abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:58:39 #1
263028 tyheru
The bulletdodger
pi_71105413
Ik zat een tijdje terug met een psycholoog te praten, en ik heb wat interessante dingen geleerd. Mensen met een IQ boven de 130 hebben heel vaak andere problemen, vooral sociale problemen en ze hebben ook een lagere testosterone gehalte dan gemiddelt. Mensen met een IQ boven 130 hebben last van depressie, sociale phobie, kunnen slecht vrienden maken, enz. De psycholoog zei dat het samengevat komt omdat ze niet meteen beseffen dat mensen niet zo slim als hun is. Waarom is dit zo denk je? Ken je mensen die abnormaal slim zijn die ook zulke problemen hebben? Hoe gaan ze ermee om?
A true man is the best man in his world and a good enough man for any world.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2009 @ 23:03:56 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71105558
Nou, aan je OP te zien hoef JIJ je geen zorgen te maken.
pi_71105590
Gemiddelt
pi_71105605
Dat is het profiel van de gemiddelde Fok!ker, dus je kunt je hart hier ophalen.

Ik zal maar vast beginnen:
quote:
gemiddelt
Het woord gemiddeld is helemaal geen werkwoord! ;":D :D:S:
quote:
sociale phobie
Het is fobie in het Nederlands.
quote:
De psycholoog zei dat het samengevat komt omdat ze niet meteen beseffen dat mensen niet zo slim als hun is.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:12:45 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_71105803
139 hier.

Geen moeite hier met sociale contacten. Mongool.
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:20:15 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71105956
Dit klopt. Ik heb een getest IQ van 142 (maar die test is al wel een tijd geleden), en ik herken me in de zaken die de psycholoog van TS aanhaalt, alhoewel ik zelf ook al van die problemen op de hoogte was.

Nu moet ik zeggen dat het niet alleen voor mij soms vervelend is, maar ook voor mijn omgeving, want ik ben een gigantische zeikerd wanneer ik zie dat heel veel zaken heel makkelijk veel beter zouden kunnen, en dus zouden moeten.
Daarnaast ben ik ook nog eens verdomd koppig en principieel, dus ook dat geeft nogal eens 'last', en heb ik soms iets te weinig geduld met mensen die telkens zaken verkeerd begrijpen, interpreteren (soms expres), etc etc.

Nog een probleem is 'motivatie'. Bij mij kwamen ze er veels te laat achter dat ik vrij intelligent ben, en in die tijd dat ik me zat dood te vervelen op school en dus bijna niet meer kwam opdagen etc, ben ik veel van mijn motivatie etc kwijtgeraakt.

Daarnaast is intelligentie maar 1 onderdeeltje van wat een persoon maakt tot wie hij/zij is. Vergelijk het met 'lengte'. Als je 2,30m bent, dan lijk je uitermate geschikt voor bijvoorbeeld basketbal, maar als je de andere ingredienten niet hebt die je nodig hebt om een goede basketballer te worden, dan heb je op zich niets aan die lengte...
Je hebt ook motvatie nodig, en een winnaarsmentaliteit, en eergevoel, en verdere fysieke vaardigheden, etc etc. Dus IQ op zich zegt niet zoveel (daarnaast bleek ik ook een heel hoog EQ te hebben, wat niet iedereen met een hoog IQ automatisch heeft), want er komen ook altijd nog andere zaken bij kijken. Denk trouwens ook aan de omstandigheden waarin iemand opgroeid, dus ouders, school, buurt, etc etc, en de gebeurtenissen die plaatsvinden tijdens die periode.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 juli 2009 @ 23:25:20 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_71106103
129 hier.

Val gelukkig net buiten de doelgroep.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:26:48 #8
263028 tyheru
The bulletdodger
pi_71106145
Ik zeg alvast over mijn spelfouten, Nederlands is niet mijn eerste taal. Ik ben Antilliaans en ik heb mijn hele leven Papiaments gesproken. En ik kan Engels beter dan Nederlands. Dus sorry voor mijn spelfouten, maar het is nog steeds een normale vraag.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:28:44 #9
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71106193
een kijk mijn IQ nou topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:30:46 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_71106252
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:20 schreef Yi-Long het volgende:Nu moet ik zeggen dat het niet alleen voor mij soms vervelend is, maar ook voor mijn omgeving, want ik ben een gigantische zeikerd wanneer ik zie dat heel veel zaken heel makkelijk veel beter zouden kunnen, en dus zouden moeten.
Dat klinkt wel heel bekend :$ Jammer dat mensen het altijd opvatten als een persoonlijke aanval, ipv gewoon je te bedanken voor de tip en het beter te doen.

Ik heb statistisch gezien een IQ van rond de 135, heb ik me ooit door een leraar laten vertellen, maar gemeten heb ik het nooit. Dat interesseert me verder ook weinig; een test is maar een test. Sociale problemen herken ik me niet in, tenminste niet meer dan een gemiddeld persoon, maar 'gebrek' aan testosteron heb ik wel, als ik mijzelf vergelijk met de gemiddelde man in dit land. Al die bewijsdrang en agressiviteit, ik vind het maar niks.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 juli 2009 @ 23:33:14 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_71106306
Mijn nichtje van vijf slaat de tweede groep over omdat ze sociaal juist met ouderen op trekt.

Ik denk dat er in elk milie en soort mensen zijn die sociaal buiten de boort vallen.

Bij hoogbegaafden wordt er dan de nadruk op gelegd omdat men dat dan niet verwacht.

Volgens mij heeft het anti-sociale niks met het hoogbegaafd zijn te maken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71106374
Hmmmmm, klinkt een beetje bekend
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:38:19 #13
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71106439
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef tyheru het volgende:
De psycholoog zei dat het samengevat komt omdat ze niet meteen beseffen dat mensen niet zo slim als hun is.
Ik denk dat men dat nu juist wel herkent, al was het maar omdat het zo opvalt.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71106536
Ik ken er wel een paar die nogal apart zijn en 1 die compleet geflipt is en nu op zoek is naar aardstralen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:42:01 #15
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_71106543
Ik denk dat dit meer een stereotype beeld is van hoogbegaafden, en lang niet alles boven de 130 vind ik hoogbegaafd.

Daarbij vind ik iq een totaal niet boeiende meeteenheid. Voorbeeld. Zit zelf ook boven de 130, maar als ik terugkijk naar wat ik hiermee gepresteerd heb en ik zou een vergelijking moeten trekken zou ik zeggen dat ik op mbo niveau functioneer. Waar ik maar mee wil zeggen dat een doorzettingsvermogen al meer waard is dan een hoog iq.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:42:46 #16
263028 tyheru
The bulletdodger
pi_71106559
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:20 schreef Yi-Long het volgende:
Dit klopt. Ik heb een getest IQ van 142 (maar die test is al wel een tijd geleden), en ik herken me in de zaken die de psycholoog van TS aanhaalt, alhoewel ik zelf ook al van die problemen op de hoogte was.

Nu moet ik zeggen dat het niet alleen voor mij soms vervelend is, maar ook voor mijn omgeving, want ik ben een gigantische zeikerd wanneer ik zie dat heel veel zaken heel makkelijk veel beter zouden kunnen, en dus zouden moeten.
Daarnaast ben ik ook nog eens verdomd koppig en principieel, dus ook dat geeft nogal eens 'last', en heb ik soms iets te weinig geduld met mensen die telkens zaken verkeerd begrijpen, interpreteren (soms expres), etc etc.

Nog een probleem is 'motivatie'. Bij mij kwamen ze er veels te laat achter dat ik vrij intelligent ben, en in die tijd dat ik me zat dood te vervelen op school en dus bijna niet meer kwam opdagen etc, ben ik veel van mijn motivatie etc kwijtgeraakt.

Daarnaast is intelligentie maar 1 onderdeeltje van wat een persoon maakt tot wie hij/zij is. Vergelijk het met 'lengte'. Als je 2,30m bent, dan lijk je uitermate geschikt voor bijvoorbeeld basketbal, maar als je de andere ingredienten niet hebt die je nodig hebt om een goede basketballer te worden, dan heb je op zich niets aan die lengte...
Je hebt ook motvatie nodig, en een winnaarsmentaliteit, en eergevoel, en verdere fysieke vaardigheden, etc etc. Dus IQ op zich zegt niet zoveel (daarnaast bleek ik ook een heel hoog EQ te hebben, wat niet iedereen met een hoog IQ automatisch heeft), want er komen ook altijd nog andere zaken bij kijken. Denk trouwens ook aan de omstandigheden waarin iemand opgroeid, dus ouders, school, buurt, etc etc, en de gebeurtenissen die plaatsvinden tijdens die periode.
Ja ik snap zeker wat je zegt en ben volledig met je eens. Maar vind je het niet lastig om met al die problemen om te gaan? Met vrienden maken, een vriendin krijgen, genieten zoals mensen met een normale IQ genieten? Want het is een sterkte punt, maar ook een handicap een beetje, of niet?

Ik zelf heb net een Imini IQ test gedaan en het IQ test schat dat mijn IQ rond de 130 is. Mijn psycholoog zegt dat het waarschijnlijk tussen de115 en 130 is. Ik heb nooit echt problemen gehad met sociala contacten te maken, behalve toen ik jong was maar dan werd ik gepest omdat ik een ziekte had waarvan ik nu geen last meer van heb.

Maar ik merk altijd dat mijn slimmere vrienden problemen hebben met de sociale aspecten van het leven, en ze zijn vaak depressief of angstig ofzo. Maar ze zijn wel goeie vrienden en ik wil wel weten hoe ik het prettiger voor hun kan maken enzo.
pi_71106563
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:33 schreef tong80 het volgende:
Mijn nichtje van vijf slaat de tweede groep over omdat ze sociaal juist met ouderen op trekt.

Ik denk dat er in elk milie en soort mensen zijn die sociaal buiten de boort vallen.

Bij hoogbegaafden wordt er dan de nadruk op gelegd omdat men dat dan niet verwacht.

Om een zekere reden wel.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71106597
IQ tests

Wat heb je eraan? Ok, je weet dat je een IQ van 140 hebt. En nu?

Als je PhD hebt in kernfysica, dan ben je slim, dat geef ik toe, maar een IQ test?
Noodles
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:46:21 #19
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71106640
Als je heel veel korrels zout meeneemt kun je hier nog wel iets aan hebben
http://www.hiq-forum.nl/index.php

Edit: had de OP niet gelezen.
pi_71106768
ik heb een iq van 162 en heb nergens last van
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:57:51 #21
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71106891
Ik heb last van mijn gigantische penis. 124 cm lang maar liefst en ik kan je zeggen het is niet leuk. Je staat alleen, niemand snapt je en het is geen garantie voor succes .
pi_71106897
de (voorspelbare) reacties
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:58:15 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71106898
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel bekend :$ Jammer dat mensen het altijd opvatten als een persoonlijke aanval, ipv gewoon je te bedanken voor de tip en het beter te doen.
Dat merk je hier op FOK! al heel snel idd ('als het je niet bevalt dan rot je topch op!?!?'), maar mijn vriendin moest er ook even aan wennen dat ik gewoon eerlijk zeg wanneer ik vind dat de door haar gekookte maaltijd beter kan. Ik zeg dan meestal wel meteen hoe en waarom enzo, en ze snapt zelf ook wel dat het beter is dat ik zoiets meteen zeg, dan jarenlang stilzwijgend kritiekloos haar eten naar binnen gooi, maar vooral in het begin kon ze daar wel flink van fronzen...
Ook wanneer ze me mijn mening vraagt over kleding ofzo, dan krijgt ze die, ook wanneer ik weet dat dat 'sociaal' gezien wellicht niet het slimste is om te doen. Ik ben liever 'eerlijk' en mezelf, dan dat ik doe alsof alles prima is. Misschien zou dat laatste trouwens wel 'slimmer' zijn, maar goed...
quote:
Ik heb statistisch gezien een IQ van rond de 135, heb ik me ooit door een leraar laten vertellen, maar gemeten heb ik het nooit. Dat interesseert me verder ook weinig; een test is maar een test. Sociale problemen herken ik me niet in, tenminste niet meer dan een gemiddeld persoon, maar 'gebrek' aan testosteron heb ik wel, als ik mijzelf vergelijk met de gemiddelde man in dit land. Al die bewijsdrang en agressiviteit, ik vind het maar niks.
Ik heb meerdere testen moeten doen, mede ook door depressiveit waarna je soms doorverwezen wordt voor allemaal testen enzo. Komen steeds vrij hoge scores uit. Eigenlijk had de school het al door moeten hebben toen ik met de CITO-toets bij de hoogste paar % van het land zat, maar ze kwamen er eigenlijk pas echter met echte testen op het einde van de middelbare school, en toen was het eerlijk gezegd al 'te laat' voor mij. Ik had het toen eigenlijk al helemaal gehad met school, en was gewoon voor mezelf bezig met dingen aanleren en boeken lezen die IK interressant vond, ipv simpele en saaie NLse 'literatuur' etc.
Ik was toen trouwens ook veel meer bezig met sport en films enzo.

Dat gebrek aan testosteron herken ik ook. Ik heb eigenlijk weinig bewijsdrang, want uiteindelijk wil ik hele simpele dingen ipv materiele zaken, maar ik kan wanneer dat nodig is wel agressief zijn. Ik zal nooit iets uit mezelf beginnen, maar je hebt mensen die zich niet kunnen gedragen, of je bedreigen of whatever, en dan maak ik redelijk snel duidelijk dat ik dat niet pik, en dat hebben ze dan ook wel heel snel door...

Verder snappen veel mensen niet goed wat het inhoudt wanneer iemand een hoog IQ is. Die gaan er dan vanuit dat je alles wel WEET. Dat is natuurlijk onzin. Ik weet juist heel veel niet, en dan is het meest logische dat ik dan naar dingen vraag. Ik ben erg nieuwsgierig en vraag veel dingen. Sommige mensen zien dat dan weer als een teken van 'domheid', want die denken dat je alles automatisch WEET wanneer je slim bent.

Ik zie dat IQ van mij niet echt iets om 'trots' op te zijn. Het is iets waar je heel toevallig mee geboren wordt, en eigenlijk gaat het er veel meer om wat je ermee doet. Ik ben juist weer jaloers op mensen die veel minder nadenken en gewoon dingen DOEN, dus samenwonen, kindjes kweken, en niet teveel redeneren en wachten en moeilijk doen over het 'nut' van alles.

Maar je kunt het niet uitzetten, dat doordenken, en dat is vervelend. Soms is het, voor mij althans, meer een handicap dan een 'pluspunt'.
pi_71106920
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:33 schreef tong80 het volgende:

Volgens mij komt het vaker voor bij hoogbegaafde kinderen dat ze makkelijker met oudere mensen omgaan. Ze zijn slimmer dan leeftijdsgenoten en heben andere interesses en daardoor is het vaak moeilijk om erbij te horen.
Als daar niks aan gedaan wordt groeien slimme kinderen op met het idee dat ze niet sociaal zijn en sluiten ze zichzelf ook steeds meer af van anderen. Zo ontwikkelen ze ook geen sociale vaardigheden en wordt het steeds moeilijker om nog aansluiting te vinden.
Als intelligente kinderen bij elkaar worden gezet is het veel makkelijker voor ze om contact te maken en sociale vaardigheden te ontwikkelen.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:04:28 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71107026
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:42 schreef tyheru het volgende:

[..]

Ja ik snap zeker wat je zegt en ben volledig met je eens. Maar vind je het niet lastig om met al die problemen om te gaan? Met vrienden maken, een vriendin krijgen, genieten zoals mensen met een normale IQ genieten? Want het is een sterkte punt, maar ook een handicap een beetje, of niet?

Ik zelf heb net een Imini IQ test gedaan en het IQ test schat dat mijn IQ rond de 130 is. Mijn psycholoog zegt dat het waarschijnlijk tussen de115 en 130 is. Ik heb nooit echt problemen gehad met sociala contacten te maken, behalve toen ik jong was maar dan werd ik gepest omdat ik een ziekte had waarvan ik nu geen last meer van heb.

Maar ik merk altijd dat mijn slimmere vrienden problemen hebben met de sociale aspecten van het leven, en ze zijn vaak depressief of angstig ofzo. Maar ze zijn wel goeie vrienden en ik wil wel weten hoe ik het prettiger voor hun kan maken enzo.
Dit las ik pas nadat ik mijn vorige reactie neerzette, maar idd, het geeft dus veel problemen soms.

Ik heb weinig vrienden, en ik heb gelukkig een lieve vriendin, maar ook die neemt mijn 'slimheid' met een korreltje zout, want ze ziet me vaak genoeg 'domme' beslissingen nemen. Dan neem ik principieel gezien wel de 'juiste' beslissing, maar uiteindelijk schiet je wel vaak jezelf in de voet ermee. En dat weet ik dan van te voren ook, maar het is de enige beslissing die ik rationeel KAN nemen.

Verder geeft het problemen met veel sociale activiteiten als 'uitgaan' enzo, waar ik totaal het nut niet van inzie, en geen lol aan beleef. Ik drink ook niet voor mijn plezier ofzo, ik rook niet, blow niet, etc etc.
Ik voel wat dat soort zaken dus wel dat ik 'anders' ben dan veel leeftijdsgenoten, maar ik weet niet of ik dat ook zo 'erg' vind.

Ik heb trouwens geen problemen om contacten te leggen of vriendelijk om te gaan met mensen. Ik laat gewoon heel weinig mensen toe als ECHTE vriend, dus iemand waar je langsgaat of die bij mij langskomt. Ik heb zeer veel mensen waar ik 'bevriend' mee ben, en op school kon ik ook altijd wel met iedereen overweg, maar ik hoef er nooit echt 'vriendschappen' mee ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')