Maar het is wel een ontzettend mooi ventjequote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:32 schreef LovelyLady het volgende:
Koen gaat nu steeds meer stapjes zetten. Deed hij al maar toen werd het ineens weer minder. Nu loopt hij van de eettafel naar de bank (zo'n 8 passen)
Hij praat alleen nog niet zoveel... eigenlijk zegt hij alleen maar diedaa (die daar?) maar verder niets
quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:12 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft weer wat nieuws verzonnen.
Blijkbaar kan hij op een of andere manier zelf op zijn commode klimmen. Dus toen ik gisterenavond hem in wilde stoppen kreeg ik de schrik van mijn leven, hij lag op het aankleedkussen op de commode te slapen
gadverdamme dat wilde ik níet wetenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:40 schreef simmu het volgende:
och, ik heb tot mijn 14de geduimd, toen ging ik naadloos over op vriendjes en was het over
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
gadverdamme dat wilde ik níet weten
ik quote ff mezelf ter herinnering: het was idd een tand. linksboven, een snijtand heet dat denk ik. zo eentje op de hoekquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:39 schreef simmu het volgende:
nja, selene is met iets bezig. en het knarsen is nieuw. echt gigairritant geluidje ook. maar ik mag nooit in haar mond kijken. en sjaggerijnig! tot op het genante af net in de supermarkt.
Nou, er zijn wel regels over hoeveel kindjes per leidster, maar als ze meer dan 10 uur onaangebroken opvang bieden (en dat doen ze, 10,5 uur), dan mag er per dag maximaal 3 uur zijn (meteen 's ochtends, lunch en aan het einde van de dag) waarop er minder leiding hoeft te zijn. Ze overtreden dus de regels niet met maar 1 leidster, maar de vorige keer waren er wel meerdere leidsters aanwezig en ging het net zo goed mis.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:01 schreef simmu het volgende:
arme ruben![]()
je kan het daar iig aankaarten denk ik, maar ik heb geen idee wat aanvaardbaar is met zulke dingen in een kdv
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:29 schreef E.T. het volgende:
BE, vergeet niet dat die luier ook wel een maatje scheelt![]()
Tijn had vorig jaar maat 92 van de hema en daar waren sommigen al snel te klein van![]()
H&M heeft trouwens maat 86/92 met luiervoorgevormde kont
het kleinste wat ik heb kunnen vinden bij HEMA en H&M is maat 86/92 en dat is hier heeeeel heet gewassen. Maar zonder luier blijft het van zijn kont glijden, dus we hebben er nog wel altijd een luier onder (die wel steeds vaker droog blijft, wat juist met dit weer niet zo denderend isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:12 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, wat vervelend joh...![]()
Maar over die creche, zelfs al staan ze er met z'n drieeen naar te kijken, vallen doet hij blijkbaar toch wel toch?
Bij ons bij het buitenspelen loopt bijna de hele creche door elkaar en staan er mss her en der wel iets van 10 leidsters en leiders bij elkaar en dan nog valt er regelmatig een kindje...
En ik heb nog een vraagje aan je. Jij hebt Ruben toch al een tijdje gewoon ondergoed aangetrokken?
Waar vind je dat? Hema, Zeeman en V&D beginnen allemaal met mt92 bij dat soort dingen.
Ik wil hem graag, als het zo warm is gewoon een broekje over zijn luier en dan een broek en een hemdje aan naar het kdv. Alleen een luier onder zijn korte broek vind ik ook geen prettig idee op de een of andere manier.
Thuis loopt hij lekker de hele dag in zijn romper, dat vind ik zo lief staan, maar voor het kdv vind ik dat weer niks.
Maar ik heb dus nog geen gewone mini-onderbroekjes kunnen vinden... Heeft iemand nog tips?
Die zin is er ook niet echt, maar als ik het niet doe, dan doen ze hem een broekje van de opvang aan en dan heb ik liever dat hij zijn eigen broekjes draagt (en zodra hij thuis is kan de broek uit en loopt ie vaak alleen in zijn boxertjequote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:00 schreef E.T. het volgende:
Tijn heeft trouwens ook meestal alleen een luier onder zijn broek. Papa snapt de zin van een boxertje over z'n luier ook niet zo(en papa kleedt Tijn meestal aan)
Hij ligt dan tevreden te dummen en geluid te maken tot een uur of 2, daarna wordt hij boos en dat blijft hij de hele dagquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef Troel het volgende:
En als je hem 's middags wel op bed legt zodat hij wel rust heeft? Of krijst hij dan echt de hele buurt bij elkaar?
Kortom, op de vroege ochtend echt slapen en dan lunchen en dan dummen en geluid maken tot een uur of 2 en hem er dan uithalen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij ligt dan tevreden te dummen en geluid te maken tot een uur of 2, daarna wordt hij boos en dat blijft hij de hele dagHet kan dus wel, maar helpt niet echt.
En dan boos tot 19:00 omdat hij 's middags had moeten slapenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Kortom, op de vroege ochtend echt slapen en dan lunchen en dan dummen en geluid maken tot een uur of 2 en hem er dan uithalen?
Ja, hier ook altijd blijheid op die dagen dat er overal mensen, veel afleiding en geen slaap zijn. De dag erna is minderquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Meestal duurt zoiets best een dag of 4...dus dan weten we vantevoren alvast waar we aan toe zijn, ook fijn
Maar weet je wat ik het gekste vind hieraan...meestal is ze op dit soort dagen het vrolijkst
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:06 schreef freecell het volgende:
Aah Dana
Maar afleren? Volgens mij wordt dat alleen maar erger tot ze over de 2 zijn en kan e het dan proberen uit te leggen
Ja maar Stella heeft momenteel juist nergens last van. En wat voor verschil merk je dan? Dat hij beter hoort ook?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:01 schreef Troel het volgende:
Guuz, geloof me, die buisjes gaan helpen! Het is bijna jammer dat je zwanger bent, want de dag na de buisjes merk je al zo'n groot verschil
Hier is Bert (ondanks zijn mondkapjestrauma!) meegegaan met Ruben en dat ging prima, maar ik kan me goed voorstellen dat je het gewoon zelf wil doenIk zou het ook graag zelf gedaan hebben, maar Ruben had zoveel last van zijn oren dat ik echt gewoon niet wilde wachten
Ja! En hij praat veel meer! Een dag na de operatie had hij ineens klanken die we nog nooit gehoord haddenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:03 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ja maar Stella heeft momenteel juist nergens last van. En wat voor verschil merk je dan? Dat hij beter hoort ook?
Oh, dat klinkt goed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja! En hij praat veel meer! Een dag na de operatie had hij ineens klanken die we nog nooit gehoord haddenHij hoort beduidend beter (nu het luisteren nog
)
Hoe doe je dat zonder dat ze heel hard de hangmat dan wel de box valt? Klinkt goed namelijk!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:59 schreef De_Taartjesfee het volgende:
oordoppen in doen
ik weet het niet..gebakje wil al heel lang niet meer in de box..tenzij er een hangmat in hant..die vindt ze wel tof
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Koen en Leander alletwee tandjes ellende![]()
Wel goed zeg dat Koen al zo goed loopt!
En box tips heb ik niet, Dana wou er hier niet meer in, dus ik heb m afgebroken, kom ik de dag erna op het kdv staat mevrouw heel vrolijk te doen in de box. Zegt de KDV leidster "ja ze vind het zo leuk in de box dat ze er zelf steeds naar wijst omdat ze erin wilt"![]()
jawel, maar na een tijdje gooit hij dat uit de box en gaat hij schreeuwen en wijzen en 'diediedie!' roepenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
whehe ja uiteraard
Maar heeft Leander niet iets dat ie heel tof vind? en dat je m dat geeft en daarmee in de box zet?
Geef hem een oud tijschrift! (maarja ik weet niet of hij dan van de rest buiten de box ook afblijft)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:44 schreef freecell het volgende:
[..]
jawel, maar na een tijdje gooit hij dat uit de box en gaat hij schreeuwen en wijzen en 'diediedie!' roepen
Maar hij zit er nog steeds in(nu met drinken, dat helpt ook)
Hij vindt tijdschriften scheuren niet leuk?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:52 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Geef hem een oud tijschrift! (maarja ik weet niet of hij dan van de rest buiten de box ook afblijft)
Whahaha ze zouden familie kunnen zijn hahahahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:08 schreef freecell het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal!
En dan weet hij ineens wel dat ik mama ben hè?
Hoezo niet dan? Als het hier te warm is voor een slaapzak gebeurt dat ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aahw Leander![]()
Dana zat vanmorgen al voor de tweede keer met dr knietje klem tussen de spijlen van dr bedje, gek, je zou zeggen dat dat niet zou moeten kunnen..
Ik laat hem ook inderdaadquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aaahw arme Leander. ik zie het helemaal voor me hoe hij snel naar zn bedje rent![]()
ik zou m lekker laten vandaag...maarja, ik ben dan ook een sucker voor pruillipjes enzo
Ja, precies! Lekker laten lullenquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:44 schreef Kaarr het volgende:
S. is groot voor zijn leeftijd (maat 80), dus mensen schatten hem dan ook ouder. En verwachten daarom ook dat ie al meer kan. En we laten ze idd ook lekker kletsen!!
Tsja, ik had het ook gehoopt, maar helaas...quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:51 schreef Ticootje het volgende:
Niet normaal? Ik dacht wel dat het normaal was...
Oh die speen!!! Ja ik laat het maar gewoon even. Het kan echt geen kwaad hoor, ze loopt er niet de hele dag mee en ik vind dat ze echt wel genoeg babbelt.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:40 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is ze zo stoer op die fotoen toch weer een beetje baby door die speen
![]()
Over die volle zuivelproducten wist ik niet maar dat is het eerst wat in me op kwam.
Je wilt niet weten wat Koen op een dag allemaal eet. Arts van het CB vond het al vreemd maar toen ze zag dat hij zo beweeglijk was vond ze het niet zo gek.
Je hoort mij er verder ook niet over hoorquote:Op woensdag 2 september 2009 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh die speen!!! Ja ik laat het maar gewoon even. Het kan echt geen kwaad hoor, ze loopt er niet de hele dag mee en ik vind dat ze echt wel genoeg babbelt.
Ik weet het, het was ook geen aanval..quote:Op woensdag 2 september 2009 13:49 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je hoort mij er verder ook niet over hoorHet was meer om het contrast
Dat dus!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Net bij het cb geweest en dik vet goedgekeurd
80 81,5 cm bij 10.7 kilo. Een niet zo lange dame die prima op gewicht is
Ze heeft een mooie aantekening gekregen; bijzonder eigenwijs en snapt al erg veel Behoorlijk temperamentvol meisje![]()
158 164 176/ S En dan zijn ze groot en halen ze zelf zooi bij de H&M.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
92 98 104 110 116 122 128 134 140 146 152 en verder ben ik nog niet..dat zie ik wel als het zover is
De AB lijkt wel wat te helpen, oogjes zien er weer normaal uit gelukkig. Ze is ook weer een stuk vrolijker en kan weer zelf spelen zonder continu te zitten piepenquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:19 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien hoe gaat het nou met Lotte? Wil de AB al een beetje zijn werk doen?
En hoe gaat het 'snachts? Nog maar even een dikke![]()
Helaas niet, rond half 4 was ze wakker, slokje drinken. Weer terug naar bed. Het leek erop of ze weer ging slapen, niet dus. Nog een keer drinken, manlief bed naar haar kamer geschoven, Lotte weer in bed, even huilen en toen ging ze gelukkig weer slapen. Maar toch ben je zo weer anderhalf uur wakker...quote:Op maandag 14 september 2009 08:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hehe ja dat zou t makkelijkste zijn freecell
Hoe heeft ze vanacht geslapen Mrien? hopenlijk weer een stuk beter!
Waarom dacht je dat ik om een filmpje vroegquote:Op maandag 14 september 2009 12:09 schreef freecell het volgende:
Lotte, wat tofecht heerlijk nadoen!
Troel: ik ben niet charmant als ik kruip
quote:Op maandag 14 september 2009 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom dacht je dat ik om een filmpje vroeg
Hij moest vier blokjes kunnen stapelen. Hij stapelde ze precies in die volgorde zoals de wvk dat deed. Dus nog een keer proberen, en weer. Een voor een blokjes aangegeven (in verkeerde volgorde), wees hij dus naar de hand waar het juiste blokje in zat. Hij moest en zou de juiste volgorde bouwen. Dat was nog wel het meest uitzonderlijke, de andere dingen hadden te maken met een vormenstoof, maar dat zie ik wel meer kinderen nu al kunnen (tenminste, ik neem aan dat Sasha toch ook gewoon een vormenstoof al gewoon weet hoe het werkt en de blokjes op de juiste manier erin doet enzo? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat bijzonder isquote:Op donderdag 17 september 2009 18:57 schreef freecell het volgende:
Haha, wat doet hij dan nu al? Ben echt wel benieuwdVolgens mij is het ook een pienter kereltje inderdaad
Bij het CB zijn ze ook wel snel ondersteboven hoorDat Leander stevig losliep voor zijn eerste jaar vonden ze ook heel bijzonder, maar ik ken echt wel meer kindjes die dat doen. (record in mijn omgeving: 7 maand! En dat meiske is ook nog heel klein voor haar leeftijd
)
Ventje dat ik eerst als extra oppas-ukje had kan nu in zijn eentje de hele vormenstoof15 maanden
Das knap
Tof dattie dat al kanquote:Op donderdag 17 september 2009 20:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij moest vier blokjes kunnen stapelen. Hij stapelde ze precies in die volgorde zoals de wvk dat deed. Dus nog een keer proberen, en weer. Een voor een blokjes aangegeven (in verkeerde volgorde), wees hij dus naar de hand waar het juiste blokje in zat. Hij moest en zou de juiste volgorde bouwen. Dat was nog wel het meest uitzonderlijke, de andere dingen hadden te maken met een vormenstoof, maar dat zie ik wel meer kinderen nu al kunnen (tenminste, ik neem aan dat Sasha toch ook gewoon een vormenstoof al gewoon weet hoe het werkt en de blokjes op de juiste manier erin doet enzo? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat bijzonder is)
En hoe hij met de bal omging was ook ver zijn leeftijd vooruit. Nouja, het zal wel, hij voetbalt beter dan ik
Goede zaak joh! Ging het meteen goed?quote:Op zondag 20 september 2009 08:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik was dit topic kwijt. Ik wou even heel trots komen vertellen dat mijn kleine man al sinds vrijdag (okay het zijn pas 2 nachtjes en 2 middagdutjes) van zijn speen af is. En dat met 21 maanden. Deze mama is trots!
Eva is al sinds januari ofzo niet meer op het CB geweest. NOg een keer tijdens een groepsconsult in april maar ze is daarna niet meer opgeroepen. Ze wordt al 2quote:Op donderdag 17 september 2009 18:30 schreef Troel het volgende:
Ruben is goedgekeurd89 centimetertjes en 11,9 kilo (met natte luier
)
Ontwikkeling is angstwekkend ver vooruit, tig dingen die hij doet schijnt hij pas over anderhalf jaar te moeten kunnen. Gelukkig is dat niet zo heel erg
Ik ook niet, maar dat was al wel zichtbaar natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2009 13:08 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ze niet gebeld met de mededeling da ik zwanger ben. Maar het zal wel. "Eva is toch overal goed in", en dat ze groeit en aankomt zie en ik voel zelf ook wel. Dat ze driftbuien heeft kunnen de mensen van de meet van zaterdag beamen (estrys en fta) dus net zoals de rest
ik vind Jen beter passen in een 0-4 groep dan in een 2-4 groep.quote:Op maandag 21 september 2009 13:43 schreef freecell het volgende:
Wat is het voordeel van een 0-4 groep dan boven een 2-4?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |