Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ga verhuizen naar een andere buurt, ik wil dat mijn kind in een omgeving opgroeit waar wat meer beschaving inzit. Ik heb er zelf geen moeite mee om in een kleiner, goedkoper huis te zitten, maar wil wel graag dat mijn kinderen later met "beschaafdere" mensen omgaat.
Ontwijken niet, maar als er groepen aso's op straat lopen met oud en nieuw (gebeurt hier helaas) dan ga ik daar niet tussenlopen met hen als ze ouder zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat is wat anders.Zou je dan ook meteen je oude buurt ontwijken? Of de mensen die daar wonen?
Ga je het dan wel eens bewust opzoeken? Ik wil dat eigenlijk wel doen. Hier in het dorp is het vrij rustig, maar waar ik hiervoor woonde, in Tilburg en Rotterdam, was het heel anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:47 schreef k_i_m het volgende:
Ik woon in een wereldvreemd kakdorp, ik hoef dus niks te ontwijken.
Juistquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef RockabeIIa het volgende:
En daarbij. als iedereen je ontwijkt hoef je zelf ook niemand te ontwijken! Toch Kim?
Nee, dat heeft nu nog niet zoveel zin. Overigens is er hier ook genoeg te beleven, met de drugs/drank opvang recht tegenover de grootste dichtbijzijnde speeltuin, zo heb je overal watquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ga je het dan wel eens bewust opzoeken? Ik wil dat eigenlijk wel doen. Hier in het dorp is het vrij rustig, maar waar ik hiervoor woonde, in Tilburg en Rotterdam, was het heel anders.
Is dit niet heul erg offtopic?quote:
Toen het kind d'r helm nog had, stond ik een keer in de lift naar de parkeergarage met achter mij nog wat mensen. Waaronder ook een vrouw met een kind. Dat kind vroeg heel zachtjes aan haar moeder waar die helm nou voor was (hoorde ik) waarop haar moeder op luide toon door de lift schalde; "JIJ MAG BEST WEL EVEN AAN DIE MEVROUW VRAGEN WAAROM DAT KINDJE EEN HELM OP HEEFT!"quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:05 schreef Smirre het volgende:
Maar eens is de eerste keer dat je kindje mensen ziet die 'anders' zijn, hoe ga je dan om met verbazing of opmerkingen uit een peuter- of kleutermondje?
Ik ben het verder eens met het gros van de meningen hier; niet uit de weg gaan.
Face life !quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:00 schreef YPPY het volgende:
Er loopt een ander topic, maar deze insteek vond ik wel interessant.
Het gaat erom of je bewust je kind weghoudt van groepen/individuen omdat je hen zelf niet 'goed/geschikt' vindt. Ontloopt je bijvoorbeeld stelselmatig hangjongeren? Loop je niet voorbij een terras met dronken bezoekers? Of confronteer je je kind daar juist wel mee?
Ik ben niet van het ontwijken, liever dat ze samen met mij iets meemaakt en leert dat de maatschappij ook zo is, dan dat er ze op latere leeftijd plotsklaps mee te maken krijgt. Wanneer je erbij bent, kun je vragen beantwoorden en erover vertellen. Dat het niet goed is, maar dat het wel bestaat.
Ze is twee weken terug bij een instelling voor mensen met een behoorlijk ernstige handicap geweest. Daar was ze van onder de indruk, maar ze heeft er zeker geen last van gehad. Als ze geluk heeft, mag ze daar ook Sinterklaas gaan vieren.Ze krijgt nu mee dat deze mensen ook bestaan. Ik weet nog goed dat ik bij een koor zat en dat heel veel 8 jarigen overstuur raakten omdat ze geen idee hadden dat 'zo'n enge mensen' bestonden. En dan was het op een afstand van ongeveer 30 meter. Liever dat ze met mij erbij een keertje schrikt en ik erbij ben, dan dat ze alleen is.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Hoe zou je er dan wel mee om gaan? Wat was de gepaste reactie geweest van die moeder?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Toen het kind d'r helm nog had, stond ik een keer in de lift naar de parkeergarage met achter mij nog wat mensen. Waaronder ook een vrouw met een kind. Dat kind vroeg heel zachtjes aan haar moeder waar die helm nou voor was (hoorde ik) waarop haar moeder op luide toon door de lift schalde; "JIJ MAG BEST WEL EVEN AAN DIE MEVROUW VRAGEN WAAROM DAT KINDJE EEN HELM OP HEEFT!"
Zo zou ik er dus niet mee omgaan.
Ik ben overigens zo de lift uitgelopen, dikke lul voor het schreeuwmens. Laat d'r zelf maar opzoeken waar die helm voor was.
Ruben is ook een kind wat op een hond zou afrennen. Maar dan bij de hond stopt hij en dan kijkt hij eerst vragend en ik heb dan ook geprobeerd uit te leggen dat hij aan de baas moet vragen of de hond geaaid mag worden, zeker bij honden die hij niet kent. Geen idee of hij dat al begrijpt, maar hopelijk leert hij het door veel herhalen. De hondjes van de buren kennen hem inmiddels en hij kent die hondjes en dat is geen probleem, maar zelfs daar zie je even de aarzeling en een vragende blik naar de buurvrouw.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hoe zou je er dan wel mee om gaan? Wat was de gepaste reactie geweest van die moeder?
Serieuze vraag van mij hoor, ik ben altijd van mening dat kinderen zulke dingen wel gewoon mogen vragen. Ik zie het bv al vaak zat als ik met mn honden buiten ben, kleine kindjes die heel blij dr naar toe lopen en ze willen aaien. Hoe verschillend ouders daarop kunnen reageren en hoe vormend dat kan zijn voor die kinderen.
Echt van hysterisch gillend de kids naar achteren trekken tot niet eens kijkend terwijl die kinderen mn honden proberen te meppen ( maar dan grijp ik zelf wel in ).
Ja precies, zo hoort het ook, je leert je kind dat het eerst altijd even moet vragen of hij mag aaien.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ruben is ook een kind wat op een hond zou afrennen. Maar dan bij de hond stopt hij en dan kijkt hij eerst vragend en ik heb dan ook geprobeerd uit te leggen dat hij aan de baas moet vragen of de hond geaaid mag worden, zeker bij honden die hij niet kent. Geen idee of hij dat al begrijpt, maar hopelijk leert hij het door veel herhalen. De hondjes van de buren kennen hem inmiddels en hij kent die hondjes en dat is geen probleem, maar zelfs daar zie je even de aarzeling en een vragende blik naar de buurvrouw.
Dat lijkt mij dus inderdaad het moeilijkste... Dat je het (nog) niet kunt uitleggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:32 schreef Troel het volgende:
Ik heb Ruben nog niet zozeer ergens weggehouden, ik heb soms wel moeite om hem mee te nemen naar bepaalde mensen omdat ik het niet eens ben met hun doen en laten en hij nog niet de leeftijd heeft waarop ik hem duidelijk kan maken dat ik liever niet heb dat hij ook dat soort dingen zou doen.
Ik heb daar ook jaren gewoond, mis het nog steeds. Ik ben daar weggegaan ivm de kinderen die toen in de planning zaten (overigens is de buurt echt al enorm opgeknapt). Ik ben in een dorp gaan wonen, heel rustig enzo , ze kunnen op straat spelen en nog meer geweldige voordelen, maar ik verpieter hier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:59 schreef kaatjejannie het volgende:
ik ben geboren en opgegroeid in het spijkerkwartier in Arnhem. Dit was de hoerenbuurt met de daarbijhorende problematiek. Ik wist op mijn vijfde al wat ik moest doen als ik een spuit vond, ik wist wat te doen als ik junks tegenkwam. Mijn basisschool vriendinnetjes mochten van hun ouders niet bij mij spelen. Maar toen dr eentje toch was, had ze al bijna een spuit opgepakt.
Ik ben er niks slechter van geworden. Ik ben zelfs van mening dat het me goed gedaan heeft. Ik ben nu niet bang als ik in de avond over straat moet, ben niet op mijn mondje gevallen bij opmerkingen.
Ben ook vroeger met mijn vader meegeweest naar zijn werk, hij werkte in de verstandelijk gehandicapten zorg, en later in de psychiatirie. Vond het allemaal machtig interessant. Nu werk ik zelf in dezelfde sector.
Door haar geviswijf had ik ineens 10 paar ogen in mijn nek van de rest van de mensen die ook in de lift stonden. Nou raak je daar wel aan gewend dat je de hele dag nagewezen en gestaard word, maar als iemand op zo'n expliciete manier mijn aandacht probeert te krijgen vind ik dat gewoon ronduit onbeschoft, en zal ik net zo onbeschoft terug reageren.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk dat het al een hele hoop scheelt als de moeder op een rustige manier tegen het kindje zou zeggen, misschien kun je dat die mevrouw zelf even netjes vragen ipv keihard te kwekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |