abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72140114
Dat is zeker een waard, Dutchie
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:58 schreef chacama het volgende:
dat is echt heerlijk. 1 vast aanspreekpunt. En inderdaad hopen dat het klikt. Heeft ie meer aan een strenge meester die structuur houdt of meer een wat 'gekke' meester die vrijer is.
de eerste! En dat is het geloof ik wel...

we'll see
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:42:24 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72140916
Absoluut een waard! Zonder bandjes super!

Fleur heeft ook meer aan structuur. Merkte dat vorig jaar al bij d'r juffen. Ze ging op woensdag toch relaxter naar school dan op de maandag en dinsdag. Ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen. Nu nog maar eerst nog even genieten van wat vrije dagen.
pi_72141027
Lois, Piet is gisteren ook begonnen met het woord 'ik'. en vandaag 'maan'. hij vindt 't leuk in groep 3! hij wilde tussen de middag meteen schooltje spelen en Anna het woord maan leren. (en die had daar helemaal geen zin in uiteraard.)

maar ze leren volgens Piet zo'n rare a, echt een type-a zoals hier. bij jullie ook?

Lily, wat een grof schandaal, zoiets tegen een kind te zeggen. ongelooflijk! leuk dat ie nu een meester heeft. en fijn dat 't er maar 1 is.
pi_72145818
Wat leuk al die groep 3 verhalen, dat lijkt bij ons alweer zo lang geleden
Geniet er maar van, voor je het weet is ook Engels of Duits geen handige taal meer om zaken te bespreken die ze niet mogen horen......
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:15:49 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72147759
Ja dat lijkt echt alweer eeuwen geleden, Stout, het gaat zo hard...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:01:28 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72152744
Lily wat moet je nou met zo'n juf? Jeu ik zou echt vuur spuwen geloof ik!

Bix, zelfde leermethode dus? Wat grappig! Die A weet ik niet zeker, ik zal het morgen nog even navragen bij Iris maar volgens mij leren ze een gewone a.
Iris had gisteren geen woordje geleerd maar kwam vandaag trots thuis met "ik kan nu ook vis lezen en schrijven" Kind is zielsgelukkig met al die nieuwe woorden, leuk om te zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:26:33 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72153593
Zo grappig dit! Jongste kwam gister en vandaag met precies hetzelfde verhaal!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:51:05 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72154514
Hier vorige week
"dik en jos"
Met daar meteen achteraan vermeld:
"en dik is een jongetje en jos is een meisje"

En we kwamen er net achter dat dik sinds deze week een vriendje heeft.. "rik"

Verder worden we nog net niet horendol van onze "opa bakkebaard"-zingende midi-mens.
Ze begint nu echt een beetje te wennen. Ze moest elke keer als we haar brengen toch wel even huilen net als toen ze begon op de PSZ. Het is gewoon echt even wennen en dan gaat dat vanzelf over. Wat niet echt heel erg meehelpt is dat ze het enige meisje is in de groep.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72157930
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:45 schreef bixister het volgende:
Lois, Piet is gisteren ook begonnen met het woord 'ik'. en vandaag 'maan'. hij vindt 't leuk in groep 3!
Haha, hier ook gisteren "ik" en vandaag "maan"

Hij heeft zelfs nog een tekening voor me gemaakt vanavond:

(voor het woord politie moest ik de letters voorzeggen)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:13:15 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72159408
Wat goed van Sven
"Ik ben ik" en zo is het maar net

Ik vond het overigens wel een sign of the time dat het eerste woordje inderdaad ik was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72159888
geweldig easy! wat lijkt ie goed! en die auto's, prachtig hoor! die m, precies zo heeft piet 'm geleerd, met zo'n mooi haakje aan 't begin en eind. (maar sven leert dus wel gewone a's.)
pi_72160506
vandaag is m'n zoon dus echt al ZES hele jaren... ongelooflijk!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 07:21:17 #114
37150 livelink
pi_72162146
Gefeliciteerd Piet met je 6e verjaardag
pi_72162228
Bix van harte met Piet !!!
Piet een hele fijne dag en veel plezier met tracteren !
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:02:45 #116
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72162407
Piet een hele fijne verjaardag!

Ik en Maan
pi_72162515
6 jaar! gefeliciteerd, Piet

en trakteren op school ook altijd leuk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 08:51:39 #118
13151 crew  Rewimo
pi_72162914
Wauw, Piet alweer 6! Gefeliciteerd, bix Ik heb zijn geboortekaartje nog
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72163005
Piet

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:08:06 #120
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_72163183
Wat een mooie trotse verhalen

Lily, wat een k* op stelten met zo'n opmerking.

Piet van harte
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:14:49 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72163288
Piet en buurjongen ook van harte
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72163303
Bij Morris op school is het thema nu: ik en wij. Vandaar dat ze nu misschien het woordje 'ik' eerst leren? Kan me voorstellen dat andere scholen ook met dat thema werken.

Wat grappig dat ze allemaal al gaan leren lezen en schrijven

Wat een mooie tekening van Sven!

En Lily, wat bezield zo'n mens?
pi_72164823
Bix, gefeliciteerd met Piet! 6 Wow

Ik moet overigens wel aan het idee wennen dat ze nu echt gaan leren. In de kleuterklassen deden ze af en toe een "werkje" maar nu natuurlijk in principe de hele dag
En een klas met 15 kinderen, heerlijk aantal om groep 3 te doen

En wie zegt dat kinderen niet bewegen Vanmorgen heeft hij gym op school (en deze ontaarde moeder had dus nog geen gymschoenen voor hem ) vanmiddag zwemles en vanavond voetbaltraining
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:00:56 #124
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72165562
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:30 schreef easy-going het volgende:
Bix, gefeliciteerd met Piet! 6 Wow

Ik moet overigens wel aan het idee wennen dat ze nu echt gaan leren. In de kleuterklassen deden ze af en toe een "werkje" maar nu natuurlijk in principe de hele dag
En een klas met 15 kinderen, heerlijk aantal om groep 3 te doen

En wie zegt dat kinderen niet bewegen Vanmorgen heeft hij gym op school (en deze ontaarde moeder had dus nog geen gymschoenen voor hem ) vanmiddag zwemles en vanavond voetbaltraining
*metal note* Gymschoenen voor Fleur kopen. Kind kan niet nog een jaar op blote voeten gymen.

En lekker zeg, 15 kindjes. Heerlijk aantal voor zo'n eerste echte leerklas.
pi_72166688
piet is al een tijdje geleden aan z'n vijfde of zesde gymschoenenpaar begonnen geloof ik. maar dat kwam vooral doordat z'n voeten dat eerste jaar zo vreselijk hard groeiden. als iemand nog een hele serie blauwe gymschoenen nodig heeft? (tot maat 33).

ik heb 't nog even nagevraagd maar die gekke a leren ze alleen bij 't lezen, niet bij 't schrijven. dus dat valt weer mee.

15 is inderdaad een lekker klein groepje easy. hier zijn 't er 19, vond ik ook al niet verkeerd.

bedankt voor de felicitaties! 't is toch wat, 6 jaar geleden was ie er BIJNA. (nog een uurtje ongeveer).

ik heb m'n bevallingsverhaal nog na zitten lezen net, toch wel erg leuk dat ik dat toen heb opgeschreven. 't meeste wist ik nog wel maar sommige dingen vergeet je toch anders. en nu is 't alweer zes jaar later. tjee!

nu hou ik op met zwijmelen/zemelen hoor!

[ Bericht 21% gewijzigd door bixister op 26-08-2009 11:47:44 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:02:45 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72167263
mag best hoor Bix. T's ook nie niks.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 12:49:25 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72168326
piet alweer 6

gefeliciteerd kanjer
pi_72168992
ook toevallig: piet komt net thuis met blaren op z'n tenen van de -alweer te kleine!- gymschoenen. dat wordt weer nieuwe kopen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 13:25:23 #129
13151 crew  Rewimo
pi_72169203
Weet je meteen een verjaarscadeautje
pi_72169512
nou daar heeft ie er al zat van gekregen... hij IS me toch een portie verwend. zal ik 't voor de gein es opsommen?

een DS (maar daarvan had ie zelf 100 euro betaald - waarvoor héél lang gespaard)
tasje & 3 spelletjes bij de DS
een telescoop
een grote zwemband
boekjes voor beginnende lezers
een afstandsbestuurbare auto
een huge garage met lift (die ook weer op batterijen werkt, olé)
een enorme bak met zo'n beetje alle oude lego van z'n grote neef.
een schud-auto van Cars
een paar mooie voorleesboeken
kaartenvasthouders omdat dat nog altijd lastig gaat met 't kwartetten
een lego camper
een paar playmobil piraten
een mooie (deels opblaasbare!) vlieger

en ik vergeet vast nog een paar dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 26-08-2009 23:04:18 ]
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 14:16:22 #131
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 14:32:22 #132
13151 crew  Rewimo
pi_72171176
Wauw, jij hebt vast een heel blij jongetje thuis
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 14:35:02 #133
13151 crew  Rewimo
pi_72171260
Buuv ook gefeliciteerd trouwens
pi_72171537
Gefeliciteerd Bix, met Piets verjaardag!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:14:46 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72172517
Buuf ook nog gefeliciteerd met jouw oudste!

En Bix, die Piet is echt heerlijk verwend. Vooral die lego dat vind ik zo
pi_72173992
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:16 schreef bixister het volgende:
ook toevallig: piet komt net thuis met blaren op z'n tenen van de -alweer te kleine!- gymschoenen. dat wordt weer nieuwe kopen.
Ik ben net bij de Bristol geweest. 29 was Sven te klein, 31 te groot en maart 30 hadden ze uiteraard niet
pi_72174459
ik heb nog wel een 30 voor je liggen hoor! en een 31, en een 32, en een 33!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:52:31 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72186100
Ik dacht dat alleen wij dat hadden.
Schooldag 1. 'Mama, mijn euritmieschoenen zijn te klein.'
Schooldag 2. 'Ik pas mijn sloffen op school niet meer.'
Schooldag 3. 'Euhm....mama....de sloffen bij de opvang kreeg ik ook niet meer aan.'

En ik vind die tekening van Sven echt heel leuk en mooi! en alle groep 3 verhalen ook.

Wat ik me afvraag he, als Jolie woorden wil bekijken en met getallen heeft ze het ook trouwens kijkt ze in eerste instantie altijd eerst van rechts naar links. Doen alle kinderen dat? Als ik er iets van zeg dan weet ze wel de goede kant te pakken maar uit zichzelf begint ze altijd aan het eind, zeg maar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:30 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72186698
En vandaag hadden we trouwens een heel goed moment samen. Eigenlijk sneu voor haar maar het was wel fijn om te merken dat ze haar gevoelens goed kan uiten en weet dat het mag. Toen ik haar uit school haalde zag ik dat ze verdriet had gehad maar ik begon er niet over want soms moeten schooldingen ook even op school blijven, vind ik. Maar een paar uur later terwijl we samen even in de tuin zaten zei ze ineens vanuit het niets. 'Soms als ik niet ben uitgenodigd dan voel ik me rot in m'n buik. Maar ik wil er niet om huilen want ik weet dat je niet altijd mee kan doen. Had jij dat vroeger ook weleens?'

Zo lief en eerlijk en open over haar gevoel. Nadat we er even over gepraat hadden en over hoe ik dat vroeger voelde, besloot ze geloof ik haar hart maar eens te luchten.
'En als ik iets niet weet of begrijp en mensen staan te wachten of vragen zo snel weer dan voel ik dat ook weer zo in m'n buik. Maar ik wil dan echt niet huilen maar soms gaat dat dan toch. Dan heb je dubbele pech.'

Het kindje, echt waar.
pi_72187783
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef Luchtbel het volgende:
En vandaag hadden we trouwens een heel goed moment samen. Eigenlijk sneu voor haar maar het was wel fijn om te merken dat ze haar gevoelens goed kan uiten en weet dat het mag. Toen ik haar uit school haalde zag ik dat ze verdriet had gehad maar ik begon er niet over want soms moeten schooldingen ook even op school blijven, vind ik. Maar een paar uur later terwijl we samen even in de tuin zaten zei ze ineens vanuit het niets. 'Soms als ik niet ben uitgenodigd dan voel ik me rot in m'n buik. Maar ik wil er niet om huilen want ik weet dat je niet altijd mee kan doen. Had jij dat vroeger ook weleens?'

Zo lief en eerlijk en open over haar gevoel. Nadat we er even over gepraat hadden en over hoe ik dat vroeger voelde, besloot ze geloof ik haar hart maar eens te luchten.
'En als ik iets niet weet of begrijp en mensen staan te wachten of vragen zo snel weer dan voel ik dat ook weer zo in m'n buik. Maar ik wil dan echt niet huilen maar soms gaat dat dan toch. Dan heb je dubbele pech.'

Het kindje, echt waar.
Daar zou ik wel even om moeten slikken. Zo mooi en duidelijk als ze dat zegt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_72192248
Lieve Jolie Het valt heus niet altijd mee om 5 te zijn.

Op de school van Morris hebben ze weer hele leuke naschoolse activiteiten. Ik heb hem ingeschreven voor 2 dingen: 'Van graan tot pannenkoek' en 'Knutselverhalenatelier'.
Het eerste bestaat uit 6 kooklessen en leren ze waar alle ingrediënten vandaan komen en natuurlijk hoe ze gerechten maken. En bij de 2e activiteit krijgen ze een sprookje of verhaal te horen en gaan rond dat thema knutselen. Ik hoop dat er plek voor hem is want ik denk dat hij beide dingen heel leuk zal vinden
  Jubileum moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 09:08:21 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72192312
Wow Jolie wat kan ze dat goed onder woorden brengen.... Ik moest er helemaal van slikken

Wat een leuke dingen Snoop! Wat een leuke school zeg om zulke dingen te organiseren!
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:10:51 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72192346
Wat leuk Snoopy, beide activiteiten! Ik hoop jullie gauw te zien weer eens trouwens. Afgelopen zaterdag was er hier een open dag van zo'n cultureel centrum hier in de buurt en Jolie heeft echt 2 uur lang allerlei workshops gevolgd. En we liepen alleen maar even binnen om te kijken wat er voor muziekles was daar. Daar had ze overigens geen interesse in. Alleen maar in dans en toneel.
En het was natuurlijk een heel makkelijk gratis uitje voor mij

En het valt soms iddd niet mee om vijf te zijn maar ze heeft ineens echt weer zo'n slag gemaakt in dingen kunnen onderbouwen. Gevoelens ook. Dat vind ik wel heel mooi om te zien.

Vijf jaar zijn is trouwens ook wel heel leuk vaak geloof ik hoor. Lekker mee kunnen doen met alle spelletjes tijdens het buitenspelen en bijna opstijgen van enthousiasme als je een juf van je school tegenkomt in de supermarkt
pi_72192372
Het is een samenwerkingsverband van 3 scholen, het stadsdeel en een kinderopvangorganisatie.
Vorige keer heeft Morris judo gedaan. Het is echt erg leuk en hij kreeg na 12 lessen ook nog een judodiploma

Ik wil jullie ook snel zien LB maar je hebt het zo druk
pi_72192411
Haha, ja 5 zijn is ook wel echt heel cool vaak! Want volgend jaar word je dan al 6! En je kan bijna elke ochtend als je je bed uitkomt tegen iedereen zeggen die het maar horen wil dat je AL 5 bent. En dat je dan echt wel veel dingen kan en heel sterk bent. En groot.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:30:10 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72192637
Weet ik. Ik heb maar heel soms even een uurtje niks. Zoals nu. Maar ik had zo graag, nou ja, de vorige keer met je dochter maar ik zou Morris ook graag weer een keertje willen zien!

En die activiteiten klinken echt heel leuk. Dat judo ook, dat weet ik nog.

Weet iemand trouwens een leuke cd met verhalen voor kleuters? Jolie heeft een mp3-speler gekregen voor haar verjaardag.....blegh maar ze wil er toch wat op hebben en misschien kan ze dan soms luisteren als we lang in de trein zitten of op vakantie ofzo. Het probleem is alleen dat Jolie moet bewegen als ze muziek hoort en dat schiet juist in de trein niet echt op Dus ik dacht misschien iets van verhaaltjes maar ik weet niet wat leuk is?
pi_72192818
Wij hebben de luistercd's van Pluk van de Petteflet. Die is leuk En verder heeft de HEMA veel luistercd's ook van Annie M.G. Schmidt en Astrid Lingren enzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 augustus 2009 @ 10:10:41 #148
13151 crew  Rewimo
pi_72193388
Pluk is heel leuk ja

En hier luistert meneer naar Harry Potter maar dat lijkt me nog niet echt iets voor Jolie

Misschien kun je even rondkijken op bol.com om ideeën op te doen, LB.

En wat is Jolie toch al wijs met haar opmerkingen, ze kan het goed onder woorden brengen hoor
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:27:03 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_72193732
Luchtbel, de lekturama luistersprookjes, is dat wat voor Jolie?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:41:35 #150
37150 livelink
pi_72212193
Wat een leuke activiteiten voor Morris. Dat mis ik bij onze BSO nog wel. We hebben Job nu opgegeven voor de muziekspeeltuin, maar niet via de BSO. Job is toch wel gek op muziek. Vorig jaar heeft hij de algemene muzikale vorming gedaan, maar hij is nog te jong voor de echte muzieklessen. Als tussenvorm hebben ze daarom de muziekspeeltuin opgericht. Het klinkt heel leuk en Job heeft er echt zin in.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:02:50 #151
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_72212802
Dat zijn leuke lessen

Snoop heeft Morris zich nog gehouden aan de afspraak, nu die de grote 5 heeft bereikt.
pi_72212874
Dat klinkt toch ook erg leuk livelink! Ben heel benieuwd wat ze er gaan doen. Wanneer begint het?
  Jubileum moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 21:05:22 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72212880
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:30 schreef Luchtbel het volgende:
Weet ik. Ik heb maar heel soms even een uurtje niks. Zoals nu. Maar ik had zo graag, nou ja, de vorige keer met je dochter maar ik zou Morris ook graag weer een keertje willen zien!
Zullen we anders, als het nog een weekend binnenkort mooi Vondelparkweer is nog even een lastminute meet plannen? Iris wil haar vriendin Jolie ook graag weer zien.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72212977
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:02 schreef Rottdog het volgende:
Dat zijn leuke lessen

Snoop heeft Morris zich nog gehouden aan de afspraak, nu die de grote 5 heeft bereikt.
pi_72213016
Lijkt me leuk Lois! Alhoewel ik wel een eng volle agenda heb maar op zich ben ik er bij als het even kan
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:33:15 #156
37150 livelink
pi_72213901
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:05 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt toch ook erg leuk livelink! Ben heel benieuwd wat ze er gaan doen. Wanneer begint het?
Het begint in oktober en dan t/m juni, dus het is bijna een volledig schooljaar, net zoals bij de Algemene Muzikale Vorming. Dat heeft hij ook keurig volgehouden tot het einde, terwijl er na de kerst wel een hoop kindjes afgehaakt zijn.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:42:38 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72214225
Wat leuk voor Job!

Ik ga kijken of er Pluk is, Snoop. Dank je wel. En Troel, luistersprookjes is toevallig het enige dat we al hebben aan zoiets. Maar dan van de Efteling, die zijn erg leuk.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:44:24 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72214277
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:05 schreef Lois het volgende:

[..]

Zullen we anders, als het nog een weekend binnenkort mooi Vondelparkweer is nog even een lastminute meet plannen? Iris wil haar vriendin Jolie ook graag weer zien.
Ja heel graag een keer!
En ik moet meteen huilen van al die overvolle weken en rare dagen en overal aan wennen. We maken zulke rare dagen waarbij Jolie soms ontbijt bij de oppas en daar opgehaald wordt door vriendinnetjes en ook nog naar bso moet ik hoop zo op een fijne oppas voor ons
pi_72223526
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:30 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand trouwens een leuke cd met verhalen voor kleuters?
Geen cd, wel een site. Leef je uit
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:36:16 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_72231079
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:35 schreef beefcake het volgende:

[..]

Geen cd, wel een site. Leef je uit
Jammer, die van Lekturama staan er niet meer op. Ben blij dat ik ze nog als mp3 heb allemaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72238270
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 14:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Jammer, die van Lekturama staan er niet meer op. Ben blij dat ik ze nog als mp3 heb allemaal
Ja jammer he! Ik heb ze gelukkig ook allemaal op tijd gedownload.
Dus als iemand die wil hebben kan er gemaild of gepmd worden hoor

Ik heb ze op mijn Ipod staan die ik aangesloten heb op de autoradio. De jongens vragen er iedere keer om als we instappen. Sprookjes willen ze horen
pi_72238452
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:40 schreef bixister het volgende:
't is toch wat, 6 jaar geleden was ie er BIJNA. (nog een uurtje ongeveer).

nu hou ik op met zwijmelen/zemelen hoor!
haha, Bix; kijk wat ik net tegenkwam (ik was oude fototopics aan het bekijken net)

Kindjes fototopic deel 49
pi_72238599
Piet was natuurlijk jarig ja
Nog van harte gefeliciteerd met je grote zoon bix
pi_72239433
dank je biefje! en ook nog bedankt voor je e-briefje!
pi_72239555
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef lily het volgende:

[..]

haha, Bix; kijk wat ik net tegenkwam (ik was oude fototopics aan het bekijken net)

ik heb dat hele topic bekenen en er zitten ook geweldige foto's van Cas en Jolie en Maria en nog veel meer bij
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:31:35 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72239593
oh ja! allemaal baby.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_72240995
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:26 schreef bixister het volgende:
dank je biefje! en ook nog bedankt voor je e-briefje!
Yw

Hebben jullie kinderen trouwens ook ineens weer een veel grotere mond nu de school weer begonnen is?
pi_72241129
Lis wel en die zit nog helemaal niet op school
pi_72241195
Het is echt wel te merken aan Sven dat hij zich op school keurig aan het gedragen is.

Eenmaal thuis...
pi_72241959
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:26 schreef snoopy het volgende:
Lis wel en die zit nog helemaal niet op school
Dat belooft wat
pi_72242795
Hoi!

Saartje is afgelopen week 4 geworden, dus wij komen ons ook hier melden. Sinds het einde van de zomervakantie gaat ze naar school. Ze vindt het helemaal geweldig, maar we merken ook dat het wel veel is. Flink kribbig en chagerijnig is ze af en toe
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72242866
Saartje

Van harte nog Fuente!
Dat wennen duurde bij Morris vorig jaar tot de herfstvakantie en toen was het gewoon goed

Nog even voor Beef: Morris is niet brutaal maar de woorden 'poepie' en 'scheetje' zijn niet van de lucht
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:37:50 #173
13151 crew  Rewimo
pi_72243525
Welkom Fuente en Sara
pi_72243912
Welkom hier Fuente!

Och ja de poep, scheet en plas lol Daar maken we hier gewoon af en toe een lolletje (of een grote lol) van En daarna is het ook weer klaar met de toilethumor
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:44:40 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72251865
Piet, nog een verlate verjaardagsgroet voor jou.

Snoopy: Schetekont.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_72252117
Poephoofd!
pi_72255195
Welkom hier Sara en Fuente !!
pi_72256055
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef lily het volgende:

[..]

hihi, lief he! ik heb de rest ook even doorgekeken inderdaad, hartstikke leuk om weer terug te zien (al zijn de meeste foto's allang weer weggehaald helaas)
pi_72256087
Fuente, Sara al VIER, wow! gefeliciteerd en welkom hier!
pi_72256216
Welkom Fuente. Leuk he, hier zit de eerste schoolweek er ook op. En het is me erg meegevallen moet ik zeggen. Ze heeft gewoon de hele week volgemaakt. Maandag moest ze ook nog voor het eerst naar ballet en donderdag voor het eerst naar zwemles. Dus dat was best veel allemaal. Er waren een paar avonden waarin ze moeilijk in slaap kwam door alle indrukken, maar verder niet veel aan haar gemerkt. Ze vind het hartstikke leuk.

Pff, volgende week ga ik zelf ook weer werken, dus met een gerust hart in ieder geval.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:27:25 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72256499
quote:
Wow! Wat leuk om te zien. De kinders uit dit topic ken ik alleen al groot. Wat zijn sommigen mooi opgedroogd zeg! En anderen zijn nog steeds 2 druppels water.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_72263161
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef bixister het volgende:
(al zijn de meeste foto's allang weer weggehaald helaas)
Speciaal voor jou dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ontopic een recentere foto van de afgelopen vakantie
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:54:19 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72293953
En dan ineens doe je de voordeur open omdat er iemand heeft gebeld.
'Hoi, mam. Ik kom even plassen. Da's alles.'
'Ja tuurlijk, ga maar gauw. Wil je ook wat te drinken.'
'Maar daarna ga ik weer naar buiten hoor.'

En ze gaat naar de wc, drinkt een beker water leeg en vliegt weer naar buiten, terwijl ik me ineens realiseer dat ze gisteren toch nog helemaal niet bij de bel kon?
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:05:40 #184
37150 livelink
pi_72301546
Je stond erbij en je keek ernaar, Luchtbel.

Ik realiseerde me vandaag dat het aan de ene kant zo verschrikkelijk hard gaat met het groter worden, maar aan de andere kant zie ik de basisschool alleen al als een enorme rijsteberg waar ze zich nog helemaal doorheen moeten worstelen om vervolgens weer zo'n zelfde traject te gaan op vervolgopleidingen. En dan lijkt het zo ongelooflijk langzaam te gaan. Tijd is een raar ding.

Job heeft zijn eigen bijbel. Gisterenmiddag is de speelgoedgids van Intertoys bij ons binnengekomen en die wordt nu van voor tot achter uitgepluisd door Job. Gisteren al totdat hij naar bed ging en vanochtend meteen weer opnieuw begonnen. En het duurt nog best een tijd tot verjaardag en Sinterklaas , maar dat kan ik hem op dit moment even niet duidelijk maken.
pi_72301571
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:54 schreef Luchtbel het volgende:
En dan ineens doe je de voordeur open omdat er iemand heeft gebeld.
'Hoi, mam. Ik kom even plassen. Da's alles.'
'Ja tuurlijk, ga maar gauw. Wil je ook wat te drinken.'
'Maar daarna ga ik weer naar buiten hoor.'

En ze gaat naar de wc, drinkt een beker water leeg en vliegt weer naar buiten, terwijl ik me ineens realiseer dat ze gisteren toch nog helemaal niet bij de bel kon?
klinkt bekend.....hier stoot kind steeds vaker zijn hoofd omdat ie ineens ergens niet meer onderdoor kan...
niet alleen oudste maar ook jongste heeft al hardhoofdig kennis gemaakt met oa de kast ..

Dat gevoel dat ze nog de hele basisschool door moeten is hier wel vervlogen. Volgend jaar (groep 7) is hier al een orienterend jaar om te kijken welke scholen kind aanspreken en welke niet. En hij is pas 9.... (oké bijna 10)
pi_72301955
oh Luchtbel, wat gaat het snel heh.

Maar ook wel leuk toch?
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:30:19 #187
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72302424
Oh ja LB, dat gaat ook zo snel... En dat blijft zo. Denk ik.

Ik had laatst zoiets met mijn oudste. Komt uit school, constateert dat ie zin heeft in een gebakken ei, pakt een pan en regelt het. En ik zat echt Want wanneer heeft hij dat geleerd?

En groep 8 alweer. Mijn helemaal niet meer zo kleine, pas 10 geworden randpuber gaat gewoon bijna van de basisschool...
*Hoofd weer in zand steekt*

Maar niet voordat ik de Intertoysgids heb onderschept.
Bedankt voor de tip Livelink.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:23:19 #188
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72303400
Brievenbus dus in de gaten houden deze week.
Die van vorig jaar hebben we ook nog en wordt nog regelmatig bekeken.

LB, wat grappig. Dat had ik afgelopen week ook. L. moet wel springen om er bij te kunnen, maar hij vindt zichzelf superstoer.
Net als gister dat hij naast zijn vader naar het feest fietst. Dat bekkie, supertrots maar dat wil hij niet teveel laten merken, omdat hij dat niet stoer vindt van zichzelf. Maar wij zien dat wel.
Vervolgens mag hij op de kermis touwtje trekken en kiest geen monstertruck of vliegtuig (geweren enzo mag hij niet en dat vindt hij gelukkig prima), maar een superzachte knuffelhond. Moest vandaag ook even mee naar school en dan is hij niet te stoer om dat aan zijn klasgenoten te laten zien.
Stoer wil hij zijn, maar hij blijft gelukkig ook zijn zachte lieve ik en is niet bang om dat te laten zien.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2009 @ 10:59:53 #189
13151 crew  Rewimo
pi_72304108
Ei bakken kan Christan inmiddels ook. En van het weekend heeft hij helemaal zelf koekjes gebakken! Hij kreeg smarties van oma en die wilde hij gebruiken voor op koekjes. Alleen de oven heb ik voor hem aangezet, de rest heeft hij helemaal zelf gedaan

Ineens realiseer je je door wat ze zeggen of doen dat ze weer een stukje groter zijn. Dat kan je echt overvallen soms
pi_72304219
Wat lief, Dutchie.

Hier heb ik dat niet oudste (8).
Alles is nu kinderachtig en hij voelt zich al vreselijk volwassen. Eigenlijk heeft hij altijd wel haast gehad met groter worden, bedenk ik me nu. En laat hij zelden zijn zachte kant zien. Volgens mij is dat het gevolg van onzekerheid die hij zo probeert te verdoezelen.

Jongste heeft dat wel heel erg (zijn zachte kant laten zien).
Die knuffelt je de hele dag gek. Ik krijg voortdurend kusjes. Hij zegt vaak dat ie van je houdt en hoe lief en schattig de kat is of hoe mooi je oorbellen staan.
Het zijn zo'n verschillende kinderen, die jongens van mij. Wel leuk hoor
pi_72304412
Gisteravond weer zo'n momentje met David.

Ik bracht hem naar bed en eenmaal in zijn meegroeibedje ging hij aan een kant liggen en tapte met zijn hand naast zich; mama, mag de baby een keer bij mij logeren?
Kijk...tap tap, hier is nog plaats!
Nee, schat, dat kan niet hoor. De baby valt er dan uit.
Maar ik houd haar heel goed vast hoor, met mijn arm; kijk zo.

Ach toe, alsjeblieft....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72306799
Wat lief Lily, dan smelt je wel dunkt me
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:55:43 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72308347
Ooo Lily... dan kun je haast geen nee meer zeggen toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2009 @ 13:55:49 #194
13151 crew  Rewimo
pi_72308354
Ah, wat schattig
pi_72308373
oooh lily, het wordt vast leuk, zo'n meisje met grote broers
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:58:57 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72308424
*plof*
Intertoys-gids is binnen!
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:07:07 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72308635
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef snoopy het volgende:
mijn hormonen, wat doe je
pi_72308647
Nou...., Dutchie (kan moeilijk ja zeggen natuurlijk)

We krijgen geen reclame (nee-nee sticker) maar die intertoys gids wil ik wel hebben. Ik vind dat altijd wel leuk hoe zo'n ding "stukgelezen" wordt.
Alhoewel ik er bij voorbaat al twee wil hebben (anders is het woord "stuk" waarschijnlijk al gauw in zicht)
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef snoopy het volgende:
jawel heh (ben nog steeds aan het wennen maar het gaat steeds beter )
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:02:17 #199
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72310154
Dat snap ik wel Lily.

Ik haal er sowieso nog eentje in de winkel zelf. Straks is er na alle zorgvuldig gemarkeerde pagina's (oftwel de hele gids. Na een maandje óók de meiden-dingen, want stiekum ook leuk en anders wil mama dat vast wel hebben denken ze. ) toch niks meer herkenbaars uit te halen namelijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2009 @ 16:36:26 #200
13151 crew  Rewimo
pi_72313098
Ik moet ook zo'n gids te pakken zien te krijgen...
pi_72328166
David (maar ondertussen blijft stoere oudste D. ook vind ik).

krijgt baby ook weer een D-naam trouwens?
pi_72328368
oh en Piet begint deze week bij een voetbalclub. ik heb er net zulke dubbele gevoelens over als jij, spuuglokje... ik hoorde vanavond dat hij van wachtlijst naar ´echt´ plekje in een team verhuisd is, en hij komt bij z´n beste vriend in ´t team. wat zal hij blij zijn als ie dit morgen hoort!
lastig detail is dat zaterdag z´n eerste wedstrijd is. om 11.00u. maar om 13.00u begint z´n verjaardagsfeestje. beetje veel vind ik. misschien de aanvangstijd van z'n feestje toch een klein beetje opschuiven. kan 't ook niet maken om 'm bij die eerste wedstrijd al niet mee te laten gaan. (hoewel dat wel mijn eerste gedachte was ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')