abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:16:19 #101
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_72144023
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'

Prachtig!
pi_72144161
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef NurKs het volgende:
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'

Prachtig!
De Geus is sowieso erg droog en de beste beursanalist. En een deflatiekoning.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:52:02 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72145187
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief was
Ik vind de stijging na de krach te snel gaan. Ik heb een vergelijking gemaakt met 2003, toen de onderliggende economische factoren in wezen veel gunstiger maken, en ten opzichte van de koersontwikkeling toen gaat het nu veel te snel. Niet dat resultaten uit het verleden enige garantie bieden, maar toch.

Maar wat je zegt klopt wel. Ik hoop op een AEX tussen de 250 en 260 weer in te stappen. Zo niet dan heb ik in ieder geval mijn beleggingsniveau van eind 2006 weer gehandhaafd, wat al een aardige prestatie op zich is. Mocht deze ralley zich ongehinderd blijven doorzetten dan ga ik ergens short. Een AEX van 400 oid is gezien de huidige situatie gewoon absurd.
The End Times are wild
pi_72145854
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
pi_72145907
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef RvLaak het volgende:
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
pi_72145949
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt. Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
pi_72146008
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
pi_72146039
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef RvLaak het volgende:

lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt. Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
pi_72146045
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
hahaha, dat zou wat zijn zeg!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72146223
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
FF de grafieken bekeken... De laatste y/y stijging was van feb.07. In feb. mar. en jul. stegen de m/m prijzen ook, maar elke keer moest die stijging negatief worden bijgesteld voor het uiteindelijke cijfer.

De y/y prijzen waren feb: -19%, mar: -19% en jul: -17%.

Tendens is nog immer down en de lucht is er (blijkbaar) nog lange niet uit. Zeker niet als je y/y prijzen nog steeds dalen tov de al hele slechte cijfers van vorig jaar.
pi_72146299
Trouwens de nieuwe poll op RTLZ is ook leuk:
quote:
Hoe gaat de Nederlandse economie cq recessie zich de komende periode ontwikkelen? Volgens het patroon van de letter:
L: 14%
U: 18%
V: 22%
W: 47%
Aantal stemmen: 214
pi_72146301
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
pi_72146338
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
pi_72146405
lol ze krijgen het niet voor elkaar die 300
pi_72146426
quote:

[..]

jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
pi_72146450
quote:
Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
pi_72146517
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:30 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
Indices zijn de 5 wave stijging vanaf 1933 aan het corrigeren(toen stond de Dow Jones op 41). Koersdoel voor zo een correctie is het prijsgebied van golf 4. Laat dit prijsgebied beginnen bij een Dow Jones van iets hoger dan 1000, en de rest kun je zelf invullen.

pi_72146663
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:29 schreef edwinh het volgende:

[..]

jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
Had liever een stijging gezien voor de komende jaren, gezien alle problemen die je op sociaal vlak gaat krijgen. Ik denk dat we vanaf volgend jaar te maken gaan krijgen met een enorme sociale onrust, waarbij grootschalige rellen en andere ongeregeldheden veel vaker gaan voorkomen.
pi_72146754
quote:

[..]

Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.

Ik vraag me alleen af wat de 'trigger' zal zijn die de beurs weer de andere kant op zal gooien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72146820
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.

Ik vraag me alleen af wat de 'trigger' zal zijn die de beurs weer de andere kant op zal gooien.
Het zal ook dramatisch worden. Trigger is voor mij zelf niet zo van belang, ik baseer me puur op mijn Elliott wave tellingen.
pi_72147025
Jammer dat de nahandelgrafieken het niet meer bij Binckie doen .
pi_72147064
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef RvLaak het volgende:
Trouwens de nieuwe poll op RTLZ is ook leuk:
[..]

Ik verwacht meer een dubbele W . Met elke keer minder sterke oplevingen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:05:41 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72149224
quote:
'Tekort VS loopt sterker op dan gedacht'

dinsdag 25 augustus 2009 16:41

WASHINGTON (ANP) - Het overheidstekort in de Verenigde Staten loopt de komende jaren sterker op dan eerder gedacht. Dat maakte het Witte Huis dinsdag bekend.

