abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:16:19 #101
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_72144023
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'

Prachtig!
pi_72144161
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef NurKs het volgende:
Roland Koopman: 'Waarom zakken we er dan weer onder?'
Hans de Geus: 'Het is wel eng, boven de 300'

Prachtig!
De Geus is sowieso erg droog en de beste beursanalist. En een deflatiekoning.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:52:02 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72145187
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je verwacht dus toch wel een 'eventueel kleine' correctie op korte termijn om daarna weer eventueel bij te kopen? Gezien je het grootste gedeelte van het ritje tussen 230 - 300 wel positief was
Ik vind de stijging na de krach te snel gaan. Ik heb een vergelijking gemaakt met 2003, toen de onderliggende economische factoren in wezen veel gunstiger maken, en ten opzichte van de koersontwikkeling toen gaat het nu veel te snel. Niet dat resultaten uit het verleden enige garantie bieden, maar toch.

Maar wat je zegt klopt wel. Ik hoop op een AEX tussen de 250 en 260 weer in te stappen. Zo niet dan heb ik in ieder geval mijn beleggingsniveau van eind 2006 weer gehandhaafd, wat al een aardige prestatie op zich is. Mocht deze ralley zich ongehinderd blijven doorzetten dan ga ik ergens short. Een AEX van 400 oid is gezien de huidige situatie gewoon absurd.
The End Times are wild
pi_72145854
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
pi_72145907
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef RvLaak het volgende:
wazig, zowel de huizencijfers als het consumentenvertrouwen waren beter dan verwacht (goed, nog altijd bagger, maar dat negeren we ff). Waarom explodeert de boel dan niet, zoals gewoonlijk?
Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
pi_72145949
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Even mensen op het verkeerde been zetten, exploderen kunnen ze nog doen, als wij al gesloten zijn
lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt. Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
pi_72146008
Op naar de 400. Die zullen we ergens in december passeren denk ik.
pi_72146039
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef RvLaak het volgende:

lol. Ik kijk net ff de cijfers in wat meer detail. Op BNR waren ze al lyrisch over de huizenprijzen. Ik zie nu pas (keek eerder enkel naar de kleur) dat deze met 16% zijn gezakt. Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
pi_72146045
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
hahaha, dat zou wat zijn zeg!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72146223
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

maand-op-maand stijgen de huizenprijzen
FF de grafieken bekeken... De laatste y/y stijging was van feb.07. In feb. mar. en jul. stegen de m/m prijzen ook, maar elke keer moest die stijging negatief worden bijgesteld voor het uiteindelijke cijfer.

De y/y prijzen waren feb: -19%, mar: -19% en jul: -17%.

Tendens is nog immer down en de lucht is er (blijkbaar) nog lange niet uit. Zeker niet als je y/y prijzen nog steeds dalen tov de al hele slechte cijfers van vorig jaar.
pi_72146299
Trouwens de nieuwe poll op RTLZ is ook leuk:
quote:
Hoe gaat de Nederlandse economie cq recessie zich de komende periode ontwikkelen? Volgens het patroon van de letter:
L: 14%
U: 18%
V: 22%
W: 47%
Aantal stemmen: 214
pi_72146301
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
pi_72146338
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als de beurs zo hard zou blijven stijgen. Jammer dat we over enkele maanden zullen ontdekken dat deze stijging niets meer is dan een short term recovery. Op lange termijn zijn we gewoon op weg naar koersen van 100 en lager voor de aex.
pi_72146405
lol ze krijgen het niet voor elkaar die 300
pi_72146426
quote:

[..]

jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
pi_72146450
quote:
Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
pi_72146517
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:30 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik ben realistisch, op lange termijn hebben we nog een enorme daling te gaan.
Indices zijn de 5 wave stijging vanaf 1933 aan het corrigeren(toen stond de Dow Jones op 41). Koersdoel voor zo een correctie is het prijsgebied van golf 4. Laat dit prijsgebied beginnen bij een Dow Jones van iets hoger dan 1000, en de rest kun je zelf invullen.

pi_72146663
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:29 schreef edwinh het volgende:

[..]

jep, hoe meer volatiliteit hoe beter voor ons toch, alleen vind ik het momenteel wel erg lastig.
Had liever een stijging gezien voor de komende jaren, gezien alle problemen die je op sociaal vlak gaat krijgen. Ik denk dat we vanaf volgend jaar te maken gaan krijgen met een enorme sociale onrust, waarbij grootschalige rellen en andere ongeregeldheden veel vaker gaan voorkomen.
pi_72146754
quote:

[..]

Koersen van 100 en lager voor de AEX is wel erg dramatisch. Ben het met je eens dat we nog wel naar beneden gaan en denk ook dat de snelheid daarvan nog wel behoorlijk zal zijn.

Ik vraag me alleen af wat de 'trigger' zal zijn die de beurs weer de andere kant op zal gooien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')