quote:
De presentatie was wel aardig. Weer een beetje wijzer geworden over Engels studeren in ieder geval. Wel typisch dat ze één powerpoint sheet hadden gemaakt met William Butler Yeats erop en dat zijn naam verkeerd gespeld was

. (Daar kwam ze zelf van te voren ook wel achter echter). En ook wel grappig dat ze hadden een student meegenomen die al voor het 6
e jaar bezig was. Toegeven hij had eerste 3 jaar geschiedenis gedaan. Daar was hij bijna klaar mee en wilde dus Engels er achteraan doen. Alleen nu had hij nog steeds geen bachelor in geschiedenis

.
Ook nog even naar Amerikanistiek geweest. Ik dacht dat dat gewoon de Amerikaanse variant van Engels was, maar dat bleek dus echt een hele brede studie over alles en niets betreft Amerika.
Ik was rond half één in het Erasmus gebouw bij de lunch. En toen heb ik inderdaad ook een tijd (20 min oid) in de rij gestaan. Het eten was echter nog niet op toen ik aan de beurt was

. Ze liepen dan ook constant af en aan met nieuw voedsel.
Maar ik zit er dus serieus over na te denken om Engels te gaan studeren. Alleen ik moet nog 3/4 jaar les Elektrotechniek, dan half jaar stage (waarschijnlijk naar Australië), minor (mag elk willekeurig vakgebied kiezen) en afstuderen. Dus ik maak dit nog maar 'even' af, dan ben ik in februari 2012 klaar (ben ook in februari begonnen).
Een Master Elektrotechniek gaat me ook 4 jaar kosten gok ik. Twee jaar een "schakel jaar", want de wiskunde/ natuurkunde op het HBO stelt geen bal voor (is gewoon VWO (N&T) niveau) en dan nog een 2- jarige Master. Daarbij heb ik het inmiddels wel gehad met (elektro)techniek. Alleen programmeren (met Visual C#) vind ik wel aardig om te doen, maar zeker niet als permanent werk. En een Master elektrotechniek lijkt me dus eigenlijk sowieso helemaal niks (naast het feit dat het gruwelijk moeilijk is).
Kortom ik kan net zo goed een compleet nieuwe studie gaan doen als ik klaar ben met elektrotechniek. En Engels vind ik zeker interessant. Nieuwe/'oude' boeken lezen, grammatica, woorden leren, verhaaltjes schrijven, geschiedenis i.h. algemeen en wat al niet meer. Dan zou ik op mijn 23e beginnen en waarschijnlijk op mijn 27ste klaar zijn. Op zich geen ramp natuurlijk. Eerst zat ik aan Leiden te denken (vriend van me zit daar, doet Japans), maar ik ben niet zo van het ballerige

. Ik zag toevallig dat Nijmegen een open dag hield, dus daar ben ik maar heen gegaan. Wat een uur naar het Zuiden al niet met de mensen kan doen, spreekt me toch meer aan dan Leiden

. Maar goed ik heb dus nog 2 jaar te gaan, dus misschien denk ik tegen die tijd er wel weer heel anders over.
[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 13-11-2009 20:03:46 ]