Het totale tekort van de Amerikaanse overheid loopt tussen 2010 en 2019 op tot 9 biljoen dollar, zo blijkt uit het nieuwe tussentijdse overzicht van de stand van de overheidsfinanciën. Dat is 2 biljoen dollar meer dan het Witte Huis in mei nog voorspelde. Dit jaar valt het tekort met 1,58 biljoen dollar nog wel 250 miljard dollar lager uit dan eerder gedacht.

De werkloosheid in de VS stijgt volgens de nieuwe voorspellingen in het laatste kwartaal van dit jaar tot meer dan 10 procent van de beroepsbevolking. Voor volgend jaar wordt een gemiddelde werkloosheid van 9,8 procent voorspeld. Momenteel zit 9,4 procent van de Amerikaanse beroepsbevolking zonder werk.
Greenshoots! Want al die werkelozen hebben niks te doen, dus hangen ze de hele dag voor Tell-sell en kopen ze overbodige rotzooi. Dat wakkert de consumentenbestedingen en zo de economie dus aan. Bovendien lijkt de oude staatschuld afgezet tegen de huidige begrotingstekorten helemaal niet zo'n groot bedrag.
Kopen, kopen, kopen!
The End Times are wild
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:11:24 #126
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72149388
Ik geloof er geen hol van dat die crisis alweer over is. Ja, op de beurs is die over, maar dat zegt niks. Kijk eens hoeveel mensen er werkloos zijn in de VS. Kijk eens hoeveel schulden er het afgelopen jaar zijn gemaakt door overheden. Zonder nieuwe hype blijven we de komende jaren kwakkelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:12:50 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72149429
Dat de beurs eerder herstelt dat de reele economie klopt wel. Alleen het tempo waarin baart me zorgen.
The End Times are wild
pi_72151976
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Greenshoots! Want al die werkelozen hebben niks te doen, dus hangen ze de hele dag voor Tell-sell en kopen ze overbodige rotzooi. Dat wakkert de consumentenbestedingen en zo de economie dus aan. Bovendien lijkt de oude staatschuld afgezet tegen de huidige begrotingstekorten helemaal niet zo'n groot bedrag.
Kopen, kopen, kopen!
Wat vreemd om jou bearish te zien .

Men lijkt inderdaad alleen maar naar de korte termijn te kijken, wie over een jaar of 10 jaar zorgt is dan aan de orde.

En dan komt de vergrijzing er nog eens overheen .
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:49:36 #131
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_72152403
Ik wacbt nog ff met verkopen van AMG .Dan hoef ik nooit meer te werken
pi_72152557
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:49 schreef foetre het volgende:
Ik wacbt nog ff met verkopen van AMG .Dan hoef ik nooit meer te werken
En als 't nu begint terug te vallen, jij gepwnsauced .
pi_72152788
quote:
Gelukkig is mijn pa van plan zijn aandelen de komende weken van de hand te doen

Enorme downturn te verwachten komende maanden, denk maar aan oktober vorig jaar..
pi_72152836
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:03 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Gelukkig is mijn pa van plan zijn aandelen de komende weken van de hand te doen

Enorme downturn te verwachten komende maanden, denk maar aan oktober vorig jaar..
Ik zeg een nieuwe 9/11.
pi_72152874
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zeg een nieuwe 9/11.
Daar geloof ik niet in, beurs kan ook naar beneden zonder nieuwe 9/11 of World War 3
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:07:42 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72152905
Ben je nu weer liquide, Vandergeld, gezien je ondertitel?
The End Times are wild
pi_72152963
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:07 schreef LXIV het volgende:
Ben je nu weer liquide, Vandergeld, gezien je ondertitel?
Nee nog niet, maar komende weken is het wel tijd voor liquideren. Voor sommige mensen gaan de komende jaren dramatisch worden, enorme verliezen op aandelen/obligaties.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:10:11 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72152981
Ik denk dat het wel meevalt. Zal in mijn handjes wrijven als we de 220 nog zien. En het kan nog een stukje omhoog, heb nog steeds een bosje aandelen over.
The End Times are wild
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:14:29 #140
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72153131
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee nog niet, maar komende weken is het wel tijd voor liquideren.
What about Shorting?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:16:42 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72153209
Van shorten ben ik nooit zo'n fan geweest. De beurs blijft per definitie bijzonder onvoorspelbaar en de kans dat je je shorts gedwongen moet terugkopen met verlies is te groot. Met aandelen van Blue-Chips si het toch bijna altijd een kwestie van maar lang genoeg wachten om weer in het groen te komen (zie de huidige situatie). Shorten is weer een heel ander verhaal.

Bij een stand boven de 340-360 tot dit najaar ga ik (beperkt) shorten.
The End Times are wild
pi_72153368
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:14 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

What about Shorting?
Ik zou zelf put opties op indices kopen, maar daar is het nu nog niet het moment voor naar mijn mening.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:11 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72153447
Nee. Maar gewoon liquide zitten is toch ook mooi genoeg als de beurs daalt?
The End Times are wild
pi_72156286
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt. Zal in mijn handjes wrijven als we de 220 nog zien. En het kan nog een stukje omhoog, heb nog steeds een bosje aandelen over.
Ik denk dat we blij mogen zijn als 220 het gemiddelde is gedurende 2010-2012.
pi_72156386
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat we blij mogen zijn als 220 het gemiddelde is gedurende 2010-2012.
Ik denk dat we blij mogen zijn als we de 220 als hoogste koers hebben die periode
pi_72156593
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:36 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik denk dat we blij mogen zijn als we de 220 als hoogste koers hebben die periode
Muhahahahaha!

Ik bedoel: dat zou wel kut zijn voor pensioenfondsen.
pi_72157509
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:16 schreef LXIV het volgende:
Van shorten ben ik nooit zo'n fan geweest. De beurs blijft per definitie bijzonder onvoorspelbaar en de kans dat je je shorts gedwongen moet terugkopen met verlies is te groot. Met aandelen van Blue-Chips si het toch bijna altijd een kwestie van maar lang genoeg wachten om weer in het groen te komen (zie de huidige situatie). Shorten is weer een heel ander verhaal.

Bij een stand boven de 340-360 tot dit najaar ga ik (beperkt) shorten.
Shorten met futures is ideaal. Geen tijdsverlies zoals met opties en Geen 100% margin nodig zoals met aandelen shorten.

Ik ben trouwens nu al hevig short nu zeker nu we een dubbele top hebben gemaakt bij 1036 Als we nu niet naar beneden gaan, dan ga ik bij wijze van spreken echt "dood". Ik hoop dat technische analyse niet faalt
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:10 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72158298
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:08 schreef janvks het volgende:

[..]

Shorten met futures is ideaal. Geen tijdsverlies zoals met opties en Geen 100% margin nodig zoals met aandelen shorten.

Ik ben trouwens nu al hevig short nu zeker nu we een dubbele top hebben gemaakt bij 1036 Als we nu niet naar beneden gaan, dan ga ik bij wijze van spreken echt "dood". Ik hoop dat technische analyse niet faalt
Het is maar waar je op vertrouwt. Hoewel ik de huidige koersstijging buitenproportioneel vind durft ik toch niet te shorten. (via futures of hoe dan ook). Ik loop nu al te lang mee om te weten dat het voor hetzelfde geld zo doorloopt naar de 350. Logisch of niet. Ralleys lopen altijd langer door dan je redelijkerwijs verwacht, hetzelfde geldt voor crashes.

Maar als je liquide gaat is het worst-case scenario dat je je winst genomen hebt en geen gunstig instapmoment krijgt. Nou ja, dat is dan jammer maar je houdt je cash wel in je zak. Het kan erger. Als ik op 282 en nu op 298 niet deels uitgestapt was had ik iets van 50K meer winst gehad. Dat is jammer, maar van de andere kant was mijn beslissing niet irrationeel. Ik kan daar mee leven. (Al hoop ik natuurlijk wel op lagere niveaus de kans te krijgen weer in te stappen, want het spelletje vind ik veel te leuk)
The End Times are wild
pi_72159525
Godver! Zitten alweer op 300 punten. Wie had dat gedacht? Ik zit momenteel nog in een lekker warm land dus ik waag me er nog niet aan. Is het een grote bubbel ?
pi_72159712
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:08 schreef janvks het volgende:

[..]

Hey! Echt dood en het falen van technische analyse gaan niet samen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72162036
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver! Zitten alweer op 300 punten. Wie had dat gedacht? Ik zit momenteel nog in een lekker warm land dus ik waag me er nog niet aan. Is het een grote bubbel ?
[sarcasme-modus]
Nee hoor. De fundamenten van de economie zijn volledig hersteld. De consumenten geven weer geld uit. De recessie is over. De huizenprijzen stijgen enkel nog maar. Al het extra gedrukte geld gaat teruggegeven worden door de banken tussen nu en morgen. De banken hebben geen extra geld meer nodig.
[/sarcasme-modus]

En toen ging de wekker
pi_72162038
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey! Echt dood en het falen van technische analyse gaan niet samen!
quoted for future reference
pi_72162842
Goed nieuws rond nyrstar denk ik:
http://www.tijd.be/nieuws(...)n_op.8223896-434.art

Zit ms al in de prijs in...
pi_72163372
Verlies bij Nederlands ABN Amro
quote:
Het Nederlandse deel van financieel concern ABN Amro heeft in het tweede kwartaal van 2009 een nettoverlies geboekt van 10 miljoen euro tegen een winst van 267 miljoen euro in 2008. Het verlies was een gevolg van voorzieningen voor slechte leningen die de bank moest treffen. ABN Amro maakte de cijfers woensdag bekend.

Door de recessie komen steeds meer bedrijven en consumenten in financiële problemen. Hiervoor moeten banken voorzieningen treffen. Bij ABN Amro betrof deze post in het tweede kwartaal 344 miljoen euro.

Het deel van ABN Amro dat de Nederlandse staat in handen heeft is op dit moment formeel nog verweven met het deel van Royal Bank of Scotland (RBS). De bank zei woensdag te verwachten dat de afsplitsing nog dit jaar zal plaatsvinden.

Samenvoegen
De Nederlandse overheid wil ABN Amro uiteindelijk samenvoegen met Fortis Bank Nederland. De staat nam beide banken vorig najaar over van het in grote financiële problemen verkerende Fortis. Het Nederlandse deel bestaat vooral uit de Nederlandse bankactiviteiten.

Een voorwaarde voor het samengaan met Fortis is de verkoop van een deel van het Nederlandse kantorennetwerk. Het gaat daarbij om kantoren die diensten leveren aan vermogende klanten. De verkoop werd bij de overname van ABN Amro door RBS, Fortis en Santander, geëist door de Europese Commissie. ABN zei woensdag dat de commissie toestemming heeft gegeven om de verkooptermijn tot begin september te verlengen.

RBS heeft onder meer het internationale grootzakelijke netwerk van ABN in handen. Dit deel leed in het kwartaal een verlies van 1,835 miljoen euro.
Volgens de analisten bij BNR, was het kwartaal verlies 2.6miljard euro. Komt niet in het bericht hierboven naar voren...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 09:20:54 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:52:07 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72163940
Gister Heineken gekocht

Zet maar meteen ff zo'n stoploss order er neer mocht het weer gaan zakken
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72164190
Nice! 10x de intrest op 1 jaar in 1 dag .
pi_72164334
Wat vinden jullie van dit idee eigenlijk;

In china, rusland,... etc., overal waar de middenklasse opkomt nemen die mensen westerse gewoonten aan als statussymbool. Wat met daarvan profiteren dmv de duurste producent van golfmateriaal? Callaway Golf ofzo?
pi_72167255
Minder winst voor Rabobank door slechte leningen
quote:
Rabobank heeft een moeilijk eerste halfjaar achter de rug door de economische neergang.

Marc de Jong: voor iemand die zegt niet gewond te zijn, vind ik dat ze stevig bloeden

Hevige conucrrentie op spaarmarkt
De nettowinst daalde met 18% tot 1,32 miljard euro, tegen 1,61 miljard euro over de eerste helft van 2008. De bank spreekt van 'zware economische omstandigheden'. De resultaten werden gedrukt door hogere voorzieningen voor kredietverliezen en 'hevige concurrentie' op de Nederlandse spaarmarkt.

Kostenbesparingen
De totale baten stegen over de eerste zes maanden van het jaar wel, met 9% tot 6,26 miljard euro. Door kostenbesparingen daalden de bedrijfslasten met 1'% tot 3,7 miljard euro.

'Nog geen economische zomer'
'Hoewel sommige economen alweer een zwaluw zien, voorzie ik op dit moment nog geen economische zomer. Veel westerse landen kampen met een recessie en Nederland ondergaat zelfs de hevigste terugval sinds de Tweede Wereldoorlog', aldus bestuursvoorzitter Piet Moerland in een toelichting. Daardoor zijn klanten van Rabobank in zwaar weer gekomen.

Lagere rentemarge
Het renteresultaat nam af met 1% tot 3,89 miljard euro. De toevertrouwde spaargelden van particulieren stegen over de afgelopen periode met 4% tot 120 miljard euro. Bedrijven brachten een bedrag van 285 miljard euro onder bij de bank, een daling van 6%. 'Bij de lokale Rabobanken leidde de concurrentie op de spaarmarkt tot een daling van de rentemarge', aldus de bank.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:13 #159
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72167548
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee eigenlijk;

In china, rusland,... etc., overal waar de middenklasse opkomt nemen die mensen westerse gewoonten aan als statussymbool. Wat met daarvan profiteren dmv de duurste producent van golfmateriaal? Callaway Golf ofzo?
Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.

Maar die kopen volgens mij vooral auto's want je ziet daar nix als super dure audi's, bwm's en noem maar op en de rest zijn lada's
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:52:54 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72168404
Onder de 300.
En nu weer naar 195...
pi_72168616
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.

Maar die kopen volgens mij vooral auto's want je ziet daar nix als super dure audi's, bwm's en noem maar op en de rest zijn lada's
I know, sommige buitenwijken van Moskou enz zijn echt dé paradepaardjes van de kitch...
Maar dat zijn wel zoals je zegt de superrijken, ik bedoel eerder de generatie die pas een VW Golfke gekocht hebben en dan nog centen over hebben om een hobby te zoeken waarmee ze de buren de ogen kunnen uitsteken .

En nee, ik steek mijn geld niet in BMW, Mercedes Benz of Porsche
pi_72170555
Begrotingstekort in Amerika loopt dus op. Wie had dat nou gedacht. Op naar de 200 punten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:16:10 #163
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_72170644
quote:
Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat we met elkaar nog maar 20% zullen maken/doen als wat we jaaaaren gedaan hebben.

2 grote verschillen met 1929 zijn:
Informatie over een toestand wordt veel sneller verspreid, naar meer mensen, daardoor hard naar beneden, hard omhoog
Er is nu vééééél meer geld (hogere levenstandaard, ook zonder leningen (productiviteit arbeider is omhoog)). We hebben in 2009 nog nooit zoveel gespaard. We hebben het geld dus wel... Pensioenen zijn weer 'gedekt' (of dat werkelijk iets zegt of niet is een ander verhaal) en dat snapt de massa die in onzekerheid zat ook (zal het sparen overgaan?). De nieuwe keuken wordt vanzelf weer gekocht, is hooguit even uitgesteld.

VS is een ander verhaal. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zou blijven zitten (aex tracker vanaf 220) tot ik tekenen van oververhitting zou zien, en misschien is dat al wel het geval...

[ Bericht 12% gewijzigd door SpiceWorm op 26-08-2009 14:30:40 ]
pi_72171146
wel grappig om te zien dat er in de laatste minuut voor de cijfers gewoon helemaal geen handel wordt gedaan
pi_72171311
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Onder de 300.
En nu weer naar 195...
Ik verwacht toch nog een correctie dezer dagen, maar die kan erg mild zijn. Ben een beetje huiverige voor volgende week, weer een nieuwe maand. Dan kan er weer nieuw geld de markt op stromen ivm alle positieve verhalen door de media. Dan zou je idealiter een laatste stoot omhoog verwachten.
pi_72171533
Core Durable Goods Orders m/m 0.8% 1.0% 2.5%
Durable Goods Orders m/m 4.9% 3.1% -1.3%

Wat is het verschil tussen deze 2?
pi_72171667
Cijfers van Dexia nabeurs, zal ook wel iets doen bewegen...
pi_72175314
zo te zien gaan we nu overslag wordt wel een -1% vandag
pi_72175357
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:46 schreef edwinh het volgende:
zo te zien gaan we nu overslag wordt wel een -1% vandag
Twijfel, olievoorraden was het enige negatieve cijfer.
pi_72175654
We hebben een echte trigger nodig die de beurs weer naar beneden schopt. Dat er de figuurlijke lijken uit de kast vallen bij 1 van de grote banken, GS bijv.
pi_72175677
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
We hebben een echte trigger nodig die de beurs weer naar beneden schopt. Dat er de figuurlijke lijken uit de kast vallen bij 1 van de grote banken, GS bijv.
a, mag het ook JPM zijn?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:25:38 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72176545
Wat denken jullie van Vopak?

http://www.belegger.tv/ni(...)_naar_48_tot_52_euro

Dit is toch die gast van die geniale grap over chinezen bij harry mens toen
pi_72176622
Vandaag een klein stapje terug op de index, we stonden ook wel boven de bovenste bollingerband op de daggrafiek, dus dit was wel te verwachten. Zou mij niks verbazen als de US indices er vanavond nog een flinke stijging uitpersen.
pi_72176625
Welke grap? Vertel..!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:30:25 #175
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72176684
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:28 schreef dvr het volgende:
Welke grap? Vertel..!
Even kijken of ik hem kan vinden op youtube ofzo.

Maar hij verteld zon stomme grap en hij ligt dan hememaal dubbel en je ziet dan Harry mens zo kijken >
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:31:57 #176
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72176721
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:45:18 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72177091
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hou rekening met een ernstige klap als we in de nieuwe dip terecht komen. Iedereen is nu op het verkeerde been gezet wat betreft herstel. Bij de volgende dip staat de rente al op nul en de grenzen van QE zijn ook zo'n beetje bereikt. Dus wat kan de FED dan nog doen om die nieuwe dip te voorkomen?

Het paradigma van de aandelenmarkten de afgelopen 1-2 decennia is dat de FED/overheid de markt uiteindelijk altijd kan en zal redden door de rente te verlagen en QE (de bekende 'Greenspan putoptie'). Maar wat nu als opeens blijkt dat de FED geen bodem meer KAN leggen omdat ze alle munitie heeft verspeeld?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:46:41 #178
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72177131
quote:
SBM Offshore sluit deal $1,2 mrd voor Aseng-olieveld

Door Ben Zwirs

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--SBM Offshore nv heeft met het Amerikaanse enrgiebedrijf Noble Energy Inc. een principeovereenkomst getekend voor een FPSO voor het Aseng/Benita-veld in Equatoriaal Guinea, zo meldt de toeleverancier voor de olie- en gasindustrie woensdag.

Het betreft een lease-and-operate-contract met een waarde van circa $1,2 miljard. De overeenkomst heeft een initiele looptijd van vijftien jaar en gaat eind 2011 van start.

DE FPSO, een drijvende productie- en opslageenheid, heeft een capaciteit van 1,6 miljoen vaten olie.

Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst;
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72177137
Negatieve rente?

w.b. Chinese grap: Haha.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:49:32 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72177193
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:47 schreef dvr het volgende:
Negatieve rente?
Dan haalt iedereen z'n geld van de bank en legt het in een kluis.
Of iedereen gaat zelfs geld lenen en legt het in een kluis, en ontvangt daar rente op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72177486
Beetje oud, maar wel grappig:
quote:
Even een beetje humor bij het programma "van Zon op zaterdag". Henk van Zon (Erik van Muiswinkel) gaat hier op bezoek bij Koen Hoefgeest.
Het begint erg serieus maar wordt op een gegeven moment erg grappig.

http://player.omroep.nl/?aflID=9652540

Even doorzappen naar 26.45 minuten.
Hoefgeest is o.a. bekend van dit bericht: 'AEX crasht naar 65 punten'

Wat woont die gozerd er ook bij zeg .
pi_72177575
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:59 schreef pberends het volgende:
[..]

