoog moet. Volgens mij was 'zie maar hoe je het doet' een beetje de strekking van de boodschap
Wij draaien flink boven het beoogde planquote:Op zondag 13 september 2009 14:30 schreef Brammie1 het volgende:
Tuurlijk, dat was bij ons ook zo. Maar die 10% is bovenop de weekomzet die wij in een gewone week draaien. Omzet die je niet zomaar ergens vandaan tovert.
Dan is jullie plan dus te laag ingezetquote:Op zondag 13 september 2009 17:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wij draaien flink boven het beoogde plan
Mijne ookquote:Op maandag 14 september 2009 12:06 schreef MikeCitybike het volgende:
yeah salaris is binnen (@Rabobank)
haha dat is waar, maar in het begin hadden we te weinig auto's van de vervoerders gekregen dan maakt het het niet leuker.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:41 schreef ruud_de_vries het volgende:
Joh wees blij dat je in deze tijd nog werk heb! En van hard werken wordt je echt niet slechter hoor!!
Wij ookquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:50 schreef Dagoduck het volgende:
En wij krijgen veel te weinig actieproducten binnen
Hadden we van die senseo voordeel dozenquote:
De doelstelling is iets anders dan "De omzet moet 10% omhoog" maar de strekking van de boodschap klopt wel ongeveer, ja. Normaal houd ik wel van een beetje vrijheid in beleid, alleen is me deze wel erg kort door de bocht... Wat zijn jullie plannen?quote:Op zondag 13 september 2009 13:09 schreef Brammie1 het volgende:
Oja, gister hoorde ik dat we van het hoofdkantoor dat de omzet met iets van 10% omhoog moet. Volgens mij was 'zie maar hoe je het doet' een beetje de strekking van de boodschap
Ik heb er wel eenquote:Op donderdag 17 september 2009 22:20 schreef meneer_valk het volgende:
AH 8510 meld zich!
Heeft een medewerker van een franchise AH recht op een medewerkers-voordeelpas?
Hebben ze die weer?quote:Op maandag 21 september 2009 13:20 schreef 3FMaster het volgende:
Hadden jullie ook zoveel dozen vol met meters gekregen van Becel (Bij zoveel producten een gratis hartmeter) ?
Kan wel. Klein kastje. Becel noemt het een Hartmeter, maar volgens mij is het idd een stappenteller.quote:Op maandag 21 september 2009 19:49 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hebben ze die weer?
Was dat niet zon nutteloos stappenteller?
Het mag wel, maar dan schriftelijk ofzo... blablabla..quote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
is het normaal dat je in december geen vrij kan vragen ?
ik mag de hele maand december geen vrij
Bij hoge uitzonderingen krijg je vrijquote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
Bij ons kun je vrij vragen op deze manieren:quote:Op donderdag 24 september 2009 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, maar weet iemand hoe ik vrij kan vragen?
Moet ik dan een formulier invullen of kan ik gewoon een briefje schrijven met de datum enzo?
Gewoon vrij vragen. Je bent immers op tijd (3 weken van te voren). Ten tweede mag je verzoek alleen worden geweigerd als het bedrijf er ernstige gevolgen aan overhoudt. Kortom ze zouden failliet gaan of iets dergelijks of er is niemand anders als jij er niet bent. Dan mogen ze weigeren, anders niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
Klopt, tijdens de proeftijd (van 2 maanden) mogen zowel werkgever als werknemer met onmiddellijke ingang, en zonder opgaaf van redenen het dienstverband beeindigen. Wat er in mijn filiaal in resulteerde dat iemand halverwege zijn dienst ineens zijn jas aantrok en zei dat'ie er genoeg van had. Niet erg netjes, maar het mag.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:19 schreef Brammie1 het volgende:
In je proeftijd mogen zowel jij als je baas het contract per direct opzeggen. Je mag van de wet gewoon zeggen dat je stopt en direct weglopen, volgens mij.
Wat jij bedoelt is opzegtermijn.
Dat is al jaren zo, althans bij de meeste wat grotere winkels die veel extra drukte krijgen tussen sint en de jaarwisseling. In overleg met je TL/SM krijg je heus wel vrij, maar de ervaring leert dat halve vulploegen vrij gaan vragen van 20 t/m 24 december omdat ze anders te hard moeten werken en dat is gewoon niet de bedoeling. Ik heb nog nooit iemand met een zinnige reden vrij geweigerd in de decembermaand, en ik vraag echt geen kopiën van geboorte-aktes als je beweert dat je moeder jarig is.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik ga morgen 2 weken vrij vragen in december voor me wintersportquote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
Wat een beunhazen, meteen een waarschuwing geven.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:02 schreef Dagoduck het volgende:
edit: en ik heb al een schriftelijke waarschuwing omdat ik niet fifo had gevuld maar ik werk er net 2 weken...
mag dat wel in de proeftijd?![]()
Ik heb ook 2 weken (laatste 2 weken van December) vrij gevraagd, en het is goedgekeurd ook.. Dus mag wel.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:15 schreef murphyjenkins het volgende:
magquote:Op donderdag 24 september 2009 21:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 weken (laatste 2 weken van December) vrij gevraagd, en het is goedgekeurd ook.. Dus mag wel.
Jij hebt idd niets ondertekend waarin staat dat het niet mag. Maar vergeet alleen je CAO niet, mogelijk staat daar nog wel bedongen dat het niet per definitie vrij KRIJGEN is in December....quote:Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Lonker het volgende:
[..]
mag![]()
![]()
Ik zeg morgen gewoon: Dan neem ik vrij...
En ze zijn het verplicht te geven indien je het op tijd vraagt
Tja,, opzeg termijn is 2 maanden...quote:Op donderdag 24 september 2009 22:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jij hebt idd niets ondertekend waarin staat dat het niet mag. Maar vergeet alleen je CAO niet, mogelijk staat daar nog wel bedongen dat het niet per definitie vrij KRIJGEN is in December....
Maar ik neem niet aan 22, 23 en 24 december en 28,29,30 en 31 decemberquote:Op donderdag 24 september 2009 22:40 schreef Renesite het volgende:
Wij zijn met kerst dicht. Dus wel chill
Jawel. ToGoquote:Op vrijdag 25 september 2009 09:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Maar ik neem niet aan 22, 23 en 24 december en 28,29,30 en 31 december
Aight.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:18 schreef Brammie1 het volgende:
jij werkte toch in zo'n To Go bij de Uni? Dan kan het best dat jullie dicht gaan. Is toch niemand dan
Ik zal wel weer gewoon moeten werken op 1ste en/of 2de kerstdag![]()
Maar wel dubbel betaald!
Ik zou het eens aan je leidinggevende vragenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, maar weet iemand hoe ik vrij kan vragen?
Moet ik dan een formulier invullen of kan ik gewoon een briefje schrijven met de datum enzo?
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, als de SM en teamleider nog niks weten. Want AH sluit niet heel snel winkels als er geen nieuwetegenover staat.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:57 schreef Appelschiller het volgende:
Ik lees al een tijdje dit AH-Topic (zonder gebruikersnaam), maar had geen zin om me te registreren, had toch nergens iets op te zeggen.
Nu zit het zo: Ik werk in een AH filiaal (wijkwinkel). Niet de grootste (2 kassa's, 1 infobalie en 4 paden)
Nu hoorde ik uit zeer betrouwbare bronnen van een ander fiiliaal dat het bestuur wilt dat we gaan sluiten, we draaien 34.000 p.w en moeten 39.000 halen. Nu weet het andere personeel wat bestaat uit 21 personen, (m.u.v de de sm en de teamleider) dat niet ... Heeft iemand ervaring met een sluiting van een filiaal, zo ja, hoe ver van te voren krijg je dit te horen en hoe gaat dat verder in z'n werk met overplaatsing etc, heb je daar zelf iets in te zeggen of heb je niks te willen?
Gr.
Sommige zijn hotquote:Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef ScarFace- het volgende:
De AH heeft, evenals de Macdonals, veel te veel jonge knapen en knapinnen in dienst
Voor dat zou ik er niet eens willen werken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:57 schreef Dagoduck het volgende:
bij ons verdienen 18 jarige 4,50 bruto
eurotje of 4,5?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Voor dat zou ik er niet eens willen werken.![]()
Onlangs 17 geworden, B verkoper, iemand idee hoeveel ik verdien?
4.93 ofzoquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Voor dat zou ik er niet eens willen werken.![]()
Onlangs 17 geworden, B verkoper, iemand idee hoeveel ik verdien?
Idd, belachelijk. Als ze nou eens wat meer aandacht besteden aan de werkzaamheden die wel nodig zijn in plaats van zulke kul. Maar nee...quote:Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
4.93 ofzo![]()
Wij hebben gister voorlichting gehad in ons filiaal over de veranderingen op bakkerij/deli.
Nu ben ik ipv verkoper B, Senior verkoper
Nope. Maar als het blijkt dat je de werkzaamheden niet aan kunt dan ga je wel een stap terug.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:51 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Idd, belachelijk. Als ze nou eens wat meer aandacht besteden aan de werkzaamheden die wel nodig zijn in plaats van zulke kul. Maar nee...En de functie verkoper B werd toch ook niet meer uitgedeeld (nieuw dan)?
Herkenbaar. Ik werk dan pas sinds kort bijna full-time, maar ik word nu al gillend gek. Als je niet oppast, word je echt van alle kanten genaaid. En het wordt allemaal maar normaal gevonden ook.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 schreef Lonker het volgende:
Ik moet dus echt nog een goed gesprek aan gaan waar ik echt geen zin in heb
Zoveeel te klagen
Ik werk er nu een jaar ,, iets meer,, en voel me erg benadeeld.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:42 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik werk dan pas sinds kort bijna full-time, maar ik word nu al gillend gek. Als je niet oppast, word je echt van alle kanten genaaid. En het wordt allemaal maar normaal gevonden ook.
Het beste is om het gewoon niet te vragen.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kreeg gister loon van 1e week van september...
maar ik heb geen loonstrookje omdat ik geen postvakje heb, moet ik het gewoon vragen?
Teamleider?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:24 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Assistent Supermarkt Manager. In jouw geval is het die meneer in het blauwe overhemd.
Anders wat?quote:Op woensdag 30 september 2009 17:33 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Het beste is om het gewoon niet te vragen.
Want anders!!
quote:Op woensdag 30 september 2009 17:33 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Het beste is om het gewoon niet te vragen.
Want anders!!
De Teamleider en de SM weten het juist wel...quote:Op zondag 27 september 2009 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, als de SM en teamleider nog niks weten. Want AH sluit niet heel snel winkels als er geen nieuwetegenover staat.
Staat het ergens schriftelijk? Want ik weet niks van de veranderingen (op de functienamen na), dus zou ook wel fijn zijn als ik mee ben.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
4.93 ofzo![]()
Wij hebben gister voorlichting gehad in ons filiaal over de veranderingen op bakkerij/deli.
Nu ben ik ipv verkoper B, Senior verkoper
Je krijgt een brief waarin je benoemd wordt. Op de achterkant hiervan staat een tabelletje.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Staat het ergens schriftelijk? Want ik weet niks van de veranderingen (op de functienamen na), dus zou ook wel fijn zijn als ik mee ben.
Bij ons zijn ze van plan nieuw personeel aan te nemen. Met nadruk op het van plan gedeelte...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:55 schreef Etsu het volgende:
Ik zie geen tabelletje xD
Maar dat bedoelde ik niet, ik bedoel de veranderingen op bakkerij/deli.
Edit: Ondertussen op hoogte gehouden. Wat een k'utverandering. Serieus, tot sluit ham/kaas-croissantjes in de manden?Bah. En dan weinig personeel ook, verwachten ze dat we alles alleen kunnen?
![]()
Welk winkel regio val je onder?quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:57 schreef Appelschiller het volgende:
Ik lees al een tijdje dit AH-Topic (zonder gebruikersnaam), maar had geen zin om me te registreren, had toch nergens iets op te zeggen.
Nu zit het zo: Ik werk in een AH filiaal (wijkwinkel). Niet de grootste (2 kassa's, 1 infobalie en 4 paden)
Nu hoorde ik uit zeer betrouwbare bronnen van een ander fiiliaal dat het bestuur wilt dat we gaan sluiten, we draaien 34.000 p.w en moeten 39.000 halen. Nu weet het andere personeel wat bestaat uit 21 personen, (m.u.v de de sm en de teamleider) dat niet ... Heeft iemand ervaring met een sluiting van een filiaal, zo ja, hoe ver van te voren krijg je dit te horen en hoe gaat dat verder in z'n werk met overplaatsing etc, heb je daar zelf iets in te zeggen of heb je niks te willen?
Gr.
Pff krijg je daar een waarschuwing voor :S.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik liet gister 2 containers van de vrachtwagen pleuren, het regende, de laadklep was glad, het was donker, en daar gingen de containers.
Nu heb ik een schriftelijke waarschuwing aan mn broek
Idd..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Pff krijg je daar een waarschuwing voor :S.
Kan gebeuren toch?
Schriftelijke waarschuwing voor zoiets is totaal niet gepast, je hebt het lijkt mij niet met opzet gedaan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik liet gister 2 containers van de vrachtwagen pleuren, het regende, de laadklep was glad, het was donker, en daar gingen de containers.
Nu heb ik een schriftelijke waarschuwing aan mn broek
Ja we waren inderdaad met zn 2en aan het lossen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:11 schreef RB26DETT het volgende:
[..]
Schriftelijke waarschuwing voor zoiets is totaal niet gepast, je hebt het lijkt mij niet met opzet gedaan?
Was je met z'n 2e aan het lossen (conform handboek)?
Ben benieuwd wat de achterliggende gedachten van je TL is om je een ongepaste schriftelijke waarschuwing te geven voor zo iets.
Wat een broodmongool.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:31 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ja we waren inderdaad met zn 2en aan het lossen.
Onze SM heeft mij de waarschuwing gegeven, omdat door mij "honderden euro's" aan producten op straat lag
Ik zou je SM volgende keer naar buiten sturen als het weer zulk jodenweer is, doet hij het maar lekker zelf als hij het zo goed weetquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:31 schreef Pindabroodje het volgende:
[..]
Ja we waren inderdaad met zn 2en aan het lossen.
Onze SM heeft mij de waarschuwing gegeven, omdat door mij "honderden euro's" aan producten op straat lag
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:36 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Ik zou je SM volgende keer naar buiten sturen als het weer zulk jodenweer is, doet hij het maar lekker zelf als hij het zo goed weet
Eens. Onze SM is degene die direct naar buiten komt rennen om te vragen of alles goed gaat om vervolgens te vertellen dat we het onszelf niet moeilijk moeten maken en de hele zooi maar gewoon direct in de container moeten mikken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:36 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Ik zou je SM volgende keer naar buiten sturen als het weer zulk jodenweer is, doet hij het maar lekker zelf als hij het zo goed weet
Precies, veiligheid boven alles !!!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:37 schreef hooibaal het volgende:
Gaat lekker zo met de nutteloze berispingen.
Heb ook wel ooit voor een SM gewerkt die, als er iets van de klep lazerde, eerst vroeg wat de schade was en daarna pas of er iemand onder lag.
In mijn filiaal is maar 1 regel bij het lossen: als het valt, valt het. Gewoon zorgen dat je er zelf niet onder ligt.
Tenzij je een franchise bent, kan je beter naar de OM stappen en het verhaal uitleggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:41 schreef ikbenschipper het volgende:
SM functioneert niet en snapt het niet een puntje voor de 1,2,3, naar Cees van Vliet met de SM dat dit ongepast is en niet op een fatoenlijke manier met je mensen omgaan
Een mail sturen naar de OM is ook zinloos. De meeste OM's sturen de mail gewoon door naar de SM met het verzoek om het op te lossen...thats it.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:51 schreef RB26DETT het volgende:
[..]
Tenzij je een franchise bent, kan je beter naar de OM stappen en het verhaal uitleggen.
Die kan de beslissing vervolgens maken of de betreffende SM wel of niet functioneert.
En vervolgens een traject opstarten tot verbetering of een exit traject.
En de SM in kwestie is inderdaad verkeerd bezig, misschien wilt hij heel graag de cijfers qua vernietiging halen. Maar dat doet hij dan niet via de visie van AH en daarop moet hij geattendeerd worden.
Je hebt een geheel onterechte schriftelijke berisping gehad, ik zou het wel aankaarten als ik jou was. Omdat het op dit moment dossier opbouw is in een negatieve zin, wat nergens voor nodig is.
Want veiligheid gaat boven alles (en al helemaal in de week van veiligheid)!
Welk filiaal werk je (filiaal nr) Pindabroodje?
Daar heb je gelijk in, het mailtje word door gestuurd naar de SM in kwestie met bericht van los dit op en zorg dat het niet weer gebeurt. Dit omdat we een SM serieuzer nemen dan een vakkenvuller.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:34 schreef ABombali het volgende:
[..]
Een mail sturen naar de OM is ook zinloos. De meeste OM's sturen de mail gewoon door naar de SM met het verzoek om het op te lossen...thats it.
Dan krijg je dus waarschijnlijk nog meer gezeur...
Nee, het gaat om een normaal filiaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:18 schreef RB26DETT het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het mailtje word door gestuurd naar de SM in kwestie met bericht van los dit op en zorg dat het niet weer gebeurt. Dit omdat we een SM serieuzer nemen dan een vakkenvuller.
Er is wel een meldpunt voor dit soort incidenten, hier kan Pindaboordje een melding maken.
Het is dan aan het meldpunt hoe ze dit oppakken, of ze bij de SM verhaal gaan halen, of het direct bij de OM en eventueel RM neerleggen.
Ik gok dat Pindabroodje ook geen toegang heeft tot Lotus notes.
Het beste is om de kwestie met je SM te bespreken (ASM desnoods). Misschien ziet je SM dan nog altijd in dat het overdreven was.
Ik weet niet of het om een franchise filiaal gaat? Want dan is het enigszins begrijpelijk dat de SM zo reageert, omdat een franchise zelf moet betalen voor alles. Maar dan gaat het er alsnog om dat veiligheid boven alles gaat.
Probeer een gesprek aan te gaan met je SM, bespreek het voorval en vraag door waarom precies en wat de achterliggende gedachten is. Geef ook op een slimme manier jou mening, en probeer als eind doel te stellen dat het schriftelijke berisping opgeheven wordt.
Gratzquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:38 schreef WasMachinator het volgende:
dubbele pay day voor mij, maandag wordt ik ook 18
Een schriftelijke berisping kan zeker worden teruggetrokken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:22 schreef Etsu het volgende:
Kan een schriftelijke waarschuwing worden teruggetrokken?
En collega heeft er een gekregen omdat ze ongeoorloofd naar huis ging, waarvan ze dacht dat het mocht, maar ASM niks van wist schijnbaar. Dus is haar loon van vandaag ingenomen én heeft een schriftelijke waarschuwing op haar broek hangen. En als ze niet voor woensdag komt melden, krijgt ze ontslag.
Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat het overdreven is?
Loon inhouden mag helemaal nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:22 schreef Etsu het volgende:
Kan een schriftelijke waarschuwing worden teruggetrokken?
En collega heeft er een gekregen omdat ze ongeoorloofd naar huis ging, waarvan ze dacht dat het mocht, maar ASM niks van wist schijnbaar. Dus is haar loon van vandaag ingenomen én heeft een schriftelijke waarschuwing op haar broek hangen. En als ze niet voor woensdag komt melden, krijgt ze ontslag.
Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat het overdreven is?
ING ook nog niks...quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:47 schreef MikeCitybike het volgende:
waar blijft het loon eigenlijk?
meestal heb ik het rond 12.00 wel op mn rekening staan
nu nog steeds niks @ rabobank
(of heeft ahold een rekening bij DSB ofzo)
quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:27 schreef Tijgertje. het volgende:
Nog steeds niks.
Fuckkk. En ik wilde morgen nieuwe lenzen kopen.
een vriend smste me dit "er staat dat ze wat vertraging hebben opgelopen en dat er nog meer informatie volgt"quote:Het wordt wachten op iemand die winkelweb kan informeren.
tnx voor de info!quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:31 schreef Oliver23 het volgende:
Net Winkelweb gecheckt en er staat:
'De uitbetaling van periode 10-2009 die wordt uitbetaald op 12-10-2009 heeft een vertraging opgelopen. We zullen u zo spoedig mogelijk informeren.'
Bericht was verstuurd om 17:27.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:16 schreef Appelschiller het volgende:
Maakt niet uit dat de AH bij de Rabo zit, het gaat erom waar Accounting Plaza zit....
Franchiserquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:23 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom krijg ik het dan elke laatste maandag van de maand?
quote:
Als het daarom is vind ik het wel netjes van zequote:Op maandag 12 oktober 2009 23:58 schreef tatraman het volgende:
veel mensen in de zaanstreek hebben een rekening bij de DSB, en hebben op deze manier een kans om hun loon bij een andere bank op een niewe rekening te laten storten
Ik dacht ook dat er deze maand personeelskorting bij zat, maar ik heb het idee dat het er niet bij zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:37 schreef Silverstone het volgende:
Zit er personeelskorting bij? Zoja dan valt het klein beetje tegen..
Geen personeelskorting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef Rikketik het volgende:
Volgens mij zat er deze maand inderdaad personeelskorting bij.
Lekker bedragje in elk geval.
Nee? Oh, ik dacht dat het al drie maanden geleden was.quote:
Hangt geheel van verschillende factoren af of je een OT aan geboden krijgt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mooi, ik kan weer vooruitMooi bedrag.
Vraagje trouwens: Klopt het dat Albert Heijn momenteel geen vaste contracten MAG geven? Mijn laatste jaarcontract loopt eind februari af en mijn baas zegt dat ze geen vaste contracten mogen geven.
Toen ik een paar weken geleden in een ander filiaal moest tellen en het aan die filiaalmanager vroeg, zei ie dat dat wel mag, maar dat ze het niet gauw doen.
Ik heb dus het idee dat m'n baas me zit voor te liegen...
1: checkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:23 schreef RB26DETT het volgende:
[..]
Hangt geheel van verschillende factoren af of je een OT aan geboden krijgt.
-Je geschiedenis (heb je nooit problemen gehad op 't werk zoals te laat komen, niet opkomen dagen o.i.d
-Je leeftijd (19+ krijgen geen OT aangeboden*)
-Je kunnen binnen de winkel, waar ben jij allemaal inzetbaar, wat is jou beschikbaarheid en hoe goed ken je de winkel etc etc
-*Je potentie (ongeacht je leeftijd) speelt ook een belangrijke rol in de beslissing, zien ze in jou een toekomstige TL/ASM/SM of blijf je op het niveau van een normale medewerker steken?
De OM moet het OT goedkeuren.
Komt omdat je het oudst bent?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
1: check
2: ben 19 en wordt 3 weken na mn laatste jaarcontract 20
3: check
4: als er bij ons geen kader of teamleiders zijn wijzen ze mij altijd aan of ik de boel in de gate wil houdenik moet de laatste tijd ook steeds meer dingen doen die normaal teamleiders doen
Geloof best dat ze dat inderdaad nog kunnen doen jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:54 schreef Renesite het volgende:
Dan nog draaien ze met gemak alles zo om dat je niet meer inzetbaar kan zijn...
Nee er zijn ook mensen die ouder zijn en al een vast contract hebben.quote:
Voor mij 16 16jarige anderen. Ze gaven mijn taken gewoon aan een ander, er werd gewoon 2 jaartjes opgeschoven. Ik was opeens niet meer genoeg inzetbaar (jaa 10 uur in de week in de OCHTENDEN, dat was de deal toentertijd (quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Geloof best dat ze dat inderdaad nog kunnen doen ja
Wij krijgen pas rond de 26equote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10 schreef Dagoduck het volgende:
Hier nog niets ontvangen... DSB...
Personeelskorting wordt uitgekeerd op 7 novemberquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:03 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nee? Oh, ik dacht dat het al drie maanden geleden was.
Nou, dan is het zeker een lekker bedrag.
Heb je toevallig de bron met het lijstje hiervan? Ik dacht toch echt dat het deze maand erbij zat namelijkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:35 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Personeelskorting wordt uitgekeerd op 7 november
De bron met de exacte data dat Ahold uitbetaald hangt bij ons in het filiaal aan de muurquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb je toevallig de bron met het lijstje hiervan? Ik dacht toch echt dat het deze maand erbij zat namelijk
Okeequote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:28 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
De bron met de exacte data dat Ahold uitbetaald hangt bij ons in het filiaal aan de muur
Daarna wordt het 1 februari 2010
Niet dat ik echt bij DSB zitquote:
Als je geen al-in-loon hebt 5,29 dacht ik. Maar ik denk niet dat ze snel 19jarigen aannemen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:45 schreef Levensgenieter. het volgende:
Hallo,
Ik had een vraagje, wil binnenkort even een baantje gaan zoeken weten jullie wat het uurloon is voor een 19jarige bij de AH en de C1000? Wil graag snel een keuze maken waar ik ga soliciteren maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Alvast Bedankt!
¤5,93quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:44 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Als je geen al-in-loon hebt 5,29 dacht ik. Maar ik denk niet dat ze snel 19jarigen aannemen...
Je uurloon wat op je loonstrookje staat is niet het all-inloon. Hoe bereken je het allin loon dan?quote:
Oh nee, da's niet allin! Gekkie ben ik ookquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je uurloon wat op je loonstrookje staat is niet het all-inloon. Hoe bereken je het allin loon dan?
Bedankt, maar de Albert Heijn waar ik wil solliciteren geeft all in uurloon dus hoeveel zou dat ongeveer zijn? En is het waar dat de Aldi een hoger all in uur loon geeft dan de AH?quote:
De aldi is ook een sfeerwinkel waar je graag wilt werken hequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:00 schreef Levensgenieter. het volgende:
[..]
Bedankt, maar de Albert Heijn waar ik wil solliciteren geeft all in uurloon dus hoeveel zou dat ongeveer zijn? En is het waar dat de Aldi een hoger all in uur loon geeft dan de AH?
All-in voor 19-jarige bij de AH zal dan rond de 7,00 liggen. Ongeveer een euro bovenop je standaard loon heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:00 schreef Levensgenieter. het volgende:
[..]
Bedankt, maar de Albert Heijn waar ik wil solliciteren geeft all in uurloon dus hoeveel zou dat ongeveer zijn? En is het waar dat de Aldi een hoger all in uur loon geeft dan de AH?
Ik ben 18, senior verkoper(quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
All-in voor 19-jarige bij de AH zal dan rond de 7,00 liggen. Ongeveer een euro bovenop je standaard loon heb ik me laten vertellen.
Owja da's waar ook. Ik ben eveneens verkoper Bquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik ben 18, senior verkoper() en ik verdien 5.35. Mijn all-inloon ligt rond de 7 euro. Je kunt er geloof ik 35% bij op tellen dacht ik. Dus valt zijn loon iets hoger uit dan die van mij. meer richting de 8 eurotjes
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:24 schreef Etsu het volgende:
Wat is Senior Verkoper een kut functienaam
jupquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:44 schreef Dagoduck het volgende:
Krijg ik nou op zondag dubbel betaald?
Nee. het all-in loon geldt niet meer wanneer je een contract hebt boven de 12 uur p/w.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 02:28 schreef Levensgenieter. het volgende:
Bedankt voor de reacties, als ik zo een beetje lees dat geldt het all in uurloon dus alleen als je 12uur of minder in de week werkt. Dus als ik 15 tot 20uur zou gaan werken per week dan krijg ik geen all in maar gewoon de oude methode klopt dat?
Alvast bedankt,
Dan krijg je gewoon alles uitbetaald, ongeacht hoeveel uur je werkt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik krijg ook geen all-in en werk onder 12 uur p/w
Franchiserquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik krijg ook geen all-in en werk onder 12 uur p/w
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |