abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71700603
(Ik heb een kloon aangemaakt, want ik weet dat mijn vriendin mogelijk meeleest en dat het een boel gezeik kan geven als ik mijn eigen account gebruik. Dat gezeik wil ik liever voorkomen).

Het volgende is het geval. Ik heb al twee jaar een relatie met een ontzettend lief meisje. Ik hou van haar en zou haar niet zomaar kwijt willen. De sex is geweldig en we kunnen het best goed met elkaar vinden! We hebben veel gemeen en je zou kunnen stellen dat we een perfecte relatie hebben. We hebben zelden ruzie (hoewel het de laatste tijd wel is toegenomen) en vermaken ons uitstekend met elkaar.

Echter zit er één groot verschil tussen ons dat voor mij steeds moeilijker wordt om te accepteren: haar niveau is veel lager dan dat van mij. Niet dat ik mezelf zo geweldig vind, absoluut niet. Maar ik merk gewoon steeds maar weer hoe ontzettend "simpel" zij is. Juist dat creëert heel veel irritatie (ook bij haar) en daardoor begint onze relatie al zijn eerste scheuren te vertonen. In de praktijk betekend dat niveauverschil dat we geen echte gesprekken kunnen voeren. Ze kan me vaak niet bijhouden, omdat ik moeilijke woorden gebruik of omdat ik op een heel andere niveau tegen dingen aan kijk. In het begin van onze relatie had ik weinig tijd om met haar te praten, waardoor ik toen niet echt iets gemerkt heb van het niveauverschil. Maar de laatste maanden ben ik geconfronteerd met het feit dat er toch degelijk een afstand tussen ons zit.

Ik heb al vele uren nagedacht over dit probleem en weet niet goed wat ik ermee moet. Aan de ene kant wil ik haar niet kwijt, omdat ze ontzettend lief en toegewijd is. Aan de andere kant kan ik haar aanwezigheid niet verdragen door haar onnozelheid. Ik vind het nogal oppervlakkig om een relatie te beëindigen omdat ik haar te dom vind, maar het begint langzamerhand voor mij de enige optie te worden.

Ik vraag niet om jullie raad of zoiets dergelijks, maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:16:14 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71700641
oke, ik wou je een wijze raad geven maar goed.
pi_71700649
tvp vanwege slaap.. ik en mijn vriendin hebben hetzelfde..

lees morgen de oplossing!
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:18:35 #4
80089 kres
Komt goed...
pi_71700685
Gelezen......

Kan je verhaal goed begrijpen....

Dat wat jij zegt zou mij ook enorm storen en tot vrij heftige maatregelen dwingen.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_71700686
en je denkt dat ze dit niet herkent?
pi_71700705
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:18 schreef SkyChat het volgende:
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
pi_71700708
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:20 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Heb je de OP überhaupt wel gelezen?

Nee, doe ik nooit
pi_71700719
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:16 schreef maickeltje het volgende:
oke, ik wou je een wijze raad geven maar goed.
Kloon van maikuuul?
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:18 schreef SkyChat het volgende:
Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat ze het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:22:21 #9
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71700735
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef doperwt_ het volgende:
... In het begin van onze relatie had ik weinig tijd om met haar te praten, waardoor ik toen niet echt iets gemerkt heb van het niveauverschil. ....
Soms kom je toch van die pareltjes van uitspraken tegen op Fok!

Misschien ken je een paar moeilijke woorden TS, maar niveau heb je beslist niet als je geen tijd hebt om te praten met je nieuwe vriendin.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71700739
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef doperwt_ het volgende:

[..]

Kloon van maikuuul?
[..]

Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
Je kan er vrede mee hebben of er ongelukkig mee zijn.
Jouw keuze..
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:23:01 #11
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71700742
Een duurzame relatie houdt stand als je op elkaars golflengte ligt, intellectueel en emotioneel. Jij blijft je intellectueel verder ontwikkelen, zij waarschijnlijk minder...

Okay, gelezen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71700743
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:22 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Soms kom je toch van die pareltjes van uitspraken tegen op Fok!

Misschien ken je een paar moeilijke woorden TS, maar niveau heb je beslist niet als je geen tijd hebt om te praten met je nieuwe vriendin.
Waar slaat dat nou weer op? :S
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef Verlicht het volgende:
Een duurzame relatie houdt stand als je op elkaars golflengte ligt, intellectueel en emotioneel. Jij zal intellectueel verder ontwikkelen, zij wellicht niet...
Ja. Daar ben ik juist zo bang voor. Als ik het verschil op dit moment zie dan vrees ik voor wat komen gaat. Zij heeft ook andere ideeën over het leven op sommige vlakken.
pi_71700751
Krijg je ook opmerkingen van je vrienden?

'Wat moet je met die domme doos', etc.?
pi_71700757
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef Faithfulness het volgende:
Krijg je ook opmerkingen van je vrienden?

'Wat moet je met die domme doos', etc.?
Hmm dat zijn vrienden?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:24:14 #15
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71700759
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:18 schreef kres het volgende:
Gelezen......

Kan je verhaal goed begrijpen....

Dat wat jij zegt zou mij ook enorm storen en tot vrij heftige maatregelen dwingen.
Ja, iets heftigs als: Met mijn volgende vriendin toch maar eens een gesprekje voeren.

Jelui, wat een kolderiek topic schotelen jullie me voor.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:25:16 #16
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71700773
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef doperwt_ het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? :S
Gotsamme, claimen dat je teveel niveau hebt, terwijl je niet eens hebt gepraat met je nieuwe vriendin? Wat een lachwekkend niveau is dat? Niveautje lul-achterna-lopen.
pi_71700784
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:24 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Hmm dat zijn vrienden?

Nah, vrienden zoek je uit op golflengte vaak
Dus ja en nee. Een goede vriend zou bij mij het onderwerp best kunnen aansnijden zonder problemen.
pi_71700789
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:24 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja, iets heftigs als: Met mijn volgende vriendin toch maar eens een gesprekje voeren.

Jelui, wat een kolderiek topic schotelen jullie me voor.
Niet elke relatie begint even perfect. In het begin is het vooral verliefdheid en sex die een rol speelt. Pas later kom je erachter of je intellectueel en emotioneel echt bij elkaar past. Daarom lopen zoveel relaties stuk na een één á twee jaar.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:25 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Gotsamme, claimen dat je teveel niveau hebt, terwijl je niet eens hebt gepraat met je nieuwe vriendin? Wat een lachwekkend niveau is dat? Niveautje lul-achterna-lopen.
Anders houd je verder je mond even. Je weet helemaal niet waar je over praat.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:26:16 #19
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71700791
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:21 schreef doperwt_ het volgende:

[..]

Kloon van maikuuul?
[..]

Dat is juist het frustrerende. Zij ervaart de wereld helemaal niet op het niveau waarop ik het ervaar. Dus ik denk niet dat ze het echt begrijpt. Ze erkent wel dat er een groot niveauverschil tussen ons is.
Ik ken het... ik heb eens een korte relatie met een leuke jonge dame gehad die echt op een compleet ander niveau dan ik zat. Op een gegeven moment kun je gewoon nergens meer over praten, zij vond harry potter een enorm interessante spannende film... ik vond het plot simplistisch en had in mijn hoofd al het hele verhaal uitgewerkt aan het begin van de film, het enige leuke was de trailer van star wars 2.
Opleiding hetzelfde liedje.. ik kon gewoon niet begrijpen waarom iemand met MBO-2 al aan het werk gaat terwijl je nog zo veel meer kunt leren en doen. (Nu ik wat ouder ben begrijp ik dat wel, maar toch..)
Needles to say dat heeft niet lang geduurd...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71700812
Als je niveau hebt post je hier niet je sneue verhaal over een relatie. Dan zeg je wat je opgeschreven hebt tegen haar, tijdens een diner ofzo. TS is dus net als zijn vriendin, maar wil dit niet accepteren.
pi_71700820
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

- knip -
Begrip is geen probleem voor mij. Ik zit meer gewoon in de knoop met mezelf wat betreft de keuzes die ik moet maken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:28:26 #22
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71700821
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:23 schreef doperwt_ het volgende:

Ja. Daar ben ik juist zo bang voor. Als ik het verschil op dit moment zie dan vrees ik voor wat komen gaat.
Ik ook. Alleen mannen en vrouwen met weinig zelfliefde nemen genoegen met een partner die intellectueel minder ontwikkelt is.
quote:
Zij heeft ook andere ideeën over het leven op sommige vlakken.
Filosofisch? Praktisch (verschillende gedachtes over huisje, boompje en beestje)?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:29:18 #23
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71700833
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:27 schreef FicoF het volgende:
TS is dus net als zijn vriendin, maar wil dit niet accepteren.
Achterlijke conclusie.
pi_71700834
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:27 schreef FicoF het volgende:
Als je niveau hebt post je hier niet je sneue verhaal over een relatie. Dan zeg je wat je opgeschreven hebt tegen haar, onder een diner ofzo. TS is dus net als zijn vriendin, maar wil dit niet accepteren.
Als niveau hebt dan bemoei je er gewoon niet mee. Ooit bedacht dat een forum heel erg makkelijk is om zoiets kwijt te kunnen. Niemand in je omgeving die er achter zal komen... gelukkig.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:30:08 #25
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71700849
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:28 schreef doperwt_ het volgende:

[..]

Begrip is geen probleem voor mij. Ik zit meer gewoon in de knoop met mezelf wat betreft de keuzes die ik moet maken.
Het is heel simpel... ben je gelukkig met haar, en ben je bereid om er de energie in te steken om het de moeite waard te maken? Als je daarop ja antwoord dan lijkt mij de keuze simpel.
Maarja ik ben niet de relatie expert.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')