http://www.telegraph.co.u(...)-Muslim-by-2005.htmlquote:Britain, Spain and Holland will have an even higher proportion of Muslims in a shorter amount of time, an investigation by The Telegraph shows.
Last year, five per cent of the total population of the 27 EU countries was Muslim. But rising levels of immigration from Muslim countries and low birth rates among Europe's indigenous population mean that, by 2050, the figure will be 20 per cent, according to forecasts.
Data gathered from various sources indicate that Britain, Spain and Holland will have an even higher proportion of Muslims in a shorter amount of time.
The UK, which currently has 20 million fewer people than Germany, is also projected to be the EU's most populous country by 2060, with 77 million people.
The findings have led to allegations that policy-makers are failing to confront the widespread challenges of the "demographic time bomb".
Experts say that there has been a lack of debate on how the population changes will affect areas of life from education and housing to foreign policy and pensions.
Although some polls have pointed to a lack of radicalisation in the Muslim community, little attention is being given to the integration of migrants, it is claimed, with fears of social unrest in years to come.
Volgens mij is dat filmpje al een paar keer flink onderuit gehaald.quote:
Ook hier geldt weer: Don't believe anything until it is officialy denied.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is dat filmpje al een paar keer flink onderuit gehaald.
Een seculier moslim is nog steeds moslim. Hij erkent echter het onderscheid tussen kerk en staat.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:00 schreef Iblis het volgende:
En wordt er ook meegenomen dat moslims seculariseren?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:46 schreef MrX1982 het volgende:
Eerst zien dan geloven hoewel het misschien dan al te laat is.
Nee, 20/51... <huiver>quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:58 schreef superworm het volgende:
OEEEH 20 procentDa's eng, want da's 2/5e van een meerderheid
Nee, nee, voor het juiste oegie-boegie-effect neem je alleen bepaalde trends die in je straatje passen. Andere trends, zoals seculariseren, minder grote moslimgezinnen en minder migranten passen niet in dat beeld en moeten gewoon achterwege worden gelaten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:00 schreef Iblis het volgende:
Het is natuurlijk wel hoe je een "land" definieert. De Randstad is by far het belangrijkste voor Nederland en daar is het % moslims echt wel hoger dan 20%, ik denk wel 40 ofzo.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:58 schreef superworm het volgende:
OEEEH 20 procentDa's eng, want da's 2/5e van een meerderheid
Mja, maar je kijkt er veel te kortzichtig naar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel hoe je een "land" definieert. De Randstad is by far het belangrijkste voor Nederland en daar is het % moslims echt wel hoger dan 20%, ik denk wel 40 ofzo.
Het is niet per se een meerderheid die rotzooi kan veroorzaken. In de meeste gevallen niet zelfs.
Nog meer aanslagen ..quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:02 schreef Muzz_ het volgende:
Islam zal toch uiteindelijk de grootste religie ter wereld worden, geen ontkomen aan.
Want daarom zijn het christendom en de islam nog steeds groeiende religies in de wereld. Zo achterhaald is het dus allemaal niet. Ja in jouw ogen misschien maar in de ogen van vele anderen niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:05 schreef superworm het volgende:
Mja, maar je kijkt er veel te kortzichtig naar.
In 2050 is bijvoorbeeld ook de prognose, dat er meer moslims in NL zijn dan christenen. Sommige mensen vinden dat eng. Ik niet. Voor mij betekent het concreet, dat de atheïsten een meerderheid hebben, en religieuze mensen in toenemende mate als minderheid, gekken, zieken, zullen behandelen. Het concept 'religie' is achterhaald, en daarom denk ik dat er in de toekomst helemaal geen ruimte gegeven wordt aan welke religie dan ook om het status quo overhoop te gooien.
In Maleisië, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Kazachstan, Algerije, Oman, Brunei en andere semi-ontwikkelde Islamitische landen is dit ook echt aan de orde van de dag.quote:
En als er geen religies zouden zijn, worden er nogsteeds conflicten uitgevochten, want dat is gewoon een primaire eigenschap van de mens.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang er mensen zijn, zijn er religies en zolang er religies zijn worden er conflicten uitgevochten uit naam van die religies.
Dat is er een ander filmpjequote:Op zondag 9 augustus 2009 13:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is dat filmpje al een paar keer flink onderuit gehaald.
Daar gaat het niet omquote:Op zondag 9 augustus 2009 13:00 schreef Iblis het volgende:
Dat mag toch niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:00 schreef Iblis het volgende:
Dat klopt en religies hebben dat alleen maar verergerd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En als er geen religies zouden zijn, worden er nogsteeds conflicten uitgevochten, want dat is gewoon een primaire eigenschap van de mens.
Voor atheisten in het concept religie achterhaald ja. Wat jij doet is jouw standpunten projecteren op alle mensen in de wereld. Dat moet je niet doen. Voor heel veel mensen is het concept religie niet achterhaald.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:05 schreef superworm het volgende:
Het concept 'religie' is achterhaald, en daarom denk ik dat er in de toekomst helemaal geen ruimte gegeven wordt aan welke religie dan ook om het status quo overhoop te gooien.
Ja, maar misschien zijn er dan minder conflicten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En als er geen religies zouden zijn, worden er nogsteeds conflicten uitgevochten, want dat is gewoon een primaire eigenschap van de mens.
Nee dat zal niet minder zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar misschien zijn er dan minder conflicten.
Als er ergens heel gemakkelijk mee gefraudeerd kan worden dan is het wel met statistiek, daar zijn die paarse broeken van het CBS overigens het bewijs van.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:31 schreef gelly het volgende:
Ik neem aan dit het ook in dit topic weer vergeefse moeite zal zijn te vragen naar enige onderbouwing of een berekening waaraan deze "feiten" worden gestaafd ?
Slimme truc van jequote:Op zondag 9 augustus 2009 14:16 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
In Maleisië, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Kazachstan, Algerije, Oman, Brunei en andere semi-ontwikkelde Islamitische landen is dit ook echt aan de orde van de dag.
Hoezo niet? Haal Islam weg en je ziet een hoop minder terreuraanslagen en conflicten op de wereld minder.quote:
Dat is niet waar want de mens is van nature wreed, gewelddadig, agressief,quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo niet? Haal Islam weg en je ziet een hoop minder terreuraanslagen en conflicten op de wereld minder.
Dat klopt. De mens zal altijd geweld plegen. Maar waar ik op doel, is dat sommige ideologieen ervoor kunnen zorgen dat mensen meer geweld plegen. Denk bijvoorbeeld aan het Nazisme en bepaalde religies.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is niet waar want de mens is van nature wreed, gewelddadig, agressief,
hebzuchtig, concurrerend en vernietigend. En rondom dit patroon is de hele maatschappij opgebouwd, daar staat religie helemaal los van.
En moslims wereldwijd krijgen veel kinderen, dus dat moet je er weer bij optellen...quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:43 schreef Nee het volgende:
De snelheid waarmee Moslims elkaar afmaken door etnische/religieuze spanningen neemt ook toe, daar hebben ze zeker niet naar gekeken?
Onzin. En zo denken wel meer mensen, en dat is een gigantische denkfout.quote:Religie zal met de jaren steeds minder worden, omdat de mens uiteindelijk kiest (onbewust) voor gemakzucht en vrijheid. (hoop ik dan).
Jij doet precies hetzelfde: jij neemt alleen maar trends die in je straatje passen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, nee, voor het juiste oegie-boegie-effect neem je alleen bepaalde trends die in je straatje passen. Andere trends, zoals seculariseren, minder grote moslimgezinnen en minder migranten passen niet in dat beeld en moeten gewoon achterwege worden gelaten.
Goed punt, zie ook 'religies' als Ajax/Feyenoord hoolies etc. Same shit, different dayquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jawel er is een ontkomen aan ,maar ja daar is de EU nu net weer te bang voor die likken liever de moslims aarsjesquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:02 schreef Muzz_ het volgende:
Islam zal toch uiteindelijk de grootste religie ter wereld worden, geen ontkomen aan.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:10 schreef LXIV het volgende:
Het is ongekend in wat voor een recordtijd de oorspronkelijke bevolking van Europa, Nederland in het bijzonder, vervangen wordt door andere volkeren. Normaal is zoiets een kwestie van eeuwen. Iemand die in 1980 geboren is kan het met een beetje geluk in zijn eigen levenstijd meemaken.
Het is echter niet de "schuld" van de Islam of de moslims. Zij vullen slechts een leegte. Het komt door de decadentie, verzwakking en ontaarding van de Europese bevolking zelf. Als genot en plat vermaak hogere waarden worden dan het gezin of het vaderland is ondergang onvermijdelijk. Of er dan moslims of Hindoes in het gat springen is slechts een detail.
De officiele Nederlandse statistieken zijn heel lastig te interpreteren. Want er zijn geen tweede-generatie allochtonen, dat zijn gewoon Nederlanders. Maar als ik hier een willekeurig kleuterklasje zie dan weet ik ook hoe het straatbeeld in Nederland er over 15 jaar uit zal zien. En ondanks dat de statistieken van het CBS misschien anders laten zien is het Nederlandse volk een volk op zijn retour.
Dat is altijd al zo geweest. Immigranten uit armere landen zoeken wegen naar rijkere landen, of er nou regels zijn of niet, ze doen/proberen het. Daar doe je gewoon niks tegen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ik verwacht dan ook niet dat er ooit nog een einde komt aan de immigratie vanuit onderontwikkelde landen.
Wie een gelovige vermoordt gaat directo naar de hel. alleen daarom klopt jou bewering niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:43 schreef Nee het volgende:
De snelheid waarmee Moslims elkaar afmaken door etnische/religieuze spanningen neemt ook toe, daar hebben ze zeker niet naar gekeken? Religie zal met de jaren steeds minder worden, omdat de mens uiteindelijk kiest (onbewust) voor gemakzucht en vrijheid. (hoop ik dan).
In Japan slagen ze daar anders heel behoorlijk in. En in de VS zouden ze het ook kunnen, als ze het echt zouden willen. Maar daar ontbreekt het vaak aan. Want de wetten zijn er om illegalen uit te wijzen, maar het gebeurt gewoon niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest. Immigranten uit armere landen zoeken wegen naar rijkere landen, of er nou regels zijn of niet, ze doen/proberen het. Daar doe je gewoon niks tegen.
Ik betwijfel of er werk is waar blanke Nederlanders te goed voor zijn. Daarnaast hebben we genoeg lamme en luie Nederlanders rond lopen die we eerst aan een baan zullen moeten helpen.quote:Accepteer het en zoek naar manieren om die lui te laten bouwen aan de samenleving. Genoeg werk waar blanke Nederlanders te goed voor zijn.
Japan heeft geografische voordelen: het is een eiland, en overzeese buurlanden liggen net ver genoeg om kansarmen geen rare ideëen te geven zoals met een bootje de overtocht proberen te maken. Bovendien is Zuid Korea, wat het dichtste bij licht, niet echt een arm land.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Japan slagen ze daar anders heel behoorlijk in. En in de VS zouden ze het ook kunnen, als ze het echt zouden willen. Maar daar ontbreekt het vaak aan. Want de wetten zijn er om illegalen uit te wijzen, maar het gebeurt gewoon niet.
Lamme en luie Nederlanders zullen alles proberen om een uitkering te krijgen of op minder legale wijzen geld te verdienen dan te gaan tomatenplukken of iets dergelijks.quote:Ik betwijfel of er werk is waar blanke Nederlanders te goed voor zijn. Daarnaast hebben we genoeg lamme en luie Nederlanders rond lopen die we eerst aan een baan zullen moeten helpen.
Als landen van waaruit de immigranten komen even rijk zijn als Nederland, is er een goede kans dat immigratie vanuit die landen stopt/mindert.quote:De oplossing ligt in het onderwijzen van potentiele immigranten in hun eigen land, zodat ze niet meer hier naar toe komen. Of dat ze in staat zijn op de arbeidsmarkt te concureren, als ze hier legaal aankomen.
Komtie weer met zijn filmpjes en oneliners die kant noch wal rakenquote:Op zondag 9 augustus 2009 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ook hier geldt weer: Don't believe anything until it is officialy denied.
Je vergeet even dat 'ze' en 'wij' dan misschien hele vage begrippen worden, gezien de secularisatie en vermenging.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:37 schreef franksetank het volgende:
ze kunnen wel de meerderheid vormen maar verder kunnen ze niks.
geen enkel moslimland heeft in zijn eentje een fatsoenelijke samenleving opgebouwd.
en kijk naar israel, omringt door de islam en als de moslims vervelend worden dan schieten ze weer half palestina kapot zodat ze weer rustig zijn
Never let the facts stand in the way of a good xenophobia, Mwana...quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Afgaande op huidige cijfers. Er is geen rekening gehouden met een dalend kindertal, verminderde (huwelijks-)immigratie en verhoogde secularisatie. Natte vingerwerk dus, niet serieus te nemen.
Ehm, hoe zit dat dan met die facts, en wat er binnen nu en 30 jaar gaat gebeuren?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Never let the facts stand in the way of a good xenophobia, Mwana...
Het wordt dus minder volgens jou ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Afgaande op huidige cijfers. Er is geen rekening gehouden met een dalend kindertal, verminderde (huwelijks-)immigratie en verhoogde secularisatie. Natte vingerwerk dus, niet serieus te nemen.
Ook zonder toestroom gaat de samenleving veranderen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Overdrijven is ook een vak, maar je mag er toch wel bij stilstaan dat door een toestroom van een andere cultuur en religie de samenleving wel degelijk veranderen gaat lijkt me.
Je kunt het nu wel gaan bagatelliseren, maar er kleven toch echt praktische problemen aan massale immigratie. Er is MI helemaal niets mis met (massale) immigratie, zo lang de "nieuwe Nederlanders" gewoon mee kunnen doen in de Nederlandse samenleving. Dat ze een redelijke baan kunnen vinden, dat hun kinderen zonder al te veel moeite in het onderwijs mee kunnen, etc. Maar daar is nu al geen sprake van, en ik verwacht niet dat het in de toekomst veel beter zal worden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:07 schreef IHVK het volgende:
Dames en Heren vergeet niet ongelooflijk bang te zijn!
Laten we het hopen..maar ze vinden altijd wel weer een weg om binnen te komenquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
En die toestroom is al lang over zijn hoogtepunt heen.
En wat gaan we er aan doen? Als ik zo hier eens in het rond kijk heb je de mensen die elke moslim in de Noordzee willen smijten, en mensen die ze de hemel in prijzen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook zonder toestroom gaat de samenleving veranderen.![]()
En die toestroom is al lang over zijn hoogtepunt heen.
"Dood" is nog in principe het minst erge scenario. De kans is veel groter dat we tot slaaf gemaakt worden door die religieuze leiders.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:07 schreef IHVK het volgende:
Eerste gaan we allemaal dood door de Mexicaanse Vogelgriep, waarna moslims het land gaan overnemen. Terroristische aanslagen worden de orde van de dag en de Noordzee stroomt over door de opwarming van de aarde. De magnetische polen draaien om waardoor er radioactieve straling komt en een gigantische komeet zal de aarde treffen.
Cern zal een zwart gaat veroozaken en 2012 gaan we ook allemaal dood!
WE GAAN ALLEMAAL DOOD
[ afbeelding ]
Ach denk toch na man, de gemiddelde Nederlander pakt nog liever de hooivork om z'n vrijheid met hand en tand te verdedigen dan dat ze moslim worden. Ik ben daar in ieder geval wel een van. Het kan me niks schelen, desnoods moet er een burgeroorlog aan te pas komen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
"Dood" is nog in principe het minst erge scenario. De kans is veel groter dat we tot slaaf gemaakt worden door die religie.
Uiteraard.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En wat gaan we er aan doen? Als ik zo hier eens in het rond kijk heb je de mensen die elke moslim in de Noordzee willen smijten, en mensen die ze de hemel in prijzen.
Is er geen gulden middenweg dat we het tuig uitzetten en de normale moslim accepteren? Ik ben niet zo voor positieve discriminatie of negatieve discriminatie. Eerlijkheid duurt het langst.
Is dat zo? Nog niet zo lang geleden, gaven de voorlopers van de PvdA na een paar dagen al op tegen de moffen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach denk toch na man, de gemiddelde Nederlander pakt nog liever de hooivork om z'n vrijheid met hand en tand te verdedigen dan dat ze moslim worden. Ik ben daar in ieder geval wel een van. Het kan me niks schelen, desnoods moet er een burgeroorlog aan te pas komen.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is dat zo? Nog niet zo lang geleden, gaven de voorlopers van de PvdA na een paar dagen al op tegen de moffen.
En dat was maar een heel klein leger in verhouding tot het leger van de islam.
Is dit een religieuze zelfreflectie?quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:07 schreef IHVK het volgende:
Eerste gaan we allemaal dood door de Mexicaanse Vogelgriep, waarna moslims het land gaan overnemen. Terroristische aanslagen worden de orde van de dag en de Noordzee stroomt over door de opwarming van de aarde. De magnetische polen draaien om waardoor er radioactieve straling komt en een gigantische komeet zal de aarde treffen.
Cern zal een zwart gaat veroozaken en 2012 gaan we ook allemaal dood!
WE GAAN ALLEMAAL DOOD
[ afbeelding ]
Dat is onzin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
En de Duitse sociaaldemocraten (wat overigens 10 keer beter vergelijkbaar is met het PvdA van nu) hebben het langst verzet geboden tegen de nazi's. Genoeg geluidsmateriaal van gezien en foto's.
De nazi's waren juist geen xenofoben, want ze werkten maar al te graag met vele grote moslim bazen samen om de Joden uit te roeien.quote:Maar goed, de echte nazi's zijn de xenofoben natuurlijk, net als toen.
Dat is geen onzin. In het parlement toen de Nazi's met geweren enzo kwamen, bleven ze tot het laatste moment stand houden. In tegenstelling tot de anderen. Ik ga het trouwens niet voor je opzoeken. Doe het zelf maar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is onzin.
[..]
De nazi's waren juist geen xenofoben, want ze werkten maar al te graag met vele grote moslim bazen samen om de Joden uit te roeien.
Al die socialisten waren daar gewoon fout. Ze hebben allemaal bloed van onschuldige mensen aan de handen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is geen onzin. In het parlement toen de Nazi's met geweren enzo kwamen, bleven ze tot het laatste moment stand houden. In tegenstelling tot de anderen. Ik ga het trouwens niet voor je opzoeken. Doe het zelf maar.![]()
De nazi's waren geen xenofoben, want ze werkten samen met de moslims en japanners.quote:De nazi's waren de grootste xenofoben uit de geschiedenis. En in Nederland hadden ze niet eens moslims nodig om alle joden even op te sporen.
En ze waren ook hele goede vriendjes met de Roomse Kerk. Die paar foto's met die imams zeggen mij niks. Gewoon internationale betrekkingen. Maar dat je de moslims nu ook al de schuld gaat geven van de Holocaust, zegt weer genoeg over jouw insteek.
xenofoben hebben niks tegen buitenlanders JohnDope. Zolang ze maar in hun eigen land wonen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al die socialisten waren daar gewoon fout. Ze hebben allemaal bloed van onschuldige mensen aan de handen.
[..]
De nazi's waren geen xenofoben, want ze werkten samen met de moslims en japanners.
Als er nu op dit moment over xenofoben wordt gepraat, bedoelen die mensen "moslimhaters". (ter wijl de meeste mensen die een hekel aan moslims hebben, genoeg "vreemdelingen" kennen of zelf vreemdeling zijn"). Want laten we eerlijk wezen, mensen met andere huidskleuren (die geen moslim zijn) hebben vaak nog een grotere hekel aan moslims dan blanken een hekel aan die moslims hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
xenofoben hebben niks tegen buitenlanders JohnDope. Zolang ze maar in hun eigen land wonen.
Wist je dit nou werkelijk niet?
precies de moslims zijn schuldig aan de holocaust. niet de nazis en nsbers in nederland met de uitstekende service in het opsporen van joden. Toen de joden in europa vervolgd werden vluchtten ze naar moslimlanden. Maar zoals gewoonlijk praat je weer opzettelijk poep.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er nu op dit moment over xenofoben wordt gepraat, bedoelen die mensen "moslimhaters". (ter wijl de meeste mensen die een hekel aan moslims hebben, genoeg "vreemdelingen" kennen of zelf vreemdeling zijn")
In de tijd van de moffen betekende het nog "angst voor vreemdelingen" en aangezien de nazi's met de moslims samenwerkten om de Joden uit te roeien, kan je de nazi's niet beschuldigen van xenofobie.
Dat is helemaal het punt niet, jij suggereert dat mensen die moslims niet vertrouwen of zelfs haten, xenofoben zijn, terwijl er ook genoeg blanke moslims zijn, die van origine Nederlands zijn. En die blanke moslims worden netzo gehaat en gewantrouwd als een moslim die van elders komt. Het maakt allemaal geen zak uit of die lui blank, donker of pimpelpaars zijn, het gaat om die vernietigende ideologie die zij aanhangen en waarmee zij onze vrijheid bedreigen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
precies de moslims zijn schuldig aan de holocaust. niet de nazis en nsbers in nederland met de uitstekende service in het opsporen van joden. Toen de joden in europa vervolgd werden vluchtten ze naar moslimlanden. Maar zoals gewoonlijk praat je weer opzettelijk poep.
Dan gaat de vergelijking met Nazisme en xenofobie in Nazi Duitsland ook niet op.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Alleen zaten er toen amper Moslims in Duitsland, JD.
Dat is nogal een verschil.
Dat zeg ik ook nergens. Het ging mij om de samenwerking tussen de Nazi's en de Moslims.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan gaat de vergelijking met Nazisme en xenofobie in Nazi Duitsland ook niet op.
Het ging mij er gewoon om dat het woord "xenofoob" te pas en te onpas steeds onterecht gebruikt wordt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens. Het ging mij om de samenwerking tussen de Nazi's en de Moslims.
Exact, en daarnaast is de Islam helemaal geen 'ras'.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het ging mij er gewoon om dat het woord "xenofoob" te pas en te onpas steeds onterecht gebruikt wordt.
Het meest verwerpelijk van alles is nog dat die linkse mensen met "xenofoob" gewoon racist of nazi bedoelen, terwijl het in feite gewoon een ideologische kwestie is.
Nou, hoe verwerpelijk idd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het ging mij er gewoon om dat het woord "xenofoob" te pas en te onpas steeds onterecht gebruikt wordt.
Het meest verwerpelijk van alles is nog dat die linkse mensen met "xenofoob" gewoon racist of nazi bedoelen, terwijl het in feite gewoon een ideologische kwestie is.
Dat klopt, want de laatste tijd zie je ook veel te veel blanken die zich bekeerd hebben tot de islam, alleen de linksekerk wil doen geloven dat het een rassenkwestie is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Exact, en daarnaast is de Islam helemaal geen 'ras'.
Ik heb in mijn vriendenkring meer mensen met een andere huidskleur dan wie ook in dit topic.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, hoe verwerpelijk idd..
Iemand gebruikt een term in een iets andere context. Feit is dat jij een racist bent, en niet zo'n kleintje ook.
Als iemand je dan xenofoob noemt is dat niet eens zo heel ver van de waardheid.
Aangezien moslims voor 99% vreemdeling zijn en uit een andere cultuur komen, kun je wel degelijk spreken van xenofobie, als je dit betrekt op de OP of het geraaskal van John Dope.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso is Xenofoob geen omschrijving voor iemand die niet van de Islam gediend is, want volgens mij zijn toch echt de meeste mensen opgegroeid met de waanideeën van sommige moslims en de gevolgen daarvan (terrorisme anybody?). En heeft het dus niks uit te staan met het onbekende of vreemde.
Als de islam eenmaal de ongeslagen factor is zal er geen behoefte meer zijn aan aanslagen. Het wordt nog wel even een rottige tijd voor de overgebleven niet-moslims die onder het juk van de Islam mogen zuchten. Maar die laatste restjes zullen snel opgeruimd worden, zoals we om ons heen kunnen zien.quote:
Het fenomeen moslim en Islam is anders niet onbekend of vreemd. Ze zitten al zo geïntegreerd in de Nederlandse samenleving dat ik het toch moeilijk xenofobie kan noemen. Ik ben toch echt opgegroeid met het fenomeen "moslim" en de gevolgen daarvan. Als ik er een argwaan bij heb gekregen wil dat niet zeggen dat ik xenofoob of racist ben, maar wel dat ze grenzen overschreden hebben die ik niet overschreden wil zien.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aangezien moslims voor 99% vreemdeling zijn en uit een andere cultuur komen, kun je wel degelijk spreken van xenofobie, als je dit betrekt op de OP of het geraaskal van John Dope.
We hebben ze al eerder tegengehouden, wat let ons dat weer te doen?quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de islam eenmaal de ongeslagen factor is zal er geen behoefte meer zijn aan aanslagen. Het wordt nog wel even een rottige tijd voor de overgebleven niet-moslims die onder het juk van de Islam mogen zuchten. Maar die laatste restjes zullen snel opgeruimd worden, zoals we om ons heen kunnen zien.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de islam eenmaal de ongeslagen factor is zal er geen behoefte meer zijn aan aanslagen. Het wordt nog wel even een rottige tijd voor de overgebleven niet-moslims die onder het juk van de Islam mogen zuchten. Maar die laatste restjes zullen snel opgeruimd worden, zoals we om ons heen kunnen zien.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso is Xenofoob geen omschrijving voor iemand die niet van de Islam gediend is, want volgens mij zijn toch echt de meeste mensen opgegroeid met de waanideeën van sommige moslims en de gevolgen daarvan (terrorisme anybody?). En heeft het dus niks uit te staan met het onbekende of vreemde.
Het is wel xenofobie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het fenomeen moslim en Islam is anders niet onbekend of vreemd. Ze zitten al zo geïntegreerd in de Nederlandse samenleving dat ik het toch moeilijk xenofobie kan noemen. Ik ben toch echt opgegroeid met het fenomeen "moslim" en de gevolgen daarvan. Als ik er een argwaan bij heb gekregen wil dat niet zeggen dat ik xenofoob of racist ben, maar wel dat ze grenzen overschreden hebben die ik niet overschreden wil zien.
Het is dus geen racisme, en ook geen xenofobie.
Aangezien moslims nog steeds worden gezien als 'buitenlanders' en dus vreemdelinjgen en er uit dit topic een duidelijke haat spreekt tegen moslims, of ze nou geintegreerd zijn in de maatschappij of niet, is er gewoon sprake van xenofobie.quote:xe·no·fo·bie de; v vreemdelingenhaat
Vergeet verder niet dat de "War on Terror c.q. War on Islam" eigenlijk pas echt de laatste 10 jaar is uitgebarsten in volle hevigheid. Er staan ons aardig wat (nu) verbitterde kinderen op te wachten over een jaar of 10/20 die in staat zijn vliegtuigjes te besturen en bommetjes te leggen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er staat 20% in de OP.
Zolang ze de minderheid vormen neemt de kans op aanslagen toe.
Te veel onvtereden mensen die vinden dat hun uitkering te laag is, dat ze gediscrimineerd worden etc.
Gevalletje eigen schuld, dikke bult.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vergeet verder niet dat de "War on Terror c.q. War on Islam" eigenlijk pas echt de laatste 10 jaar is uitgebarsten in volle hevigheid. Er staan ons aardig wat (nu) verbitterde kinderen op te wachten over een jaar of 10/20 die in staat zijn vliegtuigjes te besturen en bommetjes te leggen.
Het verkrachten van officiële termen voor het bestempelen van argwanende Nederlanders vind ik anders meerquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Racist dekt echter de lading prima, ook in het geval van religie.
Gelukkig betalen we ons hier blauw aan belastingen in Nederland, waarvan ook wat percentages naar bommen en granaten gaan.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gevalletje eigen schuld, dikke bult.
Of nog beter, religieus-intolerant. Maar racist bekt ff wat beter, los van het feit dat de Islam geen ras is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het verkrachten van officiële termen voor het bestempelen van argwanende Nederlanders vind ik anders meerdan het ontkennen van sprake van racisme.
Religie = geen ras = geen racisme.
Gebruik dan discriminatie als je je toch wilt bevredigen met 'n term
Als de nood aan de man komt zijn mensen tot rare fratsen in staat, zodra je non moslims gaat aanpakken kan je volgens mij ook wel wat geweld verwachten. Dan zijn de rollen omgedraaid lijkt me zo.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog minder aanslagen, gezien er minder heidenen, barbaren en ketters zullen overblijven.
Krijg je ineens een Franse Boeing in Boerdj Al Arab omdat Islamieten Westerse landen zijn binnengevallen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als de nood aan de man komt zijn mensen tot rare fratsen in staat, zodra je non moslims gaat aanpakken kan je volgens mij ook wel wat geweld verwachten. Dan zijn de rollen omgedraaid lijkt me zo.
Bull.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aangezien moslims nog steeds worden gezien als 'buitenlanders' en dus vreemdelinjgen en er uit dit topic een duidelijke haat spreekt tegen moslims, of ze nou geintegreerd zijn in de maatschappij of niet, is er gewoon sprake van xenofobie.
Nee dat is slechts weggelegd voor idioten á la moslims. Wij doen het veel intelligenter met technologie waar we wel mee doden en zelf niet aan dood gaan. Alleen idioten gaan zichzelf opblazen naar mijn mening. Wat heb je er nou aan dood en verderf te zaaien en het gevolg niet eens zelf te kunnen aanschouwen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je ineens een Franse Boeing in Boerdj Al Arab omdat Islamieten Westerse landen zijn binnengevallen.
je kan wel ten kosten van alles die orwelliaanse leugen in stand houden, maar ik heb je net al duidelijk uitgelegd dat dat totaal niet klopt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is wel xenofobie.
[..]
Aangezien moslims nog steeds worden gezien als 'buitenlanders' en dus vreemdelinjgen en er uit dit topic een duidelijke haat spreekt tegen moslims, of ze nou geintegreerd zijn in de maatschappij of niet, is er gewoon sprake van xenofobie.
Alsof jij ooit toegang krijgt tot nucleaire wapens en die dan Mekka inkrijgt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee dat is slechts weggelegd voor idioten á la moslims. Wij doen het veel intelligenter met technologie waar we wel mee doden en zelf niet aan dood gaan. Alleen idioten gaan zichzelf opblazen naar mijn mening. Wat heb je er nou aan dood en verderf te zaaien en het gevolg niet eens zelf te kunnen aanschouwen.
Neen, als het zover komt wil ik wel mijn meesterwerk kunnen aanschouwen, een nucleaire krater wat eerst Mekka heette. Lang leve technologie.
En aangezien dat een vreemde religie is, val je nog steeds onder de noemer 'xenofoob', hoewel we voor jouw lol ook best het woord 'islamofoob' kunnen invoeren, hoor. Verandert weinig aan de aard der zaak, maar als je daar nu blij van wordt...quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je kan wel ten kosten van alles die orwelliaanse leugen in stand houden, maar het maakt niks uit of een moslim blank, donker of pimpelpaars is.
Het gaat enkel en alleen om de vernietigende ideologie die zij aanhangen.
Van Speijk heeft een trend gelegd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee dat is slechts weggelegd voor idioten á la moslims. Wij doen het veel intelligenter met technologie waar we wel mee doden en zelf niet aan dood gaan.
Er zijn ook heel veel donker gekleurde mensen die geen islamiet zijn en ook de islam en diens volgelingen tot op het bot wantrouwen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien dat een vreemde religie is, val je nog steeds onder de noemer 'xenofoob', hoewel we voor jouw lol ook best het woord 'islamofoob' kunnen invoeren, hoor. Verandert weinig aan de aard der zaak, maar als je daar nu blij van wordt...
Nee, het gaat erom dat er slechts een deel van de moslims werkelijk de koran volgt, gelukkig. Het fascistische haatboek dat aan de basis van die religie staat, wordt door alleen de meest extreme moslims nauw gevolgd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je kan wel ten kosten van alles die orwelliaanse leugen in stand houden, maar het maakt niks uit of een moslim blank, donker of pimpelpaars is.
Het gaat enkel en alleen om de vernietigende ideologie die zij aanhangen.
Alsof ik dat echt dachtquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Alsof jij ooit toegang krijgt tot nucleaire wapens en die dan Mekka inkrijgt..
Dream on.
Dat is natuurlijk onzin. Omdat iets vreemd is, zou het "xenofoob" zijn? Hoeveel Nederlanders en Europeanen verwerpen niet de roomblanke "Amerikanisering"? Dat wordt en werd nooit xenofobie genoemd. Rara wie bedenkt die termen? Juist, de Linksche Kerk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien dat een vreemde religie is, val je nog steeds onder de noemer 'xenofoob', hoewel we voor jouw lol ook best het woord 'islamofoob' kunnen invoeren, hoor. Verandert weinig aan de aard der zaak, maar als je daar nu blij van wordt...
quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Omdat iets vreemd is, zou het "xenofoob" zijn? Hoeveel Nederlanders en Europeanen verwerpen niet de roomblanke "Amerikanisering"? Dat wordt en werd nooit xenofobie genoemd. Rara wie bedenkt die termen? Juist, de Linksche Kerk.
Weljajoh, verkracht jij de term nog ff een beetje meer.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Omdat iets vreemd is, zou het "xenofoob" zijn? Hoeveel Nederlanders en Europeanen verwerpen niet de roomblanke "Amerikanisering"? Dat wordt en werd nooit xenofobie genoemd. Rara wie bedenkt die termen? Juist, de Linksche Kerk.
Geniale Postquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor, men ziet de rotjochies op straat en gaat dat zien als 'de moslim' en dus gaat men alles wat met moslims te maken heeft als fout zien. Dat de hindu's geen rotkinderen op de wereld zetten komt mijninziens doordat het om een groep mensen gaat die doorgaans hoger op de sociale ladder staan. Wij waren zo slim om vooral de ongeschoolde groepen marokkanen uit te nodigen (ongeschoold en tokkie zijn zit vreemd genoeg vaak dicht bij elkaar). Daarom hebben we ook vaak helemaal geen last van bijv. iraniers in nederland (zijn vooral geschoolde moslims).quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, het gaat niet zozeer dat het een vreemde religie is, want er zijn zat vreemde religies in Nederland en daar hoor je de meeste mensen niet veel over mopperen. Men begint wel steeds meer op de islam te "mopperen". Het gaat dus om de ideologie, waartegen men zich steeds meer tegen begint te keren.
Komt ook vooral omdat de Islam het laatste grote geloof is. Rusland was al orthodox christen, china is tegenwoordig algemeen anti-religie en in india waren er al tijden waar de naarbijgelegen moslim wijk gelynchd werd door de hindu of boeddist meerderheid voor dat sommigen uit naam van de islam aanslagen ging plegen..quote:En John Dope heeft hierin wel gelijk. Het is zeker niet alleen dat de gemiddelde grote, boze blanke sceptisch is tegen de islam. Ook in landen buiten Europa, zoals Rusland China India zijn relatief veel mensen sceptisch tegen moslims. Bron: http://pewglobal.org/reports/display.php?ReportID=248 (moet je even naar de 6e grafiek kijken).
Je kunt er wel om lachen, maar wat is jouw oplossing? Of zie je het probleem niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:15 schreef Zith het volgende:
Posts in de lijn van 'Men moet stoppen met zichzelf vermaken en weer kinderen broeden voor het vaderland'![]()
![]()
Moeten we de wereld binnen 5 minuten redden van de ondergang, of krijgen we een paar uurtjes bedenktijd?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt er wel om lachen, maar wat is jouw oplossing? Of zie je het probleem niet?
Het kan best een probleem worden al heb ik veel hoop in de effecten van meer en/of hoog onderwijs, maar ik ga echt niet dingen in m'n leven opgeven 'voor het vaderland', als ik dat zou willen werd ik wel soldaat.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt er wel om lachen, maar wat is jouw oplossing? Of zie je het probleem niet?
Onzin, dat smoesje over sociale status op de maatschappelijke ladder. Kijk maar bijv. naar Engeland naar de immigratie van Indiers (hindu) en Pakistanen (moslim). Ze komen uit de zelfde gebieden, zelfde sociale ladder. Maar men heeft in Engeland veel meer last van Pakistanen dan Indiers.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee hoor, men ziet de rotjochies op straat en gaat dat zien als 'de moslim' en dus gaat men alles wat met moslims te maken heeft als fout zien. Dat de hindu's geen rotkinderen op de wereld zetten komt mijninziens doordat het om een groep mensen gaat die doorgaans hoger op de sociale ladder staan.
Het ligt aan cultuur. Valt het jou ook niet op dat de bevolkingsrgoepen oorspronkelijk uit Afrika het het slechtste doen in het algemeen in Europa? Zowel onder de Sahara als boven de Sahara.quote:Wij waren zo slim om vooral de ongeschoolde groepen marokkanen uit te nodigen (ongeschoold en tokkie zijn zit vreemd genoeg vaak dicht bij elkaar). Daarom hebben we ook vaak helemaal geen last van bijv. iraniers in nederland (zijn vooral geschoolde moslims).
Dus hoe probeer je de muslim-unfavourably view van Russen goed te praten? Russen kijken ook nieuws hoor en zij zien het voornamelijk islamitisch terrorisme ook op het nieuws. Verder was in september 2004 de gijzeling in Beslan door islamitische radicalen. Dat vergeten de Russen echt niet snel hoorquote:Komt ook vooral omdat de Islam het laatste grote geloof is. Rusland was al orthodox christen,
Heb je wel goed naar die grafiek gekeken? Zowel christenen als joden worden positiever gezien dan moslims. Daar gaat je smoes met anti-religieus. Oja, en dit onderzoek stamt uit de periode vóór de rellen met de Oeigoeren. Dus toen al had de helft van de Chinezen al een anti-muslim view.quote:china is tegenwoordig algemeen anti-religie
Ooit eens iets over hindu holocaust gelezen? 80 miljoen hindoes (en boeddhisten) uitgemoord door moslims. Dus wie is er eerst begonnen?quote:en in india waren er al tijden waar de naarbijgelegen moslim wijk gelynchd werd door de hindu of boeddist meerderheid voor dat sommigen uit naam van de islam aanslagen ging plegen..
Westerse landen zitten nipt tegen het randje van de meerderheid (=50%) aan. Dus dat zegt in elk geval weinigs positiefs. En kijk maar om je heen. Je ziet dat steeds meer mensen in het Westen een afkeer beginnen te krijgen aan de Islam.quote:Verder staat er in dezelfde bron dat de meeste westerse landen (in het lijstje) een favourable view hebben tov moslims (alleen nederland en duitsland hebben een meerderheid tegen). In china inderdaad een diepte punt, maar goed - die zitten met een onderdrukte provincie die zich wilt afsplitsen die vooral moslim is, misschien heeft dat ook invloed.
Waarschijnlijk ben jij ook een geval "gemaksgeorienteerde" die zich in een hedonistische samenleving als de Nederlandse geworden is als een vis in het water voelt. Dat kan en is je recht. Het enige punt is dat dit soort samenlevingen geen lang leven beschoren is. Jongere, vitalere volkeren overspoelen zo'n maatschappij in weinig tijd, zelfs wanneer er een militair en economisch overwicht is. Voorbeelden hiervan zijn in de geschiedenis volop te vinden, dat begint al goed gedocumenteerd in het Romeinse Rijk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:15 schreef Zith het volgende:
Posts in de lijn van 'Men moet stoppen met zichzelf vermaken en weer kinderen broeden voor het vaderland'![]()
Wat een onzin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij ook een geval "gemaksgeorienteerde" die zich in een hedonistische samenleving als de Nederlandse geworden is als een vis in het water voelt. Dat kan en is je recht. Het enige punt is dat dit soort samenlevingen geen lang leven beschoren is. Jongere, vitalere volkeren overspoelen zo'n maatschappij in weinig tijd, zelfs wanneer er een militair en economisch overwicht is. Voorbeelden hiervan zijn in de geschiedenis volop te vinden, dat begint al goed gedocumenteerd in het Romeinse Rijk.
Dat is de Pim Fortuijn-filosofie. Hier heb ik al een keer een topic over geschreven. Juist het Pretpark Nederland dat velen willen behouden en bedreigd zien door de Islam is de kern van het probleem. Een samenleving waar het plezier bovenaan staat is decadent en geen lang leven beschoren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een onzin.
JUIST een hedonistische samenleving waarin genot en plezier bovenaan staat, dingen die ik nastreef, leidt tot harmonie en een prettig leefklimaat. Degenen die dat nu net willen verzieken (religieuze extremisten, criminelen en conservatieve klojo's zoals het huidige Nederlandse kabinet) zorgen voor de onderlinge spanningen.
Als je eenieder in zijn/haar waarde laat en juist het plezier nastreeft dan is er geen enkele grond om tot verval te komen.
Als Fortuyn dit nastreefde, stijgt de man nog meer in mijn achting dan hij -met al zijn makken, true- al was.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de Pim Fortuijn-filosofie. Hier heb ik al een keer een topic over geschreven. Juist het Pretpark Nederland dat velen willen behouden en bedreigd zien door de Islam is de kern van het probleem. Een samenleving waar het plezier bovenaan staat is decadent en geen lang leven beschoren.
Nu kan je een dergelijke samenleving wel nastreven, om in je eigen korte levenstijd zoveel mogelijk genot te consumeren, maar besef je wel dat het of het één, of het ander is. Een pretmaatschapij is zo verdwenen.
Waarom Pim niet de Beloofde was. Daarom was hetgeen Pim zei ook deels incongruent. Of hij wilde zijn eigen ontaarde leventje nog zo lang mogelijk genieten.
Mag ik vragen wat jij nu doet om het vaderland te redden van de moslims?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de Pim Fortuijn-filosofie. Hier heb ik al een keer een topic over geschreven. Juist het Pretpark Nederland dat velen willen behouden en bedreigd zien door de Islam is de kern van het probleem. Een samenleving waar het plezier bovenaan staat is decadent en geen lang leven beschoren.
Nu kan je een dergelijke samenleving wel nastreven, om in je eigen korte levenstijd zoveel mogelijk genot te consumeren, maar besef je wel dat het of het één, of het ander is. Een pretmaatschapij is zo verdwenen.
Waarom Pim niet de Beloofde was. Daarom was hetgeen Pim zei ook deels incongruent. Of hij wilde zijn eigen ontaarde leventje nog zo lang mogelijk genieten.
Mijn vrouw is pas bevallen, dus gun haar even rust!quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij nu doet om het vaderland te redden van de moslims?
Dan moet je niet in Nederland zijn. De Nederlandse politiek en radicalen / extremisten (van welke soort dan ook) hard aanpakken, gaat niet samen in 1 zin.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:31 schreef reem het volgende:
Een moslimbevolking van 20% lijkt mij geen probleem, zolang je radicalen die de natiestaat direct in gevaar brengen maar hard aanpakt.
Ja. Dat is de "weg met ons" mentaliteit van de elite. Gekoppeld met de "als ik maar kan genieten" mentaliteit van de massa. Een onzalige combinatie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:08 schreef Lyrebird het volgende:
Naast die Pretmaatschappij heb je ook nog de "ik voel me zoooo schuuuuldig" maatschappij. Van die Volkskrant en NRC lezers die je er op wijzen dat je ook klimaatneutraal kunt eten. Koppels die in het belang van het mejeu hebben besloten geen kinderen te krijgen. Immers, kinderen die in de Sahel opgroeien, stoten gedurende hun leven tientallen keren minder CO2 uit dan wij. Ik sluit niet uit dat deze maatschappij iets te maken heeft met de Pretmaatschappij. Sterker nog, die twee zijn erg met elkaar verbonden. Want pret hebben, dat mogen wij met onze Calvinistische wortels niet! Daar moeten wij boete voor doen, en wat is er gemakkelijker dan geen kinderen te nemen?
Het is wel meer dan 20%.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef SeLang het volgende:
20% maar als ikzelf de 80 al ben gepasseerd?
Waar maken we ons druk over.
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij ook een geval "gemaksgeorienteerde" die zich in een hedonistische samenleving als de Nederlandse geworden is als een vis in het water voelt. Dat kan en is je recht. Het enige punt is dat dit soort samenlevingen geen lang leven beschoren is. Jongere, vitalere volkeren overspoelen zo'n maatschappij in weinig tijd, zelfs wanneer er een militair en economisch overwicht is. Voorbeelden hiervan zijn in de geschiedenis volop te vinden, dat begint al goed gedocumenteerd in het Romeinse Rijk.
Ik verwacht niet dat de Islam een sterke alternatieve beschaving is. Zodra ze economisch/sociaal sterk zal worden, zal het met de Islam allemaal wel meevallen. Zo lang ze economisch zwak blijft, zal de Islam sterk blijven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.
De beïnvloedingsrichting verloopt van de Westerse cultuur naar de Islam.
Gefeliciteerd manquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn vrouw is pas bevallen, dus gun haar even rust!![]()
De Islam heeft in het verleden wel degelijk laten zien een sterke beschaving te kunnen vormen. Pas vanaf de 18e eeuw is zij geen serieuze militaire of economische concurrent van het Westen meer geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.
De beïnvloedingsrichting verloopt van de Westerse cultuur naar de Islam.
Maar niet zo sterk dat zij het niet aflegden in 732 bij Poitiers tegen de Franken onder Karel Martel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam heeft in het verleden wel degelijk laten zien een sterke beschaving te kunnen vormen. Pas vanaf de 18e eeuw is zij geen serieuze militaire of economische concurrent van het Westen meer geweest.
Ik heb het verhaal al eens verteld, maar circa 6 maanden geleden had ik autopech, midden in de nacht terugrijdend van mijn werk, en strandde bij de waranda in BoZ. Het was een komen en gaan van bezoekers daar. Met name jonge allochtonen tussen de 20 en 30. Stuk voor stuk in de duurste nieuwe of bijna nieuwe Audi's, Mercedessen, Volkswagens.quote:De beïnvloeding is wederzijds. Verhoudingsgewijs ten opzichte van andere minderheidsgroeperingen hebben juist de moslims veel invloed gehad op de Nederlandse samenleving. Veel meer dan de Surinamers, Antillianen of Chinezen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
Je zou kunnen vaststellen dat de beïnvloedingsrichting zeer zeker van Westerse (materiële) mentaliteit richting Islam gaat.
Zo prettig is zo'n samenleving niet imo. Maar het probleem van Fortuyn en Wilders is dat ze het probleem puur demografisch bekijken. Hoeveel poppetjes hebben wij tov de moslims. Ze gaan nooit in op de systeemfouten in de NL samenleving, zoals die o.a. tot uiting komen in de anti-depressiva epidemie. Het is egoisme politiek zonder visie die NL alleen maar verder in problemen brengt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dominant als in "de meeste aanhangers dan" bedoel je. Dat is nogal een verschil. Er zijn ook meer Afrikanen dan Europeanen en toch is de invloed van de eerste groep ontzettend marginaal op het wereldtoneel vergeleken bij Europeanen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:13 schreef Ghazi het volgende:
Een vijfde deel Moslim is wel een geheel optimistisch toekomstbeeld. Dat overtreft mijn wildste dromen.
Nu geloof ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. En al zal het wel zo zijn, met wat voor Moslims zullen we te maken hebben?
Met doorgaans praktizerende Moslims?
Of Moslims die we vooral heden ten dage zien; Moslims die bij de fastfoodrestaurants haram eten, constant overspel plegen en meisjes kapotscheuren voor het huwelijk, en helemaal into alcohol zijn?
Dat is de grote vraag, indien de hypothese klopt, wat ik zeer betwijfel.
Maar dat de Islam de dominante godsdienst wordt binnen 50 jaar lijkt zeer aannemelijk. (van anderhalf miljard nu naar wellicht 2,5 miljard of meer in 2050).
Toch was het 'Islamitische Rijk' daarna wel een groot rijk. De Ottomanen kwamen in de 17e eeuw tot aan Wenen. Het rijk van Khan strekte zich uit van China tot aan de Donau. Bijna 10.000 kilometer breed dus!!quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar niet zo sterk dat zij het niet aflegden in 732 bij Poitiers tegen de Franken onder Karel Martel.
De voornamelijk linkse partijen doen nu al alles om moslims te pleasen om stemmen te winnen. Denk aan PvdA, GL etc. En deze partijen trekken zich niks aan van het teruggefluit van hun oorspronkelijke achterban.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:39 schreef reem het volgende:
[quote] Indirect kan het natuurlijk wel zo zijn dat partijen (zeker de middenpatijen) hun verkiezingsprogramma meer afstemmen om stemmen van deze groep binnen te halen. Maargoed, daar halen deze partijen hun bestaansrecht vandaan, het zijn immers catch-all parties zonder een zeer duidelijk ideologisch profiel. Maar zelfs ook al zou men teveel de oren laten hangen naar wensen van een bepaalde minderheid, dan zullen deze partijen toch wel teruggefloten door hun 'oorspronkelijke' achterban als dat te ver gaat.
Moslims als mensen behandelen heet dat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De voornamelijk linkse partijen doen nu al alles om moslims te pleasen om stemmen te winnen. Denk aan PvdA, GL etc. En deze partijen trekken zich niks aan van het teruggefluit van hun oorspronkelijke achterban.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moslims als mensen behandelen heet dat.
Inderdaad.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moslims als mensen behandelen heet dat.
Hij zal ook wel inzien dat je niks kan doen aan de Europese Unie, en ik vind 't ook redelijk frappant dat sommige PVV stemmers werkelijk denken dat Nederland ooit uit de EU zal gaan stappen mocht hij in de regering komen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:32 schreef Triggershot het volgende:
Wilders wil dat Brussel minder te zeggen krijgt maar de ene na de ander grensoverschrijvende voorstel / uitspraak komt er al wanneer het moslims aangaat, zijn internationaal beleid was toch meer intern focussen dan anders?
Een partij als GL benadert de Nederlandse maatschappij vanuit een bepaald multiculturalistisch standpunt, waarin aan culturele minderheden (of dat nou moslims, homo's of vrouwen zijn) die in de maatschappij een 'achterstand' hebben, veel steun wordt verleend. Dat heeft weinig te maken met het specifiek pleasen van moslims.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
[quote]De voornamelijk linkse partijen doen nu al alles om moslims te pleasen om stemmen te winnen. Denk aan PvdA, GL etc. En deze partijen trekken zich niks aan van het teruggefluit van hun oorspronkelijke achterban.
Ze hebben al een eigen partij; de PvdDquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:40 schreef reem het volgende:
[..]
Een partij als GL benadert de Nederlandse maatschappij vanuit een bepaald multiculturalistisch standpunt, waarin aan culturele minderheden (of dat nou moslims, homo's of vrouwen zijn) die in de maatschappij een 'achterstand' hebben, veel steun wordt verleend. Dat heeft weinig te maken met het specifiek pleasen van moslims.
Wat betreft de PVDA liggen de zaken wat anders, maar ik heb het idee dat die strijd binnen de partij nu hevig wordt gevoerd, omdat de partijleiding tot nu toe onvoldoende naar de achterban heeft geluisterd. Op termijn is dat natuurlijk een onhoudbare positie. Tenzij men denkt de oorspronkelijke achterban te kunnen vervangen met voldoende moslimstemers. Dat is statistisch niet alleen onmogelijk, maar lijkt me eerder het geraaskal van wereldvreemde xenofoben die denken dat PVDA voor Partij van de Allochtonen staat.
Een andere linkse partij, zoals de SP heeft juist altijd gewaarschuwd voor te grote immigratie, maar neemt het wel op voor alle 'zwakken' in de nl samenleving, ook als die achterstand deels het gevolg is van het moslim zijn (volgens de SP-doctrine).
Dus ik denk dat je moeilijk kunt spreken van moslimvertroeteling of -pleasing door links.
Zo zie ik het ook. Mooi samengevat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de Islam een sterke alternatieve beschaving is. Zodra ze economisch/sociaal sterk zal worden, zal het met de Islam allemaal wel meevallen. Zo lang ze economisch zwak blijft, zal de Islam sterk blijven.
Beetje hetzelfde als met het christendom dus, charlatans daargelaten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de Islam een sterke alternatieve beschaving is. Zodra ze economisch/sociaal sterk zal worden, zal het met de Islam allemaal wel meevallen. Zo lang ze economisch zwak blijft, zal de Islam sterk blijven.
Nee niet helemaal.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als met het christendom dus, charlatans daargelaten.
Logisch, die moet eerst nog beschaafd wórdenquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de Islam een sterke alternatieve beschaving is.
Er wordt niets genoemd over secularisatie nee. En in principe is het ook fout om iedereen zomaar tot de Moslimpopulatie te rekenen. In principe dring je daarmee het geloof eigenlijk ook een beetje aan personen op.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik breng nuances aan, dat is heel wat anders.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde: jij neemt alleen maar trends die in je straatje passen.
Gelijk maar een 1-kind-beleid invoeren, want meer kinderen betekent meer criminelen. Zo lus ik er ook nog wel een paar.quote:Het gaat om het aantal radicale moslims. En ja, als er meer Islam in Europa is, dan is de kans 99% dat er dus meer radicale moslims zullen komen in Europa en Nederland.
Ik wist niet dat te weinig overheidsbemoeienis alleen mag wanneer er een door Picchia geautoriseerd Doel is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:39 schreef Picchia het volgende:
De zinloosheid vind ik het ergste. Maar blijkbaar is het populair om een voorstander van zinloze migratie te zijn.
Overheidsbemoeienis moet altijd een doel hebben. En onze gemeenschap beschermen tegen een invasie van migranten lijkt me een prima doel. De veiligheid, stabiliteit en welvaart van de bevolking handhaven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik wist niet dat te weinig overheidsbemoeienis alleen mag wanneer er een door Picchia geautoriseerd Doel is.
Maar een gebrek aan overheidsbemoeienis kan niet zinloos worden genoemd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Overheidsbemoeienis moet altijd een doel hebben.
Eens.quote:En onze gemeenschap beschermen tegen een invasie van migranten lijkt me een prima doel. De veiligheid, stabiliteit en welvaart van de bevolking handhaven.
Migratiebeleid is grotendeels gewoon een politietaak.
Dat klopt. Maar de overheid bemoeit zich er niet minder mee, want zij heeft nog steeds een monopolie op het voeren van migratiebeleid. Het is absoluut onmogelijk voor een deel-gemeenschap of een persoon om zelf te bepalen wie, waar en waarom iemand welkom is. Zij hebben daar volledige controle op.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar een gebrek aan overheidsbemoeienis kan niet zinloos worden genoemd.
Totale bevolking EU: 489.314.000quote:Last year, five per cent of the total population of the 27 EU countries was Muslim.
Jij hebt volledige controle over wie er op jouw grondgebied komt. Je buurman heeft dezelfde controle.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de overheid bemoeit zich er niet minder mee, want zij heeft nog steeds een monopolie op het voeren van migratiebeleid. Het is absoluut onmogelijk voor een deel-gemeenschap om zelf te bepalen wie, waar en waarom iemand op ons grondgebied welkom is. Zij hebben daar volledige controle op.
En van wie zijn de publieke eigendommen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij hebt volledige controle over wie er op jouw grondgebied komt. Je buurman heeft dezelfde controle.
Ik sta ook positief tegenover meer individuele vrijheden, dus zo zou ik het niet noemen. Ik ben wel voor een meer afgebakende nationaal-gerichte overheid. Of simpelweg minder overheid. Either way will work for me.quote:Jij wilt nationaal socialisme.
<insert dramatisch muziekje>quote:The numbers are startling
Aha, we beginnen met een statistiek die niet over moslims gaat. Handige tactiek, buitenlanders, moslims of andere smaken zijn toch 1 pot nat, dus je kan veel statistieken plukken met de startlingste numbers.quote:Only 3.2 per cent of Spain's population was foreign-born in 1998. In 2007 it was 13.4 per cent
Ik zie geen onderbouwing bij zo'n boude bewering. Volgens de krant zijn er zo'n 24 miljoen moslims in de EU (5% van 490 miljoen), en dat zou dus in 6 jaar naar 48 miljoen gaan? Ik ben erg benieuwd.quote:Europe's Muslim population has more than doubled in the past 30 years and will have doubled again by 2015
Ah, de beruchte top 7 jongensnamen in Brussel graadmeter. Er is wat minder variatie qua Islamitische jongensnamen dan westerse namen, maar meisjesnamen laten alweer een iets ander beeld zien (in Nederland in ieder geval. Maar, wtf, top 7?quote:In Brussels, the top seven baby boys' names recently were Mohamed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine and Hamza.
2 miljoen per jaar. 12 miljoen in 6 jaar. Zelfs als iedere immigrant moslim is, en iedere emigrant niet-moslim, dan nog wordt dat cijfer van 48 miljoen niet gehaald. Uiteraard heb je ook te maken met geboortecijfers. Maar ook hier: niets specifiek over moslims, alleen weer grote getallen over een containerbegrip als immigranten.quote:In the latter years of the 20th century, the 27 countries of the EU attracted half a million more people a year than left. "Since 2002, however," the latest EU report says, "net migration into the EU has roughly tripled to between 1.6 million and two million people per year."
Ah, hier is een concreet cijfer. Hoewel concreet, een foutmarge van meer dan 50%. Startling numbers indeed, alleen net iets anders dan de bedoeling.quote:The study for the US Air Force by Leon Perkowski in 2006 found that there were at least 15 million Muslims in the EU, and possibly as many as 23 million. According to the US's Migration Policy Institute, residents of Muslim faith will account for more than 20 per cent of the EU population by 2050 but already do so in a number of cities.
de autochtone europese bevolking is sterk vergrijst.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Totale bevolking EU: 489.314.000
Moslims EU: 15.890.428
Percentage: 3.3%
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhc6ksyiqqzz
http://www.pr-inside.com/(...)chiv-deu-r113723.htm
Wat voor cijfers heeft de Daily Telegraph gebruikt?
Plaatje:
http://sargasso.nl/archief/2009/06/17/aantal-moslims-in-europa/
Aha, juist, ok, inderdaad, ja, goed punt, correct.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef franksetank het volgende:
[..]
de autochtone europese bevolking is sterk vergrijst.
autochtone vrouwen nemen relatief later kinderen maar ook minder.
emancipatie en ontwikkeling van de moderne vrouw....
de moslims leven volgens hun achterlijke boekje.
vrouw word gezien als legbatterij en mag flink kinderen baren wat ze ook doen.
gezinnen zijn groot en de opvoeding is belabberd.
enige wat ze kunnen is zich voortplanten zoals je ook wel ziet met plagen.
en in 50 jaar neemt de autochtone bevolking af en de moslims nemen flink toe.
niet zo raar dus
Het is allang aangetoond dat moslimvrouwen met elie generatie dichter bij het autochtone geboortecijfer komen. Ze lopen nog gemiddeld 1 kind voor en ook dat zal weer afnemen met de volgende generatie. Heisa om niks dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef franksetank het volgende:
[..]
de autochtone europese bevolking is sterk vergrijst.
autochtone vrouwen nemen relatief later kinderen maar ook minder.
emancipatie en ontwikkeling van de moderne vrouw....
de moslims leven volgens hun achterlijke boekje.
vrouw word gezien als legbatterij en mag flink kinderen baren wat ze ook doen.
gezinnen zijn groot en de opvoeding is belabberd.
enige wat ze kunnen is zich voortplanten zoals je ook wel ziet met plagen.
en in 50 jaar neemt de autochtone bevolking af en de moslims nemen flink toe.
niet zo raar dus
Rapporten uit 2005, 2006, 2007, die weer deels gebruik maken van cijfers uit 2003, 2004. Deels elkaar tegensprekend, deels onvolledig. Het is een wirwar aan onderzoekjes, met uiteindelijk cijfers van "U.S. Department of State, Annual Report on International Religious Freedom 2003": http://www.twq.com/04summer/docs/04summer_savage.pdfquote:Op maandag 10 augustus 2009 23:17 schreef Picchia het volgende:
Ja, laten we maar even de gebruikte bronnen verzamelen.
Muslim Europe: the demographic time bomb transforming our continent - The Telegraph
Dezen worden geciteerd:
MUSLIM DEMOGRAPHICS IN THE EUROPEAN UNION: WIDENING THE GAP WITH US FOREIGN POLICY - Leon J. Perkowski
An Uncertain Road: Muslims and the Future of Europe - The Pew Forum
Integrating Islam: A New Chapter in “Church-State” Relations - Jonathan Laurence
En dit is de oorspronkelijke bron waar die 20% vandaan komt, zoals genoemd in het rapport hierboven::
The demographic challenge in Europe - Karoly Lorant
Deze passage over de argumenten tegen migratie is ook wel interessantquote:Labour market does not justify immigration
The high level of unemployment in most European countries shows that there is no general shortage in labour force. Shortages in some sectors are only due to low wages. If the wages were higher, the quantity of work should increase. Consequently, it is false to say that the migrants do the low paid jobs that the natives reject. In fact, the low paid jobs just exist because the migrants are present and ready to accept low wages. Without immigration, and according to the curve, the wages would increase and surely the natives would accept these jobs.
The low participation rate – especially among immigrants already present – also contradicts an influx of further immigration. For instance in Italy only 52% of the “working age” population (15–64 years old) are presently employed, because of chronic unemployment coupled with liberal welfare and retirement benefits. For young migrants under 24, the unemployment rate often peaks to 45%. In some suburbs, many young migrants are constantly idle and only receive handouts for their living.
Bron The demographic challenge in Europe
Voor de concurrentie hoeven wij het ook niet te doen, behalve als de verwachting is dat één Europeaan minder productief zal zijn dan één persoon uit een ander werelddeel. Dan kun je pogen om de economische welvaart op te krikken door meer personen binnen te laten, maar als de productiviteit daardoor niet stijgt maakt het voor het BNP per persoon natuurlijk geen donder uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
We moeten een duurzame oplossing vinden tegen de vergrijzing. Als maar meer, meer, meer mensen in het land kan niet. Op een zeker moment wordt het land totaal onleefbaar. Er moet een economisch/maatschappelijk model komen dat bij een gelijkblijvende bevolking een redelijke welvaart voor de inwoners voortbrengt.
Het is een idioot waanidee dat permanente bevolkingsgroei noodzakelijk zou zijn om de vergrijzing tegen te gaan. Nederland zou veel beter af zijn met 10 miljoen inwoners, iets wat ook altijd al gezegd is. Maar toen de multikul opkwam werd dat standpunt verketterd.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
We moeten een duurzame oplossing vinden tegen de vergrijzing. Als maar meer, meer, meer mensen in het land kan niet. Op een zeker moment wordt het land totaal onleefbaar. Er moet een economisch/maatschappelijk model komen dat bij een gelijkblijvende bevolking een redelijke welvaart voor de inwoners voortbrengt.
Het is een idioot waanidee dat permanente bevolkingsgroei noodzakelijk zou zijn om de vergrijzing tegen te gaan. Nederland zou veel beter af zijn met 10 miljoen inwoners, iets wat ook altijd al gezegd is. Maar toen de multikul opkwam werd dat standpunt verketterd.
Nu al die zonnekrachtcentrales in de Sahara gebouwd zullen worden, zal het M-O aardig wat politieke macht verkrijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dominant als in "de meeste aanhangers dan" bedoel je. Dat is nogal een verschil. Er zijn ook meer Afrikanen dan Europeanen en toch is de invloed van de eerste groep ontzettend marginaal op het wereldtoneel vergeleken bij Europeanen.
De Sahara ligt niet in het Midden-oosten. Alleen een stukje in Egypte, en zelfs dat het M-O noemen is al niet echt gebruikelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Nu al die zonnekrachtcentrales in de Sahara gebouwd zullen worden, zal het M-O aardig wat politieke macht verkrijgen.
-1 voor inzicht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Nu al die zonnekrachtcentrales in de Sahara gebouwd zullen worden, zal het M-O aardig wat politieke macht verkrijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |