[sarcasme-modus]quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver! Zitten alweer op 300 punten. Wie had dat gedacht? Ik zit momenteel nog in een lekker warm land dus ik waag me er nog niet aan. Is het een grote bubbel ?
quoted for future referencequote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey! Echt dood en het falen van technische analyse gaan niet samen!
Volgens de analisten bij BNR, was het kwartaal verlies 2.6miljard euro. Komt niet in het bericht hierboven naar voren...quote:Het Nederlandse deel van financieel concern ABN Amro heeft in het tweede kwartaal van 2009 een nettoverlies geboekt van 10 miljoen euro tegen een winst van 267 miljoen euro in 2008. Het verlies was een gevolg van voorzieningen voor slechte leningen die de bank moest treffen. ABN Amro maakte de cijfers woensdag bekend.
Door de recessie komen steeds meer bedrijven en consumenten in financiële problemen. Hiervoor moeten banken voorzieningen treffen. Bij ABN Amro betrof deze post in het tweede kwartaal 344 miljoen euro.
Het deel van ABN Amro dat de Nederlandse staat in handen heeft is op dit moment formeel nog verweven met het deel van Royal Bank of Scotland (RBS). De bank zei woensdag te verwachten dat de afsplitsing nog dit jaar zal plaatsvinden.
Samenvoegen
De Nederlandse overheid wil ABN Amro uiteindelijk samenvoegen met Fortis Bank Nederland. De staat nam beide banken vorig najaar over van het in grote financiële problemen verkerende Fortis. Het Nederlandse deel bestaat vooral uit de Nederlandse bankactiviteiten.
Een voorwaarde voor het samengaan met Fortis is de verkoop van een deel van het Nederlandse kantorennetwerk. Het gaat daarbij om kantoren die diensten leveren aan vermogende klanten. De verkoop werd bij de overname van ABN Amro door RBS, Fortis en Santander, geëist door de Europese Commissie. ABN zei woensdag dat de commissie toestemming heeft gegeven om de verkooptermijn tot begin september te verlengen.
RBS heeft onder meer het internationale grootzakelijke netwerk van ABN in handen. Dit deel leed in het kwartaal een verlies van 1,835 miljoen euro.
quote:Rabobank heeft een moeilijk eerste halfjaar achter de rug door de economische neergang.
Marc de Jong: voor iemand die zegt niet gewond te zijn, vind ik dat ze stevig bloeden
Hevige conucrrentie op spaarmarkt
De nettowinst daalde met 18% tot 1,32 miljard euro, tegen 1,61 miljard euro over de eerste helft van 2008. De bank spreekt van 'zware economische omstandigheden'. De resultaten werden gedrukt door hogere voorzieningen voor kredietverliezen en 'hevige concurrentie' op de Nederlandse spaarmarkt.
Kostenbesparingen
De totale baten stegen over de eerste zes maanden van het jaar wel, met 9% tot 6,26 miljard euro. Door kostenbesparingen daalden de bedrijfslasten met 1'% tot 3,7 miljard euro.
'Nog geen economische zomer'
'Hoewel sommige economen alweer een zwaluw zien, voorzie ik op dit moment nog geen economische zomer. Veel westerse landen kampen met een recessie en Nederland ondergaat zelfs de hevigste terugval sinds de Tweede Wereldoorlog', aldus bestuursvoorzitter Piet Moerland in een toelichting. Daardoor zijn klanten van Rabobank in zwaar weer gekomen.
Lagere rentemarge
Het renteresultaat nam af met 1% tot 3,89 miljard euro. De toevertrouwde spaargelden van particulieren stegen over de afgelopen periode met 4% tot 120 miljard euro. Bedrijven brachten een bedrag van 285 miljard euro onder bij de bank, een daling van 6%. 'Bij de lokale Rabobanken leidde de concurrentie op de spaarmarkt tot een daling van de rentemarge', aldus de bank.
Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee eigenlijk;
In china, rusland,... etc., overal waar de middenklasse opkomt nemen die mensen westerse gewoonten aan als statussymbool. Wat met daarvan profiteren dmv de duurste producent van golfmateriaal? Callaway Golf ofzo?
I know, sommige buitenwijken van Moskou enz zijn echt dé paradepaardjes van de kitch...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.
Maar die kopen volgens mij vooral auto's want je ziet daar nix als super dure audi's, bwm's en noem maar op en de rest zijn lada's
Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat we met elkaar nog maar 20% zullen maken/doen als wat we jaaaaren gedaan hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
Ik verwacht toch nog een correctie dezer dagen, maar die kan erg mild zijn. Ben een beetje huiverige voor volgende week, weer een nieuwe maand. Dan kan er weer nieuw geld de markt op stromen ivm alle positieve verhalen door de media. Dan zou je idealiter een laatste stoot omhoog verwachten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Onder de 300.
En nu weer naar 195...
Twijfel, olievoorraden was het enige negatieve cijfer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:46 schreef edwinh het volgende:
zo te zien gaan we nu overslag wordt wel een -1% vandag
a, mag het ook JPM zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
We hebben een echte trigger nodig die de beurs weer naar beneden schopt. Dat er de figuurlijke lijken uit de kast vallen bij 1 van de grote banken, GS bijv.
Even kijken of ik hem kan vinden op youtube ofzo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:28 schreef dvr het volgende:
Welke grap? Vertel..!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |