Moest ik betreffende persoon geweest zijn zou ik mij in een hoekje gaan schamen ipv nogmaals de publiciteit op te zoeken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:18 schreef pberends het volgende:
Even lachen allemaal: 'Dow Jones naar de 12.000 punten'
nee man, het kan toch enkel maar stijgen. Dat heeft het verleden toch aangetoond, kijk maar naar... Uhm... Ff denken.... Uhm...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest ik betreffende persoon geweest zijn zou ik mij in een hoekje gaan schamen ipv nogmaals de publiciteit op te zoeken.
Dat doen beursanalisten nooit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest ik betreffende persoon geweest zijn zou ik mij in een hoekje gaan schamen ipv nogmaals de publiciteit op te zoeken.
In een extreem geval is dit wel mogelijk.. Daarna zullen we echter wel weer in elkaar ploffen..quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:18 schreef pberends het volgende:
het is gewoon simpel Royce zit altijd verkeerd lijkt het wel, hij zegt long dan ga ik juist short!quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:18 schreef pberends het volgende:
Particulierenquote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX slot +1,2%, '320-340 punten kan'
24-08-2009 18:05:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met winst gesloten nadat vrijdag Wall Street hoger sloot en maandag Azie flink aandikte.
De AEX-index sloot maandag 1,2% hoger op 297,88 punten, de Midkap won 2,4% op 457,05 punten en de Smallcap eindigde 0,8% hoger op 427,20 punten.
Wall Street noteerde rond het slot van de handel in Amsterdam hoger, terwijl de Dow Jones Industrial Average 0,7% hoger noteerde.
Handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital schrijft de stijging van de AEX vooral toe aan een vrijdag sterk naar positief omgeslagen sentiment dat maandag zonder verzwakking aanhield en waarbij naar zijn idee vooral particulieren zich meldden, mede op basis van koopaanbevelingen voor onder andere de chemiesector en USG People.
"Het was een prijshoudende aandelenminnende dag en ik verwacht dat de AEX in dit sentiment in staat moet zijn om niet alleen door de 300-puntengrens heen te breken, maar de komende weken de lijn ook door te trekken naar een zone tussen 320 en 340 punten", aldus Leloux.
Voorwaarde voor een dergelijke beweging is dat 'slecht' nieuws of nieuws dat 'slecht' kan worden uitgelegd de stemming niet bederft. "De markt is daar nog te kwetsbaar voor", aldus Leloux.
Leloux merkt op dat met name defensieve waarden maandag werden genegeerd, waar onder Heineken en TNT. Heineken, dat woensdag met cijfers naar buiten komt, zakte 1,5%.
De omzetten lagen volgens Leloux op een redelijk niveau.
Dinsdag zal in de visie van Leloux moeten blijken of de recente koersstijging van Midkap-fonds Ordina ook gerechtvaardigd is, omdat het bedrijf dan met cijfers naar buiten komt. Het aandeel Ordina sloot dinsdag 16,3% op EUR4,77.
Een ander fonds, dat volgens marktvolgers sterk is achtergebleven, Oce, won maandag 14,8%.
USG, dat een adviesverhoging kreeg, sloot 5,0% hoger. DSM profiteerde van een koopaanbeveling van RBS. Het aandeel sloot 5,3% hoger.
Van alle AEX-fondsen sloten er 5 lager. Shell sloot onveranderd. Van de 19 winnaars sloten er 8 met een winst van 2% of meer.
De macro-economische agenda van dinsdag bevat voor de VS de volgende punten: om 15.00 komt de Case-Shiller huizenprijsindex over juni naar buiten. De prijzen van de 20 belangrijkste steden in de VS zijn in de prognoses met 16,5% gedaald tegen een daling met 17,1% een maand eerder.
Om 16.00 uur wordt van onderzoeksbureau The Conference Board het consumentenvertrouwen over augustus gepubliceerd. Hiervoor geldt een verwachting van 47,5 tegen 46,6 een maand eerder.
Staatsobligaties sloten maandag lager.
De euro noteerde maandag rond 18.00 uur $1,4314 tegen $1,4330 maandag rond 8.25 uur.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:16 schreef SeLang het volgende:
Reacting to data and market releases:
weak data = Fed ease, stocks rally
consensus data = lower volatility, stocks rally
strong data = economy strengthening, stocks rally
bank loses $4bln = bad news out of the way, stocks rally
oil spikes = great for energy companies, stocks rally
oil drops = great for the consumer, stocks rally
dollar plunges = great for multinationals, stocks rally
dollar spikes = lowers inflation, stocks rally
inflation spikes = will inflate all assets, stocks rally
inflation drops = improves earnings quality, stocks rally
Deja vu: party like it's 1999
Ik ga ook short!quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:38 schreef edwinh het volgende:
[..]
het is gewoon simpel Royce zit altijd verkeerd lijkt het wel, hij zegt long dan ga ik juist short!
Zoiets jaquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:16 schreef SeLang het volgende:
Reacting to data and market releases:
weak data = Fed ease, stocks rally
consensus data = lower volatility, stocks rally
strong data = economy strengthening, stocks rally
bank loses $4bln = bad news out of the way, stocks rally
oil spikes = great for energy companies, stocks rally
oil drops = great for the consumer, stocks rally
dollar plunges = great for multinationals, stocks rally
dollar spikes = lowers inflation, stocks rally
inflation spikes = will inflate all assets, stocks rally
inflation drops = improves earnings quality, stocks rally
Deja vu: party like it's 1999
Misschien komen we er de komende maanden nog...quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:42 schreef SeLang het volgende:
Ik heb Royce Tostrams één keer persoonlijk ontmoet in 1998. Toen voorspelde hij een AEX van 3000.
Ahhhhhh, vandaar dat stocks op 18x earnings 2010 traden.quote:'Centrale bankiers mogen niet laks worden'
Uitgegeven: 23 augustus 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2009 13:31
JACKSON HOLE - Nu de economie tekenen van herstel vertoont, moeten centrale bankiers niet laks worden. Dit heeft de president van de Europese Centrale Bank (ECB) Jean-Claude Trichet gezegd.
De lessen die kunnen worden getrokken uit de financiële crisis mogen niet worden vergeten, zo zei Trichet dit weekeinde tijdens een jaarlijkse bijeenkomst van centrale bankiers in de Verenigde Staten.
Trichet hield zijn collega's voor dat ze alles moeten doen om een herhaling van de ''dramatische gebeurtenissen'' van vorig najaar, toen de crisis zijn hoogtepunt bereikte, te voorkomen.
''Nu we tekenen zien die bevestigen dat de reeële economie uit een vrije val komt, is de grootste vergissing die we kunnen maken het belang van die taak te vergeten.''
Zeepbel
De bankpresident doelde onder meer op de rol die de centrale bank kan spelen bij het voorkomen van financiële zeepbellen. De crisis begon ruim twee jaar geleden met het klappen van een zeepbel op de Amerikaanse woningmarkt.
Volgens veel economen waren de prijsstijgingen een gevolg van het handelen van de Amerikaanse centrale bank. Deze zou de rente te lang, te laag hebben gehouden.
Trichet erkende dat het moeilijk is om een opkomende zeepbel in de prijs van bijvoorbeeld vastgoed te herkennen. Toch stelde hij dat centrale bankiers ''tegen de wind moeten leunen.''
Duurzaam herstel
Ewald Nowotny, de president van de Oostenrijkse centrale bank, zei op dezelfde bijeenkomst dat hij verwacht dat de Europese economie pas begin 2010 duurzaam herstel zal laten zien. Het huidige herstel zou vooral worden gedragen door ingrepen van de overheid.
''Het meest interessante punt is wanneer er een verandering zal zijn van een herstel dat wordt gesteund door overheidsmaatregelen naar een duurzaam herstel.''
Heeft ie je ook het adres van zijn coffeshop gegeven? daar verkopen ze goed spul schijnbaarquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:42 schreef SeLang het volgende:
Ik heb Royce Tostrams één keer persoonlijk ontmoet in 1998. Toen voorspelde hij een AEX van 3000.
en wat is een rode WS? Slecht nieuws, of ruis?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:33 schreef henkway het volgende:
Tja asl er geen slecht nieuws meer komt kunnen we zo door naar de 350 , maar we naderen the herfst en de zonnige ideeën kunnen wel eens omslaan
Wat een economic girliemen aan de andere kant van de plas!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en wat is een rode WS? Slecht nieuws, of ruis?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:42 schreef SeLang het volgende:
Dat weet ik wel zeker, vriendjes en vriendinnetjes, muhahahaha!quote:VS VANDAAG: Wall Street sluit vlak
24-08-2009 22:48:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is maandag vlak gesloten. Vooral autogerelateerde aandelen wogen op de markt, vanwege het einde van het 'cash-for-clunkers' programma.
De Dow Jones-index eindigde 0,03% hoger op 9.509,28 punten. De S&P 500 daalde 0,05% tot 1.025,57 punten, terwijl de Nasdaq 0,14% afstond tot 2.017,98 punten.
Recente data toonden aantrekkende auto- en huizenverkopen, hetgeen tot een positieve stemming op Wall Street leidde. Maar analisten waarschuwen dat beide markten zijn geholpen door stimuleringsprogramma's van de overheid. Een daarvan eindigt maandag, de andere in november.
"De huizen- en autoverkopen hebben een enorme steun van de overheidsprogamma's gehad. We vrezen dat de verkopen naar voren zijn gehaald", zegt een analist van RBS.
Maandag eindigt het 'cash-for-clunkers' programma. Hierbij ontvangen Amerikaanse consumenten een premie als zij hun oude auto inruilen.
Autogerelateerde aandelen hadden daaronder te lijden. Zo sloot Goodyear 5,2% lager, leverde Ford 4,3% in en Harman International Industries, dat audio-onderdelen aan de autoindustrie levert, verloor 5,5%.
Nu het 'cash-for-clunkers' programma eindigt, "zullen we zien wat de natuurlijke vraag in de autoindustrie is", aldus een analist.
Op het gebied van fusies en overnames werd bekend dat het levensmiddelenconcern Procter & Gamble Company de wereldwijde farmaceutische activiteiten gaat verkopen aan het farmaceutische bedrijf Warner Chilcott. De overnameprijs bedraagt $3,1 miljard in contanten. De transactie zal naar verwachting tegen het einde van 2009 worden afgerond. Het aandeel Procter & Gamble verloor 0,4%.
Ja, welke mafkees gaat nu nog een auto kopen? Dan betaal je vrolijk virtueel 4500 dollar teveel. Niemand die daar zin in heeft. Alleen auto's die echt kapot gaan worden nu nog vervangen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:44 schreef Zero2Nine het volgende:
VrezenDat is toch gewoon een vaststaand feit, zeker bij de auto's. Mensen gaan echt niet op korte termijn een nieuwe auto kopen als ze dat net met cash 4 clunkers gedaan hebben.
En hoe noemen we zo'n belegger... een economic girlie man!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
Weer een behoorlijk deel van de porto gedumpt. Het laatste plukje bewaar ik voor de 310, als we dat nog halen.
Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief wasquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
Weer een behoorlijk deel van de porto gedumpt. Het laatste plukje bewaar ik voor de 310, als we dat nog halen.
quote:De nieuwe topman Bart de Smet van het beursgenoteerde Fortis gaat beduidend minder verdienen dan zijn voorganger Karel De Boeck. Het beloningspakket van De Smet lijkt een aanzet te zijn tot nieuwe beloningsnormen in het bankwezen.
De Fortis-aandeelhouders mogen op 18 september 'ja' zeggen tegen De Smet als hun nieuwe leider. Vandaag publiceerde Fortis de vergaderstukken voor die aandeelhoudersvergadering.
5 ton bruto jaarsalaris
Daaruit blijkt dat De Smet 500.000 euro per jaar gaat verdienen, exclusief pensioenpremies. Daarbovenop krijgt hij een jaarbonus van maximaal nog eens 500.000 euro. En er wacht tot slot een lange termijn-bonus van 225.000 euro.
Teken- en exit-bonus
De Smet krijgt geen tekengeld, iets wat in de pré-crisis-tijd toch vrijwel standaard was. Wel ligt er een bedrag te wachten voor als De Smet weer weggaat: keurig binnen de gedragcodes is dat één jaarsalaris.
De Boeck en Zalm
De Smet zijn voorganger, Karel de Boeck, zal tijdens de aandeelhoudersvergadering hartelijk bedankt worden voor zijn diensten. De Boeck kreeg jaarlijks 8 ton salaris, een stuk meer dus dan De Smet. Gerrit Zalm, topman van ABN Amro verdient ook meer dan De Smet: 650.000 euro.
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTENquote:MARKET COMMENT: AEX -0,2%, dips zijn koopmomenten
25-08-2009 12:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opende dinsdag op het laagste punt van de dag, "en dat impliceert dat er op dat niveau zich meteen kopers meldden, terwijl de belegger die 'er al in zat' de markt niet verlaat", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij stelt dat de markt zich opmaakt voor een mogelijke zogeheten 'Bernanke-rally'. Dinsdag wordt naar alle waarschijnlijkheid de voorzitter van de Federal Reserve voor een tweede termijn benoemd, "en ik denk dat de markten dat besluit zichtbaar positief verwelkomen, waarmee de AEX ook weer een plus zal laten zien", aldus Koenders. Hij wijst op de licht oplopende Amerikaanse futures. De omzetten zijn vooralsnog matig. De AEX gaat dinsdag rond 12.10 uur met 0,2% omlaag naar 297,35 punten. (ANS)
Die Koenders komt op BNR anders toch wel enigszins intelligent over... Jammer ditquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTEN. Wat een mafkees die profeet Koenders
![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTEN. Wat een mafkees die profeet Koenders
![]()
quote:Hij stelt dat de markt zich opmaakt voor een mogelijke zogeheten 'Bernanke-rally'.
Alsof het al niet bekend is.quote:Obama gaat Bernanke herbenoemen
25-08-2009 07:56:13
Brussel (tijd) - De Amerikaanse president Barack Obama is van plan om Ben Bernanke voor een tweede termijn te benoemen als voorzitter van de Federal Reserve. Dat zei een bron in het Witte Huis aan verschillende Amerikaanse media. Het bericht werd intussen bevestigd door David Axelrod, Obama's topadviseur.
Obama zou de benoeming vandaag bekend maken in Martha's Vineyard, het domein waar de president op vakantie is, melden verschillende Amerikaanse media. Obama zou de inspanningen van Bernanke om de economische crisis op te lossen appreciëren.
De herbenoeming voor een tweede periode van 4 jaar was zeker niet gagarandeerd. De voorzitter van de Amerikaanse centrale bank was aangeduid door de vorige president George Bush. Dat mandaat loopt tot begin 2010.
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit alsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die Koenders komt op BNR anders toch wel enigszins intelligent over... Jammer dit
Ach, dan houden we het toch gewoon bijquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit als
AEX op naar de 464 AMSTERDAM - Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector. Wall Street onderging gisteren de beste start van een tweede kwartaal in 70 jaar.
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/article888751.ece
hij is gewoon positief ingesteld net als vrijwel alle andere "goeroes"
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit als
AEX op naar de 464 AMSTERDAM - Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector. Wall Street onderging gisteren de beste start van een tweede kwartaal in 70 jaar.
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/article888751.ece
hij is gewoon positief ingesteld net als vrijwel alle andere "goeroes"
quote:Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector
Speculatie, voorkennis, de usual shit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:48 schreef Noshiba het volgende:
Wat in godsnaam is er aan de hand met Gamma holding?
Dat komt er nu van als je een economic girlie man bent...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
quote:
Haha die kerel was natuurlijk al tijden aan het wachten tot dat die eindelijk zijn hoedje op kon zettenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |