Er loopt een ander topic, maar deze insteek vond ik wel interessant.
Het gaat erom of je bewust je kind weghoudt van groepen/individuen omdat je hen zelf niet 'goed/geschikt' vindt. Ontloopt je bijvoorbeeld stelselmatig hangjongeren? Loop je niet voorbij een terras met dronken bezoekers? Of confronteer je je kind daar juist wel mee?
Ik ben niet van het ontwijken, liever dat ze samen met mij iets meemaakt en leert dat de maatschappij ook zo is, dan dat er ze op latere leeftijd plotsklaps mee te maken krijgt. Wanneer je erbij bent, kun je vragen beantwoorden en erover vertellen. Dat het niet goed is, maar dat het wel bestaat.
Ze is twee weken terug bij een instelling voor mensen met een behoorlijk ernstige handicap geweest. Daar was ze van onder de indruk, maar ze heeft er zeker geen last van gehad. Als ze geluk heeft, mag ze daar ook Sinterklaas gaan vieren.

Ze krijgt nu mee dat deze mensen ook bestaan. Ik weet nog goed dat ik bij een koor zat en dat heel veel 8 jarigen overstuur raakten omdat ze geen idee hadden dat 'zo'n enge mensen' bestonden. En dan was het op een afstand van ongeveer 30 meter. Liever dat ze met mij erbij een keertje schrikt en ik erbij ben, dan dat ze alleen is.
Hoe gaan jullie hiermee om?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*