quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 04:03 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik filosofeer sowieso niet met vrouwen , hun hele benadering van zaken is te anders.
Zou je dan ook iemand dumpen omdat 'ie slimmer is dan jij?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:18 schreef UltraR het volgende:
Dit is voor mij 1 van dé belangrijkste redenen om een eind aan een relatie te maken (al is de kans zeer klein dat ik überhaupt aan een relatie zou zijn begonnen met een veel minder intelligent iemand.)
Oppervlakkige reden? Helemaal niet! Hoezo zou dat oppervlakkig zijn? Als niveauverschil geen goede reden is, wat dan wel?
Slimmer is niet eens zo zeer de juiste omschrijving. Niveau, interesses. En dat hangt in een bepaalde mate ook samen met intelligentie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:36 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Zou je dan ook iemand dumpen omdat 'ie slimmer is dan jij?
Alles in twijfel trekken vind ik nou ook niet een lichtend voorbeeld van een hoog intellectueel niveau.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:33 schreef doperwt_ het volgende:
[..]
Die mening deel ik volledig met je.
[..]
Nouja wat betreft huisje, boompje, beestje zitten we wel op één vlak. Dat is ook iets wat de relatie in stand houdt, anders was hij allang uiteengevallen.
Filosofisch is een ander verhaal. Ik denk veel meer na over hoe de werkelijkheid is opgebouwd en waarom dingen zijn zoals ze zijn. Ook eenvoudige dingen zoals logica bekijk ik op een hoger niveau dan zij. Zij neemt veel meer dingen aan, omdat het zo is uitgelegd. Terwijl ik veel dingen in twijfel trek en eerst de kern ervan wil ontdekken, voordat ik het accepteer als feit. Je zou kunnen zeggen (maar dat vind ik weer erg zwart-wit) dat zij op MBO-niveau zit en ik op WO-niveau.
zo'n fout mag je echt niet meer maken al ben je op WO niveau en al helemaal niet in zo'n contextquote:In de praktijk betekend dat niveauverschil
Wat een onzin. Ik vind het heerlijk om over politiek en maatschappelijk ontwikkelingen te praten. Dat wil ik ook met mijn vriendin kunnen doen. En er bestaan genoeg meisjes waar je dat echt bij kan vergeten (en ja, er zijn er ook die ook die interesses hebbenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:44 schreef Cmonv het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet om hoe intelligent jij bent en hoe dom je vriendin wel niet is. Met minder intellectuele mensen kan je prima praten, ze zijn heus achterlijk. Vaak praten ze juist makkelijker. Volgens mij hebben jullie gewoon überhaupt geen gespreksstof samen en is dát het probleem. Hou je ingewikkelde gesprekken maar voor je vrienden/collega's of voor het WFL forum en ga gewoon over gezellige dingen praten met je vriendin.
Natuurlijk kan dat bij TS het geval zijn (al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen), maar mijn reactie is geen onzin want zo ervaar ik het zelf. Dus dat kan ook het geval zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik vind het heerlijk om over politiek en maatschappelijk ontwikkelingen te praten. Dat wil ik ook met mijn vriendin kunnen doen. En er bestaan genoeg meisjes waar je dat echt bij kan vergeten (en ja, er zijn er ook die ook die interesses hebben).
Die zijn dan dus niet geschikt om een relatie mee aan te gaan. Zoiets kan toch ook bij TS het geval zijn?
Klopt, maar je bracht het alsof de TS zich niet moest aanstellen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:49 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat bij TS het geval zijn (al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen), maar mijn reactie is geen onzin want zo ervaar ik het zelf. Dus dat kan ook het geval zijn.
Ow sorry voor die toon dan, ik bedoelde het als tip.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:51 schreef UltraR het volgende:
[..]
Klopt, maar je bracht het alsof de TS zich niet moest aanstellen.
Punt is idd: voor de 1 is dit van, groot, belang in een relatie, voor de ander niet.
Je hebt wel helemaal gelijk dat als de vriendin van de TS het duidelijk niet leuk vind om over dergelijke (ingewikkelde) dingen te praten, TS dat ook gewoon niet moet doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:53 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ow sorry voor die toon dan, ik bedoelde het als tip.
Maarja misschien ben ik zelf ook wel simpel
Mee eensch.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:42 schreef UltraR het volgende:
[..]
Slimmer is niet eens zo zeer de juiste omschrijving. Niveau, interesses. En dat hangt in een bepaalde mate ook samen met intelligentie.
Dus als ik een relatie zou hebben met een hyperintelligente vrouw die laborant is en het constant over de nieuwste ontwikkelingen in het lab heeft, waar ik niets van begrijp, dan zou die relatie niet lang stand houden nee.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:49 schreef Cmonv het volgende:
Ik praat over 'ingewikkeldere' dingen veel liever met mijn vrienden en met m'n vriendin juist liever niet.. vind ik helemaal niet leuk
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alles in twijfel trekken vind ik nou ook niet een lichtend voorbeeld van een hoog intellectueel niveau.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:56 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ik kan het echt niet geloven. Juist mijn partner moet mij intellectueel heerlijk bevredigen, net zo lekker als seks. Sommige mannen...
![]()
TS, wat ga jij doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |