De Geus is sowieso erg droog en de beste beursanalist. En een deflatiekoning.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef NurKs het volgende:
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'
Prachtig!
Ik vind de stijging na de krach te snel gaan. Ik heb een vergelijking gemaakt met 2003, toen de onderliggende economische factoren in wezen veel gunstiger maken, en ten opzichte van de koersontwikkeling toen gaat het nu veel te snel. Niet dat resultaten uit het verleden enige garantie bieden, maar toch.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief was
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef RvLaak het volgende:
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
maand-op-maand stijgen de huizenprijzenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef RvLaak het volgende:
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt.Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
hahaha, dat zou wat zijn zeg!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
FF de grafieken bekeken... De laatste y/y stijging was van feb.07. In feb. mar. en jul. stegen de m/m prijzen ook, maar elke keer moest die stijging negatief worden bijgesteld voor het uiteindelijke cijfer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
quote:Hoe gaat de Nederlandse economie cq recessie zich de komende periode ontwikkelen? Volgens het patroon van de letter:
L: 14%
U: 18%
V: 22%
W: 47%
Aantal stemmen: 214
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
Indices zijn de 5 wave stijging vanaf 1933 aan het corrigeren(toen stond de Dow Jones op 41). Koersdoel voor zo een correctie is het prijsgebied van golf 4. Laat dit prijsgebied beginnen bij een Dow Jones van iets hoger dan 1000, en de rest kun je zelf invullen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
Had liever een stijging gezien voor de komende jaren, gezien alle problemen die je op sociaal vlak gaat krijgen. Ik denk dat we vanaf volgend jaar te maken gaan krijgen met een enorme sociale onrust, waarbij grootschalige rellen en andere ongeregeldheden veel vaker gaan voorkomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:29 schreef edwinh het volgende:
[..]
jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |