abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72162036
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver! Zitten alweer op 300 punten. Wie had dat gedacht? Ik zit momenteel nog in een lekker warm land dus ik waag me er nog niet aan. Is het een grote bubbel ?
[sarcasme-modus]
Nee hoor. De fundamenten van de economie zijn volledig hersteld. De consumenten geven weer geld uit. De recessie is over. De huizenprijzen stijgen enkel nog maar. Al het extra gedrukte geld gaat teruggegeven worden door de banken tussen nu en morgen. De banken hebben geen extra geld meer nodig.
[/sarcasme-modus]

En toen ging de wekker
pi_72162038
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey! Echt dood en het falen van technische analyse gaan niet samen!
quoted for future reference
pi_72162842
Goed nieuws rond nyrstar denk ik:
http://www.tijd.be/nieuws(...)n_op.8223896-434.art

Zit ms al in de prijs in...
pi_72163372
Verlies bij Nederlands ABN Amro
quote:
Het Nederlandse deel van financieel concern ABN Amro heeft in het tweede kwartaal van 2009 een nettoverlies geboekt van 10 miljoen euro tegen een winst van 267 miljoen euro in 2008. Het verlies was een gevolg van voorzieningen voor slechte leningen die de bank moest treffen. ABN Amro maakte de cijfers woensdag bekend.

Door de recessie komen steeds meer bedrijven en consumenten in financiële problemen. Hiervoor moeten banken voorzieningen treffen. Bij ABN Amro betrof deze post in het tweede kwartaal 344 miljoen euro.

Het deel van ABN Amro dat de Nederlandse staat in handen heeft is op dit moment formeel nog verweven met het deel van Royal Bank of Scotland (RBS). De bank zei woensdag te verwachten dat de afsplitsing nog dit jaar zal plaatsvinden.

Samenvoegen
De Nederlandse overheid wil ABN Amro uiteindelijk samenvoegen met Fortis Bank Nederland. De staat nam beide banken vorig najaar over van het in grote financiële problemen verkerende Fortis. Het Nederlandse deel bestaat vooral uit de Nederlandse bankactiviteiten.

Een voorwaarde voor het samengaan met Fortis is de verkoop van een deel van het Nederlandse kantorennetwerk. Het gaat daarbij om kantoren die diensten leveren aan vermogende klanten. De verkoop werd bij de overname van ABN Amro door RBS, Fortis en Santander, geëist door de Europese Commissie. ABN zei woensdag dat de commissie toestemming heeft gegeven om de verkooptermijn tot begin september te verlengen.

RBS heeft onder meer het internationale grootzakelijke netwerk van ABN in handen. Dit deel leed in het kwartaal een verlies van 1,835 miljoen euro.
Volgens de analisten bij BNR, was het kwartaal verlies 2.6miljard euro. Komt niet in het bericht hierboven naar voren...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 09:20:54 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:52:07 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72163940
Gister Heineken gekocht

Zet maar meteen ff zo'n stoploss order er neer mocht het weer gaan zakken
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72164190
Nice! 10x de intrest op 1 jaar in 1 dag .
pi_72164334
Wat vinden jullie van dit idee eigenlijk;

In china, rusland,... etc., overal waar de middenklasse opkomt nemen die mensen westerse gewoonten aan als statussymbool. Wat met daarvan profiteren dmv de duurste producent van golfmateriaal? Callaway Golf ofzo?
pi_72167255
Minder winst voor Rabobank door slechte leningen
quote:
Rabobank heeft een moeilijk eerste halfjaar achter de rug door de economische neergang.

Marc de Jong: voor iemand die zegt niet gewond te zijn, vind ik dat ze stevig bloeden

Hevige conucrrentie op spaarmarkt
De nettowinst daalde met 18% tot 1,32 miljard euro, tegen 1,61 miljard euro over de eerste helft van 2008. De bank spreekt van 'zware economische omstandigheden'. De resultaten werden gedrukt door hogere voorzieningen voor kredietverliezen en 'hevige concurrentie' op de Nederlandse spaarmarkt.

Kostenbesparingen
De totale baten stegen over de eerste zes maanden van het jaar wel, met 9% tot 6,26 miljard euro. Door kostenbesparingen daalden de bedrijfslasten met 1'% tot 3,7 miljard euro.

'Nog geen economische zomer'
'Hoewel sommige economen alweer een zwaluw zien, voorzie ik op dit moment nog geen economische zomer. Veel westerse landen kampen met een recessie en Nederland ondergaat zelfs de hevigste terugval sinds de Tweede Wereldoorlog', aldus bestuursvoorzitter Piet Moerland in een toelichting. Daardoor zijn klanten van Rabobank in zwaar weer gekomen.

Lagere rentemarge
Het renteresultaat nam af met 1% tot 3,89 miljard euro. De toevertrouwde spaargelden van particulieren stegen over de afgelopen periode met 4% tot 120 miljard euro. Bedrijven brachten een bedrag van 285 miljard euro onder bij de bank, een daling van 6%. 'Bij de lokale Rabobanken leidde de concurrentie op de spaarmarkt tot een daling van de rentemarge', aldus de bank.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:13 #159
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72167548
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee eigenlijk;

In china, rusland,... etc., overal waar de middenklasse opkomt nemen die mensen westerse gewoonten aan als statussymbool. Wat met daarvan profiteren dmv de duurste producent van golfmateriaal? Callaway Golf ofzo?
Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.

Maar die kopen volgens mij vooral auto's want je ziet daar nix als super dure audi's, bwm's en noem maar op en de rest zijn lada's
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:52:54 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72168404
Onder de 300.
En nu weer naar 195...
pi_72168616
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ben twee weken geleden in Rusland op vakantie geweest en je hebt er veel armoede maar idd ook super veel hele rijke mensen.

Maar die kopen volgens mij vooral auto's want je ziet daar nix als super dure audi's, bwm's en noem maar op en de rest zijn lada's
I know, sommige buitenwijken van Moskou enz zijn echt dé paradepaardjes van de kitch...
Maar dat zijn wel zoals je zegt de superrijken, ik bedoel eerder de generatie die pas een VW Golfke gekocht hebben en dan nog centen over hebben om een hobby te zoeken waarmee ze de buren de ogen kunnen uitsteken .

En nee, ik steek mijn geld niet in BMW, Mercedes Benz of Porsche
pi_72170555
Begrotingstekort in Amerika loopt dus op. Wie had dat nou gedacht. Op naar de 200 punten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:16:10 #163
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_72170644
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat we met elkaar nog maar 20% zullen maken/doen als wat we jaaaaren gedaan hebben.

2 grote verschillen met 1929 zijn:
Informatie over een toestand wordt veel sneller verspreid, naar meer mensen, daardoor hard naar beneden, hard omhoog
Er is nu vééééél meer geld (hogere levenstandaard, ook zonder leningen (productiviteit arbeider is omhoog)). We hebben in 2009 nog nooit zoveel gespaard. We hebben het geld dus wel... Pensioenen zijn weer 'gedekt' (of dat werkelijk iets zegt of niet is een ander verhaal) en dat snapt de massa die in onzekerheid zat ook (zal het sparen overgaan?). De nieuwe keuken wordt vanzelf weer gekocht, is hooguit even uitgesteld.

VS is een ander verhaal. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zou blijven zitten (aex tracker vanaf 220) tot ik tekenen van oververhitting zou zien, en misschien is dat al wel het geval...

[ Bericht 12% gewijzigd door SpiceWorm op 26-08-2009 14:30:40 ]
pi_72171146
wel grappig om te zien dat er in de laatste minuut voor de cijfers gewoon helemaal geen handel wordt gedaan
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72171311
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Onder de 300.
En nu weer naar 195...
Ik verwacht toch nog een correctie dezer dagen, maar die kan erg mild zijn. Ben een beetje huiverige voor volgende week, weer een nieuwe maand. Dan kan er weer nieuw geld de markt op stromen ivm alle positieve verhalen door de media. Dan zou je idealiter een laatste stoot omhoog verwachten.
pi_72171533
Core Durable Goods Orders m/m 0.8% 1.0% 2.5%
Durable Goods Orders m/m 4.9% 3.1% -1.3%

Wat is het verschil tussen deze 2?
pi_72171667
Cijfers van Dexia nabeurs, zal ook wel iets doen bewegen...
pi_72175314
zo te zien gaan we nu overslag wordt wel een -1% vandag
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72175357
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:46 schreef edwinh het volgende:
zo te zien gaan we nu overslag wordt wel een -1% vandag
Twijfel, olievoorraden was het enige negatieve cijfer.
pi_72175654
We hebben een echte trigger nodig die de beurs weer naar beneden schopt. Dat er de figuurlijke lijken uit de kast vallen bij 1 van de grote banken, GS bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72175677
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
We hebben een echte trigger nodig die de beurs weer naar beneden schopt. Dat er de figuurlijke lijken uit de kast vallen bij 1 van de grote banken, GS bijv.
a, mag het ook JPM zijn?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:25:38 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72176545
Wat denken jullie van Vopak?

http://www.belegger.tv/ni(...)_naar_48_tot_52_euro

Dit is toch die gast van die geniale grap over chinezen bij harry mens toen
pi_72176622
Vandaag een klein stapje terug op de index, we stonden ook wel boven de bovenste bollingerband op de daggrafiek, dus dit was wel te verwachten. Zou mij niks verbazen als de US indices er vanavond nog een flinke stijging uitpersen.
pi_72176625
Welke grap? Vertel..!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:30:25 #175
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72176684
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:28 schreef dvr het volgende:
Welke grap? Vertel..!
Even kijken of ik hem kan vinden op youtube ofzo.

Maar hij verteld zon stomme grap en hij ligt dan hememaal dubbel en je ziet dan Harry mens zo kijken >
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')