abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71112281
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:18 schreef tong80 het volgende:
Ik herken wel het feit dat je je onzichtbaar maakt. Ik was een onderpresterer omdat ik er bij wilde horen.

Was op de lagere school de enige die altijd zijn vinger op stak bij een vraag. Wilde niet de wijsneus uithangen en deed dat dus niet meer.

Creëerde faalangst, deed op de middelbare school niks meer. Had ik iig een reden voor de onvoldoende.

Had tienen voor tentamens en examens. Maar ook 3en omdat ik in de klas mijn eigen boeken las en niks deed aan huiswerk.

Compenseer het nu via Fok

wij hadden net zo iemand als jij in onze klas
pi_71112464
ik heb een IQ van 150, pik van 22cm en ik download met 3GB/s.
dat jullie het even weten.
en idd, ik ben sociaal wat onhandig.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_71112532
Met andere woorden: IEDEREEN hier op FOK! heeft een contactstoornis

Het gemiddeld IQ wordt genormaliseerd op 100. Geen enkele FOK!ker heeft een IQ lager dan 130. Waar o waar zijn de FOK!kers met een IQ van 70?

Overigens heb ik een IQ van 60, maar compenseer daarvoor met het feit dat ik een e-penis van gigantische proporties heb.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:33:53 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71113067
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:17 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom jij niet de wiskunde en natuurkunde bent ingegaan als je zoveel van logica houdt. Of doe je dat al? Als je je verdiept in de natuurkunde en techniek dan kan je heel ver komen, met wat stroom is en hoe geluid wordt overgedragen via de telefoon en televisie. Maar aan de andere kant kan alles juist nog ingewikkelder worden, als je bijvoorbeeld dieper de quatum mechanica in gaat en dan achter komt dat elektronen op twee plekken tegelijk kunnen zijn of de stringtheorie met meerdere dimensies.

Wel zonde trouwens. Als je vroeger beter je best deed, dan zou je zeker in andere kringen gekomen zijn waar je je beter thuis voelt. Je zou je verbazen hoeveel mensen er slimmer zijn dan jij.
Tja, ik vond Wiskunde alleen aardig wat betreft het 'puzzel-effect', maar verder vond ik het redelijk 'nutteloos', en bij natuurlunde zat ik juist veel te veel te 'denken', terwijl je bepalde dingen gewoon moet 'aannemen' dat het zo is. Sowieso ligt mijn interressie totaal niet bij 'techniek', dus echt gemotiveerd was ik wat dat betreft ook niet. Als je aan 'techniek' denkt, denk je (ik tenminste) voornamelijk aan treurige beroepen als electricien ofzo. In ieder geval zag ik mensen met een 'overall', stoppelbaard, en afgetrapt busje voor me, en dat was ook niet bepaald een vooruitzicht waar ik zin van kreeg om me er eens flink in te verdiepen

En ik kom wel degelijk in contact met slimme mensen, en wellicht zijn ze dan anders slim dan mij, op andere vlakken, maar het is niet zo dat ik me in 'domme' kringen begeef. Ik denk ook dat dat automatisch gaat, want als mensen heel bekrompen en simplistisch etc zijn, dan ga je daar automatisch niet mee om. Ik tenminste niet.

En tja, soms besef je ook wel dat het zonde is dat ze er zo laat achter kwamen. Aan de andere kant ben ik er zelf bijgeweest, en heb ik die jaren dingen gedaan die IK wilde doen. Als ik een iets andere opvoeding had gehad, was het wellicht anders gelopen, maar dan had ik ook weer andere mensen leren kennen en andere dingen ervaren, en was ik nu wellicht een totaal ander persoon geweest.

Mijn vriendin zegt wel dat het misschien beter was geweest als ik bij mijn vader was opgegroeid, ipv bij mijn moeder, want dat zou een compleet verschil geweest zijn, maar je weet nooit echt van te voren of je dan uiteindelijk ook gelukkiger zou zijn geweest. Ik ben blij met de mensen die ik heb leren kennen op het pad dat ik gelopen heb, maar wellicht was ik op dat andere pad weer andere lieve en interressante mensen tegengekomen.

Ach, teveel omkijken is ook niet goed. Het is zoals het is, en wellicht waren sommige beslissingen niet goed, sommige ontdekkingen te laat, maar ik ben nog steeds hier...
Het leven is een marathon, geen sprint, en ik doe de zaken liever wandelend en goed om me heen kijkend, ipv opgejaagd en blind voor wat er om me heen gebeurt...
  zondag 19 juli 2009 @ 11:48:48 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71113407
topic wat opgeruimd

IQ van 134 hier geloof ik, maar ik heb dan ook geen ruimtelijk inzicht
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 juli 2009 @ 12:59:04 #56
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71115189
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:44 schreef ikhouvannoodles het volgende:
IQ tests

Wat heb je eraan? Ok, je weet dat je een IQ van 140 hebt. En nu?

Als je PhD hebt in kernfysica, dan ben je slim, dat geef ik toe, maar een IQ test?
laatst zag ik een tv programma van ( geloof ik) de bbc. Gingen ze mensen met een heel hoog iq ( een kernfysicus, een piloot in een gevechtsvliegtuig) vergelijken met "normale" mensen ( kunstenaar, student)Het werd op allerlei gebieden getest: sport, muziek, ruimtelijk inzicht, probleemoplossend vermogen etc. Het kwam erop neer dat de mensen het het hogere iq beter scoorden op alle vlakken,maar het verschil was vaak verwaarloosbaar klein.

leuk programma geen idee hoe het heet btw
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 19 juli 2009 @ 14:10:15 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71117474
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Soms voelt het idd heerlijk, wanneer je razendsnel alles door je hoofd laat flitsen, alle vertakkingen van alle gevolgen overziet, etc etc. Soms voel je je dan ook echt 'slim', en dat is op zich een lekker gevoel...

...alleen het gaat juist heel remmend werken wanneer je bijvoorbeeld keuzes moet gaan maken over bepaalde aanschaffen ofzo, zoals een nieuwe tv. Hou je rekening met de prijs, ga je wachten op de verwachtte prijsdaling over 2 maanden? Houdt je rekening met je collectie DVD's, of met het feit dat je binnenkort wilt verhuizen en dat het dan een fucking moeite zal kosten om die plasma vervolgens weer helemaal de trap af te sjouwen terwijl hij maar 10% mag kantelen!? Hoe zit het met de aansluitingen, want het signaal van beneden naar boven is niet optimaal, etc etc etc.
Dan moet je dus alle merken en afmetingen en webshops etc tegen elkaar gaan afzetten, etc etc.

Dus op dat soort momenten, wanneer je overal rekening mee moet houden, werkt het ontzettend 'remmend', en dan zou je liever een simpele ziel zijn die gewoon een TV uitkiest in de winkel en daar vervolgens gewoon BLIJ mee is...
Dat is meer karakter dan IQ denk ik. Mijn vriendin is ook zo, en ik juist helemaal niet, en we zijn beide qua verstand wel aan elkaar gewaagd.
pi_71117694
quote:
zegt:
quote:
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed.
...
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest
.

mag ik nu ook in dit topic posten?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zondag 19 juli 2009 @ 14:19:05 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71117778
Dat je ergens moeite voor doen waar je het voorheen nooit hoefde (uitdaging dus) is volgens mij niet alleen voor hoogbegaafde mensen een welkome verandering.

Zo merkte ik dat ik in mijn studie psychologie de statistiek vakken juist het leukst vond omdat je dat niet in een keer snapte. Je moet er mee bezig, colleges bijwonen opletten, opdrachten maken en puzzelen en dan, langzaam, ga je het ' zien'.

Een heel andere manier van leren dan ik tot nu toe gewend ben (Opnemen er over nadenken en koppelen aan dingen die je al weet, reproduceren).
pi_71119253
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:17 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Wel zonde trouwens. Als je vroeger beter je best deed, dan zou je zeker in andere kringen gekomen zijn waar je je beter thuis voelt. Je zou je verbazen hoeveel mensen er slimmer zijn dan jij.
Dat soort dingen kun je achteraf makkelijk zeggen. Je moet niet vergeten dat je als kind niet alles zelf in de hand hebt. Vooral op de basisschool is het gewoon geluk hebben dat je goede begeleiding krijgt. Als ik op mijn elfde al wist dat ik last had van dyslexie, had ik misschien wel havo kunnen doen i.p.v. mavo.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Yi-Long het volgende:
Verder geeft het problemen met veel sociale activiteiten als 'uitgaan' enzo, waar ik totaal het nut niet van inzie, en geen lol aan beleef. Ik drink ook niet voor mijn plezier ofzo, ik rook niet, blow niet, etc etc.
Ik voel wat dat soort zaken dus wel dat ik 'anders' ben dan veel leeftijdsgenoten, maar ik weet niet of ik dat ook zo 'erg' vind.

Ik heb trouwens geen problemen om contacten te leggen of vriendelijk om te gaan met mensen. Ik laat gewoon heel weinig mensen toe als ECHTE vriend, dus iemand waar je langsgaat of die bij mij langskomt. Ik heb zeer veel mensen waar ik 'bevriend' mee ben, en op school kon ik ook altijd wel met iedereen overweg, maar ik hoef er nooit echt 'vriendschappen' mee ofzo.
Ik kan me hier heel erg in vinden. Wilde nog wat posten over mijn eigen ervaring, alleen weet ik niet of dat wat toevoegt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_71119763
Ik denk dat het gewoon bij hun een nog wat groter verschil is dan bij meer gemiddelde mensen. Ik denk dat ik qua IQ iets boven gemiddeld zit maar niet meer hoogbegaafd ben. Op de basisschool was ik dat wel, maar volgens mij is het aardig bijgetrokken doe wel universiteit maar zou het in een andere studierichting dan wat me ligt echt niet redden en moet er ook wel mn best voor doen nu.

Ik weet nog wel hoe het op de basisschool voelde om zoveel slimmer te zijn: ik voelde me dom. Ik begreep namelijk geen hol van de spelletjes die de kinderen speelden en waarom dat dan leuk was, en ik had totaal niet door dat andere kinderen dingen niet begrepen.

Nu heb ik het wel door als anderen iets niet volgen en heb ik soms best moeite om met iemand te praten die qua academische intelligentie een stuk lager zit dan ik (maar die qua praktische intelligentie compleet mn ass whoopt, dus ik voel me dan echt niet beter ofzo). Omdat ik van kinds af aan een voorkeur had voor de 'mooiere woorden' en uitdrukkingen, vind ik het heel lastig om extreem simpel te praten. En krijgt mijn gesprekspartner sneller een arrogante indruk van mij, wat ik helemaal niet wil. Ook dan voel ik me dom: ik vind dat ik dat zou moeten kunnen.

Zulke problemen zullen volgens mij voor sommige volwassen hoogbegaafden nog heftiger zijn; misschien hebben die dan wel wat ik als kind had, dat ze niet door hebben dat de ander hen niet volgen kan en dus niet begrijpen waarom de ander negatief reageert. Misschien voelen ze zich dan ook wel zo dom als ik destijds, lijkt me niet goed voor je zelfvertrouwen.
pi_71120008
Als iemand met een IQ van 130 sociaal niet zo sterk is denk ik niet dat dat door z'n IQ komt. Dat gaat misschien spelen vanaf 180 of zoiets, maar toch niet bij 130? Ik zit zelf boven de 150 (nee, niet op een matig internettestje), heb legio mensen om me heen die ik inschat als intelligenter dan mijzelf en die alle in sociaal opzicht ook een stuk sterker zijn. Kan me best voorstellen dat de sociale contacten lastiger worden als iemand echt hyperintelligent is, dus boven de 170 ofzo, maar de Fokker met 130 of 140 die last heeft van gebrekkige sociale vaardigheden zou ik gewoon adviseren wat vaker achter z'n computer vandaan te komen.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:34:49 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71120119
Lekker boeiend zo'n nummertje. Ik heb geen flauw idee wat mijn score is. Maar ik hecht er dan ook geen waarde aan. Alleen intelligentie zegt mij niet zoveel. Het gaat om het totaalplaatje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 juli 2009 @ 15:37:37 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_71120192
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:25 schreef tong80 het volgende:
129 hier.

Val gelukkig net buiten de doelgroep.

Op de een of andere manier geloof ik dat bij jou niet

Elk getal boven de 100 is verdacht bij tong80
Dus graag bewijs en zolang dat er niet is = IQ tong 80=100

Heb ik je nog gematst
  zondag 19 juli 2009 @ 15:39:42 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71120256
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:21 schreef Dipkip het volgende:
Ik weet nog wel hoe het op de basisschool voelde om zoveel slimmer te zijn: ik voelde me dom. Ik begreep namelijk geen hol van de spelletjes die de kinderen speelden en waarom dat dan leuk was, en ik had totaal niet door dat andere kinderen dingen niet begrepen.
Dat herken ik niet. Ik deed altijd gewoon mee op school, en vond de spelletjes ook wel leuk altijd, maar goed, ik heb altijd wel van sport gehouden, dus rennen enzo kon er bij mij altijd wel in.
quote:
Nu heb ik het wel door als anderen iets niet volgen en heb ik soms best moeite om met iemand te praten die qua academische intelligentie een stuk lager zit dan ik (maar die qua praktische intelligentie compleet mn ass whoopt, dus ik voel me dan echt niet beter ofzo). Omdat ik van kinds af aan een voorkeur had voor de 'mooiere woorden' en uitdrukkingen, vind ik het heel lastig om extreem simpel te praten. En krijgt mijn gesprekspartner sneller een arrogante indruk van mij, wat ik helemaal niet wil. Ook dan voel ik me dom: ik vind dat ik dat zou moeten kunnen.
Ook dat herken ik totaal niet. Ik pas me sowieso al redelijk automatisch aan aan het niveau van de gesprekspartner, en ben sowieso altijd zo duidelijk mogelijk, maar ik zou absoluut niet snel uit mezelf 'dure' moeilijke woorden gebruiken. Ik ben altijd juist zo duidelijk en dus zo simpel en rechtstreeks mogelijk, zodat de boodschap gewoon goed overkomt.
quote:
Zulke problemen zullen volgens mij voor sommige volwassen hoogbegaafden nog heftiger zijn; misschien hebben die dan wel wat ik als kind had, dat ze niet door hebben dat de ander hen niet volgen kan en dus niet begrijpen waarom de ander negatief reageert. Misschien voelen ze zich dan ook wel zo dom als ik destijds, lijkt me niet goed voor je zelfvertrouwen.
Geen idee. ik ken dat zelf niet. Ik heb het meestal wel meteen door wanneer iemand mij niet snapt, want dat kun je meteen aflezen aan iemand's gezicht. Soms snappen ze de argumenten wellicht niet, dus dan versimpel ik dat iets, en sommige mensen vinden over bepaalde onderwerpen gewoon andere dingen belangrijker, zoals bijvoorbeeld 'geld' ipv menselijk welzijn, of 'korte termijn' ipv 'lange termijn'.
Tja dan moet je dat soms even uitleggen, en de ene keer gaat zo iemand dan met je mee, en de andere keer houdt iemand liever vast aan zijn eigen mening, op basis van zijn persoonlijke argumenten. Dat kan.

Maar ik ben zelf meestal het liefst zo 'simpel' mogelijk in het communiceren.
pi_71120593
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, aan je OP te zien hoef JIJ je geen zorgen te maken.
voorspelbare, doch essentiële reactie.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 19 juli 2009 @ 16:30:46 #67
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71121774
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:08 schreef Seneca het volgende:
)

Het gemiddeld IQ wordt genormaliseerd op 100. Geen enkele FOK!ker heeft een IQ lager dan 130. Waar o waar zijn de FOK!kers met een IQ van 70?

Het Internet wordt meer en vaker gebruikt door hoogopgeleiden. De Internetpopulatie is dus al geen correcte afspiegeling van het Nederlands publiek.

Daarnaast zullen de Fok!ers die niet zo'n hoog IQ hebben vaak een zelfbeschermende houding hebben. ' Die hele kermis met IQ testen en zo, allemaal onzin volgens mij, ik heb der niks mee' .

Die klikken ook niet zo snel op een hoog IQ topic. Hoogbegaafden wel, het graat immers over iets dat zij ook hebben.

Ook zijn er veel hoogbegaafden, in Nederland 250 duizend. Dat is meer dan alle gebruikers op Fok! (225 duizend.) Technisch is dus mogelijk dat alle fok!kers hoogbegaafd zijn! (maar KLB en BNW helpen je gauw genoeg uit de droom )

En dan heb ik het nog niet over alle net-niet-hoogbegaafden, partieel-hoogebegaafden, wannabe hoogbegaafden, en mensen die een flatterend internet testje hebben gedaan.

http://www.paulomoekotte.nl/blog/?p=202
http://www.ad.nl/diagnose(...)heel_gewoontjes.html
pi_71122770
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:39 schreef Yi-Long het volgende:
Dat herken ik niet.
(...)
Maar ik ben zelf meestal het liefst zo 'simpel' mogelijk in het communiceren.
Misschien ligt jouw hoogbegaafdheid anders dan de mijne lag? Bij mij was het vooral het talige, op meer reken-achtige onderdelen was ik vrij normaal, dat heeft me nooit gelegen. Ik denk dat ik uit die taal-interesse zo dol was op de 'dure' woorden als kind. En mijn ouders zijn hoogbegaafd en praatten eigenlijk ook zo voor mij was het dus heel normaal, mijn ouders zeiden tegen mij dat ik niet zo moest chargeren ipv 'overdrijf niet zo!' dus zulke woorden gebruikte ik ook op school. Ik begreep dan gewoon niet wat er niet begrepen werd. Misschien was het dus eigenlijk wel meer opvoeding en had ik met andere ouders ondanks de hoogbegaafdheid wél normaal gepraat zoals jij deed.
  zondag 19 juli 2009 @ 17:03:58 #69
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71123013
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:58 schreef Dipkip het volgende:
. Ik begreep dan gewoon niet wat er niet begrepen werd. Misschien was het dus eigenlijk wel meer opvoeding en had ik met andere ouders ondanks de hoogbegaafdheid wél normaal gepraat zoals jij deed.
' Normaal' praten. We hebben woorden als 'chargeren' toch niet uitgevonden om er niks mee te doen?
pi_71124022
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

' Normaal' praten. We hebben woorden als 'chargeren' toch niet uitgevonden om er niks mee te doen?
probeer dat maar eens aan het plebs uit te leggen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zondag 19 juli 2009 @ 17:31:05 #71
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71124099
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:29 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

probeer dat maar eens aan het plebs uit te leggen.
Ben in mijn jeugd flink gepest omdat ik bekakt praat..
  Trouwste user 2022 zondag 19 juli 2009 @ 18:59:50 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_71127131
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Op de een of andere manier geloof ik dat bij jou niet

Elk getal boven de 100 is verdacht bij tong80
Dus graag bewijs en zolang dat er niet is = IQ tong 80=100

Heb ik je nog gematst
Ik ga mijn psychiatrische rapport niet op Fok posten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71127368
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ga mijn psychiatrische rapport niet op Fok posten

Jij hebt mij ooit jaren terug een mailtje gestuurd, hoe je echt in elkaar stak en waarom je postte zoals je post, ik weet genoeg.

(..en dat is geen belediging. )
  Trouwste user 2022 zondag 19 juli 2009 @ 19:08:06 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_71127408
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:06 schreef Lamon het volgende:

[..]

Jij hebt mij ooit jaren terug een mailtje gestuurd, hoe je echt in elkaar stak en waarom je postte zoals je post, ik weet genoeg.

(..en dat is geen belediging. )

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71128330
Heel fok is hoogbegaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')