abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72105426
Werkt prima overigens, die Firefox update en Binck
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:47:35 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72105428
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar die discussie kun je maanden lang voeren, in de tussen tijd is de beurs al weer bijna bij 300 ( die gaat er vandaag denk ik nog wel aan ) en zal hij nog wel even door blijven stijgen. Ik blijf maar liever zitten op de trein naar boven, dan dat ik er naast zit, en me toch afvraag waarom die beurs zoveel stijgt. Tegen je principes in gaan is soms niet makkelijk, maar op deze manier levert het wel geld op.
Tja. Achteraf heb ik ook wel spijt dat ik van 120% long naar 50% long gegaan ben. Maar een trein is een trein. Als we de 310-330 binnen 2 maanden aantikken ben ik trouwens wel helemaal weg. Het wordt dan gewoon te gek. Kijk Ordina nu dan de afgelopen drie dagen! (Die heb ik er ook 4500 verkocht op 3,12 maar er gelukkig nog 5000 staan. Maar als die straks op 6 komen verkoop ik gewoon.
The End Times are wild
pi_72105473
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:10 schreef FinancialBubble het volgende:
Gaat de 300 eraan vandaag?
Mogelijk, maar misschien is het nog te vroeg. Iedereen zit namelijk zo naar die 300 te kijken.
pi_72105579
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja. Achteraf heb ik ook wel spijt dat ik van 120% long naar 50% long gegaan ben. Maar een trein is een trein. Als we de 310-330 binnen 2 maanden aantikken ben ik trouwens wel helemaal weg. Het wordt dan gewoon te gek. Kijk Ordina nu dan de afgelopen drie dagen! (Die heb ik er ook 4500 verkocht op 3,12 maar er gelukkig nog 5000 staan. Maar als die straks op 6 komen verkoop ik gewoon.
Ja gaat toch ook short al de AEX op de 325 staat?
pi_72105658
quote:
Highest P/Es for Commodity Companies Hide Bargains (Update1)

Aug. 24 (Bloomberg) -- Commodity companies, the most- expensive stocks in the Standard & Poor’s 500 Index, are turning into relative bargains.

While investors are paying an average 33.1 times earnings this year for copper, plastic and seed producers, the premium drops to 17.7 based on 2010 analyst estimates that call for profits to almost double
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aj3r2Laob9Mw

Buy, buy, buy.
pi_72105746
euro/dollar -0.30% ben benieuwd of dit lang gaat houden vanmiddag, gvd afgelopen week in de puts MT gestapt nu al -50% en ik moet ze deze week weg hebben ivm vakantie.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72105748
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:01 schreef dvr het volgende:

Ik had 30 jaar geleden ook een kwartje, maar daar heb ik waarschijnlijk drop van gekocht.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:33:38 #33
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_72107860
Kan iemand mij dit uitleggen waarom hoe en wat?
quote:
Geachte heer ...,

U heeft een positie in aandelen AMG Advanced Metallurgical Group met fondscode 88869. Het dekkingspercentage van dit fonds wordt per vandaag 24 augustus 2008 nabeurs verlaagd van 70% naar 60% in verband met de toenemende volatiliteit van dit product. Houdt u er rekening mee dat deze wijziging invloed kan hebben op uw VBR.

Als u nog vragen heeft, neemt u dan contact op met de Servicedesk van Alex. Onze medewerkers zijn dagelijks bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur via telefoonnummer 020-5218180. U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar info@alex.nl.

Met vriendelijke groet,

Alex Vermogensbank
pi_72108589
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:33 schreef foetre het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen waarom hoe en wat?
[..]

Dekkingspercentage is hoeveel je rood mag staan op je broker-account. Als je Ahold hebt mag je bijvoorbeeld 70% van de waarde van het aandeel rood staan, om daarmee andere aankopen te doen. Bij AMG is het echter zo volatiel geworden dat de broker minder risico wil nemen.

Het bericht is verder niet relevant als je nooit rood staat of rood wil staan. Wat uiteraaaaaaaaaaard sterk aan te raden is.
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:10:16 #35
66186 foetre
pi_72108665
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Dekkingspercentage is hoeveel je rood mag staan op je broker-account. Als je Ahold hebt mag je bijvoorbeeld 70% van de waarde van het aandeel rood staan, om daarmee andere aankopen te doen. Bij AMG is het echter zo volatiel geworden dat de broker minder risico wil nemen.

Het bericht is verder niet relevant als je nooit rood staat of rood wil staan. Wat uiteraaaaaaaaaaard sterk aan te raden is.
Ohh ok dacht dat het mischien te maken had met de huidige waarde van AMG maar ik sta nooit rood op m'n alex account
pi_72109606
Net de helft van mijn shell aandelen verkocht
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:06:24 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72109784
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja gaat toch ook short al de AEX op de 325 staat?
Rond die range ga ik 100% liquide zitten. Pas rond de 350 denk ik aan (deels) shorten. Hangt ook af van de datum waarop dat bereikt wordt. Een AEX van 350 medio 2010 vind ik niet zo eng.
The End Times are wild
pi_72110447
Andie Xie

New Bubble Threatens Global Rebound

In a normal economic cycle, an inventory-led recovery would be followed by corporate capital expenditure, leading to employment expansion. Rising employment leads to consumption growth, which expands profitability and more capex. Why won't it work this time? The reason, as I have argued before, is that a big bubble distorted the global economic structure. Re-matching supply and demand will take a long time.

The process is called Schumpeterian creative destruction. Keynesian thinking ignores structural imbalance and focuses only on aggregate demand. In normal situations, Keynesian thinking is fine. However, when a recession is caused by the bursting of a big bubble, Keynesian thinking no longer works.

The lifespan of a bubble depends on how it affects demand. The longest-lasting are property and technology bubbles. The multiplier effect of a property bubble is multifaceted, stimulating investment and consumption in the short term. The supply chain it impacts is very long. From commodity producers to real estate agents, it could stimulate more than one-fifth of an economy on the supply side. On the demand side, it stimulates credit growth and financial sector earnings, and often boosts consumption through the wealth effect. Because a property bubble is so powerful, the negative effects of a bursting are great. Excess supply created during a bubble's lifespan takes time to consume. And a bust destroys the credit system.

A technology bubble occurs when investors exaggerate a new technology's impact on corporate earnings. A breakthrough such as the Internet improves productivity enormously. However, consumers receive most of the benefits. Competition eventually shifts temporarily high corporate profitability toward lower consumer prices. Because the emergence of an important technology brings down consumer prices, central banks often release too much money, which flows into asset markets and creates bubbles. While an underlying technology leads to an economic boom, the bubble feels real. More capital pours into the technology. That leads to overcapacity and destruction of profitability. The bubble bursts when speculators finally realize that corporate earnings won't rise after all.

The cost of a technology bubble is essentially equal to the amount of over-investment involved. Because a technological breakthrough expands the economic pie, the costs of a technology bubble are easy to absorb. An economy can recover relatively quickly.

Some argue that, if low interest rates revive the property market, American households may be willing to borrow and spend again. This scenario is possible but not likely. The United States has not experienced serious property bubbles in the past because land is privately owned and plentiful. A supply overhang from one bubble takes a long time to digest. And American culture tends to swing to frugality after a bubble. One's outlook either for a normal recovery or a bubble-inspired boom depends on the outlook for the U.S. household savings rate. Unless the U.S. household sector is willing to borrow and spend again, emerging economies will not be able to revive the export-led growth model.

Instead of a V-shaped recovery, we may instead get a W curve. A dip next year, although perhaps not statistically deep, could deliver a profound psychological shock. Financial markets are buoyant now because they believe in the government. The second dip would demonstrate the limits of government power. The second dip could send asset prices down -- and keep them down for a long time.
Andie Xie's conclusion (in red) is correct. He got there by focusing on the debt bubble, which is also correct.

However, Xie's statements "In normal situations, Keynesian thinking is fine. However, when a recession is caused by the bursting of a big bubble, Keynesian thinking no longer works" are silly.

Keynesian stimulus never works. Such stimulus may at times appear to work but all it does in the short run (at best) is temporarily shift demand forward.

Consider the popular "Cash For Clunkers" program, widely touted as a huge success. It was anything but a success.

For a rebuttal please see Cash for Clunkers: Dumbest Program Ever? on the Cato@Liberty site or my posts: Government Bailouts and the Stock Market - The Seen and the Unseen with a followup: Cash For Clunkers For Housing Market Is 'No Brainer'

When Greenspan primed the pump (as Keynesian clowns like to call it), he brought 10 years worth of housing demand forward into a few short years, pushing up prices sky high. Once that demand was exhausted, we crashed.

The moral of the story is that in the long run, Keynesian stimulus leads to perpetual bubble blowing activity with bigger and bigger debt bubbles until the whole mess blows up.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72110735
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rond die range ga ik 100% liquide zitten. Pas rond de 350 denk ik aan (deels) shorten. Hangt ook af van de datum waarop dat bereikt wordt. Een AEX van 350 medio 2010 vind ik niet zo eng.
Medio 2010... ik denk dat we dan op 175 ofzo staan.
pi_72110762
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:10 schreef foetre het volgende:

[..]

Ohh ok dacht dat het mischien te maken had met de huidige waarde van AMG maar ik sta nooit rood op m'n alex account
Moet je ook niet doen, betaal je zo 7% rente per jaar ofzo.
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:02:03 #41
66186 foetre
pi_72110866
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Moet je ook niet doen, betaal je zo 7% rente per jaar ofzo.
Trouwens wanneer gaat AMG nou naar de 0
pi_72111189
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:02 schreef foetre het volgende:

[..]

Trouwens wanneer gaat AMG nou naar de 0
Komende jaren ergens... maar het aandeel komt van de 60, dus wat het in de tussentijd doet is puur een achtbaan.
pi_72111443
Roubini: 'Grote kans op nieuwe recessie'
quote:
De wereldeconomie loopt ondanks de prille tekenen van herstel een groot risico opnieuw onderuit te gaan. Het risico op een 'double dip' stijgt.

Noodplannen
Dat voorspelt de Amerikaanse econoom Nouriel Roubini in de Britse krant Financial Times. Volgens Roubini hebben de omvangrijke stimuleringsmaatregelen overheden wereldwijd opgezadeld met een duivels dilemma. Of ze de grote overheidstekorten die door de noodplannen zijn ontstaan, nu aanpakken door bezuinigingen en hogere belastingen of laten voortbestaan, in beide gevallen dreigen ze een eventueel economisch herstel in de kiem te smoren.

Bedreigd
Verder wordt het herstel bedreigd door de stijging van de prijzen van olie en voedsel, die volgens Roubini alweer onverklaarbaar sterk toenemen. Een nieuwe sterke stijging van de grondstofprijzen, zoals die zich in de eerste helft van vorig jaar voordeed, kan de wereldeconomie op dit moment niet aan, betoogt de Amerikaanse hoogleraar.

Bodem
De wereldeconomie bereikt volgens Roubini in de tweede helft van dit jaar de bodem van de huidige recessie. Het herstel zal echter krachteloos zijn en het zal jaren duren voordat de groei weer het niveau van de afgelopen jaren bereikt. Onder meer de stijgende werkloosheid en de voortdurende zwakte van het financiële systeem blijven een belangrijke bedreiging, waarschuwt hij.

Somber
Roubini's woorden worden op een goudschaaltje gewogen sinds hij vorig jaar als een van de weinige economen de huidige diepe recessie voorzag. Door zijn sombere voorspellingen staat de professor van de Stern School of Business in New York ook bekend als 'Dr. Doom'.
pi_72111477
Langer de tijd voor terugboeken incasso
quote:
Nederlanders hebben vanaf 1 november langer de tijd om een incasso te laten terugboeken. Dit is een van de wijzigingen in de voorwaarden die de banken gaan doorvoeren. De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) gaat de wijzigingen de komende tijd onder de aandacht brengen door middel van een publiekscampagne.

Consumenten kunnen vanaf november een incasso tot 56 dagen na de datum van afschrijving laten terugboeken. Nu hebben consumenten dertig dagen de tijd. Hiermee brengen de banken hun voorwaarden voor betalingsverkeer in lijn met Europese regelgeving.

Ook moderniseren banken hun algemene voorwaarden. Daarmee worden onder meer bepalingen over de verwerking van persoonsgegevens, waaronder beeld- en geluidsopnamen, toegevoegd.

Verder worden in november nieuwe Europese standaarden voor het betalingsverkeer ingevoerd. Dit is in voorbereiding op de introductie van één geïntegreerde Europese betaalmarkt, de Single Euro Payments Area (SEPA). Daarbij verdwijnen alle nationale betaalsystemen. Volgens de NVB liggen banken goed op schema met de voorbereidingen voor het nieuwe betaalverkeer.
Ben benieuwd wat dit met de balansen van bedrijven gaat doen.
pi_72112006
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nooit achteruit kijken maar kijken wat je in de toekomst kan doen. wat telt is dat je aan het einde van de dag meer geld hebt dan de dag ervoor. Hypotetisch geld is niks waard LXIV!!
pi_72112289
http://www.cnbc.com

# Bull Market Will Continue: Strategists
# Charts Signal 'Buy', Dow Heads for 12,000
# Stocks Could Rally 15% by Year-End: Strategist

Buy, buy, buy.
pi_72112453
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:07 schreef pberends het volgende:
Oh, die 12.000 Dow is van TOSTRAMS!

http://www.cnbc.com/id/32536288
ja, en?