quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik was nog niet eens thuis toen school alweer gebeld had. Mijn perfectionistische ukkepuk had overgegeven.![]()
Hij had ook enorm buikpijn, en weet ik wat voor pijn. allemaal spanning denk ik.... De juf zou het nog even aankijken want nu leek het toch wel goed te gaan en had hij ook wel weer praatjes.. Maar hij keek er zo tegenop. Arme ziel.
![]()
De andere jongens ging prima. Oudste begint aan zijn laatste jaar.
Ja, arme knurftje. Ik vond het ook zo zielig. En ja, maak de afweging maar. Is ie echt ziek (griep!!) of is het spanning... Nou ja, hij zei iets verkeerd en was helemaal in tranen vanochtend. Dat gaf mij een beetje de indruk dat hij veel te veel van zichzelf verwacht.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:32 schreef moussy het volgende:
Oh buuf wat sneu, en wat lastig voor het ventje zelf!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, arme knurftje. Ik vond het ook zo zielig. En ja, maak de afweging maar. Is ie echt ziek (griep!!) of is het spanning... Nou ja, hij zei iets verkeerd en was helemaal in tranen vanochtend. Dat gaf mij een beetje de indruk dat hij veel te veel van zichzelf verwacht.zijn oudste broer had het ook, en die was ook wel iets zenuwachtig vanochtend. Maar zoals hij zelf al zei: het is elk jaar meegevallen dus dat zal nu ook wel
Zulke schoenen van bv de Schoenenreus volstaan primaquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:10 schreef Utrecht het volgende:
Hallo,
Ik heb even een vraagje.Mijn dochter gaat vanaf volgende week voor het eerst naar school.
IN de schoolgids staat dat we gymkleding "moeten" aanschaffen.
Ik heb alleen niet echt een idee waar ik dat kan doen? Heeft elke willekeurige sportwinkel (perry enzo) gymschoentjes voor een kleuter (maat 27/28) of kan ik het ook online bestellen.
Zoals mijn nick al zegt woon ik in Utrecht. Heeft iemand suggesties voor winkels, liefst online.
Er waren 4 kindjes, 2 jongens en 2 meisjes en natuurlijk Morris en Lis. En we hebben lekker rustig gedaan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:04 schreef livelink het volgende:
Snoopy, fijn dat het feestje van Morris zo goed is gegaan. Hadden jullie nog iets speciaals gedaan of gewoon lekker gespeeld?
Maandag mochten ze voor het eerst zonder bandjes met kurkjes en het ging hartstikke goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 05:58 schreef Belana het volgende:
hoe gaat het met zwemles nu dutchie?
Dat zou natuurlijk kunnen maar dat doen ze niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:20 schreef livelink het volgende:
Kunnen je ouders niet naar jullie toe gaan, Lily?
Wat betreft vraag 1:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:21 schreef moussy het volgende:
Weet iemand ook waar het uitknopje voor het schreeuwen zit op kinderen?!
Damon aan het fietsen, wie had dat ooit gedacht, goed zeg!
Dylan had de eennalaatste week voor de zomervakantie nog een paar dagen tropenrooster, van 7:45 tot 12:30. Was echt lekker voor de kinderen, de hele middag vrij met het warme weerquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:44 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet dat dat in Nederland nog ooit zal gebeuren en dat is eigenlijk wel jammer.
Wat heb je met hem gedaan dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:37 schreef livelink het volgende:
Dat met de ouders inlichten vind ik lastig. Dat doe ik eigenlijk niet. Hij had een keer alle putten opengemaakt op ons plein. Levensgevaarlijk natuurlijk en ik ben heel boos op hem geworden. Achteraf dacht ik dat ik het ook aan zijn ouders had moeten zeggen, maar ik ga ervan uit dat hij het daarna niet meer doet.
Ja, dat begreep ik ook uit je verhaalquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:48 schreef snoopy het volgende:
Maar dat is juist waarom ik het hier ter sprake breng, ik wil idd niet te snel oordelen.
Klinkt bekend, zeker nu ik zelf ook weer aan het werk ben...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Wij zitten hier alweer in het ritme van school, huiswerk, voetbaltraining... Na een week lijkt het allemaal alweer heel gewoon
Nu nog 2 weken geen school. Echt vakantie is het niet voor de meiden. We zijn gewoon aan het werk en zij gaan naar BSO en KDV. Maar as. maandag hebben we een verrassing in petto. Dan gaan we naar Plopsaland. We moeten nog wat inleveren bij een leverancier van ons en dat ligt er vlakbij. Dus dan is het een kwestie van doorrijden. Heb nu al zin in het zien van vooral Fleur d'r gezicht als we zeggen dat we alsnog gaan deze vakantie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:44 schreef livelink het volgende:
Jullie hebben nog 1 week? Of 2 weken? Ik moet zeggen dat ik de vakantie laat toch altijd wel erg lekker vind. Volgens mij heb ik nog geen vroege vakantie gehad overigens, maar dat lijkt me het moeilijkst, als eerste weer te moeten beginnen.
Damon is wat betreft fysieke zaken met alles veel trager.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:57 schreef lady-wrb het volgende:
damon en luca lijken wel gelijk op te gaan. luca leerde ook pas fietsen toen hij 8 was
werd jij er ook zo op aangesproken?
hier was het steeds: kan hij nou nog niet fietsen?
heel vervelend.
luca is wel eens eftelingelfje genoemd (hij staat nooit stil en fladdert veel met zijn armen)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:30 schreef lily het volgende:
[..]
Damon is wat betreft fysieke zaken met alles veel trager.
Mensen die dicht bij ons staan weten dit en maken zo'n opmerkingen dan ook niet.
Wel heeft hij soms een schooljuf die hem niet kent met gymles en dan krijg je weer domme opmerkingen (gymles werd vorig schooljaar door jan en alleman gegeven).
Eentje zei zelfs tegen hem; ren niet zo belachelijk, je lijkt wel een idioot (hij is heel houterig).
Fijne juf![]()
Ja, inderdaad. En daar is D ook erg gevoelig voor. Hij heeft al snel een houding van; niemand vindt me lief en iedereen is tegen me en ik kan niks en ik heb het altijd gedaan..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:25 schreef chacama het volgende:dat ze dat uberhaupt durven te zeggen tegen een kind. Zo praat je ze wel een minderwaardigheidscomplex aan.
1quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:51 schreef chacama het volgende:
Vier juffen is wel erg veel. Hoe is dat dit jaar?
de eerste! En dat is het geloof ik wel...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:58 schreef chacama het volgende:dat is echt heerlijk. 1 vast aanspreekpunt. En inderdaad hopen dat het klikt. Heeft ie meer aan een strenge meester die structuur houdt of meer een wat 'gekke' meester die vrijer is.
Haha, hier ook gisteren "ik" en vandaag "maan"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:45 schreef bixister het volgende:
Lois, Piet is gisteren ook begonnen met het woord 'ik'.en vandaag 'maan'.
hij vindt 't leuk in groep 3!
![]()
*metal note* Gymschoenen voor Fleur kopen. Kind kan niet nog een jaar op blote voeten gymen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:30 schreef easy-going het volgende:
Bix, gefeliciteerd met Piet! 6 Wow![]()
Ik moet overigens wel aan het idee wennen dat ze nu echt gaan leren. In de kleuterklassen deden ze af en toe een "werkje" maar nu natuurlijk in principe de hele dag
En een klas met 15 kinderen, heerlijk aantal om groep 3 te doen
En wie zegt dat kinderen niet bewegenVanmorgen heeft hij gym op school (en deze ontaarde moeder had dus nog geen gymschoenen voor hem
) vanmiddag zwemles en vanavond voetbaltraining
Ik ben net bij de Bristol geweest. 29 was Sven te klein, 31 te groot en maart 30 hadden ze uiteraard nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:16 schreef bixister het volgende:
ook toevallig: piet komt net thuis met blaren op z'n tenen van de -alweer te kleine!- gymschoenen.dat wordt weer nieuwe kopen.
Daar zou ik wel even om moeten slikken. Zo mooi en duidelijk als ze dat zegt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef Luchtbel het volgende:
En vandaag hadden we trouwens een heel goed moment samen. Eigenlijk sneu voor haar maar het was wel fijn om te merken dat ze haar gevoelens goed kan uiten en weet dat het mag. Toen ik haar uit school haalde zag ik dat ze verdriet had gehad maar ik begon er niet over want soms moeten schooldingen ook even op school blijven, vind ik. Maar een paar uur later terwijl we samen even in de tuin zaten zei ze ineens vanuit het niets. 'Soms als ik niet ben uitgenodigd dan voel ik me rot in m'n buik. Maar ik wil er niet om huilen want ik weet dat je niet altijd mee kan doen. Had jij dat vroeger ook weleens?'
Zo lief en eerlijk en open over haar gevoel. Nadat we er even over gepraat hadden en over hoe ik dat vroeger voelde, besloot ze geloof ik haar hart maar eens te luchten.
'En als ik iets niet weet of begrijp en mensen staan te wachten of vragen zo snel weer dan voel ik dat ook weer zo in m'n buik. Maar ik wil dan echt niet huilen maar soms gaat dat dan toch. Dan heb je dubbele pech.'
Het kindje, echt waar.
Zullen we anders, als het nog een weekend binnenkort mooi Vondelparkweer is nog even een lastminute meet plannen? Iris wil haar vriendin Jolie ook graag weer zien.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:30 schreef Luchtbel het volgende:
Weet ik. Ik heb maar heel soms even een uurtje niks. Zoals nu. Maar ik had zo graag, nou ja, de vorige keer met je dochter maar ik zou Morris ook graag weer een keertje willen zien!
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:02 schreef Rottdog het volgende:
Dat zijn leuke lessen
Snoop heeft Morris zich nog gehouden aan de afspraak, nu die de grote 5 heeft bereikt.
Het begint in oktober en dan t/m juni, dus het is bijna een volledig schooljaar, net zoals bij de Algemene Muzikale Vorming. Dat heeft hij ook keurig volgehouden tot het einde, terwijl er na de kerst wel een hoop kindjes afgehaakt zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:05 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt toch ook erg leuk livelink! Ben heel benieuwd wat ze er gaan doen. Wanneer begint het?
Ja heel graag een keer!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:05 schreef Lois het volgende:
[..]
Zullen we anders, als het nog een weekend binnenkort mooi Vondelparkweer is nog even een lastminute meet plannen? Iris wil haar vriendin Jolie ook graag weer zien.
Geen cd, wel een site. Leef je uitquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:30 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand trouwens een leuke cd met verhalen voor kleuters?
Jammer, die van Lekturama staan er niet meer op. Ben blij dat ik ze nog als mp3 heb allemaalquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:35 schreef beefcake het volgende:
[..]
Geen cd, wel een site. Leef je uit
Ja jammer he! Ik heb ze gelukkig ook allemaal op tijd gedownload.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Jammer, die van Lekturama staan er niet meer op. Ben blij dat ik ze nog als mp3 heb allemaal
haha, Bix; kijk wat ik net tegenkwam (ik was oude fototopics aan het bekijken net)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:40 schreef bixister het volgende:
![]()
't is toch wat, 6 jaar geleden was ie er BIJNA. (nog een uurtje ongeveer).
nu hou ik op met zwijmelen/zemelen hoor!![]()
ik heb dat hele topic bekenen en er zitten ook geweldige foto's van Cas en Jolie en Maria en nog veel meer bijquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef lily het volgende:
[..]
haha, Bix; kijk wat ik net tegenkwam (ik was oude fototopics aan het bekijken net)
Kindjes fototopic deel 49
Ywquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:26 schreef bixister het volgende:
dank je biefje! en ook nog bedankt voor je e-briefje!![]()
Dat belooft watquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:26 schreef snoopy het volgende:
Lis wel en die zit nog helemaal niet op school
hihi, lief he!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef lily het volgende:
[..]
haha, Bix; kijk wat ik net tegenkwam (ik was oude fototopics aan het bekijken net)
Kindjes fototopic deel 49
quote:
Speciaal voor jou danquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef bixister het volgende:
(al zijn de meeste foto's allang weer weggehaald helaas)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ontopic een recentere foto van de afgelopen vakantie![]()
Een beetje vreemd, maar wel lekker
klinkt bekend.....hier stoot kind steeds vaker zijn hoofd omdat ie ineens ergens niet meer onderdoor kan...quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:54 schreef Luchtbel het volgende:
En dan ineens doe je de voordeur open omdat er iemand heeft gebeld.
'Hoi, mam. Ik kom even plassen. Da's alles.'
'Ja tuurlijk, ga maar gauw. Wil je ook wat te drinken.'
'Maar daarna ga ik weer naar buiten hoor.'
En ze gaat naar de wc, drinkt een beker water leeg en vliegt weer naar buiten, terwijl ik me ineens realiseer dat ze gisteren toch nog helemaal niet bij de bel kon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef snoopy het volgende:
oooh lily, het wordt vast leuk, zo'n meisje met grote broers
jawel heh (ben nog steeds aan het wennen maar het gaat steeds beterquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef snoopy het volgende:
oooh lily, het wordt vast leuk, zo'n meisje met grote broers
Neequote:Op maandag 31 augustus 2009 23:45 schreef bixister het volgende:
krijgt baby ook weer een D-naam trouwens?
En daar gaat het maar om natuurlijkquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:12 schreef bixister het volgende:
Lily, ik ben 't wel met je eens hoor, ik vind Piet nou ook niet direct het voetbaltype. maar hij is er wel dol op, oefent veel met de bal en is altijd wel in voor een potje voetbal. hij denkt zelf dat ie later wel bij AZ zal gaan spelen... 'kom je dan ook kijken mama?'![]()
![]()
![]()
Mwah, beetje onzin, vind ik dit.quote:Op woensdag 2 september 2009 07:26 schreef livelink het volgende:
Ik sprak laatst een moeder van 2 dochters en 1 zoon. Ze zei tegen mij dat voetbal de beste uitvinding voor jongens ooit was. "Als ze gaan voetballen, heb je geen kind meer aan ze. Altijd en overal kunnen ze voetballen. Ze hebben altijd vriendjes, want waar je ook naar toe gaat, er is altijd wel een jongetje in de buurt die mee wil voetballen".
Dat punt hebben we hier ook, zwemles zie ik nog wel een jaartje duren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:12 schreef bixister het volgende:
Ik had van te voren eigenlijk ook bedacht dat ie eerst z'n zwemdiploma moest hebben maar dat duurt nogal lang...
Wij hebben het erg getroffen met Christans trainers, maar je ziet soms bij de tegenpartij wel dingenquote:Op woensdag 2 september 2009 09:56 schreef debuurvrouw het volgende:
En dat op zaterdag langs de lijn gaat niet eens over de lol van de kinderen maar vaak om het ego van de coachsta nu 4 jaar langs de lijn en echt... W'at erg!!!
Herken ik ook echt heel erg Luchtbel. De dagen dat er rust is, en tijd, en onverdeelde aandacht voor elkaar, die zijn zo fijn!quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:10 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ik gun haar zo die rust. Dat zal je vast herkennen?
Wat fijn en heerlijk!quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:56 schreef renzell het volgende:
Vandaag hebben we zijin hele kleuterkamer flink onderhanden genomen en die is nu zo gezellig geworden! "Het gezelligste kamertje van de wereld", volgens Julius.
Oh, ja, heel, heel graag snel!!! Wanneer je kunt! Misschien volgende week vrijdag?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:18 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat fijn en heerlijk!![]()
Mogen Ko en ik gauw komen kijken?
En die school klinkt ook al zo enorm goed! Ik ben blij voor jullie!
M@x, wat een liefje heb jij!![]()
Pijnlijk is dat he. Alsof ze denken dat je ze anders niet lief vindt ofzo. En dat terwijl ik hem echt de allerliefste van de hele wereld vind, zelfs op de momenten dat hij flink aan het draken is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:21 schreef renzell het volgende:
Heel lief ja!Heel herkenbaar ook weer, zo'n jongetje die het iedereen maar naar de zin wil maken. Zo heb ik de laatste tijd zo veel tekeningen gehad die mijn tranen van vermoeidheid moesten drogen. Ontzettend lief, maar ook een beetje schrijnend.
![]()
Wanneer gaat Kai naar z'n nieuwe huisje M@x?
Momenten om te koesteren Luchtbel, samen schoenen kopen met Jolie aan je hand, een broodje eten in de stad, een gesprekje op de fiets, samen wolken kijken, een fijn boek voorlezen... (te) spaarzame momenten misschien. Maar zij voelt feilloos dat die momenten bijzonder zijn, en geniet daar driedubbel van! Bij Juul is dat wel zo in ieder geval... En dat is ook veel waard! Ik weet niet of ik me helemaal goed uitdruk, maar beter krijg ik het even niet verwoord.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:29 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Renzell dat ken ik ook. Laatst pakte ze ineens mijn hand tijdens schoenenjacht in de stad. 'Wat fijn dat je vrij hebt genomen om met mij schoenen te kopen, mam.'
Lief maar zo pijnlijk.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:40 schreef Lois het volgende:
Ja en tellen in het chinees lukt hier ook wel, dankzij Ni hao Kai-Lan![]()
Mooi gezegd Mous, hier ook van die streberige moeders. Stond laatst iets te vroeg op het schoolplein en werd gelijk belaagd: hoeveel boekjes Iris al zelf had gelezen, of mijn kind ook zoveel bladzijdes al vol schreef thuis etc etc.
Nou eh nee.... thuis speelt ze voornamelijk, gelukkig maar want er moet al zoveel.
Toen was ik raar
Ha, dat valt me nu pas opquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:10 schreef chacama het volgende:
Christan Wat super zeg! Dat kan jij al erg goed. leuk om te zien dat ie bepaalde zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter schrijft zoals in het Duits.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:26 schreef bixister het volgende:
circus elleboog, wel een beetje een griezelige naam gezien morris' arm-pech-reputatie, maar 't wordt vast hartstikke leuk! veel plezier!
Ik heb daar ook geen contacten mee, maar als je je kind een jaar extra laat kleuteren is het net alsof de moeders je dénken te moeten kwetsen of zo.. ik weet niet wat het is, maar eerlijk, het maakt me geen reet uit of hij nog kleuter is of dat hij wat groepjes over had geslagen op met zn 6de in gr 7 had gezeten. Ik vind het wel fijn, hij is nu off. nog steeds mijn kleine purkiequote:Op zondag 6 september 2009 08:07 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een leuk werkje van Christan
En met de moeders op het schoolplein heb ik absoluuut niet van dat soort gesprekken. Het is wat meer in directere omgeving. Maar dat zal ook wel goedkomen. Denk ik. En het is gewoon zoals het is. Voor ons dan.
Ciscus elleboogwat grappig, is vast leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |