abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71690632
Graag tips & trucs om zo voordelig mogelijk de crisis door te komen.
pi_71690665
Ik heb hier absoluut geen last van de 'crisis' jij wel?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71690683
Internet aansluiting
pi_71690799
vaag topic
pi_71690907
wat een kneus ben jij zeg. serieus
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71690942
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71690955
Verkapte spam
pi_71691163
Weinig humor hier
pi_71691290
-Krant : alleen weekeinde-editie
TV : eruit! Via D-TV ontvanger openbare netten, rest via uitzeng gemist, en zonder reclame...
Beleg van de aloude boterham: ban vleeswaren e.d. : Chocopasta, Sandwitchspread voor 50% op de bammetjes...
Kantine: zie voorgaand met bammetjes: brood meenemen, 1 dag in de week feestdag, lekker smikkelen in het bedrijfsrestaurant of het frietkot/surinaamse afhaal etc.
Fiestsuh! Sommigge werkgevers hebben een goede regeling voor als je naar het werk fietst.. bij het rijk tegen de 40ct de km!
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
Spaarlampen! Ik heb mń hele huis volgehangen (al wordt alles weer opgesoupeerd door mń PC @ Rosetta)

Oh ja, zet de verwarming des winters een graad lager en draag een trui.....
Koop geen nieuwe consumenten-artikelen, maar ga een graadje ouder... (wat oudere gsm, na 1 jaar kost ie bijna nixs)

Hell, daar gaat de AEX....
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:06:58 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71705218
quote:
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok
Geweldige tip, auto's worden vaak als niet te schrappen vaste lasten gezien maar incl afschrijving en reparaties gaat er een enorme bult geld naartoe.
Vampire Romance O+
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:21:15 #12
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71705439
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
Onder de 6 km loop ik wel gewoon.
pi_71810773
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Onder de 6 km loop ik wel gewoon.
pi_71810851
Internet, telefoon & tv pakketten zijn goedkoper geworden, even je abo erbij pakken kan wat schelen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71811130
Energie kan vaak ook veel goedkoper, maar het is maar de vraag in hoeverre je zin hebt in de administratieve rompslomp.
pi_71819044
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
-Krant : alleen weekeinde-editie
TV : eruit! Via D-TV ontvanger openbare netten, rest via uitzeng gemist, en zonder reclame...
Beleg van de aloude boterham: ban vleeswaren e.d. : Chocopasta, Sandwitchspread voor 50% op de bammetjes...
Kantine: zie voorgaand met bammetjes: brood meenemen, 1 dag in de week feestdag, lekker smikkelen in het bedrijfsrestaurant of het frietkot/surinaamse afhaal etc.
Fiestsuh! Sommigge werkgevers hebben een goede regeling voor als je naar het werk fietst.. bij het rijk tegen de 40ct de km!
Spaarlampen! Ik heb mń hele huis volgehangen (al wordt alles weer opgesoupeerd door mń PC @ Rosetta)

Oh ja, zet de verwarming des winters een graad lager en draag een trui.....
Koop geen nieuwe consumenten-artikelen, maar ga een graadje ouder... (wat oudere gsm, na 1 jaar kost ie bijna nixs)

Hell, daar gaat de AEX....
Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?
75 topics = FIN
pi_71819151
Je moet ook gewoon altijd elke uitkering aanvragen waarvoor je ook maar eventueel enigszins in aanmerking zou kunnen komen, zelfs als je een hoog inkomen hebt. Je staat ervan te kijken hoe makkelijk de overheid is met het uitdelen van gratis geld.
pi_71819620
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Internet, telefoon & tv pakketten zijn goedkoper geworden, even je abo erbij pakken kan wat schelen .
Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:30:43 #19
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71822437
Koffie zwart leren drinken, scheelt suiker en melk
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71822511
Waarom sparen, het is crisis verdorie Uitgeven stimuleert onze neerlandse economie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:34:25 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71822554
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:51 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.
Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71822649
ALDI

Omdat: Je geeft minder uit voor hetzelfde voedsel. Je helpt de Duitse economie en dus de Nederlandse ook.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:39:25 #23
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71822685
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom sparen, het is crisis verdorie Uitgeven stimuleert onze neerlandse economie
Je wil verspillingstips?

Laat de douche 's ochtend alvast 10 minuten warmlopen voor je er onder stapt
Extra melk en suiker in het duurste merk koffie
Weg met die laffe verdeeldozen met schakelaar, alle apparaten 24/7 in standby is stoer en straalt welvaart uit
Vervang die trieste kleine koelkast door een Amerikaans monster
Je wil toch niet in het donker thuiskomen? Laat alle lampen overdag aan.
etc...
---
pi_71826190
Mensen die hun auto weg doen om te sparen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71826456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?
Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...

Zo zijn er nog wel diverse redenen te bedenken om juist wel internetkosten o.i.d. te vergoeden. Vaak levert het toch weer het een en ander op.
pi_71826958
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:30 schreef FP128 het volgende:

[..]

Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?
Ik heb een baan, en een pittige hypotheek....
Bovendien ben ik aan het sparen.
En mogelijk volgend jaar minder uren werken.
pi_71827070
Alcohol en/of drugs . Kweek je eigen stekjes en gist je eigen fruit .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:39:29 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71829215
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:05 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...

Zo zijn er nog wel diverse redenen te bedenken om juist wel internetkosten o.i.d. te vergoeden. Vaak levert het toch weer het een en ander op.
Voor het gros wel, helaas..
Vampire Romance O+
pi_71878631
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

...En mogelijk volgend jaar minder uren werken.
Bespaart in ieder geval te betalen inkomstenbelasting. Dat schiet al op.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:47:46 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71882401
Je kunt overal korting krijgen als je er maar om vraagt.

Ik heb telefoon/internet company opgebeld en gezegd dat ze te duur zijn --> 20% korting
Autoverzekering --> idem
Vakantie/ hotels --> altijd korting vragen (en meestal krijgen) als je meer dan één nacht blijft.
Winkels --> altijd korting vragen bij aankopen > ¤50. Meestal krijg je die korting gewoon.

Verder: het Fok spaartopic in de gaten houden ( Banken met dalende rente #24 ) zodat je altijd je geld op de spaarrekeningen met de hoogste rentes hebt.

Al die dingen bij elkaar tikt aardig aan zonder dat je ook maar enige luxe hoeft in te leveren. Daarnaast is het ook gewoon tof om minder voor hetzelfde te betalen dan andere mensen die hun bek niet durven open te trekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71892777
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:47 schreef SeLang het volgende:
Je kunt overal korting krijgen als je er maar om vraagt.
en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:05:57 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_71896140
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die hun auto weg doen om te sparen
Want? Het zou geen zin hebben volgens jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:17:55 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71896988
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:41 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.
Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!
Bijvoorbeeld van mijn internetprovider weet ik dat die veel stabieler is dan die van een aantal goedkopere concurrenten, dus ik had nooit echt de intentie om over te stappen want ik ben gewoon tevreden. Dus korting vragen was gewoon een kwestie van niet geschoten is altijd mis.

In hotels, B&B etc weten ze ook niet of jij daadwerkelijk de deur uit gaat lopen en iets anders zoekt als ze hun prijs niet verlagen. Meestal nemen ze echter niet het risico om jou als klant te verliezen is mijn ervaring, zeker niet als je als tegenprestatie garandeert om langer dan 1 dag te blijven. Bij B&B's loop ik trouwens meestal wel daadwerkelijk weg als ik geen korting krijg. Dan ga ik gewoon eerst de buren uitproberen.

In bijvoorbeeld fotozaken weten ze ook wel hoe laat het is als je over de prijs begint, vooral als je de prijzen van webshops noemt. Vaak zullen ze jou een lens dan wel geven voor (bijna) dezelfde prijs. Maar uiteindelijk koop ik zoiets ook liever in een gewone winkel, waar je het eerst uitgebreid kunt testen en evt terugbrengen als je er niet helemaal tevreden over bent.
Mijn reisverslagen
pi_71903044
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
live's a game...
pi_71904061
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
Dus?

Als je de korting maar krijgt toch. Ik ga niet winkelen om vriendjes te worden met de winkeleigenaren.
pi_71904389
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
Hm, de kans om daadwerkelijk pauper te worden is natuurlijk groter als je geen korting vraagt.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_71904430
Opel heeft een GT fors in de deflatie.
Jammer dat 't zo'n onpraktische auto is met een stoffen dak en zo goed als geen opbergruimte. Anders had ik er een gekocht.

zondag 16 augustus 2009 @ 00:52:18 #38
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71912622
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!
Da's waar. Maar op de één of andere manier lukt het mij nooit als ik die bereidheid niet heb. Waarschijnlijk zien ze het dan toch aan me ofzo.
pi_71917868
Twee paar Uggs kopen in plaats van drie, heb ik van de week gedaan en 249 Euro in the pocket!
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:46:04 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71920495
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Koffie zwart leren drinken, scheelt suiker en melk
Drink water dan spaar je de koffie ook nog uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71921295
Minder ''Fokken''
pi_71931805
Laptop kopen is veel zuiniger(of zo Atom pc maar dan heb je pc power van 10 jaar geleden)
Alles uitzetten als je weg gaat (dus ook niet in standby).
Warm eten overslaan.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71933746
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef Slappy het volgende:
Laptop kopen is veel zuiniger(of zo Atom pc maar dan heb je pc power van 10 jaar geleden)
Alles uitzetten als je weg gaat (dus ook niet in standby).
Warm eten overslaan.
Jij verdient een ban.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 22:05:43 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_71933835
Mobiel bellen, goed op de sim-only aanbiedingen letten, ik betaal nu maar 5 euro per maand voor 200 minuten. Ik betaalde eerst 20 euro. Nieuwe telefoon interesseert me niet, dat scheelt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:07:38 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71933929
Mijn reisverslagen
pi_71934102
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Drink water dan spaar je de koffie ook nog uit
Bouw afweer op en zuip daarna uit de sloot. Dat kost NOG minder.
pi_71934114
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
pi_71934318
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
En zo godvergeten sneu..
  maandag 17 augustus 2009 @ 07:19:21 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71941039
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:34 schreef JodyBernal het volgende:
Je moet ook gewoon altijd elke uitkering aanvragen waarvoor je ook maar eventueel enigszins in aanmerking zou kunnen komen, zelfs als je een hoog inkomen hebt. Je staat ervan te kijken hoe makkelijk de overheid is met het uitdelen van gratis geld.
Noem dan eens wat van die uitkeringen waar je als werkende recht op hebt dan? Je maakt me nieuwsgierig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:38:43 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71941432
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Met het tweede deel van je post ben ik het niet echt eens, maar met het eerste deel zeker wel! 1 kop koffie zetten is met sommige gewone koffiezetapparaten wat lastig. Ik gebruik sinds een tijdje gewoon een waterkoker met een koffietrechter/koffiefilter. Gewoon dat ding boven op een koffiekop zetten, water opgieten tot aan de rand en 10 seconden later is je koffie doorgelopen. En stukken lekkerder dan senseo spul
Vampire Romance O+
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:15:19 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71941885
Ik drink nooit koffie, maar wel Taiwanese thee
En heet water maak ik altijd met dit ding:

Er komt direct heet water uit (geen kokend water uit maar ca 85 graden, wat perfect is hiervoor). Je verwarmt alleen het water dat je nodig hebt, dus extreem zuinig. Niet dat je daar nu echt geld mee bespaart want electriciteit kost haast niks. Ik heb hem vooral voor het gemak. Hij staat gewoon in de woonkamer naast andere thee spullen dus ik hoef niet naar de keuken te lopen.
Mijn reisverslagen
pi_71943675
Ik vind het echt enorm lastig om te besparen in de praktijk, het ontbreekt mij vaak aan de wil om kleine dingen aan te pakken. De grotere zaken, daar ben ik inmiddels wel mee bezig, puur omdat je daar nu de gelegenheid toe krijgt. Met de kerst bijvoorbeeld een huis in de Alpen huren voor wat vrienden en familie en dan lekker de eigenaar opbellen en zeggen dat hij nu een deal heeft als er 25% vanaf gaat.

In het huidig klimaat wil toch iedereen cash in het handje, en ik bespaar 1000 euro - dat tikt lekker aan. Verder hetzelfde met meubels (ben nogal een design fan), die koop je in Londen enkel nog tegen enorm kortingen, heerlijk!

Maar goed, ik wil nu dus ook de kleine dingen aanpakken. Ben bij de fitness als van Ŗ85 per maand naar Ŗ25 (!) gegaan - zonder van fitness te veranderen... Internet en TV zit al op Ŗ20 per maand, dat kan volgens mij niet veel goedkoper (SeLang?). Misschien kijken naar GWL?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:36:33 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71944736
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:51 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind het echt enorm lastig om te besparen in de praktijk, het ontbreekt mij vaak aan de wil om kleine dingen aan te pakken. De grotere zaken, daar ben ik inmiddels wel mee bezig, puur omdat je daar nu de gelegenheid toe krijgt. Met de kerst bijvoorbeeld een huis in de Alpen huren voor wat vrienden en familie en dan lekker de eigenaar opbellen en zeggen dat hij nu een deal heeft als er 25% vanaf gaat.

In het huidig klimaat wil toch iedereen cash in het handje, en ik bespaar 1000 euro - dat tikt lekker aan. Verder hetzelfde met meubels (ben nogal een design fan), die koop je in Londen enkel nog tegen enorm kortingen, heerlijk!
Die grote 'discretionary' dingen kun je inderdaad spectaculaire kortingen op krijgen. Retailers zijn desperate!
quote:
Maar goed, ik wil nu dus ook de kleine dingen aanpakken. Ben bij de fitness als van Ŗ85 per maand naar Ŗ25 (!) gegaan - zonder van fitness te veranderen... Internet en TV zit al op Ŗ20 per maand, dat kan volgens mij niet veel goedkoper (SeLang?). Misschien kijken naar GWL?
Kosten zoals die fitness zijn relatief laag maar komen wel elke maand terug. Tikt best wel aan.
Internet en TV... TV heb ik geen idee van (ik heb alleen freeview met een antenne op het dak, geen kabel of speciaal pakket via internet). Puur internet kan een stuk goedkoper, maar veel van die budget providers is instabiele troep (maar kan ook goed zijn, is een beetje een loterij...). Als je TV+internet samen voor Ŗ20 hebt dan is dat wel erg goedkoop volgens mij.

Ik heb mijn besparingsruimte inmiddels ook aardig opverbruikt. Moet alleen nog een watermeter laten monteren (hopelijk komen ze vandaag...eindelijk) zodat ik niet meer een astronomisch vast bedrag betaal gebaseerd op het verbruik van een hele familie. Zeker voor iemand zoals ik die vaak weken achter elkaar niet thuis is moet dat een paar honderd Ŗ per jaar kunnen besparen.

Al met al heb ik mijn kosten aardig onder controle vind ik . Zit niet veel besparingsruimte meer in zonder kwaliteit van leven in te leveren.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 17-08-2009 11:43:14 ]
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:46:35 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71945064
Je hebt in Augustus nog niet gegeten?
---
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:49:46 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71945159
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Zero2Nine het volgende:
Je hebt in Augustus nog niet gegeten?
Laatste update gedaan direct nadat ik terugkwam van vakantie, en eten tijdens de vakantie zit gewoon in 'vakantie' kosten.
Mijn reisverslagen
pi_71945328
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die grote 'discretionary' dingen kun je inderdaad spectaculaire kortingen op krijgen. Retailers zijn desperate!
Het probleem dat daar echter uit voortkomt, is dat het geld momenteel in mijn zak brandt... Je moet goed blijven opletten dat je niet zaken gaat aanschaffen enkel omdat het nu zo'n goeie deal is...
quote:

[..]

Kosten zoals die fitness zijn relatief laag maar komen wel elke maand terug. Tikt best wel aan.
Internet en TV... TV heb ik geen idee van (ik heb alleen freeview met een antenne op het dak, geen kabel of speciaal pakket via internet). Puur internet kan een stuk goedkoper, maar veel van die budget providers is instabiele troep (maar kan ook goed zijn, is een beetje een loterij...). Als je TV+internet samen voor Ŗ20 hebt dan is dat wel erg goedkoop volgens mij.

Ik heb mijn besparingsruimte inmiddels ook aardig opverbruikt. Moet alleen nog een watermeter laten monteren (hopelijk komen ze vandaag...eindelijk) zodat ik niet meer een astronomisch vast bedrag betaal gebaseerd op het verbruik van een hele familie. Zeker voor iemand zoals ik die vaak weken achter elkaar niet thuis is moet dat een paar honderd Ŗ per jaar kunnen besparen.

Al met al heb ik mijn kosten aardig onder controle vind ik . Zit niet veel besparingsruimte meer in zonder kwaliteit van leven in te leveren.
Ik denk dat ik er niet ver vanaf zit momenteel. Ben het gas verbruik omlaag aan het brengen door de klok op de boiler wat "strakker" af te stellen. Dat belachelijke systeem hier in huis zorgt voor enorm veel onnodig verbruik. Ik heb nu een boiler (ok, ik weet niet of ik nu alles goed benoem) en zo'n cylinder waarin 120 liter in "buffer" wordt gehouden, twee aparte apparaten.

Anyway, die cylinder verwarmt (elektrisch) het water in de buffer ook al, na minder dan een uur is het water heet. Tegelijkertijd staat die boiler continue te fakkelen als soort van "back-up"? Nou ja, van 120 liter kan ik in ieder geval vrij lang douchen in de ochtend en 's avonds heb ik nauwelijks iets nodig. Dus voorlopig de boiler maar helemaal uitgezet, kijken hoe dat bevalt
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:15:43 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71946009
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het probleem dat daar echter uit voortkomt, is dat het geld momenteel in mijn zak brandt... Je moet goed blijven opletten dat je niet zaken gaat aanschaffen enkel omdat het nu zo'n goeie deal is...
Ach, misschien gaat het niet om geld besparen in absolute zin (City bonus ) maar gewoon om het optimaliseren van kwaliteit van leven per uitgegeven Ŗ
quote:
Ik denk dat ik er niet ver vanaf zit momenteel. Ben het gas verbruik omlaag aan het brengen door de klok op de boiler wat "strakker" af te stellen. Dat belachelijke systeem hier in huis zorgt voor enorm veel onnodig verbruik. Ik heb nu een boiler (ok, ik weet niet of ik nu alles goed benoem) en zo'n cylinder waarin 120 liter in "buffer" wordt gehouden, twee aparte apparaten.

Anyway, die cylinder verwarmt (elektrisch) het water in de buffer ook al, na minder dan een uur is het water heet. Tegelijkertijd staat die boiler continue te fakkelen als soort van "back-up"? Nou ja, van 120 liter kan ik in ieder geval vrij lang douchen in de ochtend en 's avonds heb ik nauwelijks iets nodig. Dus voorlopig de boiler maar helemaal uitgezet, kijken hoe dat bevalt
Zelf heb ik geen gas, alles is elektrisch. De douche is ook elektrisch maar ik heb ook nog een aparte electrische boiler voor warm water. Maar dat gebruik ik dus nooit, dus die boiler heb ik een jaar geleden uitgezet en nooit meer opnieuw aangedaan (en nooit gemist). Scheelt Ŗ0,15 per dag , maar goed mentaliteitskwestie , milieu enzo

Mijn reisverslagen
pi_71946360
Precies, het gaat mij meer om de Ŗ te maximaliseren. De city bonus maakt dat verder vrij nutteloos, wat ik bespaar valt daarbij toch in het niet. Dus meer een principe kwestie ofzo - en natuurlijk milieu

Ben nu de nieuwe IT set-up thuis aan het doordenken. Wel al die Dell Crystal monitor besteld (van Ŗ800 voor Ŗ280) en daar dus ook voor een kleine premie op een normale monitor iets gekocht dat een stuk sjieker is...
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:30:27 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71946458
Financiële mensen met principes... het moet niet gekker worden
---
pi_71946729
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, misschien gaat het niet om geld besparen in absolute zin (City bonus ) maar gewoon om het optimaliseren van kwaliteit van leven per uitgegeven Ŗ
[..]

Zelf heb ik geen gas, alles is elektrisch. De douche is ook elektrisch maar ik heb ook nog een aparte electrische boiler voor warm water. Maar dat gebruik ik dus nooit, dus die boiler heb ik een jaar geleden uitgezet en nooit meer opnieuw aangedaan (en nooit gemist). Scheelt Ŗ0,15 per dag , maar goed mentaliteitskwestie , milieu enzo

[ afbeelding ]
jij doucht met koud water
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:48:22 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71946984
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jij doucht met koud water
Nee, douche is electrisch. De boiler die ik noemde is voor het andere warm water (dat uit de kraan komt). Maar dat gebruik ik nooit (en die paar keer per jaar dat ik het nodig heb haal ik dat gewoon uit de douche).
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:18 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71948605
Loodgieter is net weg, watermeter zit erin
Dat wordt weer een flinke besparing...
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:17:56 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71960226
quote:
Supermarkten maken zich op voor een nieuwe prijzenslag

De Nederlandse supermarkten beginnen deze week opnieuw met agressieve prijzencampagnes.

Acties
In het eerste halfjaar schermden de supers al met diverse acties om de gunst van de consument. Maar na de zomervakantie is de prijzenslag weer flink toegenomen, constateert supermarktdeskundige Gerard Rutte maandag.

Na de zomervakantie
Traditioneel komen de supermarkten na de zomervakantie met allerlei acties. ,,Het vakantiegeld is op, consumenten gaan dan weer extra op de kleintjes letten'', aldus Rutte van uwsupermarkt.nl. Maar volgens de kenner zet Schuitema de zaak nu wel zeer op scherp. De uitbater van de C1000-winkels gooit met ingang van maandag honderd producten in de aanbieding voor de prijs van 1 euro.

Ketens
Andere supermarktketens blijven niet achter. Jumbo heeft zeventig producten gedurende vier weken in prijs verlaagd. De actie in de 124 Jumbo-winkels loopt nog tot 9 september.

Super de Boer
Super de Boer begint volgende week met een promotionele actie onder de noemer 'Supertoetaweken'. De ruim driehonderd vestigingen bieden dan gedurende drie weken vijftig producten aan voor ,,afgeronde prijzen''. Die producten zijn dan voor hele of halve euro's te koop. De actie loopt naast de aanbiedingen voor honderden A-merken die al blijvend in prijs zijn verlaagd. Super de Boer 'boort de prijzen de grond in', stunt de keten op de eigen website.

Albert Heijn
Marktleider Albert Heijn begint weer drie weken lang met zijn zogeheten 'hamsterweken'. Consumenten krijgen dan bij de aankoop van een product een tweede gratis. De actie geldt elke week voor vijftig andere producten. Ook loopt bij Albert Heijn nog steeds de laagste-actieprijsgarantie. Als klanten bepaalde aanbiedingen tijdens de actieperiode in de folder van een andere supermarkt goedkoper aantreffen, krijgen ze op vertoon van de papieren folder van de andere supermarkt het aankoopbedrag terug en een gratis appeltaartje.

AH
,,Dat kan Albert Heijn nog heel wat geld gaan kosten, nu C1000 honderd producten voor 1 euro wegdoet'', voorspelt Rutte. ,,Supermarkten komen na de vakantieperiode altijd met aanbiedingen, maar je ziet dat de boel toch aan het verscherpen is. De winkelketens zijn als de dood om klanten te verliezen'', legt de supermarktspecialist uit.

Jumbo
Jumbo schudde de supermarktbranche zo'n anderhalve maand geleden al flink op door honderden A-merken in prijs te verlagen. Concurrenten als Dirk van den Broek en Nettorama, maar ook Albert Heijn gingen (deels) mee. Daarmee leek een nieuwe prijzenoorlog aanstaande, maar met het aanbreken van de zomer ging de krachtmeting als een kaars uit.

Agressiever
Marktonderzoeksbureau GfK onderschrijft dat de actiedruk na de vakantie agressiever lijkt dan in voorgaande jaren. Het bureau becijferde onlangs dat de supermarkten het afgelopen halfjaar al 25 procent meer omzet draaiden als gevolg van de promotiedruk. ,,Van elke euro is 14 procent op promotie verkocht'', zegt Joop Holla van GfK. Hij verwacht dat dit snel naar de 15 cent gaat. In dezelfde periode vorig jaar was dit nog ruim 11 cent.

Voordeelweken
De voordeelweken zijn belangrijk geworden voor de supermarktketens, stelt Holla. ,,De discounters probeerden eerst marktaandeel te pakken met continu lage prijzen. Maar steeds meer supers gooien het over de boeg met aanbiedingen. Dat werkt kennelijk toch beter.''

Bezoek
Volgens marktonderzoeksbureau GfK Panel Services is het winkelbezoek sinds maart met ruim 4 procent gestegen. Klanten komen steeds meer op aanbiedingen af en bezoeken ook meer verschillende supermarkten. Vooral gezinnen en ouderen kopen naar verhouding veel producten die in de aanbieding zijn. Alleenstaanden maken er minder gebruik van.
Doe er je voordeel mee
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:08:00 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71961890
Duurzame goederen kopen via het internet bespaart ook enorm veel. Zeker als het in de buurt is en je het zelf op kunt halen.

Zo wilde ik een duo-fietskar kopen. In eerste instantie ging ik gewoon naar de fietsenmaker. Daar kostten die 400 euro plus nog 65 euro voor een babyschaal. Maar ze hadden geen model in de winkel staan, ze konden hem enkel bestellen. Nog in een andere winkel gekeken, zelfde verhaal.

Maar bestellen kan ik zelf ook dacht ik. Binnen 5 minuten had ik in een webwinkel een nieuwe gevonden, inclusief garantie, voor 290 euro. Is toch 110 euro!

Kun je nagaan wat de marges zijn van de detailhandel. En steeds meer mensen ontdekken de webwinkel, dus de toekomst voor hen ziet er gewoon slecht uit.
The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:08:41 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71961922
Jammer dat Vendex van de beurs is. Anders kon je die LT shorten. Wat hebben we nog meer voor winkeliers op het Damrak eigenlijk?
The End Times are wild
pi_71962190
godemn, jullie zijn net de locale boerekes

sjezus wat een gekruidenier, ik zou bijna denken dat jullie bankroet zijn
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:28:23 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71962743
Tja, maar voor 110 euro rijdt ik nog altijd wel even naar Mierlo, Dinosaur. Wie het kleine niet eert...
The End Times are wild
pi_71963255
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:
Tja, maar voor 110 euro rijdt ik nog altijd wel even naar Mierlo, Dinosaur. Wie het kleine niet eert...
ey, in dat geval, vergeet de kersen niet, urste stoplicht linksaf
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:41:55 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963339
Worden er behalve fietskarren ook nog kersen verkocht in Mierlo? Dat had ik moeten weten als ik er toch langs kwam.
The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:43:28 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71963415
Je moet wel korting vragen op die kersen...
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:45:18 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963485
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:43 schreef SeLang het volgende:
In deze tijd pluk ik het meeste fruit zelf. Dat is pas voordelig. Al ben je met een zak bosbessen voor in de yoghurt wel drie uur bezig (inclusief fietsen). Per uur verdien je dus niet zo heel erg veel. Maar wel leuk.
The End Times are wild
pi_71963499
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef LXIV het volgende:
Worden er behalve fietskarren ook nog kersen verkocht in Mierlo? Dat had ik moeten weten als ik er toch langs kwam.
godverdomme man, as ge vanut Geldrop komt, urste stoplicht in Mierlo nar links, tis mar de ge ut wit. Beste kerse van broabant.
pi_71963524
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:43 schreef SeLang het volgende:
helemaol nie, fikker es un end op. Goeie waer ding de nie un end af
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:50:36 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963718
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.

Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.

Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
The End Times are wild
pi_71963790
Geweldig topic dit

Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
Profiel opgeheven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:11 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963879
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:52 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit

Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
The End Times are wild
pi_71963903
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.

Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.

Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
weet ik, maar dat staat zo verrekte krom in een 'waar kun je op bespraren' topic. Nondeju, als mensen toch eens beseften hoe rijk ze zijn. En daar is geen woord Braobantsch bij

ik hč da mčr meej in de kempen, mar da wiste schon

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:05:08 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:00:57 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964148
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
Mijn reisverslagen
pi_71964187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:43 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964260
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan Ŗ5 zijn.
Mijn reisverslagen
pi_71964308
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan Ŗ5 zijn.
hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hęten

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:11:49 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:13:35 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964564
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hęten
Dan denk ik Eersel.
The End Times are wild
pi_71964617
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Profiel opgeheven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:15:56 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964647
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Natuurlijk zal de handel zelf wel blijven bestaan. Ik bedoel meer missen in het straatbeeld.
Zelf ben ik ook best bereid meer te betalen om door een mens geholpen te worden. Bijvoorbeeld bij het boeken van een reis. Dan betaal ik liever die 50 euro meer om goed mondeling advies te krijgen dan dat ik het via internet doe. Maar voor soortgelijke producten maakt het echt niks uit.
The End Times are wild
pi_71964681
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan denk ik Eersel.
bekant

overigens onderschat de internetgeneratie het belang van die ene winkel in het durp. En ook de bereidheid van de mense om die ene winkel in het durp overeind te houden. General Custerd
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:17:41 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964710
Het zal iig op -sel eindigen!
The End Times are wild
pi_71964794
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Het zal iig op -sel eindigen!
al is het maar wintersčl, pardon, ik bedoel wintelre
pi_71965303
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.
Greenchoice is al jaren een van de goedkoopste electriciteitsaanbieders. Alleen, je moet wel hun Actieprijs nemen en niet het gewone sukkeltarief. Gooi je postcode en verbruik hier maar eens in: http://www.energieleveranciers.nl
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:31:30 #89
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71973700
Als je mobiel nog goed functioneert en je bent ouder dan 16:

eens geen nieuwe foon bestellen, maar je oude een jaartje aanhouden met sim only voor 7,95 per maand.
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:39:57 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71973870
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef BeamofLight het volgende:
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
Mijn mobieltje is 8 jaar oud en werkt perfect
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:45:36 #91
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71973993
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
pi_71974031
Die mobieltjes gaan nergens meer over. Ik krijg elk jaar een nieuwe van werk, maar wat moet ik er mee? Ik ben er te lui voor geweest, maar ik ga er binnenkort eens een paar op Amazon ofzo zetten, kijken of ik er wat voor krijg.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:49:02 #93
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71974074
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
pi_71974484
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:49 schreef JodyBernal het volgende:
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
Hier hetzelfde. Wat ik laatste keer wel gedaan heb, is een snelle search voor de telefoon met de langste batterij levensduur en die genomen, minder opladen is altijd goed.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:41:49 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71975335
Wat kost een wasje draaien?

Water: 41 liter = Ŗ0,1074 (supply + afvalwater charge)
Electriciteit: Ŗ0,048 (op 30 graden), Ŗ0,084 (op 40 graden) tegen dagtarief
Waspoeder (Ariel Colour Tablets): Ŗ0,2421

Totaal Ŗ0,3975 op 30 graden, Ŗ0,4335 op 40 graden.

Alles zelf opgemeten
Conclusie: meeste winst valt te halen uit het kiezen van een goedkoop merkloos waspoeder.
En ja, ik had inderdaad even niks beters te doen

Mijn reisverslagen
pi_71975383

I love it!
pi_71975605
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:10:35 #98
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71976052
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:37:21 #99
242666 BeamofLight
pi_71978172
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:47:20 #100
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71978453
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.

Ik heb van geen van de problemen die je hier opnoemt last. Je moet gewoon een degelijke telefoon kopen en er niet mee gooien. En wat die accu betreft: alleen volledig opladen als hij echt helemaal leeg is doet wonderen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:49:48 #101
242666 BeamofLight
pi_71978533
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:47 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.

Ik heb van geen van de problemen die je hier opnoemt last. Je moet gewoon een degelijke telefoon kopen en er niet mee gooien. En wat die accu betreft: alleen volledig opladen als hij echt helemaal leeg is doet wonderen.
Jij lijkt het instructieboekje wel...

Overigens zijn we het er allemaal wel over eens dat mobielen een besparingspost is (en dat de meesten dat al aangepakt hebben).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:56:29 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71978716
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Ik heb het ding 7 jaar lang elke dag in m'n broekzak bij me gedragen en gebruikt. Alleen het laatste (8-ste) jaar ligt ie in de kast (want ik werk niet meer en ik haat mobiele telefoons). Ik neem hem alleen soms mee voor noodgevallen.

De accu is inderdaad een stuk zwakker geworden maar hij werkt nog wel. Ik moet toegeven dat ik wel een keer een lekkende condensator heb vervangen die de accu leegtrok als de phone uitstond.

Btw: Nokia 8250

Mijn reisverslagen
pi_71978856
Het is altijd grappig om te zien hoe disciplinair SeLang omgaat met het verbruik van goederen en energie in en rondom zijn huis . Ik heb eigenlijk niet echt die discipline om dat zelf ook te doen. Ik laat bijv. nog te vaak een lamp aan of laat iets op standby staan. Wat betreft energie / was let ik eigenlijk totaal niet op wat ik uitgeef, of hoeveel energie verbruik. Laat staan dat ik weet hoe duur het is per kwh.

Waar ik in die zin misschien nog wel in mee kan komen is het feit dat ik erg veel 2e hands koop. Mede omdat er gewoon veel mensen zijn die eigenlijk niet goed weten wat nu eigenlijk echt de financiele waarde is van een product of goed. Ik ben daar eigenlijk mee begonnen toen ik een vriend van mij op school het zag doen, hij heeft me overigens ook geintroduceerd wat betreft beleggen. Ik check gewoon vluchtig wat op verschillende 2e hands websites, en haal daar dingen vandaan die ik 1. nodig heb en 2. voor hetzelfde of een hoger bedrag weer later de deur uit kan doen. Hij deed dat met name in concertkaarten en telefoons. Ik begon daar meer mee in games en consoles. Ten tijde van de middelbare school zag ik vriendjes, die verschillende consoles met een shitload aan spelletjes hadden. Ik zelf had in het begin alleen zo'n oude gameboy. Op een gegeven moment heb ik wat oude consoles, SNES en dergelijke ingekocht waar een aantal zeer sublieme games bij zaten. Een vriend legde me uit op welke titels ik moest letten bij verschillende consoles waar ik goed geld mee kon verdienen. Zo over de rommelmarkt, mensen zien zitten die een SNES aanboden met 10 spelletjes, bleek daar een aantal spelletjes tussen te zitten waar je gemakkelijk! gewoon 50 tot 75 euro voor kon vragen. En dat voor 1 spel wat al 15!!! jaar oud was. Een voorbeeld daarvan was lufia. Nou, je had je winst er al uit, en je had nog 9 spellen met een SNES over, je speelde er wat mee en kocht weer andere consoles in, zo ben ik toch nog in het bezit geweest van verschillende consoles, wat op een gegeven moment echt een zooi was, overal van die zooi lag over mn kamer heen En als ik het niet meer leuk vond ging het weer de deur uit. Uiteraard wel met winst proberen te verkopen. Toen kwam bijv. de nintendo wii uit, paar maand voordat het uitkwam wist je al dat de vraag duizendmaal zo hoog laag dan het 1e aanbod van wii's. Hij was in de winkel te koop voor 250 euro, ik denk dat ik hem 1.5 week in bezit heb gehad (nog wel spelletje bij gekocht en zo'n controller) en heb hem voor een bedrag onder de 500 euro verkocht. Terwijl sommige vrienden van me nog steeds op zoek waren naar zo'n Wii, hehe!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:01:40 #104
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71978865
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:49 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

hahaha nouja blijkbaar werkt het.

Ik ga er helemaal niet zo voorzichtig mee om, dat ding boeit me gewoon niks en ik prop hem altijd in m'n broekzak. Maar ik heb gewoon geen last van die zaken die jij hierboven beschrijft. Sure, er zitten vast wat krasjes op m'n scherm, maar alles is nog goed te zien dus lekker belangrijk.

Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt om zo'n ding in twee jaar te slopen. Werk je soms in de bouw ofzo? Zand is erg slecht voor mobiele telefoons, dus dan kan ik het me wel voorstellen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:07:50 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71979029
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is altijd grappig om te zien hoe disciplinair SeLang omgaat met het verbruik van goederen en energie in en rondom zijn huis . Ik heb eigenlijk niet echt die discipline om dat zelf ook te doen.
Het heeft vooral te maken met het feit dat ik het gewoon leuk vind om dingen te meten en statistiekjes te maken. Het hoeft niet persé nuttig te zijn. Ik monitor ook radioactiviteits levels in huis, om maar iets te noemen
Mijn reisverslagen
pi_71979110
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:49 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Overigens zijn we het er allemaal wel over eens dat mobielen een besparingspost is (en dat de meesten dat al aangepakt hebben).
Mja, iets wat ik zelf ook nog wel mag doen. Ik had afgelopen jaar 3 telefoons in gebruik, met 2 abbo's en 1 pre-paid. Het nadeel van veel internationaal reizen en een goede provider zoeken waar het goedkoopste is om mee te bellen. Plus dat ik voor mn familie en vrienden in Nederland niet een Engels nummer wou hebben, en vice versa. Uiteraard is dit alles behalve kostenbesparend en moet ik gewoon 2 foons wegmieteren en 1 abbonement nemen waar je gewoon goedkoop vanuit ieder land goedkoop naar het buitenland kunt bellen en smsen.

Nog niet gevonden ..
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:52:58 #107
242666 BeamofLight
pi_71983871
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:01 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

hahaha nouja blijkbaar werkt het.

Ik ga er helemaal niet zo voorzichtig mee om, dat ding boeit me gewoon niks en ik prop hem altijd in m'n broekzak. Maar ik heb gewoon geen last van die zaken die jij hierboven beschrijft. Sure, er zitten vast wat krasjes op m'n scherm, maar alles is nog goed te zien dus lekker belangrijk.

Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt om zo'n ding in twee jaar te slopen. Werk je soms in de bouw ofzo? Zand is erg slecht voor mobiele telefoons, dus dan kan ik het me wel voorstellen.
Nee, nee, stop stop.
Gewoon een kantoorbaan en sms alleen en bel. Geen ander gewap enzo. Had een m.i. degelijke nokia met stalen behuizing. Je weet wel zo'n ding wat iedereen heeft/had.
pi_71986129
Boeken lenen bij de bibliotheek in plaats van ze impulsief bij de Selexyz mee te grissen.. (Wel op tijd terugbrengen.)
pi_72004821
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:10 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.
die leg ik op de kast en gebruik ik als reserve of leen ik uit.
Ik heb nu 5 jaar een mobiel en heb er 3 versleten (en waarschijnlijk 4 wanneer mijn abbo afloopt, al is de huidige w880 echt een hele fijne).

Ik wil gewoon graag nieuwe gadgets hebben.
Overigens is het met horloges nog erger maar daar houdt de prijs me vaak wel in toom

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 19-08-2009 11:27:20 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:36:31 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72005249
Voor mij neemt de emotionele waarde van dingen meestal toe naarmate ze ouder worden, zelfs voor zoiets als een telefoon. Gewoon omdat je zoveel dingen samen hebt meegemaakt .

Mijn phone kocht ik toen ik in China woonde/werkte, vlak na 9/11. Vervolgens in Belgie gewoond/gewerkt, UK, toen 4 jaar Taiwan, nu weer UK... Die phone heeft me trouw bijgestaan in blije tijden en moeilijke tijden... Hoe kan ik die nu afdanken?

Ik zal het ding waarschijnlijk houden totdat de GSM standaard is uitgefaseerd...
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:42:01 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72005411
Dialled calls duration: 73:46:09
Received calls duration: 77:45:18

Niet zoveel voor 8 jaar gebruik, maar toch.
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:43:27 #112
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72005448
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb nu 5 jaar een mobiel en heb er 3 versleten (en waarschijnlijk 4 wanneer mijn abbo afloopt, al is de huidige w880 echt een hele fijne).

En je bent niet de enige, als ik zo eens rondkijk in mijn vriendenkring.

Zelf heb ik daar totaal geen last van. Ik kijk alleen naar functionaliteit: heb ik iets daadwerkelijk nodig? Als het antwoord nee is, dan koop ik het gewoon niet.
quote:
Overigens is het met horloges nog erger maar daar houdt de prijs me vaak wel in toom
Één horloge is voor mij genoeg. Een Seiko uit de jaren '70, met een metalen bandje dat wel een keer vervangen is.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:56:21 #113
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72005813
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:42 schreef SeLang het volgende:
Dialled calls duration: 73:46:09
Received calls duration: 77:45:18

Niet zoveel voor 8 jaar gebruik, maar toch.
Je meet echt alles he Heb je ook al eens uitgerekend hoeveel stappen je met je schoenen hebt gezet voor ze zijn afgesleten ?
---
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:14:06 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72006319
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:56 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je meet echt alles he
Dit houdt mijn telefoon zelf bij
quote:
Heb je ook al eens uitgerekend hoeveel stappen je met je schoenen hebt gezet voor ze zijn afgesleten ?
Dat is best een goed idee! Ik heb vaak toch een GPS bij me om de gelopen afstand te meten. Ik loop enorm veel, dus 3 paar schoenen per jaar gaan er wel doorheen (=echt door de zool heen gesleten)
Mijn reisverslagen
pi_72006522
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:43 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

En je bent niet de enige, als ik zo eens rondkijk in mijn vriendenkring.

Zelf heb ik daar totaal geen last van. Ik kijk alleen naar functionaliteit: heb ik iets daadwerkelijk nodig? Als het antwoord nee is, dan koop ik het gewoon niet.
[..]
Ik heb nu een basic telefoon lekker klein en met een goede muziek afspeelmogelijkheid.
Echter wil er nu weer eens 1 met veel functies en zoiets als een minicomputer gebruiken voor in de trein.
quote:
Één horloge is voor mij genoeg. Een Seiko uit de jaren '70, met een metalen bandje dat wel een keer vervangen is.
ja ik heb er nu 2 een festina en een vrij recente (en te dure ) citizen.
maar als ik het geld had kocht ik de halve juwelier leeg, ik draag voor de rest geen sieraden en vindt de meeste ook niet mooi, maar horloges
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:55:15 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72070052
Vrouwen kunnen besparen op handtasjes

Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:24:43 #117
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72070856
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:55 schreef SeLang het volgende:
Vrouwen kunnen besparen op handtasjes

Wel een beetje een draak. Maar jeuzus...
pi_72092678
Ik gebruik nog een oude Siemens M35, de originele blauwe Postbankofoon zeg maar. Er zit inmiddels de 3e accu in, maar daarvoor koop je goedkope Chinese lithium polymeer versies van. Die zijn niet alleen veel goedkoper, maar ook nog eens veel beter dan originele Siemens accu´s.

Verder doe ik m´n American Express blue card weg. Die kostte eerst EUR 35 / jaar, maar sinds 2 jaar ofzo EUR 50 / jaar en da's veel teveel. En je kunt AmEx op veel plekken niet eens gebruiken.
Probleem was dat de Postbank / ING denkt dat ik een pauper ben en mij geen Visa ofzo card wil geven. Nou ben ik ook een pauper, want ik moet werken voor m'n levensonderhoud, maar er zijn veel ergere paupers dan mij, maar die hebben vaste maandelijkse inkomsten.
Nu heb ik toch binnenkort een Visa card, maar via de Ohra. Die wilden wel eerst een IB aanslag zien, maar daarna was het geen probleem. Stelletje prutsers daar bij die ING, maar ach, ze betalen wel indirect de factuurtjes voor mijn uurtjes, dat dan weer wel.
pi_72094935
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:28 schreef Poekieman het volgende:
Ik gebruik nog een oude Siemens M35, de originele blauwe Postbankofoon zeg maar. Er zit inmiddels de 3e accu in, maar daarvoor koop je goedkope Chinese lithium polymeer versies van. Die zijn niet alleen veel goedkoper, maar ook nog eens veel beter dan originele Siemens accu´s.

Verder doe ik m´n American Express blue card weg. Die kostte eerst EUR 35 / jaar, maar sinds 2 jaar ofzo EUR 50 / jaar en da's veel teveel. En je kunt AmEx op veel plekken niet eens gebruiken.
Probleem was dat de Postbank / ING denkt dat ik een pauper ben en mij geen Visa ofzo card wil geven. Nou ben ik ook een pauper, want ik moet werken voor m'n levensonderhoud, maar er zijn veel ergere paupers dan mij, maar die hebben vaste maandelijkse inkomsten.
Nu heb ik toch binnenkort een Visa card, maar via de Ohra. Die wilden wel eerst een IB aanslag zien, maar daarna was het geen probleem. Stelletje prutsers daar bij die ING, maar ach, ze betalen wel indirect de factuurtjes voor mijn uurtjes, dat dan weer wel.
Wat een gedoe om een VISA kaart te krijgen Ik ben vaak de eerste die klaagt als het gaat om bureacratie achtige perikelen, maar wat betreft betaal kaarten heb ik eigenlijk nooit grote problemen gehad.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:50:19 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72096289
Ik heb een limiet van Ŗ1000 op m'n creditcard omdat ik een pauper ben die nooit in z'n leven schuld heeft gehad en dus geen trackrecord van op tijd schulden aflossen
Mijn reisverslagen
pi_72096368
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een limiet van Ŗ1000 op m'n creditcard omdat ik een pauper ben die nooit in z'n leven schuld heeft gehad en dus geen trackrecord van op tijd schulden aflossen
Klopt ja je moet een historie hebben
pi_72096538
Ik kreeg op een zakelijke creditcard ooit zomaar een limiet van fl. 75.000, die heb ik voor de veiligheid een flink stuk lager laten zetten!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:12:27 #123
267361 mamav2
Nieuwsgierig!
pi_72141930
- Op water valt ook flink te besparen als je een tuin en een schuur bezit
Puntstuk in de grond slaan, leiding onder het huis doorleggen en het grondwater aansluiten op je toilet, zeker besparend als je een gezin hebt.
Zo kun je het zwembad een keer extra vullen zonder bang te zijn dat je straks een vette rekening onder je neus geduwd krijgt.

- Verpakte satézakjes niet opwarmen in een pannetje met water op het fornuis, maar water aan de kook brengen in de waterkoker, die dan uitzetten en de zakjes er 10 minuten in laten zakken.

- Als je aan de grens woont met Belgie of Duitsland, daar gaan tanken, scheelt vaak tot 16 eurocent per liter!
Doe daar dan gelijk je boodschappen, scheelt ook weer flink.

- Kruip de zolder eens op en kijk wat je op MP kunt zetten...brengt geld in het laatje én je ruimt meteen op!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:23:30 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72158060
Nog een tip:

Als ik op vakantie ga zet ik de koelkast altijd uit. Je moet hem sowieso toch leegmaken (wat betreft bedervelijke dingen) en je kunt hem dan gelijk ontdooien (opgehoopt ijs verlaagt het rendement aanzienlijk, dus dat scheelt ook weer elektriciteit)
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:01:30 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72159176

Ik heb die rechtse. Werkt prima, alleen moest ik hem met plakband repareren omdat het display telkens uitviel.

Na een paar jaar werd de levensduur van de batterij veel te kort. Als ik gebeld werd dan kon ik maar twee minuten spreken. Dus ik naar de winkel voor een nieuwe batterij. Die hadden ze niet meer. Toen heb ik maar zo'n telefoon gekocht met kamera, internet, etc. Een ontzettend kut-apparaat. Wilde ik gewoon bellen, duwde ik op een verkeerd knopje en was ik verbonden met internet wat me meteen al drie euro koste.

Gelukkig kon ik via-via nog een goede batterij krijgen. Nu heb ik mijn oude Nokia weer en die moderne telefoon ligt in een lade. Met nog drie euro van het oorspronkelijke beltegoed erop.
The End Times are wild
pi_72159279
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef SeLang het volgende:
Nog een tip:

Als ik op vakantie ga zet ik de koelkast altijd uit. Je moet hem sowieso toch leegmaken (wat betreft bedervelijke dingen) en je kunt hem dan gelijk ontdooien (opgehoopt ijs verlaagt het rendement aanzienlijk, dus dat scheelt ook weer elektriciteit)
Als mijn koelkast aan staat gebruikt ie een vaste en exact voorspelbare hoeveelheid energie - onafh. van hoeveel ijs er zich inmiddels heeft opgehoopt. Dat komt doordat ik toen de thermostaat toen kapot ging bespaard heb door die niet te vervangen door een andere, maar door een schakelklok die ik nog had liggen: [kwartiertje aan - kwartiertje uit]* Nu is de temperatuur dus niet zo heel constant: 's zomers wat warmer en 's winters wat kouder. Maar ach, dat boeit niet zo. Ik zou natuurlijk wat met de aan/uit intervallen kunnen prutsen, maar da's me teveel gedoe.

---
Hier nog een plaatje van den olden blauwen postbankofoon en de nieuwste. Die oude heeft tenminste nog een normaal belletje i.p.v. zo'n idioot polyfoon flut muziekje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekieman op 26-08-2009 00:18:38 ]
pi_72160380
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb die rechtse. Werkt prima, alleen moest ik hem met plakband repareren omdat het display telkens uitviel.

Na een paar jaar werd de levensduur van de batterij veel te kort. Als ik gebeld werd dan kon ik maar twee minuten spreken. Dus ik naar de winkel voor een nieuwe batterij. Die hadden ze niet meer. Toen heb ik maar zo'n telefoon gekocht met kamera, internet, etc. Een ontzettend kut-apparaat. Wilde ik gewoon bellen, duwde ik op een verkeerd knopje en was ik verbonden met internet wat me meteen al drie euro koste.

Gelukkig kon ik via-via nog een goede batterij krijgen. Nu heb ik mijn oude Nokia weer en die moderne telefoon ligt in een lade. Met nog drie euro van het oorspronkelijke beltegoed erop.
Held! Ik heb die rechtse telefoon ook nog gehad maar wist niet hoe snel ik die moest inleveren toen er nieuwe modellen kwamen . Iets van jeugd enzo
pi_72162314
Er zijn hier inderdaad sowieso nogal wat helden, succes-topic!
pi_72162337
Eens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72162588
awesoem
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:53:14 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72165370
Nog een tip (voor de echte nerds):
Als je handig bent met elektronica dan kun je batterijen opladen met gratis KPN stroom! Uit je telefoonaansluiting kun je namelijk stroom trekken die wordt gebruikt om je telefoon te voeden (phones zonder externe powersupply). Het is niet veel (enkele 10mA ofzo) maar toch.
Mijn reisverslagen
pi_72188364
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:53 schreef SeLang het volgende:
Nog een tip (voor de echte nerds):
Als je handig bent met elektronica dan kun je batterijen opladen met gratis KPN stroom! Uit je telefoonaansluiting kun je namelijk stroom trekken die wordt gebruikt om je telefoon te voeden (phones zonder externe powersupply). Het is niet veel (enkele 10mA ofzo) maar toch.
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt? Ik heb alleen al door dit topic genoeg tips gezien om aardig wat centen uit te sparen als ik straks ergens ga settlen.

Oh, dan heb ik ook nog een tip, wat werkt bij mensen die wonen in een rijtjeshuis, die wireless internet gebruiken en dat gewoon onbeveiligd open laten staan zodat je vrolijk mee kunt internetten.
pi_72189441
Selang, als je de voeding van een apparaat (bv printer) in het stopcontact laat zitten, zonder dat dat apparaat eraan hangt, verbruikt hij dan stroom?
pi_72190680
Ik heb vandaag eindelijk de standby functie van mijn computer weer aan de praat gekregen, dus dat kan ook onder het kopje besparingen. Alleen jammer dat ik vast GWE bedrag heb.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt?
Steek maar eens een telefoonstekkertje in je mond. Dan merk je het wel hoe je er op komt dat er op het vaste net spanning staat. Zo ben ik er althans achter gekomen toen ik een jaar of twaalf was. Ik zat te knutselen aan een oude telefoon en had geen handen vrij om het kabeltje vast te houden, dus dan maar in je mond. En toen viel het kwartje.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:39 schreef dvr het volgende:
Selang, als je de voeding van een apparaat (bv printer) in het stopcontact laat zitten, zonder dat dat apparaat eraan hangt, verbruikt hij dan stroom?
Ja. Een ouderwetse trafo niet, maar moderne schakelingen die tegenwoordig voor adapter door gaan kunnen behoorlijk wat stroom verbruiken als je ze in het stopcontact laat zitten. Uit het stopcontact halen dus na gebruik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-08-2009 02:09:11 ]
pi_72191031
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ja. Een ouderwetse trafo niet, maar moderne schakelingen die tegenwoordig voor adapter door gaan kunnen behoorlijk wat stroom verbruiken als je ze in het stopcontact laat zitten. Uit het stopcontact halen dus na gebruik.
Dank, daar was ik al bang voor! Ik heb zeker nog een stuk of 8 van die dingen in contactdozen zitten terwijl de bijbehorende apparaten al vele jaren bij het schroot liggen of ongebruikt onder m'n bureau staan. Gewoon omdat ik te lui was om de boel eens op te ruimen en om te kijken welk kabeltje nu eigenlijk waar bij hoort. Hetzelfde geldt voor lampen met ingebouwde trafo en voor een electrische tandenborstel die al tien jaar onbenut stroom staat te vreten. Batterij- en telefoonopladers laat ik ook altijd in het stopcontact. Mijn PC en randapparatuur staan 24u/dag aan. Mijn verbruik, in mijn eentje, is 5200 KWh/jaar, 50% meer dan een doorsnee gezin van 4 personen.

't Is gelukkig wel allemaal groene stroom. Oh en lampen doe ik altijd braaf uit als ik een kamer verlaat
pi_72191055
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:36 schreef Poekieman het volgende:
Opel heeft een GT fors in de deflatie.
Jammer dat 't zo'n onpraktische auto is met een stoffen dak en zo goed als geen opbergruimte. Anders had ik er een gekocht.

[ afbeelding ]
Die dingen zijn er namelijk nog in overvloed.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:58:53 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72193176
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt? Ik heb alleen al door dit topic genoeg tips gezien om aardig wat centen uit te sparen als ik straks ergens ga settlen.
Het is niet mijn idee. Er heeft heel veel jaren geleden een elektrisch schema voor in de Elektuur (electronica tijdschrift) gestaan.
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:02:10 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72193229
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:39 schreef dvr het volgende:
Ja, dat is al gauw een paar Watt (afhankelijk van de grootte en kwaliteit van de trafo/ omvormer)
Mijn reisverslagen
pi_72194886
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is dan vaak wel een goed idee om een sim-only abonnement af te sluiten en je telefoon los te kopen. Stel, je betaalt voor een sim-only 7,50 per maand en voor hetzelfde abonnement met telefoon 25 euro (zo is 't ongeveer bij KPN in elk geval), dan doe je er goed aan je telefoon los te kopen.

Ik heb een sim-only abonnement van zo'n 7,- de maand en los een nokia e51 gekocht voor 130,-. Het eerste jaar scheelt me dat toch meer dan 100,- (met de kosten van de telefoon meegerekend).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 11:15:32 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:34:00 #140
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72195336
Tvp, geweldige topic met held SeLang als hoofdrolspeler.
No bad soldiers under a good leader
pi_72195474
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
In een ouderwetsche stekker voeding zit een trafo (meestal met een gelijkrichtcel en afvlak elco erachter) en die neemt toch wel vermogen op, ook als je er niets op aansluit. Anders zou die voeding niet warm worden.
Dat komt omdat die trafo geen ideale trafo is, iets met ijzerverliezen en spoelen met weerstand ...
pi_72196974
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is dan vaak wel een goed idee om een sim-only abonnement af te sluiten en je telefoon los te kopen. Stel, je betaalt voor een sim-only 7,50 per maand en voor hetzelfde abonnement met telefoon 25 euro (zo is 't ongeveer bij KPN in elk geval), dan doe je er goed aan je telefoon los te kopen.

Ik heb een sim-only abonnement van zo'n 7,- de maand en los een nokia e51 gekocht voor 130,-. Het eerste jaar scheelt me dat toch meer dan 100,- (met de kosten van de telefoon meegerekend).
Ik heb tot nu toe aan akties meegedaan bij abbo`s zodat ik met abbo goedkoper uit was.
Voorbeeldje van mijn nieuwe telefoon (heb eindelijk een keuze kunnen maken, de SE Satio)
Link

Vodafone heeft dit toestel door een eigen fout vorige weekend zo`n ¤200 te goedkoop op hun site gezet (¤400 ipv de verwachte ¤600)
Ik wilde deze telefoon toch en heb hem voor ¤400 gekocht, echter heb ik hem via een abbo gekocht.
1 jarig abbo van ¤27,50 (1ste 6 maanden 50% korting)
En een mobielinternet abbo a ¤9,50 p.m.
+ ¤41 bijbetalen.

Kwam ik uit op ¤403 totaal voor een telefoon van ¤600 Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voordat hij uitkomt
Vodafone heeft de fout pas gisteren enigsinds verbeterd en hij kost nu ¤519

Bij mijn huidige idemditto
2 jarig flex 20 (eerste jaar 50% korting).
w880i die toen los ¤450 koste.
totaal ¤360 en dan kan ik nog bellen ook.
pi_72197108
Kan zo'n dure telefoon ook zelf gesprekken afhandelen?
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:39 schreef Poekieman het volgende:
In een ouderwetsche stekker voeding zit een trafo (meestal met een gelijkrichtcel en afvlak elco erachter) en die neemt toch wel vermogen op, ook als je er niets op aansluit. Anders zou die voeding niet warm worden. Dat komt omdat die trafo geen ideale trafo is, iets met ijzerverliezen en spoelen met weerstand ...
Aha, dan moeten die dus ook uit het stopcontact. Het idee is bij mij ontstaan vanwege een grote trafo voor een geluidssetje. Die wordt niet warm als ik de 12 Volt stekker uit de set haal. Misschien dat daar dan een schakeling in zit die er voor zorgt dat de trafo als het ware losgekoppeld wordt en pas weer aan gaat als er daadwerkelijk vraag naar stroom is als ik het geluidssetje aan zet.
pi_72214390
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe aan akties meegedaan bij abbo`s zodat ik met abbo goedkoper uit was.
Voorbeeldje van mijn nieuwe telefoon (heb eindelijk een keuze kunnen maken, de SE Satio)
Link

Vodafone heeft dit toestel door een eigen fout vorige weekend zo`n ¤200 te goedkoop op hun site gezet (¤400 ipv de verwachte ¤600)
Ik wilde deze telefoon toch en heb hem voor ¤400 gekocht, echter heb ik hem via een abbo gekocht.
1 jarig abbo van ¤27,50 (1ste 6 maanden 50% korting)
En een mobielinternet abbo a ¤9,50 p.m.
+ ¤41 bijbetalen.

Kwam ik uit op ¤403 totaal voor een telefoon van ¤600 Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voordat hij uitkomt
Vodafone heeft de fout pas gisteren enigsinds verbeterd en hij kost nu ¤519

Bij mijn huidige idemditto
2 jarig flex 20 (eerste jaar 50% korting).
w880i die toen los ¤450 koste.
totaal ¤360 en dan kan ik nog bellen ook.
Haha, oke, dat is inderdaad wel mooi mazzel ja...
pi_72215026
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha, oke, dat is inderdaad wel mooi mazzel ja...
Ach, je kunt ook gewoon die paar honderd euro per jaar uitsparen door een oude telefoon gebruiken of een goedkoper model kiezen. Ik heb er hier een stapel van werk liggen, dus heb de komende jaren geen prive telefoon nodig...
pi_72218032
Ik zou graag besparen op mijn telefoonlijnen (analoog + ISDN). Iedere twee maanden zo'n ¤100 voor het genoegen om een paar koperdraadjes te mogen gebruiken, belachelijk. En dat zijn alleen de abonnementskosten, de gesprekskosten lopen al via bel1601. Ik moet eens uitzoeken of dat met nummerbehoud e.d. te regelen is.
pi_72219434
Door dit topic maar weer eens gerealiseerd dat ik ook nog een overbodige telefoon had liggen. Hup in de verkoop er mee. En de andere spaar tips bewaar ik maar voor later ... als ik groot ben
pi_72233423
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, je kunt ook gewoon die paar honderd euro per jaar uitsparen door een oude telefoon gebruiken of een goedkoper model kiezen. Ik heb er hier een stapel van werk liggen, dus heb de komende jaren geen prive telefoon nodig...
klopt echter wil ik elke keer iets nieuws
pi_72261723
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:14 schreef SeLang het volgende:

Ik loop enorm veel, dus 3 paar schoenen per jaar gaan er wel doorheen (=echt door de zool heen gesleten)
Man, je lijkt Imelda Marcos wel! Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
pi_72262017
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Man, je lijkt Imelda Marcos wel! Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
Duurdere schoenen gaan inderdaad langer mee en zitten meestal ook beter. Alleen hebben ze altijd leren zolen en die zijn snel versleten. Nou is het wel zo dat het ene zolen-leer het andere niet is blijkbaar, want bij van Lier is het veel sneller versleten dan van Church's. En als je het dan laat verzolen doet de verzoler er crisis leer onder (ja, ook voor de crisis al) dat zo versleten is. Logisch, want daar leeft ie van, maar eigenlijk wil ik gewoon goed zolen-leer
Maar eh... Church's voor 100 pond? Heb ze hier in NL - in de aanbieding! - voor iets van 350 euro gekocht.

Er zijn ook schoenen met deels leren zolen en een soort rubberen slijtstuk in het midden. Dat leek me wel slim, dus die heb ik gekocht en nog niet hoeven later verzolen.
pi_72262989
Church is inderdaad veel duurder (maar kijk bij gelegenheid eens in de sales&seconds van www.herringshoes.co.uk, scheelt zo'n 30%). Maar misschien gaan die dan wel 10 jaar mee!
Ik heb een paar Van Liers met goodyear gestikte rubberzolen, dus die zijn er ook. Of waren er ook, want ze zijn inmiddels zo'n 8 jaar oud
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:05:35 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72263944
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
Mijn reisverslagen
pi_72265009
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
Hier kun je ook prima op lopen:

Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:52:48 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72265071
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Dit past wel in een geldbespaartopic
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:21:39 #155
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72267195
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:41 schreef dvr het volgende:
Ik zou graag besparen op mijn telefoonlijnen (analoog + ISDN). Iedere twee maanden zo'n ¤100 voor het genoegen om een paar koperdraadjes te mogen gebruiken, belachelijk. En dat zijn alleen de abonnementskosten, de gesprekskosten lopen al via bel1601. Ik moet eens uitzoeken of dat met nummerbehoud e.d. te regelen is.
Waar gebruik jij ISDN voor? heb je een bedrijf aan huis dat je meerdere lijnen nodig hebt?
Ik heb een eigen bedrijf maar ik heb gewoon een IPBtje en dat werkt prima en nog goedkoop ook.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72268638
Dat is inderdaad een zakelijke aansluiting, nog uit de tijd dat ISDN het snelste van het snelste was. Er hangt een fax aan die op hetzelfde nummer bereikbaar moet blijven, en een gewone spraaklijn.
pi_72274687
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:28 schreef dvr het volgende:
Dat is inderdaad een zakelijke aansluiting, nog uit de tijd dat ISDN het snelste van het snelste was.
Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.
Als er iets nieuws op de markt is, proberen de aanbieders de markt af te romen door de prijs flink hoog te beginnen in de hoop dat de pioniers er veel te veel geld voor betalen.
Je moet je zelf als consument steeds afvragen: wat ben ik nu echt nodig?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:36:20 #158
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_72274858
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gaat allemaal prima.
Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_72278662
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.
Daar ging het niet om, integendeel. Het bespaarde me duizenden guldens per jaar doordat de gesprekskosten toen veel hoger dan nu lagen en je met ISDN veel sneller kon downloaden, mail ophalen, faxen en telebanken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:06:41 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72279172
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.
The End Times are wild
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:19:17 #161
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72279507
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gaat allemaal prima.
Ze zien me al aankomen met dat soort schoenen. Ik koop zelf gewoon goedkope rommel via internet, zo rond de 30 - 50 dollar max. Die loop ik gewoon af. Ik heb dan ook maar 1 paar schoenen.
pi_72280087
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.
De al genoemde Church's zijn heel goed, maar ook erg duur. Ik heb er een soort Engeland toen het nog wat voorstelde gevoel bij.

Ik heb ook een paar Doucals gekocht. Kende ik niet, maar ze waren in de deflatie voor iets van 150 euro ofzo. Italiaans, maar in tegenstelling tot wat je dan zou verwachten, geen bagger. Lijm laat niet los ook. Zool is deels leer, deels rubber - en dat blijkt een goed idee. Hak is rubber, maar crisis rubber, want slijt net zo snel als van Lier e.d.

Ik heb die Church's al langer, maar daarvan is de hak - grootste deel leer met klein rubber stukje achter / buiten - nauwelijks gesleten. Leer-deel v/d hak is gelijmd en gespijkerd. Goede kwaliteit.

Wat ik vreemd vind is dat er geen goede en goedkope schoenen uit China of elders uit Azie komen. Of kan ik die gewoon niet vinden? Vakmensen heb je daar ook, of waarschijnlijk juist meer dan hier. En de kosten voor schoenen zijn voornamelijk arbeidsloon en winst v/d fabrikant & verkoper.

In Thailand kan je ook goedkoop een prima maatpak laten maken, dus waarom geen schoenen?
Is er geen Shoe-Extreme.com ofzo waar je die kunt kopen? Model + kleur kiezen, voet op de flatbed scanner, jpg-tje mailen en 2 weken later schoenen thuis ofzoiets. Zal alleen wel niet zonder overheidsinterventie het land binnenkomen zoals kleine pakjes van DealExtreme, dus dat geeft extra kosten + vertraging.
pi_72280660
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:

Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt.
Ja, ze hebben een paar goedkope lijnen geintroduceerd waarmee dat gebeurt, naadje is dat. Maar kijk even op www.omoda.nl, klik rechts op "Heren", en onder 'uitgebreid zoeken' kies je in het 2e vakje voor "goodyear genaaid". Klik rechts verder nog bij de merken 'Van Lier' aan. Je krijgt dan al hun modellen met doorgestikte zool te zien. Die hebben dat probleem niet.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:46:58 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72289720
Bedankt voor de tip. Jammer dat Van Lier zichzelf verlaagd door een kwalitatief mindere lijn op te zetten. Dat straalt af op het hele merk. Maar als ik nog van Liers ga kopen weet ik iig welke.
The End Times are wild
pi_72294462
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:46 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de tip. Jammer dat Van Lier zichzelf verlaagd door een kwalitatief mindere lijn op te zetten. Dat straalt af op het hele merk. Maar als ik nog van Liers ga kopen weet ik iig welke.
amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf) Rooise sloffen, economisch dan dat kan het niet
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:16:03 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72294771
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf) Rooise sloffen, economisch dan dat kan het niet
Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!
The End Times are wild
pi_72294901
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!
ik weet het, ik vond het heel grappig toen de man die in Uganda woonde het bos romdom zijn huis in Liempde aanraadde als 'fluisterbos', terwijl het feit dat het er nog stond (als het er nog staat, want einde levensduur) alleen te 'wijiten' (want mooi) was aan het feit dat de klompenindustrie ingestort was.

Er schijnt nog een klompenmakerij in St. Oedenrode te zijn. Soms is (midden)Brabant net een beetje Twente
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:28:39 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72295218
Ik weet niet over welke man in Uganda je het hebt.

Maar goed. Dit topic had beter "Besparingen en oud-Brabantsche beslommeringen" kunnen heten.
The End Times are wild
pi_72295315
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet over welke man in Uganda je het hebt.

Maar goed. Dit topic had beter "Besparingen en oud-Brabantsche beslommeringen" kunnen heten.
true, dat kun je ook niet weten, heeft iets te maken met De Maai, Liempde, klompen en ons ben zunig te maken.

vergeef mij de Braobantsche zijstap Maar als ultieme zuingiheid het doel is, dan worden het toch echt klompen
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:32:09 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72295362
Ik lees dit topic nog vanwege de Brabantsche zijstappen, dus dat is prima!
The End Times are wild
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:18:19 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72466430
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Zo opereer ik ook.

Verder maakt het ook wel degelijk uit waar je nieuwe schoenen koopt. Ik houd het ook makkelijk uit met een nieuw paar schoenen elke 3-4 maanden, bezuinigen op kleding en andere luxe-artikelen loont zich ook.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:22:04 #172
111382 Ofyles2
pi_72466520
Helaas bezuinigt mijn vader nog niet echt op boodschappen, ook al kopen ze de meeste boodschappen bij Dirk van den Broek.

Hij doet wel vaker boodschappen bij Aldi, de oplossing zou hem dan zitten in alle boodschappen bij Aldi doen of juist alleen de nodige boodschappen kopen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:24:15 #173
111382 Ofyles2
pi_72466583
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:25 schreef Guus Muisarm het volgende:
Internet aansluiting
Een 06-blokkering kan ook helpen.

Het InternetPlusBellen-pakket gecombineerd met digitale TV kost 70-80 euro, maar mijn zusje slaagt er steeds in door met idiote GSM-gesprekken de kosten te verdubbelen.

Twee maanden geleden mochten we 200 euro neerleggen, niet ideaal.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:29:13 #174
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_72466710
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:36 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.
Ach, ik ga ermee naar mijn werk, maar dat ligt op een ICT afdeling misschien wat makkelijker, krijg zelden mensen van buiten langs. Die dingen zijn inderdaad zeer degelijk, en ideaal voor mijn favoriete vervoermiddel (en grote geldbespaarder) de fiets.
Sinds een half jaar heb ik ook een bakfiets, merk dat ik nu de auto eigenlijk niet meer pak om boodschappen te doen. Geen idee of het lang duurt voordat de uitgespaarde brandstof de fiets heeft terug verdiend, maar het voelt wel lekker zuinig

Overigens heb ik mijn levenswijze totaal niet veranderd door de crisis, ben altijd al redelijk prijsbewust bezig geweest.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_72484213
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Een 06-blokkering kan ook helpen.

Het InternetPlusBellen-pakket gecombineerd met digitale TV kost 70-80 euro, maar mijn zusje slaagt er steeds in door met idiote GSM-gesprekken de kosten te verdubbelen.

Twee maanden geleden mochten we 200 euro neerleggen, niet ideaal.
geef haar een eigen telefoon dan weet ze wat het kost en laat eens uitzoeken wie er gebeld zijn en reken dat door
pi_72484901
waar kan je op besparen?

op alles

1 auto eruit
2 vakantie afschaffen
3 alle abonementen opzeggen
4 internet tv en telefoon eruit
5 verwarming niet aanzetten
6 licht niet aandoen
7 naar de didl gaan i.p.v een normale supermarkt
8 nooit uit eten gaan
9 nooit kleding kopen
10 stoppen met roken
11 stoppen met bier drinken
  zondag 6 september 2009 @ 14:11:01 #177
111382 Ofyles2
pi_72485300
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

geef haar een eigen telefoon dan weet ze wat het kost en laat eens uitzoeken wie er gebeld zijn en reken dat door
Een keertje heeft ze het bont gemaakt door voor drie kwartier naar Groot-Brittannië te bellen.
  zondag 6 september 2009 @ 18:26:50 #178
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_72492580
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:57 schreef arjan1212 het volgende:
waar kan je op besparen?

op alles

1 auto eruit
2 vakantie afschaffen
3 alle abonementen opzeggen
4 internet tv en telefoon eruit
5 verwarming niet aanzetten
6 licht niet aandoen
7 naar de didl gaan i.p.v een normale supermarkt
8 nooit uit eten gaan
9 nooit kleding kopen
10 stoppen met roken
11 stoppen met bier drinken
1, 2, 5, 9 en 10 lukken me heel aardig. Al heb ik nooit een auto gehad en nooit gerookt, dus die waren niet zo moeilijk.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_73738291

Voor de schoenfetishisten: eerdergenoemde Herring in Engeland heeft nu heel veel in de uitverkoop. Kies maat en wijdte en druk op Clearance Search.
pi_73741474
Bij DealPerfect kan je Braun Oral-B flexisoft opzet borsteltjes kopen voor $2.95 per 4.
http://www.dealperfect.com/detail.dp/sku.22082

Ik heb er laatst een aantal ingeslagen en zo te zien zijn ze gewoon 'echt'. De fabriek in China die ze voor Braun maakt draait 's avonds af en toe een uurtje extra denk ik.

In NL kosten ze iets van EUR 9.99 per 4. Idioot hoge winstmarges, vegrlijkbaar met koopsompolissen voor inkomstenderving zeg maar... Gelukkig bieden onze Chinese vrinden een mooie oplossing.
pi_73741740
Wijn....1.5 literflessen huismerk i.p.v. andere wijn. Heb net 70 flessen naar de glasbak gebracht. Bedacht me dat dit al snel 490 is.

Onder norm leasen en de rest op je rekening laten storten. Scheelt me 200 Bruto. Vanaf jan 10 alleen voor de zaak rijden, scheelt me nog eens 350 euro netto.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')