Ik heb verschillende malen gediscussieerd met Koen Hoefgeest op een ander forum, zijn visie is erg goed, alleen is zijn timing in de meeste gevallen niet zo goed. Hij was overigens wel een van de eerste die voorspelde dat het aandeel Fortis helemaal naar de klote zou gaan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:03:30 #183
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72177576
Tostrams vrijdag bij RTL-Z benieuwd naar de voorspellingen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:04:34 #184
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72177604
Zelfs ìk zie het als notoire zwartkijker allemaal weer wat positiever in! Dat kan nooit goed bijven gaan.
pi_72177623
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:03 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik heb verschillende malen gediscussieerd met Koen Hoefgeest op een ander forum, zijn visie is erg goed, alleen is zijn timing in de meeste gevallen niet zo goed. Hij was overigens wel een van de eerste die voorspelde dat het aandeel Fortis helemaal naar de klote zou gaan.
Hij lijkt wel te weten waar hij over praat, klinkt iig 'realitischer' dan de meeste analisten .
pi_72177639
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:03 schreef Zero2Nine het volgende:
Tostrams vrijdag bij RTL-Z benieuwd naar de voorspellingen
Eens kijken of meneer al gaat draaien. Die Tostrams draait met elke wind mee.
pi_72177732
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef SeLang het volgende:

Dan haalt iedereen z'n geld van de bank en legt het in een kluis.
Ja nee, niet voor Jan met de Pet natuurlijk. Negatieve rente voor de bánken, zodat ze lekker veel lenen en daarmee het begrotingstekort blijven financieren. En hypotheken blijven verstrekken aan iedereen die een paddestoel of oude schoen heeft om in te wonen.
pi_72177733
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:04 schreef JodyBernal het volgende:
Zelfs ìk zie het als notoire zwartkijker allemaal weer wat positiever in! Dat kan nooit goed bijven gaan.
Zo extreem negatief ben ik ook niet . Huizenprijzen in NL met 20-50% omlaag en de AEX naar 100-150 punten komende jaren .
pi_72177779
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo extreem negatief ben ik ook niet . Huizenprijzen in NL met 20-50% omlaag en de AEX naar 100-150 punten komende jaren .
Dan ben ik negatiever met mijn aex van onder de 100 en een huizenprijs die minimaal 50% gaat dalen
pi_72177853
Morgen schuift "Boetie" aan bij RTLZ ,
pi_72177893
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:11 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dan ben ik negatiever met mijn aex van onder de 100 en een huizenprijs die minimaal 50% gaat dalen
Wees geen economische girlie man.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:17:06 #192
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72177917
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:59 schreef pberends het volgende:
[..]

"En uiteindelijk zullen de prijzen in Nederland met 90% dalen, zoals ook gebeurde in de depressie van de jaren '30."
"Ehhh ja. Ik heb net twee jaar geleden een prachtig huisje gekocht."
"Met een hypotheek?"
"Ja natuurlijk."
"Dan ben je failliet. Dan ben je waarschijnlijk failliet."

Zou die gast dit echt serieus denken?
pi_72177921
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:14 schreef edwinh het volgende:
Morgen schuift "Boetie" aan bij RTLZ ,
vrijdag bedoel je...
pi_72177939
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Wees geen economische girlie man.
Nee, wees realistisch
pi_72177944
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef AQuila360 het volgende:
Gister Heineken gekocht

Het heeft je geen windeieren gelegd zo te zien..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72177987
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:17 schreef pberends het volgende:

[..]

vrijdag bedoel je...
uh jah :d WTF zal wel komen omdat morgen mijn laatste dag is voor de vakantie
pi_72178004
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef AQuila360 het volgende:

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72179674
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef AQuila360 het volgende:
Gister Heineken gekocht

Heb je ze nog? Indien verkocht, welk rendement heb je gehaald als ik vragen mag?
Ik vind stoplosses altijd nogal tricky .

In ieder geval is 't wel een goeie gok geweest!
pi_72179852
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef AQuila360 het volgende:

Hij vertelt het zo kut dat het grappig wordt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:31:46 #200
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72180082
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:20 schreef Mendeljev het volgende: