abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 00:13:33 #26
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71107203
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:20 schreef Yi-Long het volgende:

Nu moet ik zeggen dat het niet alleen voor mij soms vervelend is, maar ook voor mijn omgeving, want ik ben een gigantische zeikerd wanneer ik zie dat heel veel zaken heel makkelijk veel beter zouden kunnen, en dus zouden moeten.
Daarnaast ben ik ook nog eens verdomd koppig en principieel, dus ook dat geeft nogal eens 'last', en heb ik soms iets te weinig geduld met mensen die telkens zaken verkeerd begrijpen, interpreteren (soms expres), etc etc.

Nog een probleem is 'motivatie'. Bij mij kwamen ze er veels te laat achter dat ik vrij intelligent ben, en in die tijd dat ik me zat dood te vervelen op school en dus bijna niet meer kwam opdagen etc, ben ik veel van mijn motivatie etc kwijtgeraakt.
+1 herkenbaar.

over het topic: dit leek me allang algemeen bekend?
TS, wat is jou IQ dan?
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  Trouwste user 2022 zondag 19 juli 2009 @ 00:18:08 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_71107268
Ik herken wel het feit dat je je onzichtbaar maakt. Ik was een onderpresterer omdat ik er bij wilde horen.

Was op de lagere school de enige die altijd zijn vinger op stak bij een vraag. Wilde niet de wijsneus uithangen en deed dat dus niet meer.

Creëerde faalangst, deed op de middelbare school niks meer. Had ik iig een reden voor de onvoldoende.

Had tienen voor tentamens en examens. Maar ook 3en omdat ik in de klas mijn eigen boeken las en niks deed aan huiswerk.

Compenseer het nu via Fok

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71107370
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:58 schreef Yi-Long het volgende:

Ik ben juist weer jaloers op mensen die veel minder nadenken en gewoon dingen DOEN, dus samenwonen, kindjes kweken, en niet teveel redeneren en wachten en moeilijk doen over het 'nut' van alles.

Maar je kunt het niet uitzetten, dat doordenken, en dat is vervelend. Soms is het, voor mij althans, meer een handicap dan een 'pluspunt'.
Grappig, ik zie het vele nadenken juist als voordeel. Het voelt voor mij als vrijheid, maar ik maak me ook niet snel zorgen. Ik denk vooral na over de toekomst en alle mogelijkheden die er zijn.
Misschien heb je wel een makkelijker leven als grijze muis maar ook veel saaier. Werken vanaf je 20e, fan zijn van Jan Smit en 1 keer per jaar naar een druk spaans strand lijken me echt de hel op aarde
  zondag 19 juli 2009 @ 00:24:57 #29
263028 tyheru
The bulletdodger
pi_71107393
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:13 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

+1 herkenbaar.

over het topic: dit leek me allang algemeen bekend?
TS, wat is jou IQ dan?
Ik heb maar een mini IQ test gedaan en het kwam uit rond de 130. Dus mijn IQ zit waarschijnlijk tussen de 115 en 130, volgens mijn psycholoog.
A true man is the best man in his world and a good enough man for any world.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:26:03 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71107410
Iedereen heeft problemen met motivatie, of je IQ nou 80 is of 150.

Ik krijg het idee dat motivatieproblemen weleens worden gezien als iets bijzonders, maar ik ken niemand zonder, eigenlijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71107417
Dat is geen wetmatigheid. Je kunt met een hoog IQ ook vrienden en een rijk sociaal leven hebben.
Het enige wat je wel snel doet is je aanpassen aan de personen die je tegenover je hebt.
Overigens is dat iets wat bijna iedereen doet volgens mij, alleen hoe uitzonderlijker je IQ, des te vaker je dat zal moeten doen.
Mensen die alles beter weten en constant hun kennis willen tentoonspreiden, daar houdt de gemiddelde mens gewoon niet zo van.

Het hebben van angst- , gedrags- en/of sociale stoornissen is vrij logisch, omdat je minder instinctief bent in het nemen van je beslissingen. Je denkt ook meer na over de struikelblokken die je in je leven tegenkomt en bent vaker geneigd te piekeren.

Misschien grappig om te weten, dat dit niet enkel voorbehouden is aan mensen met een uitzonderlijk hoog IQ. Zo hebben ze ook onderzocht dat bijvoorbeeld Maffia-leden gemiddeld vaker aan dergelijke geestelijke aandoeningen lijden.

Als ik een koppeling zou moeten maken waarom dat zo is, zou ik denken aan het overmatig bezig zijn vooruit te denken, over de handelingen van de mensen om je heen.

Veel mensen in een normale leefsitatie met een gemiddeld IQ zullen al snel zeggen dat dit onzin is, deels omdat het een tendens is, en geen feit, dus ook onder die groep zullen mensen dezelfde problemen ervaren, deels zullen ze dat beweren omdat ze er niet van houden dat andere mensen zich onderscheiden op een bepaald gebied, wat buiten hun macht is, immers je IQ kan niet echt omhoog schieten, je kunt enkel doeltreffender gebruik maken van je hersenen.

Uiteindelijk is het hebben van een hoog IQ niet iets om altijd blij mee te zijn, tenzij je die denkcapaciteiten weet om te zetten in iets nuttigs. Zo niet, dan klopt het wel degelijk dat je sneller last zult ondervinden van psychische en/of sociale problemen.
En vervolgens zullen mensen je ook nog eens veroordelen, omdat je last hebt van dingen die zij niet kunnen bevatten, dus het is zeker niet altijd even fijn.

Gemiddeld zijn is soms zo slecht nog niet.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:46:36 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71107843
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:33 schreef grizegrijn het volgende:
Hoe hebben jullie je IQ gemeten?
De eerste keer ben ik door school doorverwezen naar een of andere instantie, waar ik 2 dagen allemaal testen heb zitten maken, onder tijdsdruk natuurlijk...
Daar kwam toen ook al uit dat ik op vrijwel alle punten erg hoog scoorde.

Later nog een paar keer doorverwezen naar soortgelijke instanties, ivm die depressiviteit ivm dat vele nadenken.
Doordat ik destijds zo slecht gemotiveerd was geraakt, kapte ik met school en ging ik soms wat bijbaantjes doen, maar als je zulk geestdodend werk doet dan ga je nadenken, en bij mij werd dat nogal extreem en werd de depressie dus ook heel plots heel heftig (normaal gesproken 'sluimert' het), dus dat wilden ze meteen goed onderzoeken. Later gewoon wel weer terug naar school gegaan, Grafisch Lyceum omdat dat me wel leuk en afwisselend leek - viel tegen-, en afgemaakt...
  zondag 19 juli 2009 @ 00:47:30 #34
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_71107866
Dat komt volgens mij alleen bij mensen voor die echt geniaal zijn. Dan hebben ze gewoon niemand die op dezelfde golflengte zit.
She might forget you, her pussy wont.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:47:48 #35
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71107872
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef Dididi het volgende:

[..]

Grappig, ik zie het vele nadenken juist als voordeel. Het voelt voor mij als vrijheid, maar ik maak me ook niet snel zorgen. Ik denk vooral na over de toekomst en alle mogelijkheden die er zijn.
Misschien heb je wel een makkelijker leven als grijze muis maar ook veel saaier. Werken vanaf je 20e, fan zijn van Jan Smit en 1 keer per jaar naar een druk spaans strand lijken me echt de hel op aarde
Hoe het vele nadenken bevalt zal voor een groot deel bepaald worden door de stemming van de persoon in kwestie. Wanneer je niet goed in je vel zit, gaat het continue nadenken al snel over allerlei negatieve dingen waardoor je je alleen maar rotter gaat voelen, zeker ook mbt de toekomst. Dan is het continue nadenken ( bewust zijn van ) helemaal niet zo'n voordeel.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71107904
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:52 schreef Lord_Cardigan het volgende:
ik heb een iq van 162 en heb nergens last van
Ik heb een IQ van 171. Heb laatst een officiele test gedaan op internet en toen kwam dat er uit. Andere testen vielen lager uit, maar die waren ook niet zo officieel als die eerste.

Ik vond hem wel supermakkelijk dus ik denk dat ik eigenlijk nog wel een hoger IQ dan 171 heb.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 19 juli 2009 @ 00:53:02 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71108017
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef Dididi het volgende:

[..]

Soms voelt het idd heerlijk, wanneer je razendsnel alles door je hoofd laat flitsen, alle vertakkingen van alle gevolgen overziet, etc etc. Soms voel je je dan ook echt 'slim', en dat is op zich een lekker gevoel...

...alleen het gaat juist heel remmend werken wanneer je bijvoorbeeld keuzes moet gaan maken over bepaalde aanschaffen ofzo, zoals een nieuwe tv. Hou je rekening met de prijs, ga je wachten op de verwachtte prijsdaling over 2 maanden? Houdt je rekening met je collectie DVD's, of met het feit dat je binnenkort wilt verhuizen en dat het dan een fucking moeite zal kosten om die plasma vervolgens weer helemaal de trap af te sjouwen terwijl hij maar 10% mag kantelen!? Hoe zit het met de aansluitingen, want het signaal van beneden naar boven is niet optimaal, etc etc etc.
Dan moet je dus alle merken en afmetingen en webshops etc tegen elkaar gaan afzetten, etc etc.

Dus op dat soort momenten, wanneer je overal rekening mee moet houden, werkt het ontzettend 'remmend', en dan zou je liever een simpele ziel zijn die gewoon een TV uitkiest in de winkel en daar vervolgens gewoon BLIJ mee is...
  zondag 19 juli 2009 @ 00:54:07 #38
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71108052
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:33 schreef grizegrijn het volgende:
Hoe hebben jullie je IQ gemeten?
Bij een psychiater, wat volgens mij een standaard iets was bij waar ik toendertijd woonde. Ik stond toen overigens geen seconde stil bij de uitslag. Pas vele jaren later toen ik er nog eens naar keek ben ik verder gaan kijken en vielen zodoende vele puzzelstukjes op hun plaats.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71108264
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb een IQ van 171. Heb laatst een officiele test gedaan op internet en toen kwam dat er uit. Andere testen vielen lager uit, maar die waren ook niet zo officieel als die eerste.

Ik vond hem wel supermakkelijk dus ik denk dat ik eigenlijk nog wel een hoger IQ dan 171 heb.
Een iq test op internet? Ik twijfel dan erg aan die test...
  zondag 19 juli 2009 @ 01:04:27 #40
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_71108286
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:03 schreef Niek. het volgende:

[..]

Wellicht een Mensa test?
She might forget you, her pussy wont.
pi_71108351
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:04 schreef Druktemaker het volgende:

[..]

Wellicht een Mensa test?
Hun test op internet is geen iq test en geeft ook geen score.

http://www.mensa.nl/lid-worden/thuistest-op-internet
pi_71108359
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:03 schreef Niek. het volgende:

[..]

Nee ik weet ook uit ervaring dat ik heel erg slim ben. Ook heb ik nog nooit met een meisje gezoend dus daarom weet ik zeker dat ie klopt.
pi_71108377
Ik heb die IQ testen nooit zo gesnapt. Scoor op officiele testen 142 maar ik ben gewoon een software tester met een nipt bovenmodaal inkomen. Moet vaak (technische) dingen 3x uitgelegd krijgen en heb altijd het gevoel dat anderen altijd veel slimmer zijn. Zoals de leraar van mijn basisschool al tegen me zei: "intelligentie is niet alles; je moet het ook gebruiken". En da's moeilijk als je gewoon een rukzelfdiscipline hebt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 19 juli 2009 @ 01:16:08 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71108525
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:08 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb die IQ testen nooit zo gesnapt. Scoor op officiele testen 142 maar ik ben gewoon een software tester met een nipt bovenmodaal inkomen. Moet vaak (technische) dingen 3x uitgelegd krijgen en heb altijd het gevoel dat anderen altijd veel slimmer zijn. Zoals de leraar van mijn basisschool al tegen me zei: "intelligentie is niet alles; je moet het ook gebruiken". En da's moeilijk als je gewoon een rukzelfdiscipline hebt.
Tja, bij mij zit die slimheid meer in 'logisch' nadenken, en veel zaken zijn helaas niet logisch. Van vreemde talen als Duits en Frans ging ik telkens nadenken, terwijl je dat gewoon moet LEREN, dus dat werkte bij mij totaal niet. Engels is echter van het begin af aan al volkomen logisch voor mij, dus daar haalde ik eigenlijk altijd al straight-A's mee, afgezien van af en toe een spelfoutje ofzo...

Dus wat jij hebt is niet zo vreemd. Sommige dingen moeten gewoon meerdere keren uitgelegd worden.
Bepaalde zaken zijn ook 'makkelijker' wanneer je iets gewoon 'aanneemt' als waarheid, ipv het letterlijk probeert te 'begrijpen', dus zaken als stroom, geluid via een telefoonlijn, televisie, etc. Daar kan ik nog steeds mezelf over breinbreken hoe dat werkt, hoe dat precies dan allemaal omgezet en verzonden wordt en weer teruggevormd wordt, terwijl anderen gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo IS.

De NLse taal vind ik ook regelmatig zo onlogisch als de pest, dus dat heb ik ook allang opgegeven om te begrijpen. Dat ik dan fouten maak, dat accepteer ik dan maar. Daar hecht ik verder ook geen groot belang aan, maar dat heb ik al eens in een ander topic uitgelegd, dus zal ik hier niet herhalen.
  zondag 19 juli 2009 @ 01:37:17 #45
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_71108924
133, net erboven
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_71110395
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:18 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Ja, en mijn piemel is 171cm, volgens een officiele test op internet. Ik heb vandaag al 16 meisjes gekust, dus ik weet zeker dat het klopt.

Moet je daarvoor een test doen? Ik gebruik altijd een liniaal
pi_71110517
Over het algemeent klopt het, wat TS zegt.

Als het klopt is er ook een tijdje geleden wetenschappelijk onderzoek hiernaar gedaan, ik had daar een kort stuk over gelezen. Echter, gold het (natuurlijk) niet voor iedereen. Over het algemeen hebben mensen met een hoog IQ inderdaad ook slechtere sociale vaardigheden.

Dit soort vaardigheden kunnen uiteraard geleerd worden. Het ligt voornamelijk aan de manier waarop je opgevoed bent en met welke mensen je in contact bent gekomen.

Ik had er, toen ik erg jong was, wel eens soms last van.

2 weken geleden had ik een "verplichte" officiële IQ test gedaan van 3,5 uur. Ik had nog wat last van geheugenverlies, maar scoorde toch 148.

De psychologe die de test bij me afnam, had dit ook verteld. Ze vertelde ook dat sommige mensen die bijzonder intelligent zijn, zich expres dommer voor doen omdat ze zich anders voelen dan hun leeftijdgenootjes. Dit is voornamelijk bij kinderen uiteraard. Zij moest me onderzoeken en herkende dit sterk aan mij.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 juli 2009 @ 07:56:46 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71111185
Toch gek dat wederom alle fokkers bovenmatig intelligent zijn.
pi_71111781
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, bij mij zit die slimheid meer in 'logisch' nadenken, en veel zaken zijn helaas niet logisch. Van vreemde talen als Duits en Frans ging ik telkens nadenken, terwijl je dat gewoon moet LEREN, dus dat werkte bij mij totaal niet. Engels is echter van het begin af aan al volkomen logisch voor mij, dus daar haalde ik eigenlijk altijd al straight-A's mee, afgezien van af en toe een spelfoutje ofzo...

Dus wat jij hebt is niet zo vreemd. Sommige dingen moeten gewoon meerdere keren uitgelegd worden.
Bepaalde zaken zijn ook 'makkelijker' wanneer je iets gewoon 'aanneemt' als waarheid, ipv het letterlijk probeert te 'begrijpen', dus zaken als stroom, geluid via een telefoonlijn, televisie, etc. Daar kan ik nog steeds mezelf over breinbreken hoe dat werkt, hoe dat precies dan allemaal omgezet en verzonden wordt en weer teruggevormd wordt, terwijl anderen gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo IS.

De NLse taal vind ik ook regelmatig zo onlogisch als de pest, dus dat heb ik ook allang opgegeven om te begrijpen. Dat ik dan fouten maak, dat accepteer ik dan maar. Daar hecht ik verder ook geen groot belang aan, maar dat heb ik al eens in een ander topic uitgelegd, dus zal ik hier niet herhalen.
Ik vraag me af waarom jij niet de wiskunde en natuurkunde bent ingegaan als je zoveel van logica houdt. Of doe je dat al? Als je je verdiept in de natuurkunde en techniek dan kan je heel ver komen, met wat stroom is en hoe geluid wordt overgedragen via de telefoon en televisie. Maar aan de andere kant kan alles juist nog ingewikkelder worden, als je bijvoorbeeld dieper de quatum mechanica in gaat en dan achter komt dat elektronen op twee plekken tegelijk kunnen zijn of de stringtheorie met meerdere dimensies.

Wel zonde trouwens. Als je vroeger beter je best deed, dan zou je zeker in andere kringen gekomen zijn waar je je beter thuis voelt. Je zou je verbazen hoeveel mensen er slimmer zijn dan jij.
Noodles
  zondag 19 juli 2009 @ 10:25:40 #50
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71111852
quote:
Op zondag 19 juli 2009 07:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Toch gek dat wederom alle fokkers bovenmatig intelligent zijn.
Topictitel trekt die groep mensen aan he.
Overigens vind ik het wel enigszins herkenbaar, overigens geen zelfreflectie.
Kijk, als ik de BNN test uitslagen van de afgelopen jaren mag geloven zou ik ook een hoog IQ hebben, maar ik betwijfel het.

Maar mensen in mijn omgeving die wel dat labeltje hebben gekregen, voldoen over het algemeen wel aan hetgeen wat er in de OP staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')