Ja daar kan ik niet heen, moet werkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wij hebben morgenochtend dat hoorcollege Inleiding in de Bedrijfskunde 1 hè?
En in welke werkgroep zit jij nou met academische vaardigheden dan?
We zitten in dezelfde werkgroep.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:01 schreef appelsjap het volgende:
BIN001A ABBW Inl. in de Bedrijfskunde 1 2009 91 WG9
2 vrienden van mij ook.quote:
Fitness ja. Pas vanaf oktober? -.-quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:04 schreef Nad-ja het volgende:
Ik heb even voor je gekeken en vanaf oktober zijn er nog heel veel plekken vrij! (introductie fitness neem ik aan?)
Maar ik wil fitnessen, en heb nog geen sportkaart. Die ga ik dinsdag aanvragen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:10 schreef Nad-ja het volgende:
Ja, 8 oktober is de eerste dag dat er weer plek vrij is.
En je kan volgens mij al gebruik maken van je sportkaart. Je kan je nog inschrijven voor een cursus, je kan vrij tennissen of squashen en je kan losse ticketuren doen.
Dat tweede deel was voor dekloonvanzuenquote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar ik wil fitnessen, en heb nog geen sportkaart. Die ga ik dinsdag aanvragen.
Heb trouwens ook nog geen studentenkaart van de RU. Is dat normaal?
Ja vrijdag de 21ste.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:20 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dat tweede deel was voor dekloonvanzuen. Volgens mij krijg je je studentenkaart maximaal 8 weken na je inschrijving. En jij heb je nog maar net ingeschreven of niet?
Toch al meer dan een weekquote:
Blijkbaar kan je dus niet nu al fitnessen. Vind het ook wel heel kinderachtig dat je eerst moet inscrhijven. Maar zal anders wel te veel mensen in één keer worden ofzo. Maarja wel nice dat je voor de rest al wat kan doen. Binnenkort maar potje tenissen ofzo, nice.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar ik wil fitnessen, en heb nog geen sportkaart. Die ga ik dinsdag aanvragen.
Heb trouwens ook nog geen studentenkaart van de RU. Is dat normaal?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:24 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Toch al meer dan een week. Je krijgt trouwens een collegekaart (die gebruik je je hele studententijd) en een registratiekaart (daarvan krijg je ieder jaar een nieuwe).
Wat een gedoe zeg! Staat er bij studielink wel dat je bent ingeschreven?quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ben ook nog niet officieel toegelaten. Nog geen acceptgiro voor collegegeld gezien en ook nog geen brief gehad dat ik toegelaten ben welke boeken ik moet bestellen en de rest van de info
Heb gebeld met de studentenbalie, die hebben mij een studentnummer gegeven en daarme heb ik me maar ingeschreven voor die werkgroepen
Bachelor Bedrijfskunde propedeusequote:Op zondag 30 augustus 2009 14:35 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Wat een gedoe zeg! Staat er bij studielink wel dat je bent ingeschreven?
Als je kijkt op http://www.studentenboek.nl/ zie je volgens mij wel welke boeken je moet bestellen.
Wat ga je studeren? Ik heb ook nog geen intro gehad, morgen inhaalintro voor wie? Zou best willen gaanquote:Op zondag 30 augustus 2009 14:32 schreef LastRequest het volgende:
Ik begin ook morgen aan de RU
Ik hoop niet dat ik me voor werkgroepen had moeten inschrijven want ik heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt.. morgenochtend soort inhaal-intro in een uurtje
Zijn dat dan ook de juiste boeken die je nodig hebt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:35 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Wat een gedoe zeg! Staat er bij studielink wel dat je bent ingeschreven?
Als je kijkt op http://www.studentenboek.nl/ zie je volgens mij wel welke boeken je moet bestellen.
Zo heb ik in ieder geval mijn boeken moeten bestellen. Je zou het even kunnen controleren in je studiegids. Bij de vakken die je moet gaan volgen staat meestal ook de literatuur die je ervoor moet lezen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:42 schreef AceC het volgende:
[..]
Zijn dat dan ook de juiste boeken die je nodig hebt?
jep, morgen inhaalintro om 12.30. http://www.ru.nl/fm/studi(...)ie/introductie_2009/
Denken jullie dat de intro noodzakelijk is?
Ik heb het ook zo besteld. Maar vreemd genoeg kwamen er alleen 2 boeken van de 5 overeen met het literatuur van de vakken. Ik doe overigens economie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:46 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Zo heb ik in ieder geval mijn boeken moeten bestellen. Je zou het even kunnen controleren in je studiegids. Bij de vakken die je moet gaan volgen staat meestal ook de literatuur die je ervoor moet lezen.
http://www.studiegids.science.ru.nl/2009/
Hmm vreemd. Je bent niet bij de introductie geweest begrijp ik? En je hebt geen informatie gekregen over het bestellen van boeken?quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:51 schreef AceC het volgende:
[..]
Ik heb het ook zo besteld. Maar vreemd genoeg kwamen er alleen 2 boeken van de 5 overeen met het literatuur van de vakken. Ik doe overigens economie.
Nee, ik ga denk ik morgen naar de inhaalintro. Ik heb ook helemaal geen info gekregen over het bestellen van boeken. Ik heb al aantal mails gestuurd naar ru, maar echt helpen doen ze niet. Alles is echt vaag, enigste waar ze je echt meehelpen is de inschrijving/aanmelding. Verder mag je alles zelf uitzoeken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:55 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Hmm vreemd. Je bent niet bij de introductie geweest begrijp ik? En je hebt geen informatie gekregen over het bestellen van boeken?
Wat ga je studeren?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef erniee het volgende:
Ik ben ook niet naar de intro geweest, maar heb wel een boekje gekregen met welke boeken ik moet bestellen.
ik moet maar 3 boeken te bestellen en voor de rest allemaal readers oid. maar waar kan je die precies halen? En is het morgen nou de eerste echte lesdag of gewoon nog een soort van introdagje?:)
Morgen ochtend hebben we hoorcollege in Lin 2 en Lin 3 (al sla je me dood geen idee waar het is) om 8:45-10:30quote:
jaa ik zie het nu net, en daarna heb ik nog een werkcollege academische vaardigheden (zit in groep 1 volgens mij).quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Morgen ochtend hebben we hoorcollege in Lin 2 en Lin 3 (al sla je me dood geen idee waar het is) om 8:45-10:30
Als ik nog vrij kan krijgen voor morgen dan ga ik ook naar dat intro dinges + de hoorcollege 's ochtends.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:17 schreef erniee het volgende:
[..]
jaa ik zie het nu net, en daarna heb ik nog een werkcollege academische vaardigheden (zit in groep 1 volgens mij).
K denk dat k overigens toch die superlaatkomers introductie ga volgen, want wat ik van anderen hoor heb ik toch best wat belangrijke dingen gemist
volgens mij linneausgebouw. Dat is dat gebouw waar oa pedagogiek (quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Morgen ochtend hebben we hoorcollege in Lin 2 en Lin 3 (al sla je me dood geen idee waar het is) om 8:45-10:30
Thanks!!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:24 schreef Nad-ja het volgende:
http://www.ru.nl/uvb/gebo(...)uwen/linnaeusgebouw/
http://www.ru.nl/contact/ (plattegrond van de campus, D3 nummer 137 is het Linnaeusgebouw)
Hey werkgroepgenoot. Voor academische vaardigheden zit ik ook in WG1.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:17 schreef erniee het volgende:
[..]
jaa ik zie het nu net, en daarna heb ik nog een werkcollege academische vaardigheden (zit in groep 1 volgens mij).
K denk dat k overigens toch die superlaatkomers introductie ga volgen, want wat ik van anderen hoor heb ik toch best wat belangrijke dingen gemist
ohja idd. sorry voor de foutquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:55 schreef Nad-ja het volgende:
Het is inderdaad het Linnaeusgebouw, maar het gebouw waar jij het over hebt is het Spinozagebouw (daar zit pedagogiek inderdaad voornamelijk). Linnaeus ligt naast het Huygensgebouw (het groene gebouw op de heyendaalseweg).
Je kunt altijd gratis parkeren als je maar hard genoeg achter een betalende klant bij de slagboom aanrijdtquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hey werkgroepgenoot. Voor academische vaardigheden zit ik ook in WG1.
Even een vraagje voor de wat meer doorgewinterde RU-ers: is er in de buurt van het Linnaeusgebouw toevallig een gratis parkeermogelijkheid?Iemand een geniale tip?
Studeer jij aan de radboud?quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
Je kunt altijd gratis parkeren als je maar hard genoeg achter een betalende klant bij de slagboom aanrijdt
Aantal master vakken nog bij Bestuursrecht.quote:
Damn. wnr gaan we meeten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
Aantal master vakken nog bij Bestuursrecht.
Swarma studeert niet in Nijmegen.quote:
Maar hij loopt er wel rond in de stad.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Swarma studeert niet in Nijmegen.
Ja maar dat is te globaal. Van jou weet ik dat je ergens op de campus loopt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar hij loopt er wel rond in de stad.
werkgroepen weet ik welquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:40 schreef banananasi het volgende:
Zucht, deze week alleen Statistiek![]()
Weet iemand of je je apart moet inschrijven voor practica en WC (werkcollege? werkgroepen?) Programmeren moet inschrijven? Eerstejaars KI'er hier
Anders ik wel!quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
eerste college zit er op!
laatste boeken zijn binnen enyay!
helemaal er klaar voor
haha grappigquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hey werkgroepgenoot. Voor academische vaardigheden zit ik ook in WG1.
Even een vraagje voor de wat meer doorgewinterde RU-ers: is er in de buurt van het Linnaeusgebouw toevallig een gratis parkeermogelijkheid?Iemand een geniale tip?
was dat een lange vent met bril?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:47 schreef erniee het volgende:
[..]
haha grappigik hoop wel dat we een minder strenge docent krijgen dan die van groep 4.. pff.
verder heb ik inmiddels ook alles eindelijk geregeld:D al mn boeken binnen en overal voor ingeschreven:D alleen nog sportcurcus volgenmaar dat komt vast ookw el goed
Ah bedankt voor het zeggen. Didnt notice.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dit is de middelbare school niet meer
Ligt eraan. Hoe groot? Wanneer moet het worden ingeleverd? Telt het mee voor je tentamen of alleen bij participatie?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:16 schreef appelsjap het volgende:
Is het normaal dat we op de eerste dag al een essay opdracht krijgen?
ja nou.. het kan blijkbaarquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ah bedankt voor het zeggen. Didnt notice.
Nicequote:Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef dekloonvanzuen het volgende:
van 4 tm 12 sept 'ontgroening' bij ovum
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
oh shit, er zit er nog zo een hier
Ah da's waar ja, wij hebben elkaar vandaag natuurlijk gezien, onbewust weliswaar.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:47 schreef erniee het volgende:
[..]
haha grappigik hoop wel dat we een minder strenge docent krijgen dan die van groep 4.. pff.
verder heb ik inmiddels ook alles eindelijk geregeld:D al mn boeken binnen en overal voor ingeschreven:D alleen nog sportcurcus volgenmaar dat komt vast ookw el goed
Ik ben er wel heen geweest ja... Ben jij alsnog gegaan, of was je daar echt veel te laat voor?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:49 schreef appelsjap het volgende:
Omniej ben je trouwens nog naar HC geweest, om 08:45. Ik was ietsjes te laat.
Hm, da's best wel een goeie eigenlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:35 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ligt eraan. Hoe groot? Wanneer moet het worden ingeleverd? Telt het mee voor je tentamen of alleen bij participatie?
Ik ben wel geweest, en 700 woorden langquote:Op dinsdag 1 september 2009 00:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah da's waar ja, wij hebben elkaar vandaag natuurlijk gezien, onbewust weliswaar.
Maar inderdaad zeg, wat een klootzak die vent.Nou ja, het zal wel een soort image zijn dat hij al meteen vanaf de eerste les duidelijk wilde hebben. Gewoon om aan te geven dat je niet moet gaan lopen fucken... Ben wel benieuwd naar onze 'eigen' docent, though.
[..]
Ik ben er wel heen geweest ja... Ben jij alsnog gegaan, of was je daar echt veel te laat voor?
[..]
Hm, da's best wel een goeie eigenlijk.
Erniee en/of appelsjap, weten jullie hoe lang dat essay überhaupt moet zijn?
Jep, CC is allemaal in het collegezalencomplex.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:26 schreef Omniej het volgende:
Hm, zo vanuit je fobo 'herken' ik je niet echt, maar goed, ik zie je vast nog wel een keer rondlopen.
Zijn die "Cc" lokalen trouwens in het collegezalencomplex (daar bij 't cultuurcafe)? Ben nog niet echt bekend met de afkortingen die gebruikt worden... Net zoals E en El trouwens.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:26 schreef morgane het volgende:
[..]
Jep, CC is allemaal in het collegezalencomplex.
E staat voor Erasmus, het hoge gebouw naast de Refter (en tegenover het collegezalencomplex).
El staat voor Erasmus laagbouw. Als je het Erasmus binnenloopt en helemaal naar rechts gaat, vind je trappen tegenover de refter. Als je naar boven loopt heb je aan de kant van de refter de laagbouw.
Oh thanks niet gezien, sorry. Ik ga nu naar de uni. EDaag!quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:26 schreef morgane het volgende:
[..]
Jep, CC is allemaal in het collegezalencomplex.
E staat voor Erasmus, het hoge gebouw naast de Refter (en tegenover het collegezalencomplex).
El staat voor Erasmus laagbouw. Als je het Erasmus binnenloopt en helemaal naar rechts gaat, vind je trappen tegenover de refter. Als je naar boven loopt heb je aan de kant van de refter de laagbouw.
okay, dat ga ik ook wel doen. Ook in het MMS oefenen enzo.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:29 schreef morgane het volgende:
Ja dat vond ik ook verrekte irritantmaar je kan bij de dictatencentrale (zat eerst in het Erasmusgebouw, waar het nu is weet ik niet) een cd-rom halen met een heel handig programma'tje om te oefenen.
Haha, dat viel me ook wel tegen de eerste paar dagen. Ik had verwacht dat de bussen naar de universiteit af en aan zouden rijden (zoals in Utrecht is) maar dat viel tegen. Gelukkig worden de hoorcolleges die ik heb ook op zo'n projectiescherm uitgezonden in een andere zaal, dus das handig als je wat later bent.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:59 schreef Horloge het volgende:
Wat een zooitje was het vanmorgen op Station Nijmegen zeg. Ik ben om vanmorgen om half 7 vertrokken, kwam om 8.25 daar aan en was alsnog te laat op college omdat die bussen amper reden/propvol zaten. Heb uiteindelijk maar de trein naar Heyendaal genomen, waardoor ik dat hele eind naar het Erasmusgebouw moest lopen. (En je moet maar net weten waar dat kleregebouw is.)
rijden elke 4 minuten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha, dat viel me ook wel tegen de eerste paar dagen. Ik had verwacht dat de bussen naar de universiteit af en aan zouden rijden (zoals in Utrecht is) maar dat viel tegen. Gelukkig worden de hoorcolleges die ik heb ook op zo'n projectiescherm uitgezonden in een andere zaal, dus das handig als je wat later bent.
Heb je het nu over Nijmegen of Utrecht?quote:
In nijmegen... lijn 10 rijdt elke 4 minuten, daarnaast gaan er ook nog bus 3,4 en 11 die kant op, minder vaak maar wel die kant op... en idd... tis er altijd druk, want iedereen wil naar de uni / HANquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb je het nu over Nijmegen of Utrecht?In Utrecht komen bus 11/12 om de paar minuten ja, in Nijmegen heb ik dat niet gezien. Daar stonden 100 mensen op 1 bus te wachten ofzo.
Die bij de uni gaan allemaaal naar CS.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
Dinsdag heeft de lijn 10 100% zeker niet elke 4 minuten gereden. Na het college heb ik namelijk een half uur staan wachten op die bus. (De andere bussen die voorbij kwamen gingen niet naar het CS.)
Donderdag heb ik 15 minuten staan wachten. Gaat de goede kant op in elk geval. Tenzij de bus voor de mijne 15 minuten daarvoor weg is gereden natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Horloge het volgende:
Dinsdag heeft de lijn 10 100% zeker niet elke 4 minuten gereden. Na het college heb ik namelijk een half uur staan wachten op die bus. (De andere bussen die voorbij kwamen gingen niet naar het CS.)
Volgens mij niet hoor. Ik heb een aantal lijnen (sowieso minstens 1) voorbij zien rijden die niet naar cs gingen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:52 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Die bij de uni gaan allemaaal naar CS.
Op surfspot.nl kun je inloggen met je studentgegevens, daar kun je zien wat je goedkoper kan krijgenquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:37 schreef appelsjap het volgende:
Ik weet nopg dat toen mijn moeder op de uni zat ze op de campus software heel goedkoop kon krijgen.Dus toen windows xp net uit was kon ze win xp kopen voor 25 euro ofzo. Is dat nog steeds zo?
Ze gaan allemaal, iig de CS richting op, gaan allemaal naar CS. Dat er geen CS op de bus staat betekent niet dat ze niet naar CS gaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ik heb een aantal lijnen (sowieso minstens 1) voorbij zien rijden die niet naar cs gingen.
Misschien ligt het ook aan de halte, er zijn natuurlijk wel meer haltes bij de uni.
Nou als er bv Wijchen op die bus staat, of Beuningen, lijkt het me toch niet dat ze naar Nijmegen cs gaan? Daar komen ze dan toch juist vandaan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:03 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ze gaan allemaal, iig de CS richting op, gaan allemaal naar CS. Dat er geen CS op de bus staat betekent niet dat ze niet naar CS gaan.
Jawel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou als er bv Wijchen op die bus staat, of Beuningen, lijkt het me toch niet dat ze naar Nijmegen cs gaan? Daar komen ze dan toch juist vandaan?
Feli! En altijd leuk inderdaad die hyperactieve werkgroep-inschrijvingen. Op de VU doen de docenten het voor de lol soms gewoon om 6 uur 's morgens, en iedereen maar opstaan he.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:06 schreef Soempie het volgende:
Ik heb m'n herkansing gehaald, een 8.En wonder boven wonder sta ik in alle goede werkgroepen ingeschreven, op tijden die voor mij gunstig zijn. De inschrijving gister was nog niet een halve minuut open of de groep zat al vol. Ik zat te F5en achter elkaar, ene moment niks, volgende alles open en al half vol. Snel geklikt en ik was nummer 28 van de 29. Gekkenwerk.
Klopt er ging er één naar Wijchen. Maar aan de overkant kwam helemáál niks. En bovendien kwam ook nog de 325 (Waalsprinter) langs die niet langs Nijmegen CS komt -beide kanten niet- maar wel langs de uni. Anyway, mijn punt was dat die lijn 10 gewoon niet elke 4 minuten reed. Het zou fijn zijn als dat aanstaande dinsdag wel het geval is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Jawel.Dan moet je aan de overkant opstappen. Dan gaan ze juist de andere kant op. maar op beide bussen staat Beuningen of Wijchen,
quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef Horloge het volgende:
[..]
Feli! En altijd leuk inderdaad die hyperactieve werkgroep-inschrijvingen. Op de VU doen de docenten het voor de lol soms gewoon om 6 uur 's morgens, en iedereen maar opstaan he.
Volgens mij rijdt de 10 elke vier minuten ja... Of dat genoeg is laat ik maar even het midden.quote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Horloge het volgende:
Enn, rijdt die lijn 10 nu wel elke vier minuten? Of in ieder geval vaak genoeg zodat er geen Lowlands-taferelen (heul veel mensen, in dit geval scholieren) bij Nijmegen CS zijn?
probleem is meer bij stationquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef morgane het volgende:
Als het goed is worden er nog veel meer fietsenstallingen bijgeplaatst binnenkort, daar naast het Erasmus waar het nu zo overhoop ligt
Typisch weer...quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Blackboard en FF gaan niet altijd goed samen nee
Dat wil ik dus ook graag weten voor mijn smartphone.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:00 schreef SterreMarit het volgende:
Is mij vorig jaar ook niet gelukt Appelsjap, dus ben wel benieuwd naar het antwoord! RU-internet gaat wellicht sneller dan 3G
Brand losquote:Op maandag 21 september 2009 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
wanneer doen we eens een RU meet?
neen, ben deze week nog niet met de motor naar de uni geweestquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:34 schreef Omniej het volgende:
Zeg moblo, stond jij vandaag toevallig met de motor naast 't Erasmusgebouw?
Okquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:03 schreef Felon het volgende:
Wat een drukte hier zeg! Iedereen keihard met de neus in de boeken?![]()
Moet zeggen dat de eerste weken van mijn studie echt goed bevallen! Stof is interessant, docenten maken de lappen tekst levendig en zijn deskundig. Voor de rest bevalt de hele sfeer op de campus en in de stad mij meer dan prima, zit er echt goed op m'n plek!
Inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
puik!
Dat heb ik vorig jaar gestudeerd inderdaadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:36 schreef Omniej het volgende:
En sociologie blijkbaar ook... Die studierichting staat in zijn profiel.
Bij pedagogische wetenschappen geldt: formulier inleveren bij de studieadviseur, wachten op bevestigingsmail en dan afwachten of de vrijstelling/ het vak bij de resultaten verschijnt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:36 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Dat heb ik vorig jaar gestudeerd inderdaad![]()
Het vak en de opleiding lijken me niet zo heel relevant. Ik snap alleen nog niet precies hoe die procedure van vrijstelling krijgen precies werkt.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
Bij mij bevalt het echt prima, geweldig zelfs
zitten nu bijna in week 6 en loop nog helemaal bijvind alles nog leuk
en ben hard op weg om gewoon eens ergens goed in te worden
Mijn uitspraak schijnt al erg goed te zijn (uiteraard nog niet uitmuntend of perfect, maar hij heeft zeker potentie) en ik vind het heerlijk om al die verhalen te lezen. Sommige opdrachten zijn natuurlijk niet echt geweldig leuk, maar omdat het complete plaatje erg tof is, doe ik ook die gewillig
Vet, was je bij het Afeest?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:21 schreef DeVinger het volgende:
Hier meld zich een Politicologie-student
Ik zou even een indicatie geven hoe het was:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, er scheen een A-feest te zijn
'DJ-battle' faalde hard op sommige punten.quote:
Als ik het goed begrijp is Horloge nog niet ingeschreven bij de SSHN, omdat de 20 euro (inschrijfgeld bij de SSHN) genoemd wordt. Dan zou het dus nog 2 jaar duren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
truemaar met 2 jaar wachttijd bij de SSHN kom je zeker wel aan een kamer. Je moet geen Proosdij of Platolaan verwachten, maar Hoogeveld zit er wel in
Het gaat om na zijn bachelor, misschien is dat pas over 2 jaar?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:08 schreef morgane het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is Horloge nog niet ingeschreven bij de SSHN, omdat de 20 euro (inschrijfgeld bij de SSHN) genoemd wordt. Dan zou het dus nog 2 jaar duren.
dat dusquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:47 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Het gaat om na zijn bachelor, misschien is dat pas over 2 jaar?
Held, geen andere woorden voorquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:19 schreef Horloge het volgende:
Si. Ik ben nu bezig met mijn bachelor (tweede studie, voor erbij dus) aan de RUN, en reis daarvoor heen en weer vanuit Amsterdam. Over twee jaar ben ik klaar met allebei mijn studies. Misschien ga ik dan ook mijn master in Nijmegen doen, dan is het wel handig om er ook te wonen.
Ik zal me morgen even inschrijven.
Je hebt gewoon dikke motor dusquote:
Ah zie, van zoiets dus.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dik, dik
volgens mij heb ik dan wel eens met jou zitten pokeren na een vergadering bij Pepijn
quote:
Ik ken die knul, iets met bestuurskunde/BOW kan dat?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:53 schreef DeVinger het volgende:
Ik ken die meid, iets met informatica/Informatiekunde kan dat?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef erniee het volgende:
Omniej, weet jij of we morgen naar av moesten. Of ging dat weer niet door en moet je alleen vrijdag de inleiding voor het paper inleveren?
Ik ging vandaag naar een wc in het Erasmusgebouw, hing dat bericht uitgeprint op de spiegel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Ahum:
Radboud Universiteit ontslaat toilet-begluurder
Dan annuleer je m toch.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:04 schreef thijsltc het volgende:
ik heb net ticketuur gereserveerd voor spinnen om 12 uur. ik heb zo hard geen zin gewoon.
kweeniequote:Op zondag 25 oktober 2009 22:52 schreef K.Weenie het volgende:
ik heb een vraagstuk!
welke pas/kaart/ding moet je laten zien bij de tentamens?
je registratiekaartquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:52 schreef K.Weenie het volgende:
ik heb een vraagstuk!
welke pas/kaart/ding moet je laten zien bij de tentamens?
Jij moest een 8 halen gister voor een voldoende toch? Omdat je een 0 had door die leesvragen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:01 schreef Omniej het volgende:
Ja hoor.
Gisteren m'n eerste tentamen waarschijnlijk flink verneukt, dus dat gaat al weer lekker. Morgen de volgende in 't Kolpinghuis, ben benieuwd of ik het kan vinden.
Ik ben gister ook niet geweest, dusja boeiequote:Op dinsdag 3 november 2009 16:22 schreef Omniej het volgende:
Een 7,9 heb ik toch minimaal wel nodig ja.
Dat gaat hem niet worden.
Omdat ik niet geleerd hadquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:30 schreef Omniej het volgende:
Helemaal niet geweest?Hoezo dat dan?
En voor morgen moet ik ook nog beginnen ja... Ben nu maar even een samenvatting uit aan 't printen. Als ik die even goed doorneem vandaag moet het wel lukken.
Ik kijk na het eten of er nog wat motivatie over is, zoniet dan ga ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:44 schreef Omniej het volgende:
En ga je vandaag nog wel leren voor morgen dan, of sla je die voor het gemak ook maar over?
Hoe haal je in godsnaam een 0?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:21 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Jij moest een 8 halen gister voor een voldoende toch? Omdat je een 0 had door die leesvragen?
No shit sherlock.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:39 schreef Horloge het volgende:
Welke aap heeft die Erasmuslaan dicht gegooid? Dat kostte mij mijn trein.![]()
[..]
Hoe haal je in godsnaam een 0?
Sowieso klinkt het alsof Omniej en jij goed bezig zijn.
En dat geintje kostte mij gisteren tien minuten lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:39 schreef Horloge het volgende:
Welke aap heeft die Erasmuslaan dicht gegooid? Dat kostte mij mijn trein.
Nou ja, er moesten elke week van die idiote leesvragen ingeleverd worden. Mis je één week, dan krijg je al geen cijfer meer. (om eerlijk te zijn miste ik er wel meer hoor, maar het was in dit geval niet moeilijk om een 0 te halen in ieder geval)quote:Hoe haal je in godsnaam een 0?
Hoe komt dat zo?quote:
Was het helemaal niet aangekondigd dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
En dat geintje kostte mij gisteren tien minuten lopen.
Kon aan de andere kant van de campus gaan parkeren door die afsluiting.
Kansloze HBO-methodes zijn dat. Ik dacht vroeger altijd dat universiteit gewoon hoorcolleges, zuipen en tentamens was, verder geen bullshit. Maar het wordt steeds schoolser.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:Nou ja, er moesten elke week van die idiote leesvragen ingeleverd worden. Mis je één week, dan krijg je al geen cijfer meer. (om eerlijk te zijn miste ik er wel meer hoor, maar het was in dit geval niet moeilijk om een 0 te halen in ieder geval)
Nee, ik kwam nietsvermoedend aanrijden en zag toen voor het eerst het bord met 'Afgesloten vanaf 2 november' (no shit).quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:20 schreef Horloge het volgende:
Was het helemaal niet aangekondigd dan?
Precies, en daar heb ik dus geen zin in. Een beetje idiote leesvragen gaan zitten maken om te bewijzen dat je een tekst wel echt gelezen hebt... Sorry hoor, maar de laatste keer dat ik ooit op m'n huiswerk gecontroleerd ben is volgens mij in VWO 3 geweest.quote:Kansloze HBO-methodes zijn dat. Ik dacht vroeger altijd dat universiteit gewoon hoorcolleges, zuipen en tentamens was, verder geen bullshit. Maar het wordt steeds schoolser.
Herkenbaar, dat ga ik morgenochtend voor het tentamen proberen te doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:01 schreef Editeur het volgende:
In 1 avond alle hoorcollege's doorbladeren![]()
Oh, dat is goed om te weten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:25 schreef Californium het volgende:
3,4,11,9 die gaan tegenwoordig gelijk op de heyendaalseweg weer recht langs de HAN en naar tandheelkunde... Om bij erasmus of Beta faculteit te komen moet je idd 10 nemen
dan had je mij kunnen meetenquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:25 schreef RRGJL het volgende:
Vandaag naar voorlichting Psychologie en Kunstmatige Intelligentie geweest
Beide interessant, maar KI stak wel weer met kop en schouders boven Psychologie uit (voor mij).
Grote kans dat dat hem wordt
quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan had je mij kunnen meeten![]()
had dat even gezegd ofzo! Heb de hele tijd met KI mensen staan kletsen
ik stond in het Huygensgebouw, daar stond ook een KI afvaardigingquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:51 schreef RRGJL het volgende:
[..]
![]()
sorry he.
Waar stond je dan, en waarom heb ik je niet gezien?
Ah ok, ik was bij de voorlichting in het Spinozagebouwquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik stond in het Huygensgebouw, daar stond ook een KI afvaardiging
nee, ik deed mee voor de voorlichting van Informatica en Informatiekundequote:Op zaterdag 7 november 2009 19:56 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ah ok, ik was bij de voorlichting in het Spinozagebouw
Wat deed jij daar dan eigenlijk? Gewoon rondhangen?
De presentatie was wel aardig. Weer een beetje wijzer geworden over Engels studeren in ieder geval. Wel typisch dat ze één powerpoint sheet hadden gemaakt met William Butler Yeats erop en dat zijn naam verkeerd gespeld wasquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
Engelse Taal en Cultuur! Wat leuk! Dat doe ik dus nu!hoe vond je het?
Wat een klapjosti lijkt me dat, met z'n "stoere" praat.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:16 schreef Ruder het volgende:
Heeft iemand dat stukje over die Pipo in de Ans gelezen?
Dat was echt best wel beschamend![]()
* Student Duitse Taal en Cultuur meld zich
Oh ik ben benieuwd, hij zat bij mij op de middelbare school.. Staat dat niet online ofzo?quote:Op woensdag 18 november 2009 21:16 schreef Ruder het volgende:
Heeft iemand dat stukje over die Pipo in de Ans gelezen?
Dat was echt best wel beschamend![]()
* Student Duitse Taal en Cultuur meld zich
Bij deze een paar quotes:quote:Op donderdag 19 november 2009 12:00 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Oh ik ben benieuwd, hij zat bij mij op de middelbare school.. Staat dat niet online ofzo?
Meest sneue vind ik nog wel dat hij zichzelf hier probeert te profileren als een ontzettend rebels figuur, met het naar binnen pissen bij een vriend en zijn confrontaties met de politie. En dan ook nog zeggen dat hij er niet trots op is.quote:GH (21), vierdejaars Geschiedenis
Waar ben je het meest trots op?
‘Mijn goddelijke lichaam. Als ik mezelf vergelijk met anderen, steek ik er met kop en schouders bovenuit. Toch is er ruimte voor verbetering. Ik zou de looks van Kevin Zegers, de intelligentie van Albert Einstein en het charisma van Brad Pitt willen hebben.’
Waar heb je spijt van?
‘Er zijn periodes geweest waarin de nachten steeds langer leken en de dagen steeds korter. Het was een soort alcoholroes waar ik niet meer uit kwam. Tijdens een van die nachten heb ik bij een huisgenoot door het raam naar binnen gepist. Daar ben ik niet trots op, maar ach, ik word nu eenmaal gezien als een studentikoze lambal.’
Hanteer je een strikte leeftijdsgrens voor romantische escapades?
‘Moeilijke vraag. Het ligt vooral aan haar persoonlijkheid, maar af en toe moet je je grenzen verleggen. Als ze niet veel jonger is dan ik en ze ziet er volwassen uit, is het geen probleem. Met mokkels van zestien heb ik geen moeite. Maar ook tegen dertigers met geld zeg ik geen nee.’
Wat is je grootste angst?
‘Ik heb een fobie voor de politie ontwikkeld, omdat ik het afgelopen jaar twee keer ben opgepakt. Als zo’n auto de hoek om komt, keert mijn maag om. De avond op het bureau resulteerde in een nachtje cel en dat hakte er flink in. Een vent van 21 jaar hoort niet te huilen om zijn moeder. Ik was toen op heterdaad betrapt tijdens het ontvreemden van enkele kerstbomen. Een andere avond zat ik lusteloos voor de tv met een huisgenoot. Uit verveling heb ik met mijn luchtdrukpistool een verkeersbord onder vuur genomen. Niet veel later stonden er twee agenten voor de deur. Gelukkig kwam ik er met een boete vanaf.’
Op wie zou je wraak willen nemen?
‘Op degenen die over me roddelen. Als ik wraak zou nemen, zouden geniepige praktijken zoals het plegen van neptelefoontjes mijn voorkeur genieten. Maar als iemand de confrontatie opzoekt, sla ik hem gewoon op zijn bek.’
Misschien dat ik idd de tekst anders geinterpreteerd had met een foto erbij. Je kunt je wel afvragen hoe slim het is om een heel 'interview' te gaan faken, dat vervolgens in een blad komt te staan dat vrij serieus van toon is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:23 schreef LastRequest het volgende:
Hmm.. Ik vind het wel een grappig stukje, maar ik ga er dan ook vanuit dat het niet serieus bedoeld is
Ik vond het best irritant.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:45 schreef Ruder het volgende:
Waarom zijn er in de Refter deze week allemaal van die vage optredens waar niemand naar kijkt en waar het geluid veel te hard staat![]()
Ik ging er ook vanuit dat het niet serieus was, maar dat maakt hem in mijn ogen alleen nog maar meer een loser.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:23 schreef LastRequest het volgende:
Hmm.. Ik vind het wel een grappig stukje, maar ik ga er dan ook vanuit dat het niet serieus bedoeld is
en als wel, dan bijt ik niet hardquote:Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef morgane het volgende:
Ik doe wel mee hoor!
En Horloge, jij durft wel. Iedereen die wel eens forummeets doet heeft een eerste keer gehadEn we bijten niet! Althans, ik niet. En Moblo tot nu toe ook niet.
ja, wij hebben ook wel wat docentenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:53 schreef Californium het volgende:
1 van mijn leraren op de Uni...de HAN...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |