Mag ik vragen wat jij nu doet om het vaderland te redden van de moslims?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de Pim Fortuijn-filosofie. Hier heb ik al een keer een topic over geschreven. Juist het Pretpark Nederland dat velen willen behouden en bedreigd zien door de Islam is de kern van het probleem. Een samenleving waar het plezier bovenaan staat is decadent en geen lang leven beschoren.
Nu kan je een dergelijke samenleving wel nastreven, om in je eigen korte levenstijd zoveel mogelijk genot te consumeren, maar besef je wel dat het of het één, of het ander is. Een pretmaatschapij is zo verdwenen.
Waarom Pim niet de Beloofde was. Daarom was hetgeen Pim zei ook deels incongruent. Of hij wilde zijn eigen ontaarde leventje nog zo lang mogelijk genieten.
Mijn vrouw is pas bevallen, dus gun haar even rust!quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij nu doet om het vaderland te redden van de moslims?
Dan moet je niet in Nederland zijn. De Nederlandse politiek en radicalen / extremisten (van welke soort dan ook) hard aanpakken, gaat niet samen in 1 zin.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:31 schreef reem het volgende:
Een moslimbevolking van 20% lijkt mij geen probleem, zolang je radicalen die de natiestaat direct in gevaar brengen maar hard aanpakt.
Ja. Dat is de "weg met ons" mentaliteit van de elite. Gekoppeld met de "als ik maar kan genieten" mentaliteit van de massa. Een onzalige combinatie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:08 schreef Lyrebird het volgende:
Naast die Pretmaatschappij heb je ook nog de "ik voel me zoooo schuuuuldig" maatschappij. Van die Volkskrant en NRC lezers die je er op wijzen dat je ook klimaatneutraal kunt eten. Koppels die in het belang van het mejeu hebben besloten geen kinderen te krijgen. Immers, kinderen die in de Sahel opgroeien, stoten gedurende hun leven tientallen keren minder CO2 uit dan wij. Ik sluit niet uit dat deze maatschappij iets te maken heeft met de Pretmaatschappij. Sterker nog, die twee zijn erg met elkaar verbonden. Want pret hebben, dat mogen wij met onze Calvinistische wortels niet! Daar moeten wij boete voor doen, en wat is er gemakkelijker dan geen kinderen te nemen?
Het is wel meer dan 20%.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef SeLang het volgende:
20% maar als ikzelf de 80 al ben gepasseerd?
Waar maken we ons druk over.
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij ook een geval "gemaksgeorienteerde" die zich in een hedonistische samenleving als de Nederlandse geworden is als een vis in het water voelt. Dat kan en is je recht. Het enige punt is dat dit soort samenlevingen geen lang leven beschoren is. Jongere, vitalere volkeren overspoelen zo'n maatschappij in weinig tijd, zelfs wanneer er een militair en economisch overwicht is. Voorbeelden hiervan zijn in de geschiedenis volop te vinden, dat begint al goed gedocumenteerd in het Romeinse Rijk.
Ik verwacht niet dat de Islam een sterke alternatieve beschaving is. Zodra ze economisch/sociaal sterk zal worden, zal het met de Islam allemaal wel meevallen. Zo lang ze economisch zwak blijft, zal de Islam sterk blijven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.
De beïnvloedingsrichting verloopt van de Westerse cultuur naar de Islam.
Gefeliciteerd manquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn vrouw is pas bevallen, dus gun haar even rust!![]()
De Islam heeft in het verleden wel degelijk laten zien een sterke beschaving te kunnen vormen. Pas vanaf de 18e eeuw is zij geen serieuze militaire of economische concurrent van het Westen meer geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen maar waar zijn als je zou kunnen bewijzen dat de Islam idd ook een sterkere alternatieve beschaving kan vormen, om die van het decadente Westen op te volgen. Volgens mij stopt daar jouw redenatie.
De beïnvloedingsrichting verloopt van de Westerse cultuur naar de Islam.
Maar niet zo sterk dat zij het niet aflegden in 732 bij Poitiers tegen de Franken onder Karel Martel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam heeft in het verleden wel degelijk laten zien een sterke beschaving te kunnen vormen. Pas vanaf de 18e eeuw is zij geen serieuze militaire of economische concurrent van het Westen meer geweest.
Ik heb het verhaal al eens verteld, maar circa 6 maanden geleden had ik autopech, midden in de nacht terugrijdend van mijn werk, en strandde bij de waranda in BoZ. Het was een komen en gaan van bezoekers daar. Met name jonge allochtonen tussen de 20 en 30. Stuk voor stuk in de duurste nieuwe of bijna nieuwe Audi's, Mercedessen, Volkswagens.quote:De beïnvloeding is wederzijds. Verhoudingsgewijs ten opzichte van andere minderheidsgroeperingen hebben juist de moslims veel invloed gehad op de Nederlandse samenleving. Veel meer dan de Surinamers, Antillianen of Chinezen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
Je zou kunnen vaststellen dat de beïnvloedingsrichting zeer zeker van Westerse (materiële) mentaliteit richting Islam gaat.
Zo prettig is zo'n samenleving niet imo. Maar het probleem van Fortuyn en Wilders is dat ze het probleem puur demografisch bekijken. Hoeveel poppetjes hebben wij tov de moslims. Ze gaan nooit in op de systeemfouten in de NL samenleving, zoals die o.a. tot uiting komen in de anti-depressiva epidemie. Het is egoisme politiek zonder visie die NL alleen maar verder in problemen brengt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de Pim Fortuijn-filosofie. Hier heb ik al een keer een topic over geschreven. Juist het Pretpark Nederland dat velen willen behouden en bedreigd zien door de Islam is de kern van het probleem. Een samenleving waar het plezier bovenaan staat is decadent en geen lang leven beschoren.
Nu kan je een dergelijke samenleving wel nastreven, om in je eigen korte levenstijd zoveel mogelijk genot te consumeren, maar besef je wel dat het of het één, of het ander is. Een pretmaatschapij is zo verdwenen.
Waarom Pim niet de Beloofde was. Daarom was hetgeen Pim zei ook deels incongruent. Of hij wilde zijn eigen ontaarde leventje nog zo lang mogelijk genieten.
Dominant als in "de meeste aanhangers dan" bedoel je. Dat is nogal een verschil. Er zijn ook meer Afrikanen dan Europeanen en toch is de invloed van de eerste groep ontzettend marginaal op het wereldtoneel vergeleken bij Europeanen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:13 schreef Ghazi het volgende:
Een vijfde deel Moslim is wel een geheel optimistisch toekomstbeeld. Dat overtreft mijn wildste dromen.
Nu geloof ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. En al zal het wel zo zijn, met wat voor Moslims zullen we te maken hebben?
Met doorgaans praktizerende Moslims?
Of Moslims die we vooral heden ten dage zien; Moslims die bij de fastfoodrestaurants haram eten, constant overspel plegen en meisjes kapotscheuren voor het huwelijk, en helemaal into alcohol zijn?
Dat is de grote vraag, indien de hypothese klopt, wat ik zeer betwijfel.
Maar dat de Islam de dominante godsdienst wordt binnen 50 jaar lijkt zeer aannemelijk. (van anderhalf miljard nu naar wellicht 2,5 miljard of meer in 2050).
Toch was het 'Islamitische Rijk' daarna wel een groot rijk. De Ottomanen kwamen in de 17e eeuw tot aan Wenen. Het rijk van Khan strekte zich uit van China tot aan de Donau. Bijna 10.000 kilometer breed dus!!quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar niet zo sterk dat zij het niet aflegden in 732 bij Poitiers tegen de Franken onder Karel Martel.
De voornamelijk linkse partijen doen nu al alles om moslims te pleasen om stemmen te winnen. Denk aan PvdA, GL etc. En deze partijen trekken zich niks aan van het teruggefluit van hun oorspronkelijke achterban.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:39 schreef reem het volgende:
[quote] Indirect kan het natuurlijk wel zo zijn dat partijen (zeker de middenpatijen) hun verkiezingsprogramma meer afstemmen om stemmen van deze groep binnen te halen. Maargoed, daar halen deze partijen hun bestaansrecht vandaan, het zijn immers catch-all parties zonder een zeer duidelijk ideologisch profiel. Maar zelfs ook al zou men teveel de oren laten hangen naar wensen van een bepaalde minderheid, dan zullen deze partijen toch wel teruggefloten door hun 'oorspronkelijke' achterban als dat te ver gaat.
Moslims als mensen behandelen heet dat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De voornamelijk linkse partijen doen nu al alles om moslims te pleasen om stemmen te winnen. Denk aan PvdA, GL etc. En deze partijen trekken zich niks aan van het teruggefluit van hun oorspronkelijke achterban.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moslims als mensen behandelen heet dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |