Voor geheel Nederland nog wel. Dat is ook een zeldzaam iets geloof ik.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Het weeralarm is zojuist afgegeven.
Oh heerlijk, of niet? Hier in Zwolle nu al vreselijk warm... pfft, hoe kom ik de dag door..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:45 schreef Flappekz het volgende:
Ben benieuwd, het eerste buitje is hier al gevallen (tussen R'dam en Den Haag)
Inderdaad, meestal zijn het bepaalde regio's.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Voor geheel Nederland nog wel. Dat is ook een zeldzaam iets geloof ik.
Jij was me net voorquote:
Ik houd het toch maar een beetje in de gaten vanuit Indonesie.. ik kan me die Koninginnedag-vloed in Eindhoven nog wel herinneren.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, meestal zijn het bepaalde regio's.
gaat nog wel wat 'feest' geven vandaagquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Weeralarm: ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Toelichting In de loop van vanmiddag trekken onweersbuien vanuit het zuidwesten het land binnen. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag. De buien verplaatsen zich noordoostwaarts en bereiken aan het einde van de middag het noordoosten.
Klopt... bij mij werkt het ook nietquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het linker kaartje is kapot trouwens, weet niet of dat aan mij ligt, denk van niet.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Klopt... bij mij werkt het ook niet
Dat gaat hard.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:54 schreef Againzender het volgende:
Donkere lucht ten westen van Amsterdam, lekker onstabiel!
Inderdaad erg snel. En dus vanaf 13:00 gaat het feest beginnen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Netjes snel op NU.nl ook.
Weeralarm wegens zeer zware windstoten
Geen idee hoe heerlijk het is, zit in een aircoruimtequote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:50 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Oh heerlijk, of niet? Hier in Zwolle nu al vreselijk warm... pfft, hoe kom ik de dag door..
trekt net de grens over inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.knmi.nl/neerslagradar/
En het eerste onweer van de dag boven Limburg op de radar.
Of het stof komt met de hagel mee door je autoraam naar binnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:57 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Geen idee hoe heerlijk het is, zit in een aircoruimteMaar het stof zal wel van mn auto af zijn, denk ik
Aah, regen die door een flinke wind op enige hoogte weggeblazen wordt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:00 schreef AcidTrance het volgende:
Het ging net in Haarlem even voor circa 3 minuten flink regenen, terwijl de lucht strakblauw is.
Tot die regen in ijsblokken naar beneden komt zeilen, dan is het ineens niet meer zo handig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:01 schreef Gijsje het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat het ditmaal gaat brengen, flink wat regen kan de tuin wel gebruiken
Dat ga ik opzeker doen. Ben ambtenaar, dus het werk kan wel even blijven wachtenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dan zou ik het inderdaad maar even goed in de gaten houden. Want je kent Nederland: bij een klein stormpje ligt alles plat
Het gaat wel erg rap inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:01 schreef Klonk het volgende:
nondeju, dat is flink aan het ontwikkelen boven belgiestan, ben benieuwd of we in Limburg uberhaupt de 30 graden gaan halen op die manier
Dank uquote:
Het klaart daarna weer op. En ondanks de bewolking blijft de temperatuur nog even stijgen. Lekkere transport warmte, 34 graden met bewolkingquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:01 schreef Klonk het volgende:
nondeju, dat is flink aan het ontwikkelen boven belgiestan, ben benieuwd of we in Limburg uberhaupt de 30 graden gaan halen op die manier
Die heb ik even in de Op gezwiktquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:05 schreef TommyGun het volgende:
Buienradar zal er wel onderuit gaan. Beetje alternatieven zijn dan;
http://www.nu.nl/weer/index.html
http://www.knmi.nl/neerslagradar/
Just my 2 cents
Dat kan kloppen jaquote:
Dat deed ik ook... in NWSquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:04 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dank uwil jij die # 291 even aanpassen. Doe je werk nou eens Frutsel
![]()
het is al reeds aangepast zie ikquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat deed ik ook... in NWS
Wat moet ik aanpassen dan?
QFTquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Mensen, wel foto's plaatsen allemaal he.. want ik zit g.v.d. aan de andere kant van de wereld en heb pas over 2 maanden regen (als het meezit)
kijk, zo hoort het!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat ga ik opzeker doen. Ben ambtenaar, dus het werk kan wel even blijven wachten![]()
Lekker vroeg, die buitjes.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:11 schreef Haraldvdl het volgende:
De eerste buien komen uit het zuiden. Dit komkt gewoon door de warmte. Wat nu op zee ligt dat gaat vanmiddag huis houden in ons landje
En zoals ik gisteren ook al zei. voor 12 uur een weer alarm
Er komt veel meerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:15 schreef Pielemuisje het volgende:
wat er nu aan komt is gewoon voorbode of wat? heb net 5 minuten druppels in limburg gehad (roermond)
vanmiddag komt er meer?
Morgen weer een persbericht dat ze servers hebben bijgeplaatst en zo..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eens kijken hoe snel buienradar eruit knalt vandaag.
wat er net kwam is een bonus, buien voor de storing uit.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:15 schreef Pielemuisje het volgende:
wat er nu aan komt is gewoon voorbode of wat? heb net 5 minuten druppels in limburg gehad (roermond)
vanmiddag komt er meer?
Zo kan je het zien. wat nu komt is gewoon warmte buitjes. Zolang het koufront er nog niet is zal het ook niet extreem zijnquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:15 schreef Pielemuisje het volgende:
vanmiddag komt er meer?
Ook weer wakerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
wat er net kwam is een bonus, buien voor de storing uit.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Die bui boven Limland intensiveerd lekker.
Goed ideequote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:18 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik zal even een speciaal topic maken voor de foto's
Dus het gezegde 'Stilte voor de storm' gaat in dit geval niet op?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Leg die Bonuskaart maar weg, die zul je niet nodig hebben vandaag als ik zo de verwachtingen zie.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Geweldig!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:18 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik zal even een speciaal topic maken voor de foto's
zo dat nu echt zo'n groot effect hebben? Het lijkt erop, maar ik vraag het me toch af..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
De Maas doet weer lekker haar werk daar.
Dan kom ik dus niet droog overquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, daar is het ontbrekende kaartje van het KNMI!
[ afbeelding ]
Hier (Zwijndrecht) hetzelfde verhaal. Dus bij ons zal het denk ik rond 14:00 losbarstenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:26 schreef Greys het volgende:
Zonnetje, maar toch ook al een rare grijze lucht in Rotterdam.
Niet zeuren. Gewoon rijdenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:27 schreef Frutsel het volgende:
dat wordt dus door de regen en het onweer naar huis fietsen
Jij bent goed bezigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:08 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die heb ik even in de Op gezwikt
Vergeet je camera nietquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:27 schreef Frutsel het volgende:
dat wordt dus door de regen en het onweer naar huis fietsen
Om 13.00 uur klaar met werken, dus dan snel naar huis naar de beestjesquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:27 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Hier (Zwijndrecht) hetzelfde verhaal. Dus bij ons zal het denk ik rond 14:00 losbarsten
Dank uquote:
Vergeet gen foto's te maken vanuit het mooie Rotterdamquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Om 13.00 uur klaar met werken, dus dan snel naar huis naar de beestjes
Merk wel vaak eraan dat het een scheidingslijn is. ik zit hemelsbreed een kleine 2 kilometer van de maas af aan de andere kant van roermond.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
zo dat nu echt zo'n groot effect hebben? Het lijkt erop, maar ik vraag het me toch af..
Bizar zeg!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:33 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
Merk wel vaak eraan dat het een scheidingslijn is. ik zit hemelsbreed een kleine 2 kilometer van de maas af aan de andere kant van roermond.
Merk vaak dat het in roermond regent en hier geen druppel valt, in de winter zelfs zo gehad dat mensen uit roermond kwamen met 10 cm sneeuw op de auto, en er bij ons geen vlok was gevallen.
een grens van waterquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:37 schreef Klonk het volgende:
effect komt me bekend voor, ik woon net onder Venlo aan de Roermondse kant van de maas en merk idd vaak dat de maas een soort van rare grens is
Lang niet gezien Crashquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:43 schreef -CRASH- het volgende:
Zo dat was dan alweer het eerste voorproefje van vandaag...........
Goeiemorge allemaal..... Hebbe we er al zin in vandaag
Boris in de renquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Om 13.00 uur klaar met werken, dus dan snel naar huis naar de beestjes
Wel foto's maken hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:46 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 gaat om 13.00 uur de dijk hier in zeeland op :-D
dat had ik in het vorige topic al geplaatst, een uur of zes geleden..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:44 schreef appelsientje het volgende:
[ afbeelding ]
Level 2, It means, fasten your seatbelts Dorothy, because Kansas, is going bye-bye
we gaan onze best doen :-Dquote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat had ik in het vorige topic al geplaatst, een uur of zes geleden..
quote:
Neequote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:48 schreef daanski82 het volgende:
zou de stormvloedkering vandaag ook dicht gaan ?
eeh. Misschien moet je eens wat meer tv kijken en boeken lezen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:48 schreef daanski82 het volgende:
Camera met statief staat al klaarquote:
Hier ook, al vier maanden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Camera met statief staat al klaar
en ik moet het doen met mijn LG Viewtyquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Camera met statief staat al klaar
MMmmm.... dus rond 16:00 zal het gebeuren in Limburg.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[ afbeelding ]
Komt nog welquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:56 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Niks boeiend nog hier dus
Welke site is dat ook alweer waar je de stormvloedkeringen kunt volgen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:48 schreef daanski82 het volgende:
Idd, heel erg zondequote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:07 schreef Radio-silence het volgende:
Ben benieuwd dit keer, lijkt allemaal wel gunstig en spectaculair te worden, maar het is afwachten want afgelopen keren was er in Groningen stad eigenlijk niet zoveel.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hier ook, al vier maanden.
Die site heb je zeker niet nodig vandaag.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:06 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Welke site is dat ook alweer waar je de stormvloedkeringen kunt volgen?
Mjah,...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hopelijk dat het dit keer wel lukt met de foto's
Nah maar eerder wel en toen was ik 'm ook al kwijt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die site heb je zeker niet nodig vandaag.
Het moet toch vanaf de Noordzee komen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:15 schreef Ploertendoder het volgende:
Hmmm ik zie nog niet zo veel boeiends boven Frankrijk.
Misschien viaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:06 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Welke site is dat ook alweer waar je de stormvloedkeringen kunt volgen?
Zuidwesten is de noordzee dus ik denk het ook welquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Het moet toch vanaf de Noordzee komen?
Hm ik geloof 't wel. Bedankt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Misschien via
http://www.actuelewaterdata.nl/
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:58 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ontzettend grappig! Toch SpeedyGJ?
Jep. maar het ontstaat ook terplekke...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Het moet toch vanaf de Noordzee komen?
Een voorbeeldje : Je zit lekker op het strand en je gaat het water in. Na 10 minuten begint het toch te onweren/regenen/hagelen terwijl je nog in het water zit. Kan het zo snel veranderen ?quote:
You're right.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep. maar het ontstaat ook terplekke...Hoeft niet zo te zijn dat je de buien van mijlenver over de zee ziet aankomen
Ja, dat kan weet ik uit ervaring..... een keer gehad op het strand, en een keer midden op het Heegermeerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:38 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Een voorbeeldje : Je zit lekker op het strand en je gaat het water in. Na 10 minuten begint het toch te onweren/regenen/hagelen terwijl je nog in het water zit. Kan het zo snel veranderen ?
Hie rookquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:32 schreef Greys het volgende:
De grijze lucht in Rotjeknor is weg, nu gewoon blauw met schapenwolkjes!
Op www.meteoalarm.eu staat Duitsland zelfs in het rood, dus waarom zou Limburg niks krijgen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:43 schreef stefan1187 het volgende:
Maar het noodweer komt dus vanuit het zuidwesten... dan denk ik aan Zuid-Holland en Zeeland... en dat trekt dan over naar het noordoosten. m.a.w. Limburg krijgt dus WEER niks mee???
Dat kan zeer zeker ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:38 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Een voorbeeldje : Je zit lekker op het strand en je gaat het water in. Na 10 minuten begint het toch te onweren/regenen/hagelen terwijl je nog in het water zit. Kan het zo snel veranderen ?
Daarom ga ik ook eerder naar huis (op de fiets) heb geen zin om in de hagel te fietsen..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Al die mensen die denken dat ze nog 30 minuten hebben om thuis te komen.. whehe..
Weer niksquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:43 schreef stefan1187 het volgende:
Limburg krijgt dus WEER niks mee???
En dan nog te laat zijnquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Als er nie teveel bewolking is ga ik nog wel ff naar het water.het zou hier vanaf 4 uur kunnen zijn en ben met 5 min thuis
Je spreekt jezelf tegen speedy.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zit best een kans in dat Limburg niks van die lijn mee krijgt, daartegen krijgen ze dan wel met onweersbuien te maken die daar gaan ontstaan en dan is het maar geluk hebben dat je 1 over je heen krijgt
Neet zoë negatief hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:43 schreef stefan1187 het volgende:
Maar het noodweer komt dus vanuit het zuidwesten... dan denk ik aan Zuid-Holland en Zeeland... en dat trekt dan over naar het noordoosten. m.a.w. Limburg krijgt dus WEER niks mee???
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat rode stukje in Duitsland (zuid/west) gaat om de temperatuur (meer dan 40 graden celcius).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Op www.meteoalarm.eu staat Duitsland zelfs in het rood, dus waarom zou Limburg niks krijgen?
Ik zit bij Bijsterhuizen. Maar was ook al weer snel voorbij.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Hier aan de waalkade nog geen drup gezien.
kijk anders even op de website het KNMI. Dan zie je dat het weeralarm voor HEEL NEDERLAND is afgegeven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Rotterdam krijgt dus zeker wat (zit in het westen, niet echt in het zuidwesten)?:)
Nja oke.... ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Neet zoë negatief he
Kijk eens naar deze kaart
[..]
ghehe stay tuned zou ik zeggenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:56 schreef Frankz0rz het volgende:
Zo goeie morgenbijna een heel nieuw topic vol al. Ik hoorde van mn pa dat het al geregend had vanochtend. Gelukkig heb ik niets gemist. Kom maar op
Ja ik open goede topics hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is in ieder geval al een stormlooptopic.
Voor zover het dat al niet is natuurlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:02 schreef -CRASH- het volgende:
Nou vanmorgen die onweersbui.... en zometeen gaat de zon weer flink schijnen.
Dat zal weer lekker drukkend worden met een verwachte 37 graden![]()
uh uhquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:04 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja ik open goede topics he![]()
![]()
nee even zonder gekheid: ik denk dat dit topic al voor 13:00 vol is
Dat valt nog mee..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Voor zover het dat al niet is natuurlijk.
foto's daarvan zijn altijd wel leuk om te zien.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik kan ook goed uitkijken op Delft. Ik hoop niet dat er van die hagelstenen komt die auto's kapot maken
Ik vind dat niet echt, hoe zou jij het vinden als je auto helemaal naar de #$*#$ isquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
foto's daarvan zijn altijd wel leuk om te zien.
Zeeland haalt de eerste 30 graden voor half twaalf denk ikquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:12 schreef Ploertendoder het volgende:
Even de temperaturen:
[ afbeelding ]
Ik denk al voor 12.00 uurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:04 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja ik open goede topics he![]()
![]()
nee even zonder gekheid: ik denk dat dit topic al voor 13:00 vol is
Het ontstaat overalquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef kikoooooo het volgende:
In Het Kanaal begint nu eea te onstaan?
[ afbeelding ]
Klein buitje, daarna wordt het alweer lichter.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Het wordt hier boven Oldenzaal in rap tempo donkerder nu
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef G.Fawkes het volgende:
De zon schijnt in Gouda alsof het in geen weken geregend heeft of gaat regenen
Als dit zou gebeuren dan zou mijn droom uitkomenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik denk dat er weer een buienlijn met shelf in aanbouw is in NW Frankrijk en het Kanaal zoals op 17 juli 2004.
Hier de radarbeelden van die buienlijn.
Met ook in het oosten de eerste prefrontale buitjes.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik denk dat er weer een buienlijn met shelf in aanbouw is in NW Frankrijk en het Kanaal zoals op 17 juli 2004.
[ afbeelding ]
Een hele felle zonquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Felle zon. Sahara taferelenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Een shelfcloudquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
ik wil graag weer zon wolk
Het is maar een voorspelling maarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef Oom_Agent het volgende:
[ afbeelding ]
Kan het goed opwarmenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:39 schreef Saekerhett het volgende:
Ok, nou het wordt zometeen weer een tijdje strakblauw in Twente, althans daar lijkt het op. Op naar de superstorm.
Heeft Corbyn nog iets voorspeld?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:39 schreef Saekerhett het volgende:
Ok, nou het wordt zometeen weer een tijdje strakblauw in Twente, althans daar lijkt het op. Op naar de superstorm.
Ik heb toen vergelijkbare foto's gemaakt. We waren op een bbq in Beuningen met allemaal mensen die ook van dit soort verschijnselen houden, en ineens sprong iedereen in de auto om een plek op te zoeken waar je mooie foto's kon maken. Wij reden gauw naar de Sterrenwacht Cosmos in Lattrop, en daar ben ik serieus, eigenlijk voor het eerst, bang geworden dat we een tornado zouden krijgen. Volgens kenners waren we daar ook niet zover van af, iets meer rotatie etc.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
ik wil graag weer zon wolk
Het 5-jaars topic van die dag is nog recentelijk gebruikt... dus voel je vrij al die foto's erin te gooienquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef verita het volgende:
[..]
Ik heb toen vergelijkbare foto's gemaakt. We waren op een bbq in Beuningen met allemaal mensen die ook van dit soort verschijnselen houden, en ineens sprong iedereen in de auto om een plek op te zoeken waar je mooie foto's kon maken. Wij reden gauw naar de Sterrenwacht Cosmos in Lattrop, en daar ben ik serieus, eigenlijk voor het eerst, bang geworden dat we een tornado zouden krijgen. Volgens kenners waren we daar ook niet zover van af, iets meer rotatie etc.
Geweldige middag die voor eeuwig op mijn netvlies gebrand staat. Iedereen helemaal uitgelaten en schreeuwend en genietend van dit verschijnsel
Ik ga niet naar het strand fietsenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Gaat er iemand naar het strand om foto's te maken van de chaos?
Ik niet denk ik. Totaal geen zin en fietsen met dit weer is ondragelijkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Dat was inderdaad een unieke middag! Beetje zo van: "Waar was jij op 17 juli '04"quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef verita het volgende:
Geweldige middag die voor eeuwig op mijn netvlies gebrand staat. Iedereen helemaal uitgelaten en schreeuwend en genietend van dit verschijnsel
ja voor Zeeland jaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:14 schreef stefan1187 het volgende:
De spanning stijgt dames en heren... nog 3 kwartier.
ik Limburg... maar ik hou het nauwgezet in de gatenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:14 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
ja voor Zeeland jaIk moet een uur extra wachten
Schnell !quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:16 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
ik Limburg... maar ik hou het nauwgezet in de gaten![]()
Zo nu boodschappen doen in Duitsland.
Nee hoor, de zonnesterkte is al sinds 2 weken weer gezakt naar 5. Is alleen voor de melkflessen onder ons niet echt lekker....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Op Hoek van Holland is het momenteel 31.5 graden![]()
je verbrand echt snel als je daar nu ligt te zonnen
Zit er wel aan te denken. Het is maar 15 minuutjes rijden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:48 schreef Stephan1237 het volgende:
het moet activeren he en daar is het nu mee bezigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:21 schreef maril het volgende:
Op deze radar eropees is tot 15.00 niets te zien
[ afbeelding ]
Ik zie nog heel weinig op de buienradar... hoeveel wil dat zeggen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:14 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
ja voor Zeeland jaIk moet een uur extra wachten
Dat is al sinds vanacht zo !quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:22 schreef kebabkever het volgende:
[ afbeelding ]
Estofex geeft heeft het van level 1 naar level 2 gedaan
VLUCHT HET LAND UIT! ZSM BIJ DE KUST VANDAAN NEEM ALLEEN MEE WAT JE GRIJPEN KAN! zomg!!11quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Edit : Nieuw KNMI bericht
Weeralarm
Waarschuwing ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Toelichting Vanaf 14:00 kunnen in het gehele land zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag.
Bericht nummer 2
Opgesteld donderdag 20 augustus 2009 12.03 uur
Volgend bericht 15:00
Tsja.. ik begin ook te twijfelen. het lijkt soms erop dat de boel een beetje stil komt te liggen...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:23 schreef Chigurh het volgende:
[..]
Ik zie nog heel weinig op de buienradar... hoeveel wil dat zeggen?
En wat is daar het nut van?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:26 schreef Flappekz het volgende:
Ik heb mn rubberboot alvast aan mn balkon gehangen (6 hoog)
Als we hier aan de kust onder water staan, kan ik vanaf mn balkonnetje zo mn bootje in stappenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:32 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En wat is daar het nut van?
Ja ik word ook steeds pessimistischer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:
Emmen is nog fucking warrem...
ik heb niet het idee dat de hel gaat losbarsten, maar ik laat me verrassen
[ afbeelding ]
Weinig. Wat nog niet is ontstaan pikt de radar ook niet op.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:23 schreef Chigurh het volgende:
Ik zie nog heel weinig op de buienradar... hoeveel wil dat zeggen?
Het moet nog activerenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dat kaartje ziet heb je het idee dat er helemaal nada noppes gaat gebeurenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Beeldverslag van noodweer van 17 juli 2004quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het 5-jaars topic van die dag is nog recentelijk gebruikt... dus voel je vrij al die foto's erin te gooien
Maar dat weeralarm over 'ellende vanaf 13.00 uur' dat gaat dan toch nergens over als je op de buienradar kijktquote:
14:00quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dat weeralarm over 'ellende vanaf 13.00 uur' dat gaat dan toch nergens over als je op de buienradar kijkt
Het weeralarm ging toch over de harde wind en de snelle ontwikkeling van de buien?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dat weeralarm over 'ellende vanaf 13.00 uur' dat gaat dan toch nergens over als je op de buienradar kijkt
Vind ik wel leuk voor Enchedequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:42 schreef Logician het volgende:
Zul je zien dat Enschede weer net buiten de boot zal vallen
Hier ook en dat is juist een goed teken dat het ineens om kan slaanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Het gaat hier wel steeds harder waaien.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:42 schreef Logician het volgende:
Zul je zien dat Enschede weer net buiten de boot zal vallen
quote:Het noodweer zal beginnen in Zeeland en vervolgens heel het land overtrekken. "Voor zover wij nu kunnen zien, blijft geen enkele regio gespaard. Maar waar het het heftigst zal zijn, valt nu nog niet te voorspellen".
Zeeuwen bedoel je?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:53 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoeveel Zeelanders hebben we hier??
Dat doen ze tegenwoordig ook minstens drie keer per week geloof ik.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Het weeralarm is zojuist afgegeven.
Nog een uur wachtenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:55 schreef Ploertendoder het volgende:
Vanaf 14:00 kunnen de buien ontstaan.. hmmmm
Dat is pure bullshitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat doen ze tegenwoordig ook minstens drie keer per week geloof ik.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:53 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoeveel Zeelanders hebben we hier??
Het was ook niet letterlijk bedoeld. Maar het is de afgelopen maanden best een paar keer gebeurd, maar iedere keer daarvan heb ik amper een druppel gezien.quote:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het was ook niet letterlijk bedoeld. Maar het is de afgelopen maanden best een paar keer gebeurd, maar iedere keer daarvan heb ik amper een druppel gezien.
Tot nu toe lekker weer, windstil, blauwe lucht met lichte bewolking en geen druppel regen in ieder geval. In het zuid-westen. Dus als hier de hel eerst nog los moet barsten, heeft de rest van Nederland zeker nog een paar uur zon te gaan....
Volgens mij kunnen er wel waterhozen ontstaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:07 schreef Marjan1985 het volgende:
Hier in De Lier (vlakbij Hoek van Holland) is het ook behoooorlijk benauwd. Er was net nog een lekker briesje maar dat is plots een beetje stil komen te liggen.... Helaas geen goed zicht op de kust hier...dus zie het niet goed aankomen.
Ik ben er niet bekend mee maar kunnen er nu ook waterhozen ontstaan door dit onstuimige weer of zijn daar weer andere dingen voor nodig (voor waterhozen is volgens mij een koude bovenlucht en warme watertemp nodig?)
Lekkerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:09 schreef hans1988 het volgende:
Hier in Kerkrade zuid-limboland zie ik alleen strak blauwe lucht, maar er verschijnen wel wolken richting het zuiden
lekker windje staat er en het is 35 graden in de schaduw -_- (net ff snel gekeken op thermometer buiten)
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |