+1 herkenbaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:20 schreef Yi-Long het volgende:
Nu moet ik zeggen dat het niet alleen voor mij soms vervelend is, maar ook voor mijn omgeving, want ik ben een gigantische zeikerd wanneer ik zie dat heel veel zaken heel makkelijk veel beter zouden kunnen, en dus zouden moeten.
Daarnaast ben ik ook nog eens verdomd koppig en principieel, dus ook dat geeft nogal eens 'last', en heb ik soms iets te weinig geduld met mensen die telkens zaken verkeerd begrijpen, interpreteren (soms expres), etc etc.
Nog een probleem is 'motivatie'. Bij mij kwamen ze er veels te laat achter dat ik vrij intelligent ben, en in die tijd dat ik me zat dood te vervelen op school en dus bijna niet meer kwam opdagen etc, ben ik veel van mijn motivatie etc kwijtgeraakt.
Grappig, ik zie het vele nadenken juist als voordeel. Het voelt voor mij als vrijheid, maar ik maak me ook niet snel zorgen. Ik denk vooral na over de toekomst en alle mogelijkheden die er zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben juist weer jaloers op mensen die veel minder nadenken en gewoon dingen DOEN, dus samenwonen, kindjes kweken, en niet teveel redeneren en wachten en moeilijk doen over het 'nut' van alles.
Maar je kunt het niet uitzetten, dat doordenken, en dat is vervelend. Soms is het, voor mij althans, meer een handicap dan een 'pluspunt'.
Ik heb maar een mini IQ test gedaan en het kwam uit rond de 130. Dus mijn IQ zit waarschijnlijk tussen de 115 en 130, volgens mijn psycholoog.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:13 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
+1 herkenbaar.
over het topic: dit leek me allang algemeen bekend?
TS, wat is jou IQ dan?
De eerste keer ben ik door school doorverwezen naar een of andere instantie, waar ik 2 dagen allemaal testen heb zitten maken, onder tijdsdruk natuurlijk...quote:
Hoe het vele nadenken bevalt zal voor een groot deel bepaald worden door de stemming van de persoon in kwestie. Wanneer je niet goed in je vel zit, gaat het continue nadenken al snel over allerlei negatieve dingen waardoor je je alleen maar rotter gaat voelen, zeker ook mbt de toekomst. Dan is het continue nadenken ( bewust zijn van ) helemaal niet zo'n voordeel.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef Dididi het volgende:
[..]
Grappig, ik zie het vele nadenken juist als voordeel. Het voelt voor mij als vrijheid, maar ik maak me ook niet snel zorgen. Ik denk vooral na over de toekomst en alle mogelijkheden die er zijn.
Misschien heb je wel een makkelijker leven als grijze muis maar ook veel saaier. Werken vanaf je 20e, fan zijn van Jan Smit en 1 keer per jaar naar een druk spaans strand lijken me echt de hel op aarde
Ik heb een IQ van 171. Heb laatst een officiele test gedaan op internet en toen kwam dat er uit. Andere testen vielen lager uit, maar die waren ook niet zo officieel als die eerste.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:52 schreef Lord_Cardigan het volgende:
ik heb een iq van 162 en heb nergens last van
Soms voelt het idd heerlijk, wanneer je razendsnel alles door je hoofd laat flitsen, alle vertakkingen van alle gevolgen overziet, etc etc. Soms voel je je dan ook echt 'slim', en dat is op zich een lekker gevoel...quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef Dididi het volgende:
[..]
Grappig, ik zie het vele nadenken juist als voordeel. Het voelt voor mij als vrijheid, maar ik maak me ook niet snel zorgen. Ik denk vooral na over de toekomst en alle mogelijkheden die er zijn.
Misschien heb je wel een makkelijker leven als grijze muis maar ook veel saaier. Werken vanaf je 20e, fan zijn van Jan Smit en 1 keer per jaar naar een druk spaans strand lijken me echt de hel op aarde
Bij een psychiater, wat volgens mij een standaard iets was bij waar ik toendertijd woonde. Ik stond toen overigens geen seconde stil bij de uitslag. Pas vele jaren later toen ik er nog eens naar keek ben ik verder gaan kijken en vielen zodoende vele puzzelstukjes op hun plaats.quote:
Een iq test op internet? Ik twijfel dan erg aan die test...quote:Op zondag 19 juli 2009 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb een IQ van 171. Heb laatst een officiele test gedaan op internet en toen kwam dat er uit. Andere testen vielen lager uit, maar die waren ook niet zo officieel als die eerste.
Ik vond hem wel supermakkelijk dus ik denk dat ik eigenlijk nog wel een hoger IQ dan 171 heb.
Wellicht een Mensa test?quote:Op zondag 19 juli 2009 01:03 schreef Niek. het volgende:
[..]
Een iq test op internet? Ik twijfel dan erg aan die test...
Hun test op internet is geen iq test en geeft ook geen score.quote:
Nee ik weet ook uit ervaring dat ik heel erg slim ben. Ook heb ik nog nooit met een meisje gezoend dus daarom weet ik zeker dat ie klopt.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:03 schreef Niek. het volgende:
[..]
Een iq test op internet? Ik twijfel dan erg aan die test...
Tja, bij mij zit die slimheid meer in 'logisch' nadenken, en veel zaken zijn helaas niet logisch. Van vreemde talen als Duits en Frans ging ik telkens nadenken, terwijl je dat gewoon moet LEREN, dus dat werkte bij mij totaal niet. Engels is echter van het begin af aan al volkomen logisch voor mij, dus daar haalde ik eigenlijk altijd al straight-A's mee, afgezien van af en toe een spelfoutje ofzo...quote:Op zondag 19 juli 2009 01:08 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb die IQ testen nooit zo gesnapt. Scoor op officiele testen 142 maar ik ben gewoon een software tester met een nipt bovenmodaal inkomen. Moet vaak (technische) dingen 3x uitgelegd krijgen en heb altijd het gevoel dat anderen altijd veel slimmer zijn. Zoals de leraar van mijn basisschool al tegen me zei: "intelligentie is niet alles; je moet het ook gebruiken". En da's moeilijk als je gewoon een rukzelfdiscipline hebt.
Moet je daarvoor een test doen? Ik gebruik altijd een liniaalquote:Op zondag 19 juli 2009 01:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ja, en mijn piemel is 171cm, volgens een officiele test op internet. Ik heb vandaag al 16 meisjes gekust, dus ik weet zeker dat het klopt.
Ik vraag me af waarom jij niet de wiskunde en natuurkunde bent ingegaan als je zoveel van logica houdt. Of doe je dat al?quote:Op zondag 19 juli 2009 01:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, bij mij zit die slimheid meer in 'logisch' nadenken, en veel zaken zijn helaas niet logisch. Van vreemde talen als Duits en Frans ging ik telkens nadenken, terwijl je dat gewoon moet LEREN, dus dat werkte bij mij totaal niet. Engels is echter van het begin af aan al volkomen logisch voor mij, dus daar haalde ik eigenlijk altijd al straight-A's mee, afgezien van af en toe een spelfoutje ofzo...
Dus wat jij hebt is niet zo vreemd. Sommige dingen moeten gewoon meerdere keren uitgelegd worden.
Bepaalde zaken zijn ook 'makkelijker' wanneer je iets gewoon 'aanneemt' als waarheid, ipv het letterlijk probeert te 'begrijpen', dus zaken als stroom, geluid via een telefoonlijn, televisie, etc. Daar kan ik nog steeds mezelf over breinbreken hoe dat werkt, hoe dat precies dan allemaal omgezet en verzonden wordt en weer teruggevormd wordt, terwijl anderen gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo IS.
De NLse taal vind ik ook regelmatig zo onlogisch als de pest, dus dat heb ik ook allang opgegeven om te begrijpen. Dat ik dan fouten maak, dat accepteer ik dan maar.Daar hecht ik verder ook geen groot belang aan, maar dat heb ik al eens in een ander topic uitgelegd, dus zal ik hier niet herhalen.
Topictitel trekt die groep mensen aan he.quote:Op zondag 19 juli 2009 07:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Toch gek dat wederom alle fokkers bovenmatig intelligent zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |