quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:20 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Kloon van maikuuul?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:16 schreef maickeltje het volgende:
oke, ik wou je een wijze raad geven maar goed.
Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat ze het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.quote:
Soms kom je toch van die pareltjes van uitspraken tegen op Fok!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
... In het begin van onze relatie had ik weinig tijd om met haar te praten, waardoor ik toen niet echt iets gemerkt heb van het niveauverschil. ....
Je kan er vrede mee hebben of er ongelukkig mee zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Kloon van maikuuul?
[..]
Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
Waar slaat dat nou weer op? :Squote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:22 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Soms kom je toch van die pareltjes van uitspraken tegen op Fok!
Misschien ken je een paar moeilijke woorden TS, maar niveau heb je beslist niet als je geen tijd hebt om te praten met je nieuwe vriendin.
Ja. Daar ben ik juist zo bang voor. Als ik het verschil op dit moment zie dan vrees ik voor wat komen gaat. Zij heeft ook andere ideeën over het leven op sommige vlakken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef Verlicht het volgende:
Een duurzame relatie houdt stand als je op elkaars golflengte ligt, intellectueel en emotioneel. Jij zal intellectueel verder ontwikkelen, zij wellicht niet...
Hmm dat zijn vrienden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef Faithfulness het volgende:
Krijg je ook opmerkingen van je vrienden?
'Wat moet je met die domme doos', etc.?
Ja, iets heftigs als: Met mijn volgende vriendin toch maar eens een gesprekje voeren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:18 schreef kres het volgende:
Gelezen......
Kan je verhaal goed begrijpen....
Dat wat jij zegt zou mij ook enorm storen en tot vrij heftige maatregelen dwingen.
Gotsamme, claimen dat je teveel niveau hebt, terwijl je niet eens hebt gepraat met je nieuwe vriendin? Wat een lachwekkend niveau is dat? Niveautje lul-achterna-lopen.quote:
quote:
Niet elke relatie begint even perfect. In het begin is het vooral verliefdheid en sex die een rol speelt. Pas later kom je erachter of je intellectueel en emotioneel echt bij elkaar past. Daarom lopen zoveel relaties stuk na een één á twee jaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:24 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja, iets heftigs als: Met mijn volgende vriendin toch maar eens een gesprekje voeren.![]()
Jelui, wat een kolderiek topic schotelen jullie me voor.
Anders houd je verder je mond even. Je weet helemaal niet waar je over praat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:25 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Gotsamme, claimen dat je teveel niveau hebt, terwijl je niet eens hebt gepraat met je nieuwe vriendin? Wat een lachwekkend niveau is dat? Niveautje lul-achterna-lopen.
Ik ken het... ik heb eens een korte relatie met een leuke jonge dame gehad die echt op een compleet ander niveau dan ik zat. Op een gegeven moment kun je gewoon nergens meer over praten, zij vond harry potter een enorm interessante spannende film... ik vond het plot simplistisch en had in mijn hoofd al het hele verhaal uitgewerkt aan het begin van de film, het enige leuke was de trailer van star wars 2.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Kloon van maikuuul?
[..]
Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat ze het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
Begrip is geen probleem voor mij. Ik zit meer gewoon in de knoop met mezelf wat betreft de keuzes die ik moet maken.quote:
Ik ook. Alleen mannen en vrouwen met weinig zelfliefde nemen genoegen met een partner die intellectueel minder ontwikkelt is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef doperwt_ het volgende:
Ja. Daar ben ik juist zo bang voor. Als ik het verschil op dit moment zie dan vrees ik voor wat komen gaat.
Filosofisch? Praktisch (verschillende gedachtes over huisje, boompje en beestje)?quote:Zij heeft ook andere ideeën over het leven op sommige vlakken.
Achterlijke conclusie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:27 schreef FicoF het volgende:
TS is dus net als zijn vriendin, maar wil dit niet accepteren.
Als niveau hebt dan bemoei je er gewoon niet mee. Ooit bedacht dat een forum heel erg makkelijk is om zoiets kwijt te kunnen. Niemand in je omgeving die er achter zal komen... gelukkig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:27 schreef FicoF het volgende:
Als je niveau hebt post je hier niet je sneue verhaal over een relatie. Dan zeg je wat je opgeschreven hebt tegen haar, onder een diner ofzo. TS is dus net als zijn vriendin, maar wil dit niet accepteren.
Het is heel simpel... ben je gelukkig met haar, en ben je bereid om er de energie in te steken om het de moeite waard te maken? Als je daarop ja antwoord dan lijkt mij de keuze simpel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:28 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Begrip is geen probleem voor mij. Ik zit meer gewoon in de knoop met mezelf wat betreft de keuzes die ik moet maken.
Weet je wat nog makkelijker is en wellicht effectiever? Dit met je vriendin bespreken...Heb je dat al gedaan? Zo ja, wat zijn de resultaten, dan is het inderdaad interessant om dit te bespreken en je raad te geven. Zoals je het nu opschrijft lijkt het alsof je dit niet hebt gedaan, dat is dus een beetje dom.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:29 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Als niveau hebt dan bemoei je er gewoon niet mee. Ooit bedacht dat een forum heel erg makkelijk is om zoiets kwijt te kunnen. Niemand in je omgeving die er achter zal komen... gelukkig.
Natuurlijk niet, dan moet je maar een dagboek aanschaffen, of zo'n 'hulplijn' bellen waar men slechts luistert zonder te oordelen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:29 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Als niveau hebt dan bemoei je er gewoon niet mee. Ooit bedacht dat een forum heel erg makkelijk is om zoiets kwijt te kunnen. Niemand in je omgeving die er achter zal komen... gelukkig.
Die mening deel ik volledig met je.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:28 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ik ook. Alleen mannen en vrouwen met weinig zelfliefde nemen genoegen met een partner die intellectueel minder ontwikkelt is.
[..]
Nouja wat betreft huisje, boompje, beestje zitten we wel op één vlak. Dat is ook iets wat de relatie in stand houdt, anders was hij allang uiteengevallen.quote:Filosofisch? Praktisch (verschillende gedachtes over huisje, boompje en beestje)?
Niks mis mee. Je hebt een gemeenschappelijke basis, wil je de intellectuele uitdaging dan zul je die ergens anders moeten zoeken (vrienden etc.). Zo kun je het ook bekijken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:33 schreef doperwt_ het volgende:
Filosofisch is een ander verhaal. Ik denk veel meer na over hoe de werkelijkheid is opgebouwd en waarom dingen zijn zoals ze zijn. Ook eenvoudige dingen zoals logica bekijk ik op een hoger niveau dan zij. Zij neemt veel meer dingen aan, omdat het zo is uitgelegd. Terwijl ik veel dingen in twijfel trek en eerst de kern ervan wil ontdekken, voordat ik het accepteer als feit. Je zou kunnen zeggen (maar dat vind ik weer erg zwart-wit) dat zij op MBO-niveau zit en ik op WO-niveau.
Ik heb al gezegd dat ik geen advies hoef. Maar je hebt op zich gelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:30 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het is heel simpel... ben je gelukkig met haar, en ben je bereid om er de energie in te steken om het de moeite waard te maken? Als je daarop ja antwoord dan lijkt mij de keuze simpel.
Denk je dat ik dat nog niet gedaan heb? Al meerdere keren. Maar het lijkt bij haar niet echt door te dringen wat mijn onderliggende motieven zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:31 schreef FicoF het volgende:
[..]
Weet je wat nog makkelijker is en wellicht effectiever? Dit met je vriendin bespreken...Heb je dat al gedaan? Zo ja, wat zijn de resultaten, dan is het inderdaad interessant om dit te bespreken en je raad te geven. Zoals je het nu opschrijft lijkt het alsof je dit niet hebt gedaan, dat is dus een beetje dom.
Tja. Maar ik wil op zondagochtend een gesprek kunnen voeren over het leven en over dingen kunnen filosoferen zonder dat het na 1 minuut doodbloed. En zonder dat ik eerst vrienden moet opzoeken. Dat is namelijk het punt. Waarom zou je een relatie hebben met iemand, waarmee je geen echte gesprekken kan voeren?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Niks mis mee. Je hebt een gemeenschappelijke basis, wil je de intellectuele uitdaging dan zul je die ergens anders moeten zoeken (vrienden etc.). Zo kun je het ook bekijken.
Dan ben je toch ook niet gelukkig bij haar of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:36 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
[..]
Denk je dat ik dat nog niet gedaan heb? Al meerdere keren. Maar het blijkt bij haar niet echt door te dringen wat mijn onderliggende motieven zijn.
Ik ben niet gelukkig als het om dat aspect gaat. Het enige wat voor haar telt is een relatie in stand houden. Hoe oppervlakkig hij ook is (in mijn beleving).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:37 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Dan ben je toch ook niet gelukkig bij haar of zie ik dat verkeerd?
Mwa dat zou inderdaad wel fijn zijn... maar aan de andere kant kun je ook andere leuke dingen met haar doen. Aangezien ik geen relatie heb kan ik je helaas niet zoveel helpen, maar ik begrijp je punt van frustratie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:37 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Tja. Maar ik wil op zondagochtend een gesprek kunnen voeren over het leven en over dingen kunnen filosoferen zonder dat het na 1 minuut doodbloed. En zonder dat ik eerst vrienden moet opzoeken. Dat is namelijk het punt. Waarom zou je een relatie hebben met iemand, waarmee je geen echte gesprekken kan voeren.
Dat kan toch nooit goed gaan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:38 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Ik ben niet gelukkig als het om dat aspect gaat. Het enige wat voor haar telt is een relatie in stand houden. Hoe oppervlakkig hij ook is (in mijn beleving).
Serieus?quote:
Stop er dan gewoon mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:44 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Serieus?Nee dat besef ik allang. Het is gewoon heel erg moeilijk omdat de relatie verder wel oké is. Alleen zie ik geen toekomst voor ons samen.
Ben jij weleens 2 jaar met iemand samen geweest en er toen van de ene op de andere dag me gestopt? Het is net alsof je een stuk uit je hart moet trekken... dat is niet makkelijk. Ik hou namelijk wel van haar.quote:
QFT dat is wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:49 schreef LaDiosa het volgende:
hele volksstammen hebben geen "echte" gesprekken met elkaar en leven toch heel gelukkig samen. Het is maar net welke criteria je stelt voor geluk. Als je er gelukkig mee kunt zijn dat ze van je houdt, alles voor je overheeft, heerlijk met je knuffelt... enzo, en leuk kan opgaan en vertellen over haar eigen interesses, en zij is gelukkig met jou om haar eigen redenen, hoeven jullie geen probleem te hebben.
Dan kun je je filosoferende gesprekken inderdaad beter aan anderen voorbehouden. Stel je voor dat je erg van knutselen (ik noem maar iets) houdt en je bent er erg goed in, zij probeert het wel maar heeft nu eenmaal 2 linkerhanden wat dat betreft, dan ga je toch ook naar de knutselclub en niet steeds de nadruk leggen op het feit dat zij slechter erin is dan jij.
(ik hoor je nu al bijna denken: jaaaa maar dat is iets heel anders! Nee dat is het niet, same difference! Gaat om een bepaalde aanleg intelligentie, handigheid, creativiteit allemaal aangeboren)
Dus, als je verder wel gek op haar bent, zou ik andere mensen en andere tijdstippen dan haar en zondagochtend kiezen voor filosoferende gesprekken, en proberen te genieten van wat je wel met haar hebt, voordat je besluit het hierom uit te maken
...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:49 schreef LaDiosa het volgende:
Dus, als je verder wel gek op haar bent, zou ik andere mensen en andere tijdstippen dan haar en zondagochtend kiezen voor filosoferende gesprekken, en proberen te genieten van wat je wel met haar hebt, voordat je besluit het hierom uit te maken
Hoezo onzin? Soms hoeft het ook niet zo belangrijk te zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:12 schreef Verlicht het volgende:
Luister niet naar die onzin van mensen die claimen dat inhoud (intellectueel) niet belangrijk hoeft te zijn bij een liefdespartner.
Waar claim ik, of welke ander dan ook dat het niet belangrijk hoeft te zijn? Dit is persoonlijk en voor iedereen verschillend. Lees goed wat ik schrijf als je er toch commentaar op wilt hebben. Maar speciaal voor jou zal ik het nog even verduidelijken:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:12 schreef Verlicht het volgende:
Luister niet naar die onzin van mensen die claimen dat inhoud (intellectueel) niet belangrijk hoeft te zijn bij een liefdespartner.
Mijn laatste verwijt is niet gericht op jouw post (meer een algemene opmerking). Maar het is mijn fout dat ik het niet duidelijk aangeef.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:22 schreef LaDiosa het volgende:
[..]
Waar claim ik, of welke ander dan ook dat het niet belangrijk hoeft te zijn? Dit is persoonlijk en voor iedereen verschillend. Lees goed wat ik schrijf als je er toch commentaar op wilt hebben. Maar speciaal voor jou zal ik het nog even verduidelijken:
Niet voor iedereen tellen dezelfde dingen in een relatie. Als het pijn doet om het hierom uit te maken, is het voor TS misschien een optie of er een andere oplossing is. Blijkt die er niet te zijn, kan hij altijd besluiten het alsnog uit te maken. Is misschien de moeite waard om zoiets te onderzoeken.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 04:03 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik filosofeer sowieso niet met vrouwen , hun hele benadering van zaken is te anders.
Zou je dan ook iemand dumpen omdat 'ie slimmer is dan jij?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:18 schreef UltraR het volgende:
Dit is voor mij 1 van dé belangrijkste redenen om een eind aan een relatie te maken (al is de kans zeer klein dat ik überhaupt aan een relatie zou zijn begonnen met een veel minder intelligent iemand.)
Oppervlakkige reden? Helemaal niet! Hoezo zou dat oppervlakkig zijn? Als niveauverschil geen goede reden is, wat dan wel?
Slimmer is niet eens zo zeer de juiste omschrijving. Niveau, interesses. En dat hangt in een bepaalde mate ook samen met intelligentie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:36 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Zou je dan ook iemand dumpen omdat 'ie slimmer is dan jij?
Alles in twijfel trekken vind ik nou ook niet een lichtend voorbeeld van een hoog intellectueel niveau.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:33 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Die mening deel ik volledig met je.
[..]
Nouja wat betreft huisje, boompje, beestje zitten we wel op één vlak. Dat is ook iets wat de relatie in stand houdt, anders was hij allang uiteengevallen.
Filosofisch is een ander verhaal. Ik denk veel meer na over hoe de werkelijkheid is opgebouwd en waarom dingen zijn zoals ze zijn. Ook eenvoudige dingen zoals logica bekijk ik op een hoger niveau dan zij. Zij neemt veel meer dingen aan, omdat het zo is uitgelegd. Terwijl ik veel dingen in twijfel trek en eerst de kern ervan wil ontdekken, voordat ik het accepteer als feit. Je zou kunnen zeggen (maar dat vind ik weer erg zwart-wit) dat zij op MBO-niveau zit en ik op WO-niveau.
zo'n fout mag je echt niet meer maken al ben je op WO niveau en al helemaal niet in zo'n contextquote:In de praktijk betekend dat niveauverschil
Wat een onzin. Ik vind het heerlijk om over politiek en maatschappelijk ontwikkelingen te praten. Dat wil ik ook met mijn vriendin kunnen doen. En er bestaan genoeg meisjes waar je dat echt bij kan vergeten (en ja, er zijn er ook die ook die interesses hebbenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:44 schreef Cmonv het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet om hoe intelligent jij bent en hoe dom je vriendin wel niet is. Met minder intellectuele mensen kan je prima praten, ze zijn heus achterlijk. Vaak praten ze juist makkelijker. Volgens mij hebben jullie gewoon überhaupt geen gespreksstof samen en is dát het probleem. Hou je ingewikkelde gesprekken maar voor je vrienden/collega's of voor het WFL forum en ga gewoon over gezellige dingen praten met je vriendin.
Natuurlijk kan dat bij TS het geval zijn (al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen), maar mijn reactie is geen onzin want zo ervaar ik het zelf. Dus dat kan ook het geval zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik vind het heerlijk om over politiek en maatschappelijk ontwikkelingen te praten. Dat wil ik ook met mijn vriendin kunnen doen. En er bestaan genoeg meisjes waar je dat echt bij kan vergeten (en ja, er zijn er ook die ook die interesses hebben).
Die zijn dan dus niet geschikt om een relatie mee aan te gaan. Zoiets kan toch ook bij TS het geval zijn?
Klopt, maar je bracht het alsof de TS zich niet moest aanstellen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:49 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat bij TS het geval zijn (al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen), maar mijn reactie is geen onzin want zo ervaar ik het zelf. Dus dat kan ook het geval zijn.
Ow sorry voor die toon dan, ik bedoelde het als tip.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef UltraR het volgende:
[..]
Klopt, maar je bracht het alsof de TS zich niet moest aanstellen.
Punt is idd: voor de 1 is dit van, groot, belang in een relatie, voor de ander niet.
Je hebt wel helemaal gelijk dat als de vriendin van de TS het duidelijk niet leuk vind om over dergelijke (ingewikkelde) dingen te praten, TS dat ook gewoon niet moet doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:53 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ow sorry voor die toon dan, ik bedoelde het als tip.
Maarja misschien ben ik zelf ook wel simpel
Mee eensch.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:42 schreef UltraR het volgende:
[..]
Slimmer is niet eens zo zeer de juiste omschrijving. Niveau, interesses. En dat hangt in een bepaalde mate ook samen met intelligentie.
Dus als ik een relatie zou hebben met een hyperintelligente vrouw die laborant is en het constant over de nieuwste ontwikkelingen in het lab heeft, waar ik niets van begrijp, dan zou die relatie niet lang stand houden nee.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:49 schreef Cmonv het volgende:
Ik praat over 'ingewikkeldere' dingen veel liever met mijn vrienden en met m'n vriendin juist liever niet.. vind ik helemaal niet leuk
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alles in twijfel trekken vind ik nou ook niet een lichtend voorbeeld van een hoog intellectueel niveau.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:56 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ik kan het echt niet geloven. Juist mijn partner moet mij intellectueel heerlijk bevredigen, net zo lekker als seks. Sommige mannen...
![]()
TS, wat ga jij doen?
Dat viel mij ook op, die d.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:44 schreef Cmonv het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet om hoe intelligent jij bent en hoe dom je vriendin wel niet is. Met minder intellectuele mensen kan je prima praten, ze zijn heus achterlijk. Vaak praten ze juist makkelijker. Volgens mij hebben jullie gewoon überhaupt geen gespreksstof samen en is dát het probleem. Hou je ingewikkelde gesprekken maar voor je vrienden/collega's of voor het WFL forum en ga gewoon over gezellige dingen praten met je vriendin.
PS:
[..]
zo'n fout mag je echt niet meer maken al ben je op WO niveau en al helemaal niet in zo'n context
Wat is dit nou voor 'n bagger constatering.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:38 schreef shifto het volgende:
Tenzij kwijlt geloof ik niet dat jij "slimmer" bent dan haar. Je bent nog jong en hebt waarschijnlijk nog niks behaalt. En omdat jij wat moeilijkere woorden kent en duidelijk niet eens met een medemens (laat staan je vriendin) kan communiceren, geeft denk ik wel aan wie er dommer is van jullie twee.
Zou nog wat zijn als je haar nu dumpt en je krijgt een nieuwe vriendin die zich slimmer voelt dan jij! want ja, zij doet atheneum i.p.v. jouw havoHoe zou je je voelen?
Diepgang is sowieso een subjectief begrip.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:49 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor 'n bagger constatering.
Wat heeft opleidingsniveau te maken met het feit dat jij diepgaander bent dan haar? Kijken naar verschil in opleidingsniveau is zo ontzettend oppervlakkig.
Dat dus.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:01 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Diepgang is sowieso een subjectief begrip.
Een ei die graag praat over de zin van het leven zal zichzelf meer diepgang vinden hebben dan zijn vriendin die liever over GTST praat. Puur objectief gezien is het beide oeverloos tijdsverdrijf.
Punt is, dat TS zichzelf diepgang toedicht en zijn vriendin niet. Het is gebakken lucht, zelfverklaarde onzin. De enige objectieve zekerheid in het verhaal, is dat meneer de TS met diepgang al heel lang een relatie had voordat hij eens begon te praten met zijn vriendin.
Natuurlijk kan een verschil in diepgang breekpunt zijn in een relatie. Maar zijn voorkeur voor zijn eigen blabla is net zomin een rechtvaardiging voor een claim op diepgang als een verschil in opleiding dat is.
Een verschil in diepgang uit zich bij normale mensen al binnen een gesprekje van tien minuten.
Na een of twee jaar gaan vallen over een verschil in diepgang is net zo lachwekkend als na 1 of 2 jaar ineens gaan klagen over een verschil in opleiding.
Punt is, probleem van TS is helemaal niet de diepgang. Probleem is dat ie zich gewoon ergert aan zijn vriendin, de klik is weg, en daar zoekt ie een pompeuze stok voor.
Echte probleem van TS waar ie echt een topic over zou moeten openen, is dat ie niet capabel is om een verslopte relatie te beëindigen.
Dat vroeg ik me ook af hoor, waarom praatte je in het begin niet met je vriendin?quote:
moet je haar niveau nagaanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:22 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Misschien ken je een paar moeilijke woorden TS, maar niveau heb je beslist niet als je geen tijd hebt om te praten met je nieuwe vriendin.
ja niveauverschil is niet direct ideaal en gaat links of rechtsom meestal wel wringen, maar als je er toch anderhalf jaar voor nodig hebt om erachter te komen dat je vriendin niet zo snugger is dan zal het met het niveauverschil toch ook wel meevallen lijkt me.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
n het begin van onze relatie had ik weinig tijd om met haar te praten, waardoor ik toen niet echt iets gemerkt heb van het niveauverschil. Maar de laatste maanden ben ik geconfronteerd met het feit dat er toch degelijk een afstand tussen ons zit.
Het ligt er maar net aan waar jij je prioriteiten legt. Niet oliedom natuurlijk , maar mijn persoonlijke ervaring is dat je filosofische discussie of zakelijke kwestie beter met een man kunt volgen/bespreken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:41 schreef conleche het volgende:
Ik snap niet zo heel goed hoe je een relatie kan aangaan met iemand van ongelijk intelligentieniveau. Dat je er een keer sex mee hebt, snap ik nog in de verte. Maar van een mooi en/of lekker bord zonder inhoud eet je toch echt niet langer dan een week of 2 lijkt mij.
Ik kan al niet eens sex hebben met iemand die ik dom vind, laat staan een relatie!
Je maakt een grapje, right??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar jij je prioriteiten legt. Niet oliedom natuurlijk , maar mijn persoonlijke ervaring is dat je filosofische discussie of zakelijke kwestie beter met een man kunt volgen/bespreken.
Ik ben bloedserieus schatquote:
winner taco neukt alleen domme wijven. Normale hebben hem al gauw goor. Vandaar dat hij denkt dat er geen vrouwen bestaan die hierover kunnen praten.quote:
Dat is waar , vrouwen zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar jij je prioriteiten legt. Niet oliedom natuurlijk , maar mijn persoonlijke ervaring is dat je filosofische discussie of zakelijke kwestie beter met een man kunt volgen/bespreken.
De mooiste vrouwen op aarde zijn tevens de domste vrouwen. Vrouwen moet je keihard neuken en geen hoogstaande discussies mee willen voeren , faalhaas!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:51 schreef Heathen. het volgende:
[..]
winner taco neukt alleen domme wijven. Normale hebben hem al gauw goor. Vandaar dat hij denkt dat er geen vrouwen bestaan die hierover kunnen praten.
En allebei kan dus niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
De mooiste vrouwen op aarde zijn tevens de domste vrouwen. Vrouwen moet je keihard neuken en geen hoogstaande discussies mee willen voeren , faalhaas!
Geniale gast die vriend van jouquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef S_1980 het volgende:
Niet geheel ontopic, maar ik vond het wel een mooie uitspraak van een vriend van me:
Je vriendin kan maar beter een iets lager IQ hebben. Vrouwen hebben namelijk een hoger EQ dan mannen, en daardoor blijft het nog in balans.
Vast wel . Maar die zijn zeldzaam.quote:
Walgelijk mannetje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
De mooiste vrouwen op aarde zijn tevens de domste vrouwen. Vrouwen moet je keihard neuken en geen hoogstaande discussies mee willen voeren , faalhaas!
Ok ik begrijp het al. Je hebt een kleine leuter en wilt ook nog eens niet uitgelachen worden om je lage intellect.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:28 schreef enchufa het volgende:
Gewoon een beetje rond je heen kijken. Eens zien wat er nog meer voor moois rondloopt op je werk, studie, hobbyclubje. Als je iemand gevonden hebt waar het mee klikt, uitmaken met je huidige vriendin en verder gaan waar je mee bezig was.
Het zaadje van ontevredenheid is gepland en wordt steeds groter. Hier is geen redden meer aan!
Kijk , dit gezeik bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:09 schreef conleche het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de filosofietjes van Winner_Taco..............lijkt me gewéldig om daar eens flink mee van gedachten te wisselen................wat zomaar zou kunnen uitmonden in een hoogstaande discussie!!
Je bedoelt dus dat je niet zo goed met vrouwen kan omgaan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vast wel . Maar die zijn zeldzaam.
Trouwens niet persé dom als in het IQ , maar mannen en vrouwen benaderen zaken volgens mij gewoon compleet anders.
Ik vrees dat hij dat bedoelt. Hij drukt zich wat ongelukkig uit. Wat op zich wel jammer is voor een filosoof van zijn kaliber. Maar ach, Socrates zal ook weleens een minder dagje hebben gehad...........quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat je niet zo goed met vrouwen kan omgaan?
je hebt gelijk hoor....zo moeilijk, discussiëren met mensen die anders tegen dingen aankijken!...het is zo veel prettiger om in discussie te gaan met mensen die ergens hetzelfde over denken als jij...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vast wel . Maar die zijn zeldzaam.
Trouwens niet persé dom als in het IQ , maar mannen en vrouwen benaderen zaken volgens mij gewoon compleet anders.
Ik heb al jaren een prima relatie . Maar we hebben wel verschillende interesses en Ik bemoei me absoluut niet met haar vrouwendingetjes .quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat je niet zo goed met vrouwen kan omgaan?
Tja vrouwen komen van Venus en mannen van Mars. Anyway ,als jij het prettig vind om elke zaterdagmiddag een half uur voor de H&M te staan is dat jou goed recht!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je hebt gelijk hoor....zo moeilijk, discussiëren met mensen die anders tegen dingen aankijken!...het is zo veel prettiger om in discussie te gaan met mensen die ergens hetzelfde over denken als jij...
'Vrouwendingetjes'quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik heb al jaren een prima relatie . Maar we hebben wel verschillende interesses en Ik bemoei me absoluut niet met haar vrouwendingetjes .
OT : TS begint een relatie met een dame zonder haar eerst te leren kennen en achteraf piepen dat ze dom is? Oftewel TS heeft primair zijn leuter achterna gehuppeld zonder zich eerst te verdiepen in het intelligentie-aspect . Iets wat 95% van de mannen dus doet , Al geven we vrouwen graag het gevoel dat we dit niet doen.... Tja.... vrouwen moet je beminnen , niet willen begrijpen.
Daar heb je dan wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik heb al jaren een prima relatie . Maar we hebben wel verschillende interesses en Ik bemoei me absoluut niet met haar vrouwendingetjes .
OT : TS begint een relatie met een dame zonder haar eerst te leren kennen en achteraf piepen dat ze dom is? Oftewel TS heeft primair zijn leuter achterna gehuppeld zonder zich eerst te verdiepen in het intelligentie-aspect . Iets wat 95% van de mannen dus doet , Al geven we vrouwen graag het gevoel dat we dit niet doen.... Tja.... vrouwen moet je beminnen , niet willen begrijpen.
Volgens mij projecteer je je eigen belevingswereld op die van anderen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tja vrouwen komen van Venus en mannen van Mars. Anyway ,als jij het prettig vind om elke zaterdagmiddag een half uur voor de H&M te staan is dat jou goed recht!
Niet gek dat er zoveel kinderen ontsporen en er zoveel mensen scheiden. De verhoudingen zijn volkomen zoek.
Ik denk dat jij heel misschien op de verkeerde vrouwen valt. Een ieder, vrouw of man, die zich op zaterdagmiddag in de H&M begeeft, is volslagen krankjorum.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tja vrouwen komen van Venus en mannen van Mars. Anyway ,als jij het prettig vind om elke zaterdagmiddag een half uur voor de H&M te staan is dat jou goed recht!
Niet gek dat er zoveel kinderen ontsporen en er zoveel mensen scheiden. De verhoudingen zijn volkomen zoek.
gelukkig verval je niet in clichés en generalisaties...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Filosofie objectief?? Haha zeker niet opgelet op schoolquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Volgens mij projecteer je je eigen belevingswereld op die van anderen.
Daarmee laat je zien dat je niet beschikt over veel inlevingsvermogen en objectiviteit. Twee eigenschappen waar een filosofisch denker zeker niet zonder kan.
Verstandig!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik kom op zaterdagmiddag niet binnen een een straal van 500 meter van een winkelstraat*ril*
O shit, dan ben ik krankjorum. Ben er laatst nog op een zaterdagmiddag geweestquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat jij heel misschien op de verkeerde vrouwen valt. Een ieder, vrouw of man, die zich op zaterdagmiddag in de H&M begeeft, is volslagen krankjorum.
Dikke respect voor deze slimme reactie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:05 schreef anoniiem het volgende:
mja kzou het om die reden niet uit maken, aangezioen je al zo lang een goede relatie hebt..
als zei je niet begrijpt kan jhe t toch uit leggen na verloop van tijd gaat ze alles heus wel beter begrijpen, toch;)
en hoe erg is het 't niet snappe van dingen dan ?:P
k snap me vriend af toe ok niet over bepaalde dingen @ pc ofzo o.i.d
& lijkt me nou niet echt een probleem.
k zou je relatie daar niet voor laten schieten, mja
Maar je vond het er vast vreselijk. Toch??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O shit, dan ben ik krankjorum. Ben er laatst nog op een zaterdagmiddag geweest
Nee, sorryquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar je vond het er vast vreselijk. Toch??
Op zaterdagmiddag tijdens de uitverkoop!! Nee, dat maakt het inderdaad vééel beter!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, sorry![]()
Ter verontschuldiging: het was uitverkoop
Ja, het was een ware hel, maar heb wel leuke kleding bemachtigd, en ach, het doel heiligt de middelen nietwaar?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Op zaterdagmiddag tijdens de uitverkoop!! Nee, dat maakt het inderdaad vééel beter!![]()
Maar goed, je komt niet krankjorum over, dus deze filosofe schaaft haar mening een klein beetje bij.........![]()
Klinkt alsof je een veldslag geleverd hebt, daarquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het was een ware hel, maar heb wel leuke kleding bemachtigd, en ach, het doel heiligt de middelen nietwaar?![]()
Zou TS nog reageren?
Was het ook, als blikken konden doden had ik dat ene jurkje niet in mijn bezit nuquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een veldslag geleverd hebt, daar
Ik denk dat hij ons nu te dom vindt om mee te praten..
Ja het nieuws niet volgen is idd DE reden om je relatie te beëindigen LOLquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef MindVision het volgende:
Get rid of her, been there.
Had een relatie met een meisje die ZO lief en mooi was. Echt niet te geloven. Sex was the best ever, met alles hield ze rekening met me en ze was adembenemend mooi. Dat zeg ik niet snel.
Maar het niveauverschil, ik werd er gek van. Ze deed MBO en ik uni. Ik voel me echt niet elitair o.i.d. maar kon gewoon geen gesprek met haar beginnen zonder dat het oppervlakkig werd. Ze volgde het nieuws niet etc. Vond ik gewoon storend.
Hoezo?quote:
Newsflash: kutkarakters heb je in alle lagen van de bevolking.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:37 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Hoezo?Hij heeft daar wel een punt, je kunt nou niet echt van karakter spreken bij veel mooie vrouwen. Doorgaans zijn met name die pitchpoezen en modelletjes helaas te oppervlakkig ingesteld. Komt ook omdat ze teveel door mannen worden omringd en benaderd die maar 1 ding willen. Iemand die niet gelijk bijbedoelingen heeft die durven zo'n mooie vrouw toch niet aan te spreken omdat ze al een bepaalde koelheid uitstralen, en afstandig ogen. Juist die houding maakt dat karakter dus waardeloos. "ik ben mooi, en wie me niet mooi vind kan de boom in". Dat zet geen zoden aan de dijk of wel dan?
En wees eens eerlijk, andersom is het net zo. Neuken die mannen, want mooie mannen zijn dan aantrekkelijk, maar enig karakter hebben ze meestal niet. En het loopt vaak op een teleurstelling uit. Het blijven macho klootzakken die mooie mannen. En zo'n vrouw wil gewoon graag bedrogen worden door zo'n vent.
Plaatje compleet. Want het gaat toch nooit veranderen, gewoon accepteren
Ik vraag me af hoe vaak jij met 'mooie' mensen omgaat, en in welke mate jij jouw definitie hiervan laat bepalen door wat anderen (de media) zeggen.quote:
Met als toevoeging: Net als mooie mensen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
Newsflash: kutkarakters heb je in alle lagen van de bevolking.
ik ook, gistere met men vriend!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O shit, dan ben ik krankjorum. Ben er laatst nog op een zaterdagmiddag geweest
Ik kan in zoverre met je meegaan dat vrouwen in een discussie bv. vaak iets emotioneler lijken te reageren dan mannen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik blijf die opmerking over het Emotioneel Quotiënt vs het Intelligentie Quotiënt de meest zinvolle opmerking in dit topic vinden!
Ah, en hoeveel "pitspoezen" en "modelletjes" ken jij precies? Ik neem aan een paar honderd, zodat je een goed beeld heb van de gemiddelde intelligentie van deze personen, en dus niet afgaat op wat je in de media ziet?quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:37 schreef RobbieRivera het volgende:
Hoezo?Hij heeft daar wel een punt, je kunt nou niet echt van karakter spreken bij veel mooie vrouwen. Doorgaans zijn met name die pitchpoezen en modelletjes helaas te oppervlakkig ingesteld.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:22 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik heb het genoegen om met veel mooie vrouwen om te gaan, en ze zijn allemaal superleuk. Ze zijn bitchy, inderdaad, omdat er elke dag een stortvloed van kansloze nice-guys op ze af komen stappen. Snel en koel reageren werkt dan het beste, het zogenoemde Bitch-Shield. Maar als je daar doorheen bent zijn ze echt schatjes, allemaal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:37 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Hoezo?Hij heeft daar wel een punt, je kunt nou niet echt van karakter spreken bij veel mooie vrouwen. Doorgaans zijn met name die pitchpoezen en modelletjes helaas te oppervlakkig ingesteld. Komt ook omdat ze teveel door mannen worden omringd en benaderd die maar 1 ding willen. Iemand die niet gelijk bijbedoelingen heeft die durven zo'n mooie vrouw toch niet aan te spreken omdat ze al een bepaalde koelheid uitstralen, en afstandig ogen. Juist die houding maakt dat karakter dus waardeloos. "ik ben mooi, en wie me niet mooi vind kan de boom in". Dat zet geen zoden aan de dijk of wel dan?
En wees eens eerlijk, andersom is het net zo. Neuken die mannen, want mooie mannen zijn dan aantrekkelijk, maar enig karakter hebben ze meestal niet. En het loopt vaak op een teleurstelling uit. Het blijven macho klootzakken die mooie mannen. En zo'n vrouw wil gewoon graag bedrogen worden door zo'n vent.
Plaatje compleet. Want het gaat toch nooit veranderen, gewoon accepteren
Euh.... EQ in de zin van: In staat zijn om meer overzicht te houden in sociale processen , gevoelskwesties en een luisterend oor bieden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan in zoverre met je meegaan dat vrouwen in een discussie bv. vaak iets emotioneler lijken te reageren dan mannen.
Maar dan hebben we het over een verschil in functioneren, niet zozeer over een verschil in intelligentie.
Breaking news: poepen doen ze in alle lagen van de bevolking.... (oftewel, daar gaat het niet om).quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
Newsflash: kutkarakters heb je in alle lagen van de bevolking.
Oh, ja eerlijk, ik laat het allemaal door wat anderen zeggen bepalen en door de mediaquote:Op zondag 16 augustus 2009 01:10 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe vaak jij met 'mooie' mensen omgaat, en in welke mate jij jouw definitie hiervan laat bepalen door wat anderen (de media) zeggen.
Als je een verfporum 'mooi' vindt, dan pleit dat inderdaad niet voor het karakter. Maar als jij een verfporum 'mooi' durft te noemen, dan zegt dat ook wel wat over jou.
Zolang jij ze voor jou de benen spreiden zeker, patsertjequote:Op zondag 16 augustus 2009 16:04 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik heb het genoegen om met veel mooie vrouwen om te gaan, en ze zijn allemaal superleuk. Ze zijn bitchy, inderdaad, omdat er elke dag een stortvloed van kansloze nice-guys op ze af komen stappen. Snel en koel reageren werkt dan het beste, het zogenoemde Bitch-Shield. Maar als je daar doorheen bent zijn ze echt schatjes, allemaal.
Er zullen altijd uitzonderingen bijzitten. Maar over het algemeen zijn het gewoon domme snollen die gaan voor een snelle wip. En ze nou zelf, ook jij profiteert hiervan. Zogenoemd 'hoog opgeleid', je giet er wat drank in en daar ga je dan.quote:Daarbij zijn het vrijwel allemaal universitaire studenten. Een scharrel van 'n tijdje terug was zelfs honour-student in A'dam in biomedische wetenschappen en tegelijkertijd fotomodel. Er klinkt louter frustratie van jou kant, zoals de meeste nice-guys die niet snappen dat meisjes alles al duizend keer gehoord hebben. Stop met "the next guy" zijn, en je zult zien dat ze je leuk gaan vinden.
Ik moet zeggen dat jij ook aardig snel je waardeoordeel over anderen vormt zeg . Kun je niet gewoon proberen mensen die er een andere visie op na houden aangaande relatie-toestanden respecteren zonder meteen op je feministische teentjes getrapt te zijn?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:31 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan moet je maar een dagboek aanschaffen, of zo'n 'hulplijn' bellen waar men slechts luistert zonder te oordelen.
..... en.....zijn te vervangen!quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:15 schreef RobbieRivera het volgende:
En Hans Teeuwen zei het al eerder: alle vrouwen zijn gewoon.......
Nee, ik houd niet van achterlijke mannen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat jij ook aardig snel je waardeoordeel over anderen vormt zeg . Kun je niet gewoon proberen mensen die er een andere visie op na houden aangaande relatie-toestanden respecteren zonder meteen op je feministische teentjes getrapt te zijn?
En ik niet van zweverige verlichte wijven die houden van illussies.....quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:25 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Nee, ik houd niet van achterlijke mannen.
Ik vroeg me slechts af in welke mate jouw definitie van "mooi" bepaald wordt door derden, met daarbij een kanttekening. Dat jij vervolgens reageert met een zekere minachting zegt wél wat over jou. En ja, dat is wel een suggestieve uitspraak.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:18 schreef RobbieRivera het volgende:
Oh, ja eerlijk, ik laat het allemaal door wat anderen zeggen bepalen en door de media
Nee, maar suggestief reageren zegt ook veel over jou.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat vrouwen niet onderdoen aan de mannen qua libido? Daar heb je gelijk in.quote:Er zullen altijd uitzonderingen bijzitten. Maar over het algemeen zijn het gewoon domme snollen die gaan voor een snelle wip. En ze nou zelf, ook jij profiteert hiervan. Zogenoemd 'hoog opgeleid', je giet er wat drank in en daar ga je dan.
Heeft niets met frustratie te maken maar met feiten. De meesten zijn gewoon kansloze hoeren.
Het heeft vrij weinig met feminisme te maken. Ik ben van mening dat het feminisme soms doorslaat, maar jij hebt een, naar mijn ervaring, vertekend beeld van vrouwen. Het jammere is dat je met je huidige instelling waarschijnlijk nooit vrouwen op een dusdanige manier zult leren kennen, zodat ze je kunnen laten inzien hoe ver je van de waarheid zit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
Kun je niet gewoon proberen mensen die er een andere visie op na houden aangaande relatie-toestanden respecteren zonder meteen op je feministische teentjes getrapt te zijn?
Oké nu is het genoeg geweest ... ik maak het uit........quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
(Ik heb een kloon aangemaakt, want ik weet dat mijn vriendin mogelijk meeleest en dat het een boel gezeik kan geven als ik mijn eigen account gebruik. Dat gezeik wil ik liever voorkomen).
Gelukkig is mijn markt van verlichte mannen groot.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:47 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
En ik niet van zweverige verlichte wijven die houden van illussies.....
Je bedoelt van JOUW waarheid. Zoveel vrouwen met net zoveel verschillende karakters , interesses en prioriteiten. Het feit dat jij denkt dat er een universele filosofie van toepassing is op alle vrouwen zou zijn geeft alleen maar weer aan hoe ontzettend kortzichtig en laf jij bent in je benadering t.o.v. andere individuen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:54 schreef P8 het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig met feminisme te maken. Ik ben van mening dat het feminisme soms doorslaat, maar jij hebt een, naar mijn ervaring, vertekend beeld van vrouwen. Het jammere is dat je met je huidige instelling waarschijnlijk nooit vrouwen op een dusdanige manier zult leren kennen, zodat ze je kunnen laten inzien hoe ver je van de waarheid zit.
Ok.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
Ik vraag niet om jullie raad of zoiets dergelijks, maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt.
Een mooie vrouw heeft al deze ferme taal niet nodig om aandacht te krijgen Waarschijnlijk camoufleer je je lelijkheid gewoon met een hoop stoere taal in een poging op te vallen en jezelf zo wat beter in de markt te plaatsen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:25 schreef Verlicht het volgende:
[..]
In tegendeel, ik sta juist open voor de diversiteit van individuen. Maar waarschijnlijk gebruik jij een andere definitie voor kortzichtig als ik. Een greep uit jouw reacties in dit topic waarvan ik vind dat ze kortzichtig zijn:quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:25 schreef Winner_Taco het volgende:
Het feit dat jij denkt dat er een universele filosofie van toepassing is op alle vrouwen zou zijn geeft alleen maar weer aan hoe ontzettend kortzichtig en laf jij bent in je benadering t.o.v. andere individuen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Een mooie vrouw heeft al deze ferme taal niet nodig om aandacht te krijgen
Overigens vraag ik me af wat precies mij in jouw ogen laf maakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Maar we hebben wel verschillende interesses en Ik bemoei me absoluut niet met haar vrouwendingetjes .
[..]
Al geven we vrouwen graag het gevoel dat we dit niet doen.... Tja.... vrouwen moet je beminnen , niet willen begrijpen.
Waarom drop je mensen die een andere mening hebben meteen in een hokje? Waarom kun je niet gewoon zeggen " Goh het zal mijn benadering niet zijn , maar als het voor jou werkt prima" ?quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:42 schreef P8 het volgende:
[..]
In tegendeel, ik sta juist open voor de diversiteit van individuen. Maar waarschijnlijk gebruik jij een andere definitie voor kortzichtig als ik. Een greep uit jouw reacties in dit topic waarvan ik vind dat ze kortzichtig zijn:
[..]
[..]
Overigens vraag ik me af wat precies mij in jouw ogen laf maakt.
"Sorry ik maak het uit omdat ik een (leuke?) slimme meid gevonden waarmee ik goed gesprekken kan voeren en die niet onnozel is"quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
(Ik heb een kloon aangemaakt, want ik weet dat mijn vriendin mogelijk meeleest en dat het een boel gezeik kan geven als ik mijn eigen account gebruik. Dat gezeik wil ik liever voorkomen).
Het volgende is het geval. Ik heb al twee jaar een relatie met een ontzettend lief meisje. Ik hou van haar en zou haar niet zomaar kwijt willen. De sex is geweldig en we kunnen het best goed met elkaar vinden! We hebben veel gemeen en je zou kunnen stellen dat we een perfecte relatie hebben. We hebben zelden ruzie (hoewel het de laatste tijd wel is toegenomen) en vermaken ons uitstekend met elkaar.
Echter zit er één groot verschil tussen ons dat voor mij steeds moeilijker wordt om te accepteren: haar niveau is veel lager dan dat van mij. Niet dat ik mezelf zo geweldig vind, absoluut niet. Maar ik merk gewoon steeds maar weer hoe ontzettend "simpel" zij is. Juist dat creëert heel veel irritatie (ook bij haar) en daardoor begint onze relatie al zijn eerste scheuren te vertonen. In de praktijk betekend dat niveauverschil dat we geen echte gesprekken kunnen voeren. Ze kan me vaak niet bijhouden, omdat ik moeilijke woorden gebruik of omdat ik op een heel andere niveau tegen dingen aan kijk. In het begin van onze relatie had ik weinig tijd om met haar te praten, waardoor ik toen niet echt iets gemerkt heb van het niveauverschil. Maar de laatste maanden ben ik geconfronteerd met het feit dat er toch degelijk een afstand tussen ons zit.
Ik heb al vele uren nagedacht over dit probleem en weet niet goed wat ik ermee moet. Aan de ene kant wil ik haar niet kwijt, omdat ze ontzettend lief en toegewijd is. Aan de andere kant kan ik haar aanwezigheid niet verdragen door haar onnozelheid. Ik vind het nogal oppervlakkig om een relatie te beëindigen omdat ik haar te dom vind, maar het begint langzamerhand voor mij de enige optie te worden.
Ik vraag niet om jullie raad of zoiets dergelijks, maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt.
Niet alle aantrekkelijke/neukbare vrouwen zijn zwakzinnig. Kennelijk wel in jouw belevingswereld.Spijtig, maar iets met potje, deksel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:31 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een mooie vrouw heeft al deze ferme taal niet nodig om aandacht te krijgen Waarschijnlijk camoufleer je je lelijkheid gewoon met een hoop stoere taal in een poging op te vallen en jezelf zo wat beter in de markt te plaatsen.
Vriendin van me is op dit moment met d'r promotieonderzoek bezig, en echt bloedmooi. M'n ex is een mooie meid (niet zo knap als de 1e) en gepromoveerd. Beiden dus een stuk slimmer dan ik benquote:Op maandag 17 augustus 2009 09:07 schreef Verlicht het volgende:
Niet alle aantrekkelijke/neukbare vrouwen zijn zwakzinnig. Kennelijk wel in jouw belevingswereld.Spijtig, maar iets met potje, deksel.
Je kunt intellectueel nieteens spellen, ga dan niet lopen verkondigen dat het "sneu" is een relatie daarom te beeindigen. Als een meid tegen mij over haar "interlect" zou gaan beginnen zou ik ook meteen afknappen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:23 schreef earthling39 het volgende:
Na het lezen van de op kan ik me slechts bedenken dat het nogal sneu is om om zo een rede een relatie te beeindigen.
Wat is interlectueel nu helemaal? een bundel aan kennis welke in een relatie geheel geen plaats heeft.
Juist verstoort het je relatie omdat je je een beeld gevormd hebt van haar waarmee je worstelt.
Is dat interlectueel? ja.. inteligent nee..
Ik sta aan jouw kant, maar ik eis nog wel steeds excusesquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:25 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Over interlect beginnen las ik niet uit de OP, wel dat hij haar onnozel en dom vind.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je kunt intellectueel nieteens spellen, ga dan niet lopen verkondigen dat het "sneu" is een relatie daarom te beeindigen. Als een meid tegen mij over haar "interlect" zou gaan beginnen zou ik ook meteen afknappen.
*facepalm*quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:54 schreef earthling39 het volgende:
Over interlect beginnen las ik niet uit de OP, wel dat hij haar onnozel en dom vind.
Dat is geen probleem van haar maar van hem.
excuus voor de taalfoutjes, mijn jeugd was nogal waardeloos en school dus ookquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
*facepalm*
Jij begint over "interlect". Het is "intellect", dus ook "intellectueel" en "intelligent".
Dat jij niet snapt waarom het vervelend is een vriendin te hebben die kwa niveau een heel stuk onder dat van jou zit is nu wel duidelijk. Dat jij je dat niet als probleem voor kunt stellen, prima, maar ga niet zeggen dat het 'sneu' is of wat dan ook.
Hij zegt toch niet dat ze "minder" is? Hij vindt het alleen irritant geen diepzinnige gesprekken met haar te kunnen voeren, en ik snap dat best.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:42 schreef earthling39 het volgende:
Maar daarom juist sprak ik over het beeld dat hij heeft, hij vind haar onnozel en dom.. waarom? is zij minder omdat zij zich mischien niet intresseert in dat wat hem bezighoudt? ik vind het nogal een uiting en van weinig respect getuigen.
Geen enkele vrouw is ideaal, je zoekt de persoon die zo ideaal mogelijk is. Maar als later blijkt dat aspecten van haar karakter of persoon je te erg storen, dan kun je weinig anders doen dan het uit te maken. Voor mij is dat ik op hetzelfde niveau zit en uitgedaagd wordt ook gewoon een must.quote:Hierin zie ik eerder een ideaal waaraan voldaan moet worden dan dat er iets moois bloeit tussen hen.
en een ideaal is geen werkelijkheid, er gaat geen liefde vanuit, helemaal niets, het is alleen een storende factor in een relatie.
Ten eerste wil ik opmerken dat de TS zijn vriendin dient te corrigeren. Het is niet de TS die moeilijke woorden gebruikt, maar de vriendin die over een beperkte vocabulaire beschikt. In plaats van de TS hier verwijtend op aan te spreken, had ze deze kans moeten aangrijpen om zichzelf te ontwikkelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ze "minder" is? Hij vindt het alleen irritant geen diepzinnige gesprekken met haar te kunnen voeren, en ik snap dat best.
[..]
Geen enkele vrouw is ideaal, je zoekt de persoon die zo ideaal mogelijk is. Maar als later blijkt dat aspecten van haar karakter of persoon je te erg storen, dan kun je weinig anders doen dan het uit te maken. Voor mij is dat ik op hetzelfde niveau zit en uitgedaagd wordt ook gewoon een must.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:20 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Mijn excuses.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:41 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik sta aan jouw kant, maar ik eis nog wel steeds excuses
Daarom, die WT verlangt gewoon naar zijn moeder, alleen dan een jonge neukbare versie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Vriendin van me is op dit moment met d'r promotieonderzoek bezig, en echt bloedmooi. M'n ex is een mooie meid (niet zo knap als de 1e) en gepromoveerd. Beiden dus een stuk slimmer dan ik ben
Volgens Freud doen we dat allemaalquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:50 schreef Verlicht het volgende:
Daarom, die WT verlangt gewoon naar zijn moeder, alleen dan een jonge neukbare versie.
''Kortzichtig'' en ''laf'' zijn geen waarde-oordelen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 03:03 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik vorm geen waardeoordeel over jouw normen en principes
Een waarde-oordeel over zijn uitspraken aangaande mijn persoon. Niet primair over zijn visie als het gaat om liefdesrelaties .quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
''Kortzichtig'' en ''laf'' zijn geen waarde-oordelen?
Hahaha volgens mij ben je gewoon een paar keer flink in je kont genomen door figuren die je met mooie praatjes het bed in hebben gelokt , terwijl jij dacht dat ze oprecht interesse hadden in jou als mens.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:50 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Daarom, die WT verlangt gewoon naar zijn moeder, alleen dan een jonge neukbare versie.
Wat ik al eerder zei: ik ben niet zwakzinnig in tegenstelling tot de meisjes die jij prefeert.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hahaha volgens mij ben je gewoon een paar keer flink in je kont genomen door figuren die je met mooie praatjes het bed in hebben gelokt , terwijl jij dacht dat ze oprecht interesse hadden in jou als mens.
Trust me , nobody gives a fuck about you . Nu niet nooit niet .
Ik prefereer met name mooie vrouwen . Geen gefrustreerde griezelbus portretten met een grote snater die ook nog eens denken dat ze "verlicht " zijn. Zal trouwens wel rode verlichting zijn in jouw geval...quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:24 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei: ik ben niet zwakzinnig in tegenstelling tot de meisjes die jij prefeert.
Het zijn altijd de kutpaupers die zich tot dat niveau verlagen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik prefereer met name mooie vrouwen . Geen gefrustreerde griezelbus portretten met een grote snater die ook nog eens denken dat ze "verlicht " zijn. Zal trouwens wel rode verlichting zijn in jouw geval...
Je bent in ieder geval wel grappig. Kun je ook wijven mee scoren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik prefereer met name mooie vrouwen . Geen gefrustreerde griezelbus portretten met een grote snater die ook nog eens denken dat ze "verlicht " zijn. Zal trouwens wel rode verlichting zijn in jouw geval...
Altijd wel weer een kneus die de te voor de hand liggende grap moet makenquote:Op maandag 17 augustus 2009 01:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké nu is het genoeg geweest ... ik maak het uit........![]()
Zo zo, daar zal ze vast niet van terug hebbenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Heb je spuit 11 ook weer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo zo, daar zal ze vast niet van terug hebben
Jah....maar jij hebt dan ook een héél hoog IQ én een grote piemelquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Altijd wel weer een kneus die de te voor de hand liggende grap moet maken
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb een IQ van 171. Heb laatst een officiele test gedaan op internet en toen kwam dat er uit. Andere testen vielen lager uit, maar die waren ook niet zo officieel als die eerste.
Mensen met een hoog IQquote:Op zondag 19 juli 2009 01:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee ik weet ook uit ervaring dat ik heel erg slim ben. Ook heb ik nog nooit met een meisje gezoend dus daarom weet ik zeker dat ie klopt.
quote:Op zondag 19 juli 2009 03:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Moet je daarvoor een test doen? Ik gebruik altijd een liniaal
Je hebt er een heel onderzoek van gemaakt zie ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Jah....maar jij hebt dan ook een héél hoog IQ én een grote piemel
dat heb ik dan weer niet![]()
Mensen met een hoog IQ
[..]
[..]
Mensen met een hoog IQ
[..]
Je had ook gewoon je school kunnen afmakenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:48 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Typisch dat je alleen de 'zwakkeren' pakt
[/geintjuh]quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:25 schreef Re het volgende:
zullen we wat minder op de man spelen en gewoon normaal discussieren?
Je moet je niet teveel afvragen, slecht voor je gezondheid. Get a life, er is nog een leven buiten internet. Dat ik reageer met in jouw beleving 'een zekere minachting' wil nog niet zeggen dat dit een feit is. Het is jouw beleving of interpretatie. Als jij het allemaal zo negatief opvat, waarvan jij me van beticht, zegt dit inderdaad meer over jezelf en hoe jij op mij en anderen overkomt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:54 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik vroeg me slechts af in welke mate jouw definitie van "mooi" bepaald wordt door derden, met daarbij een kanttekening. Dat jij vervolgens reageert met een zekere minachting zegt wél wat over jou. En ja, dat is wel een suggestieve uitspraak.
Ik ben het met Syheriat eens dat je overkomt als een gefrustreerd mannetje. Als je niet gefrustreerd bent, raad ik je aan om je af te vragen hoe het komt dat je toch zo op anderen overkomt.
Waar zeg ik dit?quote:Wat wil je hiermee zeggen? Dat vrouwen niet onderdoen aan de mannen qua libido? Daar heb je gelijk in.
Of ben je van mening dat vrouwen seksueel terughoudender moeten zijn dan mannen?
Ik denk eerder dat jij een vertekend beeld hebt van het leven in het algemeen, doordat jeje teveel verschuilt achter je theorietjes en je schermpje. Zoals ik al zei: ga naar buiten, wees onder de mensen en durf het mee te maken. Jij spreekt enkel op basis van dingen die in jouw belevingswereld, en dus in jouw hoofd afspeelt. Vervolgens projecteer jij jouw werkelijkheid hier op anderen die een andere mening erop nahouden en niet in jouw straatje past. Het jammere is dat je met je huidige instelling waarschijnlijk nooit vrouwen op een dusdanige manier zult leren kennen, handelt op basis van eigen aannames, theorietjes, teveel achter je pc zit, en je nooit kunt laten zien wie jij nou echt bent naar vrouwen toe.quote:Het heeft vrij weinig met feminisme te maken. Ik ben van mening dat het feminisme soms doorslaat, maar jij hebt een, naar mijn ervaring, vertekend beeld van vrouwen. Het jammere is dat je met je huidige instelling waarschijnlijk nooit vrouwen op een dusdanige manier zult leren kennen, zodat ze je kunnen laten inzien hoe ver je van de waarheid zit.
Precies, en 'respect' sluit daar bij aanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:35 schreef grasisbruin het volgende:
Interessante discussie,
(...)
Mijn mening is dan ook dat mensen met vermeende verschillende 'niveau's' elkaar uitstekend kunnen aanvullen in relaties, zolang beiden maar begrip hebben, en interesse, in elkaars denkwerelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |