Ja, welke mafkees gaat nu nog een auto kopen? Dan betaal je vrolijk virtueel 4500 dollar teveel. Niemand die daar zin in heeft. Alleen auto's die echt kapot gaan worden nu nog vervangen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:44 schreef Zero2Nine het volgende:
VrezenDat is toch gewoon een vaststaand feit, zeker bij de auto's. Mensen gaan echt niet op korte termijn een nieuwe auto kopen als ze dat net met cash 4 clunkers gedaan hebben.
En hoe noemen we zo'n belegger... een economic girlie man!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
Weer een behoorlijk deel van de porto gedumpt. Het laatste plukje bewaar ik voor de 310, als we dat nog halen.
Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief wasquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
Weer een behoorlijk deel van de porto gedumpt. Het laatste plukje bewaar ik voor de 310, als we dat nog halen.
quote:De nieuwe topman Bart de Smet van het beursgenoteerde Fortis gaat beduidend minder verdienen dan zijn voorganger Karel De Boeck. Het beloningspakket van De Smet lijkt een aanzet te zijn tot nieuwe beloningsnormen in het bankwezen.
De Fortis-aandeelhouders mogen op 18 september 'ja' zeggen tegen De Smet als hun nieuwe leider. Vandaag publiceerde Fortis de vergaderstukken voor die aandeelhoudersvergadering.
5 ton bruto jaarsalaris
Daaruit blijkt dat De Smet 500.000 euro per jaar gaat verdienen, exclusief pensioenpremies. Daarbovenop krijgt hij een jaarbonus van maximaal nog eens 500.000 euro. En er wacht tot slot een lange termijn-bonus van 225.000 euro.
Teken- en exit-bonus
De Smet krijgt geen tekengeld, iets wat in de pré-crisis-tijd toch vrijwel standaard was. Wel ligt er een bedrag te wachten voor als De Smet weer weggaat: keurig binnen de gedragcodes is dat één jaarsalaris.
De Boeck en Zalm
De Smet zijn voorganger, Karel de Boeck, zal tijdens de aandeelhoudersvergadering hartelijk bedankt worden voor zijn diensten. De Boeck kreeg jaarlijks 8 ton salaris, een stuk meer dus dan De Smet. Gerrit Zalm, topman van ABN Amro verdient ook meer dan De Smet: 650.000 euro.
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTENquote:MARKET COMMENT: AEX -0,2%, dips zijn koopmomenten
25-08-2009 12:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opende dinsdag op het laagste punt van de dag, "en dat impliceert dat er op dat niveau zich meteen kopers meldden, terwijl de belegger die 'er al in zat' de markt niet verlaat", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij stelt dat de markt zich opmaakt voor een mogelijke zogeheten 'Bernanke-rally'. Dinsdag wordt naar alle waarschijnlijkheid de voorzitter van de Federal Reserve voor een tweede termijn benoemd, "en ik denk dat de markten dat besluit zichtbaar positief verwelkomen, waarmee de AEX ook weer een plus zal laten zien", aldus Koenders. Hij wijst op de licht oplopende Amerikaanse futures. De omzetten zijn vooralsnog matig. De AEX gaat dinsdag rond 12.10 uur met 0,2% omlaag naar 297,35 punten. (ANS)
Die Koenders komt op BNR anders toch wel enigszins intelligent over... Jammer ditquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTEN. Wat een mafkees die profeet Koenders
![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze uitspraak nomineer ik voor domste beursuitspraak ooit. Als men KOOPT zijn er ook VERKOPERS. Dus men blijft helemaal NIET ZITTEN. Wat een mafkees die profeet Koenders
![]()
quote:Hij stelt dat de markt zich opmaakt voor een mogelijke zogeheten 'Bernanke-rally'.
Alsof het al niet bekend is.quote:Obama gaat Bernanke herbenoemen
25-08-2009 07:56:13
Brussel (tijd) - De Amerikaanse president Barack Obama is van plan om Ben Bernanke voor een tweede termijn te benoemen als voorzitter van de Federal Reserve. Dat zei een bron in het Witte Huis aan verschillende Amerikaanse media. Het bericht werd intussen bevestigd door David Axelrod, Obama's topadviseur.
Obama zou de benoeming vandaag bekend maken in Martha's Vineyard, het domein waar de president op vakantie is, melden verschillende Amerikaanse media. Obama zou de inspanningen van Bernanke om de economische crisis op te lossen appreciëren.
De herbenoeming voor een tweede periode van 4 jaar was zeker niet gagarandeerd. De voorzitter van de Amerikaanse centrale bank was aangeduid door de vorige president George Bush. Dat mandaat loopt tot begin 2010.
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit alsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die Koenders komt op BNR anders toch wel enigszins intelligent over... Jammer dit
Ach, dan houden we het toch gewoon bijquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit als
AEX op naar de 464 AMSTERDAM - Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector. Wall Street onderging gisteren de beste start van een tweede kwartaal in 70 jaar.
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/article888751.ece
hij is gewoon positief ingesteld net als vrijwel alle andere "goeroes"
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ach loop zijn columns een na op de telegraaf er springen dingen uit als
AEX op naar de 464 AMSTERDAM - Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector. Wall Street onderging gisteren de beste start van een tweede kwartaal in 70 jaar.
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/article888751.ece
hij is gewoon positief ingesteld net als vrijwel alle andere "goeroes"
quote:Het definitieve begin van het einde van de ellende is aangevangen in de financiële sector
Speculatie, voorkennis, de usual shit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:48 schreef Noshiba het volgende:
Wat in godsnaam is er aan de hand met Gamma holding?
Dat komt er nu van als je een economic girlie man bent...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:10 schreef LXIV het volgende:
quote:
Haha die kerel was natuurlijk al tijden aan het wachten tot dat die eindelijk zijn hoedje op kon zettenquote:
De Geus is sowieso erg droog en de beste beursanalist. En een deflatiekoning.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef NurKs het volgende:
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'
Prachtig!
Ik vind de stijging na de krach te snel gaan. Ik heb een vergelijking gemaakt met 2003, toen de onderliggende economische factoren in wezen veel gunstiger maken, en ten opzichte van de koersontwikkeling toen gaat het nu veel te snel. Niet dat resultaten uit het verleden enige garantie bieden, maar toch.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief was
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef RvLaak het volgende:
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
maand-op-maand stijgen de huizenprijzenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef RvLaak het volgende:
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt.Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
hahaha, dat zou wat zijn zeg!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
FF de grafieken bekeken... De laatste y/y stijging was van feb.07. In feb. mar. en jul. stegen de m/m prijzen ook, maar elke keer moest die stijging negatief worden bijgesteld voor het uiteindelijke cijfer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
quote:Hoe gaat de Nederlandse economie cq recessie zich de komende periode ontwikkelen? Volgens het patroon van de letter:
L: 14%
U: 18%
V: 22%
W: 47%
Aantal stemmen: 214
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
Indices zijn de 5 wave stijging vanaf 1933 aan het corrigeren(toen stond de Dow Jones op 41). Koersdoel voor zo een correctie is het prijsgebied van golf 4. Laat dit prijsgebied beginnen bij een Dow Jones van iets hoger dan 1000, en de rest kun je zelf invullen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
Had liever een stijging gezien voor de komende jaren, gezien alle problemen die je op sociaal vlak gaat krijgen. Ik denk dat we vanaf volgend jaar te maken gaan krijgen met een enorme sociale onrust, waarbij grootschalige rellen en andere ongeregeldheden veel vaker gaan voorkomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:29 schreef edwinh het volgende:
[..]
jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het zal ook dramatisch worden. Trigger is voor mij zelf niet zo van belang, ik baseer me puur op mijn Elliott wave tellingen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.
Ik vraag me alleen af wat de 'trigger' zal zijn die de beurs weer de andere kant op zal gooien.
Ik verwacht meer een dubbele Wquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef RvLaak het volgende:
Trouwens de nieuwe poll op RTLZ is ook leuk:
[..]
Greenshoots! Want al die werkelozen hebben niks te doen, dus hangen ze de hele dag voor Tell-sell en kopen ze overbodige rotzooi. Dat wakkert de consumentenbestedingen en zo de economie dus aan. Bovendien lijkt de oude staatschuld afgezet tegen de huidige begrotingstekorten helemaal niet zo'n groot bedrag.quote:'Tekort VS loopt sterker op dan gedacht'
dinsdag 25 augustus 2009 16:41
WASHINGTON (ANP) - Het overheidstekort in de Verenigde Staten loopt de komende jaren sterker op dan eerder gedacht. Dat maakte het Witte Huis dinsdag bekend.
Het totale tekort van de Amerikaanse overheid loopt tussen 2010 en 2019 op tot 9 biljoen dollar, zo blijkt uit het nieuwe tussentijdse overzicht van de stand van de overheidsfinanciën. Dat is 2 biljoen dollar meer dan het Witte Huis in mei nog voorspelde. Dit jaar valt het tekort met 1,58 biljoen dollar nog wel 250 miljard dollar lager uit dan eerder gedacht.
De werkloosheid in de VS stijgt volgens de nieuwe voorspellingen in het laatste kwartaal van dit jaar tot meer dan 10 procent van de beroepsbevolking. Voor volgend jaar wordt een gemiddelde werkloosheid van 9,8 procent voorspeld. Momenteel zit 9,4 procent van de Amerikaanse beroepsbevolking zonder werk.
Wat vreemd om jou bearish te zienquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Greenshoots! Want al die werkelozen hebben niks te doen, dus hangen ze de hele dag voor Tell-sell en kopen ze overbodige rotzooi. Dat wakkert de consumentenbestedingen en zo de economie dus aan. Bovendien lijkt de oude staatschuld afgezet tegen de huidige begrotingstekorten helemaal niet zo'n groot bedrag.
Kopen, kopen, kopen!
En als 't nu begint terug te vallen, jij gepwnsaucedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:49 schreef foetre het volgende:
Ik wacbt nog ff met verkopen van AMG .Dan hoef ik nooit meer te werken![]()
Gelukkig is mijn pa van plan zijn aandelen de komende weken van de hand te doenquote:
Ik zeg een nieuwe 9/11.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn pa van plan zijn aandelen de komende weken van de hand te doen![]()
Enorme downturn te verwachten komende maanden, denk maar aan oktober vorig jaar..
Nee nog niet, maar komende weken is het wel tijd voor liquideren. Voor sommige mensen gaan de komende jaren dramatisch worden, enorme verliezen op aandelen/obligaties.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:07 schreef LXIV het volgende:
Ben je nu weer liquide, Vandergeld, gezien je ondertitel?
What about Shorting?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar komende weken is het wel tijd voor liquideren.
Ik zou zelf put opties op indices kopen, maar daar is het nu nog niet het moment voor naar mijn mening.quote:
Ik denk dat we blij mogen zijn als 220 het gemiddelde is gedurende 2010-2012.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt. Zal in mijn handjes wrijven als we de 220 nog zien. En het kan nog een stukje omhoog, heb nog steeds een bosje aandelen over.
Ik denk dat we blij mogen zijn als we de 220 als hoogste koers hebben die periodequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn als 220 het gemiddelde is gedurende 2010-2012.
Muhahahahaha!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn als we de 220 als hoogste koers hebben die periode
Shorten met futures is ideaal. Geen tijdsverlies zoals met opties en Geen 100% margin nodig zoals met aandelen shorten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:16 schreef LXIV het volgende:
Van shorten ben ik nooit zo'n fan geweest. De beurs blijft per definitie bijzonder onvoorspelbaar en de kans dat je je shorts gedwongen moet terugkopen met verlies is te groot. Met aandelen van Blue-Chips si het toch bijna altijd een kwestie van maar lang genoeg wachten om weer in het groen te komen (zie de huidige situatie). Shorten is weer een heel ander verhaal.
Bij een stand boven de 340-360 tot dit najaar ga ik (beperkt) shorten.
Het is maar waar je op vertrouwt. Hoewel ik de huidige koersstijging buitenproportioneel vind durft ik toch niet te shorten. (via futures of hoe dan ook). Ik loop nu al te lang mee om te weten dat het voor hetzelfde geld zo doorloopt naar de 350. Logisch of niet. Ralleys lopen altijd langer door dan je redelijkerwijs verwacht, hetzelfde geldt voor crashes.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:08 schreef janvks het volgende:
[..]
Shorten met futures is ideaal. Geen tijdsverlies zoals met opties en Geen 100% margin nodig zoals met aandelen shorten.![]()
Ik ben trouwens nu al hevig short nu zeker nu we een dubbele top hebben gemaakt bij 1036Als we nu niet naar beneden gaan, dan ga ik bij wijze van spreken echt "dood". Ik hoop dat technische analyse niet faalt
Hey! Echt dood en het falen van technische analyse gaan niet samen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:08 schreef janvks het volgende:
[..]
Shorten met futures is ideaal. Geen tijdsverlies zoals met opties en Geen 100% margin nodig zoals met aandelen shorten.![]()
Ik ben trouwens nu al hevig short nu zeker nu we een dubbele top hebben gemaakt bij 1036Als we nu niet naar beneden gaan, dan ga ik bij wijze van spreken echt "dood". Ik hoop dat technische analyse niet faalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |